Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: anonima2008 la Simpatie.ro
| Femeie 19 ani Bacau cauta Barbat 22 - 43 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Reluam , la cererea lui Bogdan-bus, povestea adaptarii motorului de tip 4 la broasca. -butucul de pe fulia de broasca trebuie strunjit aproape complet in lungime pe ambele fete, iar gaura din el se mareste pina intra acolo butucul de tip 4, ala cu trei gauri filetate. N-am masurat exact, eu am primit fulia gata adaptata de la cetateanul de la care am cumparat bucatile de motor. O sa fac vreo poza, ceva... Oricum, ca sa te-apropii cu fulia de bloc la maxim, trebuie taiate bosajele pe care se prinde tulumba de tip 4. Asa ca blocul nu (prea) il mai poti folosi cu racire orizontala. Mai trebuie "tunse inca niste chestii de pe bloc, dar e o treaba evidenta, n-are rost sa discutam. -trebuie volant de 215 (rar) sau 210 (si mai rar) sau 200 (rarissim). Atentie, cica wasserboxerul de 1,9 cod DF model '83-'84 ar fi avut volant de 215... S-ar parea ca merge si volantul de 228, cu urmatoarea modificare: se strunjesc 2mm din fetele pe care vin placa si discul. Sau se polizeaza carcasa ambreiajului (nasol). Orim ar fi, se foloseste demaror, cica, de broasca automata (daca gasesti), dar trebuie montat cu un distantier. Asta cu adaptarea volantului de 228 o s-o incerc si eu. Poate ca merge si demaror de bus, nu stiu. Se extrage rulmentul cu ace din arbore si se preseaza in gaura din centrul volantului (pt. asta se mareste gura). Se preseaza rulmentul pina ajunge la fata volantului, sa nu iasa in afara. Deci rulmentul va intra un pic si in arbore. -tulumba e modificata rau (era prea lata), am taiat de tot traseele aerului care se duce in incalzitoare, iar stuturile respective le-am mutat sus, unde nu deranjeaza carburatoarele. Uite la poza. Pe spate, cusca in care sta radiatorul trebuie modificata ca sa evacueze aerul in alta parte decit in jos, unde ai tabla de peste chiulasa si accesul la bujie. Radiatorul de ulei se monteaza pe un picior modificat ca sa iesi cu stuturi spre spatele motorului. -eu n-am facut nici un jug, totul sta in cele 3 tampoane ale cutiei (dintre care unu-i ciumpavit ca sa incapa pompa de benzina). Am facut pin-acum cam 4000 km si nu s-a rupt nimic (inca).
43.7KB
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Uite unde se muta stuturile pentru incalzitoare; in stinga, al doilea stut iese din cusca radiatorului.
50.4KB
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
dar daca faceai alte galerii de admisie, presupun ca incapea tulumba netaiata, sau ma insel..
fulia de la alternator pare intoarsa??
|
|
pus acum 16 ani |
|
RaduI
admin.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
|
|
hmmmm... asezate asa sus stutz-urile alea, mai sufla voiniceste prin ele ? (stiu ca tulumba are niste canale destept gandite pe dinauntru, de-aia intreb
_______________________________________ VW1200/1964 MZ ES 175/1, 250cc / 1960 -------------------------------------------------------------------------- , ,
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Bogdan: orice e posibil, insa trebuie, probabil, galerii mai lungi (inalte); daca muti carburatoarele catre exterior nu mai incap in masina propriu-zisa. Iar daca-s mai inalte, apar alte fenomene (nedorite) si nu mai ai loc sa le pui filtre de aer. Cu galeriile scurte iarasi nu merge, flansa carburatorului vine chiar in locul unde intra tulumba in tablele de peste chiulase. Poate cu o galerie ca la tip 1 cu un singur carburator (simplu sau dublu), sau poate cu injectie... Dar iar apare problema galeriei lungi, preincalzire, etc... Fulia nu e-ntoarsa; poti incerca si asta, cred, dar vine prea aproape de bloc (e asimetrica). Radu: sufla cam la fel spre si mai voiniceste, traseele din tulumba originala incep chiar acolo unde-am pus eu stuturile si sint complet separate de camera cu deflectoare din interior, unde n-am umblat, prin niste pereti care au devenit extremitatile "noii" tulumbe. Era o poza cu tulumba sectionata care spune totul, dar nu stiu unde-i acuma... La multi ani!
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
La muli ani!
... alta intrebare ... din chestiile care tineau tulumba te tip4 ai luat mult? ...adica, ami ramane gaura filetata acolo? pentru ca eu am nevoie de ceva de care sa prind captatorii de turatie si pozitie pentru arborele cotit, in varianta in care pun aprindere fara delco.. ar mai fi o solutie sa pun rotita cu dinti in fatza fuliei, dar si atunci am nevoie de gaurile filetate de jos..
chiar asa mare era problema cu tulumba, adica nu se pot face alte admisii.. ma gindesc ca, dellorto sint si pe motorul dubla admisie si cu tulumba netaiata ...
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Cu bosajele de la tulumba s-a rezolvat prin vizionare in direct, deci ai unde sa te legi cu captatoru' ala... Cu weber/dellorto puse pe motor de broasca cu tulumba lata ("40 hp'), nu stiu, parca n-am vazut. O sa revin cu poze cu dellorto pe linga tulumba taiata, daca merge si netaiata - ne imaginam dupa...
