Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
anka... pe Simpatie
Femeie
25 ani
Valcea
cauta Barbat
25 - 40 ani
Aircooled Forum / broscar in timpul liber / circulatia in sensul giratoriu Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
vasi 76
Broscar nou

Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 4
NE OMOARA SENSUL GIRATORIU !
(studiu de caz)

Totul a pornit saptamana trecuta de la o banala si amicala discutie a mea cu un prieten (si coleg serv) in care discutam despre o neintelegere dintr-un sens giratoriu ...moment in care navaleste neintrebat in discutie un alt coleg (il voi numi simplu doar "S" si care plin de efervescenta incepe sa ne explice cum se circula in sensul giratoriu...

Normal, spiritele incep sa se incinga, testosteronul urca rapid, apar primele argumente care incep cu "pai ce plm..." ...apar telefoanele pe masa cu Google deschis ...intre timp intervin si alti colegi in discutie fiecare aducand argumentul lui - ce sa mai discutam, la sfarsitul programului eram toti cam nervosi si ne uitam chioras unu' la altul in timp ce eram impartiti in 2 mari grupe "pro si contra". Si e vorba de soferi cu ani grei de permis...

Am crezut ca discutia a ramas "in coada de peste" si ca a 2-a zi ne vom intalni linistiti dar colegul S probabil n-a inchis un ochi toata noaptea ! Nu putea accepta ca nu-i dadeam dreptate asa ca discutiile au continuat mai aprinse insa de data asta "febra giratoriului" a cuprins si alte departamente ale firmei + alti multi amici din afara locului de munca (ca deh, messu' functioneaza ! )

Deja ne cam lovise un fel de isterie pe plan local ...oriunde vorbeau 2 nu auzeai decat "Colentina","Universitate","Godina", "cod rutier" si "sens giratoriu" ...la serviciu aveam deja desenat pe o tabla cazul discutat (il voi expune si aici) ..si mai aveam o lista nominala cu cele 2 tabere.
Faptul ca discutam fiecare argumentand in felul lui, nu era neaparat un lucru rau dar din pacate unii dintre noi luau deja prea personal si pasional subiectul in cauza !

Ok, era cazul sa gasesc o solutie pt aplanarea conflictului asa ca pe langa Codul Rutier pe care am inceput sa-l strabat, am mai cerut ajutor si de la alti colegi ce aveau legatura cu legislatia rutiera (tatal unui coleg este instructor cursanti ...un alt coleg are un prieten intructor de legislatie)

Intre timp am inceput sa "gogalesc" cautand cazul nostru de studiu si am ramas surprins sa constat ca fix aceeasi discutie (intamplator) a ajuns la un moment dat "subiect national" de dezbatere - filmulete 3D YouTube, interviuri televizate cu politisti rutieri invitati in studio, indicatii si rezolvari expuse de catre scoli de soferi din tara, Godina cu punctul lui de vedere de care e plin internetul ...deci lucrurile pareau mai complicate decat am crezut initial !

Ok, Codul Rutier nu legifereaza in mod expres circulatia in sensul giratoriu fiind destul de zgarcit in reglemantari insa din cate exista am selectat urmatoarele:

Sensul giratoriu PREVAZUT cu semnul distinctiv 3 sageti.
(caz de sens giratoriu cu 2 benzi)

- incadrare pe banda 1- pt prima iesire din sens SAU cel mult a 2-a

- incadrare pe banda 2 - pt iesirile 2/3/4/5 (etc) sau intoarcere
(deci pt a 2-a iesire din sens va puteti incadra pe oricare din cele 2 benzi)

Din codul rutier stim doar atat:

- masinile din sens au prioritate fata de cele care urmeaza sa intre.

- cei ce urmeaza sa intre trebuie sa acorde prioritate de stanga, fapt intarit si de indicatorul "cedeaza trecerea" intalnit la intrarea in sens.

- oprirea este strict interzisa in sensul giratoriu.

Revenind la cazul in discutie.

Este vorba despre 2 masini ce ruleaza paralel intr-un sens giratoriu (le voi numi Mas1 si Mas2) - Mas1 ruleaza pe banda 1 respectiv Mas2 pe banda 2) iar in dreptul unei iesiri din sens, Mas1 vrea sa-si continue drumul prin sens iar Mas2 vrea sa paraseasca sensul (vezi desenul)
Care dintre cele 2 masini are dreptul sa-si continue drumul si care trebuie sa franeze ?

