Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
ij12 pe Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Prahova
cauta Barbat
25 - 53 ani
Aircooled Forum / TUNING / Modificare cutie de viteze, a 4-a mai lunga Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
De ceva timp tot am in plan sa termin motorul tip 4, sa ma gandeam ca nu ar strica sa pot merge mai bine pe autostrada, turatie mai mica, viteza mai mare. Asa ca ma gandeam sa fac si eu ce a facut Jan mai demult, sa pun a 4-a de bus, 0,82. Stiu ca e spatiu mare apoi intre a 3-a si a 4-a, dar pe calculatorul de viteza pare ca ar merge binisor.
Vreau detalii despre cum se face asta. Eu am cutie AT, deci cu caneluri nu cu pana. La ce cutie gasesc pinioanele? Ce presupune schimbarea? Am Haynes unde prezinta repararea cutiei de viteze, citesc zilele urmatoare, dar am mai citit pe alte forumuri ca e foarte greu din cauza ca trebuie nus ce scule speciale, scumpe.
Daca tot desfac cutia, voi suda pinioanele de a 3-a si a 4-a, am citit ca au prostul obicei sa se invarta in gol la motoare cu cuplu mai mare.
Si ma mai gandeam ca ar fi fost o solutie buna sa schimb si a treia, de la 1.26 la 1.21, sa mai acopar din gaura dintre ele. Dar pinioane de 1.21 cred ca se gasesc foarte greu, am vazut ca nu erau decat pe cutii de tip181, si separat nu gasesc sa cumpar.
Ce cuplu maxim suporta cutia de broasca? motorul pe care vreau sa il fac estimez ca va avea 100-120 de cai si un cuplu de 140-170Nm (motorul de 1.6 are 109Nm).
Oricum, intai ma voi juca pe alte cutii (am acces la vreo 2 cu probleme), ca sa vad ce presupune treaba asta, sa nu o stric pe a mea.

Jan, explicatiile tale ar fi foarte utile, pentru ca tu ai facut asta deja. Stii ceva magazine prin Germania de unde sa pot cumpara pinioane?

Modificat de TZepeSH (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Raspunsul mi-l dau singur. Se pot pune rotile de a 3-a si a 4-a de la cutie de bus anii 73-75, cu ax cu caneluri. Cele mai vechi au pana pentru treapta a 4-a, se potrivesc la cutii mai vechi decat a mea. Treapta a 4-a de bus poate fi de 0,89 sau 0,82. Dupa 72 rotile dintate au fost sudate de butucul sincronizatorului, din fabrica.
Trebuie si cateva scule pentru reglaj, destul de usor de facut. Cel mai dificil este un suport pentru reglajul furcilor selectoare, dar se face usor dintr-un corp de cutie vechi.
Voi reveni cu cateva linkuri foarte interesante cu informatii despre cutii de viteze si cu un manual de reparatie pentru cutii de viteze.


pus acum 10 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Dintr-o cutie de bus cu motor de 1,8 poti lua pinioanele de a 4-a 0,89, deci o cutie 002. Asta caut si eu. Cam greu de gasit. Pinioanele vin acolo, cel putin din citite, fara modificari.
A 4-a de 0,82 e aiurea, e prea lunga, pe bune (adica din cutie 091 de bus de dupa 75), in plus trebuie sa modifici pinioanele, sint prea "late". Io le-am facut cu Mircea dupa ideea lui, am taiat niste felii cu flexul pe strung. Nici sincroanele nu vin chiar plici, nu mai stiu ce-am combinat pe-acolo, dar se face. Daca pui mina pe una de-asta, ia oricum rulmentul cel mare (o sa vezi care, e mare) de la cutia 091, e mai bun ca ala din AT.
La 0,82 gaura dintre a 3-a si a 4-a e mare, chiar cu motor de 2000 nu prea poti sa te dai cu a 4-a undeva sub 80 km/h ca ti-e mila de presiunea la ulei si in rampe nu ai putere la turatiile la care mergi in mod normal pe autostrada, de drum national nu mai zic. Nu-i nici un amuzament sa cobori la a 3-a la 120 km/h ca sa depasesti un tir in rampa cu motorul no-nout in care ai bagat bani si munca si mai ai si de mers cu maisna cine stie cit, afara ploua, etc. Dar daca nu pleci cu masina din Romania, hai sa zicem si  ceva Ungaria, sa dai de denivelari mari, poate fi ok.
Jugul de reglat furcile se poate cumpara din America sau poti sa-l faci dintr-un carter, cum ai zis. Am pus si eu mina pe un carter gol, dar n-am inca a 4-a asta mai scurta, asa ca n-am motiv inca sa-l tai... Cind am facut asta cu a 4-a, am facut jugul din Tego si tije filetate, dar am stat zile intregi pe net pin-am facut rost de schita pentru placa ce imita carterul si distantele pentru tije. Parea totul ok, dar la final, cind stringeam piulitele, cutia se bloca. Am mai pus o garnitura si s-a rezolvat, merge si acum. Asa ca-i mai bine c-un carter taiat.
Alta idee n-am, uite, vinde Eckstein ceva de cutie AT:
Sau doar pinioanele de a 4-a:
Dar repet, imi fac datoria, fara un motor turbo de 2000, e mai bine cu un 0,89. Io as pune si pinioanele originale pina la urma, poate c-o sa fac asta la un moment dat, habar n-am, vroiam sa demontez oricum cutia in curind ca sa schimb pinionul de marsarier, dar nu merg prea mult cu spatele si mi s-a facut lene, toate alea trebuie spalate si gidilate ca pe niste prunci de-o zi, etc.
Cu cuplul nu-ti face griji, cutia de broasca, mai ales asta AT, suporta multe.


