Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca pe forumul celalalt jan ne-a aratat doua carburatoare de tuning adevarat pentru broscoi, astazi vin si prezint si eu doua la fel, pentru ca nu puteam sa il las singur singurel sa se bucure de ele...carburatoarele au costat 1 bulion fiecare la un italian idiot si sint de pe un alfa 33 1500cmc.. deci merg ca unse pe motorul de 1600 1700 si chiar pe cele de 1500 sau 2000 ...carburatoarele sint Dellorto DRLA 36 ..cu putina agitatie s-ar putea sa mai fac rost de una sau doua perechi ....astazi poze cu ele murdare.. ... socul este un cablu intre cele doua carburatoare.. comanda se da la unul singur cel din stinga masinii.. la alfa iar acceleratia printr-o bara la fel ca la brotac...poza de la demontarea de pe masina in alta zi
totusi .. il asteptam pe jan cu poze si iesplicatii pentru motorul care l-a pus pe broasca.. dupa umilele mele cunostinte si dupa ceva socoteli mentale motorul scoate la roti cel putin 75 cai putere cu carburatoarele cado de la mine.. cu astea merge catre 90...daca marea si diametrul supapelor si mai punea si o alta axa cu came??? ...whhow...
37.6KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu au jocuri si nu au fost ciobanite .. motorul a functionat in italia....singura problema este a garniturilor, care au devenit friabile din cauza batrinetzii... urmeaza cu jan sa lucram la galerii ca sa nu trebuiasca sa imbogatim imperialistii .. si pentru tip1 si pentru tip4...exista la preturi totusi modice la cip1 dar mindria noastra de romani ne impinge la prostii
47.8KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
JPG
invatacel
Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
romanu i inventiv,foarte frumoase si ieftine,acolo cu galeriile ar fi problema mare?
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru cineva cu putina viziune in spatiu, cunostinte de geometrie descriptiva si ceva inzestrare tehnologica, problema se rezolva destul de usor... tabla pentru flanse de 8mm am.. .. teava de tabla de 1,5mm grosime si fi 35 se gaseste.. aparat de sudura este.. bunavointa este...timp .. nexam deocamdata....pina nu fac motorul de bus pe injectie nu trec la altceva... asa ca astea sint viitorul proiect... spatiu de vorbe nelimitat.. faptele urmeaza si ele
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da; mie-mi lipseste, deocamdata, un capac de-ala pe unde vine benzina. O sa fac si pozi pe la motor, dar mare lucru nu-i de zis, doar ca merge binisor . Se cam incalzeste, totusi . Trebuie un sistem de racire mai altfel. Galeriile merg facute, eu insa n-am nici unde si nici din ce . Astea pe care le-ai luat tu sint nitel diferite de ale mele.
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu ai nevoie decit sa faci un shtutz prin care sa bagi benzina in carb .. nu ai nevoie si de retur.......cred ca miine ma duc sa iau si partea de actionare
m-am uitat mai bine... tie iti lipseste flansa de sus prin care intra gazele din carter
la racire.. studiaza montarea unui ventilator electric pe partea cealalta a dog-hous/ului sau a inca a unui ventilator cu turbina mecanic..iar la ulei baga un radiator de oltcit, in plus si un ventilator de climatizare de lada peste radiator... si un termocontact de radiator de racite pe apa ca sa porneasca ventilatorul la 95 -97 grade
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, cu racirea am io niste timpenii in cap, mai vedem, probabil ca nu pentru motorul asta, pentru urmatorul .
Deci carburatoarele astea sint de 36 (motor 1,5) dar maruntaiele sint de 1,7 (difuzoare de 32, etc). Flansele de sus nu lipsesc, le am, niste piesoaie masive de Al, cu trasee in cot la 90 grade, cu stuturi in care vine, probabil, ventilatia carterului.
Uite, poti compara ce ai cu datele de-aci: Nu stiu unde mai gasim date de reglaj, cum ar fi la cit se regeaza deschiderea clapetei. Exista o carte scrisa de unu Tomlinson, din cite am vazut, dar e la ei, acolo.
A, acuma vad ca lipsesc, intr-adevar, niste flanse de p-acolo, dar ale tale aveau altfel filtrul de aer, poate. Nu conteaza.
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
jan,carburile sunt dellorto dhla40? am si eu 2 si am o probl la ele...nu am filtru...tu din ce si cum il vei face?
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
doctore .. astea de care vorbim noi sint dlra 36 ..filtru iei de la cip1 cu 22usd bucata parca... dhla sint orizontale .. au fost tot pe alfa dar alt model ..
