Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Sophya la Simpatie.ro
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 54 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / termostat Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
stiu ca pentru multi dintre voi e un subiect stiut, dar vreau sa stiu cam ce dimensiune trebuie sa aiba termostatul sa zicem la 20 de grade si care ar fi temperatura la care are dilatarea maxima si cat este . al meu sigur nu merge, reglajul lungimii tijei cum se face , etc... turnati aici

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
revin cu poze despre piesele din care vreau sa fac doua instalatii de termostat...inca mai sustin ca varianta electrica este mai sigura... si vom vedea si fiabilitatea.....una din aceste doua instalatii va veni pe motorul meu de 2000 ...dar poze despre montaj in clipa in care voi ajunge sa termin motorul...mai am un pic

termostat revin poze despre piesele din care vreau fac doua instalatii mai sustin varianta electrica

48KB


pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai eu nu am masurat, oricum cand e rece tre' sa fie complet strans, "spira pe spira" sa zic asha. Cand se lungeshte... se lungeshte . DACA se sparge, se lungeste- deci daca e spart clapele stau permanent deschise.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
ok ideea e buna mai ales aia cu radiatorul la sonda de temperatura, dar ma interesa temperatura la care obturatoarele sunt deschise complet, ca sa stiu cum reglez comparatorul care actioneaza releul
l.e.nu ar fi mai bine sa montam senzorul de temperatura direct pe o aripioara a cilindrului ca sa ia direct temperatura lui, nu temperatura aerului?

Modificat de misu ploiesteanu (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu m-am gindit ca termocontactul cu jumatatea de cooler sa le montez intre cilindrul 3 si 4 pe tabla de dirijare a aerului ... cea de jos, de dedesupt...ideea cu jumatatea de cooler este sa absoarba caldura mai repede

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234

MishuL a scris:

Pai eu nu am masurat, oricum cand e rece tre' sa fie complet strans, "spira pe spira" sa zic asha. Cand se lungeshte... se lungeshte . DACA se sparge, se lungeste- deci daca e spart clapele stau permanent deschise.

pai al meu e strins si l-am bagat in apa fierbinte si se lungeste maxim 5mm, cu indulgenta


pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234

bogdan_bus a scris:

eu m-am gindit ca termocontactul cu jumatatea de cooler sa le montez intre cilindrul 3 si 4 pe tabla de dirijare a aerului ... cea de jos, de dedesupt

da interesant, 3si 4 fiind mai calde decit 1 si 2, nu ar fi mai bine in cazul asta sa separam obturatoarele si sa facem doua sisteme independente unul la3si4 si altul la 1si 2 si in felul asta mai uniformizam temperaturile?


pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

misu ploiesteanu a scris:


MishuL a scris:

Pai eu nu am masurat, oricum cand e rece tre' sa fie complet strans, "spira pe spira" sa zic asha. Cand se lungeshte... se lungeshte . DACA se sparge, se lungeste- deci daca e spart clapele stau permanent deschise.

pai al meu e strins si l-am bagat in apa fierbinte si se lungeste maxim 5mm, cu indulgenta

Parca 70 grade scrie pe ele... poate era apa prea rece totusi.
Oricum, daca e strans e de bine, n-am vazut pana acum sa fie mic si sa nu se faca mare, ci doar mare si sa nu se mai faca mic  . Spart adica.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
diseara il pun la fiert

pus acum 16 ani
   
AlexB
Broscar nou

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 4
termostatul original functioneaza intre 65 si 70 de grade. cu alte cuvinte, la 64 este inchis. la 65 incepe deschiderea si la 70 de grade este complet deschis.

din experienta proprie, viata termostatului tine de modul in care este montat.


_______________________________________
VW si nu-mi mai trebuie nimic

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
exista doua categorii de termostat, cel mai vechi, care deschide intre 65 si 70, si cel mai modern, care deshide dupa 80; ca dimensiune, parca sa zic vreo 8-10mm diferenta intre "repaos" si "sculare" 

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
chiar vroiam sa scriu ca i-am facut baita si se vede scrisul 65-70, deci la 70 cu 10mm mai lung. da este putin flexat intr-o parte oare din cauza asta sa nu lucreze?

