Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
dany_frumusik
Femeie
24 ani
Constanta
cauta Barbat
24 - 56 ani
Aircooled Forum / Masina mea - Tip1 & Tip3 / Cipica 1303S, '74 Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Hai sa povestesc si eu putin de masina mea.
Nascuta in 1974, a avut mult de suferit pe parcursul anilor de functionare. In 2002 a ajuns la mine, dupa o poveste lunga (se poate citi pe cipica1303s.home.ro). Am mers 4 ani cu ea fara mari probleme, dupa care a venit momentul reintineririi. Deja incepuse sa dea semne ca are probleme cu motorul, a suferit si un accident, cert este ca momentul a fost binevenit pentru inceperea lucrului.
Demontarea a fost cu peripetii (caroserie sudata de podele/sasiu) si cu descoperiri nu prea placute (cap de sasiu inlocuit si sudat stramb, semicaseta de directie prinsa cu un singur surub semne de accident grav undeva in trecutul misterios). Am poze si de la demontare, dar nu le gasesc acum.
Am inceput sa fac necesarul de piese, am cumparat podele, praguri de caldura, cap de sasiu, si multe alte table noi. Am cumparat aparat de sudura MIG/MAG si am inceput reconstructia. Am grefat rag-top (o modificare care imi place extrem de mult), am pus tablele noi, si a venit momentul din care nimic nu s-a mai potrivit. Am incercat sa pun caroseria pe sasiu: nu se mai aseza, intr-o singura zona, unde se vedeau urme de sudura facuta prost, in urma unui accident grav - era indoita masina pana pe plafon. Taiat, ciocanit, pus alta tabla. Se potriveste caroseria!!! Pun usile: nu se potrivesc; iar taiat/ciocanit/sudat, rezulta si asta. Pus franele de Porsche: nu gasesc suruburi M12x1,5 sa montez etrierii; imi aduce cineva si montez si franele. Multe alte zone cu multa rugina, reparate toate. Vine momentul vopsirii: ma pregatesc, si la un moment dat vad botul stramb. Deja nervii incep sa ma lase, caut alta caroserie, decizii extreme, vad ca nu merge nimic, zic: hai sa masor. Ma pun pe masurat/taiat/sudat, iese si asta, dar cu promisiunea ca va primi un bot intreg cu prima ocazie (acum gasit, dar nu mai tai masina inca o data acum; cand voi avea timp/chef in viitor, il schimb, dar sigur nu prea curand). Se vopseste masina, incep montarea, urmarita de aceeasi umbra "nu se potriveste". Acum este aproape gata, mai am ceva probleme la motor, dar se rezolva toate incet-incet.
Ma bucur ca am reusit sa fac cu propriile forte cam tot. Am primit ajutor pe ici pe colo pentru a obtine cele mai bune rezultate: un sudor foarte bun a pus capul de sasiu, vopsitorul m-a ajutat si el foarte mult, si sa nu uitam ajutorul dat de atat de multi colegi si prieteni forumisti (Sergiu pentru piese de rag-top, Mike pentru sfaturi si usa, Xellex pentru sfaturi si ceva piese, Dilarul pentru atatea comenzi rezolvate prompt, Alex Budan pentru foaaaaarte mult ajutor, Jan pentru suport tehnic carburatoare si multi altii - cred ca pot sa mentionez pe toti de pe forum). Insa cel mai mare suport l-am avut de la ai mei care mi-au suportat fiarele si nervii cand nu mergea treaba, si de la prietena mea care m-a sustinut si m-a ajutat cam la tot (de la chituit si frecat, la interiorul pe care l-a facut atat de bine). Si ma mai bucur ca am reusit sa cumpar si sa montez niste piese care isi merita toti banii (suspensia de la Topline, piesele de motor care sa ii dea ceva mai multa viata, toate piesele noi si necesare)
Evident mai sunt foarte multe de spus, dar timpul si spatiul nu permit. Si sunt sigur ca nu am spus tot in ordine, dar pozele ma ajuta sa tin un jurnal personal. voi adauga cateva poze din timpul lucrului. 























pus acum 14 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
  acuma am vazut si eu ca ai ragtop.superb.ai reusit sa-l montez usor? taiat tavan si restu ca ma bate si pe mine un gand sa pun pe noci

_______________________________________
Online -

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
mi emi s-a parut foarte usor. Am masurat cu foarte mare grija pentru a fi centrat, apoi am taiat un dreptunghi si am pus tabla cu ragtopul deasupra, astfel incat sa se suprapuna putin (nu am vrut sa fac sudura cap la cap, plus ca ar fi fost extrem de greu sa tai perfect). apoi sudura in cordon la exterior si cateva puncte la interior, polizat si chituit.
La noci nu stiu cum s-ar putea pune, ca banuiesc ca acoperisul are alta curbura, asa de la broasca la broasca merge ca "tavanul" nu s-a schimbat.


pus acum 14 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
mda,la noci ii cu totul altfel tavanul + ca nu s-a pus niciodata din fabrica,dar natangii aia din belgia au pus pe o gramada de typ3uri.pe variant se pune foarte simplu avand tavanul lung si se potrive de la twingo.la al meu tre sa caut altfel de ragtop de lavreo masina cu tavan mai mic.

cipica 1303s, '74 mda,la noci totul altfel tavanul s-a pus niciodata din natangii aia din belgia pus

42KB


_______________________________________
Online -

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ce inseamna "cipica" ? .. eu un nume, sau ai mincat o litera? .. cipilica? ...

