Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: swiss_virginia la Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Cluj cauta Barbat 27 - 54 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
Pompa de benzina si sistemul ei de antrenare
Mai intii citeva observatii despre sistem. Pompa este antrenata prin transmiterea miscarii de la axul de antrenare al delcoului cu ajutorul unei tije metalice. Tija pentru pompele care lucreaza pe motoare cu generator este mai lunga (108 mm) (113127307), cealalta, pentru pompele cu motoare care au alternator, are 100 mm si codul 113127307A.
Tija trece printr-un distantier-ghid de bachelita (113127303), al carei tubulet trece printr-un fel de ochi din semicarter. Cu vremea, drenurile (niste gaurele) din piesa asta de bachelita se colmateaza cu ulei ingrosat, astfel incit tija de otel incepe sa care ulei in corpul inferior al pompei. Daca garnitura inferioara (113127311) dintre motor si distantier si cea superioara (113127313) dintre distantier si talpa pompei sint vechi, uleiul supureaza pe motor, se scurge chiar si printre aripioarele cilindrilor, unde, impreuna cu praful, formeaza o marmelada daunatoare racirii.
Distanierul-ghid de bachelita, daca e si el din secolul trecut, se intepeneste in bloc si nu mai poate fi scos cu mina. Eu am incercat sa-l scot cumva, dar am reusit sa-l rup exact din zona in care sta intepenit in bloc. In motor a ramas un ciot, doar partea de sus a iesit. Cum nu aveam o piesa de bachelita noua buna, ci una noua dar inutilizabila (gaura prin care trece tija de antrenare era descentrata rau de tot), am pus-o tot pe aia veche, acum din doua bucati. Problemele cu uleiul dat pe afara au sporit, chiar daca am pus garnituri noi (desi Brasil quality).
Despre pompa. Pompa mea avea 35 de ani de activitate in domeniul alimentarii carburatorului cu benzina. Asa ca ma asteptam ca membranele ei sa fie coapte. Am cumparat un kit de reparatie "industria brasileira". Dar, despre ce s-a intimplat mai departe, in episodul viitor... O zi buna, copii!
Modificat de BubuL (acum 15 ani)
|
|
pus acum 15 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Ma bag si io: corpul inferior al pompei de benzina se umple pina la refuz cu vaselina, astfel nu mai curge ulei p-acolo, pe linga ax si pe gaurica de siguranta si-n plus are ungere la contactul dintre tija impingatoare si pirghia pompei, lucru care-i important mai ales daca vreuna din ele e produsa aftermarket. La pompa Brosol, axul pirghiei e bagat pur si simplu acolo, fara sa aiba sigurante sau ceva (e si scurtat), incit dupa citeva sute de km iese din corp. Cel mai bine e sa "stemuiesti" (sau cum se numeste) marginea gaurii peste ax capatul axului prin ciocanire. Sau sa pui axul de la pompa veche. Membrana se poate pune de la dacie, se demonteaza membrana si se pune pe tija de la pompa veche, da' trebuie un pic de talent...
_______________________________________
|
|
pus acum 15 ani |
|
bogdan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 149
|
|
Daca ai pune si o poza "explodata" sau explicata sunt sigur ca s-ar transforma intr-un material util chiar si pentru necunoscatori . Asa doar cu apelul la imaginatie e mai greu cateodata.
_______________________________________ TYP 3 Variant "Cainele" Golf IV Variant "Camila"
"Fel.Temp.Reparatio"
|
|
pus acum 15 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
@ Jan: de acord, asa am si facut de fiecare data, vaselina se baga prin ferestruica de vizitare, aia cu doua surubele; totusi, prin gaurica aia de siguranta, chiar mica si strimta , nu-i voie si nevoie sa bagi vaselina, ca pe acolo intra si iese aer (altfel, i-ar fi greu diafragmei sa se miste, ar fi pompa pe ambele fete, ma rog, intelegi ce vreau sa spun, sau s-ar imbicsi de vaselina) sau iese benzina daca se perforeaza diafragma. Cum reiese si din scanarea asta facuta dupa o fotocopie la mina a saptea. @ Bogdan: ca sa pun poze explodate si alte chestii, tre' sa muncesc sa le caut, sa le scanez sau sa le fac. Mai incolo, pe la jumatea telenovelei. Asta a fost episodul-pilot!
49.6KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
Pentru cei lipsiti de imaginatie:
31.7KB
|
|
pus acum 15 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
Episodul 2
Am desfacut pompa, ca sa constat ca mebranele vechi erau mincate. Mai ales cea mica, din corpul superior, care "simte" cind cuiul poantou opreste afluxul de benzina in carburator. Diafragma, care, de fapt, e dubla, era pe jumatate dusa, adica una dintre mebrana devenise sita. Le-am schimbat, fara sa stiu ca "are Chira socoteala". Mai exact, difragma se pretensioneaza cu ajutorul unei scule speciale: VW 328d ). De cautat si la articolul "Mechanical Fuel Pump Rebuilding" de Bill Bowman, unde se vorbeste de pretensionarea difragmei. Am aflat "dupe", cind pompa a inceput sa supureze pe la ambele mebrane. Sus, capacul membranei superioare, fiind, ca intreaga pompa, din zamac, s-a "ovalizat", adica s-a deformat, astfel incit s-a pierdut etanseitatea. Aici am rezolvat-o relativ simplu, reutilizind o garnitura de hirtie mai veche pe care nu m-am indurat sa o arunc (slava tie, MishuL, tu care, nearuncind nimic, hranesti multimi de pompe infometate cu o singura garnitura!). Pe urma am scanat alta garnitura si am vectorizat conturul ei pe un A4, astfel incit, la o simpla printare pe un carton mai gros, obtii 30 de garnituri! Cine vrea, daca cere, primeste pe mail, ca aici nu am studiat atasamentul de fisiere...
Mai aveam de rezolvat problema ghidului-distantier rupt in bloc: inlocuirea lui cu unul intreg. Dar si pompa care continua sa curga. Insa, despre acestea, in episodul viitor.
|
|
pus acum 15 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
|
pus acum 15 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
|
pus acum 15 ani |
|