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
unul din lucrurile care nu au fost amintite aici e ca ai nevoie de 2 seturi de table de pe cilindrii de motor tip4 (care par sa fie foarte rare.), si un set de tip1, pe care sa le sacrifici. Aici m-am impotmolit de ceva vreme si cred ca pana la urma o las balta si caut alta metoda de racire, cand ma apuc serios de motorul tip4.
Modificat de xellex (acum 16 ani)
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 16 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
uite si o conversie "curatica" de la CSP
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ne uitam si ne minunam ce fac aia in ograda lor , dar astora care fac asa ceva pe aici le dam cu sutul in fund ... o sa povesteasca jan, de ce varianta CSP e mai proasta decit varianta cu tabla
|
|
pus acum 16 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
mda... piesele astea CSP ar fi solutia sa ramai la varianta Joe Cali. Pret rezonabil, scapi de munca de sudura etc, dar tot mai raman o gramada de alte lucruri de facut si stii cum e...... cu inca putini bani iti iei varianta DTM. Eu m-am cam saturat sa astept sa pice de vanzare tablele astea... probabil am sa renunt la varianta asta, desi adunasem aproape tot ce imi trebuia. (alternatoare, tulumbe cu doghouse, table pt. cilindri de tip1, pulii, suporti de radiatoare de ulei, cu tot cu radiatoare, termostate cu tot cu tije si clapete etc etc).
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
alt motor typ4 ... ....
jane te rog povesteste si un pic despre toba
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai toba... Io am folosit-o pe-aia de bus. Am scurtat-o cit mai mult ca sa incapa intre contraaripi (din pacate, nu se poate scurta decit pina in flansele cu care se prinde de tevi/incalzitoare). Din cauza asta, trebuie modificate contraaripile . De fapt, odata ce dai fusta jos si pui motorul, operatiile care trebuie facute devin evidente. Incalzitoarele trebuie si ele scurtate, operatie destul de cotoioasa, pe urma trebuie sudate la loc flansele pe care vine toba. Flansa din dreapta e complicat rau de sudat pe tevile scurtate din cauza ca tevile acolo in rediatorul de aluminiu au niste curbe complicate... In toba am taiat apoi o fereastra dreptunghiulara cu lungimea egala cu distanta dintre tevile de esapament (arata cel mai bine tevile stock, dupa mine, fata de alte avioane care ies prin lateral, etc.) ca sa pot lucra acolo, inauntru. Toba e asimetrica in interior si urmarim s-o convingem sa fie simetrica. Nu mai stiu exact, trebuie fixat un perete despartitor, mai trebuie date niste gauri, chestii de-astea... Iarasi, odata ce te uiti inauntru e evident ce trebuie facut. Se vede nitel in poza. Se sudeaza tevile finale. Se-nchide capacul. Toba mai trebuie nitel micsorata in sectiune catre capete, ca sa imite curba fustei. Se pun apoi capace. Acuma, stiu cum ar trebui confectionata toba ca sa iasa si mai bine, dar asta-i mintea romanului cea de pe urma, nu-i asa?
40.1KB
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Poftim, "atelierele harniciei":
29.5KB
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
In fine:
49.5KB
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Radiatorul poate c-ar sta bine si acolo unde l-a pus ala... Oricum, el zice ca l-a mutat apoi deasupra cutiei de viteze. Ce alt loc ar fi bun, oare, pentru radiator, in caz ca-i pui ventilator? Vad ca exista si un kit din Africa de Sud - "Impi", care pastreaza radiatorul original in pozitia originala, suflind prin el cu aer obtinut din partea dreapta a tulumbei printr-un tub flexibil. Nu-i rea ideea, io stiu? Na, ca nu mai gasesc pozele . Oricum, radiatorul ar putea sa stea in pozitia stock, cu un ventilator peste el, nu?
