Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
dannutzza pe Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Mehedinti
cauta Barbat
25 - 52 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / tehnice ... de broasca Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
cred ca, eu, am mers prea departe cu hi-tech-ul si am lasat in spate "probleme", esentiale ale broastei ... dupa cum spuneam, am luat un shasiu de broasca de la razvanstancu, cu seria 26xxxxxx, care in carte este trecut ca fiind din 1960, dar pe samba apare ca fabricat in septembrie 1959, pe alt site apare in 1960... tot in carte motorul este de 30cp cu seria 00626x... ce cifre lipseau oare din serie? cand tot pe acelasi samba seria de motor corespunzatoare shasiului ar fi fost intre 3 218 812 si 3 288 594?

care este diferenta dintre capul de sasiu 1200/1300 si -65? de pe lista BBT

am gasit tot pe samba o poza cu cotele (care imi trebuie mie) pentru sasiu ... pentru cota principala (in inci) sunt date doua valori 107"si1/8   si 107"si3/4 langa care apare "1600", adica, sasiul pentru motorul de 1600 era mai lung?... daca cineva mai are si alte schite si desene cu cotele shasiului il rog sa ma ajute..

multumesc

tehnice ... broasca cred ca, eu, mers prea departe hi-tech-ul lasat spate esentiale ale broastei ...

37.6KB


pus acum 12 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Coane, ceea ce pot eu sa-ti spun sigur este ca distanta dintre cele 2 tevi prin care trec "barele" de torsiune este mai mare la puntile cu pivoti (1300, 1200 mai recente) decat la early 1200.
Tot din experienta (chiar daca asta a fost acum 20 si de ani), daca nu tii la originalitate, treci pe punte "de 1300". Motivul? Fasciculul de foi este mai "gros" in sectiune decat la puntile cu balamale. Eu nu am reusit sa-mi ridic broasca de bot decat punand telescoape de Mobra in loc de amortizoare. Enervant.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 12 ani
   
seby2you
Broscar nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 27
misule, altii vor sa le coboare, nu sa le ridice

pus acum 12 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Stiu, mie imi place sa stea in sus La bus am umblat la puntea de fatza si am schimbat foile rupte, la broasca am pus amortizoarele alea de Mobra, la Trabant am mai pus una sau doua foi suplimentare la arcul de spate iar acuma la Renou am pus amortizoare de Reno 21, care au si arc pe ele (Laguna nu are, doar barele de torsiune). Eu, in afara de intalniri, nu merg never cu masina goala, asa ca am nevoie sa stea sculata. In Romanica nu e asa stres, dar prin vest, daca te vede ca aduni asfaltul, te opreste imediat. Ai probleme chiar daca nu esti peste sarcina maxima dar masina e lasata. Si invers: poti sa pui si un tanc inauntru, daca masina sta sus de cur n-ai treaba.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 12 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 288
nu e ce te intereseaza direct dar poate te ajuta.
da-mi un semn (pm, sms, yahu, ce vrei tu) azi (sambata) sau luni ca parca mai am ceva si pe la birou dar imi e sa nu uit sa ma uit.

tehnice ... broasca direct dar poate semn (pm, sms, yahu, vrei tu) azi (sambata) sau luni parca mai

50KB


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
mersi coane serj.. e buna si asta, dar deocamdata ma intereseaza sa schimb capul la sasiu, deci orice cota ce reprezinta lungimea sasiului, sau cote legate de plasarea capului relativ la restul sasiului ... te iau diseara pe iahu

Modificat de bogdan_bus (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 288
cu placere domnucu Bogdan
am mai gasit asta. pe la pagina 4 scrie ceva si de o serie de saisu. n-am citit si nici cu La Fontaine la fel ca si cu Goethe nu ma inteleg prea bine.

tehnice ... broasca placere domnucu bogdanam mai gasit asta. pagina scrie ceva serie saisu. n-am

68KB

Modificat de sergiup (acum 12 ani)


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 12 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 288
pe iuhu n-am mai intrat ca-s pe fuga. dar mi-am amintit ca am zis ca ma uit. poate nu-s chiar asa amnezic totusi )
asta le micsoreaza vaca dreq. stai ca incerca altu felu

o sa incerc sa urc si cartea pe trasfer punct ro si pun link aici. daca uit semnalizeaza-ma tu luni.

@jan: teteo daca necesiti tot in cartulia asta este si pt 1302. eventual cand pun cartea pe trasfer daca esti curios ...

Modificat de sergiup (acum 12 ani)


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
multam multam ... eu aveam varianta goethe ... poate gasesti pe undeva cotele

tehnice ... broasca multam multam ... aveam varianta goethe ... poate gasesti undeva cotele

32.8KB


pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
deci .. care este diferenta dintre cele doua cote? 107 si 1/8  contra 107 si 3/4 ... 1200/1300 vs 1600? ...

