Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
andreeadede la Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Ilfov
cauta Barbat
24 - 39 ani
Aircooled Forum / TUNING / Modificare motor 1300 Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Pun si eu o intrebare, ma bate gandu sa fac o modificare simpla la motorul meu. Am auzit de mai multe ori ca pe motorul de 1300 seriile AB se poate monta un set stock de 1600 (85,5 x 69 mm 1584ccm) fara modificari, adica alezare sau schimbat alte organe. Ma gandesc ca daca la 1300 AB am 77x69mrn ar fi suficienta doar schimbarea setului, dar sincer io habar n-am nu ma pricep la chestiile astea decat teoretic...in mare
Poate cineva sa imi confirme treaba asta si sa-mi dea mai multe detalii ?


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cilindrul intra direct in bloc, pistonul+bolt intra direct pe biela, insa alezajul unde intra cilindrul in chiulasa trebuie marit. Sau sa gasesti chiulase de 1,6.

_______________________________________


pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Aham... si daca pui chiulase de 1.6 trebuie si galerie noua de 1.6 ? Prea complicat mai bine merg ca melcu  daca ma pricepeam io sa le bucatesc eu una, da asa...

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Trebuie si galerie si in pricipiu si carburatorul, da' si io doar am auzit asa, nu le-am comparat niciodata; galeria de 1,6 ti-o dau io, daca-ti trebuie, dar trebuie desfundata preincalzirea. Dar poti folosi si carburatorul de 1,3 cu galeria sa, nu stiu cu ce rezultate.

_______________________________________


pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Am citit pe la unii ca ar mere pe chiulase de 1.3 si fara modificare, sau cu ([cenzurat]  ) problema e ca ca ar creste compresia la 8.8:1 marind riscul de detonari, valvele sunt cam mici.
Galeria cica ar merge si cea de 1.3 cu tot cu carb, poate schimbate jigloarele sau cum s-o zice corect.
Deci ar trebui sa merg pe chiulase de 1.6 asta inseamna o caruta de bani mai bine vand setu de 1.6 decat sa dau milioane  cred ca m-a scarmat in popou 


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Sau poate gasesc un motor mai obosit si ieftin si imi fac mana pe el, poate ies mai bine asa si daca iese prost il am pe al meu care merge bine .... pana la urma ar cam trebui sa invat si eu cum e cu motoarele ....

Acuma daca bag chiulase de 1.6 admisie simpla compresia ar fi ok 7.5:1 .... hmmm..


Modificat de DanielT (acum 16 ani)


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
so:

- motor 1.3 dubla admisie, transformat in 1.6;
- chiulase largite;
- schimbat galeria de 1.3 cu una de 1.6 (nu a vrut sa mearga decat cu un 34 pict 3 original, cel generic - brosol H 30/31 nu s-a lasat strunit, nici cu schimbari prin el; atentie! galeria de 1.6 nu se pupa cu capetele de galerie de 1.3 (diametru usor mai mare al sectiunii centrale) - noroc ca am avut galeria cu totul;
- ref compresie si detonari, cred ca a devenit mai sensibil la chestiile astea, datorita camerei de ardere mai mici decat standard pentru 1.6, de aceea am avut probleme la reglajul avansului; imi da rateuri in sarcina; sunt pe drumul cel bun oricum


pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Multumesc mult pentru informatii
Era bine sa fi intrebat inainte sa arunc banii  Aceasta "usoara" adaptare este mult prea complicata si costisitoare pentru gustul meu. In consecinta am un set de 1.6 85,5 x 69 mm 1584ccm de dat, productie Mahle. Il dau ieftin, l-as da si gratis da am unele retineri 


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
exagerezi, este o modificare foarte simpla iar daca il rogi frumos pe bogdan_bus s-ar putea sa iti explice el cum se face "reshape-ingul" unei camere a.i. sa mai castigi ceva centimetri cubi

pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
E simpla nu neg, dar eu unu nu vreau sa fac modificari ireversibile pe un motor bun chiar foarte bun, daca as avea unu de sacrificiu m-as baga si as face avion din el. Asta e de fapt problema mea .

Mai ma gandesc, deocamdata setul nu cere de mancare (puteam sa fac ceva mai bun cu banii aia da asta e altceva) si daca imi pica o victima de motor pe mana fac sushi din el 


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
singura modificare ireversibila se face la chiulase, pe care oricum le poti inlocui, presupun ca ti-e de bloc; cauta si tu doua chiulase de bus sau broasca de 1.6, dubla admisie, da-le la facut la BV si asta e

pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Mie mi-e si de chiulase ca se gasesc greu de 1.3 dubla admisie. O sa caut ceva chiulase de 1.6 poate am noroc si gasesc si un bloc. As vrea sa nu am down-time mare la motorul meu ) sa mesteresc in liniste si sa invat.

Pana la urma setul motor nu expira si nici nu se impute  asa ca am timp


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
daca n-ai nevoie de prelucrari la bloc si arborele nu are joc, schimbarea setului si a chiulaselor, precum si inlocuirea galeriei si a carburatorului se pot face linistit intr-un w/e... de ex. la mine la garaj "coming soon"

pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Prelucrari n-am nevoie, ca n-am joc, e totul prelucrat la cota 1, sa adun toate organele necesare si discutam . oricum trebuie sa-ti fac o vizita si pentru bara aia fata,mai detaliem atunci ce trebuie facut, numai sa ma scobesc de niste timp liber

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
la fel si la mine, timpul este esenta

pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Cred ca o sa merg in alta directie, am sa caut un bloc de 1300 (sa nu am probleme de omologare, ideal in AB ) si o sa experimentez pe el. Poate chiar ceva injectie, binenteles ca n-am habar de cum se fac avioanele astea, da invat . Daca iese ceva frumos il sui pe masina 
Asa ca incep incet incet sa strang piesele necesare


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la