Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
lutsen din Cluj
Femeie
25 ani
Cluj
cauta Barbat
24 - 48 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / aprindere electronica (de bus) Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
as vrea si eu sa va intreb ceva, de curand (nevand stroboscopul la mine) am incercat sa invart manual (cu cheia de 30 de surubul de la pulie) fulia cu contactul pus si cu fisa nr.1 undeva langa masa ca sa vad momentul in care da scanteia (vroiam sa verific cam pe unde este reglat avansul static). am observat ca nu da scanteie decat daca invart relativ rapid de pulie, insa in acest caz nu pot sa opresc fulia chiar in momentul scanteii si nu pot observa deci unde este reglat avansul. uneori chiar nu mi-a dat scanteie....

intrebarea este oare de ce, pt ca in mod normal (deci la o aprindere clasica cu platina si condensator) ii poti prinde momentul avansului in momentul in care da scanteie chiar daca invarti incet de pulie.

oare la aprinderile astea electronice de la busuri sa trebuiasca sa se invarte repede ca sa vada senzorul ala din delcou ce o vedea el??????

In rest masina merge perfect, porneste la sfert de cheie.....


pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
ie simplicissim - aceasta aprindere se regleaza mai degraba dinamic decat static; in rest te mananca in c.... daca zici ca merge perfect 

pus acum 15 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
nu ma mananca insa dupa ce mi-ai zis tu ca se regleaza la minus 5 grade, la drum intins am constatat ca la 60 la ora daca o calc brusc incepe sa "tzacane avansul" semn de avans prea mare, deci am vrut sa mai micsorez un pic avansul, ceea ce am si facut dar asa ochiometric pt ca nu aveam strobo la mine

pus acum 15 ani
   
mariankzd
Broscar nou

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 2
dupa ce am poluat tutorialul lui bogdan_bus(cel cu apriderea tranzistoriata de golf) am ajuns la topicul asta...sper ca autorul sa nu ma expulzeze
era vorba de delcoul ala cu senzori pertronix(m-am mai documentat si eu putin dupa ce am aflat ce-i cu delcoul)...imi mai trebuie modul de aprindere sau merge pus direct..din cate am inteles chestia aia din delco doar inlocuieste platina si atat(daca e asa imi poate spune cineva unde leg cele 2 fire ce vin la mufa pe carcasa delcoului?)]

Modificat de mariankzd (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 288
aia cu tacanitul de avans toni poate fi influentata si de combustibil...

_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cred ca are modul, dar nu l-ai vazut tu, pentru ca e prins in spatele bobinei ... e un modul de reluctanta variabila .. o sa caut cod si o sa il pun ... .... borna plus - firul rosu, borna semnal firul verde, iar masa prin corpul delcoului, cablul care intra in cupla este cu doua fire ecranat

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Tocmai am montat aprinderea cea recent achizitionata. Inainte de asta am curatat delcoul si ar mai fi trebuit sa-i corectez din jocul axial interpunind niste saibe intre carter si pinionul de antrenare. N-am putut sa scot pinionul singur (problema cu stiftul cel incapatinat) si nici n-am gasit pe nimeni indeajuns de amabil sa ma ajute (nici macar tot atit de amabil pe cit sint eu cind mi se cere un serviciu --- what are friends good for?). Asa ca am renuntat sa rezolv problema with the little help from my friend. To study:



Sa revenim: motorul a pornit din prima, fara nici o ezitare, chiar asa cu delcoul montat oarecum aproximativ, undeva prin jurul lui TDC (D-ul meu avind avansul la 0 grade, scris in carte). Demaraj bun si foarte lin, o anumita plafonare  in treapta a treia. Dupa parcare, am simtit ca e oarecum incins, desi nici bobina, nici modulul nu erau fierbinti sa-ti ramina carnea pe ele. Ar mai fi de scurtat firaraia, prea lunga, (aprinderea e de pe un Audi, parca) si, obligatoriu, de reglat avansul cu stroboscopica.
Metoda babeasca, aia cu becul legat intre masa si borna 1, chiar nu merge?


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mai baieti lasati reglajul stroboscopic .. ca nu-si mai are rostul ... delcoul este de pe un alt motor si nu va respecta curba de avans prescrisa de constructor, sau este pe aproape, reglati avansul delcoului astfel incit mersul motorului sa fi OK la o turatie de 2000-2500 in mers, adica cam la o viteza de 60-65 in viteza a 4 a, la apasarea acceleratiei sa se simta ca masina accelereaza fara a "da in nas" .... relantiul se regleaza din carburator ... alte metode nu isi au rostul .... in fond mersul conteaza si nu relantiul .... 10 -15 grade inainte de pmi  cam acolo motorul da tot ce trebuie

pus acum 15 ani
   
LIVIU/RATB
Vizitator



Nenea B. am o o problema, zic io ca'i de la aprindere.Deci: mot CJ...porneste, ralantiu, merg cu busu'...Problema: daca'i calc acceleratia brusc moare! daca o calc incet se tureaza ok, fara sa mai moara! ce-i? aprindere nereglata? avansu'?zi si mie pliiizz!

