Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: lovely_pink 25 ani
 | Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 25 - 48 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite jane pistoanele de la un motor TDI ... umerii sint bucsati cu bronz
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, ca sa stai linistit probabil, cind e boltul flotant in biela. Complicat, cine-mi face mie toate astea?  Uita-te, am mai gasit pe un neamt care vinde tot felul de treburi: . Preturile-s chiar interesante.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite aici cum se fac pistoanele "forjate"
.. mda .. si cum le trimite in levant?
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai le trimite cu posta. Mi-a raspuns ca e 32 E trimisul in "roania". Nu cred ca-l poti convinge sa mearga sa astepte autobuzul "atlassib"... Acuma sint intr-o mica mare dilema: ce set sa cumpar? Exista variantele (le-am ales p-alea mai ieftine, din ratiuni evidente ): -stock 93X66 de bus productie recenta brazilia, probabil - iese compresia 7,9:1 - cam 16 milioane, poate + 1-2milioane, in magazin; -stock 93X66, "NOS" cum zice ala (cel mai atractiv pentru longevitate, probabil), banuiesc KS facute de neamtul jurgen de-acu 20-30 de ani. Setul este pentru motor AT de vw412, 75 CP, probabil scobite, n-am reusit sa aflu, cu toate c-am intrebat mi-a raspuns ca nu-s plate, atit. Nici ce compresie avea motorul asta n-am aflat, puterea e, insa, putin mai mare decit la motorul de bus; dar avea carburatoare de 40, deci probabil ca-s tot scobite ca alea de bus, asa ca iese 7,9:1 - cam 13 milioane cu totul; -96X66, facute probabil in china (AA performance), nu se stie de unde le ia neamtul, am citit ca-n ultima vreme ar fi seturi bune, dar mai demult au avut probleme cu calitatea fontei (cam moale), santurile segmentilor erau prea mari, prea mici, deci pot fi si rebuturi. Neamtul zice ca-mi iese compresia 8,5:1. Nu-i sigur ca-s din china, pina la urma ala face si motoare si le vinde, poate ca nu ia rebuturile... pretul cu totul - cam 20 milioane. Ce sa fie? Motorul merge bine si cu setul de bus (7,9:1), dar ar fi fost mai misto mai comprimat, io stiu? Impreuna cu axul cu came cu durata mai mare si deschidere mai multa... A propos, axul de CU pe care-l am acum, cind era el nou si bun, avea la 1mm deschidere a supapei 215 grade. Axul de 270 are, tot la 1mm, 244 grade. diferenta nu pare mare... Axul de 290 are 252 grade. Am mai citit o treaba, ca motorul ar sta bine la ralanti si cu ax de 324 de grade, nu-i problema. Axul de 270 cica moare pe la 5000 de ture. Ei?
Modificat de jan (acum 16 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
am sos tot de pe arbori ... numai ca am uitat sa ii insemn care sint ai tai si care e al lui sebastian ... sper ca va intelegeti daca se incurca ... nici macar nu i-am masurat ca era frig si n-am stat prea mult in garaj ...saptamina asta merg la rectificat
pai acum ai programel.. vezi cum iti iese ... nu stiu ce sa zic ... nu prea as crede ca moare la 5000 mai degraba cu 1000 mai sus adica pe la 6000, poate daca are compresia stock sa moara, dar daca are compresie pe la 8 ar trebui sa moara la 6000 ...trebuie socotit la 5000 ce raport de compresie are cu axa de 270 si cu supapele tale...
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Bine-bine, da' ce zici de setul motor, cel mai prietenos pare ala original, corect? Cu axul, tare as pune unl de-ala de 290 , ce naibii se poate intimpla? Dau ralanti-ul mai sus, daca e...
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
jane cu setul stock te duci mult prea jos cu compresia, pierzi puterea pe care puteai sa o cistigi cu axa si supapele, stock este pentru bus... eu inca nu am renuntat la incarcatul chiulaselor cu material, chiar mi-am facut rost de o freza cu care sa modelez eu camera de ardere, o sa incep cu chiulasa aia de 1800 care tocmai am incarcat-o ......da jane la 290 -296 o sa ai un relantiu stabil undeva pe la 1000--1200 de ture, lucru care nu e chiar rau ..
deci hai sa incercam sa marim compresia, si sa punem set stock
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai era vorba de set de 412, nu de bus... Oricum, cu setul de bus iese 7,9:1, e ceva, zic io. Dar o sa ma uit cu programelu, inca nu-l am... De incarcat chiulasa, e greu deocamdata. Ce-i drept ca am chiulasele de 1700, dar la pastram asa, oricum trebuie largite si nu stiu unde, puse supape, etc., lucruri care nu se-ncadreaza in buget. Dar nu ma tine nimic se le schimb ulterior .