jan de reglat, se regleaza ff usor .. principial sint construite ca si carfilul de dacie, singurele reglaje sint la relantiu.. deschiderile clapetelor sa fie egale-sincrometru ....iar surubelul de amestec relanti dupa ureche, la fel ca la dacie, daca dispui de alta aparatura mai sofisticata reglajele se fac altfel.. vorbiram noi de analizorul de gaze si unde il poti gasi
apropos de racire .. ..ma gindeam daca ai putea sa latzesti doghousul si sa umbli si pe la paletele turbinei adica sa le lungesti si pe alea
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, nu sint DHLA, sint DRLA. La filtrul ala (daca-i vorba de ala de benzina) se poate renunta foarte usor, are pompa de benzina filtru in ea si mai poti pune unul inainte de pompa. Daca-i vorba de ala de aer, ori la cip ori la dilaru. Io ma gindeam la deschiderea (air gap) clapetei cind e ea la ralanti, inchisa. De la asta pornesti apoi cu sincrometrul. Probabil ca merge insurubat pina simti vacuum pe teava de avans si dai nitel inapoi, gaura pentru avans apare foarte rapid. Sau ca la solex: insurubezi pina atinge si inca 1/4-1/2 de tura. Racirea e relativ usor de imbunatatit, turbina in sine e buna pentru un motor "in parametri". Tulumba ar mai merge modificata nitel, ca si tablele in care se infige ea, astea ar trebui incepute de la 0. Asta, insa, are raport de compresie mai mare si poate ca nu-i ajunge nici turbina. Au gasit mai demult solutie si pentru asta : ) cu tulumba latita si turbina idem:
43.9KB
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Uite:
41.8KB
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Plus radiator mai mare. Nu stiu ala de oltcit, dar am vazut la mazda unu MARE sau pe la Mergedes...
Am deviat de la chestia cu carburatoarele. Ce facem de galerii? Trebuie in I rind masurat unghiul intre fetele flanselor. Uite ceva interesant, asa: Plutitorul, insa, nu se regleaza, cica, pe spate, ca apasa pe arculetul din cuiul pontou si iese un nivel fals, mai mare. Bogdane, pune te rog poze de-alea "cu floricica" cu piesele de la extremitatile cablului de soc.
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Inaltime carburator+galerie+filtru. Probabil ca, de fapt, la tip 4 pe broasca trebuie mai inalta galeria. N-o fi avind nimeni pe la noi galerii de-astea, sa le copiem ?
43.1KB
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
ale mele sunt 40 dhla luate de pe un alfa 156.nu cred ca tre sa-ti bati capul cu reglajele f mult.fa-ti/cumpara-ti galeriile mai intai,pune-le pe masina si s-ar putea chiar sa nu ai nevoie de reglaje.nu uita ca astea nu-s carfilele daciilor.marea probl a celor verticale sunt galeriile ,fiind predispuse la vortexuri.cel putin eu asa stiu. daca ai nevoie,un kit de reparatii se gaseste si costa undeva la 1 mil lei vechi.
Merci frumos de sfaturi. Vortexul si reglajele inutile sint de retinut. Am sa le am in vedere.
Asa, inapoi: O lucrare monumentala, gen "Omagiu" de 2500 de pagini. Aflam 2-3 vorbe si de carburatoarele astea. Ce-i mai interesant: la motorul cu 16 supapi cu nu stiu ce injectie exista corpuri de clapeta dupa forma carburatoarelor weber/dellorto. Probabil ca se pot folosi cu tot cu injectoare, etc. Exista si aprindere de-aia fara delco... Mi se pare interesant, ca vin (cred) pe galeriile de carburator, ca si cum ai face un "upgrade". Bogdane, galeriile de alfa nu pot fi completate cu niste coturi si o flansa (mare sau 2 mai mici)? Ai luat si galeriile? Probabil ca la bus merg si timoneria si filtrul de aer. Stergi "alfa romeo" d-acolo...
_______________________________________
pus acum 16 ani
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
jan nu sunt corpuri gen,ci sunt chiar corpurile care tin loc de galerie.e un model luat dupa americani.ei folosesc corpul carburatorului in locul galeriei... in legatura cu galeria pt verticale vorbeste cu tepes,el a cumparat de la cineva 2dellorto drla40 si poate a primit mai multe instructiuni despre galerie.in orice caz galeria tre sa aiba minim 3-5 cm lungime si un anumit unghi pt ca fluxul sa poata deveni liniar,iar amestecul sa poate deveni omogen. sper sa nu fi inteles eu prost si sa fi scris balarii.daca e asa nu dati cu rosii..
Nu da nimeni cu rosii, cred. Rosiile sint scumpe. Treaba e ca vorbim limbi diferite, cu toate ca, aparent, nu-i asa. Eu nu-nteleg deloc la ce te referi, dupa cum nici tu, in mod sigur, nu intelegi ce-am scris eu. Am niste intrebari, la care as vrea sa reflectezi: Ce sa vorbesc cu tepes? Cum poate fi fluxul liniar? Cum poate galeria sa aiba 3 cm lungime? Despre ce vorbesti?
_______________________________________
pus acum 16 ani
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
in primul rand,ca sa inteleg,carburile tale sunt 36drla,da? Ce sa vorbesc cu tepes? *tepes si-a luat de la un amic de-al meu doua carburi dellorto 40drla si poate ca tepes a primit sfaturi mai bune de la amic,decat ti-as putea da eu in legatura cu galeria pe care vrei sa o faci.
Cum poate galeria sa aiba 3 cm lungime? lungimea galeriei(distanta dintre carburator si chiulasa) pe care o vei face va trebui sa aiba minim 3-5cm lungime pt ca amestecul sa se poata omogeniza.
Cum poate fi fluxul liniar? daca unghiul galeriei nu e bun si distanta nu e cea optima atunci se vor crea vortexuri.
OK. Merci, din nou. Fara nici o suparare, nu vreau sa par nerecunoscator, dar efectiv nu mai trebuie sa-mi dai nici un sfat, asta tot incerc sa sugerez de azi-dimineata.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
bogdan_bus a scris:
carburatoarele sint Dellorto DRLA 36 ..cu putina agitatie s-ar putea sa mai fac rost de una sau doua perechi ...
