Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
swiss_virginia
Femeie
25 ani
Cluj
cauta Barbat
27 - 54 ani
Aircooled Forum / TUNING / evacuare 4-1 pe motor tip4 in broasca Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Da... ma tot chinui de cam multa vreme sa pornesc proiectul asta. De fapt e pornit dar a cam stagnat.
Avand in vedere in primul rand preturile sistemelor de esapament gata facute, si in al doilea rand faptul ca niciuna nu imi place in totalitate din diverse motive, as vrea sa incerc sa fac eu ceva...
Dispunerea va fi asemanatoare cu prototipul lui Rabie, care imi place ca nu e atat de intortocheat ca restul, are traseele mai scurte, si nu ocupa tot spatiul ala de sub fusta spate.

evacuare 4-1 motor tip4 broasca da... tot chinui cam multa vreme pornesc proiectul asta. fapt pornit

42.8KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Am ales teava de 40mm diam. exerior si 50mm de la colector la toba.
Toba va fi de motocicleta, de la o Yamaha R1. Vreau sa o asez sub fusta spate, pe latimea masinii.
Deocamdata m-am blocat dupa ce am taiat teava pt. colector. Acum am comandat si flansele la CNC, si sper sa mai progresez.
Am gasit ceva fain: scump dar fain: Prezoane si piulite atat pt. evacuare cat si admisie de inox speciale pt. tip4 la unii pe ebay. Au o gramada de suruburi/prezoane/piulite pt broaste/busuri.
Le zice Volksbolts, pe ebay UK.

evacuare 4-1 motor tip4 broasca ales teava 40mm diam. exerior 50mm colector toba.toba yamaha r1.

35.5KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Cine poate sa imi confirme distanta intre prezoane la evacuare, in chiulasele cu porturi ovale, este 60mm sau altceva? Ca eu am masurat la cateva si era 61.. 62... Or fi prezoanele strambe sau nu trebuie sa fie 60?

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ala-i un inox special sau e d-asta V2A? Ca asta nu-i recomandat la esapamente si la tip 4 sint ceva momente in coatele alea de la iesirea din chiulasa.
Asa si io stau si nu stiu, prezoanele nu le misc, le las p-alea, dar nu stiu daca merg piulitele de cupru sau bronz sau mai bine pun de otel si vad io data viitoare...


_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
sper sa fie ce trebuie... oricum am avut numai probleme cu prezoanele alea. Si trebuie sa  fie mai bune decat ce am fabricat eu din niste suruburi 8.8 de la Hornbach.
Data trecuta am cumparat niste piulite de alama tot din Hornbach dar exact cand ajungeam cu dinamometrica la cuplul din manual, cedau piulitele.
Acum mie imi rasufla pe la toate 4 mai mult sau mai putin.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, deci zici ca nu merge alama. Lasa ca gasesc io o solutie, poate pasta d-aia de cupru si piulite normale.
Nu vreau sa-ti bag maimuta-n casa, dar un surub de inox e, cica, echivalentul unuia de otel grad 5.6 si e mutl mai sensibil la caldura.
Daca Doamne fereste, ai probleme cu ele, io am facut asa si tine päzda: iei un set de helicoil de 8, bagi burghiul pe gaura veche, tragi filet cu tarodul din dotare (M8 si M9 au acelasi pas), bagi helicoilu (e de inox) si pe urma pui suruburi in loc de prezoane.


_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
ei, acuma om vedea. Ca am facut comanda pe ebay la alea.
Helicoil am bagat si eu la 7 din 8 gauri. La una pur si simplu nu am reusit sa scot prezonul vechi. Si partea distractiva e ca nu mai are filet pe el absolut deloc. Va trebui sa ma straduiesc mai mult :P Probabil cu aparatul de sudura.
Am citit de curand intr-o carte ceva legat de suruburi versus prezoane la chiulase, si avea sens. O sa incerc sa scanez si sa pun aici.

Modificat de xellex (acum 12 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai vezi daca nu gasesti un extractor, la foraj se numeste "tuta", asa ca la o femeie mai slaba de minte. Exista sigur pentru suruburi si prezoane, insa tre sa fie de calitate. Sau incins cu autogenul, il desfaci sigur.
Uite un model, probabil ca asa ceva gasesti mai sigur p-acolo:

Sau asa, asta-i tuta:

Adica ce zicea, ca nu-s bune suruburile?