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
carburator .. si mai dai avans un pic

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
sau pompa de spritz ! 

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
LIVIU/RATB
Vizitator



ce...carb..ca e DOO!!! ce sa..la carb??bine, banuiam de avans...

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici aprindere ... twin plug ..  link .. 

aprindere (de bus) uite aici aprindere ... twin plug ..  link .. 

41.3KB


pus acum 15 ani
   
ricacristea
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
pot face ceva cu fiarele astea? is bune la ceva?

aprindere (de bus) pot face ceva fiarele astea? bune ceva?

45.7KB


_______________________________________
vw 1300 70

pus acum 15 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
da

_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 15 ani
   
ricacristea
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
pe bune?!

_______________________________________
vw 1300 70

pus acum 15 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
  mai citeste si tu pe-aici....
iote :


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 15 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677

bogdan_bus a scris:

mai baieti lasati reglajul stroboscopic .. ca nu-si mai are rostul ... delcoul este de pe un alt motor si nu va respecta curba de avans prescrisa de constructor, sau este pe aproape, reglati avansul delcoului astfel incit mersul motorului sa fi OK la o turatie de 2000-2500 in mers, adica cam la o viteza de 60-65 in viteza a 4 a, la apasarea acceleratiei sa se simta ca masina accelereaza fara a "da in nas" .... relantiul se regleaza din carburator ... alte metode nu isi au rostul .... in fond mersul conteaza si nu relantiul .... 10 -15 grade inainte de pmi  cam acolo motorul da tot ce trebuie



da . asa este , este clar ca nu respecta curba de avans, la turatii de peste 2500 ii da mai mult decat ar fi necesar.

ceea ce ar trebui sa fac este sa tatonez prin modificarea (usurarea) greutatilor avansului centrifugal, insa mi se pare mult prea complicat/laborios, asa ca avand in vedere ca masina merge aproape perfect 9ma deranjeaza doar acel usor tzacanit cand apas la fund pedala (la viteze de peste 60-70/ora), dar care dispare repede daca mai iau un pic piciorul....o sa o las asa deocamdata, poate mai la vara daca oi avea chef voi face ceva incercari


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

Toni a scris:

ma deranjeaza doar acel usor tzacanit cand apas la fund pedala (la viteze de peste 60-70/ora), dar care dispare repede daca mai iau un pic piciorul....

si nu-i asa ca atunci cand iei piciorul ea, dimpotriva, parca e "impinsa" mai repede inainte ?
Asa face si a mea !


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
toni .. la tine este un delcou de bus, adicatelea pentru un motor mai mare, cam de 1800 - 2100 cmc ...la radu e alta problema, decloul e corespunzator capacitatii masinii, la radu e problema carburatorului, pentru ca gaurelele circuitului secundar sint un pic mai mari decit are nevoie ..

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677

RaduI a scris:


Toni a scris:

ma deranjeaza doar acel usor tzacanit cand apas la fund pedala (la viteze de peste 60-70/ora), dar care dispare repede daca mai iau un pic piciorul....

si nu-i asa ca atunci cand iei piciorul ea, dimpotriva, parca e "impinsa" mai repede inainte ?
Asa face si a mea !



nu as zice, poate... insa foarte vag. cred ca mai degraba bogdan are dreptate


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu ash zice- cunosc fenomenul..... Cred ca e din cauza ca se iese dintr-un regim de ardere tampit- autoaprindere, detonatzie, ma'sa pe gheatza ce-o fi precis zgomotul ala- si se intra intr-o ardere "sanatoasa".

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
ieri am reglat unui coleg de forumuri avansul. Va rog sa imi spuneti daca urmatorul calcul al meu este corect.

am masurat pulia de diametru 170. deci circumferinta ar fi 2"pi"r, adica 2x3,14x170/2, adica 170x3,14=533,8.

vreau sa aflu punctul unde ar fi 30 grade pe pulie, si am facut urmatorul calcul ...am zis  ca daca 360 grade este 533,8 mm, atunci 30 grade ar fi (30/360)x533,8 = 44,48 mm.

este corect acest calcul?

am masurat 4,5 cm de la marcarea de pe pulie cea din fabrica si am vopsit un punct rosu in locul respectiv.

apoi, reglajul avansului...la 3000 rpm sa ajunga la acel punct de 30 grade (asta cu tubul de avans vacuumatic conectat, deoarece m-am gandit ca in regimul normal de functionare al motorului tubul este conectat la locul lui).

rezultatul este ca masina merge foarte foarte bine (am mers si eu un pic cu ea).



a doua intrebare.

azi impreuna cu Bubul am observat ca la bobina mea de mai bine de un an de cand am montat aprinderea electronica, am conectat firul + la mufa 15 si cel verde la mufa 1, adica invers decat ar fi trebuit. Cert este ca am mers bine merci mai mult de un an asa.

azi am inversat firele si masina merge absolut la fel .

care o fi explicatia? cineva care stie cum este cu primarul si secundarul bobinei....????