Daca nu e prea mare deranjul si ar fi de dat, vreau si eu o pereche. Mersi
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
@ jan poze .... am ajuns tirziu ca sa pot sa te mai iau la tlf...carburatoarele astea nu le pun pe bus...
@ dottore .. msy pentru interventii de apreciat pentru cineva care a studiat si repara "motoare" bio.. si eu am un doctor in familie ....si femeie ....cu multa rabdare incerc sa ii fac o analogie histologie-mecanica-electronica, pentru ca atunci cind se suie la volan sa inteleaga sistemul pe care il conduce .. de apreciat... nu ne deranjezi si nu te simti timorat de noi cei care am studiat mecanica sau electronica... orice sistem bio are un corespondent sau o copie in electronica sau mecanica.....vortexul este o miscare a fluidului la limita dintre laminar si turbulent.. e adevarat ca umplerea camerei de ardere se face mai bine in regimul de curgere laminar .. dar aerul se amesteca cu benzina mai bine in regimul turbulent.. gaseste tu varianta optima
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza 1
50.8KB
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza 2
50.7KB
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dupa cum se vede galeria are si pata calda... astea ar merge brici pe wasser-boxer
49.2KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jan .. am vazut poza cu turbina de porsche.. e geniala si se poate replica cum ai spus, cu cele doua turbine de tip 1 puse spate in spate .. tulumba se poate latzi pentru a vehicula un volum mai mare de aer, in situatia data volumul este mai important decit presiunea... cred ca merita sa modifici tulumba si la motorul tau
in pozele cu turbina vad si motoare de broasca cu chiulase de motor radial de avion.. exact ce am vorbit....chiulasele de porsche
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza cu shocul la carburatorul din dreapta.. la ce model de alfa ziceai ca sint corpurile de clapeta dellorto???
53.5KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, turbinele trebuie sa fie spate-n fata (fara porcarii!), ca sa respecte sensul de rotatie. Era ideal spate-n spate, dar nu cred ca merge, vin palele invers. Iar spate-n fata iar e complicat, ca palele n-au margini paralele acolo unde vin pe capacul "din fata" al turbinei. Poate sa-i scoti capacul si sa planezi cumva palele... Nu stiu daca se-ntelege ceva, o sa facem poze si mai vorbim...Sau sa gasesti un mester japonez de 89 de ani. Mai e o varianta cu turbina de tip 4, da aia e masiva rau si mai trebuie inventat ceva ca s-o infigi in axul alternatorului, plus ca turbina aia e mare consumator de energie. Mai poti sa-i scoti din pale, da pe urma ajungi la o turbina normala de broasca... Galeriile alea ar putea merge pe wasserboxer, dar sint deja cam inalte (tre sa incapa sub trapa) si-ar trebui sa vii sub ele cu un cot cu raza foarte mica (riscind ca si vortexul sa-si insinueze figura baloasa pe acolo ), in plus ar trebui sudate gaurile de trecere a apei din chiulasa si bagat pe undeva un al doilea stut. Da' stai, galeriile pentru wasserboxer exista si ele, se gasesc la ISP West, astia vind si pe e-bay. Au si de-astea de tip 4. Hai, ca vad ca sintem deja 3 care vrem prostii de-astea. Ies cu transport maxim 130$, dupa care se plateste vama (mi-a explicat cineva care stie de-astea). Corpurile de clampeta sint la alfa 33 (seria 3 sau asa ceva) echipata cu injectie Motronic ML 4.1 (ce timpenie). Oricum, dupa '86, dar nu-s sigur. De fapt, nimic nu e sigur. In poza cu turbina sint motoare care erau echipate cu racirea de tipul ala (turbina avea debit mai mare decit aia de tip 4 ), motoare de 356 Carrera (S?) cu 4 axe cu came in capul supapelor. N-o sa ajung niciodata macar sa vad un motor de-ala . ...Dar sa lasam crizele de personalitate ca nu-s specifice virstei; mai exista o varianta de racire. Ete:
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asta, am pe undeva niste turbini mici (de aspirator de-ala mare, de hala) care ar putea sa mearga la asa ceva; mie-mi par cam fragile (palele nu-s sudate de capace). Ar putea raci cite 2 cilindri.
63.9KB
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Uite inca o poza cu motoru ala 4-cam, ca-i frumos:
55.8KB
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sau asta (omul ala doarme sub masina, sa nu i-o fure tiganii?):
Na, galeriile, daca le vezi iti trece chaful de sudat altele:
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
pardon, am uitat poza
43.9KB
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Turbina stock (de doghouse? - o sa verific) Corpurile de clapeta Dellorto au si loc de injector. Sint de la motorul de 1,7 cu 16 supapi. S-ar putea sa nu fie foarte multe pe la dezmembrari.
40KB
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. eu corpuri d'astea nu am vazut decit in poze... si in poze la comersantzi ...cb performance de excemplu ... si fac cit un rinichi ...
desenul turbinei este perfect ..deja am facut citeva schite pentru ce vreau sa fac ... problema mare este ca va trebui sa fac 20-30 de pale .. una cite una ... la fabrica se shtantzeaza... dupa care sa le prind pe toate una peste alta intr-un pachet si sa le prelucrez toate odata.. adica sa le polizez la forma finala... pentru fiecare parte de turbina .. pentru ca pe o parte sint intr-un fel, iar in partea unde este alternatorul vor fi altfel....prinderea pe discul dintre ele se va face intercalat ca sa am loc sa dau gauri unde voi umple cu sudura.. ca sa nu iasa o ciobanie....tulumba .. ma gindeam sa o fac eu ......sau sa apelam la mircea pentru ceva mai elegant... sau macar pentru parti din tulumba
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Io as zice ca merge mai curind turbina de tip 4, e prea complicat, totusi, sa le faci de la 0. Corpurile alea ar trebui gasite la dezmembrari, nu noi; noi sint scumpe, normal.
