Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
elenn pe Simpatie.ro
Femeie
24 ani
Bucuresti
cauta Barbat
24 - 55 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / modificare motor CT pentru broasca Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am inceput lucrul la motorelul  care are la baza un bloc motor CT .
am strins cam toate piesele : cilindri 86,5 si pistoane plate (fara scobitura) cu care raportul de compresie urca peste 8 (camera de ardere din chiulasa 52cmc la care se mai adauga deck si garniturile), chiulasele single port, pentru ca sint mai solide ( avaind in vedere raportul de compresie), axa cu came scat c35 - 285 de grade (supapele le pastrez la diametrul stock, pentru ca fiind single port nu imi trebuie mai mari si atunci caut sa umplu cilindrii doar din axa), tacheti mecanici sau hidraulici ( ma voi hotari mai tarziu de care sa pun, dar inclin spre cei mecanici), rampe de culbutori stock, arbore cotit stock de 1600 la cota 2, pompa de ulei de 32mm, radiator de ulei de tip4

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dupa ce am curatat motorul i-am tras un spray si acum am inceput sa ii adaptez tablele si si tulumba

modificare motor pentru broasca dupa curatat motorul i-am tras spray acum inceput adaptez tablele

36.9KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si o vedere din lateral .. se vede ca am taiat prinderile pentru racirea de tip4

modificare motor pentru broasca vedere din lateral vede taiat prinderile pentru racirea tip4

36.3KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
radiatorul iese un pic din tulumba  si voi face o "cusca" pentru  partea care iese

modificare motor pentru broasca radiatorul iese pic din voi face partea care iese

30.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ala a fost cu tacheti hidraulici? Avea si un ax cu came mai altfel decit ala de broasca (camele)?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da a fost cu tacheti hidraulici  si axa era un pic altfel dar nu am stat sa fac o comparatie cu alta de mecanici ..oricum pun mecanici .. imi trecuse prin gind sa ii pun pe aia hidraulici si sa ignor ca profilul camei la scat-ul asta e pentru mecanici ... in principiu as fi pierdut citeva grade din cei 285, dar acu nu stiu daca se amorsau tachetii cum trebuie

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Ce are in plus tipul asta de motor / care sunt avantajele lui fata de tip1? Sau de ce l-ai ales? Doar pt. ca prezinta o provocare, sau mai e ceva in plus?
Din ce am citit este "Kind of a severely modified Type 1 case", si are ca la tip4 loc pt. filtrul de ulei.
Tot ce am gasit despre CT/CZ e aici:
Inca un lucru interesant mi se pare faptul ca avea volant de 215mm.


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru ca vroiam sa imi fac un motor mai puternic decit cel de 1200 si pentru ca asta l-am gasit mai ieftin si blocul motor are palierele la standard .. adica perfecte ... si pentru ca are filtru de ulei (minunat pentru un motor fiabil)

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Bogdane, carcasutza aia nu cumva e de-aia rotunjoara, de motor de 30 CP? Pacat de ea ca ai casapit-o, sunt rare.... De ce nu zici si tu, am carcase de 1300/34 CP, de 1300, de 1600 cu doghouse....

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
silviustan
rocher in mizerie

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 115
nu pare d-aia de 30 de cai michi...cred ca-i tunata si rotunjita de bogdan

_______________________________________
praise the lowerd

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ba da e de 30 de cai, dar e rupta strimba .. d'aia am casapit-o ... nu am spus ca nu puteam sa o fac, dar asta a fost singura pe care am gasit-o

pe link-ul   .. se prezinta motorul de mexicanca cu injectie produs pina in 2003 care este foarte asemanator cu CT-ul, cu tacheti hidraulici .. acum caut ceva despre axa cu came

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai io stiam ca nu se imperecheaza ax cu came de tip 1 cu tacheti de tip 4, e vorba de diametrul talpii... Probabil c-ar trebui sa bucsezi alezajele tachetilor si sa pui de tip 1...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu incerc sa vad intai cum se aseaza tachetii de tip4 pe axa si daca nu merge ii fac bucsile si le vir acolo, dar as vrea totusi sa incerc fara bucsat... simbata asta fac pun axa si tachetii si fac poze si aduc sa comentam