a treia intrebare (mai aproape de subiectul initial al acestui topic).

am refacut si pe pulia mea semnul de 30 grade (conform calculului de mai sus), si cu stupoare am observat ca este cu cca 2 mm mai la dreapta decat il desenasem eu acum 4-5 ani (probabil ca atunci gresisem calculul???sau poate acum l-am gresit...???)

am reglat avansul la zero grade la relanti cu tubul de avans vacuumatic scos, apoi am facut proba la 3000 rpm cu tubul bagat, si nu ajunge la semnul de 30 grade, ci pe la 3/4 din distanta (nici macar pana la vechiul meu semn descris mai sus). cu toate acestea acel tzacanit in momentul cand o calc la fund la 50-60 km/ora a devenit mult mai pregnant (intr-un fel ma asteptam pt ca i-am marit un pic avansul reglat la relanti fata de cat il avusesem pana azi).

Intrebarea este: daca la 3000 rpm nu ajunge la 30 grade (asa cum ar trebui) de ce totusi da semne de avans prea mare cand o calc (tzacanitul)?

eu m-am gandit ca poate avansul vacuumatic ii baga prea mult avans, insa nu este asta, am facut proba in mers si cu tubuletul de avans vacuumatic scos si masina face absolut la fel...


pus acum 15 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710

Toni a scris:



a doua intrebare.

azi impreuna cu Bubul am observat ca la bobina mea de mai bine de un an de cand am montat aprinderea electronica, am conectat firul + la mufa 15 si cel verde la mufa 1, adica invers decat ar fi trebuit. Cert este ca am mers bine merci mai mult de un an asa.

azi am inversat firele si masina merge absolut la fel .

care o fi explicatia? cineva care stie cum este cu primarul si secundarul bobinei....????


Pai nu! Aveai verde la 15 si + la 1, adica vitavercea fata de cum trebuie, + la 15, verde la 1. Da' de mers merge la fel...

Modificat de BubuL (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Are f'o importantza daca ai pe bujie 21.000 sau 20.988 voltzi? La asta se rezuma....

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
aha..deci acum am scanteie mai maricica cu 12 volti. deci consum mai mic si schwung mai mare...

dar cu calculul ala cum e, e bine sau gresit?


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cine doreste sa puna pe brotac capac de delcou cu iesiri laterale... se potriveste la fix  bosch 1235522332 - 40 roni

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si cam asa arata pe delcou

aprindere (de bus) cam asa arata delcou

24.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
fratilor sint disperat tare .. fisele mele de pe brotac sint strapunse .. se vede scinteia .... in afara de fisele de la dileru, care sint pazite, ce imi recomandati asa cu pret de criza

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Fisele de oltcit "Tesla made in USA"; iei 2 seturi la circa 50 de lei si-ti iese un set de broasca si unu pt. un motor in linie. Mai eftin nu stiu, parca ceva de lada niva, n-am incercat...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
o sa incerc sa caut miine sa caut pe la magazinele depiese un set de wb sa vedem cit este

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
de lada niva, sunt cu material englezesc, si vin la fix

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bine, asta in caz ca gaseste magazin care se ocupa de lada p-acolo. Aici mai exista varianta cu domnii de peste Prut de la Obor...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am gasit la un magazin fise TESLA de vw transporter 1.9/2.1

pus acum 15 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
aprinderea asta de bus inteleg ca se regleaza dinamic. adica la 3000 de ture tre sa am 30 de grade avans, corect? am lampa stroboscopica, si trebuie sa desenez o pata alba pe pulie; semnul asta trebuie sa fie la 30 de grade fata de semnul de pe pulie, in sensul acelor de ceas? si apoi invart de delcou pana vad semnul, nu?

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Orice aprindere ar trebui reglata dinamic; asta electronica se regleaza numai dinamic, din pacate, nu poti prinde momentul "ruperii". Sau nu stiu eu cum...
Da, la 28-30 de grade spre dreapta sau in sens orar. DAR fata de semnul de PMS, nu alte semne. Adica fata de 0, care s-ar putea sa fie marcat pe buza dinspre spatele masinii. Daca nu, trebuie sa-l cauti. Semnele de pe buza care-i spre motor sint, de obicei, grade inainte de PMS si au fost mai mult variante. Daca masori de la unul din alea, o sa ai 37 sau 40 de grade avans total. Masuratoarea (mai bine zis verificarea daca n-ai stroboscop de-ala cu afisaj) se face cu furtunelul de vacuum scos de la delcou si astupat. Pui la 30 de grade alea avans total pe la 3000 de ture si verifici sa nu mai avanseze peste 3000. Daca avanseaza inca, verifici unde pica la ralanti avansul. Daca-i peste 7 grade alea, poti sa-l mai dai inapoi.  Daca obtii, sa zicem, avans de 5 grade la ralanti si 35 de grade la 4000 de ture , nu-i prea bine si-ar trebui sa umbli putin la regulatorul centrifugal. Daca delcoul are un capac de tabla cit unghia de mare, la baza sa, poti regla pe-acolo avansul maxim indoind tablitele care opresc contragreutatile.

