Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
iris22 Profile
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
32 - 63 ani
Aircooled Forum / TUTORIALE / Luminile de ceata. Cum proiectam o instalatie Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Deschid aici o discutie despre proiectoare si alte lumini de ceata.

Necesarul:
- 2 lampi de ceata cu lumina alba sau galbena;
- 1 lampa cu lumina rosie, pentru spate-stînga;
- 1 intrerupator sau comutator, preferabil specializat, cu lumina-martor (este important pentru cazul in care mergi cu instalatia la ITP);
- 1 releu de comutare;
- 1 soclu pentru releu, in cazul in care nu exista loc pentru el in soclul de deasupra cutiei de sigurante;
- 1 soclu pentru siguranta de vreo 20 de amperi;
- conductor multifilar de sectiune mai mare;
- papuci electrici de calitate, preferabil argintati, simpli si cu pinten de retinere;
- elemete de fixare pe bara sau pe suporturile barelor (in functie de situatie, disponibil si fantezie);
- suruburi si saibe;
- copex de diametru mic pentru traseele mai lungi.


pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Hai ca e util, mai ales pentru cine freaca broasca/busu mult pe drumuri.
La prinderi sunt mai multe variante, cel mai elegant mi se pare cum ati facut tu si Mike, fara gaurirea barii. Si kit-urile furnizate de VW si de la alti producatori care erau destinate broastelor aveau un sistem esemanator:

luminile ceata. cum proiectam instalatie hai util, mai ales pentru cine freaca mult drumuri.la

12.8KB


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
sau pentru bari inguste:

luminile ceata. cum proiectam instalatie sau pentru bari inguste:

26KB


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Cam asa ceva am facut si eu, numai ca e intr-o varianta ultra heavy-duty.
Eu am plecat de la o instalatie de lumini de ceata pentru un plastic, necklar pentru ce masina, pe care am cumparat-o de la niste ambulanti de la piata de vechituri. Am preluat releul, soclul pentru siguranta si ceva cabluri.


pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Vreau sa va zic ca bridele mele sunt de fapt profile de la Hornbach gata gaurite, puse pe gaurile originale din suportii de bara - 2 lei bucata; am gasit pe samba la preturi bune rau tare perechea originala de suporti Bosch  - 50 USD - noi noute.

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Iar pe spate am avut gaurile date in bara, de fabrica par pentru ca sunt perfecte si cromul e complet - asa ca pot pune doua lumini rosii pe bara, pentru simetrie sau una rosie si un proiector puternic pentru dat cu spatele 

pus acum 14 ani
   
Fikat
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 241
eu la split am pus projectoru tot cu suporti ca pe samba. nu cred ca se justifica banii pentru suporti bosch originali, chiar si masinile cu pretentii folosesc suporti custom made pentru proiectoare si semnalizari.



pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Eu am asa:
1. Lampa rosie cu tot ce-i trebuie:



2. Proiectoare de ceata, tot Optilux, cu releu parca Hella, dar nu conteaza:



3. Intr-o prima faza buton de bus cu doua pozitii, una doar lampa rosie si cealalta pozitie proiectoare+lampa.

Mai trebuie facute prinderile, ca nu-mi place faza cu gaura in bara, si montajul efectiv.

Prinderi originale Bosch sau stiu eu ce alta marca nu se justifica avand in vedere ca sunt doar niste table, care se gasesc oriunde. Una am facut si eu tot dintr-un "L", destul de gros de vreo 4mm, tabla cadmiata si arata foarte bine.

