Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
laura love pe Simpatie
Femeie
23 ani
Bihor
cauta Barbat
24 - 52 ani
Aircooled Forum / Alte mestereli / Instalatie electrica Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Matusa mea vrea sa schimbe instalatia electrica a apartamentului ei si m-a rugat sa caut un electrician. Singurul pe care l-am gasit a fost un batranel care mi-a spus ca sub nicio forma nu se mai pot baga cabluri noi prin tuburile Bergman si ca trebuie refacuta intreaga instalatie. Pe langa asta mi-a spus ca el nu se baga decat daca are loc si mutarea contorului in exteriorul casei. Aveti idee daca ultima operatie e absolut necesara?

pus acum 12 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu conashule! Am conductor, tablouri, sigurantze automate etc producție vest. Mă pot apuca de treaba in a doua jum a lui octombrie- pe 12 îmi expira itp la renou si tre sa mă duc la Str sa-l fac, apoi revin imediat.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 12 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Multumesc de oferta insa momentan nu mai e nevoie. Iti explic pe PM.

pus acum 12 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Aveti idee unde pot cumpara in Bucuresti cablu monofilar FY de 0.75 mm^2? In Bricostore cele mai subtiri cabluri sunt de 1.5mm^2 insa pentru ce imi trebuie mie sunt prea groase.

pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
poate Dedeman.

uite aici:


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Merci. Nu ai nici la Dedeman conductor monofilar de 0.75. O sa incerc sa utilizezz fire de 1.5mm^2.

pus acum 11 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
De ex, pe strada Maica Domnului, e un magazin langa Conex Electronic care are cabluri de 0.75 de diferite culori. Ar fi si alte magazine, fizice sau virtuale... Daca nu te descurci iti zic.

pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Am zeci de chile de cablu, orice sectiune culoare si lungime, de la cateva zeci de cm la 10-15 metri. Am si intrerupatoare, tablouri, sig automate Legrand Franta etc

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Merci, o sa incerc si la Maica Domnului. In principiu am nevoie de pana in 30 de metri ca sa inlocuiesc firele de la sonerie. O alta problema e aceea ca transformatorul e pe 110 volti nu pe 220. Ma si miram de ce era intotdeauna asa incins.

pus acum 11 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Stiu ca nu are legatura directa cu instalatia electrica, dar am preferat sa nu incarc forumul cu inca un subiect. Am o masina de gaurit careia i-am blocat mandrina cu falcile deschise la maximum. Se mai poate schimba mandrina sau pot sa arunc la gunoi masina? Incerc sa atasez si niste poze ca sa vedeti despre ce este vorba.

instalatie electrica stiu are legatura directa instalatia electrica, dar preferat incarc forumul membru

41.9KB

Modificat de velo (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Vedere axiala:

instalatie electrica vedere axiala: membru

21.6KB


pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Cun s'arunci bah bormasina?????
Banuiesc ca e pe con, verifica. Pui un dorn in partea din spate, ii f*ti una cu ciocanul si sare.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
daca a avut un surub cu filet invers in interiorul mandrinei, e pe filet (normal, pe dreapta)
imi pare ca are si tesituri pt cheie fixa pe ax


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 11 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
@velo, daca te hotarasti sa o arunci mai bine o vinzi (de ex mie) la un pret  decent. Imi plac bormasinile vechi Cu un pic de efort - eventual - se poate desface. Au fost cazuri in care a trebuit sa tai efectiv cu flexul o mandrina stricata, ca sa recuperez bormasina ... nu a mers nici o solutie incercata si am incercat multe. Sper totusi sa te poti descurca.

De obicei, astea vechi, romanesti, cum sunt in poza, au prindere pe con. Daca ai desfacut (eventualul) surubul din fundul mandrinei (se desface spre dreapta) poti sa bagi un dorn cum a zis si Mishul. Mandrinele  mai noi, de obicei sunt prinse pe surub. DAR,  cu doua chei mari de instalator, poti sa deblochezi si mandrina !

Pentru sonerie iti recomand cablu de telefon sau de retea (UTP). e in invelis alb si il poti aseza usor pe unde trebuie. E si mai ieftin, daca te hotarasti sa cumperi.

