Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Mada_m99 din Bacau
| Femeie 23 ani Bacau cauta Barbat 24 - 53 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
Buna seara !
Numele meu este Cosmin Sunt din Giurgiu Am 2O de ani
Nu detin vw aircooled,dar sunt aici in cautarea unor raspunsuri pentru a imbunatati performantele si fiabilitatea, mai ales fiabilitatea unui alt motor aircooled,este vorba de motoarele G11 si T13 fabricate de citroen Mai exact este vorba de motorul de Oltcit, cu cilindreea de 11OO si 13OO.
M-am inregistrat pe forumul vostru pentru a putea urmari discutiile altor pasionati de aircooled si pentru a putea gasi raspunsuri la marirea fiabilitatii.
Sper sa nu va deranjez si sa reusesc sa gasesc raspunsuri la intrebarile mele !
Va multumesc si sper sa ma primiti printre voi !
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
RaduI
admin.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
|
|
pai, bine ai venit ! Mai e un Ro-Aircooled-ist pe aici, Madalin
_______________________________________ VW1200/1964 MZ ES 175/1, 250cc / 1960 -------------------------------------------------------------------------- , ,
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Shi eu! De fapt, la mine, din tot parcul auto, apoase sunt doar Moskwich-ul, Fordu' shi Golful. Restul (refegiste, redegiste, romaneshti sau sovietice) sunt aeriene, la fel ca proprietarul.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
RaduI a scris:
pai, bine ai venit ! Mai e un Ro-Aircooled-ist pe aici, Madalin |
si inca unul pe care nu il pot face sa renunte la oltcit > stefan stecit
si eu am avut oltcit, am fost destul de multumit de masina, iar sotia a fost mai multumita decat mine ... cind am simtit ca nu ma mai multumeste am vindut-o ...cit despre cresterea performantelor, nu mi-am batut capul deoarece are citeva "chestii" care limiteaza destul de mult posibilitatea de a mai putea face ceva: unul este arborele cotit, ambielajul, o solutie destul de scumpa si greu de depanat, compresia destul de mare pentru un motor racit cu aer si piesele de tuning motor nu se gasesc ... o posibilitate ar fi sa desfaci un arbore si sa ii dai jos bielele de pe el si sa cauti niste biele normale care sa se potriveasca si sa ii pui cuzineti, sa ii pui pistoane un pic mai mari, dar o sa ai probleme cu camasile, eu acum studiez posibilitatea de a turna aluminiu peste o bucsa de fonta, supapele sint destul de mari pentru ce are nevoie, axele cu came nu poti umbla la ele, restul imbunatatirilor sint la instalatia de alimentare si la aprindere .... bafta
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
bogdan_bus a scris:
RaduI a scris:
pai, bine ai venit ! Mai e un Ro-Aircooled-ist pe aici, Madalin |
si inca unul pe care nu il pot face sa renunte la oltcit > stefan stecit
si eu am avut oltcit, am fost destul de multumit de masina, iar sotia a fost mai multumita decat mine ... cind am simtit ca nu ma mai multumeste am vindut-o ...cit despre cresterea performantelor, nu mi-am batut capul deoarece are citeva "chestii" care limiteaza destul de mult posibilitatea de a mai putea face ceva: unul este arborele cotit, ambielajul, o solutie destul de scumpa si greu de depanat, compresia destul de mare pentru un motor racit cu aer si piesele de tuning motor nu se gasesc ... o posibilitate ar fi sa desfaci un arbore si sa ii dai jos bielele de pe el si sa cauti niste biele normale care sa se potriveasca si sa ii pui cuzineti, sa ii pui pistoane un pic mai mari, dar o sa ai probleme cu camasile, eu acum studiez posibilitatea de a turna aluminiu peste o bucsa de fonta, supapele sint destul de mari pentru ce are nevoie, axele cu came nu poti umbla la ele, restul imbunatatirilor sint la instalatia de alimentare si la aprindere .... bafta |
Arborele cotit isi face bine treaba,iar celelalte chestii sunt discutabile, cilindrii se pot micsora,astfel se poate comprima motorul(astfel puterea motorul va creste),pe motorul de 1.3 se pot folosi axe de 1.1,care au camele mai inalte, deci deschid mai mult supapele,TRS-urile au fost echipate cu aprindere electronica,deci adio platina,au modul electronic si delco electronic.
Intradevar,la sistemul de alimentare este loc de mai bine, pentru ca daca cedeaza membrana pompei de benzina, benzina ajunge direct in baia de ulei.
eu as fi interesat imbunatatirea carburatorului,sau schimbarea lui,la sistemul de racire as vrea ceva cu electroventilator,astfel incat iarna motorul sa se incalzeasca mai usor si mai sunt mici probleme. Pistoane mai mari nu as vrea,ma multumeste cilindrea de 13OO. eu as vrea sa imbunatatesc mai mult fiabilitatea motorului. Sa micsorez consumul de benzina si sa imbunatatesc sistemul de ungere.
Pe colegul Stefan Stecit il stiu dupa forumul oltcit ! Nu am ce sa spun despre el, a facut o treaba foarte buna cu injectia pe oltcit ! Nu am decat cuvinte de lauda pentru el !