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Cipica este numele masinii. nu este mancata nici o litera.

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
am montat motorul. mai am de pus volant si ambreiajul, de facut cateva reglaje, pornit si apoi sus pe masina. am primit aprobare si am lucrat in casa (in sufragerie)


Ce i-am facut: demontat complet, dat alte gauri in arbore/volant pentru stifturi (cele vechi erau ovalizate), schimbat bucse la biele, cantarit si echilibrat tot, refacut chiulase (curatat, rectificat scaune, bucsat 2 gauri de bujii, supape noi, sudura pe unde erau mici fisuri), pistoane + cilindri noi (din cauza ca am spart ca berbecul un piston), cuzineti de biele si axa cu came noi, axa cu came Engle W100, pompa de ulei cu debit marit si cu filtru, 2 carburatoare Dellorto, aprindere de bus, garnituri noi, totul strans ca la carte la cuplu (cred ca nu a mai vazut motorul asta strans la cuplu de multi ani), sonda de temperatura a uleiului, sonda de presiune a uleiului cu isire pentru bec si ceas. Mai trebuia sa sa vopsesc tablele sa arate bine, dar poate alta data.


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
felicitari ... asteptam sa-l vedem cum toarce ... daca ai respectat buchea cartii nu cred ca ai probleme .. nu uita sa ii pui ulei si la pornire sa te uiti daca ai presiune(capsula vdo vad ca ai) ... cel mai mult mi-a placut perna aia de pe pat e mortala ... parol

cipica 1303s, '74 felicitari ... asteptam sa-l vedem cum toarce ... daca respectat buchea cartii

21KB

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
am mai multe din aceeasi serie cu perna: cerga, covoare si carpete cu "arborele vietii" (are legatura si cu arborele genealogic). A fost dorinta bunicii sa faca o camera cu motive oltenesti, si le-a ales cu bun gust. Sunt facute de o doamna de la Bechet, manual.

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
vezi ca nu ai cum sa il pui pe masina daca nu dai jos carburatoarele (si admisiile cred).
E ciudat ca a trebuit sa ciocanesti tulumba pe ambele parti... la mine doar in dreapta a fost nevoie, dar probabil nu avem aceleasi admisii.
De unde ai luat sonda aia cu iesiri duble? Vreau si eu una nu neaparat noua, dar buna.
Urmeaza un moment foarte emotionant, bafta!

A! De ce naiba e asa de sus masina de spate? Bine, normal ca nu ai motorul si e mai usoara, dar pare extrem de inalta.... mai ai umarul ala din metal pe care se sprijina lamele de la bara de torsiune?


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, intra cu galeriile pe el, da' greu. Cu carburatoare, n-o sa intre. El are alte carburatoare, nu cred ca difera galeriile...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
fara suparare ,da de ce drak nu ai curatat tablele alea si sa le dai cu un spray negru sa arate mai frumos sau urmeaza sa le faci? 

_______________________________________
Online -

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
pai. motorul nu il pun pe masina cu carburatoare si galerii montate ca nu intra. acum le-am montat ca mi-au facut zile negre galeriile alea. voiam sa vad ca totul se potriveste si cand am pus galeriile, nu intrau deloc. talpa era cu 1cm mai lata, asa ca am polizat pana au ajuns la fel ca cele vechi.
Masina e foarte inalta din spate, tot ce se poate sa fie nevoie sa ii trantesc un pic fundul.
Sonda e luata de la Hoffmann, odata cu o gramada de alte piese.
Cu tablele am lalait-o pana m-am trezit ca m-am apucat sa montez motorul. intai sa vad masina gata si mergatoare, sa o pot aduce in bucuresti sa lucrez la ea. Asa cand ma duc la pitesti, rar, prefer sa fac chestiile importante. Dar le am in vedere ca mi-a sarit CTC-ul in cap si ma deranjeaza si pe mine la retina.
Jan, presupun ca nu ai avut timp sa cauti carcasa aia de cutie de viteze. Daca ai vreo idee vaga pe unde e, ma duc eu sa cotrobai prin balta.


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Uite, incerc sa ma duc miine sa vad. Vorbim.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
multumesc! vad cum fac sa ajung si eu maine pe la Mircea. sa imi zici pe la cat te duci, poate ajung in acelasi timp.

pus acum 14 ani
   
silviustan
rocher in mizerie

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 115
ce esapament pui pe motorul asta?

si ce cilindree are motorul acuma si ce ''jetare'' ai pe carburatoare?


...si vorba lui alex...de spate de ce n-ai coborato....chiar si cu motoru pus...o sa stea cocotzata...sau vrei sa te duci la off-road cu ea?!

Modificat de silviustan (acum 14 ani)


_______________________________________
praise the lowerd

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Esapamentul este Borla, facut de manutza.
Cilindreea a ramas 1584. Jetarea nu o am in cap, sunt carburatoare Dellorto DRLA36. Am avut mai multe discutii cu Jan pe tema jetarii, si voi vedea cum merge cu configuratia actuala (ajunsesem la concluzia ca s-ar putea sa fie ok). Daca te pasioneaza, dau afara toate matzele si iti zic ce e in ele.
Si spatele am zis ca o sa coboare, da nu stau acu de el. Spatele coboara mai bine pe marginea unei beri, cu ajutoare in jur.

