Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Mony2288
 | Femeie 19 ani Cluj cauta Barbat 29 - 62 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
bravo ... doctore, ori n-ai mai pornit aparatele? ...pare ca ai gasit raspunsuri la multe intrebari
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
ce sa fac daca altii nu ma prea ajuta...... ai tai seamana izbitor de bine cu cei de opel vectra b, o simpla coincidenta?
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
albert_md2004 a scris:
ce sa fac daca altii nu ma prea ajuta?
|
incepi sa gandesti singurel
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
mai pun odata poza ... ca e mortala ... si se potriveste la ce vorbesti tu acolo
40.2KB
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
poate functiona in parametri un sistem abs daca piesele sunt luate de pe diferite masini?
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
Cum, adica rosii, verzi, etc?
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
daca senzorii sunt luati de pe o masina, abs controller-ul de pe alt tip de masina etc etc
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 457
|
|
doar daca se cunosc intre ei :P De ce ai face asta si nu le-ai lua pe toate direct de pe una singura?
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
pt inspiratie, din nou
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
ca sa mai invioram topicul....am gatat prinderile port-etrierilor pe fuzeta de brosc cu punte de 1300 -etrierii sunt aceeasi care s-au pus pe golf1 gti, golf 2 normal si golf 3 pana in 1996; -port-etrierii sunt aceeasi care s-au pus pe golf1 gti si passat 2 de prin anii 90; -prinderile port-etrierilor - home-made.
pt spate inca nu m-am prins cum as putea face prinderile, tre sa mai dau drumul la aparate.....
23.4KB
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
si inca...
23.7KB
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
si inca....nu stiu sa pun decat o poza per post
24.1KB
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
bravo ... bravo ... vezi ca poti ..pe spate o sa le pun si eu dupa ce le fac, deocamdata fac niste probe cu niste shabloane din placaj de 5mm...am revenit la traforajul din scoala generala... oricum am renuntat la etrierii aia si sint pe cale sa iau altii muult mai misto ...
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
tot pt inspiratie....
in sfarsit l-am gasit si cel pt spate, sper sa foloseasca
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
pt ca nici unul din programele de crop-are din compul meu nu funtioneaza am apelat la vechiul paint si a iesit cam asa... intrebam intr-un topic anterior bogdan, cat afectez din structura butucului daca tai tot ce e inafara dungii negre? dunga neagra e pusa aleator, nu reprezinta nici o dimensiune anume
37.9KB
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
nu afecteaza nimic ... ramforsarile au fost facute tocmai pentru a putea face gaurile filetate si pentru a putea sustine roata pe butuc, deci poti taia si mai jos decat am taiat eu, dar trebuie sa faci alte gauri filetate ... eu am vrut sa raman cu cele facut e de fabrica, de frica ca nu le pot centra perfect fatza de axul butucului
|
|
pus acum 14 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 298
|
|
din cate imi aduc aminte cineva a modificat taind nervurile si la drum a pleznit butucul si aplecat roata la plimbare asta se intampla cu ceva ani in urma la un drum de bran- buc. nu mai stiu cine a patit-o din pacate a netezit nervurile pe interior de la tamburul cu 5 prezoane (cele 5 nervuri serpuite). eu zic sa lasi nervurile in pace ca daca erau strict pentru prezoane nu le turnau sa "imbuce" si cilindrul din mijloc.
Modificat de UVeul (acum 14 ani)
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
din tamburul cu 5 prezoane nu se poate scoate nimic ... nu se poate folosi la modificarea pe discuri ... se vede si din pozele mele cum arata asta cu 4 prezoane taiat ... am taiat doar partea care foloseste pentru frana, partea de butuc pe care se afla prinsa roata si legatura cu planetara, au ramas neatinse
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
uite la asta lucrez eu acum
31.4KB
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
pe acea piesa vei prinde port-etrierul direct sau va veni o piesa intermediara? distanta intre gauri pe piesa pare mai mica decat orice distanta a gaurilor port-etrierului.
dupa port-etrieri pare ca etrierii sunt de golf, e adevarat?
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
nu... nu sunt de golf sunt de bmw
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
am idei putine si proaste, care revin obsesiv, deci:
am vazut ca pe anumite masini, de exemplu ford transit post 2006 (parca) si oltcit pe spate discul e doar ca o lama, nu ar iesi mai ieftin si mai usor, ca si greutate, tot ansamblu? atunci cred ca ar merge si etrierii cu "gheara" de oltcit, ochiometric zic. multe masini din perioada oltcitului, lasam dacia la o parte, inclusiv unele destul de puternice ca lancia delta aveau un sistem asemanator, adica, de la roata spre articulatie: butuc, flansa +- si discul, care si el era fie doar ca o lama, fie f subtire.
