Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Tanya_sexy la Simpatie.ro
| Femeie 24 ani Hunedoara cauta Barbat 24 - 47 ani |
|
draku
barkazist
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
|
|
stiu ca barkasul nu e "aircooled" da' na.....cer si eu pareri aici
cum nu prea ii inghit pe americani, am zis sa le contrazic zicerea aia care zice: "daca nu e stricat, nu repara" asa ca am montat la barkas o aprindere programabila de genul asta
mi-au trimis cehii modulul cu cateva piese auxiliare
le-am montat fain frumos in carcasa aprinderii originale
dupa care am inceput reglajele paranteza: din constructie, motorul barkasului nu are avans variabil (nici centrifugal nici pe vacuum), ci doar fix se regleaza aprinderea (clasica, cu platini sau electronica, cu senzori optici) la 3,58 mm (22 grade) inainte de PMS si asta e tot inchid paranteza
mi-au trimis ei si o "curba" chipurile, pentru motorul de wartburg, care arata asa:
nu functioneaza ca lumea, evident, asa ca am tatonat reglajele pana am ajuns la ceva ce functioneaza multumitor si care arata asa:
schimbarile in comportamentul motorului nu sunt spectaculoase, dar exista. totusi, imi da uneori rateuri in admisie la relanti. s-ar putea din cauza avansului mic la relanti?
peste toate astea, am reusit sa montez un senzor TPS pe axul clapetei carburatorului. dupa activarea lui in program, e altceva! motorul are alta viata, chiar se simte o modificare, trage mai bine in turatie, parca are mai multa putere (trebuie vazut si consumul, mi se pare ca partea rosie a scalei indicatorului de consum momentan a devenit mai "zglobie" ) in schimb au ramas rateurile la relanti.....
mi s-a parut ciudat un pic modul in care programul a facut extrapolarea punctelor de avans cand am activat functia TPS adica: fara TPS activat erau 10 puncte de reglaj al avansului in functie de turatia motorului si am determinat cele 10 puncte incepand de la 1000 rpm cu 17 grade avans, 1400-18, 1800-19, 2200-21, 2600-23, 3000-25, 3400-27, 3800-28, 4200(si peste)-29. mai sus de 29 "bate" avansul... aceasta pare "curba" optima de avans asa cum se vede in poza de mai sus
in momentul in care se activeaza functia TPS
aceste 10 puncte devin 100, intr-o matrice in care apare si procentul de deschidere a clapetei de acceleratie (intre 0% si 100%) e, ce mi se pare mie aiurea e ca cele 10 puncte setate de mine anterior apar pe linia de clapeta deschisa la maxim (adica la 100% la TPS)
ceea ce inseamna ca eu, ca sa folosesc curba optima setata, trebuie sa merg cu pedala apasata la maxim tot timpul ceea ce nu se intampla, evident restul punctelor de avans extrapolate de program (ele se pot modifica manual) pentru celelalte pozitii ale clapetei acceleratie (ale senzorului TPS de fapt) intre 0% si 80% sunt foarte diverse
nu ar trebui ca punctele astea setate de mine sa fie pe undeva pe la mijlocul (50%) cursei clapetei de acceleratie? sau, ma rog, pe unde se foloseste in mod preponderent acceleratia... sub (in intervalul 0%-50%) si peste (50%-100%) sa fie alte valori, intr-adevar, in functie de solicitari. aici e de discutat, e adevarat, care ar fi valorile/solicitarile optime
ori poate inteleg eu gresit parametrii programului....
daca aveti idei, dati-mi si mie vreo cateva....
Modificat de draku (acum 10 ani)
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 10 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Pai Barkazu' la mama lui n-are nici avans centrifugal, ca la Trab? Nimica de tot? Revenind on-topic, la ce-ai zis tu mai sus discuti doar cu Jan si cu Bogdan-busm eu shed si ma uit ca la nave kosmice. Ratmbl, NU polua!
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 10 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
trebuie sa modifici toata matricea .. tu ai modificat doar linia corespunzatoare deschiderii de 100%..introducand si tps, "harta" avansului devine 3D... pentru fiecare 10 procente de deschidere de tps corepunde un grafic 2D de avans cat a fost jucaria .. pret .. daca nu e cu banat?
Modificat de bogdan_bus (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
draku
barkazist
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
|
|
ideea e ca eu nu am modificat linia aia, ci programul a pus acolo valorile in momentul cand am activat tps-ul de ce tocmai acolo la 100%? nu stiu.....
cam 180 de euro a costat asta insa distractia abia incepe...
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 10 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
unde ai introdus datele exista un tab 3d .. poate ca acolo trebuie sa incerci
|
|
pus acum 10 ani |
|
draku
barkazist
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
|
|
nu e o problema modificare valorilor datele se pot edita/modifica in matricea aia sau in tabul 2D
eu eram curios de ce au fost trecute valorile alese de mine pe linia de 100%...
