Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
GeorgianaIoana 25 ani
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 63 ani
Aircooled Forum / TUNING / coil on plug Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
daca tot se discuta despre toate,de ce nu si despre un sistem cu bobina pe fiecare cilindru(coil on plug)?
merita adaptat un asemenea sistem?
problema mare dupa parerea mea este acel modul de comanda,pt ca bobinele le-am gasit la 70 ron bucata,cele de scuter pe 12 v sau la 1,3-1,4 milioane cele de golf.


_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
roshkatu
Broscar pasionat

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 159
oare bobinele duble , de pe motocicletele japoneze , 4 in linie , merg ?

coil plug oare bobinele duble japoneze linie merg

39.9KB


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
asa cred ca merg si 2 bobine duble de dacie pe injectie...

_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si cu delcou de????? ... trabant??? .... eu incerc sa fac ceva cu doua bobine ( topicul DIS) si daca te uiti mai bine am si un  montaj facut de mine care face un switch intre bobine (bobina aia chiar daca are petru gauri de fise e facuta tot din 2 ) ... chestia cu coil on plug am facut-o mai demult, cind aveam timp

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
albert_md2004
-iradiat cu acte-

Din: Iasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 244
stai bogdan,ca bobina dubla de pe dacia injectata merge fara delcou de la mama ei.nu stiu daca poti adapta aceste bobine sa le faci pt un sistem coil on plug.
pt coil on plug ce fel de modul de comanda ai folosit?

Modificat de albert_md2004 (acum 15 ani)


_______________________________________
Dr.A.M.D-XRayDoctor

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cind am facut sistemul ... eu am coborit tensiunea la 6v si am pus pentru fiecare bobina de mobra cite un modul facut de mine, problemele de care m-am lovit au fost cele legate de generarea unei curbe de avans ... la sistemul prezentat de mine dincolo am luat un modul cu curba mapata (RENIX) foarte aproape de motorul de 1600 de brotac, iar despartirea scinteii printr-un modul switch, care selecteaza bobina print-un sistem optic ... sistemul poate merge pe motorul cu carburatie ... la logan sau solenta sisemul de injectie are integrat si modulul de aprindere... e mult de vorbit ..

un sistem asemanator, cu cel facut de mine,produs de o firma de prestigiu si este de vinzare la 475$ pe un site pentru posesorii de porsche,

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MadalinuL
Vizitator



un link interesant zic eu

pus acum 15 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
e veche schema (o stiu de cel putin 5 ani)
problema "tehnica" la schema asta sunt traductorii optici
la cel mai mic fir de praf in delco papapapa coil on plug
eu m-am gandit la ceva cu senzori hall
sunt suficiente 2 bobine nu 4.
scanteia va fi data in acelasi timp pe un cilindru cand trebuie si pe cilindrul opus pe evacuare.  avantajul este ca se elimina pierderile julilor in "gap"-ul dintre pipa si fisa.
dezavantajul (la 2 bobine) ar fi ca se pierde din juli pe bujia"evacuarii"
problema la motoarele otto e ca nu arde toata benzina introbagata in cilindru( cel putin la carburatie)
eu am avut pe brosc o aprindere electronica ruseasca de ataca bobina cu 400 volti in loc de 12 si fisele de la utilitare honda cu amplificator de scanteie pe fiecare pipa in parte.
consumul in orash la mers bara la bara nu sarea de 6 la 100 (motor AB 1300 cmc)

Modificat de UVeul (acum 15 ani)


