tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
nTelectualu a scris:
pai, ala de ulei- PRESIUNE- inchide circuitul la bec, cand scade sub o anumita presiune.. nu?
|
NU. Faci o confuzie grava.
Poate m-am exprimat gresit, sau incomplet si nu am inteles la ce te refereai.
Intr-adevar exista senzor de presiune care e de fapt un MANOCONTACT realizat din lamele care se ating sau nu si care stinge DOAR un bec, un martor din bord. Asta la masinile simple, cum e broasca. Exista si la apa ceva ce seamana, la T3, pt bord, doar ca sistemul este FOARTE diferit. La T3, in bord, (si asta nici macar nu are calculator in sensul stiut de noi) exista un circuit electronic care se basculeaza si actioneaza un tranzistor ce aprinde un LED atunci cand se depaseste o conditie in ceea ce priveste temperatura. Circuitul electronic, ca sa fiu bine inteles, contine niste tranzistoare, un comparator, etc si masoara REZISTENTA senzorului de temperatura. Senzorul de temperatura pt apa, exprima o variatie rezistiva care e interpretata de circuitul electronic in corelatie cu alti senzori (pot fi doi senzori de apa si mai este si indicatorul din vasul de expansiune) ci nu prezinta o functionare ca aceea a unui manocontact, adica de tipul inchis/deschis. Fara electronica respectiva, din bord, poti sa agati in cui senzorul rezistiv de temperatura. Termocontactul, caci are si din asta, e pozitionat pe radiator, nu pe langa motor, si serveste EXCLUSIV ventilatorului.
Dar, chiar si la T3, ... fac o paranteza si zic ca nici acolo nu mai comanda direct manocontactele, LED-urile din bord, asa cum ai zis cu cu sesizorul de presiune. Uzual, la T3, la diesel, nu stiu si la altele, ar trebui sa existe doi senzori de presiune a uleiului, la doua presiuni diferite, daca nu ma inseala memoria, si in functie de care din ei declanseaza se aude ceva sonor sau palpaie un bec, comenzi date tot de o logica electronica.
Repet, in afara de termocontactul / sonda termica de pe radiator, altul nu stiu la T3 si nici la golf I, II ... ci doar sondele rezistive.
Senzorul tau, daca provine de pe radiator si daca are doar doua conexiuni ... nu crezi ca a treia ar putea fi masa ? Poti sa masori. Nu mai stiu daca asa este.
Chestiunea este simpla, eu asa o vad. In general, "ceasurile" de temperatura a apei merg pana la 120 grade. Peste aceasta temperatura, e evident inutila informatia. De fapt e inutila de pe la 100-110 grade. (Sau sper ca acest lucru e evident pentru toata lumea). Sonda ar trebui sa fie pereche si sa fie gandita pentru ceasul de 120 grade. Sondele rezistive de temperatura a apei, (ci nu termocontactele), de pe golf, T3, etc sunt sonde care sunt potrivite pentru ceasuri VDO de 120 grade. Cu certitudine, e verificat de mine. Daca unele merg corect si pe anumite ceasuri de 150, nu stiu. Trebuei verificat, insa as specula din start ca nu merg si ca au usor, o alta lege de variatie care difera semnificativ, exact in dreptul temperaturii care conteaza - 80-90 grade (atunci cand se deschide termostatul).
Ceasurile VDO si nu numai, pt 150 grade la cap de scala, sunt ceasuri de temperatura a uleiului, asa stiu. Sunt destul de rare pentru ca nu prea sunt folosite. Culmea e ca ceasurile VDO de 120 grade sunt si mai rare ... pentru ca la masinile cu racire pe apa, in general sunt integrate in bord si fac parte din instrumentatia generala.
Eu as cauta si pune un ceas de 120 grade la o sonda VDO rezistiva luata de pe un VW ... sau as pune un ceas romanesc cu sonda pereche, care stiu sigur ca sunt pereche. Orice alta combinatie ai face necesita verificari suplimentare.
Modificat de tipatescu (acum 10 ani)
|
|