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
jane acu citii tot ... ia setul NOS, e varianta cea mai buna - pret-calitate-
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
|
salut ca sa comprimati un motor de ce nu scurtati din lungimea cilindrilor sau eventual sa puneti alte chiulase de la un motor cu o cilindree mai mica?
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
chiulase mai mici nu prea sint.. iar cilindrii nu se pot scurta decit cu valoarea deck-high care este maxim 0,75mm .... asa ca ... alte variante
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
|
pai la oltcit de exemplu, unii care au mers pe varianta chiulase 1,3 set 1,3 au scurtat cu 0,8 max. Varianta cealalta de comprimare care o am si eu este cea cu set de 1,3 si chiulase de 1,1
pai daca se taie din cilindru 0,5 oare nu este ok si la voi?
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Nu, nu-i ok. Trebuie taiat tot atit si din piston. Deck-height-ul nu-i in regula sa coboare sub 0,75. Eu cu atit merg (sau cam 0,70, n-ai exact controlul asupra a ce-o sa se-ntimple cu grosimea distantierelor) si nu s-a intimplat nimic rau, dar nu-i in regula sa te-apropii mai mult. Chestie de dilatari si de-astea, poate-i vorba si de altceva pe care nu-l inteleg eu.. Ce-i drept ca n-am incercat cu mai putin. Iar zic, ar mai fi o varianta, sa maresti adincimea de "incastrare" a camasii. O sa caut, poate gasesc unde se face asa ceva...
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
|
Ccunosc o gramada de cazuri de oltcitari care au facut diverse metode de comprimare singurul dezavantaj este ca daca tai prea mult din cilindru, sau daca pui chiulasele de 1100 pe setul motor de 1,3 si nu copiezi capul pistonului sa fie la fel ca cel de 1100 risti sa iti atinga supapele in piston si sa iti bata motorul Prin comprimare mai castigi ceva in plus, nu stiu cat ca nu a masurat nimeni la Dyno test Cert este ca obtii un motor mai nervos, trebuie sa reglezi altfel avansul decat la un motor normal adica prin tatonari, trebuie sa ai grija cu detonatiile de la benzina, sa nu iti tacane avansul.. trebuie o benzina cu cifra octanica mai mare.. spun asta fiindca si eu am avut un motor comprimat de oltcit si nu vorbesc din auzite, unele lucruri le-am patit si eu
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Aici nu se aplica nimic de la oltcit, sau ce se aplica (generalitati) - merge si de la motoare de cositoare . Asa cum scrisesem, nu-i cazul sa atinga pistonul in supape, motoarele de vw nu au interferenta intre cursa supapei si cea a pistonului (daca nu-s modificate grozav). Riscu-i sa atinga pistonul in CHIULASA, de-aia trebuie sa mentii un deck-height minim. Tot asa cum un deck-height peste 1mm poate sa provoace detonatia si atunci poate trebuie avans mai mare, dar poate sa si scada eficienta arderii... Tot felul de chestii.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
jan a scris:
Iar zic, ar mai fi o varianta, sa maresti adincimea de "incastrare" a camasii. O sa caut, poate gasesc unde se face asa ceva... |
La asta se refera cand zic ei ca taie musca? Sau doar la largirea diametrului pt. cilindri cu volum mai mare?
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
... taie musca, de fapt cutit zburator, la dispozitivul de alezat gaura camasii din bloc si din chiulasa, asa am tradus noi fly cutter ...
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Taie si musca, de. Cu ala merge sa modifici cum vrei gaurile alea, atit timp cit e vorba sa fie rotunde.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Dupa niste incercari cu programelul ala, rezulta ca, in orice varianta, cu supape oricit de mari, cu 13:1, oricum, odata ce depasesti 270 de grade "advertised", puterea incepe sa scada. De ce naibii? Doar scade valoarea puterii, virful se mentine la 5500-6000... Cam ciudat.
