Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Lista de useri | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
alexandra1000 Profile
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
26 - 82 ani
Aircooled Forum / Diverse mestereli Auto (non-aircooled) / Restaurare VW T3 Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu  
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
Buna dimineata!


  Cum ma apropii de 40 de ani si fiind frustrat ca nu am reusit sa duc un "Gogosar"  pe drumul spre mare, am decis sa o iau pe scurtatura si sa-mi iau un T3 cat mai ok. Timp de 2 luni am tot cautat si am reusit sa iau un Vanagon ( daca citesc pe haion) / Caravelle in acte, din '82. Acum cateva ore mi-a intrat in curte, venit din Roman. L-am luat "din vorbe" (nu m-am dus sa-l vad) si pe putine poze. Masina nu a mai fost pornita de 7 ani ( cica) si are cateva "surprize" care ma  cam incurca: Bus-ul pare ca a sarit un damb... pragurile sunt mototolite in centru ( oarecum simetric), scuturile de pe burta sunt deformate si smulse, toba lipseste cu desavarsire, usa laterala mototolita si ea, bara spate este lovita. In rest arata foarte promitator iar la partea mecanica cred ca trebuie lucrat destul de mult dupa atata "inactivitate". Una peste alta nu imi pare rau ca am luat-o ( chiar daca am redefinit notiunea de prost) dar "timpul" este destul de zgarcit cu mine, asa ca mi-am propus sa externalizez cat mai multe "manopere" din greul proces de resuscitare. Nu vreau sa arunc cu banii dar nici sa-mi bat joc.
  Am vazut ca de curand s-a intrebat de tinichigerie si vopsitorie si raspunsul mi-ar fi util, cu mentiunea ca sunt dispus sa investesc atat cat este nevoie. De partea mecanica, imi propun sa ma ocup cat pot eu de mult dar si aici ar fi binevenite niste sugestii cu mecanici priceputi. Maine incerc sa gasesc o usa laterala fara probleme si sa-mi fac o lista cu ce trebuie sa mai caut. Piese noi, daca stie cineva de unde sa le iau mai ieftin...etc.

  Va rog nu aruncati cu pietre, de dimineata incerc sa pun si poze.

 


_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 4006
poze-poze...

pus acum 6 ani
   
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
http://www.99poze.ro/Prezentare_T_Caravelle/

_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 4006
Pai e destul de... ,,in stare''..

A fost scump???


pus acum 6 ani
   
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
...2000E si cat o mai fi de bagat.

_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1459
Salut ! si ... Bine ai venit 
Tin sa-ti spun din start ca in primele randuri si ca varsta si poate chiar in toata postarea ta ma regasesc pe mine ... desi redefinirea notiunii de prost nu am facut-o inca ... iar daca as face-o, in cazul meu ar rezulta un caz mult mai grav, proportional cu cate masini am colectionat ca sa ajung la mare  )

Am si eu, doua T3-uri deci pot sa iti dau mai multe informatii. Am deschis si un topic cu reparatia motoarelor ... in cazul meu fiind diesel ... nu stiu daca tu ai tot motor diesel sau e aircooled / watercooled. De fapt daca l-ai pus la sectiunea asta nu poate fi decat diesel sau waterboxer pe benzina, cred. Asta daca e motorul original, evident. Mi-am zis prima oara ca ar putea fi un aircooled daca e din 82 masina ...

Personal pot sa te incurajez cu privire la tabla masinilor astora ... T3-ul fata de T2 are mult mai putine chesoane si cotloane ... ca urmare  rugineste in profunzime mult mai greu (decat T2-ul) iar datorita formelor regulate si aproape drepte, e mult mai usor de reparat folosind tabla dreapta.  Si la mecanica este mai bine conceput, mai solid  si cred ca are  o anduranta mai mare decat un T2 (am si T2 ... sper sa ma reapuc de al intr-o saptamana doua dupa ce termin cu T3-urile).

Din poze, masina arata binisor dar e inca departe de a fi multumitoare. Ca o prima observatie, va trebui sa ii dai geamurile jos si sa ii refaci din tabla conturul ferestrelor ... altfel rugina va razbate si o sa-ti cada geamurile in timpul mersului ... Glumesc ... dar de acolo va trebui sa inceapa orice tinichigiu. Din poze are rugina de suprafata obisnuita ... si nu ma astept sa aiba coroziuni mari dedesubt ... cam toate T3-urile pe care le-am vazut nu au avut probleme dedesubt. Insa cine stie ... 

