Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
mariana_n23 pe Simpatie
Femeie
19 ani
Brasov
cauta Barbat
29 - 52 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Racire verticala pe motorul de tip 4...din nou Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Exact de-ala am pus. Functionarea aleatorie...dracu stie, ala-i facut de EMPI, nu de Rolls sau Royce.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
vad ca de fapt el nu comuta circuitele.. ci inchide doar circuitul de by-pass, atunci cind temperatura uleiului este la xx grade

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Exact, nu inchide de tot circuitul lung, ca la water-cooled, nu stiu de ce.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai atunci, simplifica constructia lui ... eu totusi incerc sa fac varianta cu ventilatoare care sa porneasca la 85 de grade ....sa vedem ce iese
vorbeai odata de racirea motorului doar prin ulei .... nu stii cam ce cantitate de ulei folosesc baietii  si cam cit e de mare radiatorul ...parca vazusem la unii si tulumba si ditai radiatorul .... in sensul asta m-am gindit sa folosesc o turbina ingusta si o tulumba de 1200 si sa compensez cu radiatorul .. dar sa nu folosesc termostat ci numai ventilatoare, eventual un flaps care sa inchida sau sa deschida o "gura" de aer

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MadalinuL
Vizitator



salut,  eu la racirea suplimentara cu radiatorul de ulei de oltcit, la oltcitul turbo , am bagat in plus cam 3-400 grame in plus de ulei ca sa fie bine 
nu l-am pus de la inceput tot uleiul, ci dupa cateva drumuri , dupa care am lasat multe zile masina sa stea pe drum drept sa vad exact nivelul de ulei

am mai verificat iar dupa cativa km de mers,  totul este in regula
si la motorul comprimat de-l avusesem inainte si care se tot incingea din alte cauze,  cam tot atat ulei am bagat in plus 


pus acum 15 ani
   
LIVIU/RATB
Vizitator



Jane, Bogdane, despre  mot. de tip4 am pus dincolo, la tehnic, o problema...Plz...vedeti si ziceti...    

si eventual, dupa ce cititi, maine ma puteti suna, ca's la serviciu, sa ziceti e bine au ba....

Modificat de LIVIU/RATB (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Si cine te tine sa intrebi "aici"? Daca tot ii trimitzi "dincolo", macar pune naibii linkul, sa nu stea oamenii sa caute ca sa rezolve problema TA.....
Daaar... tu ai racire verticala la T4? Ca despre asta e topicul de fatza.......


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Lasa, n-are nimic, importanta-i informatia, mai putin unde se afla...
Treaba e ca acolo inauntru nu-i filetul dus, el poate sa fie bine-mersi (dar in 2 bucati), ci s-a rupt bosajul din bloc in care se sprijinea surubul. Surubul ala e solicitat la incovoiere atunci cind stringi surubul-dop de la sorb, iar bosajele in care se sprijina ala nu-s gindite bine.
Orice ai face fara sa deschizi blocul, o sa ajunga span in baie si trebuie evacuat. Asa ca, decit sa-ncerci sa dai filete intr-un loc in care n-ai nici un control asupra a ce faci, mai bine dai o gaura pina dincolo si pui un surub sau prezon mai lung cu piulita. Surub de 10 - nu cred ca trece prin ochetul care tine sorbul.
Invatatura e urmatoarea: cind se umbla la sorb acolo, se pun de fiecare data garnituri noi la sita si se stringe cu cheia dinamometrica la cuplul care trebuie.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Am fost la dino, prin bunavointa unui nene care sa ocupa tot cu broaste si alte reparatii. I-a dat pina la 200 km/h, adica vreo 5600-5700 de ture, p-acolo. Din pacate, n-am filmat si nici pozat, oricum e impresionant sa te uiti la asa ceva. Erau diverse cifre si grafice, da' n-am retinut decit o parte din ele.
Prima oara - la volant - 89 CP si 140 Nm. Pe urma a modificat nu stiu ce p-acolo, un parametru pe care l-a pus la 75km/h si a iesit mai putin, pe la 83 CP,  asa ceva. Am si o poza facuta dupa monitor, da' nu stiu cum naibii ca pe asta scrie 57,8 kW (78,6 CP) la 470 rpm si 126.1 Nm la 3500rpm. Nu mai inteleg nimic, in fine, cifrele nu conteaza decit la alegeri.
Chiar in ultima varianta, ce dracu' e asa diferenta intre turatiile de putere si cuplu maxim? pe la 2500 apare brusc un zbic, o pierdere de putere dupa care-si revine (aici se termina circuitul de ralanti si-ncepe ala principal). E amestecul prea bogat sau prea sarac? Era bine dac-aveam cum inregistra si afr-ul si urmari avansul...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
e bine 90cp si 14daNm ...si cam cit este compresia?