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ochei. Ar fi bine dac-ai putea sa compari ce zice cam-cardul cu ce-ti iese cu tacheti d-astia.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sa caut legea de distributie pentru axa  si sa fac prima data o simulare cu tachetii mecanici, pentru cei hidraulici nu stiu cit pierd pentru ca totul depinde si de cit de bine lucreaza ei, poate doar teoretic, practic pierderile de ulei, arcurile si jocurile culbutorilor nu le pot decit aproxima .. stai asa ca facusem asta, asta primavara cind am luat axa ..ca d'aia m-am oprit la C35 de la scat

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Poti afla si cu aia hidraulici, ii dezaerisesti in cutiuta si ramin tari vreo citeva zile, depinde de uzura. Da-s identici la diametru cu aia mecanici, asa ca nu conteaza, ar trebui sa iasa la fel. Doar ca nu e profilul camei bun pt. tacheti hidraulici, la aia cama incepe brusc, trebe sa-i "plezneasca". Si ce tije folosesti? Ca trebe mai lungi decit alea de tacheti hidraulici. Doar sa iei un set de tije reglabile...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la tije reglabile m-am gindit si eu, sau eventual sa iau un set de tije normale si sa le modific eu

uite aici

LIFT AT CAM LOBE: .381"

LIFT WITH 1.10:1 ARM: .419"

LIFT WITH 1.25:1 ARM: .476"

ADVERTISED DURATION: 285

DURATION AT .050": 246

mi-ar trebui si niste culbutori de 1,25 la 1 dar nu vreau decit sa mearga putin mai bine decit unul stoc de 1600 .. oricum am zis si mai sus chiulasele sint single-port si orice as face sint limitat de gauroiul prin care se face admisia, d'aia am optat pentru un timp mai lung de admisie fata de axa stoc

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hmm, parca nu exista came care sa "mearga" si cu 1,1: si cu 1,25:1. Da' daca zic ei...
Vezi ca la o asa durata trebe tije cu capatina modificata, capatina "conica" simpla nu se articuleaza corect acolo decit pina intr-un anumit unghi. Si ar trebui si surubele de reglaj tip porsche 911, mai ales la culbutori cu brat mai lung. Si asa o durata maricica cere, cred, macar un 9:1 raport de compresie. Cit poti sa obtii maxim? Nu pune garniturile de chiulasa (daca CT-ul avea asa ceva).
Auzi, da' nu mergea sa pui radiatorul intr-o cusca in spate? Dac-ai fi folosit un distantier intre el si picior...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
din calculele teoretice iese in jurul lui 8,7 maxim, dar mai bine iau in calcul 8,5 ... as incerca sa iau si un mm din chiulasa, dar totusi e prea mult pentru un motor racit pe aer, bine bine, ar creste si puterea ... as face asta dar cu alte piese, poate la alt motor ... mie imi ajunge undeva la 8 - 8,2 . si asa puterea ar sari destul fata de motorul stoc, daca ajung undeva la 65 maxim 70  ar fi de ajuns

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, 8,5 poate c-ar fi de ajuns, nu stiu, am vazut multi scriind de 9,5-10:1 pentru masini de strada. E interesant cit de tare s-ar incinge cu 9,5:1. Durata aia ar trebui sa-l ajute, oricum. Dac-ai avea unde confectiona cilindri ca aia de mi i-ai dat mie, copie dupa Biral si ai pune niste chiulase tot gen Porsche 356/912 (ai vazut ce suprafata de racire au alea?)...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
alea doar sa le torn eu si sa le dau la facut, ma tot gindesc la problema asta de ceva timp si am studiat si pe net ... intai sa reusesc sa topesc o cantitate destula de aluminiu .. dupa se pot face aripioarele la orice strungar... apropo, am gasit si pistoanele de 75 cu bolturi cu tot, t-i le pun si pe alea

jane, dar niste mesha d'aia de azbest pentru galeria de evacuare, nu stii pe unde gasesc? pe aici pe la noi, sau la pret convenabil