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
MikeRG
Moderator
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1628
|
|
etrieri de talbot horizon, daca gasiti aceasta masina ... 
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
destul de rare aceste talboate in romania
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
unde naiba mai gasesti talboturi sau simci, si inca horizon, cel putin la mine pe o raza de fo 100km nu mai sunt... in schimb gasesc foarte multe etriere de ford, vw si opel
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
 Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1710
|
|
Mai exista un model de Alfa, nu mai retin care anume, care are etrieri asemanatori cu cei de broasca. De asemenea, niste modele mai vechi de Mertz si de Volvo, pentru puntea spate. Am studiat problema cautînd placute de frîna si descoperind intersanjabilitatea lor la mai multe marici si modele. Nu stiu daca mai am nervi sa reiau studiul, am pierdut bookmarkurile...
Desigur, exista unele diferente, cum ar fi, de pilda, la etrierii de Mertz, care au orificiul in care intra conducta sau racordul hidraulic oarecum oblic in raport cu axa de simetrie a masini. Vazut live chestia asta.
LE Chiar si un model mai vechi de BMW are etrieri care seamana cu cei de broasca.
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
asa arata discul de oltcit spate, sa gasesc macar unul in stare ok si pornesc aparatele.....
39.4KB
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
@bubul... am vazut destule la dezmembrari ... Mercedes CLK, BMW 520 sunt cele mai multe si usor de gasit... or fi si de alfa si volvo ... dar eu nu pot pune d'astea pentru ca am discuri ventilate, alea sunt pentru discuri simple
@albert .. ce naiba faci cu discurile alea? sunt destul de mici pentru spatele la brotac, neamtzul nu a fost prost cind a facut tamburii pe spate la fel ca cei de fata si daca te uiti la discuirle de pe piata care se adapteaza pentru puntea de spate de brotac sunt de aceeasi dimensiune cu cei de fatza .... la oltcit greutatea mare era pe fata si nu pe spate .... ... .. ....
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
 Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1710
|
|
Dom'le, eu vorbesc acum din amintite... recunosc. Normal ca nu-s bolt on, ziceam asa, poate îi vine cuiva vreo idee.
Eu, unul, pe spate, as adapta frînele omoloage de la un Type 3. Avantaje: saboti mai mari, rotorul care nu trebuie demontat odata cu tot ansamblul, tambur demontabil cu usurinta in cazul unei interventii la maruntaie. Eficienta clar mai mare. Bataie de cap clar mai putina. Satisfactie... e, aici unora le si place sa sufere! 
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
bogdan, de ce ai ales etrierii spate de bmw in locul unora de vw, de exemplu? mie mi se par mai ok cei de vw din toate punctele de vedere, fiabilitate, kit de reparatie, placute etc etc.
cat despre acele discuri de oltcit spate, nu te contrazic stii mult mai multe decat mine, dar nici discurile de aceeasi forma de ford transit nu sunt mult mai mari, doar ca sunt ventilate, din nou ochiometric, n-am avut unul in mana. nu mai gasesc poza cu gogu acum sa o pun, f##k. plus,ca oricat ar fi broasca de grea la 800 kile cat are e mai usoara decat multe din masinile care circula pe strazi, inclusiv oltcit. daca mananc ciuperci sunt de la piata neotravitoare.....
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
dar astea de olcit sunt ff mici
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
bogdan, un nene de bine cu bmw mi-a zis ca, citez: "toate bmw-urile au frana de mana cu saboti in interiorul discului spate". tu vei incerca sa adaptezi, atunci, mecanica de bmw, inclusiv frana spate cu saboti?
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
te mananca tare? .. ai rabdare ...
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
 Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1710
|
|
Cica vaselina nu face bine la frîne...
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
doky.. ai mirosit ceva ... da fac frana de mana cu saboti .. dupa cum se vede, am facut shabloanele din placaj, mai am de facut si prinderea etrierului ... pe astia de BMW il voi folosi pe fatza, iar pentru spate iau altele de ford ... dupa ce vad ca totul este in regula, transfer desenele intr-un .dwg (autocad) si merg cu fisierul(e) la KRONMAT Brasov care au o masina CNC cu plasma pentru taiat tabla ...
35.8KB
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
bogdan, daca tot faci frana de mana pe saboti, plus disc de frana ventilat pe spate, de ce nu iei tot sistemul de la un bmw e46 diesel si ai totul acolo (disc de frana ventilat, etrier pt disc ventilat si frana pe saboti)?
eu atat stiu de la bmw sa aiba totul cum vrei tu, or mai fi si alte modele, dar repet nu le stiu.
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
la bmw discul e mai mare si mai ramane putin loc intre disc si janta pentru a putea pune etrier ... am si asa ceva acasa
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
pe ce masini s-au pus etrieri spate pt discuri ventilate, dar avand si "gheara"?
