Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
pirsinga Profile
Femeie
25 ani
Suceava
cauta Barbat
25 - 38 ani
Aircooled Forum / Diverse mestereli Auto (non-aircooled) / Golf 4 - Curatare turbina si EGR Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
DragosR
Broscar

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 98
Pentru ca m-am trezit pe autostrada ca sint la 150 cu piciorul in podea, am aflat ca am luat limp mode in modul cel mai discret cu putinta, comparat cu limp luat in vreo depasire.
Asa ca dupa logurile de rigoare si interpretarea lor de catre unii mai priceputi, mi-am luat inima in dinti sa desfac turbina (pe praful asta chiar imi stau bine banii in buzunar).
Dupa ce am vazut materialul acesta:
lucrarea nu mi s-a mai parut complicata, asa ca am fost convins ca in functie de ce gasesc la autopsie iese treaba buna.

Dupa ce se raceste motorul se scoate admisia, imediat dupa debitmetru pina la turbina.
un tub gofrat prins cu 2 cleme si unul dur prins de turbina cu un colier si cu 2 suruburi de admisie.
Se scoate furtunul cotit dinaintea EGR si apoi se desface teava ce aduce gaze arse in egr atit de pe evacuare cit si din EGR.
Cu atentie se scoate si comanda clapetei shutoff si se dau toate furtunasele spre baterie.
EGR se poate scoate si el de pe admisie, fiind prins in 3 suruburi, sau se da jos cu admisia, admisie prinsa in 6 suruburi.
Pe jos, dupa demontarea scutului se scoate evacuarea de la turbina (alt colier+furtun cauciuc) si furtunasul ce vine la actuatorul turbinei.
Se desface piulita de la evacuarea uleiului ce unge axul turbinei si putin mai sus un surub ce tine evacuarea/turbina.
Deoarece teava de admisie ulei pt turbina este foarte fragila si mesterii o rup cind incearca sa o desfaca de pe turbina, e indicat sa se scoata impreuna cu turbina si sa se desfaca pe banc, unde cu cheile modificate ca in imagine ar trebui sa iasa fara probleme.
Asa ca se desface din prinderea de la iesire din motor si din doua puncte de prindere, undeva deasupra volantului si in spate pe galeria de evacuare.
Tot aici cu tubulare lungi se desface si esapamentul de pe galerie si cu ajutorul racordului flexibil se da nitel spre roata stinga.
Acum, se poate trece la demontarea piulitelor ce tin galeria de evacuare, unde musai e nevoie de 2 persoane: una salta galeria+turbina si cealalta dirijeaza teava.
Cu turbina pe banc, dupa ce se scoate actuatorul si cele trei suruburi ce tin compresorul pe pozitie se ia usor la ciocane de jur imprejur si apoi se bate doar in partea de fier, ca in pdf de mai sus.
La mine nu a fost asa mult cox in ciuda kilometrajului asa ca dupa ce am batut roata, am simtit ca geometria lucra fara sa mai agate, deci puteam rezolva problema in cel mai neaos mod romanesc, doar din ciocan 

EGR si admisia se curata cu un lemn de depunerile grosiere si apoi in baie cu Triumf, periuta plastic, iar triumf dat cu atomizor si la final spalat cu apa multa
Turbina, geometria si platoul din evacuare au primit mai intii un spray intreg cu zeama de spalat carburatoare si apoi bagat la triumf si frecat cu partea dura a buretelului de spalat vase.
Evident, se da mai cu atentie pe partea care se scoate de pe evacuare deoarece sint la discretie admisia/evacuarea de ulei la axul turbinei (nu am avut capacele , dar am folosit propriile degete)
Important e sa se curete cit se poate de bine capacul si comanda geometriei.
Din cauza asta aici am dat doar cu diverse spraiuri si am riciit aluminiul ala cit am putut de bine ca sa nu intre apa/triumf/jeg pe unde intra uleiul.
Spalat bine cu apa si dat un WD40 de control, inainte de montaj unde oricum se unge cu vasilica nucleara (ca in PDF)

Dupa asamblarea turbinei se reiau operatiunile in ordine inversa.

Citeam ca nu e bine sa ramina turbina fara ulei, asa ca dupa ce am montat-o am luat ulei intr-o siringa si pe admisie a intrat doar un strop (cum sa intre mai mult, cind acolo spatiile sint minuscule) asa ca restul l-am bagat in teava de ulei.

