Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
amandax
Femeie
19 ani
Iasi
cauta Barbat
32 - 47 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / rateuri Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Salutare!Am niste probleme cu broscuta:i am reglat carburatorul,conform manualului,i am reglat aprinderea(da scanteie in momentul in care semnul  de pe pulie,e in dreptul imbinarii).Daca o iau usor fara o accelera in forta,nu se intampla nimic;insa daca o accelerez mai tare,incepe sa dea rateuri.Plus ca are cateodata tendinta sa mi moara le relanti(ma trezesc ca in intersectii imi moare motorul).O alta probema ar fi ca imi porneste destul de greu,cu toate ca e motorul cald(nu porneste la sfert,trebuie sa se invarta motorul de cateva ori.La rece ii dau cheie,incepe sa mearga in cateva pistoane,apoi incepe sa functioneze corect.Mentionez ca i am schimbat bujiile cu unele noi(brisk).

pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
avans prea mic

pus acum 11 ani
   
aalois
Broscar nou

Din: SUCEAVA
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 33
verifica jocul la tacheti
daca tot asa s-ar putea sa nu inchida o supapa


pus acum 11 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
dupa cum zice si bogdan, avans prea mic. din cate ai spus tu acuma ai reglat avansul la 0 grade, adica ai reglat avansul static. tu tre sa-l ai la 7,5grade BTDC care il poti regla perfect cu un stroboscop

_______________________________________
Online -

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

lexxus a scris:

dupa cum zice si bogdan, avans prea mic. din cate ai spus tu acuma ai reglat avansul la 0 grade, adica ai reglat avansul static. tu tre sa-l ai la 7,5grade BTDC care il poti regla perfect cu un stroboscop

Adica ,acum imi da scanteie in puctul mort superior,cand ar trebui sa mi dea inainte de acesta?In afara de tromboscop,o alta metoda mai 'empirica'?


pus acum 11 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
pai metoda mai empirica e asa: cum te uiti la pulie, ea se invarte in sensul acelor de ceas. inainte sa ajunga semnul ala "principal" la imbinarea semicarterelor, ar trebui sa mai ai un semn (la dreapta semnului principal). In functie de motor, daca mai e fulia originala, atunci semnul este la 5 grade sau la 7,5 grade. Faci reglajul static asa cum l-ai facut inainte, dar la semnul asta de care zic eu.

pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
ce an de fabricatie e masina ? Ca la a mea din 64 primul semn e la 10 grade BTDC

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu am doua semne, faca nu m-am ramo' dah tot-Duamnee, de cand anu m-am mai dat c'o aerisita...

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
tzepesh, semnele, daca sunt 2, sunt la 7.5 si 10. RaduI si la tine primu semn ii la 7.5 si daca mai e una atunci la 10. nu sunt fulii cu semn la 5 si nici nu este motor boxer care la relantiu sa aibe avans 5.
mdv - alta metoda ar fi metoda becului legat la delcou, dar sincer nu stiu exact cum se leaga. eu am folosit tot timpu strobo.


_______________________________________
Online -

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

TZepeSH a scris:

pai metoda mai empirica e asa: cum te uiti la pulie, ea se invarte in sensul acelor de ceas. inainte sa ajunga semnul ala "principal" la imbinarea semicarterelor, ar trebui sa mai ai un semn (la dreapta semnului principal). In functie de motor, daca mai e fulia originala, atunci semnul este la 5 grade sau la 7,5 grade. Faci reglajul static asa cum l-ai facut inainte, dar la semnul asta de care zic eu.

Am doar un singur semn,broasca e din 72.


pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

lexxus a scris:

tzepesh, semnele, daca sunt 2, sunt la 7.5 si 10. RaduI si la tine primu semn ii la 7.5 si daca mai e una atunci la 10.

ei, depinde de unde-l numeri, :P


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

lexxus a scris:


mdv - alta metoda ar fi metoda becului legat la delcou, dar sincer nu stiu exact cum se leaga. eu am folosit tot timpu strobo.

parca un fir la (-)-ul bobinei si unul la masa

Dar, n-a zis mdv unde-s rateurile, in carburator sau in toba ?

hai ca mi-am amintit o faza veche, tot asa, cu rateuri (in toba). Cauza - se tocise pintenul platinii si abia se mai deschidea aia