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
stai ca m-ai bagat in ceata. eu credeam ca furtunul trebuie sa il las montat, ca sa aiba delcoul avans, si astfel incat per total sa iasa 30 de grade. daca scot furtunul, avansul vacuumatic dispare. sa inteleg ca avansul vacuumatic este important doar la ralanti? caut acum sa vad o procedura de reglare a avansului cu stroboscop, sa ma lamuresc.

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
da, vacuumul se lasa doar la delcourile exclsiv cu avans vacuumatic

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
gata m-am prins. deci voi face doua semne. primul va fi la 7,5 grade fata de semnul de pe volant, si pe asta il verific la ralanti cu vacuumul pus, si al doilea va fi la 30 de grade, si il verific la 3000 de ture cu vacuum scos. si ar trebui sa se alinieze cu imbinarea carterelor.

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
coane, poti masura si masura pe circumferinta semnele astea si sa le desenezi


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Treaba cu vacuum-ul e ca el nu face nimic la ralanti. Il pui degeaba. Daca ai vacuum din carburator la ralanti, e clapeta deschisa prea mult. Pe urma, la avansul maxim te intereseaza doar ala mecanic. In sarcina nu ai vacuum ca in gol acolo-n galerie. Asta fac cele doua regulatoare, combina parametrii turatie si sarcina (load). Ei, daca reglezi in gol, te pacalesti, o sa ai avans mai mare ca-n realitate, pe tine te intereseaza in sarcina...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
am inteles.
Bobina de bus are vreo pozitie anume in care trebuie sa stea? cu motul in jos, spre exemplu? sau pot sa o montez oricum? m-ar avantaja sa o pun sus pe turbina, ca in alta parte nu am loc de tija de actionare a carburatoarelor.


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Poti s-o pui cum vrei, e bobina uscata, are ceara sau asa ceva inauntru, la fel ca "bobina albastra" de broasca.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006

jan a scris:

Treaba cu vacuum-ul e ca el nu face nimic la ralanti. Il pui degeaba. Daca ai vacuum din carburator la ralanti, e clapeta deschisa prea mult. Pe urma, la avansul maxim te intereseaza doar ala mecanic. In sarcina nu ai vacuum ca in gol acolo-n galerie. Asta fac cele doua regulatoare, combina parametrii turatie si sarcina (load). Ei, daca reglezi in gol, te pacalesti, o sa ai avans mai mare ca-n realitate, pe tine te intereseaza in sarcina...


..bre, stai asha, ca sa pricep si io... daca nu trage cand e clapeta inchisa, atunci trage cand e deschisa? atunci cand e deschisa si se mareste turatia?


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

liviu-ratb a scris:


. atunci cand e deschisa si se mareste turatia?


nu .. mareste avansul


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite jane ... modulul de VR si mufa  de care vorbeam

aprindere (de bus) uite jane ... modulul mufa  care vorbeam

42.8KB


pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677

liviu-ratb a scris:


jan a scris:

Treaba cu vacuum-ul e ca el nu face nimic la ralanti. Il pui degeaba. Daca ai vacuum din carburator la ralanti, e clapeta deschisa prea mult. Pe urma, la avansul maxim te intereseaza doar ala mecanic. In sarcina nu ai vacuum ca in gol acolo-n galerie. Asta fac cele doua regulatoare, combina parametrii turatie si sarcina (load). Ei, daca reglezi in gol, te pacalesti, o sa ai avans mai mare ca-n realitate, pe tine te intereseaza in sarcina...


..bre, stai asha, ca sa pricep si io... daca nu trage cand e clapeta inchisa, atunci trage cand e deschisa? atunci cand e deschisa si se mareste turatia?



din cate stiu e teoretic, avansul vacuumatic ar trebui sa actioneze la inceputul deschiderii clapetei, de aceea a  zis ian ca daca este clapeta un pic prea deschisa la relanti atunci actioneaza asupra vacuumului...

tot teoretic pe masura ce clapeta se deschide mai mult spre maxim avansul vacuumatic isi pierde actiunea spre zero, iar la cresterea turatiei intra in actiune avansul centrifugal


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
da, Toni, asha stiam si eu, ce zici la sfarsit...
Acu' sunt curios: las pe delcou capsula mare, ce are si retard da' care n'are un' sa intre (retardu') sau o schimb cu aia de ,,clasic''..?
vaz la astea (pe) care le am ca au membrana sau ce e , tare...adica se mishca greu. Asha tre' sa fie???
Bogdan- asha intentionez sa-mi fac si io, cu papuci d'aia la modul..Da' la sfarsit, cand e gata, facut un capac-suport din silicon, ca sa acopere papucii si firele...


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
... de porsche ...

aprindere (de bus) ... porsche ...

