Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
barbyy la Simpatie.ro
Femeie
22 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 80 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Problema ciudatzica la motor Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Dragii mei, ultima mie de km din ultimul meu voiaj in Frantza, motorelul meu m-a cam chinuit.
Sa incepem cu inceputul.
Motor refacut, vezi "cum se crapa". O chiulasa, la cil 2 mai precis, avea o fisurica, dar grabit fiind am lasat-o in pace, era oricum veche (stiam de ea mai demult).
Plecat. Mers 3000 km cu 100 constant pe sute de km, cu unele urcari pana la 110, chiar 120 (unde incepe sa intrerupa divaisul ala din luleaua delcoului). Masina pleca usor, la rece sau la cald.
De pe la granitza Austriei cu Ungaria, pornirea la cald a devenit dificila, iar la rece practic imposibila la demaror (tre' lasata la vale sau tractata 20-30 metri). Motorul pare sa se invarta la mana mai ushor ca la inceput, iar la pornirea la cald tre' sa-i dau shpritzuri in timp ce dau indelung la demaror (cam 10 secunde).
Totusi, masina incarcata full merge cu suta fara gretzuri, motorul are fortza, deci nicio problema dpdv asta de vedere.

Eu banuiesc fie slabirea uneia sau ambelor chiulase (deshi ulei nu curge pe dedesubt), sau marirea acelei fisuri, poate si tocirea segmentzilor in contact cu suprafatza honuita a cilindrilor.... segmentii erau si ei s/h, cu o fanta de 1-1,5 mm, peste val prescrisa dar acceptabil avand in vedere ca la demontare avusesem fanta de 3-4 mm si cu toate astea consumul de ulei era de cca 750 grame la mie.

Alte pareri? Avans, delcou, bujiii (par) OK- bujiile au cam 16.000 km, poa' sa fie (si) de la ele?

Oricum motorul il dau jos sa vad ce si cum cu fisura. Am timp o luna jumate pana plec la Wolfsburg......


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
soryn
Broscar nou

Din: cluj
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 45
MIshulee!  Te-a ajuns baiul la chiulasa!! ( trecu fisura pana la gulerul bujiei) Ti-aduci aminte cand am scris cam ce am patit si io, in drum spre Constanta !! "Falfaiala" din chiulasa a depasit punctul critic ( scapa p-acolo prea multa compresie cand e cald motoru!!).. parerea mea Dupa ce-l dai jos, pune putina benzina pe liga bujii si invarte cu mana motoru sa vezi daca face bule

pus acum 16 ani
   
LIVIU/RATB
Vizitator



parerea mea, umila: daca are ,, vana" nu e dela segmenti./ mai ales ca prinde suta...Mai repede pierdere de compresie la supapi..sau alt loc. Esti sigur ca la carb. e totu' ok?Ai verificat bujiile sa vezi starea lor( ude/negre/etc)?La al meu, tii minte, se tura singur..am sch. 1 plutitor si....toarce. Porneste usor oricat de cald e el sau afara...//+ si daca se slabea o chiulasa fasaia! stii doar, la trb, cand se gaureste o garnitura cum face, nu?si n.are vlaga cand e....vezi, deci partea bujii-alimentare...daca nu ti-e greu...cand e cald..mot.

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
liviu are perfecta drepate ... vezi prima data bujiile .. daca cea de la fisura are benzina pe ea e clar ca acolo compresia e mica si se duce prin fisura .. la turatii mici .. iar la turatii mari nu are timp ...

nu cred ca din cauza unui cilindru, care nu lucreaza, motorul sa nu porneasca... eu cred ca totusi problema este la aprindere sau la carburator.. dar totusi mai degraba aprinderea... schimba si bobina .. pentru ca zic ca apar fenomene apropiate de momentul in care te-ai suparat pe electronicale.. chiar daca dupa ce porneste mergebine.. ideea este sa ai o scinteie buna la pornire, cind turatia e mai mica decit relantiul si compresia in cilindru de asemenea mica....

poate platinile s-au "perlat"...adica au facut un strat de oxid..ia-le putin cu shmirghel  .. asa prin "scrisori" e mai greu sa dai un diagnostic clar...

de exemplu .. aveam aceleasi simptome din cauza firului dintre delcou si bobina.. se distruse-se izolatia, intr-un loc pe care il ignoram si la cheie nu pornea deloc.. in momentul socurilor, cind o trageam pornea.. dar din cind in cind apareau intreruperi...

din punctul meu de vedere.. eu as lua la mina toata aprinderea... si carburatia.... mai ales cind faci drumuri atit de lungi

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 298
aprinderea 100% am patit si eu asa cu brotacul meu

_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
E posibil si asta, am cabluri destul de nashpa, o sa ma duc pe Pantelimon sa cumpar un set de Lada si pe urma mai vad....
De la carburici nu are ce, l-am dat jos pe autostrada, nu era nimic infundat si oricum shpritzuieshte, daci oricat ar fi de infundat ar trebui sa dau 2-3 shpritzuri si sa porneasca imediat.
De fasait fasaia, toate bujiile sunt insa ok dpdv al aspectului (am indepartat oleaca de calamina cafea-cu-lapte, nu uda, nu uleioasa).
Pisicii ma-sii.... ar trebui totusi sa-l dau jos sa ma uit oleaca la chiulase si sa tzes fisura aia- randul trecut nu am avut timp.....


