Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Cosminamoraru 25 ani
Femeie
25 ani
Bacau
cauta Barbat
26 - 80 ani
Aircooled Forum / TUNING / 2.0 aircooled boxer pe Conchita Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Mda. Iata ca se implinesc 12 ani de cand, incepand sa visez cai putere verzi pe pereti, am facut pe ala negru in patru si mi-am cumparat direct din State Biblia lui Joe Cali in materie de conversie Fa-Ti-o Singur a motorului de tip 4 pe broasca. Anii au trecut, alte prioritati au fost evident, mai in fata. Intre timp am renovat si cascarabeta, merg cu ea de aproape 3 ani iar piticul a revenit.

Drept si pentru care am agonisit anul acesta un (alt) motor de 2.0, seria CJ. Un longblock intact, care dupa primele verificari se prezinta tehnic bine si pare a scapa doar cu ceva garnituri si un schimb de ulei.

Cu Cartea in mana, am demarat vanatoarea de piese pentru conversie: un set de table de colo, unul de dincolo, piese de tip 1 din piesoteca proprie, garnituri, fltru de ulei (ha, un consumabil in plus fata de motorul de tip 1) de la magazin samd.

Si pentru ca mi se pare ca cea mai corecta abordare este cea descrisa in carte, adica respectand capitolele dedicate fiecarei etape din conversie, am inceput cu primul capitol: modificarea unei pulii de tip 1 pentru a o "incalta" pe bucsa de tip 4 de pe vilbrochenul motorului.

Pornind de la motorul complet




Am ajuns la blocul motor util conversiei




Bucsa de prindere a fostei turbine urmeaza a primi o grefa: o pulie de vilbrochen de tip 1, modificata





A fost inlaturat filetul invers de retur ulei si a fost majorat diametrul interior al puliei.










Urmeaza identificarea si marcarea PMS pe motor si retur la strungar pentru executarea gaurilor de prindere si centraj al bucsei pe pulie.

La final, pulia va fi sablata si vopsita in negru.


pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu par sa mearga pozele.
PMS, nu mai stiu daca scrie in carte, e tot ala de pe pulie, daca aliniezi penele.
Si zici c-o sa ai o pulie neagra (si mare)?

Gata, au aparut si pozele. Gulerasul ala care-a mai ramas pe pulie ar trebui inlaturat si el, in asa fel incit flansa de tip4 sa atinga direct tabla fuliei, in spate. Pe urma, o sa vezi, trebuie inlaturat din bloc cite ceva din vechile bosaje pe care se sprijinea tulumba (parca nici despre asta nu scrie in carte). Ideea-i sa duci fulia asta cit mai spre bloc si fulia cealalta cit mai spre tine.

Modificat de jan (acum 11 ani)


_______________________________________


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Nu stiu ce sa zic de gulerasul ala. Ma gandesc sa nu stresez integritatea structurala a puliei. Si asa am verificat vreo 3-4 pana am gasit una care sa nu bata sa nu fie stramba.  Poate n-ar fi rau sa aflu din surse autorizate care este grosimea efectiva a unei pulii aftermarket si atunci as sti daca merita sa mai iau din guler sau nu. Citeam ca in cazul unor conversii, cetatenii respectivi au folosit distantier intre pulie si bucsa, chiar saiba originala de tip 4.

pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Surse autorizate... Io zic cum e facut la fulia mea, dar e verificata empiric, n-are in spate faza de proiectare, etc. Fulia aftermarket e de obicei din aluminiu si e foarte subtire acolo. Asta e de otel si e groasa, butucul e fost sudat in puncte si deasupra cu cordon, e foarte solid. In plus, o imbinare de-asta se bazeaza pe frecarea dintre piese, deci pe suprafata mare de contact, nu pe rezistenta la forfecare a suruburilor. Care, daca te uiti acolo, au sa pice cam la marginea fostului butuc, au sa vrea sa stea usor inclinate spre exterior.  Daca vrei sa faci o treaba buna , nu trebuie distantier, alea e bine sa sada prinse cit mai intim si-n felul asta e de ajuns sa intorci fulia de sus, fara distantiere si alte minuni, iar tulumba ar trebui sa se centreze perfect, ca-n carte...

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
acolo unde suruburile vor interfera cu fostul butuc voi freza fix zonele in cauza, sa intre suruburile drept

pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Oricum ar fi, e o treaba buna motoru-asta, merita dus la capat. Mai ales ca nu-i asa o Mare treaba de facut, citeva modificari amuzante. Pina sa-l pui, sa te combini si de o cutie de viteze, macar una de tip 3 (mai ales dac-o gasesti cu frinele ei), aia de 1200 n-o sa-ti mai placa. Pe urma, frine-disc pe fata trebuie neaparat.

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Dar ce zici de o cutie de 411/412? Frane disc fata am.

pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aia... ma gindeam si io mai demult, da-i mai complicat de pus si de gasit asa ceva. Dac-o ai deja, poate c-ar merita. Din ce-mi aduc aminte, cautatorul vine undeva jos, e mai lunga si parca planetarele-s inegale ca lungime? Dar la urma urmei, tu ai IRS? Cu trompete nu merge decit de tip 3 sau poate porsche 356. Sau de broasca 1500. Sau o cutie personalizata de la csp.

_______________________________________


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Nu, am cu planetare umede, deci merge doar varianta Typ 3/356/1500/csp.

pus acum 11 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Clar, cea mai simpla e aia cu tip 3, celelalte se auto-exclud, zic io... Nu stiu la tamponul din fata cum e la tine, probabil ca la 1303, deci trebuie schimbata carcasa aia cu cautatorul. Dar sa nu vindem pielea din padure.
Tulumba? Cea mai buna e aia originala. Daca faci ca-n carte cu radiatorul in cotet, o sa ai probleme mari cu bujia de-acolo, io facusem o cheie de vreo 70 cm lungime cu care umblam acolo. Piciorul de alternator?


_______________________________________


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Maine ma duc la strungar sa imi dea gaurile in pulie (ouch!)

pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Asta s-ar numi un produs finit.





Multumirile mele se indreapta catre Dl. Andrei (nu-l stiti dar e un tip in varsta foarte priceput la prelucrari mecanice), Dl. Zavera (pentru sablare si vopsire). Urmatoarea etapa: soclul pentru dinam.


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Intre timp, pana la executia soclului, dimineata pe racoare, zambesc cu flexul la soare. Operatiunea "Cu tablele taiate".









Mai am de taiat tablele de tip 1 pentru a grefa pe tablele de tip 4 prinderea tulumbei.


pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628


pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la