18.6KB


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
Am doo bobine cu  circuitu' ala pentru reluctanta... NU imi trebuie...Bobina functioneaza si cu aprindere d'aia de bus, nu?
ps..daca are cineva nevoie de circuitele alea sa zica... Pt. BogdanBus e moca...
poze

aprindere (de bus) doo bobine cu  circuitu' ala pentru imi aprindere d'aia bus, nu? ps..daca dubash

41.1KB


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
si...

aprindere (de bus) si... dubash

38.9KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
multumesc .. da-le moca la cineva pe care-l arde buza ... eu am destule ... vezi ca modulul ala se poate folosi ca amplif  pentru delcourile cu platina ..

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
Poi io nu stiu cum,,,adica nu stiu schema ca sa... daca vrei sa...mersi..Asta, deci, inseamna ca face ca sa nu se mai f...   platina, nu???
Deci bobina e buna si la ailalta aprindere, cu modul, da?


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bah .. nu stiu .. am mintit .. credeam ca se poate

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
ce vrajeala....
Uite, ia zi, stric delcoul ala mare sau iti trebuie la ceva? De Audi 100cc, 5 cil...dau la schimb cu unu' de golf, tot cu Hall..sau il fac p'asta...

aprindere (de bus) uite, zi, stric delcoul ala mare sau iti trebuie ceva? audi 100cc, cil...dau dubash

53.6KB


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
nenea B., terog, stii de la ce-ar fi delcoul asta??? era pe un ,,4in linie" de , pus p'acolo...E diferit de ala de Audi sau Passat, Golf...Mot. arata diferit... Piesa de antrenare e  cam ca aia de broasca dar muuult mai mica...Axu' e muuult mai lung..Daca bag codu' de pe delcou, ajuta la identificare?
Mersi...

aprindere (de bus) nenea b., terog, stii ce-ar delcoul asta??? era ,,4in pus diferit ala audi sau dubash

50.8KB


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
si..piesa..

aprindere (de bus) dubash

49.3KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pare a fi de la dacie, renou si surorile si fratii lor

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
ERA pe motor cu capac culbutori cu sigla vw... Era cu cutie longitudinala...Nu era asemanator cu ceva de dacie..sau ce mai zici. Delcoul e de vw. LA FEL.  cu zenzor Hall...voi cauta codul de pe el...

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
are codu' ...  0237 507 002   si     JHU4    ...care stie de pe ce motor/masina e?
mersi.


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Gogu stie... daca ai rabdare sa cauti. Eu n-am chef la ora asta.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, de ce sa cauti singur? Cele mai apropiate sint 0237507001 si 008 care veneau pe saab 900 turbo. Ce motor era ala, uita-te mai bine, de pe ce masina...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
  apoi vine raspunsul "era una albastra. Deci ce ar putea fi ? "

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, treaba e cam albastra...
Na:


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Oricum nu se bungheshte, ca busul lui e roshu

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
Sau galben...sau protocaliu..sau verde...
--Daca mai zici chestii d'astea incep sa ascult manele. Ca nu mai pot face deosebire intre tine si ,,aia"...   eeeeeee.
//nu pricep poloneza...e de opel frontera sau citroen???pe alea de pe motor scria clar ca e de vw...
--ca idee, eu postez d'astea ca poate gaseste cineva ceva care-i trebuie..ca mi s'a mai reproshat ca ,,'ce n'ai pus ce-ai gasit p'acolo..?".

Modificat de liviu-ratb (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
..bre, care stiti, se poate sa fie asa ceva???am gasit o bobina de broasca, marca LUCAS, si care pe fund are shtantzat vw si audi...Nu am pozat inca si codul..Voi ati mai vazut model d'asta???

pus acum 14 ani
   
ricacristea
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
da' cin' ti-a zis ca-i de broasca?

_______________________________________
vw 1300 70

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...pe una era...

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

Pai, bun asa ! De bobina de broasca "Made in Romania", facuta pe la Tg. Mures, parca, ai auzit ? Am avut eu una, cativa ani , pe broasca. Dupa ce am dat-o jos, a redevenit "de dacee", vorba vwforumeanului.


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...o sa pun maine poze cu ea, si in plus, cu datele stantzate, codu'... si vedem.

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Bai m-ai omorat! Unde zice ca Bosch are exclusivitate pt VW/Audi??? Uite ca or fi facut contract cu Lucas, f'odata. Shi te miri cum a ajuns pe o broasca.
Ce, eu daca am pe Ford piese din Il18 cazut in Retezat prin '90 (nu va ducetzi, s-a carat deja tot, un shurub nu mai gasitzi- cred ca aceeashi soarta a avut-o elicopterul de la Podragu) se cheama acum ca s-au montat din fabrica piese de avion sovietic pe Fordurile Escort englezeshti?


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
uite, na, scrie pe c... ei asta...12v     45277A   171-905-115 B
totul e poansonat in jurul siglei de vw si audi...  si pe o parte, scrie   LC2    apoi  26   79...o fi anul?  in interior balaceste ceva...oloi???