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
coil on plug nu este o chestie asa simpla si nu se face cu unul, doi sau patru senzori, de orice tip ar fi, pusi la arborele cotit sau la axa cu came (delcou)... coil on plug a aparut aproape in acelasi timp cu injectia secventiala si are doi senzori ( reluctanti, hall sau optici) unul pe arborele cotit care transmite catre ecu turatia motorului, necesara calculului avansului la aprindere (+vacuum) si un senzor la axa cu came care transmite faza sau mai bine zis unde trebuie sa dea impulsul adica catre o anume bobina ... "calculatorul" are mai multe adc-uri si convertoare, un tronson este cel care transforma rotatia arborelui cotit in frecventa, printr-un senzor cu reluctanta variabila, iar apoi frecventa este transformata in tensiune (sau direct transformat din frecventa in digital) si apoi semnalul este digitizat pe 4 biti si transmis intr-un uC si prelucrat ( semnalul este adunat cu semnalul primit tot in acelasi fel de la un senzor MAP si comparat cu o valoare incarcata prin program sau stocata intr-o memorie externa) si de aici rezulta avansul la aprindere. ... al doilea tronson este cu senzorul de pe axa cu came, pentru a stabili carei bobine ii revine semanlul, aici exista o rotita care are markeri in cruce si se bazeaza pe acelasi  mod de a transforma frecventa in tensiune si asa mai departe, rotita cu markeri de pe axa cu came are un marker pentru cilindrul 1, doi markeri pentru cilindrul 4 (1-4-3-2) si asa mai departe ..markerii sint decalati fata de PMS cu 42 de grade ..... (sistemul prezentat mai sus este folosit pe motoarele subaru, nipon-denso, si mai exista si altfel de sisteme si abordari ale problemei)..... cred ca nu trebuie sa trecem peste etape... pana la coil on plug ar trebui sa ne gindim mai adinc la DIS (wasted spark) si pentru canu reusesc sa fac rotita trigger pentru sistemul electronic prezentat de mine intr-un topic la tehnic, voi aborda altfel problema si este deja in pregatire ... o varianta electronica cu o realizare mecanica mult mai simpla

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
citind dintr-una in alta pe internet, am gasit firma asta:
Dai jos un programel gen CAD de pe site-ul lor, iti desenezi piesa dorita, alegi materialul ce va fi folosit si apoi iti calculeaza pretul, inclusiv transportul. Totul depinde de numarul de piese comandate. Pacat ca pentru o singura bucata nu e rentabil deloc.
Eu am desenat o rotita 36-1 cu diametru de 165mm, grosime de 5mm si gauri de ghidaj/centrare pe arborele de tip4 si mi-a iesit pretul in jur de 200usd parca la o singura bucata     Doare de la 20-30 buc. in sus devine rentabil.
Oricum ca idee este foarte interesant.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cam scump .. adica al draq de scump... pina in 200 roni gasesc si aici pe cineva care sa se bage si sa imi faca, dar am gasit alta varianta .. mai simpla ... sistemul facut il pastrez si ii mai adaug o volant de renault clio si il dau cuiva cu dacie

deci daca mergi pe rotita 36-1 inseamna ca te pregatesti de megajolt? sau adaugi si o injectie


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
depinde de ce bani o sa am disponibili in iarna asta.. Eu as vrea injectie, cu 2 corpuri de clapete pe format dellorto/weber dar mi-e frica sa nu ma bag in ceva prea complicat pt. mine pe de-o parte, iar pe de alta, totul e al naibii de scump.
Deci daca nu o sa am prea multi bani disponibili pt. proiect, in prima faza voi pune carburatoarele astea pe care le am acum, si cu aprinderea edis4, si probabil megajolt.  Aprinderea am comandat-o deja pe e-bay si trebuie sa ajunga. Sunt aproape sigur ca nu se va potrivi rotita de ford, pt. ca e cam mica in diametru.
Dar aici se vorbeste despre coil-on-plug asa ca detalii mai vb dincolo, la topicul cu "dis".


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Acum ca aprinderea EDIS functioneaza, m-am tot gandit la ideea de COP. Azi mi-au ajuns bobinele pe care le voi folosi. Sunt de GSX-R.





In ultima poza e una dintre ele pozata langa o bobina de la masina mea (A4 1.8T). Se poate observa diferenta de marime.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Voi folosi tot sistemul Megajolt, va fi tot wasted-spark, dar cu 2 module EDIS-4 legate in paralel, dupa schema de mai jos.
Nu va zic cate idei mi-au trecut prin cap... gen sa leg bobinele in paralel, sa folosesc un EDIS-8 etc etc. Noroc cu forumurile si alti nebuni care au incercat deja. Practic orice iti trece prin cap, se gaseste unul care sa fi facut deja inaintea ta 

coil plug voi folosi tot sistemul megajolt, tot dar module edis-4 legate paralel, dupa schema mai

26.9KB

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
si cam asa vor arata ele puse pe motorul tip4. Desi sunt destul de mari, nu ies in afara mai mult decat galeriile de admisie. Mi se pare rezonabil:

coil plug cam asa vor arata ele puse motorul tip4. desi sunt destul mari, ies afara mai mult decat

43.1KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
si asta:

coil plug asta:

29.7KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Vezi ca, daca nu ma-nsel, dupa pozitia bujiei, alea din poza sint chiulase de 914-2litri (cu toate ca au 4 prezoane).