Modificat de TZepeSH (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
silviustan
rocher in mizerie

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 115

TZepeSH a scris:

Esapamentul este Borla, facut de manutza.
Cilindreea a ramas 1584. Jetarea nu o am in cap, sunt carburatoare Dellorto DRLA36. Am avut mai multe discutii cu Jan pe tema jetarii, si voi vedea cum merge cu configuratia actuala (ajunsesem la concluzia ca s-ar putea sa fie ok). Daca te pasioneaza, dau afara toate matzele si iti zic ce e in ele.
Si spatele am zis ca o sa coboare, da nu stau acu de el. Spatele coboara mai bine pe marginea unei beri, cu ajutoare in jur.



pai jetarea fireste ca ma ''pasioneaza'' caci pa alte forumuri e o intreaga epopee pe seama potrivirii jetarilor pe diverse configuratii de cilindree,chiulase,ax cu scame...etc
nu da matzele afara ca e pacat de munca...arata asa frumos

cand se da vreme frumoasa afara...hai sa o coboram ....la mai multe beri...insa puse asa...la orizontala


_______________________________________
praise the lowerd

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
pai nu e mare lucru cu demontatul. oricum tre sa dau carburatoarele jos sa urc motorul. sa vad daca am timp in weekend.
Si treaba a doua, asa ziceam si eu. mult mai distractiv daca sunt 3 elemente: vreme buna, mai multi "nebuni", si berea rece.


pus acum 14 ani
   
silviustan
rocher in mizerie

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 115

TZepeSH a scris:


Si treaba a doua, asa ziceam si eu. mult mai distractiv daca sunt 3 elemente: vreme buna, mai multi "nebuni", si berea rece.



nasol...berea rece merge numa vara sau cand afara-s peste 15 -20 de grade,caci altfel facem rosu in gat
dar asa...intr-o luna...o tarie,n-ar merge?


_______________________________________
praise the lowerd

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
merge ce-o fi, numai sa am gata obiectul muncii. ca pana atunci e discutie in gol. La mine berea rece merge oricand, eu in general nu pot simti frigul. desi iarna cand lucrez pe afara nu zic nu la incalzirea centrala cu fierturi diverse.

pus acum 14 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 288
nu ca sta mersul motorului in vopseaua aia da'i pacat. ai putea sa spoiesti pe acolo. acu pana nu il pui sus ca daca e sus din n motive asa ramane. cat despre trantit spatele... nu mai discutam

silviustan a scris:

nasol...berea rece merge numa vara sau cand afara-s peste 15 -20 de grade,caci altfel facem rosu in gat
dar asa...intr-o luna...o tarie,n-ar merge?

iote bai.. so suit scroafa'n copac. nu-ti mai place berea'n gura. faci mofturi... las dreq ce daca-i rece afara. adica tu bei sa te'ncalzesti? cand bei tarie vara iti tine de racoare? mie nu mi-ai zis niciodata ca-i calda, ca-i rece, ca face spuma, ca nu-i cu iagamaista... te-ai gasit acu gingas... MUFO 


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 14 ani
   
silviustan
rocher in mizerie

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 115

sergiup a scris:


iote bai.. so suit scroafa'n copac. nu-ti mai place berea'n gura. faci mofturi... las dreq ce daca-i rece afara. adica tu bei sa te'ncalzesti? cand bei tarie vara iti tine de racoare? mie nu mi-ai zis niciodata ca-i calda, ca-i rece, ca face spuma, ca nu-i cu iagamaista... te-ai gasit acu gingas... MUFO 



pai cu bere iarna!!!de cand ma stiu nu prea servesc dar nici nu zic nu!
pa vremuri o mai combinam cu voca sau cu rum...papusche...tu ma stii ca-mi plac taria, ce dreque

azi parigzampl...m-am vazut cu tzepsh si cu alex si astia 2 cu berea...imediat!!!deh,tineretu
io ca batranetu mi-am luat o ciocolatica calda...

niste animale domle...




_______________________________________
praise the lowerd

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Acu' vazui.... vaaaaai dplm ce stramb era capu'la shasiu!!!!!
Pune bre intai motorul shi dup'aia vezi cat o cobori, daca o cobori. Ai umblat acolo? Daca nu, las-o cum era, nu te lua dupa mufe


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
peripetii in weekend. Am incercat sa pornesc motorul, fara succes. Am montat tot, am "dat la cheie" (la fir, ca motorul era jos), si se invarte foarte greu. Discutat cu Jan, am scos bujiile, se invarte foarte usor. DAR, nu avea presiune. deloc. Eu am montat o pompa de ulei cu filtru. Am inceput documentarea si incercarile. am dat pulia jos, am inlocuit capacul de la pompa cu capacul de la pompa veche. Nu avea cum sa mearga, din moment ce canalul pentru evacuarea uleiului era acoperit de capacul nou. Dar macar a ajuns ceva ulei in pompa, ceea ce nu se intamplase inainte. am pus din nou capacul cu filtru, dupa ce am mai studiat functionarea. tot nimic. Am umplut filtrul cu ulei, pus la loc, tot nimic. Am discutat cu Dihorul, care a avut aceeasi problema. Si el a folosit acelasi tip de pompa, dar in  final a pus pompa clasica, cu cea cu filtru nu a mers. Am tot studiat filtrul, ca defapt el era problema, de el nu trecea uleiul. Totul parea in ordine. Sambata m-am oprit din incercari pe la 12 noaptea.
Duminica tot nu aveam pace, de ce nu are presiune? Am mai discutat cu Jan si mi-a venit o idee. Am dat filtrul jos, si cu un furtunas am tras ca la damigeana sa vina uleiul in pompa. nu stiu daca a venit, dar cert e ca am dat la cheie fara filtru si pompa scotea ulei. Fericire mare, am pus filtrul, am dat, dar nimic. Am scos iar filtrul, l-am umplut din nou cu ulei, am dat siiiiiiiiiiiiii are presiuneeeeeeee!!! 2,5bar la invartit la cheie (am pus si ceas de presiune, si bec.
Din pacate era tarziu si a trebuit sa plec la Bucuresti, asa ca a ramas pentru saptamana asta sa il pornesc.