   Nu iti recomand sa indrepti bara ... cumpara alta sh si da-o pe aia la fier vechi. Pierzi timp cu ea. Nu sunt sigur ca am una ... daca o mai am (10% -20% sanse) ti-o dau.

Piese noi poti gasi la orice magazin de piese auto ... eu ca referinta iau preturile de pe site-ul unixauto. Mai sunt si altele si , de obicei , magazinele de la coltul strazii aduc piese chair mai ieftine, negociabile. Uite, de exemplu oglinzi laterale poti sa iei, noi, direct de la un magazin de piese auto ... preturile sunt comparative cu unele sh Nu vorbesc de bucse, rulmenti, discuri si altele pe care evident vrei sa le iei noi, sper.

Ce cutie de viteze are ?

Cu tinichigeria ... e de discutat. Daca stai la curte, poti sa te ocupi si singur de unele lucruri. De exemplu ideal ar fi sa dai jost tot chitul si sa polizezi locurile corodate / ruginite si apoi sa dai cu un inhibitor ... ca sa iti faci o idee cat de ampla va fi reparatia si daca o dai la cineva sau poti sa o face tu si ca sa iti stabilesti si bugetul. Dar ... e destul de sifonata. Va fi greu sa o scoti la capat singur ... trebuie un tinichigiu cu aparat de sudura in puncte si ciocan de indreptat tabla ... daca vrei sa mearga repede si bine.

Ai dat cam mult, pentru cum se prezinta, la prima vedere, din poze  ... sa speram ca motorul e mai bine ... dar stai linistit, nu esti primul si nici ultimul care face nebunii din astea.

Alte informatii pe parcurs 

LE.
Daca gasesti T3 de dezmembrat, iti dau o lista cu ce as vrea si eu (nu caut multe chestii) ... poate ajungi la  un pret "en gros" . Nu prea mai am timp sa caut  / dezmembrez acum .. .si ma canalizez in timpul ramas exclusiv pe reparatii.


pus acum 6 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 7732
Salutare! Iaaa uite cine a aparut! Bai, nu cumva busul T2 tzi l-am tractat eu pana acolo acum un milion de ani? ca eu, nu memoria, mai greutz.
Ce motor ai pe T3, benzinar sau diesel?
Mi se pare un pic piperat cat ai dat 


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
http://www.youtube.com/watch?v=xlOeb9Q7 ... re=related

pus acum 6 ani
E-mail  
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
:-)  Da!  Bus-ul din spate l-am dus impreuna. Si mie mi se pare mult ( acum) cat am dat, bine ca nu este o teapa mai mare. Motorul este Diesel si o sa ma straduiesc sa-l pornesc cat mai curand. Ramane sa curat tabla si sa vad cum este.
>   Ce este un inhibitor, recomandari?
> La sfarsitul saptamanii viitoare incerc sa dau o tura prin Alexandria la un tip cu multe T3-uri dezmembrate ( dar sa stii ca sunt un negociator groaznic) asa ca daca reusesc sa plec o sa anunt pentru eventualele "doleante".


_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1459
Tipul ala din Alexandria e un mare samsar ... si o sa iti ceara un car de bani pe orice nimic. Treaba e verificat de alti cunoscuti. Daca iti lipseste o piesa - doua ... si stai in ea, poate merita sa o iei de la el ... altfel ... zic sa faci o lista, sa astepti 1-2-3 luni si daca chiar nu gasesti in alta parte, intreaba si la ala din Alexandria. Mai sunt busuri, sa stii .. .si nu putine ... pe diverse coclauri ... pe la remat si centre de colectare. Si preturile pot fi MULT mai  decente Ai rabdare. O sa iti dau de stire cand apare si gasesc ceva. Cand ti-am zis daca gasesti pe vreunul  cu bus de dezmembrat, nu m-am gandit neaparat la astia de pun anunturi pe "ocazii" si "olx" si traiesc din asta ... m-am gandit la busuri de care afli intamplator.