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
la sasiurile de pana in 1961 batiul grupului motopropulsor apare asa

tehnice ... broasca sasiurile pana 1961 batiul grupului apare asa

55.4KB


pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
la sasiurile de dupa 1961 batiul este ramforsat cu doua guseuri pe care se prind racordurile flexibile ale franei hidraulice... la brotacul meu (din '63) am crezut ca fostul proprietar a sudat guseurile ... intrebarea se pune astfel: la brosatele de pana in 1961 racordul franei hidraulice unde era prins de sasiu?

tehnice ... broasca sasiurile dupa 1961 batiul este ramforsat doua guseuri care prind flexibile ale

47.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 288
ia vezi poate te ajuta pozele astea (ma rog... vederea de sus) sa determini locul unde erau puse. masurat pe sasiu si pe desensi  vis-a-vis de alte cote stabilita o scara aproximativa ca sa poti aproxima cat mai bine locul unde erau.

PS: cartea cu pozele astea e din 58. nu stiu dar presupun ca asezarea e in acelasi loc. cel putin pe hofmann si pe paruzii furtunele spate se vand fara specificatia anului de fabricatie a masinii ci specifica doar ca e pt swing axle si ca au lungimea 270 mm.


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
in limba lui nea nicu de la compenhaga


si alt tip de "cal" sau "jug" sau dispozitiv de asamblare


pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
Bogdane, m-am uitat si p-o carte d-asta scrisa de un neamt, asta zice ca sasiurile-s la fel. Difera ce-i drept super-broastele, napoleonul e mai "gros", dar incepe din acelasi loc (adica se duce mai mult in fata), podelele-s la fel de lungi. Practic, poti pune capul de sasiu de la broasca cu punte la sasiu de 1302. De fapt, nici n-ai nevoie sa masori. Cit tai fata de napoleon, atita pui la loc si gata. Aia cu sasiul de "1600" nu stiu ce-i. Un reper foarte bun e gaura de scurgere din tunel de dedesubt, ala arata cum sa faci si un compas, sa insemni pe unde sa tai ca sa pastrezi lungimea. Dar e vorba de piese folosite, scoase de pe sasiuri la care ai ce masura. Cind ai un cap nou si vrei sa-l pui la alt model de tunel, aci e o treaba. Adica tu asta vrei sa faci, nu?

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
sasiul meu nu mai are napoleonul, trebuie sa gasesc alte repere pentru a monta capul de sasiu, cum ar fi distanta intre axa fata si tevile in care intra barile de torsiune, asa cum arata dispozitivul de centrare dat de nemti in carte ... inca nu m-am gandit daca schimb felul de punte, mcpherson sau clasica, presupun ca voi ramane pe clasica pentru ca si mexicanca si carapacea tuningistului sunt tot pentru punte clasica...as fi vrut cotele date de fabrica, ca sa nu stau sa masor dupa sasiul vechi, pentru ca la cap s-a lucrat si daca a fost crapat cred ca puntea fata ar fi fost un pic torsionata fata de restul planului sasiului

uite .. cam asta imi place, doar ca va costa realizarea


sau asa ceva 

as vrea sa reduc erorile si abaterile de montaj la minim

Modificat de bogdan_bus (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
Pai cotele alea... daca ai incredere in poza aia de la inceput, altfel tre sa masori. A facut frumos ala, dar merge si cu niste piese din lemn , io unul asa am facut si s-a potrivit si caroseria la loc pe urma. Pierzi ceva timp sa faci asa o lucrare...

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 528
foarte interesante link-uri. imi vor fi utile la 1200 cand voi schimba capul. Ai vazut ceva asemanator si pentru 1303?

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
da pana la urma merge ca piesele mari sa fie din lemn

pus acum 12 ani
   
Fikat
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 241
cel mai bun reper pentru pus palaria de napoleon e sa pui podelele pe sasiu si apoi palaria. si te ghidezi dupa portiunile spate ale sasiului pe care vin podelele. asta daca pui noi...

eu la bubu am taiat capu si am pus altu dar m-am luat dupa palaria de napoleon. am pus coaja la loc si a venit chiar ok. sunt ceva tolerante pe acolo ca la carapace gaurile is ovale in fata si la capetele de prag, si la podele is la fel mai largi sa poti misca de coaja inainte inapoi.

cauta-ma , am ceva pentru tine daca te decizi ca faci masina aia masina cum era


pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
te caut oricum ... vreau sa o fac cum a fost ...

pus acum 12 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 449
pot sa-ti spun si eu ca, capul de sasiu este pre 65 si post 65. asa vin si la mine la vanzare. sunt la acelasi pret dar pe coduri de VW diferite

_______________________________________
Online -

pus acum 12 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Eu cand o sa fac chestia asta- si o sa am doua de facut (minim)- un shasiu al meu si unul al lui RaduI- o sa masor de la linia celor 4 piulite sudate de 8 in care intra 4 suruburi cu niste saibe speciale cu sectiunea in U, de sub bancheta spate.
Am la moshie un shasiu de 1200 vechi in stare impecabila- inclusiv palareatza, "grinzishoara" de sub ea cu cate 2 gauri alungite la fiecare cap prin care trec suruburile de 10 de jos in sus, in fine, un shasiu perfect, numa' bun de luat cotele. Problema este ca e sub broasca, de-abia pe la primavara o sa il pot scoate.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
@ diler- si care este diferenta intre ele?

