Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
beatrice17 24 ani
Femeie
24 ani
Bucuresti
cauta Barbat
24 - 80 ani
Aircooled Forum / Diverse mestereli Auto (non-aircooled) / VW transporter T3 diesel Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
M-am hotarat sa deschid un topic nou cu masinile la care mesteresc acum. In principiu sunt doua T3-uri ...  identice. Cu al doilea m-am ales mai mult intamplator si ar fi fost de piese pana mi-am zis ca e mai bine sa il repar.
   Pana pun poze ... si mai zic una alta despre ele uite ce ma mananca acum:
1. Chiulasa de 1.6 diesel ... am avut probleme cu chiulasele la ambele masini. La cele de-al doilea, chiulasa a crapat rau in dreptul unui injector, probabil pt ca a fost strans prea tare. A fost sudata, iar rezultatul: degeaba. O scot si dau la remat dupa ce scot tot ce e pe ea. Primul, a avut o chiulasa de TD cu tacheti hidraulici, blocul fiind de diesel simplu aspirat. Desi etansa cum trebuie dupa ceva bibileli pe la ea, am hotarat sa o dau jos si sa pun una din filmul motorului, din mai multe motive: intai si intai mi s-a parut ca desi pasuisem supapele, si schimbasem segmentii nu scotea o compresie multumitoare la demaror.  Am banuit ca au vreo vina tachetii hidraulici ... acu poate ca am gresit in aprecierea mea ... dar mi-am zis si ca  era zgomotoasa poate pentru ca tachetii hidraulici nu se amorseaza eficient cu ulei data fiind diferenta intre bloc si chiulasa. Al treilea motiv a fost ca chiulasa de TD are o gaura suplimentara de evacuare a uleiului care cade in afara blocului si deasemenea, una dintre gaurile prin care circula antigelul e foarte aproape de acea gaura de ulei ... riscand ca daca nu mai etansa cum trebuie siliconul pe care il bagam sa astup gaura suplimentara, sa faca schimb uleiul cu antigelul si viceversa ... Orice garnitura as fi pus, nu etansa perfect fie chiulasa, fie blocul datorita diferentelor dintre ele.

Am incercat sa pun o chiulasa gasita de 1.5 care parea identica cu cea de 1.6 si avea tacheti mecanici. Cuvantul cheie e "parea". Pentru ca in realitate, ea e mai ingusta ... si abia dupa n-spe prelucrari si in momentul in care eram sigur ca facusem totul ca la carte (schimbat ghiduri, pasuit supape, schimbat oringuri la supape, pus  saibe si reglat jocul la tacheti, verificat planeitate) in prima instanta am vazut ca gaura principala  de retur a uleiului pica mai spre interiorul blocului (din cauza faptului ca e mai ingusta) si mi-a cazut fatza. Am astupat eu cu silicon ... dupa doua zile ... Pare ca ar fi fost ok, daca nu ar fi aparut si alta problema  Mi se pare mie ca aud niste zgomote mai ciudate cand dau la automat ... Desi distributia am facut-o de 10 ori si tot acolo pica, desi am desfacut-o sa ma uit, nimic nu pare sa fi lovit supapele, desi garnitura de chiulasa e aia care trebuie si nu e mai subtire ... nu am gasit o explicatie.

Cred ca o sa o desfac si o sa masor supapele, axa cu came si tachetii, sa nu fie mai lungi.... stie cineva sa fie o deosebire? Ma rog, nu ma astept sa primesc un raspuns aici dar ... intreb intr-o doara. Chiulasa, la grosime, pare a avea aceeasi distanta intre centrul axei cu came si buza de jos, cea care vine peste cilindrii ... deci asta am scos-o din ipoteza ... O sa vad. Poate ca mi-a alunecat in ultima instanta un pic roata de distributie de pe axa cu came ... e prinsa pe con si  poate nu stransesem eu cum trebuie. 

2. O alta problema, si de fapt, aici cred ca astept niste sugestii, e ca am descoperit o gaurica cat un varf de ac, printr-unul din dopurile de gheata de pe blocul motor, prin care picura usor antigel.

