Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
barbyy din Bucuresti
Femeie
23 ani
Bucuresti
cauta Barbat
23 - 80 ani
Aircooled Forum / Masina mea (alta decat VW) / Salutare natiune! Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
Bine v-am gasit! 
De vreo 2-3 zile tot rasfoiesc forumul asta, mi-a placut ce-am vazut pe aici, mai ales ca ma mananca sa-mi iau un T3 ...ceva, ca T2 *?!_  doar in vise... Deci, Edi , 43, Iasytown, catel, purcel... de ceva vreme pasionat de fiare, incerc sa recuperez timpul pierdut, sau poate ca nu, toate se-ntampla la vremea lor. Apropo de T3, pe afara sunt chiar mai scumpe decat T4!  Lucrez la 2 proiecte - cam pretentios zis, dar las"asa 
First> un e30 320 din 85, asta dragoste la prima vedere, am lasat e46 pt. un urs...   In clipa de fata e bucati, lucrez la caroserie, am rugina grupa mare la podele, praguri, aripi spate...Mecaanic era ok ursuletul, l-am folosit vreo 3 ani daily, vara- iarna, pornea la sfert. A..., iarna musai cu 2 saci de nisip pe spate 
Second> de curand am dat peste un rechin, saracutul, e28 520 an 83...cureaua de distr. rupta = 2 culbutori si 5-6 parca supape indoite Am pus rigla de inox pe chiulasa, cu lerele in manuta si culmea!, 0,05, 0,04 chiar 0.03 nu intra,  nu e stramba, ne trb rectificta! Daca tot am desfcut motorul, am inceput sa caut uzuri, jocuri, mi=ar fi trb un micrometru de int. pt cilindri...O sa am nevoie de sfaturi aci...
Third> vw passat 99, asta e plastic, deci nu se pune.

salutare natiune! bine v-am vreo 2-3 zile tot rasfoiesc forumul asta, mi-a placut ce-am vazut aici,

45.7KB


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
Sharky.... pe burta era plin de pamant, ulei, mal ...un amestec   am r a s cu spaclu blocul motor   in ce hal era saracul... Completul fata cu fusta cu tot trb inlocuit, aripi int cev rugina, pe la praguri in pct.ele suspendare, stalpii spate, cupola cu mult chit(a fost culcata intr-un sant)...E de muncaaa...dar sper sa/l vad alergand cu nasul in vant pe sosele...

salutare natiune! sharky.... burta era plin pamant, ulei, mal ...un amestec   spaclu blocul

34.9KB


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Bun venit! Frumos! Ma grabesc sa plec la munte o saptamana, ma aia la cap fameleonu', mai vb ! 

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
ai nimerit bine aici, chiar daca e forum vw, iubim toate fiarele vechi 

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
Merci de primire!
Aici sunt cuzinetii de biele...randul de jos sunt cei din capacul bielei, cei de sus sunt mai uzati dupa cum se vede, am sa masor fusurile manetoane... Opinii ceva...sunt binevenite! Merci.

salutare natiune! merci primire! aici sunt cuzinetii jos sunt cei din capacul bielei, cei sus sunt

28.9KB


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
si ....

salutare natiune! ....

27.9KB


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
alta ../

salutare natiune! alta ../

27.1KB


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
tot...

Modificat de opel16 (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
tot...

salutare natiune! tot...

31.5KB


pus acum 9 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai, ce opinii ?  Set nou

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
SEt nou, set nou... Stai sa vezi chestie> Cand am desfacut motorul, primul lucru ce-l facui fu sa scot segmentii de pe pistoane si sa-i bag in cilindri sa vad ce gap am la capete, astfel vazui ca am de la 1,0 pana la 1,25 mm, chiar 1,3, manualul Haynes la M20B20 imi da o marja de la 0,2 - 0,5 mm gap pt. toti segmentii. Neavand un ceas comparator sau un micrometru de int, n-am cum sa masor uzura cilindrilor. Ochiometric peretii sunt oglinda fara zgarieturi, rizuri..., iar in paartea de sus, in buza cilindrilor se simte foooarte usor o mica denivelare, dar unghia nu agata, adicatelea uzura conica ce s=a format pe lungimea cilindrului exista, nu neg, dar e f. mica. Doi amici care au vazut la viata lor mai multe motoare desfacute decat mine, mi-au confirmat ca nu trb. alezati si secondo honuiti cilindrii(la M20B20 camasile sunt turnate in cilindri).
Apoi, am luat un set de segmenti la cota 1, adica +0,25 si cand am dat sa-i bag in cilndri... abia de intra, gap 0, zero, nada,  ba chiar se suprapun capetele segmentilor. Concluzie, segmetii i-am luat la pila, pana am ajuns la un gap de 0,3-0,4 mm. Am sA fac si proba cu lampa/becul sa vad cum calca pe peretii cilindrilor.
Trb. sa dau jos si arborele cotit sa vad ce conicitate/ovalizare am la fusuri, uzuri la cuzinetii de palier...Ma amagesc cu ideea ca n-o fi cazul sa trec la cota 1 la cuzineti,  trb sa caut un ceas comparator. 