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Compresia-presiunea n-am masurat-o niciodata; raportul e de 7,9:1. N-am putut s-o mai salt...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, am bagat din nou in dyno2000 toate alea si cam asa iese, nici n-are rost sa mai dai banii pe motor etc, te poti juca in fata monitorului mai eftin.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
adica .. cum in fata motorului?

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
In fata monitorului. Adica bagi cifre in tastatura si nu consumi decit timp si curent. Asa, daca te joci ne-virtual, consumi si bani...
Niste chiulase bune, d-alea de 1800 imi trebuie mie. Prelucrate nitel... Si sa ma lamuresc cu afr-ul care-i treaba. Ceva la carburatie e ciudat.
Oricum, asta-i ax cu came de injectie, de fapt .


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai chiulasele care le ai acu, de cit au supapele? ... si ce axa ai pus?

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai e un ax care, dac-ar fi stock de la webcam, ar avea virful lobului la 108 grade si "advertised duration" 262 grade, deschiderea supapei 10,8mm. Aia care-l fac zic: "Good overall performance for engines with stock fuel-injection. Designed for mechanical lifters". Se numeste "webcam 73".

Dar e cumparat, de fapt, intr-un kit de la Raby, care-si face propriile axe cu came la astia si s-ar putea sa fie nitel modificat. Deschiderea aia e, c-am masurat-o cind reglam tijele impingatoare. Pe cutie scria webcam 73. Io din ce mi-amintesc i-am cerut webcam 86 la care scrie ca-i pt. carburator, are 270 durata si deschidere mai mica nitel. Se si simte ceva bizar, in sarcina motorului nu-i place sa-l accelerezi brusc, se trezeste mai incet. Bine, nu-mi dau seama la ce-ar conta f. mult 8grade rac si o diferenta de deschiderea supapei de 0,7mm.
In afara de adaptat injectie, nu stiu ce s-ar mai putea imbunatati. Supapele-s 39X33.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Poza, alea de sus sint cuplul (stg) si puterea la volant (dr), mai jos e puterea la roata si mai jos puterea "disipata". Turatia e intre 2000 si 6000.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
pardon, poza:

racire verticala motorul tip 4...din nou pardon, poza:

30KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si cam ce turatie e aici unde pierde cuplu? 2500? .... da ar trebui si un afr ca sa vezi ce se intampla peste 2500 pentru ca din graficutz reiese ca nu mai primeste carburant, sau benzina cit i-ar trebui , amestecul poate fi sarac.... intr-o zi o sa fac sa mearga si  analizorul ala de gaze ca sa vedem unde nu e in regula  ... cred, dupa parerea mea, ca poate da putin mai multa putere ....poate cu injectie sa mearga mai bine

racire verticala motorul tip 4...din nou cam turatie aici unde pierde cuplu? 2500? .... trebui afr

30.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da zici ca acolo la 2500 ar fi prea sarac sau poate c-ar fi prea bogat? Poate ca nu-i vacuum destul cu difuzoarele de 35 ca sa traga destula benzina...
Nu cred ca-i de la pompa de sprit, ca e vorba de acceleratie constanta, nu de dat talpa brusc aici.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu pot sa spun dupa graficutz daca e sarac sau bogat asta numai tu poti afla,

pus acum 15 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
teteo ,dar de ce asa putina putere? cuplul nu ma asteptam sa fie asa de mic

_______________________________________
Online -

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
NU stiu, din mai multe motive (raport de compresie mic, o chiulasa-i cam praf...). Oricum, e bine ca am putut observa treaba cu zbicul din carburatie. A, era sarac, de fapt, nu stiu cum naibii, ar fi trebuit sa mearga cu principal de 140 si aveam 142. Am pus acuma niste jicloare IMENSE, ceva cam 170 principal si 210 corector de aer si se face progresiunea mai bine, nu mai are ezitarea aia. E greu de reglat carburatia din cauza axului cu came prost ales, se pare, asta fiind de injectie. Ce sa fac, asta o fi avut si ala p-acolo la repezeala si s-a gindit sa-l arunce la mine.

A, apropou, 200 km/h inseamna 6300 de ture 


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai fa prima data injectia pentru motorul alalalt ca sa vedem ce poate ...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, am lucrat la plenum da' nu l-am terminat inca... Tre' sa gasesc o pompa de benzina.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru pisoanele de 96 o sa iti pun si niste poze  de pe mahle cu ce am gasit si codurile, eu incerc la motorul ala (luat mai demult) sa dau jos camasile si sa le dau la rectificat si la honuit ... daca nu, caut material si fac ce am vorbit (biral) ...dar mai dureaza

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza 1

racire verticala motorul tip 4...din nou poza

19.9KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza 2

racire verticala motorul tip 4...din nou poza

29.4KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza 3

racire verticala motorul tip 4...din nou poza

31.6KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mahle ..cotele pistonului de vw

racire verticala motorul tip 4...din nou mahle ..cotele pistonului

42.2KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asta ar fi una dintre optiuni.. cea care a venit mai repede ..