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

RaduI a scris:


lexxus a scris:


mdv - alta metoda ar fi metoda becului legat la delcou, dar sincer nu stiu exact cum se leaga. eu am folosit tot timpu strobo.

parca un fir la (-)-ul bobinei si unul la masa

Dar, n-a zis mdv unde-s rateurile, in carburator sau in toba ?

hai ca mi-am amintit o faza veche, tot asa, cu rateuri (in toba). Cauza - se tocise pintenul platinii si abia se mai deschidea aia

Rateurile sunt in toba si aprinderea e electronica,fara platina.Delcoul e cu avans vacumatic.Eu am reglalat in felul urmator:m am uitat ca luleaua sa fie in dreptul cil 1,am conectat lampa de control si am reglat sa dea scanteie,exact atunci cand semnul se afla in dreptul imbinarii carterelor.

Modificat de mdv (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la care semn?

rateuri care semn?

46.4KB


pus acum 11 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006

RaduI a scris:


parca un fir la (-)-ul bobinei si unul la masa


..cum breee..
pai, prin platina, nu ii da bobinii MASA????   si cum se mai aprinde becu' ???

poate vroiai sa zici - unu' la PLUS si unu' la minusu'  bobinii, adica, in loc sa dea scanteie da.. lumina la bec. 
..desi.. tot mai bine e SA  AUZI cand face trosc scanteia...(daca nu chiar sa o si simti..)


(io la busu' rosu'  am reglat numai ,,dupa ureche'' si n'am avut probleme.. cand a fost, am intrebat si am reglat.. si a mers.  )


pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

bogdan_bus a scris:

la care semn?

Am doar unul singur,o dunga de vopsea!


pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dupa cum scrie si in poza " vw never produced a pulley with all 4 marks" .. deci .. unde/care este semnul cu vopsea

pus acum 11 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528

lexxus a scris:

tzepesh, semnele, daca sunt 2, sunt la 7.5 si 10. RaduI si la tine primu semn ii la 7.5 si daca mai e una atunci la 10. nu sunt fulii cu semn la 5 si nici nu este motor boxer care la relantiu sa aibe avans 5.
mdv - alta metoda ar fi metoda becului legat la delcou, dar sincer nu stiu exact cum se leaga. eu am folosit tot timpu strobo.

E, nu mai stiam exact care cum sunt. La poza aia pusa de Bogdan ma gandeam. Eu din cate stiu, daca e doar un semn, ala e pentru PMS, si e pe buza dinspre spatele masinii, cum se vede si in poza. Parca tineam minte ca toate fuliile au si semn pe buza cealalata, pentru +/- grade fata de PMS.
Oricum, daca nu ai semnele, poti sa faci un calcul simplu (desi masuratorile nu le poti face decat aproximativ). vezi diametrul fuliei, calculezi circumferinta, imparti la 360 si inmultesti cu 7,5, si gasesti la cati mm de PMS trebuie sa marchezi semnul pentru 7,5 grade. apoi reglezi avansul static, cum zice si Dilarul, cu becul sau cum ai reglat inainte. Dar oricum, da doar aproximativ.
Chiar si pentru reglajul cu stroboscop, tot iti trebuie sa marchezi pe pulie cu alb un semn la 7,5 grade si eventual unul si la 30 sau 32 de grade, ca sa poti verifica avansul in ture.


pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

nTelectualu a scris:


RaduI a scris:


parca un fir la (-)-ul bobinei si unul la masa


..cum breee..
pai, prin platina, nu ii da bobinii MASA????   si cum se mai aprinde becu' ???

poate vroiai sa zici - unu' la PLUS si unu' la minusu'  bobinii, adica, in loc sa dea scanteie da.. lumina la bec. 
..desi.. tot mai bine e SA  AUZI cand face trosc scanteia...(daca nu chiar sa o si simti..)


(io la busu' rosu'  am reglat numai ,,dupa ureche'' si n'am avut probleme.. cand a fost, am intrebat si am reglat.. si a mers.  )

m-am uitat acum in carte, e cum am zis, un fir la terminalul 1 al bobinei, celalalt la masa, Dar e o idee buna, ia pune tu becul la ambele borne ale bobinei apoi povesteste-ne ! 

mdv: acum si eu am tot electronica si am citit pe undeva ca nu mai merge faza cu becul, aia cica merge numai la aprindere cu platina. Eu folosesc semnul de pe pulie numai ptr. pornirea motorului, apoi reglez numai "la ureche", cum zise Liviu.