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Am montat din nou aprinderea electronica, de data asta avind o capsula de vacuum pentru delcourile de 1200, pe care am bricolat-o putin, ca sa o pot atasa de carterul delcoului. Rezultat neconcludent, inca nu am gadilat avansul pina sa ajung la cel optim si nici nu am reglat distanta la bujii. Voi vidé mîine...

aprindere (de bus) montat din nou aprinderea data asta avind capsula vacuum pentru delcourile 1200,

50.8KB


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Capsula de vacuum pentru delcourile de 1200 lucreaza ciudat in concubinajul cu delcoul pentru care n-a fost facuta. In delcourile de origine, membrana este trasa inapoi de un arculet, astfel incit platoul platinei, cind scad suctiunea si inclusiv turatia, revine la loc, iar avansul isi reia valoarea pentru care a fost reglat static. La delcoul electronic, acest arc nu exista, iar curba de avans e stranie de tot... Deci alta capsula.

Altfel, motorul merge foarte frumos, ciripeste ca unul nou si scoate si un zgomot misto cind ii dai putin talpa.

Mai studiem. Daca nu, vindem aprinderea unui motor mai muschiulos.


pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
avand in vedere ca la mine avansul era un pic marisor si tacanea un pic cand o calcam la 50 la ora, am redus foarte putin, foarte fin avansul si acum nu mai tacane si merge chiar frumos.

totusi am observat o neregularitate la relanti, in sensul ca ba statea la 850 ba se ridica spre 950 iar scadea si tot asa.

mi-a zis bubul sa ii pun regulatorul de relanti, pe care nu il pusesem pt ca citisem pe undeva ca mare lucru nu face ci ca ar merge chiar mai prost motorul cu el.

l-am montat. vreau sa zic ca sta fix la 850. am insa senzatia ca la apasarea fina a acceleratiei la plecarea de pe loc a inceput sa aibe ceva poticniri fine de tot. Imi imaginez ca daca nu o calci puternic sa creasca turatia, ci daca o calci fin ca sa cresti turatia fin/moderat probabil ca acel regulator crede ca este cazul sa reguleze turatia si incepe sa o dea inapoi.

intrebarea este daca poate sa imi zica cineva, care este principiul lui de functionare, are ceva plaje de turatie in care functioneaza si pe masura ce turatia creste el nu mai actioneaza?


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710

Toni a scris:


l-am montat. vreau sa zic ca sta fix la 850. am insa senzatia ca la apasarea fina a acceleratiei la plecarea de pe loc a inceput sa aibe ceva poticniri fine de tot. Imi imaginez ca daca nu o calci puternic sa creasca turatia, ci daca o calci fin ca sa cresti turatia fin/moderat probabil ca acel regulator crede ca este cazul sa reguleze turatia si incepe sa o dea inapoi.

intrebarea este daca poate sa imi zica cineva, care este principiul lui de functionare, are ceva plaje de turatie in care functioneaza si pe masura ce turatia creste el nu mai actioneaza?


Mai bine reglezi piciorul...   las-o asa, daca zici ca merge bine... de fapt am si auzit azi motorul, e parfum.

Hai sa dezvaluim putin din ultima noastra antrepriza: delcoul hibrid, facut din unul clasic pentru 1,2 l si unul de bus pentru 2 l (ambele defecte, deci sacrificabile).

Se strunjeste axul delcoului clasic in zona camelor, astfel incit sa poata intra roata trigger, care se poate fixa intr-un fel. Pe platoul clasic, in locul platinei, se monteaza senzorul Hall, iar in carterul delcoului se practica o degajare in care sa stea fixata mufa.
Problema este cum fixam senzorul Hall. Il scoatem de pe platoul lui si il nituim pe platoul pentru platina? Cum determinam exact pozitia fantelor in raport cu pipa delcoului, astfel incit sa avem un avans ca la carte, in cazul motorului meu avans static la 0 grade?

Pareri constructive?


pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
m-am intors azi din raidul cu pricina, parcurs cca 800 si ceva de km.

masina cu 2 adulti, 2 copii si plina de bagaje. ce am constatat ca la ducere, cum era un deal ceva de urcat sau cum incercam sa o calc un pic, incepand de pe la 60 la ora in sus pana spre 80, dac o calcam sa zic de la 1/3 de pedala pana la fund tacanea avansul foarte tare, asta cu toata ca prin bucuresti cu masina goala nu se auzea acel tacanit al supapelor. asta m-a facut sa ridic piciorul de pe acceleratie cat de cat pana nu mai auzeam tacanitul. deci in concluzie am mers cam cu 70-80 la ora, rara de tot am atins 90 sau 100. temperatura a fost cam, peste 110 grade, daca o lasam la 50-60 la ora prin localitati scadea la 100 grade. daca incercam sa merg timp mai indelungat cu 90 la ora crestea temperatura spre 115, ceea ce m-a facut sa reduc viteza de fiecare data. consumul a fost de 5,8% un consum record as putea zice pt conditiile respective.

ajuns la locul tinta am avut ocazia sa reduc avansul asa la ureche (nu aveam stroboscopul la mine) si dupa vreo doua drumuri de proba prin zona am ajuns la un reglaj al avansului mai jos un pic decat il reglasem cu stroboscopul si care imi permitea un mers bunicel fara sa se auda tacanitul cu masina incarcata. In concluzie masina incarcata cu exact aceeasi incarcatura, la o temperatura exterioara poate putin mai mica decat la ducere, temperatura motorului a stat pe la 96-100 grade, fapt ce mi-a permis sa merg constant cu 90-100 la ora, doar prin cele cateva localitati am incetinit la sub 60 la ora. consumul a fost de 6,7%

distanta la ducere de la plin la plin a fost de cca 340 km iar la intoarcere de cca 400 km.