A scos cineva dopurile astea si cum se scot ? Cred ca gasesc dopuri noi sa le inlocuiesc, nu e o problema, insa nu stiu cum sa il scot pe al vechi. Loc de lucru, ar fi, fara sa dau jos motorul de pe bus, pe sub masina .. .insa imi e teama ca solutia la care m-am gandit initial (dat gaura cu un spiral , insurubat un surub si tras de dop) ar putea sa imi bage span in bloc ...
Sunt alte solutii ? (In afara de sa incerc sa inghetz motorul ... )


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Am gasit o procedura aici:

O sa incerc maine dimineata sa bat dopul respectiv.
Banuiesc ca gaurica aia din el, o fi de la apa din lichidul de racire care a trecut prin bloc de-a lungul timpului si l-a ruginit. Apropos, or folosi la ceva dopurile astea si de ce le spune "dopuri de gheata" ?


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Curatza bai frate bine de tot locul cu shmirghel si lipeshte cu rashina o rondea- o fisa de 10 bani de exemplu. Stai sa scoti dopu'.....
Cat despre compresie- ti-am zis demuuuult ca pizdoanele tale cleompfane ca o putza de tineiger intr-un "cilindru" de curva batrana. Poti sa-i pui si mama chiulasei.
Iar zgomotele provin din diversele articulatii- din paliere, din manetoane- uite, e motorul ala de Laguna de la masina pe care am dezmembrat-o pe platz- ei bine, are jocuri care se simt LA MANA, de exemplu arborele in paliere, dupa ce am reasamblat partial fara ulei (filmul de ulei mai ia din joc). Si totusi motorul ala a mers, pana sa-i rupa cioroii cureaua de distributie. Motoarele astea diesel sunt mult mai robuste, cand se uzeaza piesele nu cade presiunea asa dramatic ca la airculd'uri, dar zgomotele apar, mai ales la diesele, la care fortele sunt mult mai mari ca la benzinare si de-aia apare zgomotul ala "de tractor". Uite, si masina mea, acum la 422 de mii, e considerabil mai zgomotoasa ca la 280 cand am luat-o.
In loc sa tooot stai sa te scarpini la oo, ia frumushel si desfa motorul din acte (pune-l pe celalalt ca sa te poti mishca intre timp), rectifica arborele/ alezeaza cilindrii daca e cazul, cumpara pistoane, segmentzi si cuzineti si o sa vezi ca'cu totul alta va fi situatia pe urma.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Eu nu sunt convins ca am uzuri semnificative. Am masurat de n-spe in n-spe directii ori cu micrometrul de interior, si inainte si dupa locul unde freaca segmentii si mai mult de 5-10 sutimi nu am gasit diferenta. O sa masor, acum ca am desfacut din nou si cu o trusa de alezaj, astept sa fac rost de una intre 70-120. In plus, cu segmentii noi bagati in cilindru, fanta dintre capetele segmentilor era aia din manual. Oricum cu segmentii noi si supapele pasuite de mine, la demaror,  aveam 300 psi +/- 20 psi pe fiecare cilindru, in conditiile in care segmentii inca nu s-au rodat. Nu am mai honuit ca nu cred ca aveam de ce si probabil ca nici nu a apucat sa unga uleiul cilindrul suficient atunci cand am facut masuratoarea ... Din cate tin minte nici pistoanele, cu fusta cu tot, masurate in mai multe puncte fiecare, nu ieseau afara din cotele date in manual ... e adevarat, le-am asurat cu un subler electronic, dar pe care il calibram de fiecare data si mai mult de 2-5 sutimi nu mi-a dat niciodata eroare sau diferenta, de la o masuratoare la alta, sublerul asta

Da, asa este ... pistoanele  pareau ca cleompane, dar cand le-am scos (se pot scoate pistoanele pe sus, la motorul asta desfacand palariile de pe biele pe dedesubt, pe la baia de ulei) nu am simtit nici un joc in biele-bolt-piston ... Bine, hai sa admitem ca nu am experienta, insa la motoarele aircooled in 80 - 90% din cazuri am simtit la mana acel joc de care vorbim in cele 4-5 motoare pe care le-am desfacut.

Dupa ce am schimbat segmentii nu se mai balangane. Nu stiu, nu am experienta ... si mie imi e greu sa cred ca segmentii au rezolvat problema ... insa efectiv nu am gasit alta explicatie si cred ca am fost atat de scrupulos pe cat insist acum sa schimb dopul

La fel, cuzinetii de biela pe care i-am desfacut, (arborele nu l-am scos, asta nu se paote scoate decat daca dau jos motorul de pe masina) nu erau uzati pana la cupru si aratau absolut decent.