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
nu imi vine in minte nimic acu ... nu stiu
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
intrebam de etrierii spate pt discuri ventilate pt ca m-ar bate gandul sa adaptez sistemul din linkul lui razvan ( uv), dar pt spate.
cred ca e cel mai usor de adaptat.....
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
bravo ... discurile sunt de olcit de fatza ... ce sa spun, frumos facut... fa si tu ...eu merg pe sistemul meu, singurul lucru care nu imi place in link, este prinderea discului pe butuc, pot apare erori si prea dependent de precizia centrarii .. de aceea eu am mers pe un dicsc "original" pe care l-am centrat exact cum vine pe masina donoare ....
la metoda de mai sus eu as fi pus butucul in strung si as fi facut plan un sector circular paralel cu planul opus (adica unde vine roata), pe care sa se aseze bucsa pe care vine prins discul si s-ar fi si centrat si nici nu ar fi avut nevoie de taieturile alea ... adica as fi intrat un pic in nervuridoar ca sa fiu sigur ca bucsa se aseaza paralel cu planul rotii ... spor la treaba
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
am sistemul lui razvan la mine si deja am luat la strungar din nervurile butucului cat sa se aseze mai bine acele flanse, cand am sa pot pun si poze, dar pe mine ma tenteaza sa fac asa ceva si pe spate, dar nu am si etrierii necesari...
am gasit etrieri spate ventilati de audi a8, dar aia costa cat toate cele 3 broscuri ale mele la un loc...
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
uite doky .. mancatzash remeneu .... gata cu frana de mana, mai am prinerea etrierului ... daca mai fac rost de inca doua etriere de beemer pun pe spate si d'astea .. daca nu .. de ford
32.2KB
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
f faina jucaria....
sa inteleg ca muncesti de gura mea? =D 
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
nu .. nu muncesc .. ma destind cu pasiunea mea .. cand cu injectiutza cand cu franele, cand cu chiulasele, cand cu puntea fata, cand cu noul motor .. lucrez la cate una dupa inspiratie sau cand ma cauta muza ... nu am un death end .. trebuie doar sa iasa BEST ceea ce fac
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
uitandu-ma acum mai bine, intreb: va avea loc frana de mana sub disc cu tot cu butucul in forma actuala sau il vei modifica? ochiometric pare ca nu intra ambele amandoua in forma actuala, mai ales ca butucul are acele nervuri....
ce faci la puntea fata? o ingustezi, faci reglabila?
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
unde .. in disc? ... intra la fix ... nu mai da verdicte ochiometrice ... ... butucul de spate nu are nervuri, decat in dreptul prezoanelor
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
gata sistemul spate bogdan?
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
niet ... nema dubloni, icosari, marafetzi ... deocamdata m-am tinut de altele (vezi megasquirt).... si lucrez in continuare la bus (la care nu am pus poze)
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
ca sa nu deschid un topic separat am sa postez aici pozele cu puntea de vw 1300 ingustata si reglabila, ingustarea facandu-se prin taierea dublurii la nivelul gaurilor pt brate....
daca aveam mester mai de doamne ajuta taiam din cadrul puntii, dar asa.....
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
fuzeta propriu-zisa pe spate are aceeasi lungime cu cea de pe fata? fuzeta de fata data jos de pe masina am, de pe spate n-am neam
eu vb de fuzeta de post68...
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
 Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1710
|
|
albert_md2004 a scris:
fuzeta propriu-zisa pe spate are aceeasi lungime cu cea de pe fata? |
Pai nu-i chiar o fuzeta, e un ax canelat care se învîrte într-un rulment sau chiar doi, la puntile IRS... Tre' sa te uiti într-un desen.
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
e cel cu sageata.....
vroiam sa stiu daca lungimea acelui ax e aceeasi cu lungimea fuzetei fata.
47.1KB
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
Nu, nu e. Ala cu sageata e mai lung si e o piesa de sine "statatoare"; fuzeta fata e impreuna cu tot cacatu-ala cu care se prinde de pivoti. E obligatoriu sa fie din aceeasi bucata de fier. Da' ia zi, voi beti p-acolo si revelatoru' si fixatoru'?
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
|
nuuuu!se trage de la radiatii!nasol e ca se ia !
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
jan aici e bogdanawo de dincolo, nu-ti prieste germania......
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
 Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1710
|
|
Dom'le, daca te uitai într-un DEX, evitai exprimarea neclara din întrebare... Lu' Jan nu cred ca-i place Paunescu...