Nedumerirea mea este cum se explica faptul ca in Bucuresti cu masina neincarcata reglajul avansului s-a dovedit a fi foarte bun, iar la mers in afara , cu incarcatura, in sarcina, s-a dovedit a fi prea mare ducand la tacanitul specific. (in acelerasi conditii de apasare a pedalei sa zicem)


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Benzina?

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...bre da' ai largit cracii la bujii????un milimetru, cica...  

pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
absolut aceeasi benzina in Buc si pe drumul dus si o parte a drumului intors. am realimentat dupa ce am facut reglajele (adica am mai scazut avansul).

distanta la bujii marita este de mult timp, adica de la inceputul acestei istorii....


pus acum 14 ani
   
tm06czr
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 26
In oras probabil ca nu apuca motorul sa se incalzeasca  la fel ca la drum, iar avansul bate in sarcina si la temperatura mai mare a motorului. Sa nu ai cumva si ceva probleme cu racirea, sau amestecul sa fie foarte sarac (genereaza o crestere a temperaturii motorului)

pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
s-ar putea sa fie de la faptul ca in oras nu se incalzise la fel de mult (de fapt nici nu am testat su ficient de mult timp, insa totusi ajunsese pe la 90 poate 95 grade). Nu cred sa am probleme cu racirea.

daca la o incalzire mai mare a motorului incepe sa "tzacane" avansul asta ce inseamna? ca ar trebui pur si simplu reglat mai putin avans sau altceva?


pus acum 14 ani
   
tm06czr
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 26
Eu am patit mai demult chestia asta, cand nu era reglat bine avansul si era si putin sugrumata din carburator si se incalzea mai tare motorul, ceea ce favoriza si tacanitul avansului. Ma refeream la racire, in cazul in care ai termostat si nu functioneaza corect, sau nu ai toate tablele la motor, sau iti curge mult ulei pe la radiatorul de ulei si impreuna cu praful antrenat de turbina se face o pasta pe cilindrii  care nu lasa motorul sa se raceasca cum trebuie. Orice duce la supraincalzirea motorului poate face avansul sa tacane. Chiar si daca ai niste pistonase de frana blocate care tin sabotii infranati si masina trage mai greu si se incalzeste...etc

Modificat de tm06czr (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
nu am nici una din variantele descrise de tine mai sus, care ar putea duce la supraincalzire.

azi am verificat cu stroboscopul si punctul era cam pe la 15 grade sa zic...l-am refacut reglajul cam pe la 30 grade insa tacane un pic de tot si cu masina goala, asa ca am mai redus pana pe la 20 grade, unde merge la fel de bine si a disparut tacanitul.

o alta nedumerire este punctul de reper de pe blocul motor. in unele surse se zice ca este separarea celor 2 semicartere in altele ca ar fi punctuletul stantat pe semicarterul din stanga. sunt la o distanta de cca 1,5 mm unul de altul. la care se regleaza?


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
La imbinarea semicarterelor. Oricum, depinde de unde te uiti, exista un anumit nivel de precizie...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...bre Jane, sau BogdanB, sau care stitzi: cum ar merge busu' daca pun io un delcoi fara centrifugale??numa' cu vacuum..Adeca, pun sa mearga cu avans, da' la ralanti preia modulu' ala intercalat jobu', sa nu moara ...Deci, ar merge??(mot de doo mii...))
mersi...


pus acum 14 ani
   
Laurentiu
Broscar nou

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 1
stie cineva cum se regleaza avansul la golf 3 1.6 benzina si 1.8 benzina.am simbat senzorul hall si nu mai porneste

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Poate doar Bogdan sa aibe f'o idee....

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006

liviu-ratb a scris:

...bre Jane, sau BogdanB, sau care stitzi: cum ar merge busu' daca pun io un delcoi fara centrifugale??numa' cu vacuum..Adeca, pun sa mearga cu avans, da' la ralanti preia modulu' ala intercalat jobu', sa nu moara ...Deci, ar merge??(mot de doo mii...))
mersi...

...deci....???


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...nu stiu ce sa zic/cred...   nu stie nime'? sa raspunda...sau nu citeshte nime? macar sa zica...

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Poate ca n-or avea chef sa raspunda...

Asta e ca faza aia:
Intrebare la Radio Erevan: Se poate implementa socialismul in America?
Raspuns: Da, se poate- dar n-ar fi pacat?