_______________________________________


pus acum 10 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Multumesc pentru comentariu. Nu ma razgandesc la 0,82 a 4-a. Eu imi fac un motor care sa aiba cuplu mare jos in ture, de pe la 1500. La 70 in a 4-a as avea 2000 de ture. Motorul actual de 1.6 incepe sa traga de la 1200 de ture. Chiar si motorul de Logan de 90 de cai la 2000 de ture trage bine de o masina mult mai grea. Saptamana trecuta am mers cu un Mercedes clasa E, si avea 1800 de ture la 110 la ora, motor de ~140 de cai, dar cu cuplu foarte mare de la o turatie mica. Si are aproape 2 tone.
E gaura mult mai mare, nimic de zis, dar pana la urma cutiile de bus au exact aceeasi combinatie de rapoarte care va rezulta la mine, bineinteles cu alt raport final. Dar diferenta de turatie intre a 3-a si a 4-a nu se schimba.
A 4-a 0,82 se potriveste fara modificari de la cutii de bus dintre '73 si '75, care au pinioane 002. In plus si a 3-a si a 4-a de la cutiile alea sunt cu dinti putini (coarse tooth, nu stiu cum s-ar traduce in romana).


pus acum 10 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cu mare placere! "Asa am crezut si noi", stii cintecul?

_______________________________________


pus acum 10 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Il stiu. Da tot incerc.

pus acum 10 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ia stai, ca mi-a venit o mare idee: daca tot te maninca cu 0,82 asta, hai sa facem schimb, imi dai pinioanele din cutia ta si gata. Ce zici?

_______________________________________


pus acum 10 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
In discutie e vorba de cutii de bus de T2 sau de T3 ?

pus acum 10 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
E vorba de modificari la cutii de broasca, si anume de 1303, dar discutia se ocupa nitel si de cutiile de T2, c-acolo se gasesc pinioanele respective, de taning. Eu, spre exemplu, as dori perechea de pinioane de a 4-a (raport 0,89) dintr-o cutie de T2 fabricatie '73 sau '74, asa-numita cutie cu "3 coaste", adica are 3 guseuri de rigidizare deasupra diferentialului, dar tre sa fie modelul care are si urechile de fixare de la jugul intermediar. Alea de 0,93, cum era original, le-am gasit deja, dar 0,89 s-ar potrivi mai bine. Ai vreuna d-asta?

Oricum, toata povestea asta se poate rezolva din cauciucuri, cel putin ce ma doare pe mine, dar acuma na, mai vorbim si noi...

Modificat de jan (acum 10 ani)


_______________________________________


pus acum 10 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
As prefera sa iau pinioanele din alta cutie de bus, ca sa imi pot pastra setul vechi in caz ca nu imi place cum se comporta.
Eu stiam ca 0,89 gasesti la cutiile din 75-76. la 73-75 ar trebui sa fie 0,82. Oricum, sunt situri cu codul cutiei si rapoartele. Astazi astept o serie de cutie de 73. In principiu iau cutia pentru pinioane. Daca nu sunt pinioanele de 0,82 si sunt 0,89, tot sunt tentat sa le pastrez.
Oricum, fac tot posibilul sa pun azi linkurile cu detalii despre cutii, lectura este foarte interesanta si clarifica multe necunoscute. De exemplu, o idee ar fi sa fie schimbata si a 3-a cu 1,21 din cutie de tip 181. Asa s-ar potrivi mai bine 0,82 la a 4-a.