Dupa ce a fost totul la loc, am dat o cheie si sper ca in acele secunde in care o fi mers fara ulei nu s-a uzat ca pentru 100000 km 


Si acum pozele facute la operatiune:


pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai si cocartzu' ala asa de mult iti halea din putere?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
DragosR
Broscar

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 98
da...dupa ce am terminat cu autostrada am oprit motorul si l-am pornit ca sa resetez eroarea si am venit bine pt ca nu am trecut de 140 si in ture de 3600 in depasiri.
oricum, cazul meu a fost fericit pt ca la altii li se taie macaroana in jur de 2000rpm si nu trec de 120...
senzorii/vacuumurile simteau ca e presiune prea mare si atunci se protejeaza si ele cum pot de talpa soferului.

ironia sortii a fost ca nu am mai avut zeama in bateria lectocului sa fi vazut eroarea si am stat ca pe ghimpi din cauza ca nu stiam pe ce se vor duce banii, pina am ajuns pe traseu la un prieten si am lamurit misterul.

eh, si acum cu admisie si evacuare curate ca lacrima, golfu zburda, sare rapid in ture pe demaraj fara sa patineze ambreiajul si ajunge la 180 rapid

Nu mai zic ca am repetat logurile la plecarea din atelier si un amic ce era in spatele meu a zis ca nu scoate pic de fum chiar daca eram cu talpa in podea de la 1700 la 4200 rpm.

Modificat de DragosR (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
DragosR
Broscar

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 98
A, ma puteam lipsi de trusa aia de la Mishul pt ca un clichet mic, 2 tubulare lungi si 3 normale + tot asa ca numar inbusi si torxuri puteam sa le iau si din piata 

Clestele ala pt desfacut coliere a cedat dupa 4 coliere: i-a sarit prinderea de pe cablu la un capat asa ca a primit o piulita mica si niste alama.

Surpinzator si pt mine si pt asistenta a fost usurinta desfacerii suruburilor si a piulitelor, chiar si pe partea unde sint temperaturi mari, pentru ca unele au primit degripant in mod preventiv iar altele nu din cauza de acces.
Sa dau orbeste si sa fac prada iar nu imi venea chiar daca degripantul a fost de capatat

Modificat de DragosR (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Lamureshte-ma si pe mine, se poate pune un soft pe compiuter si sa-l legi la mashina sa vezi toate erorile etc? Daca da- presupun ca tre' un cablu special, nu? Ca si la mine imi ard de tembele 2 becuri in bord- unul de erbaguri, permanent, si unul de la ceva ES...P?!? pana mea, habar n-am ce-s alea.... un triunghi cu ! intr-un cerculetz parca- ala se mai aprinde, se mai stinge, oricum am observat ca se aprinde sau stinge cand e rost iarna de patinat oleaca la plecarea de pe loc.
Sorry dar cand am terminat eu faculta astea nu se existau sau erau la inceputuri, si pe urma nu am fost autodidact, asa ca eu m-am cam oprit la carbelitor, delcoi, pompa de injectzie in linie sau "rotativa"...


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
DragosR
Broscar

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 98
da domle, se cheama vagcom/vcds si la asta alegi masina ce trebuie si intri pe ce modul vrei

ala de erbeg o fi de la un contact imperfect de sub scaun iar la esp poate trebuie facuta adaptare daca ai lucrat pe la rotile fata...nu stiu exact ca am facut procedura de invatare a directiei inainte cu niste ani in urma si dupa material de pe net pt cineva pt ca eu nu am d-astea ca sint sofer bun    si nu ma las pe ce fac 3 litere...

Daca ESP se aprinde cind ii dai talpa sau dai tare prin apa e posibil sa simta ca patineaza o roata si atunci intra in functiune sistemul...

daca nu ma insel, cu cablul asta poti lucra si la rino, cu alt soft, evident sau si cu asta dar iti converteste erorile in erori vag (oricum esti mai aproape de adevar decit sa orbecai)

ESP- electronic stability program

Softul vine cu cablul aferent si daca nu ai pretentii la versiuni mai aproape de actualitate poti sa dai bani putini pe versiunea 4xx


Modificat de DragosR (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Aham.... si la ordi... ptiu! la pisiu vreau sa zic, cum se leaga, pe usebeu sau cum?
Sa-l iau p'ala la 55 de iepuri?


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
DragosR
Broscar

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 98
eu zic ca e scump ala, mai ieftin gasesti in Romanica pe forumul alalalt
se leaga la USB in lectoc si aia e.

iti dau eu detalii mai incolo


pus acum 13 ani
   
DragosR
Broscar

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 98
am primit un mesaj in mail de la MikeRG si nu stiu daca e neaparat pentru mine, dar raspund: e ok, nu se intimpla nimic cu ECU; ideea e sa faci niste setari in lectoc, sa nu isi faca update via net pentru ca isi va da duhul si trebuie rescrisa.
Recomandare: o varianta cit mai actuala a softului( masini mai noi, mai multe coduri de eroare) pentru o utilizare a-la-long (masinile mai noi, devin mai vechi, mai accesibile si noua...)

Modificat de DragosR (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la