Pune bre in plm delcoul pe care l-a pus neamtzul pe motorul ala de la mama lui! Intzelege dracului odata ca NU esti tu mai dashtept ca neamtzu'!    Never ever!
Fa cum a facut neamtzul shi o sa mergi pana'n China. Fa dupa capu' tau shi zi mersi daca ajungi pana la Lunguletzu la toamna, sa cumperi cartofi!


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

liviu-ratb a scris:

...bre Jane, sau BogdanB, sau care stitzi: cum ar merge busu' daca pun io un delcoi fara centrifugale??numa' cu vacuum..Adeca, pun sa mearga cu avans, da' la ralanti preia modulu' ala intercalat jobu', sa nu moara ...Deci, ar merge??(mot de doo mii...))
mersi...



de care delcoi fara centrifugale? cu senzor hall? ... ala cu senzor hall fara centrifugale e facut pentru digifant ... deci nu merge ... daca te uiti pe "tutoriale" gasesti acolo explicatia ... doar un clic trebuiesa dai ...


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
twin spark ... porsche .. inaintea celor de la alfa care produc ts in serie

aprindere (de bus) twin spark ... porsche inaintea celor alfa care produc serie

51.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006

liviu-ratb a scris:

ERA pe motor cu capac culbutori cu sigla vw... Era cu cutie longitudinala...Nu era asemanator cu ceva de dacie..sau ce mai zici. Delcoul e de vw. LA FEL.  cu zenzor Hall...voi cauta codul de pe el...


liviu-ratb a scris:

are codu' ...  0237 507 002   si     JHU4    ...care stie de pe ce motor/masina e?
mersi.

...asta este...bai, e chinezarie curata pt. mine ce zicetzi voi...   deci la mine e alba sau neagra--merge sau nu merge..
--iau exemplu mot. de trab.: avea centrifuga pana sa-i puna electronica--fara centrifuga. Eu daca o pun, reglez sa mearga, si de relantiu se ,,ocupa'' modulul ala special.. ce, nu merge asha???
Mish... ma stresezi..  -bucura-te!
ps-- motorul merge FOOOOARTE bine, trage, am busul plin-negru, trage ceva de speriat..( ne-desfacut... )


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Liviu, am o aprindere electronica de pe un boxer VW de 2000 cmc, delcou cu avans centrifugal si vacuumatic (capsula de aia babana cu doua stutzulete -- avans si retard, cica). Are si colierul pentru bobina de inductie! Te pasioneaza? O montezi si pleci, atît.

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...mersi. te sun...
...colierul..e ala de la mine?? pe care l'am dat ca n'am ce face cu el??? poi mai am d'alea...


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006

MishuL a scris:



Asta e ca faza aia:
Intrebare la Radio Erevan: Se poate implementa socialismul in America?
Raspuns: Da, se poate- dar n-ar fi pacat?
!

sau ca in bancu' ala  
pe o creasta stau doi vulturi: unul e pleshuv si unul mai incolo..   Care e ala pleshuv??? ...ala din frantza...

Modificat de liviu-ratb (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710

liviu-ratb a scris:

...mersi. te sun...
...colierul..e ala de la mine??


Da, da' acum e spalat si curatat, deci ca nou! 


pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
azi am dat jos aprinderea electronica de bus si am montat delocul clasic 009 cu avans atat centrifugal cat si vacuumatic cu platina si condensator. ideea este sa vad cum se comporta legat de temperatura motorului si de tacanitul enervant al avansului pe care il aveam (descris mai sus in postarile mele).

am demontat si bujiile ca sa le reduc distanta de la 0,9 la 0,7.

platina am reglat-o la 0,4 si ungiul dwell este fix 50 (ceea ce am inteles ca ar fi un fel de optim).

mai jos este o poza cu bujiile imediat dupa ce le-am scos de pe masina deci dupa ce au functionat cu aprinrderea electronica (de la stg spre dr 1, 2 , 3 ,4). ceea ce am observat lka ochi este ca la cil 1 si 2 culoarea este perfecta insa la cil 3 si 4 apar pe langa aceeasi culoare perfecta unele pete mai caramizii. ce ar putea sa insemne asta?

ca si constatare dupa ce am trecut din nou la aprinderea clasica:

1. mers mai neregulat la relanti ( am crezut initial ca nu merge un cilindru, insa scotand pe rand fisele am constatat ca merg toti cilindri)...insa era asa un zgomot mai mare si niste trepidatii ca si cand ar merge in 3...la accelerare mergea f.bine

2. testul in mers: masina se infige mai bine in treptele 1 si 2 in oras, zvacneste mai bine parca. temperatura nu a crescut peste 90 grade (este adevarat ca era ora 21.30 deci se mai racorise afara...oricum maine o sa vad la drum intins daca mai ajunge la 100-110 grade asa cum obisnuia inainte la peste 80 la ora constant.

3. parca am m ai auzit un foarte fin tacanit la un momant dat , ins doar cand s-a incalzit motorul pe la 90 si un pic. pana atunci deloc..

aprindere (de bus) azi dat jos aprinderea bus montat delocul clasic 009 avans atat cat vacuumatic

45.5KB


pus acum 14 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la