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da jane, dar la dezmembrari motoarele astea sint deja ca dinozaurii.. precis au pus si pe alte modele....turbina, eu o vad facuta de la zero....
am fugit din topic... carburatoarele DFEV .. progresive se gasesc la opel omega 2.0
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane... cam astea vor fi flanshele ....
50.1KB
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sorry alta poza......o sa ma apuc si de alta turbina si alta tulumba dupa ce termin cu motorul de bus
44.2KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aia "de sus" pentru dellorto trebuie sa fie din 2 bucati, ca vine tija de la pompa de sprit acolo, intre flanse. Si stai, tu ai chiulase de tip 1 cu un singur port? Dar n-ar merge carburatoare duble la asa ceva. Sau ce-i cu flansa (ma rog, garnitura) din dreapta? Ca daca-i de tip 4, poate-i mai bine sa fie aia "de jos" dintr-o bucata. Nu merge? Ceva imi scapa aci... Oricum, a iesit foarte bine incalzitorul.
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
flansha de tip 4 e pentru tine 4 bucati .. sper luni sa dau la facut.....iar cealalta garnitura este cea din textolit de sub carburator si tija pompei de sprit vine in degajarea care se vede pe partea unde prezoanele sint mai departate... mai usor e sa fac una cite una flanshele de dellorto, dar cind faci galeria e mai greu de potrivit coturile ...eu le fac asa si daca te deranjeaza bucata aia dintre ele o tai ...
la mortorul de tip1 pe care il am .. pe linga chiulasele single port mai am si doua chiulase cu doua porturi ...la chiulasele cu un sigur port fac injectie cu un injector pe fiecare chiulasa iar la alea cu doua porturi pun carburatoarele astea .. pentru ca injectia nu are zvic asa cum ai cu carburatia
la motorul meu de tip1 o sa te mai intreb oarece lucruri ca tu le ai mai bine ca mine.. cind va veni vremea .. deocamdata pregatesc terenul
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite jane .. sa nu zici ca fac numa de tip4 ... cele trei garnituri...
22.1KB
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si m-am gindit ca cele de tip 4 sa le unesc
23.9KB
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cam asa ceva.... e mai usor pentru prelucrari si apoi pentru sudat tevile intre cele doua flanse... flansa de pe chiulasa si cea de la carburator
18.9KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Dadada, ai dreptate, acolo vine chestia de la pompa de sprit... Merci de flanse, m-am gindit dup-aia ca vrei sa le faci si p-ale mele. Acuma, nu stiu daca nu-i bine sa fie ambele dintr-o bucata. Oricum, trebuie sa le pun cit mai repede p-alea, astea solex au pe dracu-n ele. Basca timoneria care ba se cam blocheaza, ba merge bine, etc., foarte nasol prin oras, normal. La drum sint ok. Adica merge binisor motorul, in mod sigur cu astea dellorto o sa fie chiar bine.
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la alfa 33 corpurile de clapeta cu injector sint weber si au tps bosch pe ele ... cica dellorto nu ar fi facut asa ceva ..iar flansa de jos difera de cea de carburator e cu trei gauri nu cu patru...am gasit si ceva pe net.....cele de la CB sint corpuri de clapeta facute special pentru a inlocui carburatoarele si d'aia jos au aceeasi flansha...
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
OK, atunci le lasam balta, oricum nu gasesti motoare 16V pe la gunoi. Punem carburatoarele. Niste poze cu timoneria ar fi fost bune...
_______________________________________
pus acum 16 ani
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu intru pe topicurile astea ale voastre ca'n biserica- intru, ma uit, ma minunez, ma crucesc.... Dragutz ca voi mai avetzi energie si timp sa facetzi ghidushii de-astea. Eu.... merg pe cai batute de la o vreme, motor de veve, cu carbelitor de veve.... nici flansha si volant pt adaptat motorul diesel,complet al'fel, nu mai am tragere de inima sa fac.....
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai daca mergeau bine alea de vw, probabil ca (cel putin mie) mi-ar fi fost lene sa mai infig unele de alfa romeo. Mai am si alte probleme (suspensii, frine, tabla, vopsea, tapiterie, etc.), dar fara motor, ce rost are? In plus, carburatoarele astea mai noi de vw au tot felul de optimizari impotriva emisiilor (nu se mai cordesc pinguinii de la monoxidu meu) care se impotrivesc functionarii normale a motorului . Spre exemplu, volumul scuipat de pompa de sprit e controlat de o prostie in functie de temperatura, cind se-ncing scuipa mai putin, la consum si planeta o fi important, dar diminueaza din placerea condusului.
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane o sa pun poze cam la ce a ramas din sistemul de acceleratie la carburatorul din stinga .. pentru ca italianu a luat un cleste si a taiat toata tabla si cablurile ca sa scoata carburatoarele .. dupa ce daduse in prealabil cu spray de degripat.....ii lipsea o surubelnita, pe care o aveam eu in masina si care eram pregatit sa o folosesc, dar mi-a zis ca eu nu ma pricep asa ca el la masini italiene .. asa ca a demontat timoneria cu clestele de fortza...... oare din tzarile astea doua pleaca in bejenie numa' scursurile????