Modificat de misu ploiesteanu (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
termostatul tip burduf (model vechi) are 46 mm in pozitia de "deschis" (doar burduful, fara piesa in care se prinde tija). Cel cu arc e mai lung un pic, n-am gasit date despre el

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
sigur e dus la temperatura ambianta are 33mm scufundat in apa clocotita 38mm

pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
vazut, placut ... ca ala al meu niciodata dupa mai multe incalziri nu a venit inapoi la aceiasi dimensiune

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
.. va rog cine are o referinta mai completa decit a mea despre parafine... coeficientul de dilatare termica a parafinei daca il stie cineva????...am citeva idei dupa ce am vazut chestia aia de la hoffmann...desenele de executie sint cam pe final numai trebuie decit sa merg la strungar... ideea se bazeaza pe termostatul cu ceara clasic de la masimile w/cooled

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
cerezina parca ii spunea amestecului ala ce umpe termostatul

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cum i-o sune... dar care e coeficientul de dilatare ...ca sa calculez volumul de cerezina, parafinana sau ceara de care e nevoie in divasul proiectat de mine..

deci intrebarea ramine ....care e COEFICIENTUL DE DILATARE TERMICA AL PARAFINEI?????

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
asta e termostatul de w/c..

termostat asta w/c..

41.2KB


pus acum 16 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
cica ar fi 18% intre 20 si 80 grade ... daca inteleg eu bine in pagina asta:

(am mai nou un obicei sa citesc pe sarite cind caut ceva asa ca poate ma aberez). Nu stiu si daca e liniara variatia asta.


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ok e ff bine ... deci 1cmc de parafina la 20grade se destinde cu 18% la 80 grade ... deci la 80 grade vor fi 1+0.18=1,18cmc la 80 grade... de aici plec la calculul cantitatii... asta seara mai refac desenele si miine merg la strungar.. poate simbata il am gata si trec la experimente si poze si etc...

nici macar nu ma intereseaza forma variatiei .. ma intereseza temperatura de plecare si temperatura de final .... e fff bine .. asta cautam... la experimente poate topesc ceara in toluen si expandeaza mai bine ...

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
iata ce am gindit apropos de termostatul mecanic .... realizarea .. in clipa in care nea strungarul imi termina alta comanda, niste chestii pentru partea de injectie......cind voi face si desenele de executie ale pieselor le voi pune si pe acelea ... materialul este bronz si pentru etansare teflon .. in clipa in care fac piesele le pozez pe fiecare pe rind....

astept noi idei si critici...

termostat iata gindit apropos mecanic .... realizarea clipa care nea strungarul imi termina alta

29.7KB

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am promis schitzele de executie a pieselor.. o mica schimbare....

termostat promis schitzele executie pieselor.. mica

16.9KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si materialul cu care merg la strungar... schitele sint prelucrarile in mare facute de strungar .. plunjerul mi-l face la fi 8 si ceva si il voi rectifica cu smirghel pe portinea in care intra in capacul de teflon.....la capacul de teflon mai apar ceva prelucrari dar acestea le voi comenta pe poze...

termostat materialul care merg schitele sint mare facute strungar plunjerul mi-l face ceva voi

25.9KB


pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ceara aia presupun ca se topeste cand creste temperatura, nu? In cazul asta, am dubii ca etansarea intre "dop" si plunjer o sa fie corespunzatoare. Eu ash trage un canal la dop, in interior, pt un oring....
Dar nu prea intzeleg eu- de ce nu preiei un element activ de la un termostat de apa, eventual cu o mica parghie pt a creste cursa, daca e cazul????


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
misule daca citesti mai bine ..am zis ca asta e schita in mare .. mai urmeaza si alte prelucrari....am spus asta .. clar ca gindesc bine etansarea.. numai ca oringul stringe tare..mai ramine de vazut .. este un experiment am spus.. daca merge vom vedea...

si la varianta cu element de termostat m-am gindit si o voi face si pe aia saptamina viitoare cind aduc de la garaj un termostat mai de soi din alea pe care le am

am adoptat varianta asta fata de cealalta cu element gata pentru ca are cursa mai lunga si ma pot eu juca cu diferite mehlemuri ....varianta cu element are cursa cam 5 mm la 90 grade

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
gata divaisul .. acum probele..

termostat gata divaisul acum probele..