Transformatorul de 110V scoate de obicei acea tensiune de la o priza mediana ... e foarte posibil sa fie pe 220 si sa fie legat prost. Oricum, pentru o sonerie electronica, nu iti mai trebuie un transformator mare.  Alea mari erau folosite pt sonerii electromecanice. Insa erau si unele sonerii e/m ce nu necesitau transformator. Renunta la el si pune o sonerie mai noua.

Modificat de tipatescu (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Din ce vad eu in poze, inclusiv din aia in care ne uitam in gaurice, pare o bormasina cu mandrina pe con. Gaurica din poza a doua as zice ca este gaura de centrare folosita la strunjirea si rectificarea axului de iesire, ala cu con.
Deci: pusa bormasina pe jos (pe un carton ceva), un picior pe ea, un dorn la partea din spate a mandrinei si apoi ii fu... astaaa, ii dai un ciocan. Si sare.
Mandrine de-astea gasesti la talcioc sau la tarabe in Obor faaaara probleme.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Va multumesc pentru raspunsuri.
Am dat mandrina cu un degripant si, incetul cu incetul, au inceput bacurile sa se miste. Cred ca la blocare a contribuit si praful de caramida (prostia mea).

@Tipatescu:
Transformatorul chiar este de 110V cel putin asta scrie pe carcasa lui. Cel mai probabil a ramas pe pozitie de cand s-a facut trecerea de la 110 la 220 de volti. Soneria e si ea tot din acea perioada iar in afara de incompatibilitatea cu transformatorul chiar nu as avea niciun motiv sa o schimb.

P.S. Scuze pentru ca raspund asa de rar insa toate chestiile astea se petrec in provincie unde nu am legatura la net.

Modificat de velo (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Am un aparat de radio Gloria care nu mai functioneaza. Cand l-am desfacut am vazut ca unul din cablurile albe care ies din transformator flutura liber prin carcasa.







Aveti idee unde vine lipit?
P.S. Data viitoare incarc pozele pentru monitor de 15".

Modificat de velo (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Din cate stiu sunt mai multe modele de Gloria. Tre' gasita schema, in mod sigur o are cineva pe elforum.ro dar tre' sa stii modelul, sau sa-i faci macar o poza si s-o pui cand ceri schema.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Gloria 4 este modelul. E posibil sa am pe undeva prin casa schema circuitelor. Pe vremuri toate bunurile electrocasnice veneau insotite de asa ceva.

pus acum 10 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419



GOOGLE BRE !


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Merci. Eu inca n-am gasit schema in format hard (pe hartie). Sper sa duc la bun sfarsit reparatia.

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Merci. Eu inca n-am gasit schema in format hard (pe hartie). Sper sa duc la bun sfarsit reparatia.

pus acum 10 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai e f simplu- ai acele 2 fire albe. Daca ne uitam pe schema, unul trece printr-o siguranta de 0,8 amperi iar celalalt- direct la puntea redresoare 1PM05. Vezi si tu care dintre ele tre' sa mearga unde si lipeste-l in locul de unde s-a dezlipit. E simplisim!

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 10 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
S-ar putea ca firele alea sa nu fi fost desfacute degeaba !  Din cate vad in schema, practic transformatorul, puntea si condensatorul sunt alimentate permanent, atata vreme cat cablul de alimentare este bagat in priza.  Intai ar trebui verificat daca ceva din astea trei nu sunt in scurcircuit ... si in mod special, condensatorul de netezire de 1000uF. Condensatoarele electrolitice facute in "epoca de aur" fie se scurgeu de electrolit, fie se uscau     Nimeni nu stie reteta secreta dupa care ele insele isi alegeau un sfarsit sau altul.

De asemenea, de verificat daca merge cu baterie ... si daca comutatorul de trecere de la alimentarea cu baterie la alimentarea la retea, functioneaza.

Astea inainte sa lipesti firul si sa il alimentezi.