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
albert_md2004 a scris:
jan aici e bogdanawo de dincolo, nu-ti prieste germania...... |
doctore .. ori te-ai bolunzit? .. pai jan a fost mai direct, ca puteam si eu, par ecsampleo, sa te iau la misto .. vii cu tot felul de intrebari prostesti ... iei frumos un shupler si masori stanga cu dreapta si daca ai diferentz acolo e problema .. faza e ca tot eviti diagnosticul real .. ce plm esti doftor ... e clar E STRAMBA ...pai ai vrea sa ii indrepti capul de shasiu prin teava de esapament?..mai pe limba ta> vrei sa ii pui plombe prin anus?
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
bogdan, ma refeream STRICT la titlul topicului, n-are legatura cu capul de sasiu al broscului meu, ala are topic separat. intrebam daca e aceeasi lungime cu a fuzetei propriu-zise ( fusul fuzetei) ca sa stiu daca calculele mele de pe fata sunt valabile si pe spate.
daca unii sunt pusi doar pe facut misto, mai nou, e problema lor.
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
 Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1710
|
|
Presupun ca, la broasca, ecartamentul e acelasi pe ambele punti, asta inseamna, cred, ca fetele tamburilor din fata si a celor din spate sînt în acelasi plan. Cît e de la acest plan pîna la portfuzeta, la roata din în fata, si pîna la rulmentul din spate, la roata din spate, precum si care sunt dimensiunile fuzetei si ale "fuzetei", afli comparînd desenele de executie ale tamburilor de pe catalogul electronic de la Brembo, de exemplu. Acolo se dau si cote. Da' mai bine pui mîna pe subler...
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
Bai profesoru Baltazar, tu ce vrei, emisiunea "vreau sa stiu" aci? Intrebarea ta n-are nici un sens. Fuzetele de pe fata sint fixe, nu se-nvirt in jurul propriei axe. Alea de pe spate sint niste axe care se-nvirt in niste rulmenti. Din ce punct de vedere vrei sa le compari? In plus, ti-am raspuns, dar nu ma doare mina sa repet: din punct de vedere strict al lungimii, axul ala spre care arata sageata e mai lung decit fuzeta fata. Sa stii ca sintem egali asa, ca oameni, adica la o intrebare timpita poti primi un raspuns idiot fara sa-ti faci atitea probleme.
Paunescu...nu citesc poezie ca-s mai superficial, asa, dar sint vreo 2-3 p-acolo, scrise inginereste , nu ma pricep daca e vorba de arta saudoar de respectarea regulilor. Daca nu existau televizor si posibilitatea de a inregistra imagini, probabil c-ar fi avut alta imagine. Si lui Sadoveanu i-a placut carnita si-a facut compromisuri, a scris si ala mult, tot moldovean si-ala, da' parca n-a fost asa un maimutoi periculos ca asta... In fine, treaba lor.
Ecartamentul fata e mai mare decit cel spate.
Modificat de jan (acum 14 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
SKULLMAN
Broscar
Din: ARAD
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 52
|
|
hmmm. .. cred ca vad ce vrea sa zica colegu... sa puna discu de pe fata pe spate.....daaaaa....... da ce rost mai are.??? ca nu pleci de pe loc )
_______________________________________ WRUMM...WRUMMM.....partz
|
|
pus acum 14 ani |
|
MikeRG
Moderator
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1628
|
|
la cate modificari se fac in sensul asta chiar nu va mai pleca de pe loc, fiind intr-un continuu santier 
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
MikeRG a scris:
la cate modificari se fac in sensul asta chiar nu va mai pleca de pe loc, fiind intr-un continuu santier  |
ai prins glas? inseamna ca esti pe final
|
|
pus acum 14 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 457
|
|
ia uitati ce am gasit: Poate mai intereseaza pe cineva, ca parca au fost aduse in discutie la un moment dat.
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
 Din: brasov
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2834
|
|
da .. ok .. am studiat solutia cu astea, dar am ajuns mai ieftin si mai bine cu butucii facuti din tamburi
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
punem discuri pe toate rotile ok, dar cu pompa de frana ce facem? eu pe spar am pompa de frana simplu circuit, va trebui sa-l trec pe pompa dublu circuit? cea cu dublu circuit va face fata sau trebuie schimbata si ea cu ceva mai bun, mai nou?
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 457
|
|
face face
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
mi-am insusit critica si am dus tamburii, plus flansele la prelucrat si acum arata asa, nu mai gasesc imbusul sa ii si desfac..
iar pe spate am optat pentru discuri fata neventilate de mercedes c class w202, care se pupa la fix cu etrierii spate de golf.
flansele pentru spate inca nu sunt gata, nu am ce arata...
deci pe fata voi avea discuri ventilate de oltcit de 270mm, iar pe spate discuri de mercedes de 284mm
Modificat de albert_md2004 (acum 14 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 14 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
poate o data cu dezgroparea topicului revin si ideile pentru sistemul de franare pe discuri...
discuri spate de opel vectra b- 286mm diametru- sudate gaurile originale si regaurite ca pentru butucul de brosc.
am in pungulite si sistemul original de franare pe tambur al opelului vectra b.
stiu ca butucul e pus invers in disc, e doar pt impresia artistica...