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
A, am masurat alezajele la biele, asa fara cuzineti. Interesant e ca in lungul bielei masuratorile mi-au iesit riguros egale (la micron, nu stiu cum le-au prelucrat aia asa), deci capacul nu e-ntins. Am o usoara diferenta intre Ox si Oy ca sa zic asa, pe directia suruburilor la 2 bucati era mai larg cu o sutime si la celelalte doua - cu 5 miimi. Cam in zona unde se-mbina capacul pe biela. Mai vedem pe urma, dupa ce pun cuzinetii...
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Biele usurate (650g din circa 780), mie-mi pare mult, oare rezista?
21.2KB
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
|
stiam ca bielele se usurau doar din piciorul de jos al bielei atat 
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
la biele .. cap este locasul cu capac care se prinde pe maneton, picior este partea in care intra boltul ...
jane .. au umblat la racordari si la diferite diametre care erau majorate tehnologic,
|
|
pus acum 16 ani |
|
|
multumesc bogdan_bus pentru lamuriri . cand am facut eu liceul auto, ziceau invers acolo..  totusi sunt de parere ca bielele trebuie usurate in zona locasul cu capac care se prinde pe maneton mai precis in zona cu carne care vine de la tija bielei .Atat
Modificat de MadalinZ80 (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Au umblat mult la capac (7-8mm fata de 10-11) si la capatina (au lasat 3 mm), de-asta mi se pare polizat mult. Racordarile-s importante, cred, ca de-aia sint facute, acolo se concentreaza eforturile. Ideea-i sa nu se intinda cind trage pistonul la admisie cu viteza sunetului , la asta ma gindesc io, sa nu devina capacul elastic, sa nu se ovalizeze alezajul. Si cu racordarile - probabil cit timp n-ai uzuri in lagare si intre piston si cilindru care sa strice paralelismul dintre bolt
A propos, de cele mai multe ori e important CE vrei sa zici, mai putin cum faci asta (in niste limite, normal). Daca n-ai nimic de zis si ti se si limba plimba-n gura, inseamna ca esti un fel de vangheile d-astia. Orice e-n miscare e important sa fie cit mai usor, ca sa nu haleasca din energie. "Piciorul de jos" face parte din ansamblul care e-n rotatie si e bine sa fie usor, dar si "piciorul" de sus (impreuna cu boltul si pistonul) e bine sa fie cit mai usor, din ratiuni evidente. Numai daca te gindesti ca pistoanele lucreaza orizontal si G=mg...
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
In sfirsit, ajunge cu vraja. Am ajuns la 700g cu biela. Ajunge. Detaliile sa ramina detalii, totusi.
45.1KB
_______________________________________
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
madaline cind am facut eu facultatea, aia pe acolo ziceau ca piciorul bielei este unde intra boltul si capul acolo unde vine cuzinetul ... uite am dat si cu gogu
44.3KB
|
|
pus acum 16 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
jane .. deoacamdata sint la alte prostii ... misto treaba cu usuratul .. bravo si 80 de grame conteaza ... in general biela dupa matritare este mai groasa decit biela care rezulta din proiectare,cred ca adaosurile tehnologice au fost eliminate
Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)
|
|
pus acum 16 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Uite-aci echilibrare 
23.2KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da .. jane ... asta e echilibrare statica .... problema e sa faci echilibrare dinamica unde se echilibreaza cuplurile maselor in miscare de ordinul 1 si 2 ... uite asa
36.7KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mda, cine-i omu-ala?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
un mosulica... am dat cu gogu, ca sa caut o poza cu echilibrarea arborilor, asta mi-a sarit in ochi si am pus-o aici... faza e ca nu stiu unde as putea face asa ceva pe aici ... numai pe la fabricile care fac arbori exista masini de echilibrat, erau odata si aici in brasov, dar au disparut....
tocmai din cauza dezechilibrelor dinamice, la motorul de broasca, se distruge lagarul 1 la semicarcasa cilindrilor 3,4 si nu la 1,2..... chiar am vazut pe piata blocuri cu intarituri acolo
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Nu stiu, ma cam framinta arborele ala... Are niste gaurele pe un maneton. Mi-e sa nu ascunda niste fisuri acolo, ceva. O sa pun poze mai tirziu.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
spala-l cu motorina, da-l cu vaselina, sterge vaselina cu o cirpa si da-l cu VAR ... cind varul se usuca ai sa vezi daca e fisura sau nu.... eu cred ca nu, cred mai degraba ca sint niste ciupituri facute de rugina
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Sa te-auda cine trebuie ... Na, acuma, de unde iau var? Vinacet nu merge ?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
|
pus acum 15 ani |
|
roshkatu
Broscar pasionat
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
|
|
jan , pentru curatat ii dau lui sebi niste solutie din aceea cu care-ti spala motorul , la spalatorie . daca vrei pot sa-ti dau sa cureti ,ca sa poti vedea ce se intampla acolo . este ceva similar cu TRIUMF , cel de curatat aragazul , dar mult mai puternic .