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, e chestie de amorsare, asta se-ntimpla mai greu sau deloc daca nu dai cu vaselina prin pompa sau nu amorsezi prin alta metoda.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
da, dar vezi ca defapt problema a fost de la filtru, ca asta are o supapa care nu se deschide decat la presiunea uleiului. aerul nu avea unde sa se duca. deci intai trebuie amorsata pompa fara filtru, apoi pus filtrul plin cu ulei.
Jan, voiam sa te rog sa te vizitez intr-o seara, sau sa imi zici cu o zi inainte daca te duci pe la Mircea saptamana asta, ca am luat un carburator la mine, sa il desfacem sa vedem ce e bine si ce nu. Arculetele alea de la surubul de amestec la ralanti le-am omis total, nici nu m-am gandit atunci la ele desi imi dau seama ca le vazusem in chema explodata a carburatorului. Cine stie ce am mai uitat.

Modificat de TZepeSH (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hai miine. O sa iau si cutia.

Supapa aia... o are orice filtru, e o supapa de siguranta pentru cind uiti sa-l mai schimbi si se obtureaza, atunci uleiul il ocoleste. N-are legatura, filtrul trebuie sa se umple cu presiune mica. In fine, important e c-a mers.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
nu nu nu, are doua supape defapt. una este cea d ecare zici, de bypass, si cealalta este o supapa intr-un singur sens, ca sa pastreze uleiul in filtru la oprire si sa amorseze pompa. Supapa asta nu se deschidea cu filtrul gol.
Maine termin pe la 4, deci pe la 4:30-5 sunt la Mircea.

Modificat de TZepeSH (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, o supapa cu bila are si motorul de tip 4 in suportul pentru filtru (tot de siguranta). N-am avut probleme cu amorsarea pin-acum. Depinde cit ii dai la automat si la cit te-astepti sa ii dai, uneori trebuie mai mult timp... In schimb, e interesant cum se simte diferenta  cind incepe uleiul sa circule prin motor...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
oooooooo, se simteeeeee.... credeam ca nu o sa-l pornesc vreodata cand nu avea ulei. cu ulei deja se misca muuuuuult mai usor, nu am incercat sa dau la automat cu bujii puse dupa ce a luat ulei, dar a crescut foarte tare turatia cand a crescut presiunea.

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Am uitat! am vopsit si tablele, negru mat. e mult mai frumos. acu ar trebui sa curat bine si blocul, ca nu m-am chinuit prea tare cu exteriorul lui. Numai ala mai arata urat. dar alta data. acuma chiar ca nu mai demontez nimic .

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Sambata m-am chinuit 12 ore sa pornesc motorul. nimic. Demarorul nu poate sa il invarta cand are bujiile puse, decat foarte foarte greu. Am inceput sa demontez pe la el sa vad de ce se misca asa greu. am dat volant jos, se misca la fel. am scos rampele culbutorilor si s-a mai usurat un pic (normal, nu mai apasa si pe supape), dar tot greu merge. mi se pare ciudat ca merge greu doar in anumite arce ale rotatiei. L-am luat cu mine la Bucuresti sa mai mesteresc seara. Cat de curand ii voi da chiulasele si cilindri jos sa vad daca e de la pistoane sau raul e mai in interior. greseala mea ca am uitat sa invart arborele dupa ce am inchis blocul, inainte sa pun cilindri.

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
cred ca am gasit problema. culbutori reglati la 3 dimineata. am dat jos tot, au ramas montati cilindri si chiulasele, si se misca destul de bine, avand in vedere ca cilindri/pistoanele/segmenti sunt noi. Banuiesc ca daca am facut reglajul prost la culbutori, unele supape stateau prea tensionate, astfel incat tachetii frecau pe axa, si supapele se inchideau prea devreme si aveam compresie in plus. azi sper sa montez tot la loc si sa fac o proba.
In zonele in care pistonul 1 este la PMS si la PMI (cu semnul pe pulie sus si apoi la 180 de grade), arborele se roteste usor pe o portiune mica, dupa care pistoanele incep sa se miste si merge mai greu, dar totusi normal pentru piese noi.


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai tu ai uns pizdonul cand l-ai varat?
Eu culbutorii nu-i reglez pe cutare shi cutare cand foarfeca cutare shi cutare ci individual- aduc fiecare supapa pana cand e deschisa la maxim, lipesc un magnetzel pe pulie ca reper, dau o tura de pulie shi reglez.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
am uns tot la montaj, iar culbutorii nici nu mai stiu cum i-am reglat. sigur nu dupa carte. oricum, acum pot roti usor arborele cu cateva grade la PMI si la PMS, ceea ce nu se intampla inainte. oricum, deocamdata nu montez tablele, ii pun decat volant si ma duc sa il invart putin sa vad ce zice. daca se invarte bine, pun tot la loc si il pornesc. daca tot nu vrea starterul sa il invarta, incep sa demontez mai adanc.