Apropos de lampa rosie, se pune sub bara, asa e la regulament

Modificat de DanielT (acum 14 ani)


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Ai de la mine consultanta si pilda live!

pus acum 14 ani
   
Fikat
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 241
ref un singur projector galbin, stie careva daca am cioace cu garrcea? se poarta pe stinga sau pe dreapta?

ref lamba mers inapoi, inca nu am si nu stiu daca pun, chiar e obligatoir? 


pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Pe afara nu e buba cu un singur proiector dar se pune pe dreapta, ideea e sa lumineze margie drumului nu pe mijloc unde oricum ai vizibilitate de la cei de pe sensul opus. La noi nu mi-e clar care este legislatia, nici mersul cu proiectoarele in oras nu este legal si noapte de noapte, ploaie de ploaie imi scot ochii toti cretinii cu  proiectoarele lor aprinse, mi s-a intamplat odata sa nu pot sa ma uit in nici o oglinda din cauza unui cretin cu o duba care statea in spatele meu, parca era sala de interogatoriu 
Lumini de melc nu-s obligatorii  uneori parca ar fi utile, da eu unu m-am obisnuit fara.


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
E obligator sa fie omologate. Sa fie din constructia masinii , da' aici cre'ca te intelegi cu Garcea daca nu esti nesimtit si nu mergi cu ele aprinse aiurea. Cre'ca merge si galben.cautati pe rarom.ro niste specificatii tehnice de indeplinit, acolo am citit niste chestii despre lumini.

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Unde zice, dom'le, la regulament ca tre' sa pui lampa rosie sub bara?  Imi strica simetria...

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
In schita de montaj de la lampa rosie Optilux ma atentioneaza ca lampa se monteaza sub bara asa cum cere TUV .
Vad la brosura ca e pus si sus, deci pana la urma e cum vrea fiecare.


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Uitam poza...

luminile ceata. cum proiectam instalatie uitam poza...

70KB


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
le-am facut varza

luminile ceata. cum proiectam instalatie le-am facut varza

42.5KB


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
M-am mai linistit, ce-are TUV-ul cu ITP-ul mioritic?

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Pai n-are    nimic din lumea asta n-are ceva in comun cu ITP-ul mioritic 

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
Costin
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 156
Eu am pus asa, ca aveam deja gaurile in bara  .
Pentru buton, ce ar merge la 1303?

Foarte util topicul, multumesc.

Deci inteleg ca nu sunt obligatorii pe spate si as putea ramane doar cu astea?

luminile ceata. cum proiectam instalatie pus asa, aveam deja gaurile bara  .pentru buton, merge

29.7KB

Modificat de Costin (acum 14 ani)


_______________________________________
"In Romania se intampla mereu lucruri enorme, ca si cum nu s-ar intampla nimic. Sau invers, nu s-a intamplat nimic, ca si cum ar fi lucruri extraordinare." A. Plesu

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
Threadul numindu-se TUTORIALE iar topicul... Cum proiectam o instalatie electrica ...
totul porneste de la identificarea traseului, apoi stabilirea consumatorilor si calculul consumului (adica insumarea puterilor), dupa care calculul grosimii cablului (la care eu adaug un 10-20%) si alegerea tipului de cablu (de obicei VLPY) ...
realizarea presupune si alegerea celorlalte materiale, in afara de cablu, cum ar fi comutatorul, releul, papucii, modul de izolare, modul de legare la masa masinii
pentru instalarea si alegerea proiectoarelor este alta discutie..


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Stai asa, ca, de la serviciu, nu pot face munca patriotica pe timpul si pe banii lor. Si nici nu aveam poze de la instalatia facuta de mine cu ce mai stiam eu din liceu, unde m-am calificat ca electrician de întretinere, e drept, nu auto... Da' a fost tot cu wati, volti si amperi...

Poti sa dezvolti tu ideea mai departe?


pus acum 14 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
conu radu pune, te rog, poze cu acele profile de la hornbach...