36.9KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si piesele ... demontate ...cu o mica corectura .. pentru ca la metric 16 gaura nu e de 16 este de 14.. greseala mea...atunci am refacut calculele si plunjerul l-am facut de 6 nu de 8.....

termostat piesele ... demontate ...cu mica corectura pentru metric gaura este 14.. greseala refacut

23.5KB

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
iata si probele cu ceara de luminare indesata in cilindru.. problema mare este ca e cam tare .. o sa incerc cu ulei de parafina .. sau cu parafina topita in benzen, toluen sau benzina......apa inca nu ajunsese la fierbere si plunjerul iesise deja 15 mm .. o sa fac probe si cu un termometru dupa ce completez divaisul si cu un arc si cu jugul care-l tine pe motor....

termostat iata probele ceara luminare indesata cilindru.. problema mare este cam tare incerc ulei

38.2KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
alta poza .. cind iese plunjerul a trebuit sa inclin ca iesea cam tare.. sorry poza

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
poza

termostat poza

41.9KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ultima poza .. am scos termostatul din apa

termostat ultima poza scos din apa

28.6KB


pus acum 16 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Oare daca e limitata mecanic destinderea se supara? Creste presiunea exagerat sau al'ceva?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu .. nu cred ca se supara .. dar eu am calculat deschiderea pina la 90 grade cels... presiunea nu creste exagerat ca sa arunce plunjerul afara pentru ca la 85-90 grade ceara este intr-o faza intermediara intre solid si lichid .. aici este avantajul divisului....dilatatia se opreste la punctul de topire al cerei.. pentru a corecta se poate amesteca ceara cu diferite produse .. pentru a scadea cursa se poate baga pilitura de cupru fier aluminiu .. deci se strica izotropia peletei de ceara... etc ... mai vorbim despre divais cind voi face altul saptamina viitoare din aluminiu si mai finutz lucrat.. ...nu trebuie sa-ti fie frica ca ba iesi ceara de acolo pentru ca la 90 grade ceara este inca un mehlem gros .. bine la revizie din cind in cind se mai poate incarca cu ceara....etc

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am facut ceva experimente ....acasa cu otravurile lu nevasta-mea... nici ceara cu acetona nici uleiul de parafina nu sint bune ... cel mai bine merge tot cu ceara de luminare de cimitir, d'aia urita gri spre galben...

disp nu deschide mai mult de 17 mm chiar cind apa fierbe.. deci calculele corecte si multumiri lu tipatescu...

o singura problema am strins tare capacul de teflon si l-am forfecat .. deci tre sa fac altu miine.. acum scapa ceara topita intre capac si corp pe la plunjer nu scapa nimic.. am fiert divaisul ca sa vad pe unde am gresit.. numai pe la fisura  scapa....alt capac

critici??? si intrebari...poate imbunatatim

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
critici?
respect ...


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
razvan
Broscar

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 81
imi permit sa pun si eu o intrebare, mai de novice in air cooled...
este f grav pt motor daca functioneaza fara termostat?


pus acum 16 ani
   
fellix
Broscar nou

Din: Galati
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 41
Faptul ca elementul activ (ceara) se afla intr-un volum mare de metal cred ca determina o oarecare inertie a "sistemului".Adica se incalzeste greu si se raceste greu.Poate se incalzesc cilindrii ,iar asta tot rece e.

_______________________________________
VW tip 2  -BUS T2a-Westfalia 1.6 sa   1967

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
intr-adevar dispozitivul are o inertie termica dar din faza de proiectare am prevazut asta ..adica nu i-am facut cursa de 10-11mm ci i-am facut-o de 15-17 mm deci sa inceapa sa deschida inainte de temperatura tzinta de 85-90..da dispozitivul are inertie pentru ca l-am facut cam badaran, dar se poate imbunatati... adica subtia aripioarele .. disp hofmmann tot pe baza de ceara merge..acum nu trebuie sa fim foarte scrufulosi pentru ca toata ingineria se bazeaza pe teoria compromisului si a riscului asumat.... ideea este ca riscul sa fie minim iar compromisul se traduce in coeficienti de siguranta.....