Modificat de albert_md2004 (acum 13 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 13 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
nu mai dezgrop vechiul tpoic al lui hip ( vw 1300 model american, irs pe spate ) de pe celalalt forum, ma laud doar aici...
dupa mai mult de doi ani de liniste ( nemiscare ), in sfarsit, am apucat sa trec fata de pe tamburi pe discuri, folosind pe langa punte fata reglabila, cu totul aproape nou pe ea, discuri originale de brosc, etrieri de porsche 924 si flanse home-made pt etrieri...
poze aici..
scuzati calitatea, dar pozele sunt cu telul la diferite ore ale zilei si noptii, cum am ajuns si eu pe la atelierul mecanicului...
Modificat de albert_md2004 (acum 13 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 13 ani |
|
|
Nu mai aveti radiologie???Parca s-a inventat rmn?
|
|
pus acum 13 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
pentru cei care vor sa inlocuiasca etrierii originali de brosc cu cei de porsche 924 si vor sa foloseasca prinderea originala de pe fuzeta se poate face asa....
port-etrierul negru e nemodificat inca, iar cel alb e cel abuzat...
Modificat de albert_md2004 (acum 13 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 13 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
cautand pasaje roti, plus niste componente aprindere de vw golf pe la dezmembrari am vazut ca unele dintre ele nu au repartitor de frana ci, mi s-a zis, o supapa limitatoare de presiune a lichidului din sistemul de franare, montate pe conductele ce duc la rotile spate sau unele care se monteaza direct pe pompa.. supapele erau de mult vandute, altfel luam una. era o discutie pe aici ca trebuie gandita frana incat sa franeze mai mult spatele decat fata, asa cum e de la mama ei, altfel riscam sa intoarcem spatele la o franare brusca, deci intreb: putem adapta acest tip de supapa pe frana fata incat sa franeze mai putin?
am gasit si poza monstrului....
Modificat de albert_md2004 (acum 12 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 12 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
Trebuie sa frineze mai mult fata, nu spatele. Asa-i la toate masinile. Poti sa pui supapa aia, dar aici e partea grea, ca nu stii cit de mult trebuie sa atenuezi frinarea pe spate, adica ce supapa de-aia sa cumperi. Exista si atenuator reglabil, de fapt un robinet, dar iar se pune problema, cum afli cit?
_______________________________________
|
|
pus acum 12 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
jan, eu stiam ca broscul franeaza mai mult cu spatele, decat cu fata.....de acea ziceam de pus pe fata.
un repartitor de frana reglabil e undeva la 100 euro, poate ca supapa e mai ieftina...reglarea cred ca e vazand si facand, il montezi, te plimbi, franezi si robinesti..
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 12 ani |
|
MikeRG
Moderator
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1628
|
|
nenea, oi fi eu pafarist, avocat, umanist, dar din ce imi mai aduc eu aminte din liceu, parca se face un transfer de masa pe directia franarii, ca atare tot greul apasa pe puntea fata, nu? 
|
|
pus acum 12 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 528
|
|
Radu, stii tu ceva, dar incomplet. E vorba de dinamica maselor in franare, respectiv cum se muta masele pe punti. Iar broasca, avand greutate mai mare pe puntea spate, la franare muta centrul de greutate mai in fata, rezultand in conditii limita un raport foarte apropiat de 50-50. Deci in franare raportul de greutate pe punti va fi 1. Acuma, asta se intampla daca ai o anumita forta de franare. Forta de franare o obtii prin eficienta raportului de franare fata-spate. Daca o punte franeaza mai tare decat ar trebui, se blocheaza si degeaba ai raport de greutate 50-50, ca masina se duce sanie. Acum nu mai stiu exact care punte trebuia sa franeze mai tare. Daca am in vedere franele de porsche, cu pompa cu un singur diametru, si cu pistoane mai mari in fata, rezulta ca ar fi forta de franare mai mare pe puntea fata. DAR franele provin de la o masina care avea raportul static de mase 50-50, astfel incat in franare greutatea se muta pe puntea fata. Daca ai greutatea mai mare pe punte fata, trebuie sa ai forta mai mica de franare in spate, ca altfel blochezi rotile spate. Uite ca acum am luat-o pe logica, si ar rezulta ca broasca ar trebui sa aiba raport de franare 50-50. Chiar, aveti idee daca diametrul pistonaselor de frana difera fata-spate la broasca originala cu tamburi? ca daca nu difera, e claar ca e raport 50-50. Daca difera, putem trage concluzia care punte franeaza mai tare.
|
|
pus acum 12 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1459
|
|
Inertia e vinovata si cred ca produce un cuplu de rotatie suplimentar pe axa fata in raport cu centrul de masa al autovehicului. Cu certitudine trebuie sa franeze fata mai bine, de aceea se pun si discuri pe fata. Nu are nici o treaba cu tractiunea spate, decat poate la aia care nu stiu sa puna frana ...