Hotararea mea a fost sa pastrez motorul asa cum e, sa schimb doar segmentii si sa reconditionez chiulasa si sa refac la cota 0 celalat motor de TD pe care il am si care si el e promitator.

Zgomotele pe care le-am auzit la automat nu par a fi din pistoane ... dar ... o sa mai verific, cine naiba stie. Treaba e ca in prima serie, in primele doua zile in care am incercat sa pornesc masina pana am descarcat bateria nu am auzit nici un fel de zgomote ... Ele au inceput sa apara in a treia zi, dupa ce am umblat un pic la distributie ... am sarit cam cu un dinte din curea .... mi-am zis ca nu e prea mult dar am vrut sa vad daca aprinderea / injectia nu e intarziata si de aia nu porneste.

In fine, acuma stiu ce am gresit de n-a pornit, adica banuiesc ca nu am pus levierul de la pompa de injectie in pozitia initiala, atunci cand am schimbat un oring de pe axul levierului (curgea).

Legat de dop ... Da, pot sa fac si asta, sa lipesc, initial m-am gandit la asta, la nervii pe care ii aveam  ... insa asa cum sunt eu construit, nu as avea liniste cel putin din cateva motive: 1) s-ar putea sa nu mai pot scoate usor dupa aia dopul, asa cum zic aia cu parghia 2) daca are o gaurica cat un ac, precis o sa mai apara si altele pe langa ea, dopul fiind din tabla chioara 3) dracu stie daca poxipolul ala rezista la alcoolii din antigel sau la uleiuri  ... pana acum am o experienta nesatisfacatoare cu toate mehlemurile pe care le-am folosit  (pe acolo, pe deasupra dopului mereu mai scapa ulei)  4) nu imi e estetic ... imi place mai mult un dop care la unix auto costa 2.50 lei si ... e nou si stralucitor.


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Am o mare dilema si caut  ceva pareri pertinente.
Am desfacut motorul la Caravele (tot T3, al meu, de la un amic) cu gandul sa il resuscitez si sa il verific, iar daca nu e, ca sa nu fac alta data aceeasi munca, sa il aduc in cotele de reparatie (tot probleme cu chiulasa a avut  si asta la inceput ).

Am de gand sa  fac din microbuzul asta o masina exclusiv pt carat diverse, la casa de la tara, la mosie, etc.

Am dat jos pistoanele ... sunt cota II (76.48 adica nominal  + 0.5 = 76.98mm). Am luat segmenti noi (segmentii vechi aveau o distanta la capetele lor de cca 1.2-1.4mm in locul unde cilindrul e mai uzat, adica la cca 15mm sub buza superioara). Astia noi dau o gaura intre 0.3 si 0.6mm ceea ce e acceptabil dupa carte.

Am masurat si cu micrometrul de interior si cu trusa de alezaj cilindrii in diferite pozitii si perpendicular si paralel cu axa vilbrochenului si "oarecum" sunt in cote. Am zis oarecum, pentru ca ceva imi spune ca nu au fost alezati pe o masina calibrata si verificata metrologic. Dar trecem peste asta ... daca vreti detalii revin asupra modului de masurare.

Cea mai mare problema acum este ca ... am descoperit ca doua pistoane sunt de TD (au o decupare pentru sprituitoare pe fusta pistonului) si doua sunt de D normal aspirat. Ele au aceeasi cota ... nu au uzura semnificativa ...  INSA ... e o diferenta de 25-30 grame intre un piston TD (masurat cu biela cu tot) si unul D ... adica alea TD par a fi mai grele un pic (desi sunt decupate in locul unde am zis). 

Nu am experienta ... din pacate si nu stiu ce sa fac. Sa le las asa sau sa caut altele ?
Deci ... pistonul 1 si 4 sunt D si 2 si 3 sunt TD .... 1 si 4 sunt pe acelasi palier al vilbrochenului ... 2 si 3 pe celalalt.
In mintea mea, 25 de grame x 2 ar putea produce un dezechilibru asupra arborelui la mijloc. fiind vorba de un motor in linie ... sa incerc sa pun pistoanele de TD pe cilindrii 1 si 3 ? Sau pe 2 si 4 ?

Multumesc.


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
E foarte mult, din cate stiu la pizdoane si biele se discuta despre gram (e), nu zeci. Cu ce le-ai cantarit? Mi se pare cam mare diferentza, chiar si intre modele diferite de pizdon.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Le-am cantarit cu un cantar electronic, cu eroare de un gram.
Cineva mi-a zis ca le-a imperecheat pe ale lui la zecime de gram dar eu cred ca  aia e deja o exagerare. Cantar cu abatere de 0.1 gram sau mai putin nu am gasit dect pentru bijuterii si ala nu cantareste mai mult de 100 - 200 grame ...