Altfel ... poti descoperi singur de ce tot ceea ce era fabricat in acea epoca, desi avea o conceptie de ansamblu buna si era realizat de obicei de un singur inginer care transpira si stia meserie, intr-un colectiv de 100 de oameni care frecau duda, dadea rateuri exact acolo unde erau lasati ucenicii sa puna creionul pe hartie, sau unde se bagau piesele comandate peste hotare si in fapt aduse din industria crescuta peste noapte ... 


pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211

tipatescu a scris:

S-ar putea ca firele alea sa nu fi fost desfacute degeaba !  Din cate vad in schema, practic transformatorul, puntea si condensatorul sunt alimentate permanent, atata vreme cat cablul de alimentare este bagat in priza.  Intai ar trebui verificat daca ceva din astea trei nu sunt in scurcircuit ... si in mod special, condensatorul de netezire de 1000uF. Condensatoarele electrolitice facute in "epoca de aur" fie se scurgeu de electrolit, fie se uscau     Nimeni nu stie reteta secreta dupa care ele insele isi alegeau un sfarsit sau altul.

De asemenea, de verificat daca merge cu baterie ... si daca comutatorul de trecere de la alimentarea cu baterie la alimentarea la retea, functioneaza.

Astea inainte sa lipesti firul si sa il alimentezi.

Altfel ... poti descoperi singur de ce tot ceea ce era fabricat in acea epoca, desi avea o conceptie de ansamblu buna si era realizat de obicei de un singur inginer care transpira si stia meserie, intr-un colectiv de 100 de oameni care frecau duda, dadea rateuri exact acolo unde erau lasati ucenicii sa puna creionul pe hartie, sau unde se bagau piesele comandate peste hotare si in fapt aduse din industria crescuta peste noapte ... 


Multumesc pentru sugestii.
Firul se poate sa-l fi desprins cand am demontat carcasa, desi am fost destul de grijuliu.
O sa caut sa verific functionarea radioului pe baterii (6xR20 cred, din alea cilindrice mari). O alta chestie pe care am observat-o e ca siguranta de 0.6A era arsa. Sunt sanse sa mai gasesc asa ceva pe Maica Domnului sau la Universitate pe Acedemiei?


pus acum 10 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Siguranta, da. Cu certitudine gasesti sigurante berechet si pe Maica Domnului si in alta parte. Poti sa pui si sigurante mai mari un pic, nu e problema. Insa daca e arsa ... ajungi tot la ce ti-am sugerat eu sa verifici intai. Nu degeaba s-a ars ...

pus acum 10 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Hai ca Tipatescu face o teorie pt orice- uite, si de  daca l-ai intreba, ti s-ar parea asa de complicat ca ai ajunge la 80 de ani tot ficior 
Pune domne sarma la loc, pune sigurantza si vezi ce zice. Daca e ceva stricat, o sa arzi o sigurantza de 30 de bani, mare shmecherie...
Gasesti sigurantze cate vrei pe Maica Domnului, sunt 11.000 de pravalii.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Hai ca am rezolvat-o si cu fecioria radioului. Am lipt firu' aici:





N-am avut vreme sa ajung pe Maica Domnului asa ca am pus o siguranta de 1A pe care o aveam prin casa. Trag nadejdea ca nu e prea mare. Radioul functioneaza, cel mai clar sa aude Antena Satelor iar cel mai slab semnal il are RFI.
Am acu' alta problema. Aluneca firul de pe fulia butonului de acord. Adica eu rotesc butonul ala in prostie si indicatorul de frecventa abia daca se misca. Treaba asta se intampla doar intr-un sens. In celalalt are aderenta si functioneaza. Am incercat sa curat fulia cu alcool insa rezultatul a fost acelasi.



pus acum 10 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Tre sa mai strangi un pic atza aia ... un capat nu e prins de un arc ?La o adica poti incerca si cu atza de unditza mai groasa,de 1mm, daca pescuiesti d-astia grei. Dar trebuie sa o pui o idee mai scurta, a. i sa stea intinsa si frecarea sa fie mare. Altfel, nu stiu ... am mai incercat si eu mai demult, cu alte aparate si nu am avut succes. Atza aia din matase sau ce o fi aluneca rau, mai ales daca nu mai e noua, se imbacseste de praf si oxizi.