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, probabil ca vin numai italieni care poarta chiloti, lucru care poate fi frustrant si-ti poate ocupa tot timpul. Trebuia sa nu mai iei nici carburatoarele: "Toto, le-ai stricat. Ce sa fac io acuma cu ele?"
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cea mai dura faza a fost cea in care a dat cu degripant pe suruburi si dupa care a luat clestele de taiat fier beton.....procedura desprinsa din cartile de reparatii pentru masinile italiene...sincer am avut si eu o alfa dar am facut-o dupa ureche
jane nu chilotii lor ma deranjeaza .. ma deranjeaza ca au venit aici sa-si etaleze inteligenta lor.....cel putin toto asta nu il deosebesti de gitanii de pe aici ... cit despre sporul de civilizatie pe care il aduc cu ei ... epsilon mic.....
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Oricum, da-l incolo. Treaba e ca te-astept cu flansele alea cum ii asteptau astia batrini pe americani. Intre timp, am incercat (fara succes) sa cumpar mai ieftin niste galerii folosite de pe samba. Aia nu trimit in strainatate sau nu raspund la mail. Oricum costau destul de mult, cu toate cheltuielile. Pe la noi n-are rost sa dau anunt de cumparare. Asa ca... Daca merg frumos astea, o sa vreau sa pun si la teleu, dar trebuie altfel de galerii (foarte scurte, cu flanse jos ca de tip unu dubla admisie, dar nitel mai maricele, cu vreo citva mm mai late pe fiecare parte).
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu mai face analogii cu americanii... acum depinde cit de repede ma serveste cel care m-i le face....
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. o intrebare.. seturile de reparatie .. adica garniturile de la weber 40 idf s-or potrivi la dellorto???....cuiul pointeau .. pare ca se potriveste cu cel de pe dacie
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai nu stiu, inca, astea pe care le am sint bune. O sa studiem, oricum dellorto nu e copie dupa weber, sint diferente. Gata, le-am spalat a doua oara , acum le montez. O sa ma uit cam ce combinatie de jicloare am. Azi am incercat sa reglez iar alea 2 carburatoare solex, degeaba. Ba mai bine, a inceput sa se aprinda si becul la ulei la turatie mare, in sarcina . Tre' sa vad daca e de la pompa (se-nvirte pinionul pe ax) sau a consumat foarte mult (ATIT de mult?).
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sau a bagat benzina multa in baie si ti-a facut uleiul praf???....
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, merge brici, doar la ralanti face pe nebunu, uleiul nu pute, doar s-a imputinat, parca. Tre' sa-l scot, sa vad cit e, ca n-am facut semn pe joja.
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hai, dac-am scris de toate aiurelile aci, sa continuam: scot uleiu, ghici cit mai era? Bine, n-o sa ghiceasca nimenea: 1 litru. Din 3. In 200 km. Ce-i asta? Inseamna ca tre' sa scot motorul, sa schimb ghizii la admisie, poate si la evacuare, eventual si segmentii.
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane ..te-am mintit ... la nominal : aro-97mm....ford taunus 6v - 90mm........totusi sint numai segmentii.. oricit de mare ar fi jocul intre coada supapei si ghid nu se justifica consumul asta .... mai completeaza cu ulei si mai asteapta...in faza de admisie atunci trage ulei.. mai ales ca s-ar putea ca segmentul in astia 200km sa nu se fi asezat bine.. eu as mai merge inca 300km cu el inainte de a trage o concluzie.. s-ar putea consumul de ulei sa scada brusc sau s-ar putea sa nu scada, caz in care zic ca cel mai bine ar fi un set de segmenti... si inca un motiv ar fi .. ca nu te-am auzit sa zici nimic de gazele din carter... la fel am patit si eu la motoare segmentate.. aveam compresie, mergea bine, nu avea gaze in carter (exagerat), dar consuma ulei.. dupa o perioada de citeva sute de km se linistea....eu zic mai ai rabdare
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, asa am sa fac, oricum la pornire la rece, cum ziceam, scoate fum ca locomotiva "Pacific". Daca ar fi ghidul, intr-adevar, n-ar scoate fum la prima pornire (de dimineata, spre exemplu), fiindca uleiul e inca in baie, e scurs din zona chiulaselor. Set de segmenti: 220 lei. Aia de la ford parca de la motorul de 2000 V6 au 90. Parca, dar nu merita, mai curind astia originali. Oricum, motorul merge extraordinar, mai bine decit orice motor de broasca (pe care-l stiu eu) de capacitate comparabila, cu componente stock. Cu Dellorto astea (ca sa revenim) cred ca "rupe", dar cel mai important lucru e ca merge la distante lungi fara sa se topeasca.
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane cam asta am gasit despre potriviri intre idf si dellorto
34.1KB
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, nu-i mare lucru. Ia sa te uiti ce jicloare si difuzoare ai prin ele. Ali mele s-ar putea sa nu fie "too lean".
