Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sexy_andrea2006
Femeie
22 ani
Sibiu
cauta Barbat
22 - 48 ani
Aircooled Forum / TUTORIALE / Desfundarea tevii de "pata calda" Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
As fi putut pune asta la linkuri utile, dar chestiunea tratata in acest articol citat este destul de impotanta. De notat ca desfundarea se face din aproape in aproape, iar la consumabile intra cam 6 m de cablu multifilar de otel cu diametrul de vreo 4 mm.

Vom incerca sa postam si o versiune tradusa a articolului mais tout dépend du Mishoul le Francophone.


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
traducere aproximativa:

Desfundarea preincalzirii  galeriei de admisie.

La fel ca la  mulţi alţii si teava voastra de preincalzire a galeriei  de admisie este înfundata; vreti s-o defundati pentru a-i reda eficacitatea?

Trebuie să vă puneti, prin urmare, în poziţia de a realiza acest lucru!



Cu un pic de  perseverenta, vom ajunge acolo.

În primul rând, la ce foloseste preincalzirea galeriei de admisie? Pur şi simplu pentru a îmbunătăţi combustia în cilindri prin încălzirea amestecului. Aceasta este o “buba” a motoarelor boxer cu carburator central; din cauza pozitiei carburatorului avem conducte de admisie lungi in care , datorita si vacuum-ului creat, amestecul are tendinta de a absorbi caldura.

Acest lucru nu are nimic de-a face cu givrarea carburatorului, care depinde de preîncălzire a aerului, înainte de amestec , prin intermediul filtrului de aer şi preluarea de aer cald din spatele cilindrilor 1 şi 2.

Cum putem vedea dacă ţeava de preincalzire este înfundată?
În funcţionarea normală, aceasta parte trebuie să fie fierbinte si calda in zona de evacuare. Ce se întâmplă în cazul în care ţeava este blocata? Veti observa  creşterea consumului şi reducerea performanţele motorului. Verificati intai starea acestei conducte inainte de a apela la alte “trucuri” pentru cresterea puterii si reducerea consumului.

Incepem?
Echipament:
-    Cablu de oţel de 4 mm, de două tipuri : cu izolatie(4 metri) pentru a pătrunde prima data şi fara izolatie (aprox.de 6 metri) pentru a curăţa în a doua etapă. Am incercat cu 3 mm, dar cablul este prea flexibil .
-    O scula de taiat cabluri – merge si cu altceva dar ia mai mult timp
-    O bormasina cu viteza variabila si rotatie in ambele sensuri
-    Un ciocan o menghina.

Procedura:

1-Forarea:

- se fixeaza galeria in menghina apoi se incearca patrunderea cat mai mult in teava de preincalzire cu o bucata de cablu izolat, cat se poate de mult, se taie apoi cablul la aprox. 10 cm de iesirea din teava (3 cm se prind in mandrina, 7cm raman liberi)


- scoateti cablul, topiti cam 5cm din izolatia cablului , prindeti cablul in mandrina masinii de gaurit apoi periati bine in interiorul tevii rotind in ambele sensuri. Sarmele din cei 5 mm vor actiona ca o perie de sarma.
Iata ce iese:

Este important ca din cand in cand sa scoateti galeria din menghina si, dupa ce o loviti usor cu ciocanul, lasati sa curga dinauntru mizeria.

Se procedeaza la fel si la celalalt capat.
Dupa ce se curata ambele capete, se reia operatia dar cu bucati de cablu mai lungi cu 5 cm, pana cand teava este desfundata.

2- Curatarea:

Se va folosi cablu neizolat ; acesta se „despleteste” daca este rotit spre dreapta. Acesta se impinge, de asemenea, cat mai mult in conducta , se scoate apoi si se mai pregateste un segment cu 5 cm  mai lung. Se reintroduce primul si se foreaza rotind la stanga pentru a nu desrasuci cablul. Dupa ce cablul patrunde la maxim, se schimba sensul de rotire. Firele cablului, despletindu-se vor peria bine peretii conductei. Dupa fiecare trecere a cablului se va scutura bine mizeria dinauntru.


in dreapta-sus, in imagine, se vede funiginea iesita din teava.
Se continua pana nu mai iese nimic.