racire verticala motorul tip 4...din nou asta una dintre optiuni.. cea care venit mai repede

40.8KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. am facut o simulare cu dyno si intr-adevar axa de 264 e cea optima, chiar daca "se zice" ca e de injectie ... am bagat datele motorului tau si am cautat puterea maxima si da putere maxima in jurul a 96cp  si cea mai buna axa cu came este cea de 264 .... inseamna ca trebuie sa cauti in alta parte piederea de putere .... cu o axa de 270 puterea scade

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, se poate; nu stiu pe unde se pierde puterea aia sau pe unde nu apare , chiulase, esapamentul sa fie intr-adevar prea mare? Oricum, motorul era rece, cutia spre bocna... La 5500, cutia haleste 20 kW, nu pare mult? In fine, nu conteaza prea mult...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
20 kw e totusi mult prea mult ... gindeste-te ca asemenea pierdere se transforma in caldura, pai ar trebui sa se topeasca, poate la cutiile de camion sa fie pierderi de 20kw (27cp?)...   ...eu ma refeream la caderea aia care apare pe grafic

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
A, aia la 2500 de ture? Nu stiu, din difuzoare prea mari, benzina prea putina... 20kW zice graficul ala, nu eu...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bogdane, daca ti-aduc 2 chiulase te uiti ce poti face la ele? La una, insa, e problema cu vreo 2 gauri in care stau ghizii, majorate de cineva ca sa bage ceva tevi in loc de ghid... Poate merge cuma reparat acolo, io stiu? Am si supapile alea aproape noi. Ce zici? Pe unde esti in uched?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
doar sa iti fac eu ghiduri,  dupa gauri ... hai in uichend

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
biele pentru motorul de tip 4

racire verticala motorul tip 4...din nou biele pentru motorul tip

50.7KB


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
de unde e poza? Mai exista si alte informatii pe site-ul respectiv?
Cea de 914 pare mai scurta decat cea de bus? Sau o fi din poza.... n-ar trebui.
2.0 bearb. e de la bearbeitet (prelucrata) nu? Pare extrem de firava.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici ....  .... parerea mea e ca ultima varianta e cea mai buna.

pus acum 15 ani
   
LIVIU/RATB
Vizitator



nu stiu...p'asta o stiati? da/nu....

pus acum 15 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
m-ar interesa o sectiune prin tulumba cu cusca de caine. e ceva pus de jan la pagina 3, dar nu ce ma intereseaza pe mine. vreau sa vad exact cum arata tablele care ghideaza aerul, ca a trebuit sa turtesc tulumba sa intre carburatoarele si sper sa nu fi obturat vreun traseu de aer de la racirea motorului.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai la pagina 3, cum ai zis, desenu-i facut dupa o poza, stai sa vad dac-o gasesc. Alte table nu mai sint acolo, in afara de flapsuri. Mai mult ca sigur ca ce-ai turtit tu face parte din traseul pentru incalzitoare, n-ar trebui sa fie problema.

racire verticala motorul tip 4...din nou pai pagina cum zis, desenu-i facut dupa poza, stai vad

27.5KB


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
E perfect! Multumesc!. am turtit din traseul pentru incalzitoare, deci e totul ok.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pe asta o stiai ?

racire verticala motorul tip 4...din nou asta stiai

34.8KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
haha, ai avut rabdare sa citesti comentariile? Gen: "finally a 914 hovercraft", sau "daca inversezi turatia o sa stea lipita masina pe sosea"

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asta cu "lipita de shosea" e o gluma... poti invresa turatia ca tot baga are in motor, este o turbina centrifugala .. si din cate am vazut cu pale drepte, nu curbate, sau inclinate, deci nu are nevoie nici de pale statorice asa cum are tulumba de broasca

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ce face ala, ceva cu turbina de Corvair?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am mai vaziut turbine d'astea pe undeva .. o sa caut sa vad daca gasesc vr-o citeva

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Oho, am vazut azi o Tatra c-o turbina d-aia "de porsche"...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
interesante si Tatra astea... foarte asemanatoare cu broastele din multe puncte de vedere.
Un site interesant:


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ar mai fi turbinele . de la zaporojetz sau luaz ... au acelasi motor .. si turbina aduce cu cea de .. Porsche...

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
hah!

racire verticala motorul tip 4...din nou hah!

54.1KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
aaa, asta e din ala de racheta. da am auzit io ca americanii aia capitalisti nu au pus picioru pe luna. deci daca nu au pus piciorul, nu exista racheta. daca nu exista racheta, nu exista motor de racheta. Daca nu exista motor de racheta, nu exista nici motorul asta. Deci ori e de jucarie (hot wheels ceva) ori e photoshop ceva stiintifico-fantastic.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
nu e bre, de fapt e V8 de Tatra, ca vorbeam de ele mai sus :P

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
aaaa, OZN nu racheta.

pus acum 14 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la