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de unde stii ??/... motorul de pe care proveneau este tot boxer si avea 1500cmc si la turatie ajungea la 6000 de ture lejer.....si daca vrei poti gasi jicloare de schimb si chiar sa le faci pentru turba, pe mine ma doare de garnituri
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
bogdan_bus a scris:
de unde stii ??/... motorul de pe care proveneau este tot boxer si avea 1500cmc si la turatie ajungea la 6000 de ture lejer.....si daca vrei poti gasi jicloare de schimb si chiar sa le faci pentru turba, pe mine ma doare de garnituri
Pai ce garnituri? Setul de garnituri? Iti lipsesc oringuri sau ceva? Stai sa ne uitam pe alfa club, sigur au si ei vreun Dilaru pe-acolo. Oricum, nu-i la fela de complicat sa iei garnituri de weber sau dellorto? N-am comparat cuiul cu ala de dacie, inca. De jicloare am intrebat pe samba pe-aia care or mai avea carburatoare de-astea pe motor de-asta si cica ar fi ok. A, uite ce misto e asta:
A propos de asta , Bogdane, consumul de ulei poate avea legatura cu santurile de stropit in fundul pistonului? Io le-am facut, pina la urma. Tu ai renuntat la ele?
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu am mai facut santuri de stropit....ca m-am grabit.. vroiam sa le dau sa le fac la masina de frezat ....alea arunca mai mult ulei spre piston ..lucru benefic de alt fel..dar tot nu cred ca influienteaza consumul .. tot asezarea segmentului pe oglinda camasii .. trebuia totusi inainte de montaj sa fi luat un smirghel de 600 si sa fi "honuit la mina" un pic camasile, macar un pic zgiriate...cind potrivesti fanta la segment si bagi segmentul pe camasa, ridici camasa si te uiti sa vezi daca se vede lumina intre segment si camasa, in specificatiile tehnologice la montajul segmentilor se indica o atingere a segmentului pe camasa pe 90% din circumferinta .. deci daca segmentul se petrecea cam mult in dreptul fantei atunci este oval si mai ai de asteptat pina se rodeaza perfect oglinda si segmentul ....
mai e un fenomen.. jocul segmentului in canal...daca jocul e mare apare o inclinare a segmentului si o vibratie a sa, care favorizeaza consumul de ulei...la un moment dat, datorita formarii calaminei in canal, jocul se mai estompeaza
in ambele cazuri segmentul se va aseza frumos pe camasa dupa citeva sute de km si consumul va scadea.... problema apare atunci cind creste puternic presiunea gazelor din carter...sau cind pe la epurator iese gaz ca la furnal...atunci segmentii trebuie schimbati
apropos de sablatul "online".. da .. e o idee... si tu ai putea sa indeshi noii segmenti prin carburatoare poate ajung unde trebuie.. cred ca daca aveai turbo, fenomenul era mai rapid.
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
N-am sa-ncerc totusi sa bag segmentii "pe sus". M-am uitat la niste cilindri si pistoane de 1800 pe care nu ma indurasem sa le arunc si-s in stare bunicica, inca. Segmenti - am unii de 94 uzati acceptabil (ar mai fi mers) de la un alt motor. I-am pus pe cilindrul de 93 (ma rog, cu capetele suprapuse) si nu trece lumina pe linga ei, se asaza frumos de tot. Mai trebuie scurtati, poate-s buni. Cilindrii au ceva prag, insa intre partea uzata si fusta pistonului am 0,15, fata de o limita de 0,20 . Trebuie honuiti. Pragul e la deck-height egal cu 0 . Cum o fi functionat asa? Diferenta de 3 mm la alezaj ar trebui sa conteze nitel in functionare. Ia zi, Bogdane, ce parere ai de treaba cu segmentii?
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
zic, baga niste segmenti noi...iar jocul intre piston si camasa este un pic cam maricel chiar daca fabrica da 0,20, ca daca ii mai si honuiesti o sa treci de 0,20... la camasile alea baga pistoane de 94...ai de la mine unu sau doua bune, mai gasesti inca vreo doua, le echilibrezi, honuiesti camasile de 93 la cota 94 nominal pui segment nou si ai set bun... si ai si o crestere de cuplu un pic si implicit putere.... merita incercat si cum vrei tu, numai ca vezi si segmentul de ungere cum arata si cam ce joc lateral in canal are...
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Prea complicat (pistoanele de 2000 au boltul mai sus, trebuie scurtati cilindrii, pantalonii s-ar putea sa ramina prea lungi, etc.), asa pun un set de 2000, arbore am, dar nu mai vreau sa crap motorul. Jocul de 0,15 e intre fusta si partea uzata de sub prag. OK, nu ii dau la honuit, ii zgirii eu cu smingher . Segmentii s-ar putea sa-i pun, totusi, noi. Vreau sa verific, insa, cu astia scurtati daca nu calca pe toata circumferinta. Oricum, n-am renuntat inca sa mai fac vreo 2-300 de km asa cum e, poate se potoleste (am io o senzatie acuta ca n-o se se potoleasca). O sa modific nitel timoneria originala de bus, am incercat s-o montez asa cum e si loveste in capota nitel in dreapta. Asa o sa pot merge cu masina la drum, acuma se manevreaza ciudat acceleratia, mi-a sarit cablul din pedala, etc...
Mai tirziu: gata, m-am linistit cu segmentii de wasserboxer, segmentul "de foc" are 1,8 grosime, fata de 2 la tip 4. Deci iau segmenti.
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ia uite jane cum regeleaza unii carburatoarele .. ce zici??
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, cu aspiratoru.. Asa se si masturbeaza, probabil . Sau cu piciorul? Dar ala regleaza ceva acolo?
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu cred ca regleaza ceva ...