Modificat de TZepeSH (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
As avea o cutie de bus de T2 insa nu ii stiu seria din pacate si nu o am accesibila prea curand caci e in provincie.  Ma pasiona un pic subiectul cutiilor de T3, insa banuiesc ca nu au maruntaie compatibile cu cele de T2  ... la T3 sunt foarte multe modele ... naiba stie de ce le-a trebuit peste 30 tipuri (cel putin atatea coduri de cutii sunt) pentru T3.  Si in plus, imi pare ca la T3 se defecteaza mult mai usor cutiile, deci mai multe cutii de ciomuit.

pus acum 10 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Bagati si voi ceva coduri de cutie de 1302/3 cu rapoartele lor si care anume va trebuie, nu se stie de unde sare epurele, am si eu 2-3 cutii la moshie.
Daaaa' voi v-ati lovit la caputz?  Sute de epuro o mana de pinioane? Ce dracu, sunt de aur?
La scoruri mult sub astea cred ca putem da la FACUT la Urac ce pinioane vreti voi, material sa gasim. Se trateaza si termic, erau niste nenea priceputi. Cu rectificatul mai greu

Later edit: M-am uitat mai atent, nu cred sa poata face aia pinionanele alea...


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 10 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ei, ala asa cere, sint piese mai rare aici, asa ceva gasesti mai degraba in America.
Deci ce trebuie ar fi cutii de bus, 73-75 sau 75-79. La mine nu prea e graba, poate c-o las balta si pun la loc niste pinioane originale de 1303, am gasit pe-aci, nu costa prea mult, ma tot bunghesc daca vreau inapoi cu alea sau nu. Diferenta ar fi de vreo 20 km/h la aceeasi turatie.


_______________________________________


pus acum 10 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Seturi de roti dintate se pot cumpara de la Weddle (SUA), costa in jur de 360 de dolari un set, sau de la BEARS Motorsport (Anglia), la aproximativ 300 de lire setul
Linkuri multe despre cutii:


Modificat de TZepeSH (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
tzepesh, tu cum vrei sa maresti cuplu in motor ca sa invarti cutia cu 0.82 ? jan m-a plimbat cu actuala lui cutie si intradevar ai nevoie de cuplu mai mare ( vilbrochen de 76 minimum). schimbi vilbrochenul ?

daca nu schimbi vilbrochenul nici 100cp nu te ajuta sa umpli "golul" dintre a3a si a4a

Modificat de lexxus (acum 10 ani)


_______________________________________
Online -

pus acum 10 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
As face un motor cu chiulase de 1.8, pistoane de 96, axa cu came cu suprapunere mai mare intre admisie si evacuare, evacuare 4 in 1 si injectie.
Dupa cum am mai zis, am vazut masini mai grele si cu motoare uneori mai slabe care se descurca fara probleme cu rapoarte asemanatoare.
Alex oare cum poate sa mearga cu motor de 120-125 de cai (foarte asemanator cu ce vreau si eu sa fac) in a 5-a (0,78 la Porsche)?
A si inca un detaliu: eu nu imi fac masina "racing", sa o turez ca la formula 1 ca sa depasesc bmw-uri, eu imi fac o masina de mers mult, la turatii acceptabile; pentru mine 3000-3500 de ture este plaja unde vreau sa optimizez. In oras la 2000 in a 3-a am 50km/h, iar la 3000 am 70. in a 4-a ar insemna 70 la 2000 cu 0,82, o scadere de aproximativ 300rpm. Chiar nu cred ca este o diferenta atat de mare. Ramane de vazut.


pus acum 10 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
pai ia intreba-l pe alex ce diferential are. sigur e peste 4.500 daca nu aproape de 5.00 si atunci mergi. la ce faci tu acolo o sa ai putere, dar nu cuplu. turele le scazi din arbore mai mare si implicit ai si cuplu sa invarti cutia aia. crede-ma ca am studiat problema in detaliu ptr ca si pe mine ma intereseaza cuplu pe bus. masinile mai nou au cuplu imens pentru ca au arbore cu cursa peste 100mm. tot ce vezi diesel cu cuplu mare d'acolo porneste si se mai adauga si turbo si asa ajungi la cuplu de 300-350NM

uite exemplu la Golf 6 motoarele de 2.0TDi au arbore cu cursa de 95.5 si pistoane de 81.


vei cheltui bani 'jaba cand poti face un typ1 cu arbore de 76 si pistoane de 90.5 cu injectia ta vei ajunge la 120CP, dar cu cuplu de 200-250NM incepand cu 2000rpm pana in 5000rpm daca-ti alegi axa care trebuie.
Eu ma duc pe un typ1 cu 90.5 x 78 ceea ce da un motor de 2006cc si cu cutie de 2000 pe bus ( cea mai lunga)

Cutia de la Dumi e un CK de 1700 cu 0.82 la a4a. Multumeste-mi ca nu am cumparat-o astazi ca am fost acolo sa iau cutia si motorul, dar motorul nu m-a coafat asa ca ai ramas cu cutia

uite lista cu cutiile de bus

modificare cutie viteze, 4-a mai lunga pai intreba-l alex are. sigur peste 4.500 daca aproape 5.00 Dilãr

