MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Bai fraiere cu motz! Pai da' platforma nu ie agatzata de carligul mashinii? Normal ca sta locului. Si daca nu e agatzata, ii pui sub fund o buturuga, un cric crocodil ceva.
Azi am dus platforma cu Fiesta pe ea undeva la tzara. Mare minune mare- nu s-a rupt, nu s'a indoit. Nasoleala este ca platforma e multa intre masina si osie si mai putzina intre osie si coada ei. Rezultatul- incarcare mare pe carlig, mai ales la masini cu motorul pe fatza, urcate normal, cu botu'nainte. La refacere o sa tre' musai sa mut osia mai in spate. O sa tre' sa fac un studiu cam pe unde pica centrul de greutate la o gama mai maricica de masini cu motorul pe fatza- Dacia 1300, Trabi, Ford Escort, Ford Fiesta etc. Adica sa fac asa o medie, sa obtzin o mashina- etalon, si in functzie de ea sa amplasez osia. Broasca, Skoda etc nu intra in afacerea asta pt ca ele vor descarca si mai mult carligul, ajungand poate chiar la "incarcare negativa" pe cui- adica sa traga de el in sus. Aseara m-a mancat in cur ca pe maimutza sa umblu la timoneria franei, asa ca am tractat-o nefranata. Dar nu au fost probleme. Am atins usor viteza de 90 la ora, si mai mergea. Odata ajuns la destinatzie m-am apucat de-am taiat suportul troliului (o tzava ruginita) si am demontat capu' de atelaj. Un surub s-a rupt, era sudat de protzap, dar l-am luat la dalta si baros si am reusit sa dau jos capu'la surub. De fapt, toate sudurile sunt de-alea de tzaranoi de sudeaza la carutza- aftuletze de-alea de 2-3 secunde, nu cordon continuu, curat, frumos, cum imi place mie. Un exemplu e poza cu axul ala al rampei cu piulitza sudate. Pe urma m-am apucat sa dau jos roata neetansha, care se desumfla. Prezoanele ei erau majorate, cred ca sunt de 16 - cheia era de 24. Am inceput sa desfac la piulitze- 3 din prezoane au inceput sa se invarta Ma ron, 2 din cele de se invarteau au mers usoar iar la al treilea a trebuit sa-i tai cu flexul varful, pt ca era lovit si de bloca piulitza. Mai mult decat atat, colac peste pupaza, unul din "prezoane" a cazut cu totul inauntru in tambur , in timp ce ma chinuiam cu ala de a trebuit sa tai din el. Am scos tamburul (oricum vroiam sa fac asta ca sa vad cum se prezinta franele- siii- surpriza. De fapt doua. Cea buna a fost ca tamburul, sabotzii, in fine tot mecanismul arata nesperat de bine. Cea rea a fost urmatoarea: solutzia constructiva e nai ciudata, adica prezoanele treceau intai prin tambur, apoi prin butuc si la urma prin janta (clasic, ca la bus, este butuc- tambur- janta). Prezoanele sunt de fapt niste suruburi cu cap hexagonal, capul fiind sudat de tambur!!!!!! Tamburul, fireste, din fonta. Ma si mir ca doua din ele stau totusi agatzate cat de cat. Ce o sa fac? Paaai acum, o sa le strang frumos cu cheia, o sa fac pachetul tambur- butuc- janta, si apoi montez totul pe fuzeta. La Bucale o sa incerc sa gasesc nishte prezoane de fabrica, cu filetul rulat. Daca nu gasesc, o sa le dau la facut, dar nu prea ma incanta sa am prezoane strunjite. Indiferent de solutzie, voi presa prezoanele in buruc, asa cum se face in mod normal. Maine ma apuc de bibilit capul de atelaj si tirantul de frana. Luni o sa am zi plina, o sa ma duc acolo sa remontez si sa fac franele functionale. O sa vina si poze.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|