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai nu-i asa murdar, dar cine stie...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Iata pozele, de fapt parca s-a sudat acolo si sint pori, se vede pe umarul din dreapta urma de sudura. Nu-nteleg cine ar suda un arbore si sa lase pori... Manetonul parca-i frecat cu smirghel. Pe umerii laterali-urme de pila sau asa ceva.
50KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Asa arata un maneton bun.
26.7KB
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Aici se vad mai bine urmele din lateral si porii.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Adica aici.
35.2KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Si aici.
32KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Adevaru-i ca nu m-am uitat la el dupa ce i-am scos bielele...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
dar nu cumva a fost incarcat cu sudura? asa pare
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Asa pare... Mai veche sau mai noua. Ei, n-are nimic. Mai exista unul chiar in motor, il pun p-ala, sau cumpar unul nou. Poate trebuia abordarea asta de la inceput .
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
dar, manetonul ala a fost rectificat? ... sau ba ... ca din poze pare a nu fi fost rectificat
|
|
pus acum 15 ani |
|
DanielT
Broscar pasionat
 Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
|
|
bogdan_bus a scris:
spala-l cu motorina, da-l cu vaselina, sterge vaselina cu o cirpa si da-l cu VAR ... cind varul se usuca ai sa vezi daca e fisura sau nu.... eu cred ca nu, cred mai degraba ca sint niste ciupituri facute de rugina |
Asta-i defectoscopie cu "lichide" penetrante vezi fisurile de suprafata. Misto metoda, si mai ales eftina fata de spray-urile dedicate.
_______________________________________ (0\_||_/0) VW 1300 '72 "I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut "Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
eu cred ca manetonul ala a mai fost incarcat cu material si adus la cota std ca si celelalte manetoane .... e doar o parere, ar trebui sa il vad mai de aproape
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Se poate, oricum pare o treaba mai veche. Cred... Dar sigur e sudat acolo. Da-l incolo de arbore, nici nu merita efortul sa-l mai plimbam de colo-colo. Trebuia sa ma uit io mai bine la el la inceput, cautam altul si acum era gata...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
jane .. incarcarea manetonului se face electric, adica materialul se depune exact ca o sudura, pare dupa culoare si dupa luciu ca depunerea a fost facuta profesional, cu exceptia faptului ca in locurile aratate au aparut "pori" ... eu zic sa nu il arunci sau altceva.. mai ales ca porii sint in zona in care biela nu apasa pe arbore ... ar trebui sa pui o biela cu un cuzinet, sa stringi si sa vezi daca se zgirie cuzinetul, su altceva... daca nu, atunci sanse ca manetonul respectiv sa nu creeze probleme, sint cam 70% ... cauta un cuzinet mai vechi si incearca sa il adaptezi la cota, adica sa pilesti din capete si sa bagi si ceva sub el cind stringi biela... invirte/l pe maneton si dupa vezi daca e sau nu e bine
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai de unde sa iau cuzinet vechi la cota 1? N-am de unde. Poate fi o reparatie mai veche, poate fi cam orice. Da-l incolo, pun altu, da p-asta nu-l arunc.. Oricum, m-am plictisit sa stau cu grija, poate aia-i strimba, aia nu-i bine, da radiou mai incet, parca bate ceva...
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ia un cuzinet oarecare .. doar ca sa il stringi cu capacul bielei .. ca sa vezi daca zgirie sau nu .. crezi ca arborele care il ai acum pe masina este lustruit? ... si nu trebuie sa stai cu grija
ma intreb, daca motorul pe care a fost, cum a mers?
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai motorul pe care a fost nu mai exista cind l-am luat io, era un sac cu niste alea de aruncat... Probabil ca motorul fusese demontat pentru ca facea ceva rau.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Am gasit asa ceva: "Va putem oferi alezor reglabil 21.5 - 24 = 72 RON + TVA ( 85,68 RON TVA inclus)". O fi bine, o fi rau. Oare mai trece o sutime-doua peste 24 in caz de nevoie?