Sau vezi pe ce rola aluneca si baga pe ea un manson de cauciuc, de exemplu tub termocontractibil, doar sa gasesti si sa ai la indemana dimensiunea potrivita de manson. Cat e diametrul rotii de acord ?

Ah, ai zis ca intr-un sens merge mai usor. Inseamna ca la miscarea intr-un sens, ceva nu este in regula ...Poate condensatorul de acord sa mearga greu intr-un sens, sau indicatorul de acord sa se frece de ceva.


pus acum 10 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
curata lagarele condensatorului variabil (adica ala pe care e fulia aia mare)

_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Ca sa-l curat bine trebuie sa-l scot din carcasa pentru ca altfel nu am acces la lagare. Am curatat insa atat cat am putut angrenajul ala format din pinion si sector de roata dintata. Acum merge ceva mai bine, adica derapeaza in mod egal in abele sensuri de rotatie .

Modificat de velo (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

MishuL a scris:

Hai ca Tipatescu face o teorie pt orice(...)
Pune domne sarma la loc, pune sigurantza si vezi ce zice.(...)


Vezi?  Ce-ti ziceam?

Asa cum zicea UVeul, vezi daca se invarte usor condensatorul cu manutza. Daca merge greu, pune-i niste WD40 sau similar la ax. Nu pulveriza direct cu spray-ul, sa ungi tot, pune cu o scobitoare.
Vezi ca pe atza aia e un arculetz. Ca sa o intinzi ai 2 variante: ori desfaci una din buclele care se prind de arc si o refaci in asa fel incat sa scurtezi cu catica mm, ori faci 1-2-3 noduri pe ea (imediat dupa bucla, evident).
Poti incerca si sa degresezi sfoara, cu oleaca de vata cu alcool, diluant, acetona, dupa inspiratie.

Succesuri!


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 10 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
dupa wd40, trebuie uns cu ulei, altfel, intr-o saptamana e la fel

_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Am trecut acum la un aparat Stradivari. Dupa ce i-am pus niste sigurante noi, am vazut ca functioneaza dar are un puternic zgomot de fond. Din pacate e ars unul din becurile care ilumineaza scala. Mai pot gasi pe undeva doua astfel de becuri?



Modificat de velo (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
bec sofit
sigur ca se gaseste
google e prietenul nostru


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Multumesc, macar acum stiu cum se numeste. Cautarile mele dupa bec incandescent si filament imi aratau doar becuri cu fasung.

pus acum 10 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ce tensiune are? Daca e de 12V gasesti la orice butic cu piese de Dacee; daca e de 6, prin piesotecile broscarilor, brabantishtilor sau la magazine de Trabant. Asta daca are aceeasi lungime (am vazut si mai micutze decat cele auto)- pune si tu lungimea totala si un diametru aproximativ macar al conectorilor de la capete.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Pe bec scrie asa: GLÜWO 6.3V 0.4A. Dimensiunile aproximative sunt: lungime 40 de milimetri, diametrul tubului de sticla ~11 mm iar diametrul conectorilor putin peste 8 milimetri. Prin magazine am vazut niste becuri sofit cu led, insa aveau doar de 12V. O sa ma uit si pe site-urile cu piese de motociclete. Unele scutere situ ca aveau instalatia electrica pe 6V.

pus acum 10 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006
..m'a  intrebat si un coleg despre becuri d'astea, pe 6v.. i-am dat sa sune la d'na voicu, pe  scoartzei..

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Multumesc. Poate gasesc la dansa.
Scuze ca raspund cu intarziere, insa nu am avut acces la net saptamana trecuta.


pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Intre timp s-a ars si unicul bec functional asa ca am riscat si am cumparat doua becuri sofit de 12v. Lumineaza chiar mai bine ca becul original de 6 volti care era cam innegrit. Pentru moment sunt multumit de rezultat.



Acu' am o alta problema. Schimbarea benzilor se face prin comutarea unor lamele metalice cu ajutorul unui soi axe cu came din material plastic - ebonita presupun.