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mmm, nu stiu, nu mai e azbest, nu stiu ce-i, incearca la baieti d-astia de cartier cu taningu': (nu reusesc sa deschid lista de preturi). Nu cred ca au in Vitan asa ceva...
Alea Biral trebe turnate intregi, gaurite si bucsate dup-aia cu stringere, pe urma strunjite aripile. Nu merge turnat aluminiu peste camasa, asa au incercat si aia si-ai vazut ca poate sa ramina aer intre ele, bucsa trebe preincalzita, cind se racesc se pot contracta diferite, prostii d-astea. Da' ar putea iesi ceva misto.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu ma gindeam la niste shanturi pe exteriorul camasii la care sa adere partea turnata .. iar la turnare incalzita camasa cu un suflai de gaz bagat pe interior... semicochilele ar trebui sa incojoare camasa si sa lase capete libere .. aia care s-a spart a fost asa pentru ca la turnare camasa era foarte rece... am gindit eu ceva, dar trebuie sa pun in aplicare .. ...
incerc sa iau legatura sau poate mai gasesc si pe aici ceva, daca nu, atunci o sa-i fac niste aparatori din tabla  de aluminiu

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ia fi atent ce produce KS in 2009.... ale mele sint 86,5 R2 la pistoanele stoc de 1600... oare peste R2 mai merge o honuire? ... sau la pistoanele de 87 sint alte camasi? ... trebuie sa masor grosimea

modificare motor pentru broasca atent produce 2009.... ale mele sint 86,5 pistoanele stoc 1600...

16.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
silviustan
rocher in mizerie

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 115
fasa de galerie iti da tetea....

...sau daca iti trebuie urjent(adica saptamana asta si nu pan la sfarsitu lumii) uite iti poti lua o rola de aici...



iaso!


_______________________________________
praise the lowerd

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da imi trebuie .. dar nu chiar acum, trebuie sa fac motorul prima ...aia de la emsa e ok

msy


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cre' ca merge o alezare la camasile alea, ca sa le faci de 87. Diametrul exterior ramine acelasi. E, de fapt, kitul "slip-in" pt. 1641cmc. Da' poate ca-i mai bine sa iei setul complet, cu camasi noi. Si-ar fi mai bun la chiulasele pe care la ai tu, camasile de CT parca-s diferite, au buza mai lunga, trebuia sa pui distantiere sub rampa culbutorilor. Pistoanele de CT sint plate?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
numai blocul motor este de CT, pistoanele le am separat .. pistoane R2 la care am adaugat niste camasi pe care le-am honuit ... totusi ma gindesc ca la setul de 87 camasile sint mai groase in zona aropioarelor, adica e mai mult material acolo si nu e chiar bine sa majorezi cu inca 0,5 diametrul atita timp cit fabrica da doar 2 reparatii peste STD, ca daca se mai putea inca una infiintau si R3 la camasi .... nu puteam sa iau setul ala din doua motive, unul e praful de pe strazi adunat la mine in portofel si al doilea ar fi chiulasele care nu ma lasa sa fac prea multe, marind diametrul pistonului si lasind admisia gituita mu faceam nimic, am optat pentru fiabilitate si pentru o performanta mediocra, gaura de admisie din chiulasa nu putem sa o largesc prea mult.... d'aia nu am largit supapele ... incerc sa compensez prin timpul de admisie, cu o galerie mai larga pina la intrarea in chiulasa astfel ca aerul prin laminare la intrarea in chiulasa sa nu aiba timp sa absoarba caldura si sa apara fenomenul ala de jivraj pe care l-am avut la injectia MPI de pe 1200

chiulasele sint de 1600 single port la care le-am scurtat de o aripioara ca sa le fac pentru camasile cu buza scurta, au iesit frumos ... nu am mai continuat in topicul cu chiulasele pentru ca nu puteam sa pun eu ghidurile la loc pentru ca trebuia ajustat diametrul exterior, erau mai groase si atunci a trebuit sa le dau la aia sa le faca  ....