Mai e o metoda misto, invatata de la un coleg batran, aplicata cu brio, am mai povestit de ea:
Pornesti motorul si iei o frunza. Tii frunza in fata tevii de esapament, cam la 1 cm de ea, ai sa observi ca din cand in cand teava "suge" frunza. Ei, sucesti delcoul usurel spre stanga-dreapta pana nu se mai intampla asta.


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006

RaduI a scris:


m-am uitat acum in carte, e cum am zis, un fir la terminalul 1 al bobinei, celalalt la masa, Dar e o idee buna, ia pune tu becul la ambele borne ale bobinei apoi povesteste-ne ! 

.


lasa scrisu' bre. 
ia,  logic..
pai daca pui becu' la un minus si ii dai ..minus (MASA) de la platina.. cu ce aprinzi becu'??ia curent din ce trece prin bobina??
becu' e in locu' platinii..   zic io.
mai simplu e, in general, sa se scoata bujiile si sa invarti de pulie.
si AUZI cand face scanteia ,,poc!''...si vezi semnu' unde e.
asa se face la aircooledu' meu.. il stii..   n'o fi diferita broasca, ca are doi cilindri in plus..
..ce vrei sa zici ca se intampla daca pui becu' pe bornele bobinii, la 12 v.???


pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai, nu stiu, probeaza 

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
acum, pe serioase, nu ma pricep la teorii de-astea cu curentul dar "1" ala al bobinei nu e masa, pe "1" ala cred ca vine ceva curent cand se inchide platina, din delcou, de-aia se aprinde becul. Am reglat de sute de ori avansul asa, deci merge. Si n-am inventat eu asta. O merge si cu "poc"-ul tau dar mi se pare scarpinat oltenesc, scoate bujia-pune bujia, trage cu urechea la ea, ai grija sa nu treaca vreo masina ca nu mai auzi nimic, etc.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006
teoria e simpla, bre!
prin ciocanelu' platinii se intrerupe circuitul facut cu bobina... plusu' vine pe bobina si circuitu' se inchide  prin borna de minus a bobinii in platina, care pune circuitul la masa.
o merge cum zici, o merge si cum zic.

numa' ca eu AM LOC la motoru de bus, sa scot bujiile- asta'i o chestie. (buna)
si NU tragi cu urechea, naibii, ci vezi/auzi scanteia.. poti sa o si simtzi, daca pui mana pe fir..
si.. most important, reglajele, in general NU le faci in intersectie sau in piatza mare.. ci undeva, ferit, in liniste...
in plus, ca sa nu iti rupi muschii incercand sa invartzi motoru' cu bujiile puse, le scoti.
si se invarte usor.
cred ca la broasca, insa, la bujia trei e belire..
io d'aia am  dat broasca..   ca nu puteam sau puteam foarte greu, sa schimb bujia la 3.

uitam!
cine o face cu becu'.. sa fie bec mic, de 2w..


pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
la mine la 4 e jale de scos, ca vine cotul galeriei peste ea. La motorul de 1200 era parfum, galeria vine perpendicular pe chiulase

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006
..de aia e busu' mai bun!!!   ai loc mai mult...

pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

nTelectualu a scris:

teoria e simpla, bre!
prin ciocanelu' platinii se intrerupe circuitul facut cu bobina... plusu' vine pe bobina si circuitu' se inchide  prin borna de minus a bobinii in platina, care pune circuitul la masa.



Duamneee, am ajuns sa-l aprob pe Liviu!
Deci 15 inseamna + trecut prin contact (netrecut e 30, masa e 31) iar 1 inseamna legatura catre platina.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
M am tot chinuit zilele astea cu aprinderea si nici un rezultat.ba din contra nu vrea sa mai pornesca deloc.Am pus semnul de pe pulie in dreptul imbinarilor,am calculat gradele,am reglat o inaintea semnului(dupa o metoda indicata de mai sus)..nimic.Cand o reglez cu semnul in dreptul imbinarilor,ar da semn ca ar vrea sa porneasca(cred ca o ia, unul sau doi cilindri,dar nu reusesc sa l pornesc).Ma gandesc ca poate o fi de la valve??Imi poate da cineva un sfat privind reglajul valvelor si grosimea lerei care trebuie folosita?

pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
0,10 admisie si 0,15 evacuare ... asa le fac eu ... cartea zice 0.10 pentru amandoua la motoarele de 1200 pana in nu stiu ce an si apoi 0.15 amandoua pentru restul motoarelor

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Am reglat culbutorii la 0.15,am reglat aprinderea in toate felurile posibile...nu vrea si pace!Daca ii pun benzina in nas,o ia,dar tot are rateuri.Avand toba scoasa,pentru reparatii,am observat ca pe galeria de evacuare ieseau din cand in cand flacari!!!banuiesc ca ceva nu i in regula!Cu motorul functionand,am miscat de delcou,dar in orice pozitie imi da rateuri.Daca il opresc,la cald nu mai porneste.Am rotit de lulea si are ceva joc..e normal?Ma poate ajuta cineva?

pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Sa nu fi umblat te miri ce cretin prin motor si sa fi pus axa cu scame d'a'm'bulea
Aia cu flacarile nu inseamna nimic, daca scoti esapamentele si pornesti motorul si-l turezi bine o sa scoata pe-acolo ca niste lampi cu benzina sau ca niste micute reactoare de MIG (nu fa asta cu motorul pe masina )


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
aalois
Broscar nou

Din: SUCEAVA
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 33
da motorul tau a functionat bine vreodata ?
daca da, vezi daca nu ai  schimbat ordinea la aprindere 1-4-3-2
adu un MESERIAS de broaste


pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
1.semnul trebuie sa fie 10 grade .. pentru ca daca pui la zero, avansul este prea mic pentru benzina de 95 (neetilata) din zilele noastre... 2. amestecul sa fie bogat .. adica sa miroasa a benzina la relantiu - de aici incepi reglajul carburatorului 3. asigura-te ca aprinderea este ok ...  chiar daca este electronica, poate da erori ..sa verifici masa modulului daca e bine legata ....4. s-ar putea sa fie chiar aprinderea - treci pe clasic si convinge-te ca nu are ceva nasol prin ea - eu am patit-o cu o aprindere cu senzorul hall care pe masa parea ca merge si pe masina dadea niste avansuri de 2o de grade la relantiu

pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

aalois a scris:


daca da, vezi daca nu ai  schimbat ordinea la aprindere 1-4-3-2



Se prea poate.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
ordinea la aprindere e normala.Totusi pipa are un joc in jurul axului,cand invart stanga -dreapta,e normal?O alta problema:bujiile de la cilindrii 1,2 afumate si cele de la 3,4 normale..

Modificat de mdv (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Jocul ala e al lulelei pe ax (anormal) sau lulelei cu tot cu ax (normal)?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

MishuL a scris:

Jocul ala e al lulelei pe ax (anormal) sau lulelei cu tot cu ax (normal)?

A lulelei pe ax.Axul nu prea are joc.Luleaua n a r trebui sa stea fixa pe ax,fara sa aiba joc cand invarti de ea?

Modificat de mdv (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ba da...

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
deci luleaua trebuie sa stea fixa pe ax sau sa aiba  o mica toleranta,cand misti stanga dreapta .sa revina la pozitia initiala?Eu daca  o misc stanga dreapta,are toleranta destul de mare si ramane in pozitia in care ai miscat o, fara a mai reveni la cea initiala.

pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Deci luleaua pe ax tre' sa fie fixa. Axul are ceva joc, care se preia in functionare- jocul de rotatie, zic. Jocul dat de uzura bucselor delcoului nu se preia nicicum si brambureste oleaca functionarea dar nu in halul in care zici tu. Daca pui de ex stroboscopul la un astfel de delcou o sa vezi ca semnul nu "sta" locului ci il vezi tzopaind, sau daca e jocul mare nu-l vezi deloc (pt ca se misca permanent si prea repede). Ma rog, scuze pt limbajul simplist, asa, dar dorm pe mine.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

MishuL a scris:

Deci luleaua pe ax tre' sa fie fixa. Axul are ceva joc, care se preia in functionare- jocul de rotatie, zic. Jocul dat de uzura bucselor delcoului nu se preia nicicum si brambureste oleaca functionarea dar nu in halul in care zici tu. Daca pui de ex stroboscopul la un astfel de delcou o sa vezi ca semnul nu "sta" locului ci il vezi tzopaind, sau daca e jocul mare nu-l vezi deloc (pt ca se misca permanent si prea repede). Ma rog, scuze pt limbajul simplist, asa, dar dorm pe mine.