Cei doi arbori aflati la extremitati (in dreapta exista doi arbori coliniari actionati independent, doar cel din partea de jos conlucrand cu cel din stanga) sunt actionati simultan prin intermediul unui mecanism paralelogram format din doua parghii mici de plastic si o tija metalica. Partea nasoala e ca parghia arborelui din stanga s-a rupt.



Sageata indica arborele. Un pic mai la dreapta se vad tija metalica si parghiuta rupta. Din pacate spatiul disponibil este extrem de limitat, dar nici nu ma incumet sa demontez arborele pentru a-i reatasa pargiuta. Prin urmare trebuie sa operez in situ.
Intrebarea care se pune este: care e cel mai indicat adeziv pentru ebonita?


pus acum 10 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai ma gandesc ca ai putea incerca cu un superglue gel de buna calitate, dar cu infinita atentie sa nu lipesti lagarul.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Pana acum am folosit cu destul de mult succes Picatura, insa am observat ca acolo unde actioneaza o forta maricica lipitura poate ceda. Aici, in oricare din cele doua pozitii va actiona forta lamelelor. Momentul nu cred ca este foarte mare, dar e atins chiar in zona lipiturii.
Chiar nu-mi dau seama de ce s-a rupt parghia. Nu agata nimic pe nicaieri si nici lagarele nu se invart greu. Probabil a imbatranit materialu'.
Vreo sugestie de superglue mai de Doamane-ajuta?


pus acum 10 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
eu as pune cu poxipol din 2 componente

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Am montat radioul la loc. Parghia o s-o lipesc atunci cand voi avea timpul si rabdarea necesare. Mai exista si posibilitatea schimbarii arborelui cu unul din ceilalti sase care au intacta canelura aceea patrata care intra in parghia.
In alta ordine de idei, am dat prin casa de un aspirator Junior fabricat la Uzina Electromotor din Timisoara. Vreau sa-l demontez ca sa-l curat si sa-i ung rulmentii.
Asta are o ciudatenie. Tin minte ca taica-miu il folosea de fiecare data cu un transformator de 110V, desi pe placuta de identificare de pe carcasa scrie ca tensiunea e de 220 de volti.



Am trecut la demontarea aspiratorului, iar pe motor scrie prin poansonare 220V si deasupra cu un soi de sablon 127.



Am fost tentat sa-l bag direct in priza, crezand ca tata utiliza transformatorul doar pentru a menaja motorul aspiratorului. Noroc cu meteahna alor mei de a nu arunca instructiunile si certificatele de garantie. La coada, pe coperta manualului de utilizare scrie: tensiunea 127V si 220V, ultima valoare fiind taiata cu pixul.



Aspiratorul functioneaza fara probleme cu transformatorul. Rau e ca transformatorul are greutatea ceva mai mare ca a aspiratorului. In rest e o jucarie interesanta, bine lucrata si chiar practica (cu conditia sa facem abstractie de obligativitatea utilizarii transformatorului).

Modificat de velo (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Moaaaa', ce mishto, ce de date tehnice acolo! Azi nu-ti mai da nimic in afara de instructiuni de safety!

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Poate cele mai interesante prospecte care mi-au trecut prin fata ochilor sunt cele ale bicicletelor Pegas. Tin minte ca in afara de sfaturile privitoare la intretinere si exploatare, exista o imagine explodata a bicicletei. Puteai afla astfel denumirea si codul fiecarei piese.

pus acum 10 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
N-ai prospectu' ala scanat? De Pegas, zic. 

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Incerc sa fac rost de prospect, dar mai dureaza.

pus acum 10 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Dupa o lunga perioada de neutilizare am vazut ca rotita dinamului de la bicicleta nu doar ca aluneca pe cauciuc, dar se invartea foarte greu chiar daca o roteam cu mana. Daca presam dinamul de anvelopa pret de vreo 15 metri - exercitiu de echilibristica destul de periculos - se invartea din ce in ce mai usor, iar odata incalzit mergea ca nou. Problema reaparea daca faceam o pauza mai mare de doua minute, iar remediul descris mai sus il aplicam neintarziat. Asta pana cand in timpul unei plimbari la ceas de seara m-am trezit ca dinamul incepe sa emita sunete similare celor scoase de porci in ajunul Craciunului. Mi-am continuat drumul fiind convins ca zgomotele erau doar o modalitate a dinamului de a ma asigura ca ma va sluji credincios multi ani de acum incolo.
Cel mai probabil eu am rastalmacit mesajele generatorului. Spun asta deoarece dinamul s-a invartit din ce in ce mai greu iar cand am ajuns acasa am observat ca rotita se descentrase fata de corpul dinamului.

