Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Elena Sellena din Bucuresti
Femeie
22 ani
Bucuresti
cauta Barbat
29 - 53 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / cavity wax (ceara protectoare pentru lonjeroane/ tuburi/ cavitati) Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1459




Intamplator, azi , pe un alt forum am citit aiurea un post al unuia  despre ceva pe nume "cavity wax" de la body greece, care ar fi cam 5o ron un tub de 1Kg. Am fost curios ce-i cu asta ... As folosi la bus si broasca. Ma rog,  nu discut faptul ca nu inlocuieste un lonjeron mancat de rugina ... insa mi se pare o chestie interesanta daca vrei sa faci un lucru cat mai bine.

A folosit cineva asa ceva pentru la lonjeroanele de sub bus sau in pragurile de caldura de la broasca ?

Modificat de tipatescu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
O sa intreb la tanti aia de la Lizeanu sapt viitoare, ca ea are si produse Body.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 658
Eu am folosit, dupa marea lucrare broasca a fost data peste tot cu ceara. Este nemaipomenita, nu se curata la prima ploaie. Merita investitia din plin si nici nu e scumpa. Nu se compara cu solutia clasica de vaselina cu ulei, daca vrei sa cureti unde ai dat e chin nu gluma. Si daca te gandesti la calitatea tablelor de reparatii merita o protectie suplimentara.

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1459
Sa inteleg ca e un fel de rasina epoxidica ? E greu sa cureti vaselina sau  ceara ? Ca nu prea inteleg ...   Apropos, merge sa dai si pe rugina, stopeaza rugina ?

pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 658
Nu este rasina epoxy, este o ceara vascoasa care adera foarte bine la suprafata. Face un film protector care nu lasa umezeala, condensul sa ajunga la tabla. Se curata extrem de greu (vaselina  se cam duce cu apa calduta).
Merge sa dai si pe rugina da nu e o solutie, o sa protejeze zona dar nu opreste rugina, poate mai castigi nitel timp. Ideea e sa faci masina cum trebuie si dupa aia sa o protejezi cu ceara, cum am facut eu cum a facut Mike.
Vrei mai multe lamuriri nu te mai intreba pe net, faci un drum pana la razvan si iti arata pe viu ce e cu ceara ca si masinile lui sunt date cu asa ceva. Sau treci pe la mine si iti arat.
Pe scurt e caca bun, isi merita toti banii, cu doua tuburi dai toata masina si nu scoti din buzunar mai mult de 100RON (parca e cam pe la 8-10EUR bidonasul).

P.S: Cred ca si eu si Mike am vorbit de ceara pe la topicurile noastre, pana si in cartile VW se vorbeste despre asta (ii zice "Hohlraum-Versieglung" = izolarea cavitatilor), este o operatiune de intretinere clasica care nu ar trebui sa fie straina nici unui proprietar de masina.


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Mda, dar la o masina folosita, ar trebui intai sa bagi spalatorul cu presiune prin praguri apoi sa lasi sa se usuce- daca dai peste pamantul care se aduna acolo traditzional, mai rau faci.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 288
am folosit si eu cand am facut masina. si eu zic ca e foarte buna trebusoara asta.
eu am folosit de la wurth si a fost cam 70 sau 80 lei, nu mia retin exact.


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 14 ani
   
soryn
Broscar nou

Din: cluj
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 45
acuma...sa mi-aduc si io aminte din tinerete!!La o fabrica din oras ( Cluj) ,
"Metalu Rosu" , faceau aia ceva utileje ptr ind alimentara ( bine, in principal, din inox, ei fiind "sursa" de inox a urbei. Utilajele erau destinate exportului IN REP. POP. CHINA. Inainte de a le ambala in ladoaie imense de lemn, utilajele, erau suflate pedeantregul cu o ceara-vazelina incalzita pe la 70-80grade, cu miros placut de sacaz-rasina de brad ( compozitia am dedus-o , ca era secret de fabrica).Ceara asta avea o culoare maro roshcat si dupa racire devenea de consistenta cremei de ghete Guban (uitata in dulap 2 ani!). Am inteles de la muncitori ca n-avea moarte! Venea jos doar cu abur sub presiune.
Am facut "practica in productie"doua saptamani la fabrica respectiva, de unde am resusit sa "ma aprovizionez"cu o cutie de Amigo cu ceara! ( in anno domine 1968) Evident ca "fuse da se duse".
Aveti careva idee unde as mai putea gasi in zilele noastre asa ceva, sa sa dea "ïn stare calda".