Supape...dupa betie!

salutare natiune! set nou, set nou... stai vezi cand desfacut motorul, primul lucru ce-l facui scot

40.6KB


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
Continuare la rechin>

Sufera la aripioare, cele int. sunt mancate de rugina, lipsa tabla serios, sper sa reusesc sa le reconstruiesc. In schimb ma consolez cu panoul de foc care e ca si neatins, fata de urs unde era varza!

e_



pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai ai facut f bine cu segmentii, ca ai luat capelele la pila ca sa faci distanta prescrisa. Vezi insa ca tre' sa faci aceasta masuratoare in partea de jos a cursei segmentilor, pt ca acolo uzura e mai mica si s-ar putea sa nu se pastreze distantza, ba chiar sa se atinga capetele, lucru nasol in functionare, cand se incing si dilata(ala e rostul spatiului...).

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
Da man, ai dreptate, uzura conica a cilindrului presupune ca baza mare a trunchiului de con e sus = uzura max, am masurat gap-ul si la PMS, cat si la PMI, ca sa n-am surpriza griparii lor.

- curatare chiulasa, dar trb. sa mai insist.

salutare natiune! man, dreptate, uzura conica presupune baza mare con sus uzura max, masurat gap-ul

48.2KB


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
Rechinul asta a fost folosit la arat, garantat, altfel nu-mi explic atata pamant prin toate cotloanele... Desi initial am zis ca dau jos doar chiulasa ca sa schimb ceva supape, culbutori, segmenti, cuzineti etc...cand am vazut in ce hal e blocul  motor si cutia, am zis ca-i musai sa le dau jos sa le curat cum trebuie.
e_



pus acum 9 ani
   
moriseiki
Broscar nou

Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 44
da ,parca este scos din pamant , si , sigur esti primul care il scoate din compartimentul lui , bine ca ai de toate , timp ,chef , scule ,garaj , te invidiez , eu nu am asa cum as dori ..., sa ai spor ,urmarim tot ce faci..

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Cu segmentii cred ca ar fi fost buni si la cota 0 si nu ii mai pileai pe aia de cota 1. Daca la cota 1 nu aveai distanta intre capetele lor, si din ce spui, nu se simte uzura la mana inseamna ca cilindrii sunt inca in cota zero si nu au mai fost alezati si poti sa ii lasi asa. Jocurile  sunt cam la fel ca la T3.  Din ce stiu, parca uzura maxima e pe la 1 cm sub capul pistoanelor - sau, ma rog, in cazul rechinului  s-ar putea ca pistoanele sa intre putin in chiulasa, deci segmentii cred ca ajung pana la buza de sus a cilindrilor si acolo e uzura cea mai mare.

Din experienta mea -nu e totusi mare-  daca nu se simte pragul de uzura la deget, nu vei avea constatari deosebite cu o trusa de alezaj si e inca in cote. Eu mi-am luat trusa de alezaj ca sa fiu sigur de masuratori.

Rigla de otel nu stiu cat e de precisa ... poate mai precisa ar fi un geam gros de sticla sau chiar un subler mare si putin folosit. Am masurat comparativ prin cele trei metode si riglele m-au dus mereu in eroare.  Cred ca data fiind prinderea chiulasei in mai multe prezoane si avand mai multi cilindrii, sansele sa se deformeze sunt mai mici.

Cuzinetii trebuie schimbati, evident sunt destul de uzati ... am asa un feeling ca la robustetea motorului ce se vede in poze, daca cilindrii nu au uzura accentuata si nu a amai fost umblat in el, uzati sunt doar cuzinetii, nu si palierele sau arborele.