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
stiu tulumba aia din care iese un furtun din ea .. ai cumva poze si cu ce are inauntru .. tulumba din fibra de sticla
|
|
pus acum 16 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
eu de tipul asta vorbeam
47.6KB
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, asta e "dtm"-ul lui Raby. Are tot un cotet pentru radiator in spate, numai ca n-a stiut el cum sa scoata aer ca sa sufle prin el in spate, acolo si a lasat stutul ala de sus care se leaga la cusca de catel printr-un furtun. Ala de care ziceam eu seamana mult cu dtm-ul asta, numai ca radiatorul ramine jos, orizontal. Ca in prima poza pusa de MikeRG. Pin' la urma, e acelasi lucru. De fapt, nu-i o treaba, daca pui radiatorul cum era stock nu mai poti sa montezi termostat de ulei. Pe mine asta ma intereseaza acum, sa fac sau sa cumpar un esapament din teava, fara incalzitoare si sa renunt la termostatul aircooled cu flapsuri in favoarea termostatului de ulei. Nu stiu unde gasesc, insa, termostatul la un pret decent, la noi nu-l are decit Dilaru si costa 5 milioane.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
povesteste un pic de termostat ... poate il facem cumva
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Temostatu-i o cutioara cu 4 stuturi: 2 se duc la motor (intrare-iesire) si 2 se duc la radiator. Uleiul circula mereu prin el; cind e rece ocoleste radiatorul, iar cind e cald peste 70-80 de grade, ce stiu io, iesirea din motor se duce in radiator si viceversa. Pare destul de complicat de facut (oricum tot pe baza de ceara e). Uite, la repezeala:
Sau exista la BAS adaptor care sta in locul radiatorului si contine si termostat:
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
A propos de toba, uite ce fac niste engleji : Saitul lor e: Dar nu-i prezentat mai nimic pe sait, mai multe se vad in prinul link. Sigur, ca sursa de inspiratie, nu ma gindesc c-o sa dau 5-600 de euro p-o toba, cind se poate confectiona sau modifica una. Problema-i cu tevile care vin la toba, probabil ca singura varianta ar fi sa caut teava si coturi de balustrade de-astea de inox de care-si pun ciobanii acasa si sa le fac eu. Sau ce alt drac de teava ar mai merge? De-aia de dacie, dar nu prea are curbe, trebuie facute... Sau dac-as gasi pe vreunii care sa faca asa personalizat, nu doar sa se laude.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
bine, termostatul ala e mecanic si intrerupe circuitul de ulei catre radiator, dar nu se poate lasa si radiatorul in sistem si pune un termocontact care sa porneasca si/sau opreasca un ventilator electric? ... sau in varianta in care se ia flux de aer din tulumba, o clapeta miscata cu un actuator
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai se poate orice, ideea era sa nu treaca deloc uleiul prin radiator la rece, ca sa nu-l sparga si ca sa se-ncalzeasca repede motorul. Ventilatorul merge oricum pus c-un termocontact sa porneasca, io stiu, pe la 90 de grade... Daca pui radiator din teava cred ca nu mai exista problema cu presiunea prea mare. Iar daca radiatorul e intr-un loc fara ventilatie naturala si radiaza caldura abia cind porneste ventilatorul, s-ar putea sa mearga treaba...
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
la oltcit avea pompa eaton care frecvent ducea presiunea la 6,5 bari, eu zic ca daca acolo nu exploda, nu are de ce sa explodeze nici aici ... ca fapt divers, eu am turat motorul pe loc pe la 6000 de ture si am avut in jurul a 7 bari si tot nu a explodat ... e destul de bine facut, adica mai robust decit cel de vw... o sa fac si teste, o sa iau unul si o sa bag aer comprimat pina la 8 bari, sa vedem daca rezista
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Haha, io l-as spala bine (pe dinauntru) intii... Oricum, in situatia in care legi pur si simplu radiatorul asta in locul aluia de vw, supapa aia cu piston ramine in functiune si va da drumul la ulei prin radiator cind vrea ea, n-ai nici un control. Eventual se poate bloca pe inchis, daca radiatorul sigur rezista, dar cu uleiu rece nu merita, e o obstructie destul de importanta radiatorul, o s-ajunga uleiul cam tirziu la lagare, in tacheti... Sint prea complicate modificarile pentru "full-flow" pentru mine, trebuie si alt suport pentru filtru, furtunuri in plus, fitinguri, burghie, tarozi, etc.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da-l incolo de radiator deocamdata, pina la urma se poate pune in locul lui, dar unul de tip 1 (intr-adevar e de ajuns) cu un tub care sa sufle aer prin el... Bogdane, aveai tu un catalog de piese, gasisesi in el set de 1,8 pentru mine, parca; problema mea e ca vreau raport de compresie ceva mai mare si nu se gasesc decit pistoane scobite. Gasesti acolo set de 1,7 sau 1,8 cu pistoane cu cocoasa? Ar fi vorba de motor EA de 1,7 de la vw 411/412 sau motor AN de 1,8 de la vw 412 din '74 (cel mai bine ar fi).
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
cei de la AA products faceau seturi inclusiv cu pistoane convexe; parca si cei de la J & E (aia numai pistoane) - uita-te pe aircooled.net
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite aici catalogul pe 2009 ...
|
|
pus acum 16 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
e vreo 359 usd iar la ala de 1.8 nu ar zice ca e dished...
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
supapa aia se poate bloca pe deschis intr-un fel?
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Stai ca ma uit daca e la aia pistonul. Ideea e: poti aduce tot ce au acolo? La piese, ideea era sa le gasim in spatiul UE ca sa evitam sa platim tot felul de prostii... Altfel, in oferta lui raby am vazut set AA de 1800 (probabil de bus) la vreo 250 $ - mi se pare perfect, dar mai platesti inca vreo 200 pina ajung alea la tine.
Supapa aia cred ca se blocheaza simplu, cu un distantier bagat in loc de arc, care sa impinga pistonul pina la capat, ca si cum uleiul ar fi subtiat si n-ar mai avea presiune sa invinga arcul. Dar trebuie nitel studiat, poate ca nu tre' s-ajunga chiar la capat...
Da, m-am uitat, n-am gasit decit set de bus, cu chiulasele astea si cu pistoanele respective iese 8:1 si n-ai cum sa te mai duci decit umblind la chiulasa. In schimb, vad ca exista set pentru motorul GB (de 914). Pe mine, insa, ma intereseaza ceva pentru cursa de 66, nu de 71.