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da cum sa nu ... vreau si eu .. daca se poate
am citit prin cartile mele ... in legatura cu incarcarea arborilor cu material ... o sa incerc sa fotografiez paginile poate se vede ceva .... ar trebui sa incerci sa il consulti si pe mircea ... cartea da ceva despre defecte care pot apare: sufluri etc.
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da-l naibii, nu mai pierde timpul cu asta...
A propos de alezor, problema-i ca e la cluj magazinul/depozitul: Deci mai costa probabil vreo 4-500 de mii transportul si rambursul banilor... N-ai vreo cunostinta la Cluj, tu-i Clujul ma-sii? In plus, iau alezor numai daca nu iau arbore nou care are bielele (noi) pe el (am gasit si asa ceva la neamtu de unde am luat setul motor si e tentant)...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
RaduI
admin.
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 3419
|
|
daca iti trimite prin posta, mai mult de 6 lei nu cred ca e
_______________________________________ VW1200/1964 MZ ES 175/1, 250cc / 1960 -------------------------------------------------------------------------- , ,
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai poate ca nu-i, da' trebuie sa-l lamuresc sa trimita cu posta, pentru 80 de lei s-ar putea sa nu se duca sa stea la coada, sa se certe cu scirba aia acolo, etc.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
RaduI
admin.
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 3419
|
|
atunci... roaga pe elkan, de pilda, sa ia de acolo si sa-ti trimita prin posta / curier. Curierul e pana in 20 lei. Iar alora le platesti prin OP, nu ramburs. Sau iti trimit ei direct prin curier (fan curier, etc) - repet, nu e mai mult de 20 lei
_______________________________________ VW1200/1964 MZ ES 175/1, 250cc / 1960 -------------------------------------------------------------------------- , ,
|
|
pus acum 15 ani |
|
cristobob
Broscar pasionat
 Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 240
|
|
jan a scris:
Da-l naibii, nu mai pierde timpul cu asta...
A propos de alezor, problema-i ca e la cluj magazinul/depozitul: Deci mai costa probabil vreo 4-500 de mii transportul si rambursul banilor... N-ai vreo cunostinta la Cluj, tu-i Clujul ma-sii? In plus, iau alezor numai daca nu iau arbore nou care are bielele (noi) pe el (am gasit si asa ceva la neamtu de unde am luat setul motor si e tentant)... |
daca pot sa te ajut... 0722837124 sau 0745034979 cristi bob
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Merci, da' acuma n-o sa te pun pe drumuri ca sa fac eu o economie de 200 de mii sau 60 de mii, cit o fi; o sa te abordez daca e vorba de ceva mai serios ... Nu stii, Toma Caragiu, n-ai pe cineva...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Asa, am masurat manetoanele la arborele ala si iese bine: 54,75mm chiar si la ala dubios, cu gauri... P-ala l-am masurat de circa 20 de ori pe diverse diametre, etc. Iese bine. Cred c-am sa-l folosesc si gata, nu cred ca gaurile alea au sa manince din cuzinet. Daca gaura de ulei n-o face, de ce-ar fi alea 3 gaurele o problema? Asa c-am sa termin de polizat si bielele si am sa iau si alezorul... Nitel mai incolo, ca m-au usurat de bani garniturile (in setul V. Reinz nu se exista si simeringurile, trebuie cumparate separat), setul motor si inca niste maruntisuri.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
sa vedem si noi marfa pe care ai luat-o ... ai masurat jicul intre camasa si piston si ovaliatea camasii?
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mai incolo poze, n-am aparat acuma... Setu-i Mahle si nu m-a mintit neamtul, scrie VW pe camasi si VW -Audi in pistoane. La camasi, ovalitatea a iesit asa de mica, incit am uitat cit era. Pistoanele au 2buc.=92,97 si 2 buc.=92,96 (pe ele scrie 92,98). Cilindrii - 2 mai mari cu o sutime decit ceilalti . Ai dracu nemti. Jocul a iesit undeva in jur de 5 sutimi. Segmentii sint cam spre limita superioara, in jur de 0,45mm. Am incercat sa-i imperechez cit mai bine ca sa nu se simta diferenta de o zecime la diametrul cilindrului. Trei pistoane au mase egale , unul are cu 1 g in plus . Bolturile sint riguros egale ca masa si au 23,99mm in cap toate. Am bagat si 2 din bucsele de biela, merge cu un banal surub si 2 saibe. La inceput vrea sa intre strimb, dupa 3-4 incercari (ca un potrivit cu mina ) intra bine. La biele mai am de polizat si dup-aia de "lustruit".