Observatii:

-    ceea ce infunda conducta sunt depozite de carbon; inutil sa incercam sa le inlaturam cu solventi , lichid de frana sau acid.
-    Nu turnati lichide in conducta, se amesteca cu praful de carbune si se transforma in noroi
-    Prudenta si rabdare; posibil ca, in faza de curatare, sa apara in conducta un dop nou de carbon, din resturile rezultate de la curatarea anterioara.


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Respects! Adica, pe romaneste, "Respecturi!"
Iata inca unul dintre indubitabilele "succesuri" ale forumului nostru!


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
mai citisem, cu ani in urma despre metoda asta, n-am probat-o insa, mereu mi-a fost lene sa demontez galeria

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
razvan
Broscar

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 81
eu tocmai mi am desfundat galeria...era atat de infundata ca nu trecea nici macar un pic de aer bagat cu presiune..
dupa catvea incercari nereusite cu bormasina si bucati dintr un "sarpe " de instalator, m am dus cu ea la tinichigiu, i am dat o gaura intr un capat la un cot, acolo unde este bucata dreapta cea mai lunga, am pus autogenul pe ea si am luat o usor la ciocanit....dupa am bagat sarme de diferite grosimi cu bormasina...si am luat o de la capat cu incalzitku si ciocanitul
avea dopuri dopuri....am rupt inauntru si o bucata de sarma de 6....pe care am scos o....
ce a iesit de acolo...de necrezut...
dupa am sudat gaura la loc...si urmeaza s o pun pe masina
sper sa n o fi deformat o... =D


pus acum 14 ani
   
razvan
Broscar

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 81
ha...am pus galeria desfundata pe masina si se incalzeste la fel ca inainte, jumatatea din partea stanga....cum naiba se poate explica asta?


pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
o fi ceva infundat si pe la toba?

pus acum 14 ani
   
razvan
Broscar

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 81
de fapt cum functioneaza circuitul ala de incalzire?
pleca din partea stanga spre dreapta sau cum?
daca ar fi asa...partea stanga se incalzeste.....teava este desfundata...de ce nu incalzeste si partea dreapta?...adik dc nu circula aerul cald?


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Uneori se corodeaza tevile mai mici si mai inguste care intra in toba si prin care circula gazele de preincalzire. Am patit asta cu toba veche. Aveam galeria de preincalzire desfundata, dar intrarea in regim optim a motorului era un chin din cauza acelor tevi imbirligate pe linga evacuarile propriu-zise...

Rectific, n-am fost atent si n-am observat ca toba e vazuta de jos.

La modelul din fotografie, cred ca gazele ies din galeria de preincalzire prin teava din dreapta care merge prin toba pina devine coaxiala cu teava de evacuare cromata si care se arde exact la intrarea in corpul tobei...

tevii

6.6KB


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Tzeava serpentinoasa este ieshirea, gazele intra pe dincolo (tzilindrul 4).

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
razvan
Broscar

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 81
ei mie acolo, la teava "serpentinoasa" nu mi se incalzeste...de fapt partea aia de galerie care intra in teava cu pricina
se incalzeste doar in partea stanga...
si nu mi dau seama dc...


pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
pai atunci e logic ca in stanga pe unde intra gazele fierbinti in galeria de evacuare acea parte sa fie fierbinte. mergand mai departe, datorita depresiunii din galeria de admisie temperatura este foarte scazuta, ducand la scaderea temperaturii in partea dreapta (la iesire) din pata calda.
oricum totusi cred ca diferenta ded temperatura nu ar trebui sa fie asa de mare intre dreapta si stanga. Cred ca este ceva infundat la toba ta in partea dreapta. eventual incearca sa schimbi toba sa vezi ce se intampla (eventual poate gasesti o toba de imprumut de la o masina care nu este inca pusa in functiune)


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai pune botul pe gaurica (tobei zic) shi sufla...

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
angelinno
Vizitator



Salutare,si eu am folosit metoda descrisa aici cu cativa ani buni in urma,in plus eu am injectat cu o seringa si niste benzina,o lasam sa traga un pic,o ciocaneam usor ,iar foram cu cablul si bormasina iar injectie,ee, dupa ce am desfundat-o si am montat-o la loc motorul mi-a multumit.Si se incalzea relativ uniform pe ambele parti.
Spor la treburi.


pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la