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
dar poti lua un set pentru cursa de 71, si sa vii cu camasile pina la mine ca sa le scurtam cu 5mm.. eu asa vreau sa fac cu un set de 92 pentru cursa de 64
|
|
pus acum 16 ani |
|
mircea_cotiga
Broscar nou
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 8
|
|
Jane: nu-i chiar asa, am studiat, nu difera doar lungimea bielei, ci si inaltimea boltului. Cel mai aproape ar fi cu biela de 2000, dar nu merge pe manetonul de 1700/1800... Cu biela de 1700/1800, trebuie luati 7,5 mm din tilindru. Trebe modificate table (bine, ziceam ca poate le fac de la 0), poate ramin prezoanele prea scurte, pantaloni, esapament, etc... Pistoane de 92? de la ce?
Modificat de mircea_cotiga (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
de la cip1 ... piston si camasa de tip1 pentru marirea cilindreei la 1835 92x69 .. dar eu vreau sa ii scad cursa la 64
solutii exista pentru orice modificare da intr-adevar trebuie pus setul pe motor si masurat la deck ca sa vezi cit trebuie luat din camasa, prezoane se pot face, sau scurtate unele mai lungi si folosite case savers in caz ca ies mai subtirele din cauza filetului, dar mateial se gaseste, ideea este ca dupa prelucrari trebuie facut un tratament termic de imbunatatire
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Aha, ai trecut de partea lor, dai banii pe un lucru pe care-l bagi in strung ca sa tai din el . Am facut combinari de 3 luate cite 3 (cine mai stie cit face asta?) in Autocad, c-acolo ma misc mai repede ca-n realitate (d-aia exista, de). Dar nu mai tin minte, miine fac o poza dupa desenul ala. M-ar fi avantajat o varianta cu planat/strunjit pistonul sus ca sa mai scada din scobitura, dar parca varianta asta mergea doar cu arbore de 2000 si set de 1700/1800. Adica invers, ca dracu.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Uite, cam asa arata. Cu rosu apar combinatiile imposibile direct. E scris si "rod ratio" pe-acolo.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mda, am uitat sa pun fisierul :
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
ce timpenie, nu vrea de loc. Mai incerc.
21.8KB
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai baga-l
gata a venit .. pai eu zic ca si variantele imposibile se pot rezolva ... cred ca cele care trec peste marginea camasii sint mai imposibile decit celelalte..
cea mai interesanta varianta este cea cu piston-1800 biela-1800 arbore-2000 cu rod ratio 1,77, sau cea cu piston 2000 biela 1800 arbore 2000 cu acelasi rr
chiar, niste biele de 1800 pe unde as putea gasi?
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai biele am eu unele, dar nu stiu inca ce si cum folosesc... Sau dupa ce montez viitorul motor (cine stie cind, e vorba doar de bani, nimica toata), ti le dau pe-alea din cel actual... E cam greu de pus biela de 1,8 pe arborele de 2000, manetonul e mai mic cu 5 mm. Nu vad cum ai putea sa pui cuzineti mai grosi cu 5 mm (pe linga ce mai rezulta si din rectificare). Alea care trec peste marginea camasii ar fi fost mai convenabile (scade scobitura dupa strunjire ), pistonul e oricum masiv acolo in cap. Depinde, insa, de inaltimea segmentului, nu stiu pina unde poti sa te apropii cu segmentul de marginea camasii.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
cum adica e mai mic manetonul, nu e la fel .. sint dezamagit
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, de-asta ziceam ca-i o adaptare aproape imposibila. Manetonu-i mai mic pentru ca-n felul asta au obtinut cursa mai mare cu 5 mm. De fapt, daca ai unde, poti obtine arbore de 2000 din ala de 1800. Probabil ca solutia e asta, daca nu se gasesc macar pistoane plate-n capatina: din pistoanele si camasile de 1800 se iau acolo 3-4 mm pina dispare scobitura (la astea e oricum mai mica) si gata.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
jane, te rog spune-mi si mie lungimile bielelor la motorul de 2000, dar cred ca ma duc departe cu imaginatia ....
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Intre centre: 126 la biela de 1,7/1,8 si 131 la biela de 2000. Lungimea totala - nu stiu, de fapt nu prea conteaza . Ce vrei sa faci? Ar fi o varianta sa polizezi manetonul 5mm? Astea au sigur ceva, un tratament termic... O alta varianta interesanta era asta, arbore de 1800 si biele/pistoane de 2000. Biela mai lunga si cursa mica inseamna putere la turatie mai mare? La mine, nu reusesc s-ajung la 5000 de ture, poate din cauza tachetilor hidraulici (e o varianta), poate mai curind din cauza axului cu came... A, am pus si aprinderea electronica. Merge ceva mai frumos, cel putin ralanti-ul e grozav.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
intre centre conteaza ...ma gindeam sa caut niste biele apropiate la celelalte cote de astea de tip4 ..si as vrea sa cobor catre raportul de 1,66 .. era frumos si cu 1,77 ...da cu biela lunga si cursa mica au cam toate motoarele de F1 .. si alea ajung cam la 18000 rpm ... da asa e puterea maxima se duce catre turatii mari .. biela scurta e buna mai mult pentru cursele de sprint.. cu biela lunga nu ai sprint asa puternic, dar in schimb ai fiabilitate pentru mai mult timp ... broasca de 1200 are 126/64=1,96 ... la F1 merge catre 2,1-2,4 ..... da la tine mai trebuie o axa cu came ca sa treci de 5000 aia cu 284 te-ar satisface, nu cea de 270
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai bine, dar ce biela sa pun cu maneton de 55, lungime de circa 131-134 si bolt de 24? Cam multe criterii... Nici n-am carte cu marimi de biele . Ar fi o varianta cu biela de wasserboxer, dar e mai ingusta la maneton cu 3 mm si nu vad ce-ar merge facut acolo. In schimb, are 136 mm. De fapt, e biela de 1600 cu bolt de 24. Dar tre' sa verific (pe balcon), poate ca-i mai lata jos, la maneton, decit aia de broasca. Ce bine-ar fi...