instalatie electrica dupa lunga perioada vazut rotita dinamului bicicleta doar aluneca cauciuc, dar membru

32.7KB


pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
De fapt nu rotita se descentrase ci lagarul superior se topise facand ca intreg ansamblul rola-arbore-rotor sa se deplaseze axial.
Intrebarea pe care mi-o pun acum este: cu ce pot inlocui acele lagare? Sunt doua aflate la extremitatile gatului dinamului. Lagarele par a fi realizate din teflon, totusi teflonul are temperatura de topire pe la 300 de grade celsius. Sa se fi incins atat de mult lagarele?
Fac precizarea ca nu sunt interesat in cumpararea unui dinam nou, din plastic, deoarece vreau sa alterez cat mai putin aspectul bicicletei. Dinamurile mai de Doamne-ajuta cu aspect vintage, gen Nordlicht sau Basta, pe langa faptul ca sunt scumpe nici nu se gasesc prin magazinele cu piese de biciclete din Bucuresti.

Prima modalitate de rezolvare la care m-am gandit a fost sa cumpar un dinam de 15 lei de la Carrefour sau Kaufland, dinam pe care sa-l sacrific pentru a recupera lagarele. Problema cu aceste dinamuri, pe langa calitatea indoielnica regasita probabil si la nivelul lagarelor, e ca nu am certitudinea compatibilitatii pieselor.
A doua varianta, mai costisitoare, ar fi inlocuirea lagarelor de frecare cu unele de rostogolire (rulmenti). Am vazut pe net ca exista producatori renumiti de lagare care au in oferta lor rulmenti cu d=4mm si D=12mm.  Problema e ca nu stiu cum pot compensa jocul (sau dimpotriva lipsa acestuia) dintre arbore si gaura rulmentului.
Ultima varianta ar fi sa gasesc un strungar de mecanica fina si sa-l rog sa-mi confectioneza niste lagare noi din teflon.
Voi cum ati proceda?

Modificat de velo (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
din bronz nu merg facute? pe la ventilatoarele auto am vazut ca nu merg pe rulmet, ci pe lagar de bronz. Si merg mult si la turatie mare.

pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Lagarele ar merge facute din bronz grafitat, da' ma lovesc de aceeasi problema ca in cazul confectionarii lor din teflon: la ce strungar merg le fac?
Turatia la care se invarte dinamul cand merg cu 30 de kilometri la ora - extrem de rar, mai ales noaptea - ar fi de aproape 8000 de rotatii pe minut, dar la asta se adauga si sarcinile axiale pe care ar trebui sa le preia lagarele, cauciucul nefiind perfect (se mai descentreaza roata, apar galme...).

Modificat de velo (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Stiu eu un strungar foarte bun. Nu stiu daca pot sa dau nr lui de telefon ... e genul de strungar care se respecta...  face asta de cel putin 40 de ani iar cand pleaca de la utilaj, isi ia sacoul...  ii cer voie inainte, sa-i dau telefonul. Strada Veseliei, in Ferentari pe o fosta platforma industriala.  Are un atelier intr-un spatiu inchiriat  unde lucreaza pe cont propriu, Vrei sa-l sun sa-l intreb daca poate sa-ti faca doua bucse pt dinam, din bronz grafitat sau teflon ? Pregateste o schitza.

pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Multumesc pentru sugestie. O sa incerc sa scot unul din lagare si sa-i fac o schita cat mai simplificata. Totusi nu-l suna inca pe strungar.