Ah, daca tot ai desfacut si vrei sa cureti blocul, cred ca ar fi simplu sa ii cureti circuitul de apa (o sa gasesti multe mizerii acolo) scotand dopurile alea tehnologice incastrate in blocul de fonta. Asigura-te intai ca le gasesti in comertz,  pe la magazine la diametru care iti trebuie - nu le mai pune pe cele vechi din motive evidente - oricum o sa vezi dupa ce le scoti, de ce.  Sunt ieftine, cativa lei - max, bucata.

PS. Foarte utila macaraua aia ... am tot amanat si eu sa imi fac una ... dar la ale noastre ne mai descurcam si cu bratele, iar motorul iese mai bine pe dedesubt  .O sa imi fac totusi una, ca e tare folositoare. Am vrut sa cumpar ... ca imi era lene, se gaseau si sh mai ieftin. Cand ai nevoie, insa nu le gasesti.


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
Segmentii aveau un gap de 1 - 1,2 mm intre capete, m-am gandit ca trb sa existe uzura si la nivelul cilindrilor, nu doar la segmenti, de aceea am zis sa iau un set de segmenti la cota 1, adica +0,25. M-am temut ca daca iau standard voi avea un gap peste 0,5 mm, cat e limita max. DE amorul artei as fi vrut sa verific uzurile din cilindri, sa vad si eu cum stau de fapt, dar e posibil sa rezolv si asta curand.  Vorbind despre uzura conica a cilindrului, da, asa e, uzura max e la partea superioara, cilindrul se traansforma intr-un trunchi de con cu baza mare sus. Dupa cum explica specialistii, uzura e maxima sus pt ca aici ungerea e semiuscata, iar presiunea gazelor mareste frecarea primilor 2 segmenti de compresie. Dar mai e si uzura ovala...

Legat de planeitatea chiulasei si de modalitati de planare/rectificare,  uite aici ceva specific garzii vechi, dar cu rezultate f. precise 


Referitor la cuzinetii de biela si palier, m-ar fi interesat mai multe opinii din partea celor care au vazut/reparat suficient de multe motoare... LA prima vedere de profan, am observat o uzura oarecum uniforma a cuzinetilor, fara zgarieturi(doar ceva minor), santuri, ciupituri.

Te referi la dopurile de gheata, parca asa le mai zice, da, sunt ieftine.

Era pe olx o girafa auto 2 To la 150 lei la Pitesti, e moca, dac-o mai fi valabil!

Modificat de opel16 (acum 9 ani)


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai cuzinetii aia, daca sunt la cupru, aar trebui schimbati. Incearca sa-ti faci rost de un divais de-ala cu comparator ca sa masori interioare de cilindri, cuzineti montati in bloc/biela etc. Eu am, da' stai uuun pic departe si total in afara rutei mele spre vest

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Utila discutia despre segmenti. Nu stiam motivele reale. Eu credeam ca se uzeaza mai mult datorita balansului diferit al pistonului catre capatul cursei  dar daca stau acum sa ma gandesc mai bine cred ca era o aberatie in capul meu. Ce mai vroiam sa zic e ca la T3, golf II, etc (1.6 D si TD) segmentul de compresie nu ajunge pana in capul cilindrului ci se opreste cam la 1cm de buza superioara - acolo unde se simte si uzura la deget. Banuiesc ca la rechin ajunge cam pana in capatul cilindrului, si pistonul intra un pic si in chiulasa dupa forma ei.

Pe mine ma mira un pic doar faptul ca mai uzati sunt cuzinetii din capace. In general am vazut cuzineti uzati uniform, indiferent pe ce parte erau. Da, cum zice si Mishu, faptul ca au ajuns la cupru e semnul sigur ca trebuie schimbati, mai mult nici eu nu stiu.