Cea mai mare eroare, dupa ce ai dat banii pe care i-ai dat, e sa te arunci sa cumperi ceva ce nu iti trebuie neaparat. Iar ala din alexandria, fix asta iti va vinde mai intai si intai

Legat de motorul diesel ... e lunga povestea. Parerea mea e ca si daca porneste ... sa il desfaci si te uiti ce e in el.

Inhibitor - eu am folosit cu succes Chelade. Vezi ca vinde Cristobob aici pe forum la un litru. Iti recomand cu caldura !
Vezi sa il dai doar pe tabla curatata de coaja de rugina cu peria/ flexul  ... pe vopsea nu are nici un efect.


pus acum 6 ani
   
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
Bun, ramane sa abandonez gandul cu Alexandria. Ideea de a incepe restaurarea la mine in curte nu-mi displace deloc , am mai facut asta. "Matematica" orelor dintr-o zi imi spune ca nu o sa am cand sa o fac insa o sa incerc. Pentru inceput: o sa-mi construiesc o mica baraca cu structura de scanduri si imbracata in tabla cutata pe care, la nevoie, sa o pot izola termic. O sa caut si un compresor sh de minim 100 l sa ma ajute la curatari si o sa-mi "reactivez" aparatul de sudura. In  principiu de saptamana viitoare incep sa demontez cat mai multe de pe Bus.
Weeken placut tuturor :-)


_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 288
am citit printre randuri si poate mi-a scapat dar nimeni nu a spus ca e model "de pe state" adica e de america. cel putin din poze asa mi se pare.
spor la munca si sa il faci asa cum ti-l doresti. 


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 6 ani
E-mail  
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
:-)  in primul post am amintit de Vanagon ( asta este si motivul pentru care am vrut neaparat sa iau masina) care au fost primele T-uri cu Diesel pe ele incepand cu anul '82....cel putin asa am gasit pe net.

_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1459
Daca vrei sa ajungi pana la mare cu el, cat mai repede, amana pe moment ideea cu baraca.
Incerc sa spun lucruri pe care acum le-as face altfel decat cum le-am facut eu odata.  Deocamdata este timp, este primavara, (chiar daca ploua cateva zile) si vine vara. Sa slefuiesti cu un flex sau cu altceva afara, e o placere ... Decat sa stai sa resiri in baraca tot praful ala. Ia o sticla de Chelade, varsa un sfert intr-un borcan pe care il vei folosi uzual pana il termini si resigileaza sticla. Tine chelade langa tine. Fa pe etape ... intr-o ora te ocupi de zona care doare cel mai rau ... Dai cu flexul si cureti tot ce a fost pus peste ea. Daca e usa si e ingaurita si e mult prea rau, treci pe lista ca iti trebuie usa.  Daca e panou si nu e ingaurita si deformata, dupa ce cureti de chit (unii "meseriasi"pun chit si peste ceva floare de rugina, ca nu au rabdare sa curete ...  ) da intai cu chelade si apoi dupa ce se usuca cu un grund si treci la altceva. Daca e  panou si e ingaurit, pregateste un petec ... sau fa-ti un plan pt un meserias care sa repare. Dar da cu tot cu chelade si grund ca sa izolezi. La fel si daca e sifonata. Si tot asa mai departe.  Fa-ti o imagine de ansamblu intai.

Incearca sa nu stai mai mult de o ora la fiecare ... sfert de metru patrat sa zicem. 
La sfarsit, cand ai lista si viziunea completa  ... ai dupa parerea mea doua optiuni.
1. Fie dai repede cu chit, fibra si ce mai gasesti si apoi o vopsesti cu trafaletele (crede-ma ... am vazut bus vopsit cu trafaletele ... cu vopsea hammerite si e bestial ! ) si mergi la mare asa cu ea, te bucuri de prezent si de soare
2. O restaurezi la un atelier dar aici intri la alte capitole: risc, bani, timp ... si discutiile se ramifica.

Eu ti-am zis ce poti sa faci tu.
Parerea mea e totusi sa nu te gandesti la o restaurare la un atelier decat cand stii ca ai de bagat intre 2000 si 5000 E.

Inca nu am vorbit  de motor In legatura cu asta ... astept sa intrebi ... sunt multe chestii care pot sa mearga rau la motorul asta "atat de" simplu. Si mai ales ... ca poate doar Dumnezeu stie cum l-a folosit si ce i-a facut vechiul proprietar si mecanic.  Din start ti-as recomanda sa iei un motor refacut complet la minim 1000E ... exista anunturi pe internet de firme care fac asta si dau garantie. Te scuteste de multi nervi.
Intre timp, poti sa iti bagi tu nasul in motorul tau si sa il pornesti sa vezi cum merge....