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Oricum trebuie sa iau ceva de la el in cateva zile si cu ocazia asta il intreb. Ce ai tu, cu certitudine nu e mare lucru  Daca faci o schita repede, (diametrul interior si exterior)  cand ma duc pe la el in cateva zile i le dau la facut, poate le face pe loc,  si il intreb si daca pot sa dau datele de contact mai departe. O sa coste o nimica toata, cel mai probabil  - daca o sa coste -  insa banuiesc ca nu isi doreste sa apeleze toata lumea la el pentru "o nimica toata", ca, de lucru, are suficient din cate stiu si e un om corect (si in raport cu banii / timpul folosit).

pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Nu vreau sa abuzez nici de bunavointa ta si nici de cea  a strungarului. Sa fiu sincer as fi preferat sa pun rulmenti, insa pretul unuia din inox este de vreo 50 de lei. Totusi 100 de lei pentru ipotetica reparare a unui dinam este un pret pe care nu pot sa-l platesc.
Dimensiunile lagarelor - nu le-am masurat cu sublerul - sunt urmatoarele: diametrul orificiului central ~4 milimetri, diamatrul exterior ~12 milimetri, iar grosimea 7 milimetri.
In poza atasata se vede destul de clar cat de mult a sapat arborele in lagare (cel din stanga statea in partea de sus a dinamului, langa rotita).

instalatie electrica vreau abuzez nici bunavointa nici cea  fiu sincer preferat pun rulmenti, membru

64KB


pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Cele patru brate ale lagarelor, prin intermediul carora se realizeaza legatura cu carcasa dinamului au niste striatii.

pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Sper ca se disting.

instalatie electrica sper disting. membru

42.6KB


pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Striatiile alea se conjuga cu niste caneluri din carcasa dinamului, ea insasi realizata din plastic.

instalatie electrica striatiile alea conjuga niste caneluri din carcasa dinamului, insasi realizata membru

29.4KB


pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Atasez cateva fotografii pe care pun dimensiunile lagarelor.
Grosimile:

instalatie electrica atasez cateva fotografii care pun membru

36.6KB


pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Si diamatrele:

instalatie electrica membru

63.6KB


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu ash zice sa nu mai faci din plastic (saaaanki, teflon!) ci din halumin' sau textolit, si sa-i pui in centru bucshe de bronz - ma gandisem initial sa adaptezi de la un motorel de rashnitza de cafea, dar alea sunt sferice pe exterior, e mai complicat.

Diametrul exterior va fi in asa fel incat sa intre usor presat pe randalinarea aia din corp (am mari dubii ca plasticul ala alb a fost randalinat de la inceput, as zice ca a preluat rizurile la presare) iar bucsha va fi randalinata drept pe exterior si presata ushor in corpul lagarului.
Cele 4 frezari de pe contur, DACA sunt necesare, ti le face pe freza sau, mai ieftin- tu, la flex si pila rotunda. Repet, daca trebuie musai.

Dar sunt ferm convins ca la un 20 de lei maaaxim iti gasesti in talcioc un dinam vintigi-vintigi, nu pseudo. 


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
moriseiki
Broscar nou

Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 44
daca optezi pt. strungar , sa le faci din poliamida , teflonul e mai moale , poliamida eu o aseman cum este fierul crom molibden (moc popular) intre metale ,asa este poliamida intre nemetalice , ffff rezistenta ,la orice fel de utilizari si provocari ,se poate freza , se poate fileta , se poate folosi la frecari sau alunecari cu vaselina , pt. greutati de tone forta,daca vrei sa o tai cu bomfaierul , te vei lasa de meserie , se taie f greu , eu am lucrat mult timp cu asa ceva , si daia o recomand

pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Cred ca pentru moment o sa optez pentru varianta cumpararii unui dinam vechi din talcioc, desi nu imi dau seama cum il pot verifica. Verific jocul axial si pe cel radial, dar daca e ars...
Totusi nu renunt la ideea repararii dinamului asta. O sa caut sa vad daca nu pot procura rulmentii ceva mai ieftin.
Apropo, saibe din inox se gasesc pe undeva, ca din alea de otel au la toate magazinele gen bricostore.