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
motorul CT

modificare motor pentru broasca motorul

42.9KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
date tehnice

modificare motor pentru broasca date tehnice

39.6KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
motorul de vw broasca

modificare motor pentru broasca motorul broasca

55.8KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
compresia e mai mare doar la AE 7,5 si are 50Cp .. restul sub 50

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sau AD, ca AE era pt. piata americana...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
haynes zice altceva

modificare motor pentru broasca haynes zice altceva

22.1KB


pus acum 14 ani
   
MadalinuL
Vizitator



foarte tare bogdan bus      imi place ca esti super documentat !!!  mai rar asa oameni
stima si respect !  maxima consideratie 


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dar jan e mai documentat ca mine, el a inceput broscaria mult mai demult si poate sa dea un raspuns la intrebarea cine are dreptate wog sau haynes? pentru ca, dupa cum se vede calutii lui domnu haynes sint mai mici si mai multi fata de clautii lui domnu wog

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ura, bug-in, bug-out . Pai sa fie CP fata de HP, DIN si SAE, d-acolo poate ca vine diferenta. In Haynes (sper sa nu fi retinut gresit si sa dau vina pe nea Haynes cu pacat), de exemplu, e gresit nivelul in CNC, poate din cauza transformarii din mm in futzi si pe urma iar in mm.
S-apai ce nume e asta Wog? Asa face porcu' in germana?


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sigur domnu' wog nu e hog, el a pus si DIN si SAE ... ceea ce banuiesc eu este ca haynes da puterea efectiva a motorului, iar wog a dat puterea masurata la roata, dar totusi diferenta de la 60 la 50 in cazul motorului AE e totusi cam mare, nu cred ca exista de la priza de putere pina la roti pierderi de 15%

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sa revenim la oile noastre .. asta e un motor tip1 cu tachetii tip1 si cu axa stoc ... pare-se dupa liniutele trase de mine ca si tachetii de tip4 ar corespunde

modificare motor pentru broasca revenim oile noastre asta motor tip1 tachetii tip1 axa stoc ...

40.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, daca era puterea la volant scria brake horse power - bhp, ca altfel nu se poate masura, cred. Astia nu zic niciodata cum e masurata puterea de pe hirtie; ce producator de masini zice asta? Poate fi masurat la roata si corectata.
Pierderea de putere in transmisia de vw e de 20-25%, cica. Pin' la urma nu conteaza cifrele astea asa de mult.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
puterea la motoare se masoara pe banc cuplind motorul la o sarcina (mecanica, hidraulica sau electrica) a carei putere rezistenta se cunoaste pentru fiecare turatie.. de exemplu o solutie de sarcina mecanica este o roata cu doua palete care "vintura" aerul, la care se cunoaste cuplul de rotatie pentru o plaja de turatii de la 1000rpm pina la 10000rpm ... 20 25% poate e pierderea din putere pentru toata masina de la arborele de la volant incolo, dar pusa pe role nu are o pierdere asa mare .. de exemplu golful meu are 90cp trecuti in carte iar pe role am obtinut 87, deci sub 10%.. ai drepate sa lasm teoria...

ce zici de poza cu axa de mai sus ... vroiam sa subliniez faptul ca .. cama apasa pe tachet excentric, dar mai ales nu pe tot diametrul talerului .. sambata pun poza cu aceeasi treaba si cu motorul CT si axa stoc si axa scat....cu tachetii hidraulici 247 de grade

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite si varianta germana

modificare motor pentru broasca uite varianta germana

51.5KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si pagina 2

modificare motor pentru broasca pagina

34.6KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pagina 3

modificare motor pentru broasca pagina

30.1KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
de setul asta ziceai? ...asta e turnat sub presiune si nu in forma de nisip

modificare motor pentru broasca setul asta ziceai? ...asta turnat sub presiune forma nisip