Modificat de jan (acum 15 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ai alezor pentru bucse? ..
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Nu, inca nu, nici nu-s sigur ca apuc sa-l iau, poate ca ma duc la Ciclop si le alezeaza aia si gata...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Gata, am gasit alezor! Normal, n-avea cum sa fie vreo minune nici asta, avea un cutit rupt si pe parcurs s-a mai rupt unul . Dar, daca iei cite putin, merge si asa, mai ales c-am dat 100 de mii pe el, exact genul meu de afacere . Treaba e la intrare si la iesire sa nu iei excentric, ca haleste destul de mult, dar asta ar fi fost o problema si daca era perfect alezoru... Bucsa arata la inceput asa
25.2KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
La sfirsit arata asa
27.4KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Ete cilindrii si pistoanele, stau si asteapta...
46.6KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pe cilindri-semnul cu vopsea roz (de ce roz, lucrau gaozari la mahle?) de care scrie si-n manualul vw... Pe piston trebuia sa fie un semn tot cu roz, de fapt era un "+" mare facut cu vopsea rosie. pe unul din pistoane era si-un cerc rosu, n-am gasit ce insemna...
39.6KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Alte nimicuri...
48.4KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
foarte tare au iesit bucsele de biela ... deci acu ai tot ce-ti trebuie ...
fa si tu poze la biele sa vedem cum le-ai usurat
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
am un unchi mai nebunatic asa... si unchiul asta are o propozitie pe care o repeta un pic prea des: Lucrul nou e lucru nou dom'le, ce mai! 
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Bine, pina acum am avut tot lucruri noi...pentru mine . Facem si poze la biele, da' acuma-s urite, dupa polizare, trebuie finisate nitel.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai asta e toata frumusetea.. sa iei o naveta de paine plina cu piese aruncate si sa faci din ele motor...nu sa faci o chestie care sa semene a motor, ci sa faci chiar un motor care pus pe masina sa propuseze masina... si nu pina la poarta ci citeva mii poate zeci de mii de Km ... daca vroiam lucruri noi mergeam la banca luam un credit, si ma prezentam la una din reprezentantele auto .... daca vorbesti de piese noi, da, unele nu pot fi puse in motor/masina decit noi, dar sint unele care se reconditioneaza, sau altele la care uzura nu este la limita
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Amin. Pai io am luat la-nceput cam un portbagaj de dacie de piese, nu o naveta, mai am si acum tot felul de prostii si mi-e mila sa le-arunc. Dupa ce crap motorul, o sa pun poze cu piesele care traiesc inauntru : ax cu came fara came, tachetii rectificati cu masina de slefuit cu banda , uzura la cilindru, etc. Si a mers asa 8000 km pina acum, a-mpins masina ore in sir cu 120-130 km/h, dar daca e sa plec la un drum mai lung stau cu grija si nu-i foarte amuzant; pe urma, pierde si ulei destul de rau, lucru care contravine legislatiei . Iar trecerea de la motorul de broasca la asta am facut-o pentru fiabilitate, nu ca sa ma duc de 5-6 ori la "liniute".
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
Asta urmaresc si eu ca obiectiv principal pentru trecerea la motorul tip4. Vreau sa il fac in asa fel incat sa am certitudine 100% ca nu moare in trafic, ca porneste dimineata, la rece sau la cald, ca merge 10km pana in partea cealalta a orasului, dar si 2000 de km pana stiu eu unde, la o intalnire gen Hanovra.
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
nu .. jane .. nu m-am exprimat bine ..
jane, poti pune poze la biele acu dupa usurare? adica sa vedem de unde le-ai usurat mai mult .. de la cap sau de la picior?
Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, pot, diseara . Din ambele parti; acuma am inceput sa am dubii, nu stiu daca n-am slabit prea mult legatura intre capac si biela, ingustind sectiunea in care sta surubul... Bine, nici nu-mi dau seama cam ce efort de intindere poate fi in biela. La "grinda" n-am umblat deloc, am polizat doar urma de la forjare. "Picioru mic" avea un mot mare pe care l-am taiat, normal, nu stiu ce rost avea ala, nimeni nu stie exact.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Uite, asa au iesit, Doamne-ajuta:
41KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Luchian 
31.3KB
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
foarte tare ... acu e de prisos sa te mai intreb de greutate ... adica toate au aceeasi greutate ,dar toate au aceeasi greutate la cap si la picior? pentru ca greutatea de la cap(adica de la capac) e importanta pentru ca e mai aproape de maneton si ea executa o miscare de rotatie si determina impreuna cu celelalte biele un dezechilibru dinamic, fata de cea de la picior (adica de la bolt) care face o miscare de translatie .. teoretic .. ...cu toate ca motorul boxer este destul de bine echilibrat, apar trepidatii datorate unor cupluri datorate dezechilibrelor de mai sus ... adica motorul va avea o trepidatie doar la o anumita turatie
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, sint egale (cu o anumita eroare) intre ele si fiecare capat la fel, adica am incercat sa le spinzur de capete cit mai asemanator, ca sa iasa perfect trebuie facut un dispozitiv... Abia dupa lustruire o sa le verific din nou, de data asta cu dispozitiv si le reglez atunci.
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
roshkatu
Broscar pasionat
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
|
|
am gasit o firma in arad , ce face echilibrare statica dar si dinamica ansamblelor mobile din motor . mi-a fost precizat ca aceasta se face fara segmenti montati !!! toarna si galerii din aluminiu ! dar pentru a scoate matrita de pe o piesa , in cazul in care piesa prezinta curburi mai mari de 15 grade , trebuie sectionata ! deci cine se sacrifica ? 
Modificat de roshkatu (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
roshkatu a scris:
am gasit o firma in arad , ce face echilibrare statica dar si dinamica ansamblelor mobile din motor . mi-a fost precizat ca aceasta se face fara segmenti montati !!!  |
pai pai ... echilibrarea se face fara segmenti oricum , chiar fara pistoane, bolturi sau biele ..cite un rind din piesele anterior mentionate de se cintaresc si apoi doar o fractie din greutatea lor se adauga pe manetoane sub forma de greutati aditionale pe perioada echilibrarii ... la echilibrajul static, se pune doar arborele pe doua "cutzite" perfect drepte si orizontale si se cauta sa se indeparteze material din elementii de legatura pina se gaseste pozitia de echilibru stabil a arborelui pe reazeme ...amin (vorba lui jan)
|
|
pus acum 15 ani |
|
sergiup
Broscar pasionat
 Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 288
|
|
in arad? poti sa imi dai o denumire a firmei?
_______________________________________ 1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1 Oldie But Goldie
... and thanks Ferdinand
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Chiar, buna idee, Sergiu ar putea sa se uite ce fac aia acolo, poate chiar fac...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
roshkatu
Broscar pasionat
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
|
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai acolo-i pentru "serpisori" si imbunatatirea esapamentului de dacie, nu zice de echilibrare...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
roshkatu
Broscar pasionat
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
|
|
|
pus acum 15 ani |
|
sergiup
Broscar pasionat
 Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 288
|
|
avem acces si sursa sigura de informatii acolo si despre ce e acolo. voi incepe activitatea de spionaj si voi raporta.
_______________________________________ 1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1 Oldie But Goldie
... and thanks Ferdinand
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
zi jane ... la ce concluzie ai ajuns cu arborele?
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai concluzia e "Copacul meu se-nalta in gradina mea" etc. Am primit cuzineti gresiti, de motor de 2000. Asa ca, pina ii fac proba sa vad daca zgirie cuzinetul, in principiu il folosesc...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
sergiup
Broscar pasionat
 Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 288
|
|
sergiup a scris:
avem acces si sursa sigura de informatii acolo si despre ce e acolo. voi incepe activitatea de spionaj si voi raporta. |
n-am uitat. persoana "de legatura" nu a fost disponibila. insistam.
_______________________________________ 1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1 Oldie But Goldie
... and thanks Ferdinand
|
|
pus acum 15 ani |
|
roshkatu
Broscar pasionat
 Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
|
|
au si pentru auto , in catalogul general
|
|
pus acum 15 ani |
|
MishuL
sniper
 Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
|
|
Intre-bare, ca sa fiu sigur: bielele de 1300 sunt intrutotul identice cu cele de 1600? Ca sa folosesc de 1,3 intr-un 1,6 pe care ma pregatesc sa-l asamblez. 10X!
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
 Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1710
|
|
La fel. Si la pravalie zice tota asa:
|
|
pus acum 14 ani |
|