Modificat de soryn (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 288
in stare calda eu unul nu. dar si asta de vorbim de ea aici se sufla si apoi se intareste ea singurica. partea buna e ca desi am dat si prin praguri maxim 2 zile am simtit un iz discret de ceva dubios si care nu apartine mirosului de broasca. apoi totul a revenit la normal.
oricum... am fost sfaturi cam o data la 2 ani sa investesc intr-un tub si sa mai suflu in praguri, tunel, usi si parte din fata rotii spate. ceea ce voi si face.

Modificat de sergiup (acum 14 ani)


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Cand ajung in RO il intreb pe fostul meu shef, tre' sa shtie cum se prepara.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
angelinno
Vizitator



Cum zice Mishul,la coana Mioara-n fund,la Lizeanu,are si carmaz marca Helios.Si nu e prea scump.
La fostul meu Break,intr-o zi,am expediat colega la Carfur,metro,real,selgros,bila,kaufland,profi,plusz,am pus un tuci in fundu curtzii,am luat o lumanare de la nunta,am chelit-o de buruienile alea,am topit-o in tuci,am amestecat-o cu niste ulei curat,am golit si un parfum''MALIZIA pur homo",am bagat-o in pistolul de antifon si da-i in usi praguri,aripi,lonjeroane,etc,etc.
Cand statea masina-n soare se mai topea si se mai manjeau usile si pragurile dar intr-o vara s-a curatat.Si n-are pic de rugina nici acu,dupa doispe ani.
Io as incerca altceva,deja am facut un mic experiment:
-intr-un vas am pus niste diluant d509,am adaugat polistiren expandat din ala de se foloseste la izolatia caselor.Am obtinut un lichid,albicios,vascos,de consistenta unei binecunoscute secretzii umane
Dupa uscare,se transforma intr-o pojghitza,dura,sticloasa,care se aprinde doar la flacara deschisa.
Mai trebuie lucrat la reteta s-o si parfumez,si sa vad rezultatul in vara dupa ce imi bag lichidul ala intr-un mediu umed si salin..


pus acum 14 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 143
Pt. o masina cu pragurile intacte, dar mai mult ca sigur cu ceva rugina inceputa in interior, ce se recomanda, pt. a o proteja pt. inca cativa ani ? Pt. a incetini actiunea ruginei.  (deoarece masina este per total in stare buna, nu are rost sa o bag acum la terapie intensiva si totala )

Modificat de Komissar (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
angelinno
Vizitator



Ia incerca un inhibator de rugina,de exemplu din gama Tucan...

pus acum 14 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 288
cum zice si colegu anjelino. baga mai intai inhibitoriu de rugina (cu toate ca rust is not a crime :P ) si dupa ce isi face ala treaba, a doua zi de ex da cu ceara. o mai lungesti o perioada destul de buna.

_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Azi, mergand eu pe bicicleta si stropindu-ma cu ulei cu care dadusem pe lantz , mi-am adus aminte ca exista spray-uri de dat pe lantz care au in ele o chestie care se usuca oarecum, ramanand o chestie gen unsoare... ceara.... f mishto. Am si eu unul prin RO, se gasesc la magazine de biciclete. Gandite special sa nu le curetze apa.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1459
... o fi  teflon ?
Bine, pana pricep  eu prin ce e diferita 'ceara' aia fata de un grund obisnuit (ca orice vopsea protejeaza, asa, daca tot vorbim) ce imi place cel mai mult e felul in care introduc aia tubul ala lung (vezi filmuletul de la inceput) care imprastie in trei jeturi dispuse la 120 grade (se pot dispune mai multe jeturi, evident) ... Deci toata treaba asta are doua componente mari si tari, gandite pentru cavitati ... mecanismul prin care se da si compozitia chimica (probabil mai speciala) a substantei de protectie ...

Intuiesc eu bine, dar are consistenta mierii dupa uscare? Mi se pare ca am vazut pe undeva intr-o cavitate, intr-una din masini, cred, asa ceva ...


pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 658
Prea desfaci firul in 4 . Grundul e una, ceara e alta. Ceara e ceva care dai sa protejezi grundul sa nu stea apa/condens direct pe el. Ceara este impermeabila, grudul mai crapa si lasa loc incet incet umezelii.
Daca tii la masina ta cupara ceara si da-o.

Asa ai un talent sa iti complici existenta cu probleme provenite din lucruri banale si pierzi esenta 


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1459
Bre, Daniele, inainte de a ma gandi la obiectul pasiunii, (masina)  imi pun intrebari tehnice ... asta e talentul meu, na      imi place sa pricep, sa plec de la zero ... e un defect cu sigurantza, dar tot cu siguranta cred ca unele amanunte ar putea face  diferenta in cazuri in care poti exagera sau fi imprudent atunci cand te apuci de ceva tehnic. Tin minte o vorba a unui profesor din facultate, fost asistent al lui Remus Raduletz, ... "Inginer nu e ala care iti proiecteaza o chestie, e ala care o face si economica si fiabila !" 