38.7KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196

bogdan_bus a scris:

puterea la motoare se masoara pe banc cuplind motorul la o sarcina (mecanica, hidraulica sau electrica) a carei putere rezistenta se cunoaste pentru fiecare turatie.. de exemplu o solutie de sarcina mecanica este o roata cu doua palete care "vintura" aerul, la care se cunoaste cuplul de rotatie pentru o plaja de turatii de la 1000rpm pina la 10000rpm ... 20 25% poate e pierderea din putere pentru toata masina de la arborele de la volant incolo, dar pusa pe role nu are o pierdere asa mare .. de exemplu golful meu are 90cp trecuti in carte iar pe role am obtinut 87, deci sub 10%.. ai drepate sa lasm teoria...

ce zici de poza cu axa de mai sus ... vroiam sa subliniez faptul ca .. cama apasa pe tachet excentric, dar mai ales nu pe tot diametrul talerului .. sambata pun poza cu aceeasi treaba si cu motorul CT si axa stoc si axa scat....cu tachetii hidraulici 247 de grade


Pai asta zic si io, Brake Horse Power, unde Brake e apparatusul descris de tine. In haynes de 411, de exemplu, e dat bhp. Ori e obtinut pe sasiu si corectat, ori dracu stie. Iurghen si cu Schwantz stie...
Da, cama nu apasa pe tot diametrul, insa tachetul cu talpa mai mare "ataca" virgula cama mai repede...cred. Naiba sa-i ia, de fapt am pe undeva pe-aci axul cu came de wasserboxer, sa vedem ce came are?


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da te rog fa-i o poza ... am gasit ceva pe shoptalk, despre niste tacheti de tip4 cu ciuperca si mecanici si hidraulici ... acum o sa masor si eu si daca ,, cama calca bine pe tachetul de tip4 mecanic, merg mai departe, daca nu, fac bucse si bag tachetii de tip1

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sau uite aici setul de 96 pentru tip4

modificare motor pentru broasca sau uite aici setul pentru tip4

26.8KB


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Ce misto arata! Zici ca-i forum forum de avioane!

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu e diferenta mare intre motorul vw si motorul limbach ... ideea era ca eu am avut niste piese de motor de broasca (baniuesc ca split sau oval) iar jan blocul motor, si le punem in comun ca sa iasa un motor, dar nu asta e important, important e faptul ca motorul a avut pistoane de 75, lucru mai rar pe aici pe la noi, camasile fiind facute intr-un atelier  de pe aci, imitand tehnologia biral, adica se turna peste o bucsa de fonta, portiunea de aripioare, din aluminiu ... daca am reusi sa turnam peste o camasa fara aripioare, din fonta, o portiune din aluminiu la care sa acopere camasa, am putea sa facem camasi pentru orice motor de broasca ... pistoane se gasesc la discretie de la 75-96 , care sa corespunda, nu neaparat vw

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Deci alora nu le mai e frica prin aer cu motoare de broasca&duba... sau, vorba lui Jan: "Altii face avioane... cu ele!"

modificare motor pentru broasca deci alora mai frica prin aer motoare sau, vorba lui jan: face

29.9KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca sint facute temeinic, de ce le-ar fi?

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Cit o costa unul?
Aripioarele sa fie turnate direct in forma definitiva sau oarecum grosier si apoi masinate? Am vazut seturi pt fauvé cu aripioarele perfect strunjite si parca si mai multe si mai dese, chiar ca la motoarele rotative de avion...


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
motorul .. un plaman bun de nefumator .. setul, cred ca, doar citeva treceri pe la banca de sperma

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Vrei sa zici ca setul poate fi facut... la mina?

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da, cu mina de lucru proprie sau cu manopera altuia

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
axa cu came de ct si axa scat

modificare motor pentru broasca axa came axa scat

33.9KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ceva e-n neregula, poate cu roata dintata...
Scuze, n-am reusit sa fac poze la ala.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. nu am montat axa pe roata dintata .. axa are si un capishon de plastic peste... acolo unde se imbina cu roata .... am masurat, la axa cu came scat camele sint mai late cu 1,5mm fata de axa de ct, alte diferente constructve nu sint, bine alt profil al camei si alta asezare ... deci pot merge cu tachetii de tip4 mecanici

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite si aici

modificare motor pentru broasca uite aici

33.9KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
axa ct pe motor cu un tachet ... e pozat dintr-o parte ca aveam o mina pe aparat si o mina pe tachet ca sa nu cada

modificare motor pentru broasca axa motor tachet ... pozat dintr-o parte aveam mina aparat mina

37.5KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si axa scat

modificare motor pentru broasca axa scat

39.3KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si aici .. continui cu tulumba

modificare motor pentru broasca aici continui tulumba

31.5KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Misto; poate ca merge, de fapt. Io as incerca, dac-as avea toate alea in fata... Da' evident ca nu mai merge pompa de ulei pt. ax cu came "dished", trebe pompa pre ?'71 (parca).