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
poate astea de wb .... restul sint vise .. o sa merg la dezmembrari si o sa ma uit printr-un container plin cu pistoane si biele, poate se apropie una ...documentatie din care sa scot lungimea bielei ,.... poate ... restul cotelor cam greu
|
|
pus acum 16 ani |
|
mircea_cotiga
Broscar nou
Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 8
|
|
Jan: da, merg alea de wasserboxer, dar sint mai inguste cu 3 mm jos. Nu stiu ce-ar merge facut acolo, poate niste distantiere (mai ales ca trebuie doar intr-o parte, biela de wasserboxer are o dezaxare la bolt in plan vertical), dar cum le bagi acolo? Adica faci 3 bucati de 1mm, le crestezi si le bagi, dar nu sar cind s-o invirti ala tare? Io-mi imaginez ca n-au cum sa sara, dar...
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
de adaugat cam nasol ... o sa incerc sa caut sa vad ceva asemanator.. la diesele sint un pic mai grosase
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Si la diesele s-ar putea sa nu gasesti biele asa "scurte"... Deci am varianta motor de 2000 - mai ieftin, iese cu raport de compresie mai mic si varianta motor de 1800 - mai scump, din cauza setului motor, nitel mai eficient si potrivit pentru broasca, chiar daca nu gasesc biele mai lungi. In plus, m-am obisnuit cu el. Ca sa revenim la treaba cu racirea, am tulumba de-aia rotunda de 34 CP si o sa incerc sa fac niste table care sa distribuie aerul mai bine pe cilindri/chiulase.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da ai dreptate cu dieselele ....revenind la racire...as vrea sa fac eu o tulumba de la zero .. din tabla de aluminiu si imbinata cu nituri pop.
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite aici .... cum arata inauntru la 4cam ... nu e ca la broasca sa aiba aripioare statorice, melcul este impartit in doua, adica o jumatate pentru paretea dreapte si o jumatate pentru partea stinga
36.5KB
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
si aici am gasit modelul DTM
47KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, dtm e o copie a tulumbei de broasca, doar ca partea stinga nu-i in acelasi plan vertical cu aia dreapta, in asa fel incit jumatatile sa sufle exact intre cilindrii corespondenti. Asta are-n ea aripioare-stator; ce nu s-a mai chinuit sa faca raby - iesirea pentru cusca de catel, care-i cu furtun, o chestie urita. Insa e interesant ca prin furtunu-ala are debit suficient chiar pentru un radiator de tip 4 . Aia de 4-cam e, de fapt, tulumba de tip 4, dar cu ambele iesiri in jos. Ce se vede acolo e doar jumatate, sint de fapt 2 turbine, lucreaza fiecare in jumatatea ei separata de tulumba. Aia din fata trage aer prin fata si raceste cilindrii 1-3, aia din spate trage prin spate, pe linga dinam si raceste cilindrii 2-4. Acuma incerc sa aflu cum arata tablele de mai jos, in care se infige tulumba si alea care imbraca cilindrii, mai ales pe dedesubt...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Ia sa vedem, exista amatori daca se confectioneaza din fibra tablele de deasupra pentru "Cali conversion" ? Ca sa stim daca se oboseste mesterul-artist...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
pai eu am zis de foarte mult timp ca vreau! Vreau Vreau! Si mai zicea si MikeRg ca vrea, deci suntem 3. Daca se baga si Bogdan facem 4. Ce zice mesterul?
A! Si tu ti-ai facut cumva si tablele care separa partea de sus a motorului de partea de jos, si "etanseaza" compartimentul motor? Ca tare ar fi buna o copie dupa unele gata facute.... Sau se potrivesc cele normale de tip1 daca mai decupezi din ele?
Modificat de xellex (acum 15 ani)
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai unul il scadem, ca-s tablile mele si le am deja . Sau poate ca hai, iau si io un set. Restul de table... mai trebuie aia din spate si aia de la firewall, in rest sint incluse in astea. Treaba e ca, spre exemplu, astea 2 table simplificate+picior+pulie costa 290E la csp. Daca e sa vrei numai tu, mesterila nu se baga sa faca matrite, etc., pe urma tre sa-ti ceara o suma de te duci si iei de la csp. S-ar putea ca nici pt. 2 buc. sa nu merite, dracu stie.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
poate ne face o aproximare asa ochiometric sa stim la ce sa ne asteptam... Sa nu ma entuziasmez degeaba..