Referitor la planarea chiulasei, stiam de filmuletz, m-am uitat mult la el, dar nu am incredere in procedura aia decat daca stii foarte bine ce faci si ai o anume dexteritate in maini ... altfel sansele de reusita sunt minime, ba chiar nu foloseste la nimic. Daca mi se permite o discutie pe topicul asta referitor la planarea din filmuletz, as zice ca apasarea trebuei sa fie perfect uniforma, chiulasa avand tendinta datorita apasarii sa piarda mai mult material la margini ... putand deveni un rebut definitiv. Uite, de exemplu la Bucuresti am apelat pana la urma la o firma de planeaza (nu m-am incumetat sa recurg la procedeul din film) pentru ca sudasem un pic gaurile de antigel, pe unde  unde erau corodate si deci trebuia rectificata suprafata. Am avut surpriza placuta la firma asta sa imi spuna ei cat au luat (cat a fost nevoie, adica minim) din chiulasa ca sa stiu daca e nevoie sa pun alta garnitura sau daca am o problema cu deck-height-ul ... si se schimba si compresia. La mine a fost 17 sutimi, atat mi-au zis, si am intrat in tolerantele acceptabile. Nu mai vorbesc de o anume rugozitate necesara etansarii ... Poate ca merge, in anumite cazuri, depinde de autor ... dar ... ... eu n-as miza mult pe planarea manuala.

Stiam de girafa de la Pitesti, sau altele dar n-am acum dubele (T3-urile) functionale. Cand credeam ca am una, m-a lasat in drum, plina cu diverse troante de care vroiam sa ma scap pe la mosie si plec maine sa o recuperez. Dar sa nu balaresc topicul. Sper sa am rabdare sa scriu cele multe aventuri pe topicul dedicat ei. Scuze !


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
Nici la mine pistonul aflat la PMS nu depaseste suprafata blocului m., deci vorbim de acelasi tip de uzura, cu un maxim la cca. 1 cm de marginea superioara, pana unde ajunge primul seg. de compresie. Cat priveste balansul pistonului, cred ca te referi la cealalta uzura de tip ovalizare, datorata fortei rezultante cu care apasa pistonul pe peretii cilindrului. Ovalizarea asta se produce in plan perpendicular pe axa arborelui cotit.... In fine, prea multa teorie!

salutare natiune! nici mine pistonul aflat pms depaseste suprafata blocului m., deci vorbim acelasi

52.9KB


pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
spalare ext.
e_



pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ce e spuma aia? Ca eu sunt satul de tava, gaz si pensula

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
E un spray pt curatat aragaze, se gasesc peste tot, am consumat 2 din rezerva nevestei... Ma dispera ca trb sa curat manual, am razuit cu spaclul combinatia aia de pamant+ulei, apoi dai cu apa. Mizeria aia are o aderenta beton, poate un turbojet imi usura mult munca.
Un turbojet, un compresor

salutare natiune! spray curatat aragaze, gasesc peste tot, consumat din rezerva dispera trb curat

41.1KB


pus acum 9 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
spray-ul ala contine soda, stiu ca scrie pe el ca nu se da pe aluminiu ... eu pana sa citesc, am dat pe ceva din aluminiu si l-a patat

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 9 ani
   
opel16
Broscar nou

Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
Asa e RAduI, buna precizarea,  contine carbonat de sodiu si nu e indicat pe aliaje de Al, dar blocul e din fonta, cutia am frecat-o cu ceva decarbusolv mai vechi.  Intr-o carte de reparatii auto de prin '62 se da urmatorea reteta pt degresarea pieselor din aliaje de Al>
- carbonat de sodiu(soda de rufe) - 4,5 g
- soda caustica - 1,3 g
- fosfat de sodiu(aditiv alim.) - 1,35 g
- sapun lichid - 1,0 g
- apa - 1 litru.


pus acum 9 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ca tot veni vorba de spalat piese, pt piesele din fonta/otzel cel mai mishto si ieftin e: 1 chil de soda caustica in 10 litri de apa (grija la amestecare, cate putin ca face urat!), in cazanel de fier, se pune la fiert si se baga piesele acolo. Curata tot, inclusiv resturile de vopsea. Se scot piesele dupa cateva ninute, se spala cu furtunul de apa (ideal sub presiune) si se usuca cu aer comprimat. Iese superb! De sigur, fiertul se face in curte, nu pe aragaz in bucatarie.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 9 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
da, mie imi ramasese in cap blocul din aliaj de Al-Mg de la broasca, nu m-am gandit ca ala o fi din fonta

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 9 ani
   
angelinno
Vizitator



Era odata fosfat trisodic....se folosea la spalat calorifere si alte tzevusti...Buuun de tot..Il dizolvam in apa calda si nu pata nici aluminiul...
Poate s-o mai gasii!


pus acum 9 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la