La mine biela + piston + segmenti + capac (pistonul montat pe biela, asamblat) cantareste ~1.420 kg si ~1.390 grame in cazul celalalt.

Am zis sa fiu scrupulos si de curiozitate, daca tot am facut asta si aveam cantarul la indemana, am verificat. (Norocul meu intr-un fel ... desi m-am obisnuit sa fiu scrupulos cu fiecare piesulica ... ca prea multe aberatii mi-au cazut in mana).


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Acuma, peste 3000 - 3500 ture nu cred ca o sa vada motorul asta de multe ori ...
Insa nu stiu ce sa fac...  Trebuei sa ma decid repede.

Mai am un set, aceeasi cota, dar  trebuie sa le scot dintr-un alt bloc. Alea s-ar putea sa fie la fel toate ...
DAR o problema mai mare inca,  as putea avea daca le pun pe bielele mele ... s-ar putea sa nu intre fest pe bolturile bielelor mele ... iar daca le schimb cu tot cu biele, sa nu se potriveasca cu cuzinetii mei de biela si la cota arborelui meu.

Din pacate, alte prelucrari ACUM, nu am timp si nici nu imi permit la motorul asta. Tinta e sa fac un motor rezonabil, care sa traga, nu unul impecabil. Deocamdata jocuri in boltzuri nu am, iar cuzinetii desfacuti de mine sunt acceptabili, nu au uzura care sa iasa in evidenta (decolorare, zgarieturi, grosime neuniforma).

As scoate si as masura si pistoanele din celalalt bloc  ... dar doar in caz ca cineva imi zice ca nu le pot lasa asa desperecheate pe ale mele. Nu am timp, altfel, sa o mai lungesc mult. Ar insemna inca o zi + alt motor desfacut pe jumatate.


pus acum 9 ani
   
cristobob
Broscar pasionat

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 240
Părerea mea:
mai "pierde" o zi si desfă motorul celalalt. S-ar putea sa ai surprize.


pus acum 9 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
daca te preseaza timpuul imperecheaza-le 1-3 si 2-4 si apoi desfaci celalalt motor si vezi ce si cum. intre timp vezi si cum va merge motorul nou imperecheat

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Mda, initial asa m-am gandit si eu, sa pun 1-3 si 2-4 ... ca ar fi o forta mai mica care ar apasa pe mijlocul arborelui (pot doar sa imi imaginez bazandu-ma doar pe un oarece simtz tehnic, nu am experienta si calculul in zona asta imi e peste mana).

Insa m-am rasucit in pat doua nopti ... si parca nu as vrea sa vad pe pielea mea ce se intampla mai rau ... desi ... motoarul asta a mers asa si pana acum, cine stie de cand. Bine, in afara de sa se rupa arborele si / sau sa se duca mai repede cuzinetii ... nu prea are ce sa se intample. Cu cuzinetii din pacate, e mai greu sa ii observ in timp real   ca sa dau un feedback
... In fine, una peste alta, de nedormit, desi nimeni nu mi-a zis prea clar cat de rea poate fi o diferenta de 30-35 grame intre pistoane diferite,  am zis sa ma apuc sa desfac celalat motor, ca sa imi usurez constiinta.

Azi i-am dat uleiul jos, maine ii scot pistoanele.

Decisiv a fost faptul ca indiferent ca nu va fi masina de familie, faptul ca voi cara cu ea si ca bag segmenti noi, si ca tot ii pun o chiulasa (de 1.5) cu supape pasuite si la care am mai muncit destul, ajunge ca sa nu muncesc ca prostul de doua ori pentru o posibila prostie ... nu numai sa mai adaug cel putin o necunoscuta la rezultatul final, adica chestia asta cu pistoanele.

Iar cu celalalte astept sa vad daca sare cineva cu un schimb de doua pistoane - ori - ori  poate fac un set, mai departe vad daca refac si motorul asta descompletat de pe care scot pistoanele.

Maine o sa scriu, sper despre setul de patru, si poate pun si poze.


