Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
anka... 25 ani
Femeie
25 ani
Valcea
cauta Barbat
25 - 40 ani
Aircooled Forum / Diverse mestereli Auto (non-aircooled) / Problema legata de sistemul de franare Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
pentru ca in ultima vreme frana de la barcazul meu m-a cam scos din sarite si pentru ca totodata am constatat ca pompa de frana achizitionata anul trecut (nou-nouta, productie HU) a inceput sa piarda lichid, pun si eu o intrebare celor in tema:

cum se prezinta pompa de frana de la T2 dpdv al eficientei si mai ales al fiabilitatii?
dar garniturile?
ma intereseaza pompa dublu circuit
ca si caracteristici, pompa de barcaz are diametrul cilindrului maricel, 25 de mm.
cursa nu o cunosc in momentul asta...
este necesar insa ca volumul lichidului pus in miscare la franare sa fie destul de mare, pentru ca cei 6 cilindri de franare (4 in fata si 2 in spate) au diametrul de 31 de mm iar conductele de legatura sunt de 6 (sau 8?) mm

legat de pompa originala, din ce am observat sistemul de actionare a pistonului are o problema de proiectare, pentru ca parghia respectiva nu actioneaza coliniar cu pistonasele pompei ci oarecum de jos in sus (la un unghi de cateva grade), ceea ce face ca primul piston sa frece mai mult de partea de sus a pompei, cauzand uzura acesteia
practic cilindul pompei se ovalizeaza in portiunea de lucru a primului piston. am observat acest lucru la doua pompe SH pe care am incercat sa le montez anul trecut.
desi ma uimeste sa se fi uzat asa rapid....chiar asa proaste materiale sa foloseasca ungurii?
nu am demontat inca pompa, as vrea sa ma documentez cat mai bine intai, pentru ca amorsarea si aerisirea circuitului de franare e un cosmar...

o alta problema pe care am observat-o anul trecut tine de calitatea garniturilor din pompa, produse tot un HU.
la una din pompele SH pe care am incercat sa le montez am pus garnituri noi (HU, de culoare oarecum roz...). dupa aprox o luna, cand m-am prins ca pompa curge, am demontat-o si ....surpriza... garniturile cele noi erau umflate si moi....
la momentul ala, am inlocuit-o cu pompa noua (cu garnituri negre), convins fiind ca am scapat de probleme, cel putin din acest pdv
de la ce ar fi putut sa apara situatia? ati intalnit?
ma gandesc ca este o incompatibilitate intre lichid si materialul garniturilor.
lichidul de frana pe care l-am folosit (si pe care il am si acum in sistem) este LIFROM DOT 4. am socotit eu ca nu e nici prea prost, nici prea bun, potrivit oarecum cu vechimea sistemului de franare...
era mai bine sa pun un lichid tip "N"? sau un lichid de la o firma mai cunoscuta?

o ultima chestie: daca stiti vreo alta masina, mai moderna, care are o pompa de frana dublu circuit care s-ar preta sa fie montata in locul asteia (ma gandesc ca poate dubele de gen fiat ducato mai vechi ar putea avea, fiind apropiate ca dimensiuni si mase de barcazul meu) si care sa poata fi gasita la un pret convenabil pe la dezmembrari, va rog sa imi spuneti si mie...

orice idee si ajutor sunt bine venite
multumesc anticipat


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 12 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
nimic mai gresit - pune dot 3 si nu vei mai avea de suferit; ai distrus doua seturi de garnituri bune folosind lichidul nepotrivit; dot 4 se foloseste pentru sisteme de franare mai moderne; batrana dacie, broastile si alte babaciuni se descurca excelent cu dot 3 pentru ca asta e specificatia compatibila

pus acum 12 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
poti pune dot 3 si de la petrom, tot aia e, dar va fi ok

pus acum 12 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
dupa cum am zis, asa ma gandisem si eu, ca nu prea e compatibil lichidul cu garniturile
dar, desi e evident, ... parca nu prea imi vine a crede ca ungurii respecta o reteta de material (pt garnituri) cu specificatii asa exacte (pt dot 3 de ex...)


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 12 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...nu era mai simplu sa ma suni si sa intrebi???
..la astea DDR  numai DOT3 se pune..
,,nu vad ce are sula cu prefectura vizavi de pompa frana/ masa vehiculului.. cum zici mai sus.. ce, daca masina e SI MAI MARE inseamna ca trebuie sa aiba ppa de frana SI MAI MARE??? mnu-- e vorba de raport diam/cursa piston ppa si diam/lungime cursa pistonase de frana (din cate am citit io.. -de exemplu e cricu' hidraulic)...ppa de bus T2 ar merge, nu stiu la gauri cum e a'  de barcaz , dar la ,,fileturi''   se potriveste cu aia de trabant (si cred ca si cu a' de barcaz..).


pus acum 12 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
daca se pupa cu aia de trabant, atunci cu aia de barcaz nu.....
are conductele mai groase deci implicit si holenderele de la capete...
la gaurile de prindere in niciun caz, ca asta de barcaz are 3
deci DOT 3... aia e, acuma am facut-o, tre s-o repar....


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 12 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
nu ma pricep la de-astea cu DOT dar nu cred ca au facut ungurii garnituri ptr. fix DOT3 ci DOT4 are ceva in compozitie care ataca garnituri obisnuite. Eu la brosc pun N.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 12 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
da, asa pare a fi...

_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 12 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006

draku a scris:

daca se pupa cu aia de trabant, atunci cu aia de barcaz nu.....
are conductele mai groase deci implicit si holenderele de la capete...
la gaurile de prindere in niciun caz, ca asta de barcaz are 3
deci DOT 3... aia e, acuma am facut-o, tre s-o repar....

..se scot capetele si se bercuiesc alea de care e nevoie.
e simplu.


pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la