Modificat de xellex (acum 15 ani)
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Nu stiu, poate... Era vorba ca, daca ajung sa le scot iar de pe motor, sa n-am dup-aia constiinta incarcata ca n-am incercat sa ajut niste oameni. Cumva poate o rezolvam...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
io vreau, daca pretul e bun per pereche in functie de nr total de musterii; pe de alta parte modelul tau de table imi permite amplasarea tulumbei respectiv a alternatorului cu un soclu de-a gata, gen jake raby sau csp? ca daca nu, pas...
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Piciorul lui raby e facut pentru dtm, "nu merge" la conversia cu tulumba stock. Dtm impinge alternatorul mai in spate, turbina e centrata intre cilindrii 1 si 2. Ala csp nu stiu, dar elementele lor de conversie folosesc tulumba "stock", asa ca...
Asa, iata cum arata scara evolutiei la tulumba pentru motorul de tip 4 . Ultima varianta nu-i inca realizata, dar va fi, nu renunt inca la incalzitoare, dar se va sufla prin ele c-un ventilator electric pina apare esapamentul cel nou .
31.7KB
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
jane varianta fara incalzitoare este cea mai buna in situatia in care bagi carburatoarele weber
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai si cum e acuma incap, doar le-ai vazut. Daca tai in continuare din ea, o sa ramina doar ce e necesar .
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Asa, pina la urma am mesterit tulumba asa cum era ultima varianta din desenul de mai sus . Motorul arata asa acum, adica partea care se vede, normal (nu-i poza mea, mi-a fost lene sa fac poze, e luata de la xellex care nu cred ca se supara). Canalele care suflau la incalzitoare sufla acum tot pe cilindri si chiulase. Cusca de catei nu mai exista, iar canalul care aducea aer in ea iese acum (printr-un cot) in spatele tulumbei si sufla aer pe radiatorul de ulei (ala din stinga, cu furtun in el, imbracat intr-o fosta cutie de aluminiu, bine ca s-a potrivit) printr-un tub flexibil care se iteste un pic acolo, intre matele celelalte. Aerul incalzit de la radiator e suflat in jos prin tabla din spate. Motorul merge, in general, prea rece, se pare, uleiul n-a trecut de 80 de grade nici in situatii de "cocs" la temperaturile de-acuma. Trebuie pus un termostat de ulei. Incalzitoarele le-am dezbracat de table si nu mai trebuie suflat aer in ele.
46.6KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
dar n-ai putut adapta flapsurile si termostatul original de tip 1?
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Flapsurile-s acolo, pot pune si termostatul la loc, numai ca mai am doar unul (in nici un caz nu dau 2 milioane pe asa ceva, ca-i cu ceara sau cu alcool, mai bine iau unul de ulei - e ceva nou si interesant) si oricum ma pregatesc de pus un alt esapament, la care n-o sa se mai potriveasca tablele de dedesubt, asa ca termostatul nu se mai poate folosi. Vw a folosit termostatul asta care sugruma racirea pentru simplitate, dar asta cu uleiul e o treaba mai buna...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da' poze la lucrari intermediare la tulumba nu ai facut? .. ca arata tare bine ... si ala e radiatorul de oltcit? ... ai facut circuitul ala de care ziceai la gazele de carter? .. il poti desena ...
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
N-am facut poze, n-am avut nici aparat la indemina si n-am avut nici timp, dar nu-i nimic deosebit, am decupat din tulumba pina a ramas doar ce se vede in desenul de mai sus, ala cu trei sectiuni. Ala-i radiatorul de oltcit. Ventilatia carterului e asa (ma gindeam la o varianta mai evoluata, dar deocamdata n-am o sursa ca lumea de vacuum la carburatoare; oricum, pare sa functioneze bine si asa): dreptunghiul verde de sus e o cutioara "bugpack" care se cumpara ca un fel de kit cu 5 stuturi si niste furtun. Ea e conceputa de la maica ei chinezeasca sa adune gazele din capacele de culbutori (dai gauri si pui cite un stut in capace) si de la teava de ventilatie stock si sa le lase sa iasa in atmosfera filtrate printr-un burete care se afla in cutie. Cutia, deci, nu se-nchide etans, ca sa respire carterul, gazele ies in compartimentul motor si, daca ai incalzire stock, in habitaclu . Eu am facut asa: am mai dat 2 gauri in cutie si am legat la ele chiulasele (furtunele verzi stg.-dr., am infiletat direct in chiulasa stuturi de 1/4", nu in capac). Furtunul verde din mijloc merge la cutia de ventilatie existenta deja in bloc (dreptunghiul verde de jos). Alea roz ajung la filtrele de aer, fix in dreptul unui difuzor, nu in mijlocul capacului. Atit in "cutia" din bloc, cit si in cutia de sus (modificata ca sa fie etansa) se afla bureti de frecat tigaia din span de inox, pe post de filtru-labirint care sa opreasca particulele de ulei. Pare sa functioneze, in cutia de sus ajung 2-3 picaturi de ulei, iar cind uleiul ajunge acolo la un anumit nivel, curge inapoi pe furtunul ala din mijloc, in bloc.
51.7KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
la radiatorul de ulei ai pus vreun cooler ceva? .. sau ai tras aer de undeva?
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, aerul care ajungea in doghouse iese acuma prin tulumba printr-un cot catre spatele masinii. Cotul traverseaza tulumba prin locul unde statea piciorul radiatorului stock. De-acolo aerul ajunge pe radiator printr-un tub si-o ia in jos pe dupa capacul ala care se vede in prim plan. Ansamblul mai merge finisat nitel sau poate ca nu trebuie, merge perfect si asa .
