Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: LaraTaner
| Femeie 19 ani Prahova cauta Barbat 24 - 52 ani |
|
opel16
Broscar nou
Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
|
|
Postez lucrarea asta mai mult ca pe un fel de incurajare pt. cei care doresc sa-si faca singuri diverse dispozitive pt. garajul lor, trb. sa mai mentionez ca eram la primele mele suduri cu electrod, schita-proiectul engine hoist l-am gasit pe net, am tinut cont de rezistenta materialelor, n-am mers dupa ureche, oricum a trecut proba de foc. Tot ce va trb. e un aparat de sudura clasic, daca e invertor e si mai bine, flex si ochelari sau masca de protectie obligatoriu / ssm-ul!!!, profil rectangular, platband, cric hidraulic...etc. Urmeaza un stand de motor curand. Recomand pt inspiratie siteul gasiti aici de toate!Bafta. Engine_hoist
34.8KB
|
|
pus acum 9 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
Cam cat a costat materia prima ? Cricul cate tf are si ce cursa utila ? Rotile sunt din cauciuc ? Cred ca o sa ma apuc si eu de una.
|
|
pus acum 9 ani |
|
opel16
Broscar nou
Din: Iasi
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 48
|
|
Depinde de unde cumperi profilele..., cric de 2 t sau 3 t, cursa ....am sa masor, dar un cric gen Bottle ar fi si mai indicat pt cursa mai mare(pret mare!), dar te descurci si cu cel care l-am pus eu(in prima faza ridici fata masinii pe capre, apoi o lasi jos), uite aici link cu toate datele
hardcorepontiacs.com/forum/pdf/EngineHoist.pdf
|
|
pus acum 9 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
|
pus acum 9 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
As vrea sa iau material sa imi fac o girafa, adica teava patrata. Ma gandesc sa iau teava cu latura de 700 sau 800 mm ... insa nu sunt hotarat - daca e suficienta o teava de 3mm grosime sau sa iau de 4 mm ? Nu prea am bani si nici nu vreau sa fie prea grea. Mishu, tu esti inginer (auto) ... o teava de 2000mm (2m) de 700mm de 3mm grosime ... cu cat se incovoaie si care e rezistenta la rupere, daca atarni 2,5 tone la capat ? 2.5t o sa fie acoperitor ... si pentur un motor + cutie de autobuz sau tanc, cred ...
|
|
pus acum 8 ani |
|
moriseiki
Broscar nou
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 44
|
|
ma gandeam si eu la o macara girafa dinasta , si aveam de gand sa o fac cu teava de 3 mm bratele ridicatoare , si cu 2 mm grosime scheletul , inbinari cu suruburi (eu neavand posibilitate sa sudez), apoi am renuntat , ca nu am spatiu pt depozitare , cand va fi gata nu cred ca va fi nevoie sa ridici 2,5 tone cu ea , eu am zis ca la 2-3 sute de kg rezista , un motor fiind de vro 100 kg , deci ar fi in parametri in loc de cilindru hidraulic , eu gandeam sa pun un spinclu de la un cric (cam 400 mm lungime filet patrat), si pozitionat mai aproape de inbinare sa aiba cursa care imi trebuie , cilindrul hidraulic neavand de unde sa il procur , apoi sa fie si mai ieftin acum mai te gandesti cum vrei sa il faci
Modificat de moriseiki (acum 8 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
... Am ramas iar fara bani dupa cadouri si micile placeri facute copiiilor de sarbatori ... Asa ca o sa aman. Cred ca o sa ma rezum la 3mm si o sa fac o combinatie intre teava patrata de 70 si cea de 80. Adica, tot din motiv de desfasurare in caz de nefolosinta, vreau sa o fac cat mai pliabila. Astfel, m-am gandit ca teava de 70 sa intre in cea de 80 atunci cand se strange, iar labele alea mari de sustinere (care au rol de captare a centrului de greutate ca sa nu se rastoarne) sa poata fi folosite la nevoie ca sa car /sustin un motor prin atelier. Ideea e ca daca ma plimb cu un motor prin garaj, agregatul se poate rasturna datorita balansului, evident daca centrul de greutate al ansamblului cade in afara ariei acoperita de labele de sustinere.