astazi m-am gindit si la alte variante pe acelasi principiu dar cu alte materiale.. din teava de cupru de instalatie de incalzire si multe altele inclusiv modelul din element de termostat de w/c cu o pirghie care sa-i mareasca cursa..

oricum vor aparea si alte modele ... il vom alege pe cel mai fiabil si robust .. acesta este doar experimentul care sa confirme ca directia e buna


@razvan... masina a fost prevazuta cu asa ceva ....cel putin eu sint de principiu ca fiecare componenta are rolul ei chiar daca merge "si asa".... in celalalt forum era o discutie tot pe aceeasi tema ..si acolo explicam de ce e bine cu si nu fara....

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
fellix
Broscar nou

Din: Galati
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 41
Era o gluma :"Daca lucrul e japonez ,nu-i dai de capat.Daca-i rusesc ,nu-l ridici de jos."

_______________________________________
VW tip 2  -BUS T2a-Westfalia 1.6 sa   1967

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
piesa rupta... si cum am incarcat cilindrul

termostat piesa rupta... cum incarcat cilindrul

33.6KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
alta poza... precizez ca teflonul folosit este de bucse de frecare si este friabil.. am refacut piesa dar fara degajare de filet

termostat alta poza... precizez teflonul folosit este bucse frecare este friabil.. refacut piesa dar

37.5KB


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
ai putea breveta aceasta inovatie la osim, nu crezi? si propusa ca piesa aftermarket, e? iti stau la dispozitie cu consultanta si reprezentare pe proprietate intelectuala, brevetare, procedura de inregistrare etc.

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mike ce sa brevetez?? ceva ce a mai fost facut..eu numai am adaptat tehnologia pe care o detin la un dispozitiv vazut de vinzare la .h....nn...ce am facut eu se numeste plagiat...


ti-o cedez .. cu drag ...

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
cel de la hoffmann e cu arc, nu are treaba cu cel facut de tine

ps:poti scrie "HOFFMANN" linistit


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
hai ca am pus aici si poza aluia

termostat hai pus aici poza aluia admin.

3.5KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eee.. cam la dimensiunea asta as vrea sa ajung....saptamina viitoare, ca asta se termina... o sa fac unul din teava de cupru.. sai mai refac un pic calculele....

pai numai arcul se destinde??? .. eu vad ca arcul aduce plunjerul inapoi....corectati-ma

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Am spus inovatie, nu inventie, e o diferenta, iar inovatia nu inseamna plagiat ci o alta forma de a rezolva o problema, fata de o forma anterioara, amandoua putand beneficia de protectie juridica; ca atare comentarii de tipul "ti-o cedez cu drag" nu le inteleg, sau ma rog, prefer sa ma fac ca nu le inteleg; oferta mea inseamna sustinerea benevola a unui demers ce tine de inventivitatea/inovarea personala si protectia rezultatului. Gandeste-te ca poate, in zece ani, nu se vor mai gasi nici termostatele actuale si "cineva" poate sa acopere aceasta nevoie cu un produs testat si certificat ca functionand.

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628

bogdan_bus a scris:

eee.. cam la dimensiunea asta as vrea sa ajung....saptamina viitoare, ca asta se termina... o sa fac unul din teava de cupru.. sai mai refac un pic calculele....

pai numai arcul se destinde??? .. eu vad ca arcul aduce plunjerul inapoi....corectati-ma


arcul aduce plunjerul inapoi


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu nu am spus cu malitiozitate "ti-o cedez"... am vrut sa intelegi ca daca poti tu face ceva poti pastra dreptul de autor si daca o poti multiplica la un pret de bun simtz nu voi veni la usa ta sa-ti cer ceva...in fond este spre binele celor care iubesc motoarele si mai particular broscutele...

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
iar eu intelegeam invers: tu sa beneficiezi de un drept pe care sa il poti exploata si fructifica; sigur acum depinde si daca esti dispus sa platesti niste taxe la osim pentru protectie

gandirea mea trecea de granitele Romaniei; poti dezvolta un mic business care sa atraga clientela peste tot unde mai exista motoare racite cu aer vw


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mike hai sa lasam aspectele juridice de-o parte.. daca cineva vrea sa copieze dispozitivul, nu face decit sa ma faca sa ma simt bine, in sensul ca vad ca nu traiesc degeaba... am mai scris in alta parte ca masinile au ramas pentru mine doar hobby si nu-mi doresc altceva..

deci saptamina viitoare alte modele alte schite.. pina gasim modelul care functioneaza cel mai bine

.. inca o treaba mike si misul .. msy pt spatiu de desfasurare in voie

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
i'l make you famous... and me rich sau invers?