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

tipatescu a scris:


In fine, una peste alta,nimeni nu mi-a zis prea clar cat de rea poate fi o diferenta de 30-35 grame intre pistoane diferite



MishuL a scris:

E foarte mult




Mai mult de trepidatii (poate chiar destul de mari), n-are ce se intampla


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
cristobob
Broscar pasionat

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 240
No, ce-ai făcut cu cel de-al doilea motor?

pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Asa de repede? 

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Scuze, m-am ocupat si de motor / motoare si de debarasarea unui garaj din zona in care stau (si inca nu am terminat cu garajul).

Cu pozele e mai greu de fiecare data. Alea putine pe care le fac atunci cand nu's murdat de uleiuri (si le am) imi sunt cam greu de descarcat ... n-am cablu de nokia  la indemana si trebuie sa o fac prin bluetooth si am o lene mare.

Dar hai sa zic in cuvinte, ca sa fie imaginea mai completa.
Nu stiu daca am scris, ca in motorul de pe masina de carat (T3) pe care l-am desfacut si care la origine pare sa fi fost  un JK rebranduit intr-un JX am gasit pe cele doua "perechi" de  pistoane cota II, segmenti de cota I (sau asa mi s-au parut) si care,  aveau o distanta intre capete, acolo unde au fost bagati in cilindrii, unde era uzura cea mai mare, adica la 10 mm sub PMS, cca 1.3 - 1.4 mm in conditiile in care cartea da un 0.6 iar limita de uzura era 1mm.
  Nu intamplatar, atunci am avut la indemana si un set de segmenti NOI cota I (+0.25mm) si bagati in aceiasi cilindrii scoteau tot o fanta de 1.3 - 1.4 ... de unde si supozitia mea anterioara.


Bun ... m-am apucat sa desfac si cel de-al treilea motor (cumparat de la un d'asta de dezmembreaza masini) cod motor JP, dar din aceeasi gama. Omul imi daduse garantie dar cu o conditie ... mi-l vopsise intr-o culoare ciudata, un verde crud, cred ca preparat de el, pe la fiecare incheietura, ca sa il "sigileze"  ... caci daca eu indrazneam sa il desfac, nu mai imi da garantia la el. Mi l-a dat chipurile ca sa il pun direct pe masina ... intrucat "motorul mergea perfect" cand a fost dat jos de pe masina deci n-am de ce sa imi fac probleme ... el mi-l da ca "mergand"

Evident, dupa experienta pe care o am cu rablele, nu l-am crezut si primul gand a fost sa il desfac ... Fac o paranteza si zic ca nu mai pun niciodata motor la mana a doua pe masina, fara sa ma uit in el ... primul motiv fiind ca NU AM DESTUL TIMP sa imi fac nervi si apoi sa il dau jos ca sa ma uit ce are ... asa ca ma uit in el de la inceput. Reduc si riscurile si in definitiv simanopera, cum s-ar spune.

Oricum motorul il luasem pentru chiulasa ... pretul pe de-a intregul era unul bunicel si daca tot facusem drumul pana la Ploiesti pentur un ciolan, m-am intors  cu tot porcu.

Deci prima desfacuta a  fost chiulasa... cam acum 2 luni. Chiulasa de diesel simplu, cu tacheti mecanici, asa cum mi-am dorit.  Destinatia ei era /este motorul JK al T3-ului de familie. Rezultataul: mai avea 0.1 mm de la cateva canale ale agentului de racire pana la camera de ardere ... erau corodate. Sau poate chiar si mai rau ... motorul imi papa antigel ... sau aveam injectie cu antigel chiar. Din pacate, fiindca nu am apucat sa il montez si, deci sa il vad mergand,  nu stiu care erau beneficiile. Mai departe, ghidurile supapelor largite, supapele aveau joc enorm de mare. Oringuri pietrificate si distruse ...  Dar de fapt, primul soc l-am avut cand am testat (foarte increzator) etansarea si am turnat lichid in galeriile de admisie / evacuare ... intrucat am vazut ca imi galgaie pe la arcuri ... am crezut ca e fisurata chiulasa apoi m-am lamurit ca era de la oringuri. Va dati seama ce de gaze baga in carter motorul ala ... Si ce turatie constanta ar fi avut...

Bun, neavand de ales, am mers cu chiulasa la un mester care mi-a sudat gaurile facute de coroziune in aluminiu si le-a sudat tare fain. Apoi fiindca oricum trebuia planata (sudura a avut loc pe suprafata de separare  a camerelor de ardere ), am zis sa o fac si pe asta, cu inima cat un purice fiind ... Chiulasele diesel, (zice cartea de VW a motoarelor astora) cica nu se pot planeaza intrucat pistonul ajunge pana langa supape sau aproape de ele  si, deci, daca iei din material, supapele pot lovi pistonul.