Mai e problema cutiei de viteze ...  Nu ma pot abtine ...  Daca scapi bine de chestia asta ... la T3, jumatate din chinurile tale au luat sfarsit. Daca nu ... iei o alta cutie si mergi pe incercate...



O sa mai revin  ...sper ca nu te-am speriat din prima ... dar ... T3-urile mi-au mancat ultimii 2-3  ani in loc sa ma ocup de aircooled. Ma rog, a mai fost si un plastic dar tot pe acolo e ideea.

PS.
Nu demonta de pe bus, ca va fi foarte greu sa le strangi la loc daca ramane in picioare planul 1 si mergi cu el la mare anul asta. Nu ai ce sa demontezi. Te poti ocupa de tabla, pe exterior, fara sa demontezi nimic de pe el. Nu ai ce sa demontezi, crede-ma. A, daca dai bara din spate jos  e altceva. Incearca sa demontezi de abia dupa ce iti faci o idee despre cum merge, cum pune frana, cum ia directia, daca are jocuri in roti ... si atunci demonteaza doar ce trebuie. Nu demonta din start totul ... nu are sens !   A, banchetele se scot imediat ... daca nu vrei sa le murdaresti, aia  da... dar in rest ... Uitasem. Ai problema cu chederele ... e ruginit sub ele ...  din pacate acolo da ... dar acolo daca nu ai experienta, te sfatuiesc sa o duci la un tinichigiu ca sa mearga mai repede. Altfel .. .s-ar putea sa dureze pana inveti cum sa faci profilul de geam din tabla ... si sa inveti sa sudezi corect ... si daca ai pomenit de matematica orelor, e clar ca trebuie sa te opresti undeva unde te depaseste (deocamdata).


pus acum 6 ani
   
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19

   Pana la mare am  cu ce sa ajung si nu cred ca o sa tusesc daca nu o ajung cu Bus-ul. De undeva trebuie sa incep asa ca am cateva intrebari concrete:
  > manuale, articole, material pentru inspiratie in format digital? Eu am luat o carte " Do it yourself" de Etzolt in limba romana si am gasit un PDF cu manualul oficial de reparare de Bentley. Prima nu are mare lucru in ea, iar a 2 a este destul de prost furata. Daca aveti ceva in plus cred ca va fi de ajutor.
> Pentru curatat:  sa o fac cu flexul?...si daca da sa folosesc unul cu turatie mai mica sau mai mare? Cum sa dau cu,,,, Chelade, cu pensula, cu pistolul electric sau cu cel cu aer comprimat? Grundul pe carel folosesc ...ce sa aleg, cum sa-l dau?
( nu fac pe prostul dar nu cred ca o sa ma ajute sa descopar lucruri pe care le-au descoperit altii)
> Vopseaua de pe masina este distrusa ( este un fel de chestie care se dezintegreaza daca o frec putin....si dedesupt se vede vopseaua originala) sa incep sa o dau jos? Si daca da cu ce: cu slefuitorul orbital, cu banda sau "la mana". Ce granulatie sa folosesc?
Cred ca deocamdata ajunge


_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
Am uitat: ce perii pentru flex sa iau?

_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
moriseiki
Broscar nou

Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 44
-eu zic sa iei una cu sarma normala (subtire moale),si una cu sarma mai tare , pt. zone cu rugina mai profunda , apoi schimbi dupa cum necesita
-legat de t3 , eu am lucrat la niste turci sofer ,un an de zile ,si am mers pe 4-5 variante de tipuri de motorizari si cutii de viteze , cel mai misto era ,ultimul intrat in firma (adus din germania) ,un 1,6 turbo-diesel , mergea cel mai frumos ,consum mic in oras ,si fugea ca si benzina ,5 trepte viteze , 8+1 locuri ,turometru la bord ,tapiteria din imitatie de piele ,fara cotiere cum ai tu , dar per total era duba ideala pt. familie ,si aeroterma in spate la pasageri ,care baga caldura de transpirai ,faruri rotunde ,nu model american ca al tau


pus acum 6 ani
E-mail  
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 677
poate poti sa  faci poze la fiecare etapa si  mai pune din cand in cand si aici ca sa vedem evolutia lucrarii

pus acum 6 ani
   
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
In '82 nu se faceau cu faruri patrate, sunt un adaos care o sa-l remediez...dar asta cand voi gasi ceva de canibalizat.