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
la montajul initial al arborelui in bloc, fara set motor, doar cu biele, trebuia sa se invarta la liber

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
a pornit! merge super. am nevoie de pompa de benzina.

pus acum 14 ani
   
silviustan
rocher in mizerie

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 115

TZepeSH a scris:

a pornit! merge super. am nevoie de pompa de benzina.


pai cum a pornit daca ai nevoie de pompa de benzina?
sau ai nevoie de pompa de benzina electrica caci aia mecanica are presiune prea mare pentru cele 2 carburatoare ?


_______________________________________
praise the lowerd

pus acum 14 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
adica prea mica ai vrut sa zici 

_______________________________________
Online -

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
N-are sens sa mai dai banii pe aia mecanica, chiar daca mai mergi cu carburatorul stoc o vreme. Ia direct pompa electrica, aia mecanica nu merge la dellorto. Cea mai simpla si eftina varianta, zic io, e pompa electrica de la dilarul.

Prea mare, dilere, prea mare. Astea cer cam 200 mbar, dar cu debit cit mai mare. Tu probabil ca te gindesti la debit, nu la presiune...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
metoda de pornit motorul a fost simpla: am bagat benzina in carburatoare (nu am pus carburatorul original). apoi, cand am vazut ca pompa nu merge, am pus furtunul de la sticla direct in T-ul spre carburatoare si suflat in sticla sa faca presiune . oricum nu l-am tinut pornit mult. maine sau poimaine ii fac rodajul de 20 de minute.
pai pompa aia electrica de la dilar (si in general pompele electrice) nu da 0,2 bar, da vreo 2bar. asta mecanica da presiune cat trebuie dar nu are debit. am impresia ca la aia electrica trebuie si regulator de presiune, si din cate am vazut preturile sunt imense. sua e vreuna care da 0,2bar si eu nu am vazut?
Acum am gasit pompa mecanica, caut una de imprumut pentru maine, ca sa pot face rodajul fara sa suflu in sticla 20 de minute. stramba, pentru alternator.

Modificat de TZepeSH (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
din cate tin eu minte aia ce o am eu pe masina ii de 0,8bar.ii cod 1686 in catalog

_______________________________________
Online -

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
pai 0,8 de de vreo 4 ori mai mult decat zice la manual ca trebuie la carburatoarele astea. La dezmembrari oare nu gasesc? cred ca pompele de benzina de la motoare cu injectie dau presiune prea mare. hmm...

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Dilaru e nebun. Ce-are el pe masina e identic cu asta:
2-4 psi inseamna 0,13-0,26 bar, p-acolo.
30 gph inseamna 113 l/h. Cred ca-i de ajuns si pentru avioanele pe care le fac, bineinteles, altii.
La dezmembrari-doar de pe bmw cu carburator (alte masini cu carb. si pompa electrica nu stiu, in afara de damas si lastun), daca mai gasesti la dezmembrari asa ceva. Gasesti noua de bmw la vreo 4 mil. Io am acuma una generica pierburg, veche, de pe vremea cu "made in w. germany" si de rezerva - una de la dilar. Asa ca nu stiu decit din poze ce presiune maxima baga, n-am masurat.
Pompa de injectie-numai daca-i pui un regulator de presiune.

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
tocmai ma mai informam un pic. asa e, eu vazusem pompe de injectie cu presiunea aia mare, si la alea trebuie regulator. si tocmai m-am uitat si pe cip, si tot pompa aia o vazusem, da nu stiu cum am transformat de mi-a dat 8 bar. bezmetic. ar fi ideala aia de la Dilar daca baga 0,26 bar. hmm, si nu am cum sa aflu.
Singurele care au presiune joasa si s-ar gasi pe la noi sunt de damas (vazut pe alte forumuri), dar mi se pare cam greu de gasit pe la dezmembrari.
In continuare caut o pompa de benzina cu imprumut ca sa pot face rodajul de 20 de minute.
am gasit inca o pompa pe cip, care aduce si mai mult cu aia de la Deian, , si zice ca presiunea e 1,5-4psi, deci tot cam ca aia pusa de jan.
Deian, pompa vine si cu fitinguri sau trebuie sa iau separat?

Modificat de TZepeSH (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pompa vine cu fitinguri, doar o alimentezi cu 12 V si trebuie amorsata (tii sticla cu benzina deasupra ei), altfel clampane ca proasta si nu trage aer. Daca te uiti si mai bine, de fapt aia din link-ul pus de mine e cea din catalogul lui diler, se vad pina si micile adincituri in tabla care formeaza "carcasa".

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
superrr! am cerut informatii si la BBT, sa fiu sigur ca iau ce trebuie. sper sa imi si raspunda.

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Progres: motorul e sus, rezervorul e sus, interiorul e aproape gata, franele merg. Ar mai fi cam o zi plina de lucru, nimicuri care sa ocupe timpul: de pus praguri, sa scot furtunul de drenat apa de la cutia din portbagaj, sa cablez motorul si sa pun carburatoarele, sa pun husele de la schimbator si de la frana de mana si altele asemenea.
Saptamana viitoare ma duc cu toata increderea sa termin lucrul si sa dau o prima tura. Poze diseara.


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Acum 10 minute am pornit motorul pe masina. Deci maine prima tura. Instalatia electrica mi-a facut mici mici probleme (semnal stanga in loc de dreapta, faza lunga in loc de faza scurta si plusul continuu si cel prin contact de la alarma si de la radio puse invers); acum totul este rezolvat. Mai am maine de reglat frana de mana, de pus panourile la usi si ornamentele.
Acum referitor la motor si carburatoare: am pus cele mai mici jicloare pe care le-am cumparat (46 la ralanti, 125 principale). A pornit asa, dar se simte ca nu are destula benzina. Maine trec la cele intermediare (48 ralanti si las pentru moment 125 principale). Cu 52 de ralanti amestecul era prea bogat si ralantiul nu a coborat mai jos de 1300 de ture...