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai nu am pompa de dished, am pompa de axa d'ailalta .... as mai incerca ceva, sa olaresc gaurile din roata axei cu came si sa ii dau un retard de 3-3,5 grade RAC, as mai cistiga cam 5cp la 5000rpm

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai daca iese ceva rezistent, de ce nu? Am vazut roata facuta de cineva asa la un ax cu came de tip 4, da' nu tinusera suruburile... Care-i partea negativa a retardului astuia?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
as pierde putere in turatiile sub 2500, si implicit cuplu, in schimb cresterea de cuplu peste 4000 de ture e semnificativa..

ai cumva ceva referinte sau linkuri despre tije reglabile, vreau sa vad cum au facut si altii

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628


pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
tipul este in sufletul meu, pacat ca il macina cancerul, tuizeiimasiideviata!

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Tije reglabile...iti povestesc eu ce stiu, c-am pus la motoru-asta de pe broasca; mai intii trebe o tija (tot d-aia, neaparat, cel putin sa aiba aceleasi capatini) facuta reglabila, taiata, filetata la interior, c-un surub in ea ca sa poti sa-i modifici lungimea si un comparator montat pe o baza magnetica. Cu asta se lucreaza la cilindrul 1, spre exemplu, se modifica lungimea pina cind obtii deschiderea de pe "cam-card". Pe urma te chinui sa obtii un compromis intre deschiderea aia si pozitia corecta a surubului de reglaj, care tre sa fie coliniar cu supapa la jumatate din deschidere. Masori tija si le tai pe  toate la lungime minus 10mm (lungimea capatinii) si le bagi capatinile. Asta-i pe scurt, asa, daca ai rabdare poti sa le faci pe toate la lungimea potrivita.
Tija cu surub o am eu, ti-o imprumut, numai sa aiba aceleasi capatini cu alea pe care la iei...


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
aaa .. deci nu faci tijele toate reglabile ... eu asa credeam ...

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, sint de fapt niste tije adaptabile (dar o singura data ) la modificarile facute in motor.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da jane ai dreptate ..

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am adus chiulasele de la "baieti" .. nasol.. au inceput sa fisareasca... trebuie sa le mai iau eu la mina pentru ca mi-au rectificat scaunele si supapele dar nu le-au rodat cu pasta, la montajul supapelor, nu au dat cu ulei pe coada  si cred ca mai sunt si alte gogomanii ... asta se intimpla cind nu am eu tot "trusoul" sa le pot face singurel... dar incet incet ma dotez ... am dus chiulasele la ei pentru ca ghidurile erau un pic mai groase si eu nu am strung sa iau un span din grosime, iar alta chestie e ca nu am masinarie de rectificat supape, sa speram ca o sa imi fac, ar mai fi o trusa de freze ca lumea pentru scaune .. si nu am mai gasit pasta de rodat

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai de... ti-am zis cum erau facute chiulasele alea. Iar scaunele puse de ei sint din otel de la nave intergalactice, am stricat frezele.
Da' puteai sa alezezi gaurile pt. diametrul ghidului, cred, si sa pui supape noi si gata, freze de scaune am vazut ca ai.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da ...nu vroiam sa iau cu alezorul din chiulasa, mai bine o zecime din ghid .. poate o sa imi iau un strungutz d'ala micu din practiker mai incolo ... cit despre freze, o sa imi iau zilele astea poate un set mai profesional ... daca va fi vreo data sa schimb scaunele o sa cumpar scaune noi si incerc singurel si sa le scot si sa le bag ... mai nasol e daca am ceva de frezat, mi-ar trebui si un "taie musca"

modificare motor pentru broasca ...nu vroiam iau alezorul din chiulasa, mai bine zecime din ghid