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ala barbat... Face laba cu aparatul de masura? Nasol, uite ceva asemanator:
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Fii atent, bogdane, ce aiureala mi-a trecut prin cap, apropo de turbo; de fapt, s-au gindit altii inainte, exista obiectul:
27.7KB
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Trebuie partea de compresor de la o turbina si un multiplicator de turatie ( il cautam pe Bejan) cam de 10:1, asa... Adica stai, pui o pulie cit mai mica si scade raportul... Hai, bai, ati bagat auto-corect la "phulie"?
25.5KB
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
jane,deja m-ai pierdut rau de tot.care e treaba cu turbina?explica si pt alde astia ca mine care se uit ca...la poarta noua... =D
Pai ce sa fie, un compresor de supraalimentare de tip turbina (centrifugal). Da asta, in loc sa fie antrenat de gaze, e pe curea. Asa pare. E o idee buna, cel putin pentru mine, ca n-am inca posibilitatea sa-mi confectionez de la 0 esapamente complicate, etc... Asta ar merge bine cu un carburator orizontal, din motive de spatiu. Sau cu injectie, insa cred ca trebuie ceva programabil, daca nu-i tot de la un motor supraalimentat. L-as pune la teleu, unde e mai mult loc, insa nu pe verticala. Dar e mult de mesterit la modificat turbina in asa ceva. Unu nou e scump. Asta e 1500 de euroi (pare nou). Aha, jucaria asta da acelasi debit de aer ca o turbina de motor tip 4 .
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai .. jane gindeste-te ca axul turbinei se invirte cu turatii cuprinse intre 30.000 si 100.000 rpm ... deci la o turatie de 2000rpm cu un raport de 10:1 turbina va avea 20.000 la 3000 de ture va avea 30.000 deci e binishor pina aici...ca sa faci raportul asta ai nevaoie de fulii .. daca fulia de la turbina este 1cm =>fulia de la motor 10cm in diametru ... daca fulia de la turbina 5cm=> fulia de la motor 50cm...cam nasol...si sa faci nush ce multiplicator de turatie ..iara e greu... asa ca,,, cel mai bine tot cu galeriile....
compresoarele cu actionare mecanica sint cu: shnec, cu palete sau cu lobi...cele cu shnec GM FORD etc americane sau TSI...cu palete judson .... cu lobi mercedes
stai asa.. acu ma uitai mai bine la poze... are multiplicator de turatie.....la asta nu ai nevoie de multiplicare mare de turatie... multiplicatorul este cu angrenaj interior
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
RaduI
admin.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
jan a scris:
Hai, bai, ati bagat auto-corect la "phulie"?
PULÍE, pulii, s.f. Roată specială cu şanţ pe circumferinţa exterioară, pe care se montează o frânghie sau o curea pentru a transmite o mişcare circulară. – Din fr. poulie. ( )
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. mi-am adus aminte de unde poate fi luat un compresor mecanic.. doar ca e cam greu de gasit .. de la polo model pina in 1994 motor g40
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cam asa ceva
20.8KB
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si ansamblul pe motor.. se vede mai sus o bucatica de text care zice de 0,68 bar....
34.1KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si cum arata.....deci o crestere de presiune in admisie de la un 0 (teoretic) la 0,68bar aduce masinii o crestere de putere de la 44kW la 85kW.. adica 60cp la 115cp!!!!!! .. si fara a modifica partea mecanica .. pistoane, biele, bolturi, chiulase etc.. la motorul stock de gt s-a pus divaisul si a crescut puterea
25KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, e corect cu pulia, e poveste veche (poulie, pulley), numai ca mi se pare bizar cuvintul asta cind ma gindesc de fapt la o roata speciala, etc... E clar ca la noi s-a transformat in "pulie" tocmai de-asta, sa n-auda doamnele. Da, astea Paxton au multiplicator, da-s scumpe si nu gasesti la fiare vechi. G-lader exista si pe corrado g60, da cica-s proaste, fac explozie practic. Facind un control scurt cu google la ce vind romanii, am gasit un eaton de-asta de mergedes la 450E si paxtonul la 650 E . Ala de Mergedes are si ambreiaj electric, il pornesti cind vrea ciocul tau. Pe de alta parte, la tip 3 e loc sa iau un esapament de bus 4 in 1 ca ala Empi, ii tai toba si pun turbina acolo-sa. Nu stiu cum se poate regla presiunea, inca.
_______________________________________
pus acum 16 ani
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
ma bag si eu ca musca.....exista o turbina elctrica de vanzare..nu se poate face ceva cu ea?
Nu, ce masina de serie sau modificata ai vazut cu turbina electrica? Chinejii au un stoc de motorase si nu mai au unde sa le depoziteze... Aia-i buna sa umflam cu ea salteaua, sa plecam de-acia de pe insula...
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
doftorul mirosise ceva ....jane l-ai luat cam tare.. acu se duce la munca suparat si se razbuna pe pacienti .. o sa faca ce a facut ciomu ... sau stai, e doctor de raze nu e chirug
30.4KB
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da de unde, aia-i tare? Nu-i tare... Asta-i ca poza cu ventilatoarele alea doua electrice pentru broasca . Orice "ventilator" ai folosi, tre'sa fie actionat de motor, prin curea sau de gaze. Altfel nu obtii presiune, doar consuma niste curent. Si daca n-ai presiune (ma rog, nu ca individ ), cilindrul fiind un volum (variabil, asa e) relativ mic si finit, "turbina" aia poate fi chiar un obstacol si motorul o sa mearga cel mult la fel. Io asa-mi imaginez treaba. Asta din poza ce-o fi avind atitea fire? Poate porneste numai in mansalier?