35.5KB


_______________________________________
Online -

pus acum 10 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
uite aici o broasca cu arbore de 84mm fi atent la inceput pe turometru cati km/h creste in viteza doar cu 500-600rpm. asta cuplu si putere cu putine ture. asta inseamna arbore mai mare si nu cilindree mare cu arbore standard


Modificat de lexxus (acum 10 ani)


_______________________________________
Online -

pus acum 10 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
uite aici altu cu arbore mare si cutie AT de 1303. fi atent turatie / viteza


Modificat de lexxus (acum 10 ani)


_______________________________________
Online -

pus acum 10 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Alex are 3.875, exact ca la cutia mea . Si in general nu ii da peste 5000 ca ii sare cureaua. Chiar si la drum lung merge la 3000 rpm fara probleme.
Inca un punct: rapoartele de la cutiile de bus sunt 3.78, 2.06, 1.26, 0.82, cu R&P 4,7-5.4. Cutia mea are acum: 3.78, 2.06, 1.26, 0.93, cu R&P 3.875. Nu vad cum la bus se putea merge cu asa gaura intre 3 si 4 si la broasca nu. La porsche rapoartele sunt: 3.18, 1.77, 1.26, 1, 0.78 R&P 3.875.
Oricum, topicul l-am pornit pentru a cere niste detalii tehnice despre CUM se face modificarea, nu pentru a cere parerea DACA merge sau nu. Imi rezerv placerea de a descoperi singur daca combinatia de motor/cutie se potriveste cu ce am eu nevoie. Nu zic ca e rau sa aflu ca intr-un caz nu a mers, dar cand citesc ca sunt sute de alte cazuri in care nu au fost probleme, tind sa cred ca nu voi fi si eu o exceptie.
Tip 4 are mult mai mult cuplu decat tip 1, si e mult mai solid facut. Tip 1 e un motor bun, dar tip 4 este o baza mult mai buna de plecare pentru un motor mai vioi si mai fiabil. Tip 1 modificat va fi foarte fortat. Nu as crede ca un tip 1 modificat va avea un cuplu mai mare decat un tip 4, la aceeasi turatie. 
Si Dilare, in primul rand tu ar trebui sa imi multumesti ca ti-am oferit ocazia sa iei cutia . Eu vorbisem cu Dumi sa o cumpar de cand a zis ca isi pune subi, dar acum am zis ca daca ai tu nevoie de tot, tie ti-ar fi mai utile decat mie, ca eu nici nu ma grabesc si oricum luam cutia doar ca sa o dezmembrez.


pus acum 10 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
postat de doua ori.

Modificat de TZepeSH (acum 10 ani)


pus acum 10 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196

TZepeSH a scris:

... Oricum, topicul l-am pornit pentru a cere niste detalii tehnice despre CUM se face modificarea, nu pentru a cere parerea DACA merge sau nu. Imi rezerv placerea de a descoperi singur daca combinatia de motor/cutie se potriveste cu ce am eu nevoie ...




_______________________________________


pus acum 10 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Dilare m-am uitat acum la filmele alea, si te intreb eu pr tine, tu ai vazut la ce turatii folosesc motoarele alea? E cu totul alt film decat vreau eu. Majoritatea fac motoare de performanta, care sunt gandite sa dea tot ce pot la turatie mare, astfel incat la turatie mica nu fac nimic. Este exact opusul la ce vreau eu sa fac. Eu vreau un motor care sa se comporte bine la turatie mica, si sa nu faca nimic la turatie mare. Nu imi trebuie un motor care sa mearga bine la 5000 de ture, si care sa traga de la 3500 in sus. Eu imi fac unul care sa dea tot ce poate de la 2000 pana spre 3500-4000. In plus, motoarele pe care mi le arati sigur costa mult mai mult decat sunt eu dispus sa bag in al meu, numai echilibrarile si piesele care sa mearga la turatie mare te usuca de bani. Si nu sunt sigur ca masinile pe care mi le arati sunt "daily driver", as miza mai degraba pe "weekend racer".
Asa ca hai sa comparam mere cu mere si pere cu pere.
Nu zic ca un arbore cu cursa mai mare nu este util, dar care este pretul pentru un arbore de tip4? In plus, nu exclud ideea unui compresor, care ajuta exact unde am eu nevoie. Se gasesc ieftine si cred ca ajuta la cuplu mult mai mult decat arborele cu cursa mare.


pus acum 10 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
pai vezi ca nu ai fost atent. raspunsul meu este in primele 10sec al primului videoclip. nici nu tre sa te uiti la mai mult. doar la primele 3 secunde si spune-mi ce intelegi d'acolo.

Modificat de lexxus (acum 10 ani)


_______________________________________
Online -

pus acum 10 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la