42.2KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai musca...s-ar putea sa-l poti pune si-ntr-o bormasina d-aia fixa, mare. Da' de unde-l iei?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sa vad daca gasesc prin targ niste cutite zburatoare de bohrshtanga ... apropos de  unde iei tu pasta de rodat, ca de unde am luat eu, s-a desfiintat magazinul ... ultima oara am topit niste pasta de shlefuit

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Am o "piatra" verde din care razuiesc, amestec cu ulei si ii dau tare . Nu mai stiu de unde provine. Am incercat si cu gaz, da' n-a mers asa bine ca cu ulei.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da stiu despre ce e vorba, d'aia am luat si eu si la fel am amestecat razatura cu ulei, alta data am folosit tix amestecat cu razatura si cu vaselina grafitata

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
singura freza pe care nu o am este cea de 30 de grade, nu am decit setul ca sa fac cele trei unghiuri pentru 45 (75-45-15)

modificare motor pentru broasca singura freza care este cea grade, decit setul fac cele trei

37.7KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aia de lustruit e tot cam asa, n-am vazut insa verde, ci bleu, in mod sigur e mai fina asta bleu. Seamana, insa, par sa aiba cam acelasi liant, insa asta verde are granulatie mai mare. N-am incercat cu de-asta de lustruit, da' probabil c-o freci toata ziua...
Freza de 30 de grade? O sa ma uit si io la frezele pe care le am, da' nu mai sint bune de nimic, oricum aveau diametru cam mic si la admisie nu mergea aia care-ar fi trebuit sa mearga. Nu gasim undeva sa cumparam un kit ca lumea, nou, bun?


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pe ebay poate ...dar eu as vrea set d'ala cu pietre abrazive profilate si nu cu freze ca daca dai de un material mai tare freza nu face fatza ... ca nu numai tu ai gasit scaune din otel de scule, am gasit si eu .. nu stiu din ce material sint astea de pe piata, daca ar fi din fonta ar merge frezele uite aici cum se scot scaunele

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza ... problema mare este ca dupa ce le scoti pe alea vechi trebuie frezate locasuri pentru celelalte sau subtiate celelalte si strunjite trunchi de con ... si frezarea trebuie sa se faca trunchi de con ... etc

modificare motor pentru broasca poza ... problema mare este dupa scoti alea vechi trebuie frezate

23.6KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Am "studiat" si io nitel treaba cu scaunele si e complicata... De fapt am ajuns la concluzia ca-i mai bine sa dau 800E pe niste chiulase "NOS" si gata. Doar ca nu le-am luat inca .

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ideea e sa apelez la "baieti" doar pentru anumite prelucrari cum ar fi scaunele de supape, dar nici astea nu sint sigur ca le fac cum trebuie si restul de operatiuni sa le fac singurel ...

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
De fapt, poti schimba singur si scaunelecu un anumit risc. Am vazut pe youtube cum schimba scaunele un "reputat" constructor de motoare vw. Avea o taie-musca mica , prelucra scaunul vechi pina nu mai raminea nimic, scotea cojita ramasa c-o sula si batea scaunele noi c-un dorn. Si "viola". Putem incerca asa, da' trebuie verificate alea in cuptor, sa nu cada. Io cred ca o sa cada, da' cine stie...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Jane, deshi haluminiu' se dilata mai tare ca ferul, totushi temp scaunului e mai mare ca a restului chiulasei deci nu cred sa cada in timpul functzionarii normale. In cuptor, cand au aceeash temperatura, se prea poate.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da se poate, dar imbinarea aia conica dintre chiulasa si scaun parca da mai multa siguranta  ... nu cred ca e asa greu de facut ... urmatoarele chiulase nu le mai duc la atelier, incerc cu propriile forte ... singura problema este taie musca in cazul in care vrei sa majorezi diametrul din chiulasa ... asa de gindit un dispozitiv de taiat, e simplu si chiar de realizat, o sa cumpar din targ niste placute vidia si sa vad unde gasesc pe cineva sa imi faca cealalta parte, un fel de bohrstanga, care sa se centreze pe ghid si cu o bormasina cu coloana se poate rezolva problema foarte elegant

