Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Profil simona2000
| Femeie 25 ani Galati cauta Barbat 25 - 53 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Vorbind cu Alex, mi-a venit o idee, foarte interesanta as zice. Ma gandeam cat de limitat e motorul cu axa cu came traditionala, nu poti sa ii faci nimic, cum e data de producator asa o folosesti. Ai nevoie de altceva, crapi motorul. Plus ca o anumita configuratie a axei e potrivita pentru o anumita situatie: mai agresiva pentru putere mare, mai "domoala" pentru cuplu mare la turatii joase, plus ca ar fi nevoie sa fie controlat cat se deschide supapa in functie de turatie si sarcina. Evident ideea a mai fost studiata si de altii si e o treaba foarte actuala. Cum ar fi sa nu mai existe axa cu came, cu toate problemele, uzuri, diferente de material, piese in miscare, miscare de rotatie transformata in miscare de translatie, un singur profil? Cum ar fi sa fie supapele actionate de actuatoare de mare viteza, si controlate de un sistem de management programabil, asemanator cu ce exista pentru injectie? Asa ceva a fost dezvoltat, problemele de software fiind minore; problemele apar la partea de actuator, pentru ca necesita putere mare, semnalele sunt vulnerabile la zgomot, etc. Bineinteles, partea de control poate fi ecranata, iar partea de comanda deja lucreaza la putere mare si nu mai este susceptibila problemelor legate de zgomot. Partea "de cercetat" ar fi sistemul adecvat pentru actuator. Un actuator clasic electromagnetic cred ca nu ar fi o solutie potrivita. O solutie foarte buna mi s-ar parea ca actuatorul sa comande o valva hidraulica care sa faca mai departe comanda valvei. Asa ceva a fost pus la punct de mai multe firme (Valeo, Bosch, centre de cercetare). Oricum, probleme legate de aceasta tehnologie sunt sigur ca sunt mai multe, pentru ca inca nu a fost implementat la scara larga... Dar mi se pare ca asta e viitorul. Documentatie exista si pe net, destul de multa, cautati in google "camless engine"; eu abia am inceput sa citesc, dar mi se pare formidabil.
|
|
pus acum 13 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
"Daca era buna munca, o lua boierii" Cred ca sunt ceva probleme majore de ordin tehnic, daca nu s-a aplicat pana acum. Totusi sistemul mecanic e fiabil, de fapt la mine distributzia e singura parte a motorului care nu mi-a pun niciodata probleme...
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 13 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Tehnologia se dezvolta constant. Nu neg ca in aplicatii de nivel mediu, sa zicem stock, distributia actuala este suficienta. Dar cand vorbim de performanta, deja nu mai este satisfacatoare. VVT-ul nu a aparut degeaba. Si tehnologiile camless au inceput sa fie implementate deja, deci problemele de ordin tehnic cred ca au inceput sa fie depasite. Nu zic ca e o treaba simpla, dar fara a pune probleme noi nu ar exista progres. Eu o vad ca pe o problema de viitor. Daca ai avea ceva modificari la motor, ai vedea ca te lovesti de asemenea probleme. Eu de exemplu am schimbat axa cu came si m-am lovit de realizarea unei geometrii corecte. Si modificarile aduse dovedesc ca nu au fost doar mofturi, pentru ca puterea este mai mare, fiabilitatea a ramas aceeasi, si consumul a scazut. E pana la urma o eficientizare, o modernizare a unui proiect foarte bun la vremea lui, dar cu probleme determinate atunci de economie si limitarile tehnologiei. In momentul cand vrei sa mergi si mai departe spre performanta, cum face Alex de exemplu, sau Jan, sau cand vezi imbunatatirile la care lucreaza Bogdan, iti pui problema ce mai poate fi controlat. Si dintre toate componentele esentiale ale motorului, dupa cum am zis si mai devreme, distributia este cea mai greu de controlat, pentru ca e fixa. Si nu degeaba exista nspe modele de axe cu came, fiecare are plusuri si minusuri. Cum ar fi sa le combini pe toate cum vrei, sa poti profita de toate avantajele? Cinstit, mi-ar placea enorm sa vad motor aircooled (mai spre tip 4...) cu toate bunatatile actuale. Un proiect foarte bine studiat la fabrica, actualizat cu injectie, control electronic al avansului (DIS), distributie controlabila, racire imbunatatita, ungere optima. Sunt sigur ca asa ceva ar depasi cu mult motoare de top actuale, si cu costuri mult inferioare. A se vedea ca se pot realiza motoare in jur de 200CP cu sume in jurul a 6000-8000 de dolari, care ar manca dimineata, la pranz si seara BMW, Audi, Honda etc. de 30.000... Si la asta mai adaugi costurile unei transmisii mai rezistente.
Oricum, tema de cercetare pentru toti impatimitii de fiare si tehnologie.
|
|
pus acum 13 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Da' la 1600 cel putzin, nu tzine restu' motorului la atata tras de el coane.... daca il faci de Formula 1 si te tzine cat tzine un motor de F1, n-ai facut nimic Hai, pe 2000, sa mai zicem ca...
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 13 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Pai asta zic si eu, motor de performanta, nu un 1600 stock. Si un motor performant nu inseamna neaparat un motor nefiabil sau cu consum astronomic. Dar sigur implica bani multi. E regula aia cu "performanta, fiabilitate si cost redus - alege doar doua".
|
|
pus acum 13 ani |
|