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
la ala de la hoffmann cred ca arcul limiteaza cursa, iar restu e ca al lui bogdan mai putin chestiile alea ambutisate prin care au modificat cantitatea de ceara din cilindru.

pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

MikeRG a scris:

arcul aduce plunjerul inapoi


hmm... pai nu era ideea ca termostatul daca se strica ramane destins ? sau asta o fi valabila numai la modelul vechi, cu burduf ?


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
intr-adevar un aspect pe care l-am pierdut din vedere ... la cel cu burduf ramine deschis.. la asta nu...se considera ca disp este mai fiabil ca acela dar zic ca bine ar fi daca deschiderea sau inchiderea ar fi semnalizata cumva in bord, impreuna cu temperatura uleiului sau a motorului... de aceea nu pierd din vedere si varianta electrica de miscare a clapetelor

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
prea multa electronica, deja asta nu mai e broasca

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu mike nu cred..pai eu daca pun injectie de benzina ... deja asta e un shtift... sau un led in doua culori ascuns printre alte becuri care sa-mi arate pozita zic ca nu strica.. pentru binele motorului ce n'ai face

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

MikeRG a scris:

prea multa electronica, deja asta nu mai e broasca

broasca-ne broasca, cred ca mi-ar placea oleaca de electronica in zona aia, a clapetelor, sa stiu si eu ce se intampla acolo.
Mereu am avut o indoiala asupra functionarii termostatului - nu ca n-ar functiona... dar daca nu ? (am de-ala de hoffmann, cu arc)


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
dispozitivul e simplut... ori cu un contact limitator ori cu un simplu surubel izolat si o lamela ...formeaza un intreruptor de circuit ... si un releu cu doua pozitii care sa-mi schimbe culoarea la led... cine doreste o sa fac schite...

pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
ideea e sa obtii ceva simplu si fiabil, sa tina ceva timp pe motor nu sa crape de caldura sau alte cauze care nu afecteaza un sistem esentialmente termic si mecanic

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
.. asta cu ledul e numai o semnalizare in bord ca sa stii cind se deschid clapetele sau cind se inchid..de exemplu verde la deschis rosu la inchis... cind mergi pe drum si de ceva timp e rosu te pune pe ginduri....la masinile racite pa apa exista beculetzul care te anunta ca ai depasit 100 de grade si la multe si un ceas de apa care iti arata temperatura agentului de racire.. la broscutza nimic...considerindu-se ca dispozitivul cu burduf pune clapetele pe deschis cei de la vw nu au mai pus si o semnalizare de avarie..... e bine si la dispozitivul hoffmann si la cel facut de mine sa existe aceasta semnalizare .. pentru ca defectarea termostatului arcul va aduce clapetele pe inchis in cazul in care se pierde din ceara.. avantajul la cel facut de mine este ca daca treci pe linga o biserica sau un cimitir poti repune sistemul in functiune...


in legatura cu varianta electrica de actionare...piesele care actioneaza clapetele sint intr-o zona ferita de temperaturi inalte .. de ex la tip1 pe dog house la tija dintre clapetele stinga dreapta...jos intre cilindri unde e caldura vine un termistor sau dupa caz un termocontact

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
fara vorbe prea multe .. am gasit un termostat de w/c propice pe care l-am stricat .. l-am bagat intr-un jug de tip1 si l-am incalzit

termostat fara vorbe prea multe gasit termostat w/c propice care l-am stricat l-am bagat intr-un jug

38.2KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
l-am incalzit "air" cu pistolul de aer cald....iata cum arata in jug...cursa la 87 de grade 11,2mm din ce scria pe el ... termostat de opel record 2,3 diesel...BIJUTERIE...

trageti concluziile.....

termostat l-am incalzit pistolul aer cum arata grade 11,2mm din scria ... termostat opel record 2,3