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Se poate sa pice - si-n motor si-n cuptor, e verificat. De-aia se face imbinarea tronconic, sau unii fac, nu stiu daca vw a bagat scaunele pur si simplu, cilindrice, intr-o gaura cilindrica.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sa zicem ca aproape am terminat tulumba de refacut ...

modificare motor pentru broasca zicem aproape terminat tulumba refacut ...

30.2KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
profitind de ajutor, m-am apucat sa fac si celelalte table ... am inceput cu tabla din fatza fuliei

modificare motor pentru broasca profitind ajutor, m-am apucat fac celelalte table ... inceput tabla

41.6KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si cam asa arata tulumba in primer si tabla  pe motor

modificare motor pentru broasca cam asa arata tulumba primer motor

34.6KB


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane am o problema .. motorul asta nu are decit o singura supapa, nu e ca celelalte motoare cu doua ... si mai mult seamana cu o supapa de by-pass de la motorul de type 1 si nu ca o supapa de presiune... am scos cele doua dopuri si am filetat acolo unul cu 14x1,5 si l-am astupat cu un dop filetat, cealalta gaura am filetat-o cu 3/8 si acolo o sa pun manocontactul pentru presiunea de ulei si sonda de presiune ...gaura pe care am filetat-o cu 14 este exact in dreptul plunjerului supapei

modificare motor pentru broasca jane problema motorul asta are decit singura supapa, celelalte

41.3KB


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, aia-i supapa de by-pass a radiatorului de ulei, de fapt, ca la blocurile mai vechi, alea n-au decit o supapa. N-au mai pus-o p-aia de reglare a presiunii pt. c-au pus tachetii hidraulici si astia vor presiune de ulei maxima.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pot sa spun ca am lasat-o mai usor cu motorul (dar muza nu m-a parasit) - am scos niste doape si am dat filet dupa care am pus un cot si un y pe care voi pune un senzor si un manocontact de ulei ... am terminat de shlefuit tablele si mai urmeaza doar sa le vopsesc si cred ca dupa anul nou ma apuc sa il incheg ..

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Care e scopul cu scoaterea doapelor din bloc si punerea de altele cu filet? Tot citesc pe ici pe colo despre asta. Multi scriu ca se pot folosi doape de la raionu' de fitinguri pt. instalatii sanitare. Probabil e bine, ca sa cureti traseul uleiului pe acolo. Mai e si alt scop?

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
hai mai, tocmai de la instalatii sanitare? ... aveam pretentii ... este un magazin la faget, BADR care are tot ce vrei in materie de fitingaraie HIDRAULICA si nu pentru closete ... nu am scos toate doapele, am scos doar doua ... pentru ca aveam nevoie sa gasesc o pozitie buna pentru sonde ... era musai sa pun sonde, ca sa vad daca am presiune de ulei sau nu am presiune, ca sa nu ma fac de cacao ca se caleaza motorul .....se pun doape filetate pentru ca daca pui o pompa de debit mai mare risti sa iti creasca presiunea in instalatie si sa zboare un dop d'ala normal (care e presat si nu filetat)

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
aha! deci pana la urma era un motiv serios. De alea sanitare am citit chiar pe shoptalkforums, unde cica oamenii se respecta 
Eu cu blocul meu de tip4 m-am oprit, din lipsa de timp si bani, dar oricum, m-am poticnit si la chestii mai marunte. De exemplu nu reusesc sa curat asa cum as vrea jumatatile de carter... am incercat tot ce mi-a trecut prin cap.
Ce zici, la anu' daca o fi timp, ma ajuti si pe mine cu doapele astea? Si poate ne incumetam si la niste scuipatoare dinalea de ulei. Unu' pe germanlook si le-a facut din niste capete de aparat de sudura mig/mag ceva. Din'alea de iese sarma prin ele 


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la