Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: lavi17 22 ani
 | Femeie 22 ani Constanta cauta Barbat 24 - 43 ani |
|
RaduI
admin.
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 3419
|
|
Am un aparat electric de polishat; de ceva vreme se rotea cam lent, mi se parea mie, si cam mirosea a incins. Ieri i-am dat dumul, s-a rotit, apoi a facut "poc", a iesit o boare de fum din el si a sarit siguranta de la casa.
L-am desfacut sa vad - statorul e cu magneti permanenti, unul dintre ei s-a dezlipit de carcasa si s-a rotit lipindu-se de celalalt; am impresia ca asa cum se asezase se lipise si de rotor. Rotorul arata bine, asa, privit din exterior, nu pare parlit. Daca rotorul nu e ars, e simplu, lipesc magnetul ala cu ceva si gata. Intrebare: cum verific daca s-a pisdit de tot rotorul ? Cum il masor ? Adica banuiesc ca trebuie sa masor rezistenta intre lamelele alea, dar din cate in cate si ce trebuie sa arate aparatul ? Mersic in avans !
_______________________________________ VW1200/1964 MZ ES 175/1, 250cc / 1960 -------------------------------------------------------------------------- , ,
|
|
pus acum 11 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
trebuie sa vezi pe cum sunt lipite infasurarile pe colector ... parerea mea este .. lasa-l si ia-ti altul...
|
|
pus acum 11 ani |
|
nTelectualu
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006
|
|
Un principiu al termodinamicii (nu stiu care din ele) zice ca ar fi interesnt sa incerci contactele cacum ar fi cu periile (carbunii) pe ele. De verificat rezistentza- ca sa..? daca e in scurt- e maxim.. daca e intrerupt, nu-ti arata nimic.. Parerea mea- daca s'a oprit rotorul NUMAI din cauza de magnet cazut si care a blocat acolo, lipeste inapoi si incearca. NUMAI PRACTIC vezi daca -cum e treaba. Daca merge- bine. Daca nu, la fel. Vezi si carbunii, daca tot desfaci. 
|
|
pus acum 11 ani |
|
RaduI
admin.
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 3419
|
|
Am desfacut. De verificat ca sa vad daca e scurt sau nu si sa nu nimeresc din nestiinta capetele unei singure sarme, sa vad rezistenta 0 si sa trag concluzia ca e scurt. Carbunii arata bine, ca n-am apucat sa folosesc prea mult dracia.
Da, sigur ca cel mai simplu e sa iau altul, mai ales ca nu-i un capat de tara, dar de obicei cand se strica ceva incerc sa vad intai daca se poate repara inainte sa arunc . Ca doar de-aia ne place sa ne bagam degetelele
_______________________________________ VW1200/1964 MZ ES 175/1, 250cc / 1960 -------------------------------------------------------------------------- , ,
|
|
pus acum 11 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1459
|
|
De obicei defectiunile la rotoare sunt tipice. Fie unul din rulmenti incepe sa isi faca joc, rotorul se misca chiar si un milimetru (distanta dintre rotor si stator e foarte mica pentur maximizarea aportului fluxului magnetic) si infasurarile rotorului se lovesc de ceva piese din interior si se rup cateva spire. Initial, prin rupere se poate intampla si un scurtcircuit care arde una din infasurari sau chiar mai multe.
Al doilea gen de defectiune e cand patrund in interiorul sculei particule, pietre, nisip si alte mizerii si sunt antrenate de rotor, ducand tot la ruperea si arderea uneia sau mai multor infasurari.
Daca una din infasurari e arsa, rupta, schimbi cu alta scula, nu e economic sa fie reparat si dincolo de mijloacele de amator.
Masurarea rotorului se face cu un aparat special ... destul de scump si care nu e disponibil muritorilor sau macar neinitiatilor ... E vorba de un impendantzmetru combinat cu un fazmetru. Se poate masura totusi, cu sanse mari de diagnosticare, folosind un ohmetru, pe pozitia cea mai mica ... adica pe scara ohmilor. Ideea e sa masori cu sondele dispuse pe fiecare lamela opusa (in locul unde calca carbunii) si daca infasurarea e buna, sa-ti dea o rezistenta de ordinul ohmilor sau a zecilor de ohmi. Daca nu e continuitate, infasurarea respectiva e rupta. Daca rezistenta e aproape egala cu zero sau difera ceva de celelalte masuratori (insa din pacate ... discriminarea intre zero si zeci de ohmi o poti face doar cu un aparat de masura de buna calitate si cu bateria noua !) atunci infasurarea respectiva are spirele in scurtcircuit, deci tot stricat e.
Conteaza si felul in e realizata teserea infasurarilor ... pentur o verificare mai atenta intre lamele care nu sunt opozabile ... insa din experienta, scurtcircuitul intre spire ale unor infasurari diferite e destul de rar. Cel mai probabil se scurcircuiteaza / ard spirele din aceleasi infasurari.
|
|
pus acum 11 ani |
|
nTelectualu
Pe lista neagra
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 4006
|
|
Deci, pana la urma, e cam cum ziceam io. -de unde calcacarbunii... si sa stai sa bibilesti rotoru' cu onhmetru'... munca da chinez pitic.. 
|
|
pus acum 11 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1459
|
|
Eu am reparat 2 rotoare... unul era de la un flex black & decker dar care mergea fain si al doilea era de la un aspirator. Aveau rupte cateva spire ... intamplarea a facut ca le-am putut lipi. Au mai mers ceva vreme. In rest, singurele piese care se mai schimba sunt carbunii si rulmentii. Alte trei, patru rotoare nu le-am putut repara. Acum, depinde si daca vrei sa intelegi cum functioneaza "chestiile" sau cat de mult iti doresti sa iti bagi nasul asa cum zicea Radu, d'aia am si zis, mai mult pt curiosi. In rest, poluezi ... 
|
|
pus acum 11 ani |
|