Pe de alta parte, as vrea sa ridic la nevoie chiar si o carapace de broasca, cu masurile de siguranta necesare ... de aceea as vrea sa fie cat mai solid.
Nu ma vad totusi, acum, invatand despre rezistenta materialelor asa ca o sa merg la ochi cu aprecierile, daca nu imi raspunde in timp util cineva. Aia zic in planurile date pentru "Engine Hoist" de ceva ce se traduce din metrica lor in vreo 2.5 mm ... Deci o sa raman la 3.
Orcium, ca idee, dilema a plecat de la faptul ca am vrut sa fac niste rafturi din cornier in atelier. Mai demult zgarcit fiind, am facut rafturi din cornier de 25/25 din 2-2.5 mm ... se flexeaza ca naiba. Am gasit de la cineva niste rafturi gata facute din cornier de 25/25 dar de 4mm grosime ... Sunt perfecte ! Din pacate ma tot uit ca sa iau si sa fac o continuare si nu gasesc pe piata cornier de 25 din 4mm ... nu au decat de 3mm. Poate are cineva idee de o sursa.
|
|
pus acum 8 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
Cric hidraulic am special pentru asta, cred ca duce 5 tone si are o cursa de 300 mm. Il luasem mai demult, cand aveam bani pentru alta aplicatie ... a fost in jur de 250 lei. L-am luat de la lyncos - lincos ... cei cu scule pt ateliere auto.
|
|
pus acum 8 ani |
|
moriseiki
Broscar nou
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 44
|
|
se poate sterge de un admin (acest post) , gresisem , si am postat de doua ori , scuze
Modificat de moriseiki (acum 7 ani)
|
|
pus acum 8 ani |
|
moriseiki
Broscar nou
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 44
|
|
pe rafturile cu pricina banuiesc , ca ti piese , eu as merge si pe lemn patrat de 5x5 sau 7x7 , cu picioruse mai dese , la 700 mm sa nu faca burta mare , asta daca nu gasesti cornierul pe care il vrei la macara , trebuie sa ai si spatiu in sus , ca sa poti lua caroseria cu ea , si o grinda sa poti agata sufe , sau cu ce o vei lega sa o ridici , sa vina sufele pe lateralul caroserie si sa se agate imediat de grinda cu pricina
33.2KB
|
|
pus acum 8 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
Misto desenul, te-ai ambitionat un pic ... Da, mai mult imi e ca e sudata in unele locuri de sasiu si poate are si unele suruburi duse... si va trebui sa fac ca in desen, daca vreau sa execut singur toata treaba. Inaltime am suficienta acolo unde vreau sa execut operatia. Eu ma gandeam sa petrec sufele direct prin carlig dar, da ... poate e mai bine cu o grinda intermediara ca in desen desi nu imi dau seama de implicatiile in echilibrul static. Ideea e ca o sa tensionez caroseria prin ridicare usoara vazand in timpul asta unde se mai tine. Cel mai important e ca nu vreau sa imi cada in cap...
|
|
pus acum 8 ani |
|
moriseiki
Broscar nou
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 44
|
|
daca agati direct in carligul macaralei , chingile vor forta putin caroseria in partea de sus , eu am facut agatarea asta cu un trabi al meu , dar nu as mai face la fel , dupa ce faci un plan al macaralei te gandesti sa fie si rezistenta , si usurica , ca sa alegi materialele
|
|
pus acum 8 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Foarte frumos a iesit divaisul, bravo! Tipatescu- cum sa ridici 2 tone jumătate???? Ti-ai cumparat tanc si vrei sa-i scoti motorul? Fa cum a facut omul, ca a iesit f bine si frumos. Daca vrei, am un... vinci, cum sa-i zic, o dracarie pe care o atarni de o grinda cu un carlig. Are un lantz fff gros cu un carlig ca de macara si un lant mai subtzirel in bucla de care tragi muuult mult mult si repede si carligul se ridica inceeeet de tot. Ridica 2 tone jumătate, numai sa ai de unde il agatza.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 7 ani |
|
georgstelsib
Broscar nou
Inregistrat: acum 3 ani
Postari: 27
|
|
salut tipat, ai mai facut dispozitivul de scos motoare? Pune poze cu el.
|
|
pus acum 2 ani |
|