Treaba cu robinetul e utila la o adica cand te duci la itp si stanga franeaza mult mai bine decat dreapta sau invers .... dar cred ca e mai rapid sa reglezi pe standul de franare decat sa tot faci incercari. Oricum, daca masina iti trage intr-o parte sesizabil, la franare, mai bine te mai uiti odata la frane.
Si cred ca si robinetul poate fi ocolit daca iti pui ESP. Scuze, Radu, mi-ai luat-o inainte 
LE. Probabil ca din proiectare se face un calcul cu repartizarea maselor in functie de centrul de greutate al masinii si ca difera de la masina la masina ... insa masele astea difera in realitate in functie de incarcatura - calculul e aproximativ.
Mintea imi spune ca daca centrul de greutate al masinii e peste linia care uneste cele doua axe atunci ar trebui ca spatele sa franeze mai bine. Argumentul pe care l-as aduce eu e ca in dinamica franarii, o frana pusa mai accentuat pe una din axe, ar ridica cealalta axa - in functie de momentul de inertie - si astfel franarea pe cea de-a doua axa este mai slaba (forta de apasare pe roti se slabeste).
Acuma, asa rezolva eu problema de fizica...
Modificat de tipatescu (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
RaduI
admin.
 Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 3419
|
|
TZepeSH a scris:
Iar broasca, avand greutate mai mare pe puntea spate, la franare muta centrul de greutate mai in fata, rezultand in conditii limita un raport foarte apropiat de 50-50. Deci in franare raportul de greutate pe punti va fi 1.
Acum nu mai stiu exact care punte trebuia sa franeze mai tare. |
bre, si io-s umanist dar tot ma gandesc ca, la broasca care franeaza, se presupune ca ea e in miscare, si daca e in miscare, pai atunci e si cineva care o conduce, care atarna si ala ceva, de multe ori (eu nu) mai greu decat motorul ala din spate, iar daca mai e inca cineva si pe locul din dreapta, se atarna si mai mult pe puntea fata, nu mai zic de eventualele bagaje care tot pe puntea fata apasa. Broasca din fabrica, tot asa, are pistonasele de frana (la tamburi) pe fata mai mari decat alea din spate si, daca tin minte bine, raportul de franare stock e ~ 60-40.
_______________________________________ VW1200/1964 MZ ES 175/1, 250cc / 1960 -------------------------------------------------------------------------- , ,
|
|
pus acum 12 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
Ce sa mai, incoace si-ncolo, frinele fata sint totdeauna mai eficiente decit alea spate. Prin incercari... se poate si-asa, daca supravietuiesti prima - a doua oara, pina clarifici niste chestii . E vorba de frinat puternic la viteza mare, eventual pe caldarimul ud, nu pe la piata seara. Uite cum fac astia care pun discuri pe spate de obicei, pun pompa mai mare nitel si gata, cic-ar fi ok. Kerscher, spre exemplu, recomanda pompa lor "speciala" pentru discuri pe spate, fara alte supape. Aia, din cite stiu io, e cu diametrul de 20,6 mm, ca sa scuipe mai mult (acu ai etrieri fata de cilindri); pe fata etrieri cu pistoane de 42mm. Din ce-am citit pe-aci, e ok asa, ce sa mai facem recursuri la universalitate. Ba se gaseste pompa de 20mm si pentru 1302-303, facuta la fix cu forma originala, doar o viri acolo. Dac-o gaseam io la timp...
_______________________________________
|
|
pus acum 12 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 298
|
|
fata-spate= 60%-40%. asta e valabil la TOATE masinile indiferent de model 
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 12 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 528
|
|
ETPL. Si se mai comenta pe undeva ca nu mai sunt topicurile asa de tehnice. Am vazut si la discutia despre tevi... pacat. UV-ule, de unde le scoti? Raportul de franare se CALCULEAZA in functie de multe chestii, o parte fiind ce am povestit mai sus. Degaba baga prostii aia care vand masini milioane de iepuri in dezvoltarea franelor? Si degeaba sunt carti groase de teorie a franelor. Trimite-le si tu un mail sa nu mai dea fraierii bani aiurea.
|
|
pus acum 12 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
Aiasta... nu-i prea frumos, Luminatia-Ta. De-aia te-au inchis in turn, vezi? Buzduganul treba sa steie la cuier sau suport, ce-o fi. Uite-aci: , cum poate fi vorba de o intrunire de MARE amploare, cind vorbesti singur? Teava Cu-Ni se gaseste pe ebay: Ala trimite pe tot globul, primesti teava si stii ce sa faci cu ea. Orice se gaseste, supape de frina se gasesc cum le vrei, si cu comanda prin brutus...