35.8KB

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu totusi continui si cu alte modele

termostat totusi continui alte modele

47.5KB


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
am uitat sa iau si un termostat de tip1 la studiu.. o intrebare.. de cit este filetul surubului de la termostat care tine bara de comanda

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
are la capatul unde se monteaza tija m6, este o piesa intermediara in care se infileteaza tija m4 si in capatul opus termostatul. la capatul cu care se prinde de jug are filetat in corpul lui m8

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
deci ori M4 ori 6 .. oricum as face tot e bine???....

dincolo ala de M8 nu ma intereseaza ca acolo doar se sprijina .. detalii despre piesa miine dupa ce o fac

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
presupun ca poti sa faci filetul cum vrei, ca tija de actionare a flapsurilor tot "custom" va trebui s-o faci

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da tocmai .. ori filetez tzimburucul si vin cu o piesa peste dar cam greu.. tzimburucul.. are fix 4mm .. deci trebuie sa fac o piesa peste pe care sa o lipesc cu cositor , sau alceva mai simplu fara cositoriri .. o piesa cu stringere.. ca sa fie un exemplu usor de realizat.. .. piesele le voi face din bronz..... si as vrea sa se potriveasca "stock" sa nu existe modificari ale celorlalte componente...


si mai e un aspect privind interschimbarea .. adica daca se strica pe drum .. sa intri la primul magazin sa iei termostatul .. sa il kilaresti .. si sa te bagi pe dedesupt sa il schimbi si sa pleci ...

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
tija este m4 o piesa intermediara cu filet interior de m4 pt tija si m6 pt termostat

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
termostat gata ... modul de realizare pe tutoriale...

termostat termostat gata ... modul realizare

17.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
si nu conteaza ca e incalzit de aer sau de apa, tot aceeasi rata de expansiune are? adicatelea, e din filmul nostru?

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu ... temperatura  conteaza ... singura problema pe care o vad eu este aceea ca suprafata prin care termostatul primeste caldura este cam mica fata de cel cu burduf.. dar daca termostatul de la hoffmann este la fel de ce n-ar merge si asta... tablele de dedesupt sint totul.. ele tin aerul cald acolo

mai era la tip3 o forma de jug cam ciudata .. ceva in forma de nuca si termostatul intra in ea.. o sa caut poza ...

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
mda, am vazut "prestatia" pe topicul tutorial, se pare ca merge...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
merge sigur .. crede-ma pe cuvint.... asta o sa il tin pentru motorul de 1200 si mai fac unul pentru cel de 2000.. renunt la varianta electrica .. pentru ca asta e mai simpla si mai "sigura" .. vorba ta

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
in poza termostatul de tip3 si caracasa in care se afla ..

termostat poza tip3 caracasa care afla

29.9KB


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
din ce vad eu, termostatul in sine e identic, difera prinderea/suportul si tipul de actionare (cablu/tija/parghie)

pus acum 16 ani
   
mircea_cotiga
Broscar nou

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 8
Jan: alea-s niste termostate de la circuitul de incalzire, brei. Seamana, dar nu stiu (inca) la ce temperatura au erectie. Plus ca au in cap filet M6.
Termostatul de tip 3 si suportul lui sint aleae de tip 1.


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da asa este .. acum m-am uitat mai bine in carticica .. ele sint legate de capitolul incalzitoare... la tip3... .. ideea era sa confectionez o "nuca' cam ca aia in care sa bata aerul care trece printre cilindrii 1-2 .. iar inauntru termostatul facut de mine.. nuca pentru a retine mai bine caldura

pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

misu ploiesteanu a scris:

poti pune niste dimensiuni ale jugului? ca la mine nu este asa, este un simplu cornier pe care era prins termostatul.
ai verificat temperatura la care este deschiderea de 10 mm ca la mine scrie65-70 grd iar astea pe apa sunt sigur undeva la 85-87 grd


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da ....stiu la ce te referi

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite ce zice la ratwell....

termostat uite zice

37.1KB


pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
deci pentru type4 al tau este la fix,  dar pentru al meu type1 serie FO temperatura este prea mare , gresesc?