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
tocmai am dat prima tura cu masina. Mai am de reglat putin carburatoarele, dar totul e super! Cat mai repede ITP acum. din pacate nimeni nu a filmat... emotiile.

pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ce emotzii bre, ejti fomee? Numa' alea au iemotzii

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
zi zau...

pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ai acces la un detector de minciuni? Functionarea lui se bazeaza pe "emotzii". Ai fi surprins

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
iron man 3 

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
pai nenea, "alea" ar fi trebuit sa filmeze si erau cu emotiile. ca doar nu filmam tot eu, cu o mana pe volan, una pe schimbator, una pe acceleratie, una pe ambreiaj, una pe frana si una pe oglinzi. nu mai aveam inca o mana sa filmez.

pus acum 13 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
daca avea degete, macar de o mana in plus te mai scoteai

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Ieri am dus masina la un service pentru verificare pe stand si am lasat-o la ei pentru ultimele reglaje (carburatoare, unghi la roti) si ITP. S-a comportat foarte bine pentru primul drum, chiar si dereglata (nu am dat de cap la carburatoare si bujiile erau ancrasate); porneste la sfert si a tras bine si la deal. De directie nu pot spune nimic pentru ca nu era facut unghiul la roti. Franele merg super.

pus acum 13 ani
   
angelinno
Vizitator



Salutare,imi creste pipota-n mine cand vad cate-o reusita!La mai mare!(si tare!)
Drumuri lungi,line si asfaltate!


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
multumesc!

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Dupa cum spunea un mustacios clasic in viata, "habemus itepeum"!

pus acum 13 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
sa traiasca si sa ne vedem la bran.

_______________________________________
Online -

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
clar. multumesc.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Am mai lucrat pe la masina, sa fie pusa la punct. Am schimbat uleiul cu unul bun si am etansat pompa de ulei, ca imi curgea cand maream turatia; blocul era putin ciobit la imbinare si piedea ulei cand era presiunea mare. Am schimbat si uleiul de la cutie. m-am mai tarat pe sub ea, am dat jos bieletele ca sa rectific putin filetele, am pus la loc si acum reglajul este mult mai usor de facut, plus ca am gasit si unde ar fi trebuit sa fie surubul pentru blocat directia in pozitia centrala. Am reusit sa fac si vitezometrul electronic; senzorul nu functiona cum zicea in manual. La intrare primeste 5-12V, dar la iesire nu scoate 0 sau 4V, cum ar fi trebuit, ci 0 sau tensiunea de alimentare (minus 0.7V, tensiunea BE pe tranzistor); am facut un stabilizator de 5V ca alimentare si scoate fix 4 cat trebuie, iar vitezometrul functioneaza perfect. acum mai greu cu cititul lui, ca e in mile... Am facut si inchiderea centralizata pe dreapta, ca nu inchidea bine. Am pus si tuburile de caldura ca riscam sa intre soarecii prin gaurile de sub bancheta. Am reglat farurile. Am intins rag-top-ul . Am pus chedere la usi. Am facut suport pentru vasul de licid de frana de porsche. Valentina a pus mocheta in portbagaj si a mascat cablurile electrice. Am pus capacele din lateralul carburatoarelor (am taiat niste gauri in contra-aripi ca sa am acces la carburatoare si bujii mai usor). Am rezolvat pedala de acceleratie care cadea pe podea (era bricolata si pusa prea sus, astfel incat pedala nu pica bine pe rola). Am facut bucse cu gaura decalata pentru bratele inferioare, ca sa obtin unghiul de cadere corect; acum astept sa schimbe Alex bucsele lui ca sa i le iau si sa termin cu rotile.
Cam atat, practic masina merge, dupa ce pun bucsele va fi chiar gata de drum. Singura problema este ca roata de rezerva e prea amre si nu incapebine in portbagaj...


pus acum 13 ani
   
angelinno
Vizitator



neata,combina-te la remorca cu cineva!
produ o roata de rezerva de astea moderne ,alea de tabla..
drumuri bune!


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
nu am treaba nici cu remorca, iar roat apot sa vreau eu orice, daca nu e de porsche cu prezoane 5x130, degeaba. si roti din astea de rezerva nu se gasesc usor. abia am gasit una singura, de 16" si lata... nu st ain portbagaj, dar macar am rezerva.

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Era pe samba, parca, da, nu mai gasesc, ceva despre un 1302 sau 303 de curse din epoca, aia aveau la ei 2 roti de rezerva si rezolvasera (impuscind 2 epuri) construind o bara de-aia care uneste capetele amortizoarelor (bara de rigidizare) pe care sudasera 2 fiare filetate la capat, bagau roata cu 2 gauri de-ala ei in fiarele alea si-o stringeau in piulite. Astfel, a doua roata statea deasupra rezervorului. Portbagajul poate sa se mute in partea din fata, unde era roata...

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
angelinno
Vizitator



uie aici super oferta de roti de rezerva.
usoara,comoda ignifugabila

cipica 1303s, '74 uie aici super oferta roti

65.7KB


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, dupa ce arde e practic ignifuga.

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
angelinno
Vizitator



e vorba d-aia ecologica de o invarte apa!cum plm sa arda in apa???