_______________________________________
|
|
pus acum 12 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 298
|
|
bine mah desteptule. fa-ti tu franele dupa cartile alea groase si lasa-ne 
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 12 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 528
|
|
Fra, ce va aprinteti asa? Eu subliniam ca multi se plang ca nu se mai discuta la un nivel tehnic ridicat. Este ceea ce am observat si eu. Mai mult, vad ca sunt foarte apreciate solutiile de carpeala, sau foarte ieftine si de calitate slaba, in loc sa se mearga catre ceva imbunatatit. Si nu inteleg de ce cand vine cineva si dicuta mai tehnic este flituit (nu zic de mine, au mai fost situatii). Se accepta mai degraba romanismele, dar si alea sunt uneori criticate, cred ca depinde de starea de spirit a "comentatorului". Jan, nu inteleg atacul tau. Stiu bine ce este un forum, dar hai sa nu degeneram in a scrie pe forum doar pareri fara baza. Eu am atacat un post care simplifica prea mult o problema complexa. Si poate nu as fi scris, daca nu era si generalizata cu naivitate. Cu atat mai mult ca vine de la UV, pe care il stiam pasionat de corectitudinea tehnica. Am scris in topicurile despre frane din cauza ca am citit o gramada in ultima perioada, ca sa ma lamuresc de niste pareri ale mele. Deci nu vorbesc in necunostinta de cauza sau dupa cum cred eu ca ar trebui sa fie ceva. Ma asteptam ca discutiile tehnice sa fie discutate civilizat, combatute cu argumente, nu cu mistouri si romanisme. Asta nu inseamna ca imi iau jucariile si plec, cum fac alti suparaciosi. Voi scrie atunci cand am ceva de spus. Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva cu postul anterior, dar chiar cred ca este o simplificare prea exagerata si o generalizare naiva. Daca era vorba de exprimare, cred ca ma cunosc cu toti de suficient timp incat nu credeam ca trebuie sa discut ca cu niste domnisoare pudice (scuzati cacofonia). In plus, ar fi trebuit sa va prindeti ca nu scriu acid sau cu scopul de a enerva. O ironie intre cunoscuti cred ca ar trebui mai usor perceputa.
|
|
pus acum 12 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
Nu te-ataca nimeni, tete. Daca nu mai esti domnisoara, asa cum astepti de la altii sa nu fie, aplica ce-ai scris mai sus (c-ar trebui sa faca altii) si ai sa-ntelegi. Nivelul tehnic... e greu de apreciat si asta am vrut io sa subliniez. Dar pot s-o fac si in mod mai explicit. Io stiu de p-aci doar de Bogdan si de Misu c-au studiat intr-un cadru organizat treburi de-astea cu masini. Restul... sintem mai mult sau mai putin naivi, inclusiv tu, daca-mi permiti . Io, unul, citesc mai degraba carti cum ar fi "Obiceiuri de nunta la cangurii schiopi", asa ca-mi place, cind stric ceva, sa aplic (asa cum se face in inginerie de ceva timp) solutii gata incercate si cit mai ieftine sau, oricum, sa fiu pe-acolo. E mult de discutat pe tema asta. Io, unul, cu teava aia, ti-am zis doar parerea mea, mai ales daca banii intra in discutie. Si doctorului iradiat si nebun - la fel. E doar parerea mea. Aci, cu echilibrul frinelor, a zis fiecare ce stia. Ce vrei, sa stea in banca lui? Haha, n-avem decit de invatat din asta, nu? Fie si despre starile emotionale ale "comentatorilor". Uveul, spre exemplu, e-ndragostit, mie-mi place de fiecare data replica lui, n-are nici o legatura cu subiectul, dar e amuzant...
In fine, azi am pus ceva racord din asta flexibil teflon - inox si as zice ca-s foarte misto. Pe fata am pus niste etrieri de Talbot (frinele de porsche-s pentru fete), am avut mare noroc de-am gasit unii NOS in Anglia (de retinut, daca nu gasesti ceva de broasca - si nu numai - nici macar in Germania, exista sigur in Anglia, mai ieftin). Astia au pistoane de 48mm (deci un salt destul de mare, dar ar trebui sa fie ok cu frinele-disc pe spate, daca ne gindim ca motoru-i mai greu, deci ar putea sa se blocheze spatele mai usor) si vin perfect pe fuzeta, parc-ar fi de-acolo. Probabil ca numai un mecanic de broaste cu experienta ar putea sa observe ceva schimbat .