_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
programelul de calcul l-am gasit cu google ... primul care mi-a cazut in mana .. dar sunt destule

proiectoarele auxiliare se monteaza din 3 motive:
1. pentru ca sta frumos pe bara sau e un accesoriu din anul masinii
2. pentru ca sunt frustrat si cocalarul din mine spune sa imi pun inca un dispozitiv pe masina cu care sa agasez ceilalti participanti la actul de conducere auto.... si atunci imi pun doua chestii cu care sa ard cristalinul celui din fatza mea
3. pentru ca pe acolo pe unde merg eu, farurile masinii mele nu fac fatza , doar pentru situatii deosebite, ceata, sau trebuie sa vad cu mult timp inainte ce se intampla dincolo de carosabil, astfel incat sa pot evita situatii neplacute, sau pentru oricare alte motive de bun simt care impun instalarea divaisului.
pentru acest caz ar trebui sa inteleg cum functioneaza divaisul si ce sa cer de la el si la ce sa ma astept de la acest divais.
un "confrate" mai zbuciumat de pe celalalt forum ma flitirisea ca ma aplec destul de mult asupra teoriei ... asta e .. mie imi place sa cunosc fenomenul si apoi sa vad cat de mult ma pot apropia cu modelul teoretic de modelul real ... suntem in epoca in care mestesugaria se pierde, manufactura se pierde, conceptul plug'n-play a ajuns la maturitate...
deci ... fiind tutoriale, ar trebui sa incepem cu inceputul - lumina - (stiu ca exsita printre noi si fizicieni si pot vorbi mai mult despre fenomen decat o fac eu) - totul pleaca de la conceptele antagonice corpuscul-unda, eu voi trata lumina ca pe o unda - de fapt ca pe o microunda
sursa luminii - becul - filamentul - rezistenta filamentului - legea lui ohm - putere disipata prin caldura - putere utila care se transforma in lumina - exista diagrame de disipare in spatiu a luminii
oginda - dispozitivul care face ca disiparea haotica sa fie transformata intr-un spot
lentila- dispozitivul care amplifica, spliteaza si directioneaza spotul - se bazaeaza pe principiul huygens -fresnel .. pe baza intelegerii acestui principiu si studiul lentilei divaisului se poate aproxima felul in care este directionata lumina

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru delectare - tag google - head reflector - pentru oglinda

luminile ceata. cum proiectam instalatie pentru delectare tag google head reflector pentru oglinda

37.4KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru lentila - fresnel lens


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
headlight lens

luminile ceata. cum proiectam instalatie headlight lens

25.7KB


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
A. Ma citez, ca sa ma exclud din categoria care rezulta din enuntarea motivului nr. 2, in care as putea fi incadrat accidental:


BubuL a scris:

A, inca o chestie: is mai mult moft si cica nici nu prea e bine sa te vada Garcea cu ele... Lampa rosie de pe spate e de baza.



BubuL a scris:

c) montarea unei perechi de proiectoare de ceata (am avut experiente terifiante, pe timp de noapte, cu o ceata groasa de aia de litoral...)


Pot, asadar, sa ramîn la categoriile care rezulta din enuntarea motivelor 1 si 3?

B. Programelul tau e pentru instalatii de 220 V CA. O fi si pentru alte aplicatii, dar nu am stat sa caut. Mea culpa cu anticipatie.

C. Confratele zbuciumat de pe alt forum... uneori are dreptate, nu-i asa? Sa-l lasam totusi pe alt forum...

D. Instalarea proiectoarelor de ceata nu e chiar o problema atît de complicata încât să vorbim de fotoni, lungimi de unda, lentile fresnel. Ar insemna, potrivit aceleasi prezumtii, ca trebuie sa aprofundam fenomenul pina in pinzele albe, sa nu ne ingaduim sa vorbim, cei cu studii umaniste, de pilda, despre motoare, fiindca nu avem cunostinte inalte de termodinamica si mecanica s.a.m.d. De fapt, ce sa mai spun, nici n-ar trebui sa ni se dea pe mîna o masinarie mai complicata decît ascutitoarea, dar nici atunci, ca nu avem cunostinte temeinice de metalurgie ca sa evaluam taisul cutitului care musca din creionul cu care scriem eseuri...
In fine: "In tara orbilor, chiorul este imparat!"