Noroc ca salvator am primit 2 pareri, zic eu maxim avizate care au avut una si aceeasi solutionare pentru ca probabil conflictul ar fi continuat si saptamana asta si cam deja incepeam sa facem toti "cu capu' " !
Dupa cum spuneam, tatal unui coleg este instructor auto cu elevi
iar un alt coleg are un amic ce este instructor de legislatie si specialist in dinamica accidentelor sub aspect de legislatie rutiera si noroc ca raspunsurile lor au venit destul de rapid.

Concluzia lor fix pe cazul meu a fost urmatoarea:

Daca in pozitia din desen cele 2 masini s-au lovit, SINT FOARTE MARI SANSE ca politistul ce va face constatarea sa considere ca Mas 2 nu a acordat prioritate de banda pt Mas 1 si asta survine din necunoasterea temeinica a legislatiei de catre politisti si implicit Mas 2 ramane fara permis.

Totusi, din spirit de prevedere (adica sa fie bine ca sa nu fie rau ) politistii solutioneaza in general astfel de situatii ca fiind "din culpa comuna" ceea ce e o imbecilitate !
Este clar ca nu pot fi ambii vinovati in cazul in care o masina se urca pe cealalta ! - cineva greseste.

Pt ca astfel de situatii sint tot mai numeroase si pt ca unele scoli ii invata pe cursanti numai tampenii, s-a trecut in ultima vreme la o analiza mai atenta a situatiei.

Adica se merge pe ideea ca daca Mas 2 si Mas 1 s-au lovit, asta presupune ca una dintre ele cel putin a gresit o manevra undeva anterior.

Asa ca pur si simplu se deruleaza filmul situatiei cu cativa zeci de metri si cu cateva secunde anterior accidentului.

Daca privim foto cu atentie si derulam mental cursul masinilor constatam ca inainte sa intre in sens Mas1 (deci cand aceasta era sub raza ind "cedeaza trecerea" , Mas2 era deja in sens cam in dreptul Mas1sau chiar anterior - oricum in raza vizuala a Mas1.

Chiar daca Mas2 facea deja sensul pe banda 2 ....Mas 1 forteaza intrarea pe banda 1 (existand loc fizic si aparent neperturband mersul Mas2) dar uitand semnificatia ind. "cedeaza trecerea" care impune "acordarea de prioritate TUTUROR celor ce circula pe drumul prioritar"

Degeaba la momentul accidentului Mas1 isi revendica banda asteptand prioritate pt ca din punct de vedere legal ea nu trebuia sa fie acolo ! Mas1 a gresit anterior cu cateva secunde cand n-a acordat prioritate totala Mas2 la trecerea prin sens.

Aceasta a fost concluzia clara a instructorului de legislatie si a intructorului elevi.

Cu toate astea, chiar daca rezolvarea mi se pare logica, legala si de bun-simt (si asa am circulat ani de zile) uite ca exista politisti la TV si scoli de soferi (!) in Romania care sustin ca Mas2 trebuie sa opreasca (in sens ??) si sa acorde prioritate de banda Mas1 !
Inclusiv "publicu' de Godina" sustine cu tarie aceasta imbecilitate reusind sa zapaceasca de cap mii de soferi si internauti.

Se uita aspectul ca NU poti intra in sens avand "cedeaza" atata timp cat pe oricare dintre benzi circula cineva chiar daca aparent nu-l stanjenesti !
Nu poti sa intri discret furisandu-te pe langa bordura si apoi sa zbieri dupa prioritate !

Aaaaaa, daca chiar te grabesti si cica ar fi loc, ok, intri, dar o faci cu atentie stand mai in spate fata de cel ce deja parcurge sensul si astepti sa-si defineasca traiectoria prin lumini de semnalizare.

Concluzia

S-ar putea in cazul unei situatii ca in desen si aflandu-va in Mas 2, in caz de accident, Politia sa va lase fara permis.
Ok, mergeti in Instanta si 100% veti castiga !

Deci in foto Mas 2 are prioritate de trecere si Mas 1 trebuie sa ii cedeze accesul neconditionat.

