jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Dintr-o cutie de bus cu motor de 1,8 poti lua pinioanele de a 4-a 0,89, deci o cutie 002. Asta caut si eu. Cam greu de gasit. Pinioanele vin acolo, cel putin din citite, fara modificari. A 4-a de 0,82 e aiurea, e prea lunga, pe bune (adica din cutie 091 de bus de dupa 75), in plus trebuie sa modifici pinioanele, sint prea "late". Io le-am facut cu Mircea dupa ideea lui, am taiat niste felii cu flexul pe strung. Nici sincroanele nu vin chiar plici, nu mai stiu ce-am combinat pe-acolo, dar se face. Daca pui mina pe una de-asta, ia oricum rulmentul cel mare (o sa vezi care, e mare) de la cutia 091, e mai bun ca ala din AT. La 0,82 gaura dintre a 3-a si a 4-a e mare, chiar cu motor de 2000 nu prea poti sa te dai cu a 4-a undeva sub 80 km/h ca ti-e mila de presiunea la ulei si in rampe nu ai putere la turatiile la care mergi in mod normal pe autostrada, de drum national nu mai zic. Nu-i nici un amuzament sa cobori la a 3-a la 120 km/h ca sa depasesti un tir in rampa cu motorul no-nout in care ai bagat bani si munca si mai ai si de mers cu maisna cine stie cit, afara ploua, etc. Dar daca nu pleci cu masina din Romania, hai sa zicem si ceva Ungaria, sa dai de denivelari mari, poate fi ok. Jugul de reglat furcile se poate cumpara din America sau poti sa-l faci dintr-un carter, cum ai zis. Am pus si eu mina pe un carter gol, dar n-am inca a 4-a asta mai scurta, asa ca n-am motiv inca sa-l tai... Cind am facut asta cu a 4-a, am facut jugul din Tego si tije filetate, dar am stat zile intregi pe net pin-am facut rost de schita pentru placa ce imita carterul si distantele pentru tije. Parea totul ok, dar la final, cind stringeam piulitele, cutia se bloca. Am mai pus o garnitura si s-a rezolvat, merge si acum. Asa ca-i mai bine c-un carter taiat. Alta idee n-am, uite, vinde Eckstein ceva de cutie AT: Sau doar pinioanele de a 4-a: Dar repet, imi fac datoria, fara un motor turbo de 2000, e mai bine cu un 0,89. Io as pune si pinioanele originale pina la urma, poate c-o sa fac asta la un moment dat, habar n-am, vroiam sa demontez oricum cutia in curind ca sa schimb pinionul de marsarier, dar nu merg prea mult cu spatele si mi s-a facut lene, toate alea trebuie spalate si gidilate ca pe niste prunci de-o zi, etc. Cu cuplul nu-ti face griji, cutia de broasca, mai ales asta AT, suporta multe.
_______________________________________
|
|