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
si atunci nu se poate face un termostat mecanic care sa taie aerul catre radiator? ca sa nu mai fie nevoie de un termostat pentru ulei.
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Probabil ca se poate, dar cum masori temperatura c-un termostat mecanic, daca n-ai circulatie de aer?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai .. pe acelasi principiu al termostatului de broasca, termostatul cu doua componente: de masurare a temperaturii si elementul de executie, care misca o clapeta ... masori temperatura motorului sau a uleiului si deschizi sau inchizi o clapeta in functie de temperatura ... elementul de executie este un actuator de usa care regleaza temperatura in functie de frecventa deschiderilor/inchiderilor clapetei, sau liniar cu un motoras dintr'ala de care ti-a dat eu ... asta in varianta electrica/electronica ... varianta mecanica este cu pirghii care coanda o clapeta (flaps), elementul termic fiind plasat in jetul de aer care iese dintre doi cilindri, la fel ca la motorul stock ...nici nu se punea problea sa masori temperatura fluxului de aer prin radiator... in fond te intereseaza temparatura motorului sau a uleiului
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Nu stiu, pare complicat . Parca mai simplu-i un termostat de ulei si gata. De altfel, uleiul e bine sa ajunga la 80 de grade, indiferent de ce se-ntimpla cu temperatura cilindrilor si chiulaselor.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ai lasat tachetii hidraulici sau ai bagat mecanici? ...pina la ce turatie stabila ai reusit sa mergi cu relantiul? ...si care e turatia maxima la care ai putut sa ajungi? ... ai schimbat ceva pe la jicloare fata de carburatorul stock? ...de ce ai modificat tulumba? din motive estetice, sau pentru un debit mai mare de aer?
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai am luat un kit de distributie de la raby, care include si tacheti mecanici. Axul e webcam 73, cu "advertised duration" de 262 de grade (asa a insistat raby, cind i-am zis ce raport de compresie maxim pot obtine cu piesele pe care le aveam). Sta la o turatie extrem de mica, n-am pus turometru, dar sub 500 de ture, zic io. Dupa cum zice "calculatorul" de la csp, cu caucioace 195/65R15 am 5000 de ture la 163km/h. Io am ajuns la 160, deci na, 5000 de ture. Asta e intr-a patra, in alte viteze nu conteaza, cred, la ce turatie ajunge. S-ar putea sa nici nu treaca peste turatia asta, cu carburatoarele de 36. Nici n-am insistat cu turatia maxima deocamdata, are doar 2500 km motorul, dar nici nu l-am "rasfatat". Dar fii atent la o treaba: Oradea-Ludus, spre exemplu, in conditii de drum national cu viteza adecvata - 17.5 l, deci consum de 7,6%. Mai e ceva de lucru la masina propriu-zisa ca sa se simta mai normal la viteze d-astea, asa ca-s de ajuns 5000 de ture deocamdata . O sa pun oricum cauciucuri de 185/70 care-s nitel mai mari si nici nu stau asa "balonate", ar trebui sa se simta diferenta. Tulumba e modificata ca sa dea pt. racire si aerul pe care-l baga in incalzitoare. Ei, si ca sa tai ce era in plus, a rezultat forma asta. Daca vrei, "form follows function" . Si-n plus, acum pot sa desfac bujiile fara cheie de un metru si fara sa dau jos filtrele de aer.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
tulumba era una d'aia cu tzuspice pentru incalzitoare? sau era una d'aia de oval?
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
A fost initial o tulumba de-asta cu doghouse, cu tevi pentru incalzitoare, de-aia obisnuita, aproape trapezoidala. In prima faza am pastrat tevile de incalzitoare, numai ca erau mutate mai sus si mai avea si doghouse-ul. Acum nu mai are nici tevile, nici doghouse-ul. Era pacat sa stric o tulumba de-aia rotunjoara, care, in afara de aspect, n-are decit dezavantaje, e mai ingusta, nu cred ca merge in ea turbina asta mai lata, nu merg pe ea flapsurile (care exista inca, sint acolo, pot pune oricind termostat stock) si curgerea aerului la cilindrii 3-4 ar fi afectata de lipsa radiatorului de-acolo, dinauntru, etc.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ce e cu radiatorul si 3-4? ... ca eu vroiam sa folosesc o tulumba de 1200 ...
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai aripile alea interioare din partea stg. a tulumbei (la tulumba cu doghouse sint de fapt niste profile NACA, am mai discutat de asta, parca, am pus si poza cu tulumba sectionata) dirijeaza aerul care doreste s-o ia catre dreapta, c-asa il forteaza sensul de rotire a turbinei. La tulumba de ovali parca-s niste table chioare, nu mai stiu. Ei, si la tulumbele fara doghouse radiatorul e-nauntru, acolo, iar tablele interioare sint intrerupte in asa fel incit sa-i faca loc... Daca nu mai pui radiatorul, curgerea n-o sa mai aiba loc ca atunci cind e el acolo, inauntru si face legatura intre aripile alea, deflectoare, ce-or fi. Chestia se poate corecta, da' nu stiu cum, fara sa scoti "fata" tulumbei ca s-ao sudezi la loc dupa ce modifici alea inauntru. Sau sa bagi in loc de radiator o treaba de tabla cu aripi care sa semene cu radiatorul si sa refaca, continuitatea deflectoarelor.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
cred ca mai degraba cum zici tu .. o chestie care sa ia locul radiatorului ... totusi la ct-ul care il fac acum incerc sa bag un radiator in tulumba .. sa vedem ce iese .... daca nu, atunci fac treaba cu radiatorul de oltcit
|
|
pus acum 15 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
Apropos de radiatoare de broasca, oltcit sau altceva. Din intamplare ma uitam prin anunturi la golfisti, si am gasit o poza cu un radiator de ulei de golf 2. Pare la fel cu radiatoarele de broasca si in plus are deja montate racorduri si furtune flexibile, si e foarte probabil sa aiba si vreun sistem de termostat.
