TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Hai sa povestesc si eu putin de masina mea. Nascuta in 1974, a avut mult de suferit pe parcursul anilor de functionare. In 2002 a ajuns la mine, dupa o poveste lunga (se poate citi pe cipica1303s.home.ro). Am mers 4 ani cu ea fara mari probleme, dupa care a venit momentul reintineririi. Deja incepuse sa dea semne ca are probleme cu motorul, a suferit si un accident, cert este ca momentul a fost binevenit pentru inceperea lucrului. Demontarea a fost cu peripetii (caroserie sudata de podele/sasiu) si cu descoperiri nu prea placute (cap de sasiu inlocuit si sudat stramb, semicaseta de directie prinsa cu un singur surub semne de accident grav undeva in trecutul misterios). Am poze si de la demontare, dar nu le gasesc acum. Am inceput sa fac necesarul de piese, am cumparat podele, praguri de caldura, cap de sasiu, si multe alte table noi. Am cumparat aparat de sudura MIG/MAG si am inceput reconstructia. Am grefat rag-top (o modificare care imi place extrem de mult), am pus tablele noi, si a venit momentul din care nimic nu s-a mai potrivit. Am incercat sa pun caroseria pe sasiu: nu se mai aseza, intr-o singura zona, unde se vedeau urme de sudura facuta prost, in urma unui accident grav - era indoita masina pana pe plafon. Taiat, ciocanit, pus alta tabla. Se potriveste caroseria!!! Pun usile: nu se potrivesc; iar taiat/ciocanit/sudat, rezulta si asta. Pus franele de Porsche: nu gasesc suruburi M12x1,5 sa montez etrierii; imi aduce cineva si montez si franele. Multe alte zone cu multa rugina, reparate toate. Vine momentul vopsirii: ma pregatesc, si la un moment dat vad botul stramb. Deja nervii incep sa ma lase, caut alta caroserie, decizii extreme, vad ca nu merge nimic, zic: hai sa masor. Ma pun pe masurat/taiat/sudat, iese si asta, dar cu promisiunea ca va primi un bot intreg cu prima ocazie (acum gasit, dar nu mai tai masina inca o data acum; cand voi avea timp/chef in viitor, il schimb, dar sigur nu prea curand). Se vopseste masina, incep montarea, urmarita de aceeasi umbra "nu se potriveste". Acum este aproape gata, mai am ceva probleme la motor, dar se rezolva toate incet-incet. Ma bucur ca am reusit sa fac cu propriile forte cam tot. Am primit ajutor pe ici pe colo pentru a obtine cele mai bune rezultate: un sudor foarte bun a pus capul de sasiu, vopsitorul m-a ajutat si el foarte mult, si sa nu uitam ajutorul dat de atat de multi colegi si prieteni forumisti (Sergiu pentru piese de rag-top, Mike pentru sfaturi si usa, Xellex pentru sfaturi si ceva piese, Dilarul pentru atatea comenzi rezolvate prompt, Alex Budan pentru foaaaaarte mult ajutor, Jan pentru suport tehnic carburatoare si multi altii - cred ca pot sa mentionez pe toti de pe forum). Insa cel mai mare suport l-am avut de la ai mei care mi-au suportat fiarele si nervii cand nu mergea treaba, si de la prietena mea care m-a sustinut si m-a ajutat cam la tot (de la chituit si frecat, la interiorul pe care l-a facut atat de bine). Si ma mai bucur ca am reusit sa cumpar si sa montez niste piese care isi merita toti banii (suspensia de la Topline, piesele de motor care sa ii dea ceva mai multa viata, toate piesele noi si necesare) Evident mai sunt foarte multe de spus, dar timpul si spatiul nu permit. Si sunt sigur ca nu am spus tot in ordine, dar pozele ma ajuta sa tin un jurnal personal. voi adauga cateva poze din timpul lucrului.
|
|