Modificat de jan (acum 12 ani)


_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Da, uite am facut o poza la pagini... nu am scaner-ul aproape. Cartea este Maximim Boost (de Corky bell).


Intre timp au ajuns prezoanele. Nu cred ca o sa folosesc piulitele din pachet... vreau unele cu cheie de 12 sau 11. Am gasit pe site-ul astora tipul de inox folosit si explicatii despre duritate si comparatia cu prezoane de otel:



Si am facut flansele la CNC. Sunt si astea facute tot din inox si sunt copiate dupa cele de la CSP Python, ca sa se potriveasca in caz de nevoie garniturile de aluminiu de la ei.



Chestiile astea ovale le-am facut ca sa le sudez in capul tevii si sa aiba suprafata de contact pe chiulasa cat mai mare (4mm).  Ceva ce nu imi placea la niciun sistem de evacuare de pe net din teava indoita la forma ovala.




Am facut si o placa pe care sa prind prezoanele si sa sudez totul fara sa se deformeze. Imita portul din chiulasa. La atentionarea unora de pe Germanlook, mi-am dat seama ca sunt 2 tipare diferite, asa ca mai trebuie sa fac inca una pt. cilindrii 2&3. Asta merge doar la 1&4.







Acum sa vedem cu sudurile... la partea asta o sa se ocupe Awo., dar e cunoscut drept maestru :P

Modificat de xellex (acum 12 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Corky Bell, a? Asta-i tata lui Sandy Bell. Ala zice un pic de alte chestii. Dar nu conteaza, arata misto alea, ar trebui sa fie ok. Sa vedem cum s-aude!

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ia zi, flansele alea asa groase trec printre pantaloni?

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Alea ovale? Trec in mod sigur.. Sunt doar cu vreo jumatate de milimetru pe fiecare parte mai groase decat tevile originale de la incalzitoare. Si alea erau un pic ingrosate in dreptul urechilor de prindere.
Teava care o sudez de ele s-ar putea sa trebuiasca ciocanita putin... 40mm diam. exterior nu stiu daca trece printre pantalonasi.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
am inceput sa vad lumina de la capatul tunelului 


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
In sfarsiiiiiiiiiiiit am terminat evacuarea!!! Credeam ca nu mai ajung sa o vad gata....
Nu a iesit chiar ca in pozele de mai sus din topic

Pana la urma am lucrat asa cum mi-a permis spatiul, si am tinut cont de ordinea de aprindere si de lungimea egala a celor 4 tevi inainte de colector.
Ce pot spune e ca broasca mea nu a fost niciodata mai silentioasa decat acum, si ma bucur nespus de mult!!!!! 

Modificat de xellex (acum 12 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bai, arata de nu se poate, ca sa zic asa. Da' sudezi binisor. Daca stiam...

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
eu doar am punctat-o pe pozitie, si sudura finala am facut-o cam 3 sferturi la cineva, cu TIG, iar restul, cand mi s-au terminat banii, mi le-a sudat Bogdan AWO cu MIG-ul la hala.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Oricum, a iesit frumos si daca zici ca nu urla doar cu tobita aia... Auzi, da' ia da si tu vreo poza cu fundul broastei complet demontabil, cum ai facut sa-l fixezi cind nu-i demontat?

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Stai asa, cred ca se vede aici:
Sunt pe fiecare parte cate 2 tevi rectangulare sudate pe contraaripi, si pe fusta sunt de diametru mai mic. Toata fusta se trage ca un sertar. Si am prins niste cleme ca de geamantan care sa o apropie perfect.




Si poze mai clare:







Modificat de xellex (acum 12 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, ca la clapari. Am vazut cam pe unde-i taiat acuma. Merci. E mult mai moale spatele acuma sau nu-i diferenta mare?

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Pai nu prea e diferenta deloc, ca se prinde si cu aripile. Ideea mea era sa tai la fel si aripile, sa le fac o buza de imbinare pe interior, si sa le prind cu niste suruburi din'alea Dzus, ca la carenele de moto... dar aripile astea sunt de proasta calitate si sunt asezate cu forta acolo... Daca le-as taia pe mijloc, nu ar mai sta cum trebuie.
Asa cum e acum, tot am ceva de lucru ca trebuie date bara spate si aripile jos inainte sa poti scoate spatele..
Oricum, e misto ca poti lucra aproape orice pe motor fara sa-l mai dai jos.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, spre bucuria vecinilor. Iar e ala sub masina. Sau la tine o fi gard...