Cred ca poate fi folosit cu succes pt. pozitionarea in alt loc decat cel normal la motoarele noastre.
52.8KB
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, se poate sa fie bun ala, numai ca-i mult de munca pina poti folosi doar termostatul din piesa aia in care vine si filtrul de ulei... Eu, unul, ii cumpar un termostat si gata. Ala-i un radiator de broasca, am vazut la tot felul de masini adaptat radiator de-ala de ulei. Se poate folosi pina la urma si toata smecheria aia, probabil, modificind blocul pentru circuit de ulei "full-flow".
Bogdane, cea mai buna treaba e o tulumba de-asta cu doghouse. De ce nu poti folosi una d-asta?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ba da pot folosi dar nu am inca o turbina d'asta .... si ca sa imi procur una imi trebuie si bani ca sint pazite, deocamdata am o jena ... si dupa cetrece jena imi iau ce mai imi trebuie ca sa incheg motorul... de exemplu o axa cu came ...
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
chiar nu se poate scapa de termostatul ala? ... nu merge facut ceva cu un termocontact care sa porneasca niste ventilatoare?.. vazusem asa ceva de vinzare, daca sistemele se vind in paralel insemna ca amindoua sint bune, sau se pune si termostat si ventilatoare?
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
uite unul ieftin:
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Prea tirziu, cred ca-i pe drum deja . Si prefer oricum racordurile cu filet, decit sa stau cu grija...
Pai am vazut ca se foloseste termostat cind ai racire permanent de la turbina. Si daca n-ai racire cu aer luat din turbina (radiatoru-i pe undeva prin bot sau pe sub masina), se pune si termostat care se deschide pe la 80 de grade si termocontact care porneste un ventilator cind uleiul ajunge la nu stiu cit, 120 de grade, probabil. Adica asa ca la racirea cu apa. Dar ce mi-e consumul de energie al turbinei, ce mi-e consumul ventilatorului electric... La motorul "4-cam" si pe urma la ala de 911 exista termostat de ulei fara sa aiba vreun alt fel de reglare a temperaturii motorului.
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
nu stiu ... eu incerc varianta cu termostat electric si ventilatoare... cu toate ca varianta cu termostat mecanic e mai logica dpdv al functionarii... e interesanta treaba cu racirea motorului doar prin ulei, acu eu stau si ma gindesc ca motorului de broasca i-ar trebui o cantitate mai mare de ulei, deci deep sump si un radiator mai mare, evident termostat si ventilatoare
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Nu stiu, in asta-s 3 litri de ulei implicit, pe urma ce mai e-n filtru, furtune si radiator, inseamna cel putin 3,5 litri; cred ca-s de ajuns?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
|
pus acum 15 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
dar pentru motorul de tip 4 nu cred ca mai e asa necesar, avand in vedere ca intra 1 litru in plus
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
cel mai mic "deep sump" .. cred ... are 1 si 1/2 litri , adaugati la cei trei litri rezulta 4,5l si imi pare mai corect asa, pentru ca oloiul e si agent de racire, dar atunci si radiatorul nu mai poate fi stock si cred ca nici cel de oltcit nu prea e de ajutor
|
|
pus acum 15 ani |
|
DanielT
Broscar pasionat
Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
|
|
Vazut si auzit motorul lui jan... Toarce motanelul de te baga in boala m-a pus pe ganduri,poate in viitor...cine stie
_______________________________________ (0\_||_/0) VW 1300 '72 "I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut "Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, nu stiu, la mine cel putin nu-i problema cu racirea, asa ca nu trebuie, cred, mai mult ulei. Am pus si termostatul si se simte o diferenta, se urca acul la 50 de grade mult mai repede. Acuma, nu stiu cit de corect arata ala temperatura si mi-e lene sa-l mai verific. Termostatul se poate face, nu-i mare smecherie, o sa fac un desen, se bazeaza pe capsula cu ceara dintr-un termostat banal. Pe el scria 77C. Probabil ca atunci incepe sa inchida...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai baga un desen sa ne deslusim ...presupun ca la carapacea termostatului e mai mult de lucru decit la elementul cu ceara ....
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai elementul cu ceara cred ca se poate smulge dintr-un termostat de dacie. Toata smecheria arata asa, sper sa se-nteleaga si sa fie clar cum merge:
25.8KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
da unul de-a gata nu exista, ca sa eviti o functionare nesatisfacatoare/aleatorie? forma imi pare cunoscuta...
ceva cam asa?
|
|
pus acum 15 ani |
|