Modificat de bogdan_bus (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
Fikat
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 241
diferenta e doar prinderea de punte, la 1300 tuburile sunt mai distantate, deci si suruburile mai distantate. nu merge punte de 1300 pe sasiu 1200 si viceversa.

pus acum 12 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 3419

MishuL a scris:

Eu cand o sa fac chestia asta- si o sa am doua de facut (minim)- un shasiu al meu si unul al lui RaduI-

abia te astept !
Inca arata bine reparatia facuta de tine atunci.
Sunt voci care recomanda insa, tot cap de sasiu vechi, cica ar avea tabla mai groasa decat astea noi.


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
Io, unul, am dat doar de podele mai subtiri ca originalul, cu sinele parca facute de copii de gradinita (brazilia), a - si de niste bucati pentru stilpul A care mai erau si zincate, in rest capul, napoleonul, o gramada de table au fost ok. Firewall-ul, cel putin, era din tabla mai groasa nitel. Cele mai multe erau clocarhaus sau cum ii zice . Ce-i drept ca trebuie ciocanite, etc.

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006
intra la subiectl rubricii:
am un dinam.. de bus//broasca.
buuuuun.
e, conteaza sensul de invarteala???
io stiu ca cam nu, ca doar produce curent indiferent de sens.. prin invarteala..

care stie cum e treaba??


pus acum 12 ani
   
seby2you
Broscar nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 27
gresesti
la un dinam, cand il alimentezi, cu curent, adica df la masa si dplus la plus, trebuie sa se invarta in sensu in care lucreaza, si daca nu merge e buba la el
am mai intalnit sa fie legate si invers
frumoasa masina ai gasit tu acolo aia rosie, ar fi curios pe unde a ajuns, si daca a ramas prin tara lu peste.
scuze de off


pus acum 12 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 449
ai intalnit si la skoditza mea daca-ti aduci aminte :P. ala si acuma mere decand l-ai facut tu la bran acu 2 ani,

Modificat de lexxus (acum 12 ani)


_______________________________________
Online -

pus acum 12 ani
   
seby2you
Broscar nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 27
2 ani sa fie? :P

pus acum 12 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006
bai, lasati alte alea!


ce treaba are legatu''  firelor invers???


en clar:  ce se intampla daca se invarte invers??? scoate plus la masa??? :


pus acum 12 ani
   
seby2you
Broscar nou

Din: Brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 27
incearca si vezi!

pus acum 12 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006
P. L.  !

intai intreb.


pus acum 12 ani
   
bogdan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 149
Pe dinam e marcat sensul de rotatie. Daca-l pui sa se invarta invers scoate o pla. Adica mai pe RO nu merge .

_______________________________________
TYP 3 Variant "Cainele"
Golf IV Variant "Camila"

"Fel.Temp.Reparatio"

pus acum 12 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006
aha.

am banuit io....

mersi.


pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
unde gasesc o pompa de ulei cu rotile de 30mm?dar de 32?

Modificat de bogdan_bus (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
Pai n-are trilarul?

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
nu stiu .. m-am uitat pe catalog si parca nu am vazut  ... sa intreb cu gura, poate are alte surse, nu doar bbt ... de 32 exista pe piata?

Modificat de bogdan_bus (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
Hmm, de 32 parca nu, dar exista cam orice, probabil ca si de 36 sau asa ceva, numai ca nu-mi vine in nuca acuma. Vrei sa caut ceva de genu-asta?

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
da .. vreau una de 36 .. daca gasesti

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
Pai uite ca nu mi-am mai pus problema asta, nu stiam pina unde se poate merge cu pompa de ulei . Nu gasesc mai mare de 36. Poate cumva sa modifici una de "dry-sump", altfel nu stiu cum naibii s-ar putea face. Mai demult cred ca era si de 36, acuma nu mai e la moda...
Sau hai sa zic c-ar fi una de 32 pe bugnet dar e d-aia de infipt filtru in ea.

Modificat de jan (acum 12 ani)


_______________________________________


pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
daca are chestia pentru filtru inseamna ca se gaseste si cu capac simplu

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
Tot ce-am gasit e asa ceva:
Dar la astia sigur e scump rau si-un surubel .

Sau asa, dar nu-i pe stoc:

Unele piese sint greu de gasit aci (adica alea frumoase lucioase din america), mai ales ca astia-s destul de conservatori cind e cu taningu la motoare, ce se facea in 70 se face si-acuma.

Modificat de jan (acum 12 ani)


_______________________________________


pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
nu ma intereseaza cum arata, ca nu se uita nimeni dedesupt ... stai intai sa vorbesc cu dielru

pus acum 12 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 449
la mine nu specifica nici unde ce dimensiune rotile, dar am sa pun o intrebare sa vad de cat sunt dintii la cele mai mari pompe

_______________________________________
Online -

pus acum 12 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 449
iote aci:

asta mere legat si plaman de LPG la ea


_______________________________________
Online -

pus acum 12 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 449
sau mai este asta de type4 :

_______________________________________
Online -

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
un link - cu cotele sasiului si a carapacei


pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la