Planarea a decurs minunat ... si am avut surpriza sa mi se spuna ca s-a luat doar 0.17 din ea. Fiind destinata motorului JK de pe busul de familie, asta era un lucru bun pentur ca dupa ce am masurat cursa pistonului cu un micrometru de adancime si cu comparatorul mi-a iesit ca imi e suficienta si o garnitura de prima cota ca sa imi iasa si compresie buna.

Ghidurile le-am schimbat eu, cozile supapelor (nu au fost noi, ca sunt scumpe, au fost vechi, dar alese dintre cele cu cat mai putina uzura) le-am luat cu smirghel si bormasina cca 0.02 mm ca sa intre in ghidurile noi. Mai nasol este cu scaunele supaelor ...  nu am avut freza de rectificat scaunele iar o freze profesionala e scumpa si nu imi pot permite ... asa ca am luat-o la mana, cu pasta cu doua grosimi ... inca nu am terminat. Am suspendat treaba acum o luna ca m-am apucat de altceva si am si o dilema: Cred ca ar fi nevoie de o rectificare profesionala a scaunelor dar nu mi-o pot permite (ar fi trebuit sa o fac inainte de planare si alte operatii oricum). Zic "ar fi fost nevoie" intrucat mi-am dat seama ca datorita jocului accentuat de mare al supapelor vechi, scaunele s-au ovalizat, cred, un pic ... si nici cu mama slefuirii nu cred ca le fac cum trebuie ...Dar om mai vedea. Am zis sa mai reflectez, dica sa las un pic treaba la motorul JK si la busul de familie  si sa ma ocup de altele mai urgente (busul de carat, ca aveam mare nevoie de el) si asa am ajuns la treaba cu motorul astalalt si cu  pistoanele astea.

Revenind la acest motor, al treilea, JP, pe care il aveam separat, cum am zis, m-am hotarat sa ii scot pistoanele sa vad daca sunt un set complet si sa le folosesc in celalalt motor. Pistoanele erau din acelasi film de data asta (toate erau de TD desi blocul motor era de D, semn ca au fost inlocuite mai recent in istoria masinii ... de asteptat de altfel, fiind si cota a doua de reparatie). Surpriza a fost la segmenti ... se pare ca aveau segmenti cota 0 sau cota I pe ele         ... si de data asta sunt chiar sigur, pentur ca segmentii vechi pareau  aproape noi (nu parea a fi fost luat din latime) ... De ce o spun ? Pentru ca fanta de la capete era 1.3 - 1.5 mm iar cu segmentii noi de cota II pe care i-am testat (si ii aveam) mi-au dat o fanta de 0.5 - 0.6 ...

O sa masor si alezajul, cu trusa de alezaj in vederea unei rectificari viitoare a blocului, daca e nevoie si voi avea nevoie. Pana una alta, am refolosit si asamblat pistoanele astea cu bielele vechi din motorul JK-JX si cu bolturile vechilor pistoane ... Din fericire mi-a mers cam la limita, fara jocuri sau fara sa se gripeze. Orice alta combinatie m-am gandit ca nu e una castigatoare (cuzinetii de biela ii pastrez oricum la motorul JK(JX) pentur ca nu par a fi uzati si, deci, am nevoie de aceleasi biele - cuzinetii i-am remontat cum i-am desfacut pe biele ca sa nu ii imperechez ulterior gresit)  iar bolturile pistoanelor astora mi s-au gripat pe bucsile bielelor folosite ... deci am luat de la vechile pistoane si bolturile care au mers cam al limita.  ... Sa speram ca e bine pana acum. A, uitasem, de data asta, cu tot cu biele, diferenta la greutate intre pistoane mi-a fost cam de max 5 grame (+/-3 grame) , uniform repartizat intre pistoane, si la o greutate totala de 1400grame din cate tin minte ... deci cred ca e mult mai bine.
Atat deocamdata, o sa incerc sa le montez in seara /noaptea asta, daca o sa fiu calm si odihnit, ca sa fac treaba buna si sa nu gresesc ceva. :P


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai de ce cantaresti pistoanele cu tot cu biele? Masoara-le pistoanele-pistoane, bielele-biele, boltzurile- desi daca exista diferentza de greutate intre boltzuri (putzin probabil) din asta poti imperechea cu pistoanele ca sa iasa aceeasi greutate.
Din biele, exista locuri anume de unde se poate pili.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
N-am avut timp sa fac multe masuratori ... desi e corect ce zici, ar fi trebuit sa le masor separat si sa incerc sa le imperechez macar la nivel de biela-piston.

