Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
DiamondXXX Profile
Femeie
23 ani
Braila
cauta Barbat
27 - 80 ani
Aircooled Forum / Diverse mestereli Auto (non-aircooled) / Inlocuire ambreiaj Golf 4 Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Dupa cum am promis, prezint inlocuirea ambreiajului la masina mea Golf 4 cu motor de 1400 cm3 pe benzina cod APE si cutie cu 5 trepte cod DUW.
Mai intai, gasim un maidan retras si alegem un loc cat mai plan, fara balarii si cacatzi de caine. Aprovizionam apoi un numar suficient de capre, neaparat certificate RAR si ISCIR. Ridicam masina de la sol pe partea stanga suficient cat sa putem intra dedesubt.



Scoatem scutul din plastic de sub motor si scutul lateral stanga (am uitat sa fac poze, oricum e banal)
Scoatem hainutza bateriei, bateria si suportul acesteia.



Decuplam toate cuplele de cablaj existente in zona cutiei (atentzie, au un clempush, nu tragetzi ca animalele ca nu ies!). Demontam ghidajul pt cabluri de deasupra demarorului, cablul de - al acumulatorului, suportzii pt tzeava de la climatizare de la partea inferioara-fatza a cutiei si de pe piesa-suport a motorului din stanga (piesa ce face legatura intre cutie si tamponul elastic). Dupa ce demontam si firul subtzire ce vine la solenoidul demarorului, il putem scoate si pe acesta (atentzie, trebuie tubulara de 18!)









Trecem acum la demontarea mecanismului de actzionare a cutiei de viteze. Demontam mai intai de la un cap bieleta din tabla ambutisata, scoatem clipsul de pe axul parghiei inversoare si o scoatem pe aceasta impreuna cu greutatea antivibratoare. Apoi decuplam si bieletele construite din tija rotunda si cea din plastic negru si demontam de pe cutie tot mecanismul de actzionare (doua suruburi lungi de 8, cu piulitza).




Putem acum demonta cilindrul receptor de ambreiaj.

Viram rotzile la stanga, demontam shuruburile care prind planetarele de cutie, punem pungi peste articulatzii ca sa nu intre mizerie in ele si suspendam planetarele in asha fel incat sa nu incurce. Trebuie bit stelat in 12 coltzuri identic cu cel folosit la planetarele de bus sau 1302/3.
Slabim acum toate suruburile ce prind cutia de motor. Trebuie capete de tubulara de 16 si 18. Atentie! Faceti aceasta operatzie inainte de pasul urmator pt ca altfel motorul se va balabani deranjant. Eu nu am facut asha...
Demontam acum "osul de caine" de sub grupul motor.

Punem o scandura sub baia de ulei a motorului, cricul sub ea, ridicam atat cat sa asiguram sustzinerea motorului si desfacem suruburile si piesa-suport dintre cutie si tampon de pe partea stanga a masinii. Apoi lasam putzin jos cricul, punem un cric sau un chituc sub cutie, desfacem toate suruburile dintre cutie si motor si putem scoate cutia. Este destul de ushoara (pt mine cel putzin), manevrabila cu bratzele.


Demontam acum volantul. Avem nevoie de o inelara cotita sau de o pipa de 9, cu hexagonul dublu. Apoi demontam inelul de sigurantza si platoul de actzionate apoi demontam placa de presiune de pe vilbrochen (tubulara de 17). La remontare, eu am pus la suruburile volantului si la cele care prind placa pe arbore Loctite-ul din poza. Mentzionez ca nu am facut poze la demontare, pozele sunt de la montare puse in ordine inversa.



Iata de ce ramasesem fara ambreiaj

Putem incepe remontarea, in ordine inversa. Discul de ambreiaj e f ushor de centrat, asigurand ca intre butucul lui si gaura din volant sa fie aceeasi distantza pe contur. Eu am folosit varful unei shurubelnitze mai mari. Cum priza de putere nu e lagaruita si in arbore, aceasta centrare e suficienta pentru a putea monta cutia.
Inainte de a pune cutia la loc, scoatem capacelul verde cu emblema W de la extremitatea opusa flanshei de prindere pe motor. Acest capac e introbagat ca virgula capacul cutiei de Ness. Destul de greu de scos, eu am folosit un cleshte din ala cu parghie care apuca f tare- am prins muchea capacului, am facut parghie pe o nervura si l-am fat afara. No chance cu shurubelnitza.
Dupa ce am scos capacelul, impingem in tija de antrenare ce se iveshte in varful prizei de putere si scoatem rulmentul de presiune din locashul sau. Il bagam pe cel nou, verificam levierul care apasa pe rulment sa nu prezinte fisuri (zice Bogdan Bus ca se mai intampla) apoi punem capacelul verde la loc.


Putem pune apoi cutia la loc, facem operatziile in prdine inversa si gataaaaa!



In concluzie, singurele unelte pe care nu le folosim in mod curent absolut necesare pt aceasta lucrare sunt:
- capete de tubulara de 16 si 18
- inelara sau pipa de 9
- bit stelat in 12 coltzuri pt shurub de 8

Modificat de MishuL (acum 14 ani)


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bravo nene .. cred ca s-au crucit alsacienii ..

pus acum 14 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
bravo mishule.cat iei pe o asemenea lucrare pe un asemenea golf doar cu motor de 1.6 :P pe langa berea mancarea si eventual privitul dupa gagicile de pe strada

_______________________________________
Online -

pus acum 14 ani
   
LIVIU/RATB
Vizitator



pare simplu, da' tre' sa ai minte de injiner si curaj de Mishul...  

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

lexxus a scris:

bravo mishule.cat iei pe o asemenea lucrare pe un asemenea golf doar cu motor de 1.6 :P pe langa berea mancarea si eventual privitul dupa gagicile de pe strada

Ma gandeam pe la un 150E sau jumate din suma ceruta la service, daca e sub 150... (in Frantza e 500, aici nu stiu)


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la