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da asa este .... totusi cred ca termostatul de la hoffmann tot peste 80 de grade se destinde ...  si destinderea mai depinde si de contanta arcului, cit de tare sau cit de moale este arcul..  dupa cum ai vazut la tutoriale eu am incalzit termostatul cu un uscator de par, iar arcul nu apasa elementul asa tare ca la termostatul din care provenea...pentru o mai buna verificare voi baga divaisul fabricat de mine in apa si il voi controla cu un termometru

.. oricum trebuie gindit si unul pentru 70 de grade

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pe cel pe care l-am luat eu de la hoffmann scria 70 (sau 75, nu mai stiu exaxt, au trecut ani)

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Parca n-ar fi bun un paravan in spatele termostatului, probabil c-o sa reduca viteza aerului sau asa ceva. Mai bun ar fi un deflector care sa conduca de sus in jos aerul peste termostat, apoi in jos printr-o fereastra taiata in tabla aia de sub pantaloni (aia dintre incalzitor si bloc).

_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ee.. la asta m-am gindit cind am pus chestia de tip3 de mai sus...ceva sa tina aerul cald pe elementul termostatului...si l-am vopsit negru.... cind ajung la montajul termostatului o sa fac ceva .. pina atunci ma gindesc

pus acum 16 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
am primit, de la ionut 05,  suportul de care aveam nevoie, de el era prins si un termostat defect, zic eu, pt ca era destins. azi am avut timp de el  l-am incalzit sa se desprinda capacele din imbinarile cositorite si surpriza inauntru   aer , sau poate a fost umplut cu un gaz a carui expansiune sa duca la destinderea lui... as incerca sa il umplu cu ceara si sa cositoresc la loc capacele sa vad ce obtin...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Probabil ca n-o sa obtii mare lucru, ar fi un volum prea mare, pina se lichefiaza toata ceara aia... Astea erau pline cu alcool, se destind aproape instantaneu cind le incingi.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 149
Esti sigur? Sincer asta cu alcool-ul cred ca-i doar un mit    sau fiind vorba de alcool a fost primul care s-a dus  .

_______________________________________
TYP 3 Variant "Cainele"
Golf IV Variant "Camila"

"Fel.Temp.Reparatio"

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, uite si tu p-aci:
Ceva tre' sa fi fost in termostatii aia, doar nu erau bintuiti...
Hai sanatate !


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 149
Mda asa e ......

_______________________________________
TYP 3 Variant "Cainele"
Golf IV Variant "Camila"

"Fel.Temp.Reparatio"

pus acum 15 ani
   
misu ploiesteanu
Broscar pasionat

Din: PLOIESTI
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 234
m-am lamurit aer avea , l-am cositorit la loc se destinde dar are un por undeva pe laterala pe unde iese aerul(se vad bulele), si s-a umplut partial cu apa dupa ce l-am racit. intradevar jan ar fi volum mare de ceara si ar avea o inertie termica imensa. cred ca ma indrept cu pasi repezi spre varianta electronica...
l.e. am citit pe urma ce a pus jan , interesant cred ca o sa incerc pe cel care il mai am, dar nu am alcool izopropilic o sa incerc cu alcool tehnic .

Modificat de misu ploiesteanu (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
tm06czr
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 26
Poate sa-mi spuna si mie cineva daca e normal ca la un termostat care la rece este perfect strans (35mm din cap in cap), dupa ce a fiert in apa cel putin 10 min la elongatia maxima sa masoare doar cu 5 mm in plus, adica 40mm?  Mentionez ca pe el este trecuta temperatura de 65-70 grade.

Modificat de tm06czr (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, nu-i normal, probabil ca-i defect, adica gaurit si s-a dus alcoolul din el. Un termostat bun trebuie sa aiba o erectie grozava cind il bagi in apa fierbinte, isi dubleaza lungimea aproape, nu trebuie sa-l fierbi 10 minute...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
tm06czr
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 26
Merci, o sa-mi  caut altul, sper sa gasesc.

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
conform cartii (Haynes), trebuie sa aibe lungime de minim 45mm (fara zonele filetate, deci burduful) la 60-70 grade.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
ricacristea
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
misu, ai bagat alcool in termostatul ala? vreau si eu sa fac aceeasi manevra...

_______________________________________
vw 1300 70

pus acum 15 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la