Treaba e ca am avut in gand sa nu le incurc ... Initial am zis sa refolosesc fiecare piston cu boltzul lui. Apoi am renuntat si am schimbat si bolturile ... si nu stiu de ce mi-am zis sa folosesc aceeasi ordine si la biela, pistoane, bolturi, ca sa nu gresesc ... a, da, m-am gandit la cuzinetii de biela pe care am vrut sa ii las  in aceeasi ordine si deci si bielele (pe care le-am pastrat.  Ok ... pai in cazul asta as putea sa pastrez aceeasi ordine la biele si sa potrivesc cumva pistoanele sa cada cat mai bine.

Pe de alta parte, chiar m-am gandit sa iau cu flexul ceva  din unele biele ... dar nu am stiut de unde sa iau si n-am vrut sa fac o tampenie si sa se rupa apoi biela in locul ala.  Apoi, trebuia sa curatz perfect pistoanele de orice urme de pilitura, in conditiile in care mai aveau ceva ulei pe ele ca le-am spalat eu dar erau curate.

Una peste alta presupunea mai multe operatii si deja depasesc nivelul scontat pentur motorul asta.
5 grame parca e mai acceptabil.

Inca nu am pus sigurantele ... as putea sa scot din nou boltzurile si sa incerc sa le cantaresc separat ... dar noaptea asta nu mai imi vine sa bocan in fata blocului


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Dar, daca imi zici de unde sa iau cu flexul, iau din 1-2 biele max 5 grame. Doua perechi parca au aceeasi greutate minima la diferenta de un gram, poate. Iar  celelalte doua parca sar cu 2-5 grame fata de primele. Deci sa spunem ca iau din alea doua un pic mai grele, daca ma mananca ... dar daca imi zici, o sa o fac maine dimineata.

Si asa mi-a lipit un vecin,  o notificare  pe usa, cum ca "el si sotia lui sunt foarte obositi si nu pot sa  doarma si se trezesc dimineata obositi, intrucat, din apartamentul meu se aud activitati specifice tamplariei, dupa ora 22 ... "

E adevarat, cu o seara inainte folosisem un mixer, pe la ora 12 (noaptea) dar ca sa fac niste ciocolata de casa ...


pus acum 9 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006

tipatescu a scris:



E adevarat, cu o seara inainte folosisem un mixer, pe la ora 12 (noaptea) dar ca sa fac niste ciocolata de casa ...

          amintiri deosebite..


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Haide bai, ciocolata iti trebuia? Dadeai fuga la non-stop si luai un tub de frishca sau un borcan de Nutella. Merge si cu miere, ba chiar si cu gem. A avut rabdare pana ai terminat cu mixerul sau a adormit/plecat? 

Lasa dracu' bielele si alte alea in pace, pune-le de unde le-ai scos daca jocul piston-cilindru si cuzinet (pus in biela)-maneton sunt OK.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Pai eu cand fac ciocolata de casa, fac o tava intreaga, apoi mai era si ziua fica-mii  celei mici intr-o zi, doua. Ciocolata mea oricum iese mai buna decat Nutella si ciocolata din comertz.  Aveam si mult lapte praf de bebei luat la reducere din Kaufland ... trebuia sa il folosesc.  Rabdarea de care vorbesti, e un lucrur rar si e de pretuit, nu de blamat

In fine, pai tu ai zis ca sa mai iau din biele, ca sunt unele locuri de unde as putea sa iau. Care sunt alea ? Si, in fond, 5 grame inseamna tot mult ? Nu am experienta.

Nu, nu sunt jocuri. Biela intra fest pe boltz, am tras de ea radial si nu se simte nimic, nimic ... aluneca usor boltul in biela, in piston aluneca mai greu, dar din pacate acolo nu sta nici chiar fix, dar asta am mai intampinat-o si la aircooled, chiar mai pregnant.


pus acum 9 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
..practica te omoara..    