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
la mine se stresau vecinii cand ma apropiam de final cu lucrarile, si ajungeam sa o pornesc... dar acum nu mai exista problema asta. In sfarsit sunetul e decent. Pentru prima data de cand am broasca de fapt...
Uite aici, de multe ori vantul acopera sunetul masinii:




Modificat de xellex (acum 12 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Deci e mai silentios decit ala de la mine? Ciudat, ai zice ca tobita aia e asa, cam goala.
Ce toba-i aia? Poate pun si io una in loc de toata tevaria aia a mea. De fapt, ar fi buna una cu intrare si iesire in acelasi capat...


_______________________________________


pus acum 12 ani
   
kerosen
Broscar nou

Din: alba iulia
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 14
daca e toba standard de R1 aia de titan,( am si eu vreo 2) atunci e cu saritura, nu cu silencer, si asta nu te avantajeaza deloc la putere sau cuplu.( sunt facute de fabrica pentru normele de sunet si gatuie destul de mult motorul ) incearca sa o desfaci si sa-i faci alt interior de tip silencer, cu tub interior din tabla gaurita-sita si cu amortizor de sunet intre sita si peretele tobei( vata minerala invelita in plasa fina de sarma de inox).  a, si neaparat iesirea din toba fa-o  la acelasi diametru ca si teava care intra in toba. va suna un pic mai agresiv si basul va fi mai accentuat, dar vei avea un motor mai vioi. vorbesc din experienta

_______________________________________
vw 1300 si Bus T2b 1600 sol-sol

pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
mersi de sfaturi dar nu-i fac nimic... imi place prea mult asa, fara zgomot. Poti vorbi discutii in masina cu partenerul/a din dreapta, etc 
Daca va fi cazul, o voi schimba la un moment dat cu una potrivita pt. turbo. Dar nu prea curand.
Totusi, nu cred ca e de R1... este facuta din aluminiu la exterior, si inox la capete. Asta cred sa fie: Yamaha R6 2003-2005.



Jan, da.. clar e muuuuult mai silentioasa decat aia veche, si decat ahnendorp-ul. La ralanti auzi doar "masina de cusut". Si m-as fi asteptat sa aiba o anumita turatie cand sa inceapa sa urle rau, dar nu prea exista...

Modificat de xellex (acum 12 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hmm, nu stiu cit ai dat tu, da' costa (ma rog, cind e noua, de taning, un spagat intre lege si performanta, probabil ca s-a nascut cind au uitat cele doua variante expuse de amicul kerosen pe acelasi raft) cit toba de la piton, aia cu ambele gauri p-o parte. Dar aia sigur nu-i silentioasa. Nu stiu. Da' ia zi, ca astia vorbesc de toba doar, ca-i lunga si groasa, dar la intrare ce diametru o avea?
Si, la naiba, am fustita cu o gaura pe stinga, adica exact pentru ahnendorp. Bine, acu mai am doar fustita aia din broasca, dar speram ca va renaste ca pasarica... felics. Oricum, zi ce diametru are la intrare, nu?


_______________________________________


pus acum 12 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Bine, eu am dat putin pe ea la momentul respectiv... vreo 150roni cred. Diametrul la intrare este de 50mm. Are capatul mai larg cu niste crestaturi si un colier ne-detasabil. S-a potrivit perfect cu teava pe care am folosit-o dupa colector spre toba.
Aia de piton suna frumos, asa mai muzical ca si ahnendorp-ul. Am auzit-o pe viu, ca are Gabi Rosu pe bus. Dar e mai zgomotoasa decat ce mi-a iesit mie pana la urma. Aia are 60mm sau 65mm la intrare din cate imi aduc aminte.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Are... 60 si ceva, nu conteaza prea mult, ca tre sa-i sudezi oricum stutul sau direct pe teava. E, lasa, o sa urmaresc io ceva folosit, am si gasit una gaurita din accident. Astea poarta si noroc.

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la