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. dar proiectoarele de ceata au un fel de "desen" a lentilei, celelalte altfel

stai ca urmeza si modul de orientare a proiectorului .. dar trebuie sa imi adun gandurile

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
De acord, lumina data de proiectoare e difuza, "bataia" e mai mica, oglinzile focalizeaza altfel s.a.m.d.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

BubuL a scris:


C. Confratele zbuciumat de pe alt forum... uneori are dreptate, nu-i asa? Sa-l lasam totusi pe alt forum...

D. Instalarea proiectoarelor de ceata nu e chiar o problema atît de complicata încât să vorbim de fotoni, lungimi de unda, lentile fresnel. Ar insemna, potrivit aceleasi prezumtii, ca trebuie sa aprofundam fenomenul pina in pinzele albe, sa nu ne ingaduim sa vorbim, cei cu studii umaniste, de pilda, despre motoare, fiindca nu avem cunostinte inalte de termodinamica si mecanica s.a.m.d. De fapt, ce sa mai spun, nici n-ar trebui sa ni se dea pe mîna o masinarie mai complicata decît ascutitoarea, dar nici atunci, ca nu avem cunostinte temeinice de metalurgie ca sa evaluam taisul cutitului care musca din creionul cu care scriem eseuri...
In fine: "In tara orbilor, chiorul este imparat!"


C. - sa te bati pana in panzele albe ca faci motoare pe genunchi nu e chiar de lauda
D.- sunt de principiul, ca macar sa stii ca acolo nu sunt numai fire, table si suruburi, cred ca cele "doua" randuri ale disertatiei mele sa faca cititorul, din curiozitate sa acceseze tagurile puse de mine, asa cum ne-a sfatuit si VODA, ca in google se gasesc informatii de la "papadie la Herodot".. nu e neaparat nevoie sa fii inginer de succes sau de mai putin succes ... poti avea si alte meserii, e un alt nivel al culturii generale (tehnice) ... in momentul in care incepi sa te interesezi de fiecare "surub" vei avea alta viziune asupra tehnicii si tehnologiei


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
In privinta culturii generale: cam toti de pe aici o avem din "vremurile in care se facea carte", deci se presupune ca, macar la nivel elementar, cam stim ce e un circuit de curent continuu. Nu tre' sa-l ascultam pe Voda, care n-are o foaie matricola prea grozava... 

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu m-am referit la scoala ardeleana, titu maiorescu, parnasianism sau alte delicatese...

luminile ceata. cum proiectam instalatie m-am referit scoala ardeleana, titu maiorescu, sau alte

51.8KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asa ceva se invata din pasiune si nicidecum la scoala ... si incepi sa despici "surubul in patru"

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Dom'le, îi bagam pe oameni în ceata într-un topic despre luminile de ceata.

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Acum sincer si eu sunt din categoria celor care vor sa stie "de ce?, cum?", e bine sa nu treci prin viata ca o oaie, da mai bine tragem un topic separat, ca e mult de vorbit pe tema asta.
Pe topicul asta mai bine discutam de montaj, reglaj, modele de proiectoare, butoane, becuri, relee


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
ricacristea
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
C. - sa te bati pana in panzele albe ca faci motoare pe genunchi nu e chiar de lauda


nu aia e problema  cu omul ca face motoare pe genunchi. daca le face bine cu atat mai bine ca-s pe genunchi


_______________________________________
vw 1300 70

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Bah va shterg topicu', sa muor io! Nici macar complicata schema buton- releu-bece nu o vedem in topic, dar citim despre efectul razelor de luna asupra anvelopelor de guma
Inclin sa cred ca Bubu ar trebui sa puna schema iar Bogdan sa puna, daca are, ceva material despre amplasarea proiectoarelor- mi se pare o chestie f utila pt a obtzine efectul dorit shi a shinta amenda nedorita, pe cauza de motiv care este amplasarea neregulamentara. Nu ca Garcea ar shti, dar daca ai o foaie scoasa la imprimanta in torpedou, cu reglementarile, ii dai cu ea in cap.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
Bah .. e forum ..e loc de scris .. ar mai avea farmecul topicul asta daca as scrie ca se folosesc cabluri de 20mmp VLPY releu de 30A si proiectoarele se regleaza cu masina pusa la 10m de un zid si cu farurile aprinse pe faza scurta.. etc..in doua randuri as epuiza subiectul, care intereseaza auditoriul ... la fel ca in dans - tango si tango cu figuri