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
daaa, Jan, foarte buna idee. clar asa o rezolv.

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Am gasit topicul ala pe samba, e ecav cu un 1303 de raliu SCCA. e o solutie buna p emoment, numai sa incapa roat aasa, ca e imensa (anvelopa e 205/55/16). ideal tot cu space saver de porsche este, dar cum se gasesc greu si costa mult, raman la roata asta pentru moment.

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ia pune lincu, ca vroiam sa ma mai uit si io p-acolo...

Angelino, partea care-i in apa n-o sa arda, asa-i .

Modificat de jan (acum 13 ani)


_______________________________________


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
nu a mai scris nimic, urmaream cu interes topicul; chiar voiam sa vad ce gasea in garajele alea de legenda.

pus acum 13 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
mah.... desumfla roata si indeas-o in oala ca intra
asa am tinut eu rezerva pe a mea fr-o 2 ani pana am avut nevoie de ea pe la comarnic noaptea pe la 10... 
dezavantajul e ca la o pana tre sa dai la pompe sa o umfli la loc.


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
pai moshu, e tubeless, pot da cam oricat la pompa, ca daca nu e etansa de jur imprejur, cat dau la pompa atat iese. oricum nu e o solutie satisfacatoare.

pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai e etansa, daca nu scoti talonul din santul jentii. Ar merge solutia asta, da' sa ai la tine un compresor d-ala micul. La Touareg, spre exemplu, asa e rezolvata roata de rezerva...

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Cipica e "back online". Multumesc Alex, vin mult mai bine rotile acum. Azi-noapte la 1 am terminat cu tot, la 6:30 am dat o tura sa fac plinul, mai trebuie sa ii fac unghiul la roti cand scap de la serviciu. si sa dorm cateva ore ca sunt rupt.

pus acum 13 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
da mah... tubeless a stat la mine asa 3 ani fara sa o scot de acolo
asta ziceam.
dupa cum zice si jan daca doar o desumfli ea ramane lipita de janta. ea ANVELOPA 


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 13 ani
   
angelinno
Vizitator



Salutare,
Tzepelinno,de ce nu incerci fratzicule ,ca tot nu-ti incape roata de rezerva in locashul ei,un suport din portbagaj din ala de se aplica pe capota spate???
Sigur am vazut o machineta pe undeva cu asha cocoasha si dadea bine..
Drumuri bune!


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Stau in bucuresti, nu o sa reziste roata prea mult afara. Plus ca nu imi place sa pun portbagaj din ala de care zici; la 1200 o sa fie altceva, se va vedea frumos. A, plus ca nu pot sa pun portbagaj din ala ca nu am bara, si una dintre prinderi e pe bara. Si sus evident ca nu pun ca vreau sa profit de ragtop. O sa iau o roata din aia mica si rezolv problema, pana atunci roata o sa stea cash ca pana acum.

pus acum 13 ani
   
angelinno
Vizitator



Stiu nenica unde stai si mai ales ca daca nu esti atent ti se poate fura si aia din pantaloni,ai putea sa te inspiri si sa construiesti un suport,frumos,cu antifurt,si sa se prinda cumva in locasele de pe contraaripi unde se prinde bara...
parerea mea
fa o simulare pe o poza cum ar arata Cipica cu roata-n spate!


pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Pai am mai vazut asa, si nu imi place, nu e de teren sau baja, e zgarie-asfaltul. Desi ar arata ca un eleron ).

pus acum 13 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
In weekend am facut 400km. Merge super, nu se incinge nici cand e cald afara (temperatura a stat la 90 de grade), presiunea pare putin cam mica, intre 1,5 si 2 bari spre 3000rpm, mers constant cu 100 si reprize de depasiri cu 120-130 fara probleme. Consum 7,5l/100km. Singura problema, un gunoi in rezervor care tot intra pe teava si nu ajunge la filtru, astfel incat a trebuit sa ma opresc de cateva ori sa suflu pe furtunul de benzina sa il scuipe inapoi in rezervor, apoi mers in continuare fara probleme. Trebuie sa curat rezervorul in weekend.

Modificat de TZepeSH (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Dupa cum spuneam, mi se tot infunda teava din rezervor si mi se oprea masina aiurea. Foarte enervant sa ma opresc de 10 ori pe autostrada sa suflu pe furtun gunoaiele inapoi in rezervor. Azi am dat rezervorul jos sa il curat. Rezultatul: teava se infunda din cauza unei muste, a doua albine si o urechelnita, care evident nu aveau loc prin teava. Le-am scos, impreuna cu o gramada de alte mizerii mai fine, asa ca acum vom putea merge cu opriri doar cand vreau eu, nu cand vrea ea. Am schimbat si filtrul de benzina, care continea o cantitate apreciabila de rugina, cu unul nou.
Episodul urmator, care incepe maine: Operatiunea Sahara, montarea sirocoului.


pus acum 12 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Ne-a mai plimbat Cipica saptamana asta 400-500km, pana la Sf. Gheorghe si inapoi. De data asta, fara nici un fel de problema. A "implinit" si prima mie de mile. Evident, a fost vedeta peste tot. Merge impecabil, iar consumul a fost in medie de 7,5%, si fara menajamente si stat in urma altor masini mult mai tinere. Poze nu am facut prea multe, mai trebuie sa imi trimita si altii, dar promit sa pun cand scot de pe aparat.

pus acum 12 ani
   
angelinno
Vizitator



Nu mai da cu miere pe tzava!!!

pus acum 12 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Ieri am adus pe Cipica de la Pitesti la Timisoara. Ziua a inceput cu o mica problema: stiam ca am bateria descarcata, si am tras curent de la Dacia tatalui meu. Numai ca am invartit motorul de 4-5 ori si s-a oprit starterul. pe jos iarba uda, nu aveam cum sa ma bag sub masina, deci am "decojit" un pic cablul de pornire si am tras concluza gresita ca a ramas starterul blocat si trebuie reparat/schimbat. L-am dat jos de pe masina, am masurat, totul parea ok. In continuare aparea un scurt pe cablul de pornire, deci am scos firul din contact, am pus un buton in loc, si gata, porneste.