_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
O sa pun poze dar astept sa vina Chelade si va rog, astept opiniile voastre la "nelamuririle" mele.
Ce ati folosit, cu ce va mers bine?


_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1459
Scuze, dar pe cartea lui Petzold din limba romana poti sa faci pipi ... E tradusa infernal de prost. Eu unul nu cred ca am reusit sa citesc 3 randuri si sa inteleg ceva concret, mai mult decat ceea ce stiam oricum   Mai bine iei editia in engleza sau manualul de reparatie haynes ... fie de pe net, fie in format pdf. Editia in lb engleza a lui Petzold nu am gasit-o in sa in format pdf ... daca reusesc sa scanez cartea de la un amic, te anuntz. Dar nu are mari smecherii in ea ... doar pe alocuri mici informatii utile pe care le coti corobora cu alte surse.

Unora le plac farurile patrate ... poti sa faci si un schimb cu cine vrea asa ceva. LA un moment dat vroiam si eu, cand ma mancau detaliile mai mult decat functionarea in sine a masinii ... dar un amic cu capul mai pe umeri mi-a zis ca estetic vorbind, o masina patratoasa cu faruri patratoase e cam inestetica ... Si m-am gandit ca poate are dreptate, si am abandonat pe moment. Dar ... daca ma mananca la un moment dat, si vrei sa facem schimb, facem ....

Referitor la curatzat si la vopsea, parerea mea e ca:
- poti sa cureti cu ce vrei tu tinand insa cont de faptul ca locurile foarte jegoase si cu floare de rugina, e mai practic sa le cureti cu peria de sarma. Daca suprafata o permite si e PLANA , ca sa ai spor, poti folosi cu succes polizorul unghiular ca sa ai randament, DAR cu ochelari / masca, manusi adecvate si chiar si cu haine pentru ca o sa sara bucati mici de metl din perie in toate partile si o sa se infiga in ce gasesc ... E foarte practic sa folosesti sarma. Insa in canale si locuri unde nu intra flexul si mai ales peria aia mare a lui ... si viteza mare a polizorului unghiular nu te ajuta si e chiar si periculoasa,  mai bine folosesti bormasina cu somoiog de sarma in varf .. .are turatie mai mica si e si reglabila. Flex cu turatie reglabila nu prea iti recomand cao sa se arda ... el e facut sa mearga pe turatie mare si sa nu opuna rezistnta mecanica mare infasurarii electrice. Bormasina e mai altfel construita.

Nu merita insa sa dai jos vopseaua buna cu flexul cu sarma ... scula asta e pt lucrari radicale si pt randament mare. In locurile cu suprafata cat de cat ok incearca cu scule mai domoale sau chiar manual ... eventual cu slefuitor cu vibratii, ca n uare rost sa ajungi la tabla cand vopseaua e buna.

Vopseaua mai noua case se da jos usor e mai bine sa o dai jos manual, cu smirghel (vezi si tu ce e mai bine la test .. .poate smirghel de 150 ?) sau cu flexul cu turatie reglabila sau aparatul de polisat ca sa ai spor mai mare. Sau de ce nu, chiar cel mai bine, cum am zis mai sus, cu slefuitor cu vibratii, plan, sau din ala cu varf ascutit. NU cu banda ... ala cu banda e foarte agresiv si nu se foloseste la tabla (in general).

Poti folosi 10 utilaje la aceeasi masina ... depinde le locurile unde le folosesti, ca sa ai randament maxim si sa mearga treaba mai repede. Nu trebuie sa fi legat de o idee fixa ... de exemplu de sablare. Sigur, sablarea te ajuta in unele locuri ... dar uneori nu merita si nu e economica. Dar o masina din 1950, toamna care a fost carpita si recarpita ... merita sa o sablezi integral daca vrei  o reconditionare totala. Parerea mea e ca la T3 in cazul de fata nu se merita si nici sa dai jos integral toata vopseaua, cu ce mijoace gasesti. Incearca sa gandesti si economic.