Deci e clar ,problema poate fi aici.Luleaua are joc mare pe ax si nu mai da scanteie unde trebuie.eu am delcou cu vacuum,unde as putea gasi o lulea?se potriveste si de la alte marci de masini?O alta problema care am obsevat o ar fi,atunci cand fac vacuum cu gura,piesa mobila din delcou se misca cam putin,merge mai departe daca o impingi cu degetul..sau poate nu reusesc sa fac eu destul vacuum.delcoul cu avans centrifugal este mai bun?


pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
lulea gasesti , in principiu, la orice magazin de piese auto serios. Ii spui omului ce iti trebuie, ptr. ce masina, an fabricatie, cauta in calculator si-ti da/aduce-daca n-are in magazin

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
asta este distribuitorul de pe masina:


Am observat ,cand invart spre dreapta de lulea,se face o miscare elastica(cu tot cu ax)luleaua revenind la pozotia initiala.Cand invart spre stanga ,luleaua se invarte putin  independent de ax fara a mai reveni la poztia initiala.banuiesc ca este o problema intre canalul axului si stiftul de la lulea care intra in el.aprinderea e gotronic de Targu Mures.Ce parere aveti de astfel de distribuitoare?luleaua este originala?Ce ar trebui sa trec pe clasic,platina si condensator?

Modificat de mdv (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
aham ... m-am cam lamurit .... eu zic a bine ar fi sa schimbi bobina de inductie pe care o ai cu una pentru aprindere etelctronica, adica sa cauti una bosch cu eticheta verde...

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

bogdan_bus a scris:

aham ... m-am cam lamurit .... eu zic a bine ar fi sa schimbi bobina de inductie pe care o ai cu una pentru aprindere etelctronica, adica sa cauti una bosch cu eticheta verde...

sa fie problema de la bobina?


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
nenea, de unde esti de pamant? poate te ajuta unul dintre noi loco

pus acum 11 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
parerea mea este sa schimbi aprinderea si sa faci reglajul pe platina si condensator. apoi vezi ca merge si te mai gandesti eventual la aprindere

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

MikeRG a scris:

nenea, de unde esti de pamant? poate te ajuta unul dintre noi loco

Pai asta i problema!Eu sunt din Vaslui,iar in oras,daca nu chiar in judet,nu mai este niciuna.Nu prea gasesc meseriasi la asa ceva.


pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

Toni a scris:

parerea mea este sa schimbi aprinderea si sa faci reglajul pe platina si condensator. apoi vezi ca merge si te mai gandesti eventual la aprindere

Merge la delcoul asta sa i pun platina si  condensator,poate si lulea?Daca da ,ce model?


pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Distributor: VW 043-905-205, Bosch 0231 170 034
Can Use: VW 113-905-205AL, Bosch 0231 146 101, VW 043 905 205 ZB (Mexico)
Points: 01 011
Condensor: 02 074
Rotor: 04 033
Dust Cover: 039-905-241, Bosch 1230 500 139 > 1230 500 147
Cap: 03 010
Distributor Cap Clip: 034-905-265, Bosch 1231 251 033
Parts Kit (Shims, Washers & Hardware): 059-998-211, Bosch 1237 010 007
Coil: 00 015 (Blue Coil: 00 012)
Vacuum Can: 07 059
Ignition Wires: 09 001

Rotor: Bosch 1234332192
etc.

Cauta cu Google "parts for Bosch 0231168015" si gasesti toate codurile componentelor


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Am un ceas comparator .Stie cineva cati milimetri inainte de PMS reprezinta 7,5 grade?

pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
stai asa .. la ce iti trebuie comparator? .. ca nu e motor in doi timpi .. si nici diesel... ai niste semne pe volant... de ele te folosesti

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Am reusit sa o mai pornesc si ascultand cu atentie motorul,am observant ca rateurile vin de pe evacuarea cilindru1 si 2(unde sunt bujiile afumate).Deasemeni, neavand toba pusa ,am vazut ca rateurile sunt insotite  de flacari.Pe evacuarea cil 3 si 4 unde nu s rateuri nu se vad nici flacari,doar daca accelerez f tare..Sa fie oare duse supapele de avacuare?Cum as putea sa vad care I cilindru vinovat,sa scot fisele pe rand si sa vad daca mai da rateuri cilindru la care I am scos fisa?

pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
buun, fi atent: de ce sa treci mata inapoi pe platina cand ai gotronic fain frumos pe masina?

pune bobina de care zice bogdan, cu rezistenta mai mare; desi ar merge si cu bobina normala, de platina, originala, bosch de pe masina, de ex;

regleaza bujiile la 0,9mm

regleaza distanta intre cama delcoului si senzorul gotronic in plaja 0,5-07 mm



Measure on the rim of the crankcase pulley 11.5 mm to the right of the TDC notch. This is 7.5o BTDC; mark this point with white paint.

Maximum advance: From the TDC mark, measure on the rim of the crankcase pulley 46 mm (for a 175 mm diameter pulley) to the right of the TDC notch. This is 30o BTDC; mark this point also with white paint. This is the maximum advance point at 3500 rpm, the timing point for 009 and SVDA distributors.


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Asadar masori de la semnul de PMS/TDC, spre dreapta, 11,5mm - ala e semnul de 7,5 grade; daca ai strobo si vrei sa reglezi si in turatie/sarcina, avansul maxim total, dai si semnul de 30 de grade (46mm la dreapta PMS/TDC), pe care nu trebuie sa il depasesti la turatia de 3500 ture.

Astfel poti regla:

- static la semnul de 7,5 grade;

- dinamic la relanti (cu stuturile de vacuum de pe carb si de pe delco astupate (scoti furtunul de vacuum si pui un soi de doape - poti sa le faci din furtun si surub etc) la semnul de 7,5 grade;

- dinamic in sarcina (cu stuturile de vacuum de pe carb si de pe delco astupate (scoti furtunul de vacuum si pui un soi de doape - poti sa le faci din furtun si surub etc) la semnul de 30 grade;


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Da cu albisor corector pe pulie unde vrei sa faci semnele, se pastreaza destul de bine in timp si se vad bine cu strobo.

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Azi am schimbat capacul delcou,luleaua,urmeaza si fisele.La fel.Dar din cate banuiesc,eu cred ca e ceva de la valve,altfel nu ar fi doar 2 bujii afumate si celelalte normale(bujiile au fost schimbate si intre ele).Rateurile apar pe 1 si 2...am sa fac un test de compresie.Pot demonta chiulasele de pe motor,fara sa dau motorul jos?dar cilindrii?Intreb pentru ca nu am sculele necasare si locul necasar pentru a putea da motorul jos.

pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
nu, nu poti

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Am facut un test al compresiei cu un compresmetru improvizat(adaptor cu filet,furtun si un manometru care indica in kg forta).In urma testului(cil 2 si 4)mi a iesit 4kg forta(4 bari,atmosfere).Cat ar trebui sa fie normal?In afara de cele 4 bolturi de care se prinde motorul de cutie,mai sunt altele?

pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
nu, doar alea 4

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
minim 6,5kgf/cm2

pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cum ai facut testul? Tre sa tii clapeta de acceleratie deschisa, nu uita asta. Si daca ala de masurat e improvizat, tre sa aiba o supapa retinatoare, altfel nu poti citi corect, chiar daca esti ceva ninja... Jocurile la culbutori sa fie reglate corect, motorul cald... Asa facusi?

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Am dat jos motorul de pe masina.Am scos unul din cilindrii si am bagat segmentul de foc inauntru.Distanta dintre capetele segmentilor este de aproape 4mm!!cat ar trebui sa fie normal?Am si o usoara uzura a cilindrului;neavand ceas comparator,am masurat cu lera  fanta dintre capetele segmentului pus in  partea de sus a cilindrului(unde nu freaca segmentii)si fanta segmentului in partea cilindrului  unde acestia freaca si  a iesit o diferenta de 0,30.Necesita o alta cota?Mentionez ca pistoanele s cota 85,46.

Modificat de mdv (acum 11 ani)


pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Par sa fie toate alea duse, inclusiv cilindrii. N-ai cum s-ajungi undeva sa masori toate dimensiunile? Asa ar fi bine, daca nu te gindesti chiar acum la un set motor nou. Pragul de uzura de pe cilindru agata unghia sau e doar asa, o trecere?