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
20 mmp? Nu-i cam mult? Ar rezulta un sîrmoi gros de vreo 5 mm, basca izolatia!

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Hai ca am gasit documentatie de la mama lor, cu schema si tot, sa fie treaba corecta:
1. Fixarea lampilor:

2. Diagrama de montare (este pentru 6V, dar nu cred sa fie un impediment):

3. Ultima pagina in care se mentioneaza sectiunea cablurilor:

4. Reglarea proiectoarelor, metoda "fata la perete" :P


Cine e interesat de toata povestea o gaseste aici :

Modificat de DanielT (acum 14 ani)


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Si o poza cu un kit de montaj, pacat ca nu e doar schema, n-am reusit sa o gasesc separat

luminile ceata. cum proiectam instalatie poza kit montaj, pacat doar schema, n-am reusit gasesc

34.8KB


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Dane, da-mi si mie te rog paginile astea pe mail, inclusiv pagina 7 ca vad ca zice ceva de switch-ul lampii de mers inapoi montat sub bancheta din spate (eu n-am intrerupator in cutie)

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Am pus link-ul direct cu tot documentul tocmai pentru ca este foarte util  


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
multumesc

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Deci 1,5 mm2 zic ashtia, eu ash pune oricum 2,5. Rezulta shi din programelul pus de Bogdan. Oricum nu 20, aia e o sarma cat creionul

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
cred ca a scris din graba 20 in loc de 2,0

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
2.5 e suficient pentru proiectoare.

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Eu am luat conductor multifilar, nu mai stiu exact sectiunea, în orice caz maricica, de la Bricostore, cu izolatie rosie. Initial vroiam sa-mi alimentez "nocturna" direct de la baterie, care mai are niste borne pentru consumatori auxiliari, insa, pîna la urma, mi-am alimentat proiectoarele direct din + permanent de pe cutia de sigurante. Releul de comanda este alimentat dintr-un + trecut prin contact, astfel încît nu exista nicidecum riscul sa ramîn cu proiectoarele aprinse sau sa am un scurtcircuit în parcare. În orice caz, proiectoarele sînt înseriate cu o siguranta de vreo 20 A (tre' sa ma uit). Schema utilizata de mine este, în linii mari, urmatoarea:

luminile ceata. cum proiectam instalatie luat conductor mai stiu exact sectiunea, orice caz

32.6KB


pus acum 14 ani
   
Fikat
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 241
schemele alea le stiu si eu de pe zamba. in general cred ca is simpliste si usor de executat. ca o paranteza pina acum am facut 2 instalatii de la 0 si una reparata si descalcita. 2 pe broaste si 1 pe ficatu 500, insa in afara de schema electrica nu ma pricep prea multe. pentru mine o electrica de masina nu se face dupa ureche sau dupa cum iti e mai comod, ci dupa schema si cu modificari minime gen splitul cu semnale pe bara auxiliare. 

ref proiector cred ca o sa il pun pe un switch simplu, prin releu, cand o sa fie de pus. din pacate cred ca o sa il scot in curand pentru ca daca mai pun si semnalizarile pe bara o sa o fac pom de craciun... 