Cheladele il dai  cu pensula. Nu merita sa dai cu el pe unde e vopsit ci doar acolo unde e ruginit si ai ajuns la metal efectiv, dupa ce ai curatzat.  Cheladele il dai degeaba peste suprafetele vopsite. El nu reactioneaza cu vopseaua. De aceea e mai bine sa il dai cu pensula.

De grund, cel mai bine intrebi la un magazin de vopsele auto de un primer / grund  ... si depinde de ce vopsele  sau chituri urmeaza sa folosesti ca sa fie compatibile si sa nu ai surprize dupa aia. Experienta ta zi-ne-o si noua aici ca ne foloseste. In momentul asta eu n ustiu cu siguranta daca sa iti recomand un grund sau altul ... sunt si eu in experimente.
Un lucrur pot sa iti spun precis de grunduri: Daca ai de gand sa folosesti vopsele pe baza de apa sau pe baza de nitrodiluant ... nu e bine sa folosesti grunduri alchidice ... adica alea de se dau pe garduri si alte fiare si sunt mai ieftine. Daca vrei sa o vopsesti cu hammerite su trafaletele ... poti folosi direct vopsea hammerite ... Cu rezerva ca nu stiu cum prinde chitul, daca vrei sa indrepti planul, pe hammerite. E mai bine sa mai ceri o parere aici .. nu am multa experienta.


pus acum 6 ani
   
angelinno
Broscar pasionat

Din: Satele Unite ale Olteniei
Inregistrat: acum 11 ani
Postari: 1743
Salut,mai potzi folosi si perie de plastic pentru flex.Curatza destul de bine chiar daca se uzeaza  mai repede decat cea de sarma insa nici nu distruge metalul...ca inhibitor de rugina exista si alternativa la chelade ,e ceva facut de Chimtitan.Primerul ar fi un grund bun calitate/pretz si se preteaza la acoperit cu chit..deformarile/suprafetzele mai mari le acoperi cu chit pe baza de fibra de sticla si finisajele cu chit normal..Nu te zgarci la spritzchit...da-o peste tot.Itzi scoate la iveala defectele de finisaj si altfel se acopera cu vopsea...Nu recomand vopsea de apa.E si mai scumpa si in caz de retush...
Oricum grija la baza:grund alchidic=spritzchit alchidic=vopsea alchidica sau grund nitro,spritz nitro,vopsea nitro!
bafta
ps:pravalie de vopsele,in zona Lizeanu:0723405684


_______________________________________
VW 1200 promotion jeunes 23.11.1972

pus acum 6 ani
   
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
Concluzii:
> Maine cumpar perii pentru flex si bormasina, hartie pentru slefuitor de 180 si suficiente pensule.
>Mai iau Klar Grundfiller GF 11-3 , intaritor H 11-2012 si Diluant D-20 ( o sa merg pe sistemul Klar Professional si vopsea Klar Aqua...pe baza de apa)
O sa demontez doar grilele din fata, semnalizatoarele, bara si stergatoarele ca sa am loc de curatat.
Grundfillerul o sa-l aplic cu pistolul electric si Chelade cu pensula.

  Intrebare: cu ce diluant pot sa curat Chelade de pe pensule?

  Va doresc o noapte cat mai placuta :-)


_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 1459
Cu nimic.  Chelade e pe baza de apa ... Poate cu spalat bine in apa ?
Vezi sa nu gazezi cu grund alte repere ! De obicei asta e riscul atunci cand vopesti cu aparat electric / pistol de vopsit ...


pus acum 6 ani
   
sabin
Broscar nou

Din: Corbeanca
Inregistrat: acum 7 ani
Postari: 19
   multumesc, o folosesc mai mult pensula.

_______________________________________
Volkswagen Transporter Caravelle 1.6D din '82

pus acum 6 ani
E-mail  
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 7732
Ba nu! Unde dai cu pensula o sa apara dungulitze de rugina acolo unde stratul iese mai subtzire. Plus ca stratul dat cu pistolul se lipeste mai bine. Pune si tu hartie lipita cu scoci de hartie daca ai zone de protejat.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
http://www.youtube.com/watch?v=xlOeb9Q7 ... re=related

pus acum 6 ani
E-mail  
Pagini:  1 2    
Mergi la