Modificat de jan (acum 13 ani)


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu daca fac varianta COP nu pun bobine d-astea, caut bobine pentru fiecare bujie si cu fisha scurta... la niste motoare de chevrolet si ceva japoneze am vazut si atunci nu mai apare problema de care zicea jan..

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, n-am zis ca-i problema, doar ca, din cum stiu io ca bag mina sa schimb bujiile, la chiulasa obisnuita gaurile-s mai spre verticala. S-ar putea sa stea si mai bine, nu-mi dau seama exact. La tip 1 - da, niste alea lungi ar deranja rau p-acolo...

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457

bogdan_bus a scris:

eu daca fac varianta COP nu pun bobine d-astea, caut bobine pentru fiecare bujie si cu fisha scurta... la niste motoare de chevrolet si ceva japoneze am vazut si atunci nu mai apare problema de care zicea jan..

Da, am vazut si cu varianta asta. LS2 de chevrolet. Dar ei ii spun coil near plug, ca totusi mai are o fisa scurta acolo.
Ai un motiv anume sa folosesti modelul ala sau e doar chestie de preferinte? Uite o poza si cu alea tot pe tip4:

coil plug bogdan_bus scris:eu daca fac varianta cop pun bobine d-astea, caut bobine pentru fiecare

47KB

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
si inca una. unde se vede si fisa montata:

coil plug inca una. unde vede fisa montata:

38.1KB


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da.. din acelasi motiv ca si cei din pozele de mai sus ... sunt shanse destul de mari sa nu gasesc bobine pe bujie destul de scurte ca sa nu ma incurce, asa ca mai bine cu o fisa scurta ..
COP-urile pe care le-am gasit eu sunt destul de lungi

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Azi mi-au ajuns inca niste piesulici, ca sa pot continua proiectul COP.
Am mai luat un modul EDIS4, si a venit la pachet cu inca un senzor.


Si am luat mufele noi pt. bobinele de moto, pentru ca au fost mai ieftine decat se cere prin dezmembrari.
Asa ca fapt divers, azi am observat ca mufele pt bobinele astea sunt exact  aceleasi mufe folosite la senzorul de volant de ford 

Acuma as fi gata sa le montez, dar mai e problema cealalta... sa vad pe ce motor 


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
primul pas pentru COP - un modul pentru senzorul de pe rotita trigger de pe volant si un modul pentru senzorul de pe plotul axei cu came ... module contopite intr-o singura placuta de circuit ...

coil plug primul pas pentru cop modul pentru senzorul rotita trigger volant modul pentru senzorul

42.3KB


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
integratul folosit: LM1815m in varianta smd pentru ca in varianta dip nu am gasit ... modulul(modulele) sunt pentru varianta COP Megasquirt - eu nu voi folosi pentru cop modulul edis FORD si atunci va trebui sa fac si un montaj pentru comanda unui modul de aprindere bosch pentru 4 bobine - cu IGBT-uri la 10A

coil plug integratul folosit: lm1815m varianta smd pentru varianta dip gasit ... sunt pentru

26KB

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
modulul de aprindere bosch arata asa

coil plug modulul aprindere bosch arata asa

12.7KB


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
modulul asta e ceea ce numesc ei "coil driver"? Am citit si eu ca pe ultima versiune de megasquirt se poate renunta complet la edis, si sa controleze ecu-ul direct bobinele. Banuiesc ca asta faci cu modulul bosch nu?
Cum faci cu trigger-ul pe volant? Dai gauri? Folosesti 36-1 sau altfel?
Si pui si trigger pe axa cu came? Unde te-ai gandit sa il plasezi? Am salvat pe undeva niste poze in care se vedea cum a facut un neamt. A dat o gaurica in roata dintata din capatul axei cu came, a bagat un surub cu piulita (blocat cu loctite sau sudat.. nu mai stiu), ca sa fie un fel de proeminenta, si a dat o gaura filetata in bloc, exact pe unde se rotea respectivul surub.