Am plecat pe la 10 si jumatate de la Budeasa, la 1:30 eram la Sibiu. Am facut o pauza mai lunga la un unchi, apoi la 3 am plecat mai departe. La 7 intram in Timisoara. Probleme nu a facut decat foarte aproape de Timisoara, cand a intrerupt alimentarea cu benzina de 2 ori, banuiesc un filtru colmatat sau vreun gunoi (nu iar!!!). In rest a mers impecabil, in ritm cu toate masinile moderne, fara sa se forteze.

Consumul m-a surprins. Am alimentat fix 40 de litri, si mi-au mai ramas in jur de 10, iar distanta pe google maps este de 440km. Ceea ce conduce la un consum de 6,82 l/100km.


pus acum 11 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
N-am mai scris de mult, asa ca hai sa mai povestesc ce am facut.
Anul trecut am tot plimbat-o pe Cipica. Cred ca am si pus ceva poze pe alte topicuri. Am avut ceva probleme cu copiii din zona, care si s-au urcat pe praguri, trageau de antena, mi-au dezlipit stickerele de la intalniri, etc. Cu maturatorii la fel, doar pentru ca e veche urlau ca e parasita, desi o miscam des si era permanent curata, spre deosebire de alte masini din zona. Pentru asta am inchiriat un garaj. Si cum pretul in oras e acelasi indiferent de conditii, am luat un garaj la subsolul unui bloc, cu caldura, curent, apa.
Si cum am luat garaj, mi-am facut o mica lista de chestii de facut iarna asta: sa ii pun bare, sa ii schimb ambreiajul ca tremura la plecare, sa ii fac geamurile electrice si sa curat un pic instalatia electrica, si alte cateva nimicuri. Am inceput treaba cu ambreiajul, si cand am dat motorul jos am vazut ca jocul axial e imens. Spre marea mea bucurie am gasit un domn ceva mai in varsta care in 3 cuvinte m-a convins ca stie ce are de facut. Rezultat: arbore cota standard, bloc cota +2.5mm. M-am apucat de montat motorul saptamana trecuta si supriza (neplacuta) a venit de la sonda de ulei. Filetul din bloc era ras... Azi am primit reductia, am gaurit si filetat blocul, si evident am demontat complet motorul din cauza ca mi-e teama sa nu fi ramas ceva span in galeria de ulei, asa ca maine il duc la spalat. Doi pasi inainte unul inapoi. Am schimbat si tachetii, care am impresia ca nu s-au imperecheat bine cu axa cu came. Restul de piese din motor erau oricum noi.
M-am apucat si de electrica, am scos bordul, am aruncat o gramada de cabluri in plus, acum caut papuci pentru masa (cu papuc tata cu prindere cu surub in partea opusa). De ce aveam cabluri in plus: initial am vrut sa pun panoul de sigurante (cu sigurante model nou, nu stiu cum le zice) in bord, si am facut cablajul in concordanta. Numai ca panoul nu s-a potrivit in bord, asa ca l-am mutat sub bancheta, si a trebuit sa prelungesc toate cablurile din fata pana la panou si inapoi. Acum am bricolat un panou din cel original si unul de Audi, care vine in locul celui original. Si pentru motor voi monta un alt panou de sigurante undeva in zona compartimentului motor. Plusul dupa contact va alimenta un releu care va da curent direct de la baterie tuturor anexelor motorului.
Am montat si barele, mai am de reglat un pic bara fata care este putin mai jos in stanga (din cauza ca masina mea nici macar nu avea gaurile de suport de bara, is le-am dat dupa masuratori aproximative).
Am imprumutat un set de flanse de porsche de 50mm, si in sfarsit vin si rotile din spate frumos. Ajung la buza aripii. Intentionam sa cumpar o punte de 944 si sa schimb bratele sa am rotile mai in afara, plus ca puntea de porsche are si bara stabilizatoare. Asa, sper sa pot pastra flansele  si montez o bara stabi de IRS (se gasesc la hoffmann, csp).
Poze evident ca nu am facut, nici nu aveam la ce. Fac cand e tot gata. Mai sunt si alte surprize, sper sa imi iasa. Si trebuie sa termin repede lucrarea, ca am nevoie de masina .


pus acum 11 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
vezi ca mai ai maxim 2 luni pana merem la belgrad sa ne bem mintile :P

_______________________________________
Online -

pus acum 11 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Gata motorul, spalat in toate gaurile si montat inapoi. Mai am de strans volant si de pus cateva table.
Dilare, Belgrad nu anul asta. Masina va fi gata in mai putin de o luna, dar noi avem alt plan in mai. Mai maret. De viitor.


pus acum 11 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai, planuri de piatra atunci !

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 11 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
sa va traiasca, sa fie sanatos/sanatoasa!

pus acum 11 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
RaduI, multumim!
Mike, inca nu am ajuns la faza aia.


pus acum 11 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la