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

jan a scris:

Par sa fie toate alea duse, inclusiv cilindrii. N-ai cum s-ajungi undeva sa masori toate dimensiunile? Asa ar fi bine, daca nu te gindesti chiar acum la un set motor nou. Pragul de uzura de pe cilindru agata unghia sau e doar asa, o trecere?

Nu agata unghia,este doar o usoara trecere.Eu sper sa  scap doar cu segmentii pentru ca stau cam prost cu banii.Dar decat sa l segmentez degeaba si tot sa nu aiba compresie....mai bine gasesc niste pistoane sh mai ieftine urmatoarea cota,o honuire,alti segmenti


pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pistoane urmatoarea cota nu incap in cilindrii aia daca vrei sa-i honuiesti si atit. Cilindri alezati dupa niste pistoane cu uzura mica, asta ar merge o vreme. Dar ai unde aleza cilindri d-astia? Ideal ar fi sa masori tot. Micrometre din talcioc, scula de masurat alezaje la fel, sau daca nu vrei sa bagi banii in d-astea, gaseste pe cineva sa masoare, contra bere sau o suma modica o s-o faca, io stiu? Sau, daca ai buca, pune niste segmenti noi, fa o scurta honuire si da-i, vezi cit tine. Compresie o sa aiba o vreme, te mai dai incolo si-ncoace, etc. Acu, la pistoane... sa nu aiba joc mare boltul, dar asta nu se prea intimpla, mai ales sa nu joace peste limita de uzura segmentii in santuri.

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Cand am spus honuire de fapt ma refeream la alezare.Am testat si supapele.Am pus benzina    in camera de ardere peste palariile supapelor la amandoua chiulasele si nu  s a scurs.Am folosit si a doua metoda , turnand benzina in galeria de admisie si am observat doar la o singura supapa de evacuare un inel subtire de umezeala,dupa mai mult timp dar nu a curs si nu  s a prelins.

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Scriu aici ,ca sa nu mai deschid alt topic.Toate bune si frumoase:am segmentat motorul,am pasuit supapele,am reglat aprinderea,tachetii..totul a a iesit perfect.Pornea la sfert de cheie si la rece si la cald,iti era mai mare dragul!!!!Am foit o vreo 20 km sa spunem,trasee scurte.Ieri mi am luat cativa prieteni dornici de o plimbare cu broscuta.Cu o zi inainte am mai pornit o de control,la fel:la sfert de cheie si la rece si la cald.Ieri, am observat ca nu a mai pornit asa repede:2 chei lungi..... si interesant:Pornea in momentul cand cheia revenea de la pozitia demaror!?La cald la fel:chei lungi si obositoare(de ti descarca bateria)abia o lua.M am gandit ca poate se face un scurt in contact cat dau la cheie(am scos firul de la contact si l puneam pe direct-la fel).M am uitat prin carburator=cuiul pontou tine,plutitorul nu e spart.Aprinderea e la punct,bujiile sunt mai degraba albicioase,nu caramizii.Nu tu rateuri,motorul trage bine.In schimb consum f mare,cred ca peste 10%.Impinsa ,porneste...nu stiu ce naiba mai are acu era brici...acu ma dispera,ce sa i mai fac?Sa ma mai uit la tacheti,mai trebuie stransi ,asa de repede?

pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Mi s-a intamplat si mie candva, tot asa, pornea cand luam mana de pe cheie. Bateria a fost la mine de vina.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84

RaduI a scris:

Mi s-a intamplat si mie candva, tot asa, pornea cand luam mana de pe cheie. Bateria a fost la mine de vina.

Am scos fisa centrala si am pus pe cineva sa dea la automat.Surpriza....cand se actioneaza demarorul ,nu mai da scanteie!Ce o fi,un scurt din contact sau din demaror?


pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Nu ma pricep la electrice, pesemne ca asta se intampla si la mine si de-aia m-a dus gandul ca o fi bateria, ca nu da suficient curent si ptr. demaror si ptr. aprincere. Am schimbat-o si aia a fost.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
mdv
Broscar

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 84
Pana la urma am pus buton separat pentru demaror.Acum  porneste,chiar si pe gpl.Banuiesc ca facea scurt contactul in pozitia demaraj.

pus acum 11 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
E din contact, pateam si eu odata la bus, am cumparat alt contact (doar partea electrica, din plastic, nu tot contactul cu cheie). Banuiesc ca se gaseste si de brotac.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la