Deci, uite, pana sa-mi spui tu ca grundul mai crapa, nu e ca ceara (de care acum imi dau seama ca e foarte utila aplicata fiind pe chestii care se flexeaza in exploatare, de exemplu) nu m-as fi gandit la asta si as fi fost mai sarac in intuitie dar si in cunostiiintze      Asa ca tot raul spre bine ! Asta ca sa nu-ti spun de ce -de exemplu- se evita folosirea tuburilor /a cavitatilor la elementele de sustinere pe termen lung,  in constructii (poduri cladiri, etc)  

Pe bune, ca si formatie tehnica, eu plec de la premisa primara ca vopselurile s-au nascut din necesitatea de a proteja fierul de coroziune. Deci ele sunt solutia. A, ca apoi au aparut (sau ma rog, s-au ieftinit, prin procesul de fabricatie) inhibitorii si apoi cleiurile e altceva. Ce e mai bun si mai bine  pentru fiecare treaba pe care o faci, aia e tot dichisul ... ca sa fie si economic si bine ...   Asa, ai putea folosi aceeasi vopsea pentru orice gard.  Ideea era ... de ce nu as folosi grund. Dar incep sa pricep ! 

Oricum, m'am lamurit in mare ... o sa dau cu ceara, sau mai intreb ce produs sa aleg, cand o veni  timpul !



Modificat de tipatescu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 658
Pai e bine sa scormonesti in esenta lucrurilor, sa intelegi cum functioneaza care sunt principiile etc....
Eu am mers intodeauna pe principul "Keep it Simple, Stupid", am cautat sa vad lucrurile simplificat, sa fac un model usor de inteles, na deformatie de teoretician, si am oroare de chestii complicate.

Hai lasa chestiile complicate si fa unul din fiarele alea 


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1459
Pai, da, a cam inceput sa dea  rugina pe broasca dupa vopsirea de efect ... nu am curatzat-o cum trebuie pe la incheieturi ... stiam asta, dar am fost lenes si am tot amanat sa curatz bine coaja si sa mai insist cu grund, mai ales jos ... Lasa ca o bag in garaj si o iau din nou la bibilit.  Sa termin intai cu busul ..

Ideea e - la bus - e ca asta are niste traverse de rezistenta -cam cum e tunelul la broasca. Apropos, tu tunelul l-ai desfacut pe dedesubt sau ai dat doar cu ceara prin el ?

Ei si traversele astea ... nu prea sunt ok... sunt niste cavitati inchise ... in unele locuri m-am apucat sa pun petice. Nu stiu daca sa inchid sau sa le reconditionez un pic cu inhibitor + ceara inainte ... Ca de schimbat cu totul... e treaba mai grea ... si scumpa / neeconomica. Aici m-am cam blocat (bine si din cauza frigului). Sunt convins ca unii nici nu stiu ce cancer zace in traversele alea ale lor  ... Cred ca pana la urma o sa o rezolv simplu ... ca m-am cam saturat sa pierd timpul si bani cautand perfectiunea ... Trebuie sa gasesc si un echilibru intre economicitate si durabilitate ...  uneori mi-e ca daca nu se gaseste un nebun sa o duca la remat, masina asta traieste mai mult ca mine ... deci imi fac prea multe griji. N-am umblat eu cu busul si deja nu cred ca o sa umblu, cat am stat sa bibilesc la el ...

Modificat de tipatescu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 658
Tunelul n-a fost dezcapacit, e si aiurea. A fost curatat bine si unde se vedea buba s-a reparat. Oricum s-au schimbat multe pe acolo, s-a curatat bine.

Eu as fi inceput cu broasca, ca e o baza mai buna, mai putin de lucru, mai ieftin si ai mai repede o masina cu care sa te plimbi.

Oricum spor la treaba 

P.S: ca sa stii ce ai prin traverse cred ca cel mai simplu e cu o camera de tip "endoscopica" se gasesc, banuiesc ca si de imprumutat de la cineva.


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1459
As fi inceput cu broasca ... dar aveam busul bagat in garaj deja cand a aparut 'ea' ... si de la o problema mititica la bus care credeam ca imi ia cateva zile, (atunci aveam si motorul cu cantec ... si daca tot era si ala dat jos ... ) am inceput sa desfac .. .sa pun petice .. .daca tot faceam ceva, sa tot mai fac si ailalta ... si tot asa. Daca stiam atunci .. il duceam direct la Razvan ... acum e tarziu si tot sper ca o sa termin, la cati nervi am bagat si cat am mai mesterit, macar voi avea placerea sa zic ca iaca, am facut-o eu ... (sper, desi poate tot la Razvan ajunge !). Vedem

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la