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
soryn
Broscar nou

Din: cluj
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 45
Zi-mi si "noua" cum tzesi chiulasa, ca am si io neste idei ( altele decat sudura AL in argon)

pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Epilog.
Aseara raman la maica-mea, pun de cu seara bacteria la incarcat... Az'dimi' cobor la mashina, pun bateria, dau... har-har-har-vrum-har-har-har-vrum-har-har-har-vrum- si nu pornea. M'apuc eu... scot cate o fisha, sa vad care cilindru da sa plece... numai cilindrul 2, ala cu fisura
Scot de la brotac bujiile si fishele, le transplantez.... EXACT la fel!!!! Si, dupa cum am mai spus, la mana motorul se invartea ushor, ca cand nu ar fi avea compresie.
Ce-mi vine mie... ia sa ma uit la supape! Trag de culbutori... cucu joc!   Ma apuc sa verific... "supapepe stranse" la toate evacuarile, mai putin cil 2, ala cu fisura in cliulasa. Nu aveam lere, asa ca am facut un reglaj al jocului "la mama", si pe urma... doar i-am aratat cheia si a pornit!
Acuma ma gandesc ca e de la forja de i-am tras-o... ori s-au tasat scaunele/talerele supapelor, ori s-au alungit tijele- alta explicatzie nu vad....
Acum urmeaza sa reglez cu lera, si gata.
Am scapat ieftin.

Soryn:  filetam sarma de cupru de 3 mm diametru. Dam o prima gaurica la un cap al fisurii si o filetezi cu M3. Inshurubezi sarma, o tai cu sficul la 1 mm de suprafatza, o batzi in cap. Dai alaturi alta gaurica in asa fel incat sa pishte un pic din prima sarma si tot asa pana la cap. Mi-a zis acta cineva care cica face asta de zeci de ani cu f bune rezultate. Eu inca nu am facut dar o sa fac.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
razvan
Broscar

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 81
am vazut si io un bloc motor tesut asa...pe vreo 10 - 15 cm..

pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Uite ca am neglijat sa zic cum a mai evoluat treaba.
In urma cu o luna ma pregateam sa plec cu busul in Frantza. Banuind ceva ne-cosher la supape (vezi primul post) am dat jos motorul ca sa pun 2 chiulase cu simpla admisie in buna stare. Ce-am gasit... OROARE! La una din chiulase (si anume cea nefisurata, deci care lucra in regim "normal" de presiune si temperatura) supapele de evacuare s-au redus mult in diametru si s-au deformat, scaunele s-au largit ca o... , asa ca supapele s-au "infundat" in scaune cam 5 mm, iar unul din talere are ditai fisura .
Am trecut pe chiulase cu simpla, carburator mai mic, si nici ca-mi mai trebuie de-acum incolo dubla admisie. Am avut prilejul sa am doua una langa alta- cele cu simpla au mult mai mult "fier"- logic dealtfel, cea cu dubla, in loc de-un gauroi, are 2, deci de-acolo lipseste "fier", deci- mai fragile.
O sa pun si poze...
Concluzia ar fi ca motorul de 1600 AS e cam mic pe duba- mai curand de pus pe broasca, iar pe bus- motor mai mare (T4).


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1628
concluzie la care au ajuns si nemtii, acu vreo 36 de ani

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
Am facut primul drum mai lung (150 km) cu "noul" motor (simpla admisie, carbelitor 30 PICT... cat o fi, parca). Ce am constatat:
- masina e cam moarta cu vata'n gura- viteza maxima 100 la ora, de la 60 la 90 cu pedala la blana trebuie peste un kilometru, de la 90 la 100 inca f'o 2
- acul de benzina are o evidenta tendintza de a nu mai cobori ca inainte In w/e-ul viitor o sa fac o masuratoare mai precisa de consum (din PET) dat se vede cu ochiul liber

Eu unu' sunt satiscafut   Sunt perfect constient ca nu se poate si cu asa in asa si cu sufletu'n Rai, asa ca eu am ales- dinamica ciuciu, consum de Trabant


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
silviustan
rocher in mizerie

Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 115
ai ba miki...ca si astea de 1600 cu simpla admisie tot 50 de cai au...si consumu tot ala ar trebui sa fie...
n-ai tu p-acolo un tip4 ?cu ala faci caca bun...mai ales la dube


_______________________________________
praise the lowerd

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
O sa ii fac consumul il w/e, oricum e evident mai mic- si de la simpla admisie, si de la carbelitor...
Acuma nasoleala e alta: desi am schimbat garniturile de la radiator si l-am si verificat sa nu fie spart cu presiune de aer in apa, persista pierderea de ulei prin dreptul cil. 3- de la pantalonasi nu-i ca m-am uitat la ei si oricum cand am sch chiulasele s-au amestecat intre ei, deci s-ar fi mutat pierderile. Cred ca-l dau jos iar si-l pornesc pe o cutie de 1302 pe post de stand, sa pot vedea cu okiu' pe unde pierde...


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
LIVIU/RATB
Vizitator




silviustan a scris:

ai ba miki...ca si astea de 1600 cu simpla admisie tot 50 de cai au...si consumu tot ala ar trebui sa fie...

da, da' nu si cu busu' plin de borduri si alte alea...

Modificat de LIVIU/RATB (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la