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
O poza cu dopul de gheata vechi, scos, si langa el, cel nou. Motoarele au 3-4 dopuri, cel putin. O reconditionare ar trebui sa ia in seama si schimbarea tuturor dopurilor. De sub dop, am scos aproape un pumn de nisip, rugina si alte mizerii ... ma intreb cum mai trece lichidul de racire si cate s-or mai afla prin cotloane:

diesel poza dopul gheata vechi, scos, langa el, cel nou. motoarele 3-4 dopuri, cel putin. trebui

39.6KB


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
O poza cu sculele manufacturate si folosite la chiulasa: la mijloc, un cleste de scos si de bagat semeringurile. Practic, am sacrificat un cleste cu ciocuri pe varfurile caruia am sudat o piulita M8 si apoi am taiat-o in doua cu flexul. E chinul naibii sa scoti semeringurile vechi mai ales dupa ce au imbatranit. In dreapta e o scula de scos ghidurile  supapelor ... practic e o supapa pe care am sudat stifturile care tin talerul si apoi le-am luat usor la polizor ca sa se incadreze in cei 10mm diametru exterior al ghidului, sa nu stric canalul in care sta ghidul. In capat mai raman 1-2mm din coada supapei, care se centreaza pe gaura ghidului ca sa centreze loviturile de ciocan. As fi putut sa fac o piesa specifica la strung, dar nu aveam strung la indemana atunci cand m-am hotarat ca trebuei sa le scot si era urgent.

diesel poza sculele folosite chiulasa: mijloc, cleste scos bagat practic, sacrificat cleste ciocuri

28.7KB


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Un piston lovit usor pe care l-am lasat asa, in motorul de 1.6 JK. A trebuit totusi sa il iau un pic cu flexul intrucat in marginea loviturilor,  materialul se ridicase cam cu 0.5mm in sus si, corelat fiind cu o garnitura cu 0.5 mm mai subtire, imi atingea chiulasa. cred ca de acolo se auzeau zgomote cand a mers in alea 5-10 minute. Adanciturile ajung in extremis, la 3-5 mm ... Nu stiu ce o fi prins la interval. O piulitza sau vreun segment ?

diesel piston lovit usor care l-am lasat asa, motorul 1.6 jk. trebuit totusi iau pic flexul intrucat

15KB


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Ca sa desfac supapele, folosesc chestie manufacturata tot de mine dintr-un suport de bormasina, chinezesc

diesel desfac supapele, folosesc chestie tot mine dintr-un suport bormasina, chinezesc

47.4KB


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
pasuirea supapelor am facut-o cu o supapa pe care am lipit-o cu f putin "Super Glue" de supapa originala. Apoi am tot frecat coada celei de-a doua supape pana mi se facea rau

diesel pasuirea supapelor facut-o supapa care lipit-o putin glue" supapa originala. apoi tot

18.6KB


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
... Si fiindca nu am gasit in timp util pasta fina pentur pasuit scaune si supape, (aveam doar ceva mai grosier) am zis sa fac din hartie abraziva de 500-1000, careia i-am dat foc intr-o craticioara si apoi am pisat-o. Praful l-am amestecat cu putin ulei. Pare ca a mers ... Daca inainte mi se mai umezeau scaunele, dupa ce am folosit pasta facuta de mine a etansat perfect (la proba cu benzina).

Poate ca am exagerat ... pana una alta, tot sunt convins sa iau niste freze de rectificat scaune, la un moment dat...

diesel ... fiindca gasit timp util pasta fina pentur pasuit scaune supape, (aveam doar ceva mai

16KB


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Cam atat mi-a iesit latimea la banda de etansare pe scaunul supapelor ... la putine a fost mai mare. Cele mai multe au avut atat    Nu stiu daca e bine. Ma asteptam sa iasa mai mult.

diesel cam atat mi-a iesit latimea banda etansare scaunul supapelor ... putine fost mai mare. cele

19.2KB


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
La a doua chiulasa, am avut alt tip de pasta si fina si mai groasa. Insa rezultatul parca e mai bun si mai rapid cu combinatia initiala (flaconul rosu si praf de smirghel).

diesel doua chiulasa, avut alt tip pasta fina mai groasa. insa rezultatul parca mai bun mai rapid

16.3KB


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Si iata ce am gasit in sorbul pompei de ulei. In primul motor am gasit mai putin span, dar era si acolo, mai fin insa

diesel iata gasit sorbul pompei ulei. primul motor gasit mai putin span, dar era acolo, mai fin insa

20.2KB


pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Si, mai detaliat

diesel si, mai detaliat

33.9KB


pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la