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
problema cu consumul de curent e o problema......mai ales ca cel mai puternic alternator de broasca este de 55kw.. din cite stiam eu.. firele sint de la releul de decuplare a instalatiei si banuiesc ca de la regulatorul de presiune...
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, 55A, parca. Adica 660W? Ce regulator de presiune? Nu cred c-are asa ceva. E doar un motoras... Gindeste-te ca merge la orice autovehicul , fara sa umbli la carburatie, etc...
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da-l incolo, ia zi, la un compresor normal, de-asta de la masini ce regulator de presiune se foloseste? Sau: se foloseste? Sau au doar supapa de blow-off si presiunea nu conteaza/e controlata de ecu sau e calculata turbina ca presiunea sa corespunda cu turatia?
_______________________________________
pus acum 16 ani
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ma enerveaza .....am scris o pagina despre turbine .. si imi spune sa activez cookie... sa-mi bag
ideea este ca la cele cu ecu exista mai multe supape .. una este comandata electric si da vacuum la alta supapa care este la turbina si regleaza presiunea din admisie prin reglarea gazelor de evacuare...acest lucru se face pentru a nu exista cresteri "explozive' de putere atunci cind turbina are eficienta maxima....
la cele cu carburator ... nu exista reglarea de mai sus si atunci .. graficul putere turatie arata ca un munte cu un perete drept in dreptul turatiei in care turbina are eficienta maxima ....adicatelea exista o presiune a gazelor de evacuare la care turbina invinge fortele de frecare mecanice si pneumatice si apare presiunea de x,xx bari ...atunci cresterea de putere este mare.. pentru ca in camera de ardere intra mai mult amestec aer benzina decit normal..
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Baga-ti cookie. Am dat si io de asta, faci Tools-Internet Options-Privacy si tragi de aia in jos pina scrie accept all cookies. Dar inainte de asta, dai cu disk cleanup pe C:, poate nu-i nevoie sa "accept all cookies".
Aha, oricum, io ma gindeam sa nu suflu prin carburator, ca-i mai complicat, sa trag cu turbina prin carburator ca la un compresor mecanic. Turbina de citroen pe care o am n-are decit o supapa de by-pass al gazelor (am uitat cum se numeste) care opreste functionarea atunci cind presiunea din compresor ajunge la 0,8 bar. Cifra nu-i verificata, mi-a zis cineva . A, n-am uitat, ii zice wastegate . E, si de-aci ne vine ideea ca presiunea poate fi controlata cumva prin wastegate-ele asta.
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Iar asta-i superba: "Some 1940s aircraft engines featured electrically operated wastegates, such as the Wright R-1820 on the B-17 Flying Fortress. General Electric was the biggest manufacturer of these systems. Being before the age of computers, they were entirely analog. Pilots had a cockpit control to select different boost levels ( ). Electric wastegates soon fell out of favor due to design philosophies which mandated the separation of the engine controls from the electrical system."
_______________________________________
pus acum 16 ani
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
jan,tu vrei sa pui turbina pe dellorto-uri?intreb pt ca m-ar interesa si pe mine asa ceva,dar eu stiu ca astea(dellortourile) nu-s facute decat pt aspirat,neavand posibilatea de imbogatire a aerului.ce si cum e adevarat in asta? stiu ca pt a pune turbina prin mecanism de depresiune,asa cum vrei tu,se foloseste carbul weber 32 dir,asa cum are renaultul 5 alpine turbo.
Poti pune turbo pe weber sau dellorto, se face asta. Mai da-i cu google, ceva... Si poti trage prin orice carburator, se foloseste si dellorto orizontal. Chiar o sa caut si eu unul, dar de obicei se vind pereche. Nu tin la carburatoare, daca o sa reusesc sa pun injectie, cu atit mai bine. Dar astea mai incolo, deocamdata sa vedem cum merg astea dellorto, discutam asa de turbo ca sa nu facem aditionale.
_______________________________________
pus acum 16 ani
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
da,in principiu daca faci prin depresiune pui cam orice carburator,eu vorbeam sa pui astea pe turbo prin presiune... in capul din gandul meu,cum spun unii,am o idee de injectie folosind dellorto dhla40 drept corp de clapeta si rampa cu injectoare de logan 1,4,acum ca si intrebare,mai pot pune turbina?
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane uite linkul cu diferentele dintre weber si dellorto
pus acum 16 ani
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
pus acum 16 ani
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, n-am rabdare sa vad ce vinde ala, e greu de urmarit si nu stie sa scrie . la ce foloseste?
Repet, ia de te uita mai bine, se folosesc multe carburatoare in varianta "blowthrough", inclusiv dellorto de care vorbim. In cazul cind nu treci de 0,7-0,8 bar (sau afli tu valoarea exact), modificarile sint minime, rulmentii de la dellorto au si etansare care rezista la presiuni de-astea. Trebuie doar etansare mai buna la capac si alte jicloare. Uite, citeste la altii cum au facut de-astea (inclusiv solex 34 pict de broasca): Citeste mai intii alea de la sticky, cum e asta: Seful discutiei desfiinteaza aranjamentul "drawthrough". Suna rezonabil ce zice el. Uite ce misto e asta:
Da, intre alea sint ceva diferente, uite ca si jan-pier ala zice ca-s mai misto dellorto. Cred ca la weber puteai sa folosesti ceva nimicuri de pe la carfil.