PS - intre timp discutia conflictuala s-a incheiat ramanand total contra si de neinduplecat sa accepte aceasta solutie, evident, colegul S.
L-am linistit insa rugandu-l ca el sa circule in continuare prin sensul giratoriu asa cum stie el asigurandu-l ca daca cumva vreodata ne vom intalni pe benzile unui sens, in secunda 2 eu am sa ma refugiez pe iarba din centrul sensului pana traverseaza el intersectia !

PS2 - desi i-am dat "dreptate" Mas2 (asa circuland de cand ma stiu) totusi recunosc ca la un moment dat am reusit sa ma zapacesc incat chiar nu mai eram sigur ca procedez corect.

Cu toate astea, pentru ca in intersectiile cu sens giratoriu 80% dintre romani nu stiu sa circule sau macar sa semnalizeze ce vor sa faca, preventiv va recomand sa nu va bizuiti pe "dreptatea" proprie si din cat se poate sa va suciti gatu' in toate partile. Ce folos ca la final se constata ca ati avut dreptate dar masina e toata sifonata !
Oricum, la noi se circula prin sens pe baza de tupeu + CP.
Nasol.http://www.fileshare.ro/e3172721820http://www.fileshare.ro/e3172721820

Lat edit: Nu stiu cum se ataseaza aici mai multe poze, asa ca am uploadat separat pe alt server pozele si pun link aicea 

circulatia sensul giratoriu omoara sensul giratoriu !(studiu caz)totul pornit saptamana trecuta

24KB

Modificat de vasi 76 (acum 6 ani)


pus acum 6 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
din cate tin eu minte si aplic, M2 trebuie sa schimbe pe banda 1 in giratoriu inainte de a vira dreapta. Am facut de multe ori asta chiar sub nasul organului si a fost de acord cu mine.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 6 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
In Targu-Jiu exista cel putin doua intersectii giratorii, in centul orasului, care ar putea fi o capcana pentru soferi. Astfel, chiar inainte de intersectia giratorie e montat un semafor.  Teoretic, cel putin doua strazi care ajung in intersectiile respective au concomitent culoarea verde. Dar tu nu stii asta. Poti crede ca avand verde la semaforul la care esti,   poti trece ca prin branza ... Gresit ! Dupa trei metri ai de dat prioritate oricarei masini care vine prin giratoriu.

Poate e lipsa de experienta cu astfel de combinatii ... dar atunci cand  au modificat intersectia, era sa mi-o iau de cateva ori, cand am intrat in oras.

E ceva stupid pe undeva ... Uite, in Bucuresti e intersectia de la statuia Aviatorilor. Eu trec des pe acolo pe drumul drept care vine de la Drorobanti si duce spre Mincu  In ultima luna de cel putin trei ori era sa ma pocnesc ... Pur si simplu cei care veneau dinspre Mincu si virau la stanga pe Bd Aviatorilor imi taiau calea ... Pur si simplu nu cred ca isi dadeau seama ca EI trebuie sa "cedeze" dupa ce au inconjurat statuia ... Cei mai multi opresc, inteleg ca au cedeaza ... dar nu e de ajuns. Ajunge un singur bou ca sa... se intample.

Deci doua situatii doua rezolvari diferite ... deci,  Atentie la giratorii si la semnele precedente. Si, cel mai bine e sa intri cu grija si viteza redusa ... ca pentru intalnirile cu animale.




pus acum 6 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Am auzit nu demult o explicatie f misto. consideram ca ai taiat donut-ul si l-ai indreptat, obtinand un drum drept cu 2 benzi. In mod evident, ala de pe centru nu poate face la dreapta de pe banda 2, trebuie sa treaca din timp pe 1.
Daca masina 2 trece pe banda 1 in zona strazii de pe care intra masina 1, atunci 1 tre sa ii dea prioritate. Daca 2 e tzantzosh pe banda 2, atunci 1 poa sa intre bine-mersi si masina 2 tre sa ii dea prioritate cand vrea sa se dea pe banda 1 ca sa isi pregateasca iesirea.
Ideea e ca masinile ce intra tre sa dea prioritate masinilor care circula in sens. Dar 1, odata intrat, e bun intrat, este si nelin sens, cu toate drepturile, si 2 tre sa ii dea prioritate la sch benzii.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 6 ani
   
vasi 76
Broscar nou

Inregistrat: acum 6 ani
Postari: 4
revin cu 2 link-uri destul de interesante
si


pus acum 5 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la