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai si la versiunea mea se poate fara edis, doar ca trebuie bricolate modulele pentru a digitiza semnalul de la senzori (VR) , asa cum am facut eu si se mai adauga si "coil driver", adica modulul Bosch de mai sus plus comanda lui, tot o placuta bricolata, care e intercaleaza intre cele 4 iesiri PWM si modulul de aprindere
triggerul il fac din tabla de 8mm, ca un disc care sa aiba la interior diametrul fuliei de broasca iar la exterior +10mm, iar dupa sudare taiati 36 de dinti, sau 60 .. aici nu m-am hotarat inca ... oricum imi mai trebuie un disc divizor pe care nu il am (inca) cu 20 sau 30 de gauri pentru a putea taia 36..
pentru senzorul de pe axa, nu voi distruge blocul, voi distruge un  delcou, e mai simplu
diferentele dintre cele doua versiuni ale megasquirt sunt doar driverele pentru actuatorul de relanti, doua driver coil in varianta w-spark, un cititor de vr, pentru al doilea cititor tot trebuie facuta treaba cu lm1815

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
De ce ai nevoie de doua cititoare?

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
unul pentru turatie si avans si celalalt pentru faza .. cu senzorul de pe arbore turatie - avans, iar cu cel de pe axa cu came faza cica, dar el aduce prodramul la zero ..encoderul "de pe" rotita trigger spune ca la dintele 10 trigger PWM -up dintele 18 trigger PWM -down pentru pistonul 1.. dintele 40 up  dintele 48 down pentru pistonul 4- (am dat exemplul asta pentru ca studiez problema pentru discul cu 60 de dinti pentru ca deocamdata nu pot face roata cu 36) - programul se continua si dintele 10 si 18 mai trec odata prin fata vr senzorului pentru pistonul 3, respectiv 40 si 48 pentru pistonul 2, dupa care trece si plotul de la axa cu came si da catre uC comada de reluare a secventei 1-4-3-2 ... semnalul asta PWM up -down se formeaza cu 60 de grade RAC (adica pe arborele cotit) inainte de momentul  scanteiei, restul pana la scanteie este avansul, adica restul calculelor de avans (curba- functie de turatie) la care se adauga sau se scade un termen ce reprezinta avansul dat de MAP (sau tps(, iar daca ne afundam mai mult, mai pot apare si senzori de temperatura, precum si senzori de detonatie .... tot ce ti-am spus eu este un calcul simplu facut de un controler .. cand am facut eu prima data COP, sau ce am facut, cu bobine de mobra, tot ce am spus mai sus era trecut printr-un circuit cu logici simple CMOS, fara encodere, analiza turatiei o faceam ca la turometre, in functie de tensiune, iar avansul adaugat sau scazut tot f de tensiune, faza si pozitia o faceam cu 3 senzori ... dar gata .. exista encodere, controlere la discretie ....profesore, ce faci? doar thevenin?maruntisuri d'astea nuu.. stii?

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Am inteles. multumesc de explicatie!
Bogdane, eu la facultate ma ocup de proiectare asistata de calculator (cum sa foloseasca Orcad adica) si management termic. Nici nu am facut electronica propriu-zis, ci departamentul in engleza, unde faceai din toate cate nimic. Nu ca la electronica s-ar face mare lucru acum. De partea practica ma ocup doar din pasiune si doar cu ceea ce am invatat singur, desi am inceput cam tarziu, in liceu. Iar cu microcontrollerele... hmm, caca bun, imi plac si tot incerc sa invat, mai fac cate un proiectel, dar nu pot spune ca le stapanesc. Sper sa am timp sa intru mai in amanunt dupa ce termin cu invatatul, ca imi ocupa cam tot timpul...


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
am terminat cu montajul la motor, pt COP. Acum sa leg si al 2-lea modul Edis, si sper sa porneasca... De fapt sa leg ambele module, ca le-am mutat in masina, si am schimbat pozitia megajolt-ului.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai in felul asta tot waste spark ramane ..

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
pai nici n-am zis altceva
Eventual cand trec la Megasquirt o sa fie secventiala...


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
puteai sa nu folosesti doua edis-uri, puteai simplu sa bagi cele patru bobine pe edis prin 4 diode ...

pus acum 13 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
ehe, puteam sa fac multe altele daca eram poate mai destept... 
In alta ordine de idei, A PORNIT!!!!!!




Am fost extrem de stresat sa nu fi gresit ceva cu atat de multe cabluri, dar am reusit din prima!

Modificat de xellex (acum 13 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la