Modificat de draku (acum 10 ani)
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 10 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
La megajolt, daca se buseste senzorul de TPS, doar scoti mufa si va citi 100%, asta incat sa ai macar o curba de avans in functie turatie daca nu se mai poate si in functie de pozitia clapetei de acceleratie. poate si asta e la fel.
|
|
pus acum 10 ani |
|
draku
barkazist
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
|
|
n-am incercat inca treaba asta, nu stiu cum se comporta daca e sa crape senzorul (dar e putin probabil, e un simplu potentiometru) deocamdata incerc sa setez valorile avansului cat mai bine dar e destul de nasol sa conduci cu un ochi in pe strada si cu unul pe laptopul din dreapta, sa vezi pe unde "se plimba avansul" (in timpul functionarii, programul incercuieste valorile -avans si tps- pe care le foloseste aprinderea in momentul respectiv) in functie de viteza, treapta de viteza si pozitia acceleratiei de sub talpa azi m-am mai jucat un pic si cert e ca la relanti si ture joase trebuie sa ajung cu avansul aproape de cel de fabrica, 22 de grade, ca sa scap de detonatii dar mai am de lucru sper sa nu crape motorul pana termin
Modificat de draku (acum 10 ani)
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 10 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Eu am patit in Ungaria, s-a desprins cuplajul dintre senzor si clapeta, nu mai depaseam 60 la ora si nu se tura decat in gol, in sarcina doar pana pe la 2000 de ture. Si nu aveam acces sa vad care era problema. Am scos mufa din senzor si am plecat mai departe cu avans doar in functie de turatie. Am avut consum putin mai mare, dar am putut sa continui drumul in conditii normale. Asa se si recomanda la aprinderile astea programabile, pe ultima linie, la 100%, sa fie o curba de avans pentru caz de urgenta.
|
|
pus acum 10 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
este senzorul ala care ti l-am trimis eu?.. daca ai vreo problema cu el spune si putem sa imbunatatim ... problemele ... la motorul in 4 timpi poti pune in locul tps-ului un senzor map .. si un semireglabil . continuati discutia ... e foarte interesanta .. eu am creat multe aprinderi, dar doar pe hartie .. acum vad problemele care apar si vad unde pot modifica .. am o aprindere programabila pentru un motor in 2 timpi cu un controler pic16 .. nu m-am gandit niciodata sa il fac pentru 2 sau 3 cilindri ..eu nu am facut un applet sau GUI pentru aprinderea mea rescriu de fiecare data controlerul cu alte valori...
Modificat de bogdan_bus (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
draku
barkazist
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
|
|
".... Asa se si recomanda la aprinderile astea programabile, pe ultima linie, la 100%, sa fie o curba de avans pentru caz de urgenta."
pai asa se recomanda, dar se poate folosi efectiv aceasta curba de avans? daca la megajolt e asa, la ignitech nu stiu cum este (cehii nu mai binevoiesc sa raspunda la mailuri. si mai aveam o gramada de intrebari pentru ei, sunt destui parametri in program care ar fi trebuit lamuriti, manualul trimis de ei fiind foarte subtire la capitolul asta)
@bogdan_bus nu, senzorul l-am cumparat de la un tip aici din bucuresti aprinderea cehilor are un GUI functional si atragator, (se vede in poze). este comod sa vezi ce modificari faci si sa le faci in timp ce motorul functioneaza. probabil ca in spate este tot un PIC sau ATMEGA. nu stiu daca are vreo limita de rescriere a memoriei. unele din ele aveau vreo 10000 de cicluri de rescriere, ceea ce mi se pare rezonabil
pentru ca uneori revine greu din ture (si asta e semn de aer fals), vreau intai sa demontez carburatorul sa verific flansa daca este dreapta. eventual sa o rectific un pic, daca este cazul poate sa demontez si galeria de admisie sa o verific pentru aceeasi problema si sa montez o garnitura de pluta pe care a pregatit-o pentru ea s-ar putea totusi sa fie si o problema mecanica, axul senzorului nu cred ca este perfect coliniar cu cel al clapetei carburatorului si franeaza un pic cursa clapetei (desi arcul de revenire este suficient de puternic iar senzorul are incorporat un arc de revenire) am observat ca suportul de aluminiu al senzorului se deformeaza (elastic) in timp ce se actioneaza clapeta de acceleratie, deci....
offtopic complet: tot astia de la ignitech au un modul de injectie care controleaza si aprinderea si injectia ar fi bomboana de pe tort (sau coliva) instalarea unui sistem de injectie (indirecta) pe motorul 2T de barkas
Modificat de draku (acum 10 ani)
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 10 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
eu cred ca la 2 timpi ar merge mai bine un fel de fsi .. parca vazusem undeva asa ceva ..cu injectoare de vw la un motor de trabant
in legatura cu .. curba de la 100 .. cred ca atunci cand pierde legatura cu tps-ul
Modificat de bogdan_bus (acum 10 ani)
|
|
pus acum 10 ani |
|
draku
barkazist
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
|
|
daca fsi e injectie directa, cine modifica chiulasa si restul? asa, injectoare in admisie se pot adapta mai usor probabil chiar s-ar putea adapta un corp de clapete de la un motor de Triumph Daytona (3 cilindri) direct pe admisia astuia eh, vise deocamdata
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 10 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
modificarile astea se fac intr-un atelier .. care le are pe toate ... modificarea la FSI e destul de simpla .. dupa parerea mea ... intrebarea mea este: cum au asigurat ungerea si cum baga aer in camera de ardere daca renunta la ferestrele de baleiaj ...astea sunt alte probleme ...
ai reusit sa schimbi restul de casute?
|
|
pus acum 10 ani |
|
draku
barkazist
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
|
|
probabil il fac ca un dizel 2T, da pe benzina....
nu am mai facut nimic zilele astea, ca am inceput munca si vremea e de tot kktu, ba soare, ba innorat, furtuna, ploaie... unde sa umbli in fata blocului la toate alea....
_______________________________________ Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...
|
|
pus acum 10 ani |
|