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Cauta pe net Baza Tehnica Alfa, pe calea Plevnei (aproape de intersectia cu Witting) si vezi daca n-au un rulmentzel la cotele alea. Este rulment 604, cu d 4 mm, D 12 mm si latimea 4 mm. Bine, daca te arunci la SKF o sa vezi ca e 30-40 lei, dar de o calitate decenta il gasesti la 2-3 lei.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Pai chiar la SKF ma uitasem si gasisem un rulment W 604-2RZ la 54 de lei. Mergand si pe ploaie cu bicicleta, m-am gandit ca n-ar fi rau sa caut niste rulmenti din inox, dar pentru moment o sa pun unii obisnuiti. Multumesc pentru sugestii.

pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pune normali si vasilica. Oricum probabil vort fi din aia cu capacele, nu cred sa treaca de 2-3-4 lei la aia de pe Plevnei, si au rulmenti bunicei. Nu lua din Obor decat daca scrie pe ei de cine-s facuti. Chinezariile sunt o porcarie, bilele sunt din fer!

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Am cumparat rulmentii, 5 lei frumosi a costat distractia. Au capacele din plastic/ cauciuc si sunt imbalati in vaselina. Mai e cazul sa adaug vaselina?

pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Gata, am montat jucaria. Nici nu se compara rulmentii cu lagarele alea din plastic. Dinamul merge extrem de usor si e mult mai silentios ca inainte. Pana acum am bagat vreo 20 de kilometri cu dinamul pornit. Sa vedem cat o tine.
Din pacate nu am facut poze cu ansamblul rotor - rulment - arbore.
Multumesc MishuL.


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Se mai poate innadi, nitui, suda sau, de ce nu, inlocui un arc spiral plan care s-a rupt? Stiti ateliere sau mesteri prin Bucuresti care fac astfel de reparatii? Multam.

pus acum 8 ani
   
moriseiki
Broscar nou

Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 44
pentru a putea sa raspundem , trebuie sa vedem subiectul in sine , si locul unde vine prins/montat  , in mod normal , arcul fiind otelit , nu se inadeste sau sudeaza , la sudura nu tine , iar la inadituri nu mai are acelasi efect de arcuire ,se pierde din eficacitate ,adica are intarziere de efect

pus acum 8 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Scuze pentru intarzierea cu care raspund.

instalatie electrica scuze pentru care raspund. membru

75.2KB


pus acum 8 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Am incercat sa-l innadesc , dar nu am reusit decat sa rup vreo 2 centimetri din el. Tabla din care e facut arcul este groasa, elastica, dar fragila.

instalatie electrica incercat sa-l innadesc dar reusit decat rup vreo centimetri din el. tabla din membru

76.2KB


pus acum 8 ani
   
moriseiki
Broscar nou

Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 44
incearca , cu doua atele tot din tabla , dar tre sa gauresti cu un spiral hss pt. inox , sau daca nu vrea asa , dai cu spiral de carbura , si va merge sigur , apoi nituiesti cat mai subtire , sa nu fie gogoloi mare
sau , chiar de la ruptura , petreci un capat peste celalalt , cam 7-8 mm, gauresti cu spiralul de care ziceam , apoi nit de aluminiu ,presat cat mai subtire , sau poate iti mai vin idei


pus acum 8 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Am procedat altfel. Am decalit in flacara capatul rupt al arcului pe o lungime de vreo 10 cm. Dupa aia cu bomfaierul am taiat in lung axul in jurul caruia se infasoara arcul si in taietura rezultata am bagat capatul decalit al arcului, indoindu-l cu un patent in asa fel incat sa nu iasa din acel slit atunci cand arcul e tensionat. Pana acum vad ca functioneaza foarte bine. Sper sa tina cat mai mult.
Am avut noroc si din cauza ca arcul s-a rupt relativ aproape de capatul fix. Daca s-ar fi rupt la jumatate sau aproape de capatul dinspre carcasa, trebuia sa aplic una din variantele propuse de tine. Variantele sunt foarte bune, insa eu nu am burghie bune pentru metale. Oricum iti multumesc pentru sugestii.

Modificat de velo (acum 8 ani)


pus acum 8 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la