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Simple, da' complicate...
Adica tre' sa folosesti materiale de calitate, sa-ti imaginezi situatiile potential periculoase (cum ar fi, de pilda un cablu dus pe un traseu gresit si care risca sa se frece de caroserie si sa dea la masa, un papuc sertizat superficial cu patentu', o legatura la masa care risca sa se piarda din cauza corodarii) si sa le eviti. Eu am facut o gramada de greseli...


pus acum 14 ani
   
Fikat
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 241
astea is lucruri care se mai invata si in timp. de exemplu am evitat badijonarile cu banda izolatoare, am preferat shoricei multi de plastic, ca ma enerva lipiciul care ramane pe fire. la split am luat invelis de-ala spiralat de plastic si am imbracat firele. e curat si transparent..

la mase am dat cu smirghel pina la tabla, am pus vaselina si papuc rotund cu holtzshurub/surubel mic.

la treceri de caroserie automat pus in gauri treceri de cauciuc si nu am tras fire fara sa ma asigur ca nu se freaca de ceva. papuci am pus unii argintii ok, tari , sertizari la sfic sau patent desi stiu ca exista cleste special. papucii rotunzi de cupru solizi, si pe toata electrica am evitat innadirile. unde am avut nevoie sa fie fir discontinuu am pus rigleta de plastic.

cel mai dificil lucru la orice masina e sa numeri cate fire pleaca din fata pina in spate, si sa pui atatea cate ai nevoie, incat si dupa lampa de mers napoi, de ceata sau accesorii, sa ai suficiente fire pe tronsonul principal. mai ales ca la broasca trec prin tavan.


pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
pentru izolatii unde este cazul, si pentru izolarea papucilor recomand manson termoplast. Banda izolatoare e buna si ea, dar in anumite aplicatii. La instalatie auto e mult mai bine sa folosesti dracie termoplasta, pe langa ca asigura o izolatie buna mai e si estetica.

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Da' unde gasim tubuletz termocontractibil?
Eu becul martor l-ash pune pe ieshirea releului, arata mai precis ca ai curent la proiectoare.
Bine, se poate face shi sa vezi daca FIECARE bec chiar arde/ ia curent. Sunt un soi de relee, nu shtiu cum se cheama, se gasesc in diverse relee auto mai complexe (de ex de semnalizare), un balonash lunguietz de sticla in care e un contact. Pe balonash sunt cateva spire prin care trece curentul "principal" (se inseriaza cu consumatorul). Cand trece curent prin bobina, contactul din tubuletz se inchide shi comanda martorul. Acest gen de relee se cheama "relee de curent", dar acest model constructiv nu shtiu ce nume poarta.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Pai se gaseste pe Lizeanu la greu, toti au, am gasit si in Brico unele misto pe culori.
Eu am avut unele de calitate super, le stie Fikat ca i-am dat si lui, praduite din kit-urile de instalare de la centrale Ericsson, aia de le instalau nu foloseau asa ceva, ca ei doar cu izolir    si aruncau pungile de tubulete. Da s-au terminat...si nu s-a mai instalat nimic in ultima perioada...


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
ricacristea
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
reed se numeste contactul ala in sticla care se foloseste la releul de dacie

_______________________________________
vw 1300 70

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Aaaa, astea sunt releele Reed? Mi-era cunoscut numele dar nu il asociam obiectului fizic.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
ricacristea
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
da, astea-s. pe mine ma cam enerveaza, de ex. la mine la broasca am un releu de-asta. cand dau pe avarii functioneaza martorul din bord dar numai daca nu este contactul pus. n-am reusit sa dezleg misterul

_______________________________________
vw 1300 70

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai daca pui contactul vine + la buton shi pe circuitul pt semnalizare (avaria e pe + netrecut prin contact). Cine shtie ce ciudatzenie se intampla...

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
gata .. a trecut elanul creator?

0,5 mmp      -- 4-6A
0,75mmp     -- 6-10A
1,0 mmp      -- 8 - 13A
2,0mmp        --  12 - 20A
2,5mmp        -- 18 -30 A
4,0 mmp        -- 28 -35 A
10 mmp         -- 35 - 50A
16mmp          -- 45A - 70A


pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Pai acuma ca s-a scris ceva lumea s-a pus pe proiectat

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la