_______________________________________
|
|
pus acum 12 ani |
|
MikeRG
Moderator
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 1628
|
|
varianta cu tambure, dimensiuni cilindrii: 22mm fata, 19mm spate
|
|
pus acum 12 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
Pai, daca asta zici, e greu de comparat discul cu tamburul, ca-s alte suprafete, pe urma depinde si de reglaje... Sau daca-i vorba ca-i frina mai eficienta pe fata, asa-i, si-n plus sint si ferodourile mai late pe fata la broasca-tambur. Oricum, in timpul functionarii toata povestea e mai complexa decit pare, cilindrul mai mare cere lichid mai mult, deci spatele va incepe sa frineze mai devreme (teoretic), dar suprafata de frecare e mai mica; in acelasi timp, fata e usoara si se poate bloca mai repede, dar frineaza nitel mai tirziu decit spatele, care nu-i asa predispus la blocare, dar care nu vrem sa frineze mai puternic decit fata, mai ales in curbe, cind apare pericolul supravirarii, mai ales ca spatele-i mai greu, etc. Pe urma, daca ai cauciucuri diferite fata-spate sau roti mai late pe spate, iar se schimba ceva...
_______________________________________
|
|
pus acum 12 ani |
|
MishuL
sniper
 Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
|
|
Bei nu va mai certati atata (de-aici de sus asa se vede, ca va fu... asta, certati- stiti bancu'?)- asa am senzatia citind pe repede inainte, ca va certati si teoretizati la greu. DA, deci DA, franele pe fatza sunt mai mari, mai puternice, mai eficiente, mai cum vreti sa le ziceti, la orice masina mica. Busurile T2 au acel regulator de presiune (nu discut despre repartitoare de-alea legate de puntea spate), gasim, numa' eu e posibil sa am 2-3.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 12 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
De sus, a? Pai da-te jos...
Ala de bus e inertial si depinde de pozitia caroseriei, greu de zis daca poti sa-l pui la broasca.
_______________________________________
|
|
pus acum 12 ani |
|
MishuL
sniper
 Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
|
|
Aaaa, n-am stiut ca e inertial, n-am desfacut. Bancu' era cu un cuplu gagica-mosh plus marinar in putere care se salveaza dupa un naufragiu pe o insula mica, cu un palmier. Marinarul se urca in pom sa se culce. Cand ajunge sus, incepe sa strige la aia doi de jos: -Aaaa, nu! Asta nu! Doar n-o sa incepeti acuma sa va tufeti asa, cu nesimtire, sub ochii mei! Mosu': Ce zici domne acolo? - Pai va tufetzi! Se vede f bine de aici de sus cu ce va ocupati! In fine- ca nu-i asa, se da marinarul jos, aaa daaa, aicea jos nu se vede ca v-ati tufe, de sus asa parea, mosul nu crede, marinarul il trimite sus in pom... sus sus sus de tot, in varf... se uita moshul in jos: Daaaa domne, ce chestie, de-aici de sus s-ar zice ca va tufetzi!
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 12 ani |
|
jan
Broscar pasionat
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 2196
|
|
Da, e cam ca-n povestea aia cu Ionica cel prost.
Ete o (alta) treaba pe care n-o pricep: de ce - spre exemplu, la golf am vazut - monteaza din fabrica supape limitatoare de presiune la ambele circuite fata-spate? Ca sa nu bage pe banda inca un model mai micut de pompa sau care o fi treaba?
_______________________________________
|
|
pus acum 12 ani |
|
emericb
Broscar nou
 Din: Timisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 48
|
|
Eu ti-as fi recomandat discul de opel vectra, asa am citit pe la nemti ca fac, cica ar intra la fix peste cel strunjit de brotac.
Modificat de emericb (acum 12 ani)
|
|
pus acum 12 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
un teaser de la locul crimei.....cald... vor urma si poze mai detaliate.
sistemul de franare spate e de la opel vectra b- discuri, etrieri, sistemul de franare pe saboti..
Modificat de albert_md2004 (acum 11 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 11 ani |
|
albert_md2004
-iradiat cu acte-
Din: Iasi
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 244
|
|
sistemul de franare spate cu discuri.....pe lumina...
Modificat de albert_md2004 (acum 11 ani)
_______________________________________ Dr.A.M.D-XRayDoctor
|
|
pus acum 11 ani |
|
emericb
Broscar nou
 Din: Timisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 48
|
|
Frumos lucrat, bravo! 
|
|
pus acum 11 ani |
|
MishuL
sniper
 Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 7732
|
|
Suportul de etrier e cumparat sau facut dintr-un disc ceva?
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 11 ani |
|