Modificat de Cosmin.GS (acum 14 ani)
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mai, sistemul de racire cu electroventilator e imposibil de folosit la o masina "de strada". Uita de asta. Mai curind gindeste-te cum sa faci un sistem de reglarea temperaturii obturind admisia aerului c-un termostat, ceva. Pompa de benzina poti pune electrica si gata. Carburatie...nu se folosesc dellorto sau weber pe la oltcit? Nu stiu cum zici tu ca cilindrii micsorati inseamna mai "comprimat". Poate mariti...
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
cristi_d
Broscar nou
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 23
|
|
jan a scris:
Nu stiu cum zici tu ca cilindrii micsorati inseamna mai "comprimat". Poate mariti... |
Se refera la scurtarea cilindrilor, micsorand astfel camera de ardere. La motorul de WV, daca nu ma insel, exista niste garnituri de etansare intre cilindri si chiulasa. Daca nu ar mai fi montate acele garnituri nu ar creste compresia, micsorand astfel camera de ardere ???
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Aha, adica sa scurtezi cilindrii. Pai...daca ai de unde, ii scurtezi. Din cite stiu io, trebuie sa pastrezi o distanta "sigura" intre piston si alea de p-acolo, exista si un "deck-height" minim, p-acolo mai sint si jocuri in lagare si dilatari. Iar la oltcit parca supapele au interferenta cu pistonul... Modifici si pistoanele sau cum? La motorul de vw nu exista garnituri de chiulasa (exceptie fac motoarele de 25-30 cp si tip 4 - la ultimul e indicat sa nu le folosesti); daca ar exista si nu le-ai folosi, ai mari raportul de compresie, intr-adevar. Da' alea-s grosute si lipsa lor ar contribui binisor la raportu-ala.
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
young-biker
Broscar
Din: Pitesti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 94
|
|
cristi_d a scris:
jan a scris:
Nu stiu cum zici tu ca cilindrii micsorati inseamna mai "comprimat". Poate mariti... |
Se refera la scurtarea cilindrilor, micsorand astfel camera de ardere. La motorul de WV, daca nu ma insel, exista niste garnituri de etansare intre cilindri si chiulasa. Daca nu ar mai fi montate acele garnituri nu ar creste compresia, micsorand astfel camera de ardere ??? |
Sunt garnituri de etansare , daca nu o sa le mai pui exista posibilitatea sa traga aer fals si asa pierzi compresia..ce ai rezolvat? Garniturile alea sunt puse cu scopul de a impiedica tragerea aerului fals in cilindru.Nu cred ca e bine sa le scoti.Nu rezolvi nimic..zic eu cel putin cand am descoperit eu motoru' de la cz..tata era plecat din tara si l-am asamblat si eu cum am stiu...l-am asamblat corect da' habar n'aveam ca trebuiau puse garnituri intre cilindru/cartere si intre cilindru/chiulasa.Si cu tot efortu' tragea doar aer fals..in cel mai bun caz dadea cate un rateu..dupa ce i-am facut garnituri a luat-o imediat..
Modificat de young-biker (acum 14 ani)
_______________________________________ vw 1200/1966 cz 175/1961 cz 175/1962 mz 125/1959
|
|
pus acum 14 ani |
|
RaduI
admin.
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
|
|
ala de la cz e motor in 2 timpi, e alta mancare de peste ...si da, la broasca, din fabrica nu exista inele de etansare cilindru-chiulasa
_______________________________________ VW1200/1964 MZ ES 175/1, 250cc / 1960 -------------------------------------------------------------------------- , ,
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
Deci , la cilindrii micsorati ma referam la scurtarea cilindrului, astfel micsorand camera de ardere si marind raportul compresiei. Eu nu am incercat asta, dar au incercat alti baieti dupa forum si le-a reusit, limita maxim fiind O,8 luat din partea de jos a cilindrului. Nu trebuie modificat capul pistonului, daca se merge pe motor de 13OO cu piesele sale originale, dar daca vrei sa pui chiulase de 11OO pe motor de 13OO, atunci trebuie modificat capul pistonului sa semene cu cel de 11OO si buza superioara a cilindrului. Cel putin asa este la oltcit ! Nu stiu cum este la broscuta.
La partea cu electriventilatorul,ma gandeam de timp de vara ca ar functiona impreuna cu o modina cu termostat si un radiator suplimentar de ulei. Dar parca mai bine ar suna un fel de sistem de jaluzele care sa obtureze jumatate sau un sfert din partea unde vine elicea.
Partea cu axele am testat-o pe fostul meu TRS, am pus axe de 11OO , motorul meu fiind de 13OO, intradevar s-a simtit o mica crestere a puterii si un raspuns mai bun al acceleratiei,motorul lucra astfel la turatii mai inalte,cel de 13OO avand cuplul undeva la 53OO de ture , iar cu axele de 11OO era undeva mai sus.
Oltciturile frantuzesti erau echipate din fabrica cu carburatoare Solex, iar cele romanesti au avut carfiluri , mai prost facute. Carburatorul de oltcit este dublucorp, aproape ca cel de nova sau papuc. Partea proasta este ca mereu se infunda jiclorul de ralanti si pentru a-l desfunda trebuie dat jos capacul carburatorului. Merge pus carburator webber de citroen gsa,dar as vrea sa incerc si altceva, mai usor de depapnat si mai usor de intretinut.
Putere mare nu vreau din partea motorului, eu as vrea sa cresc fiabilitatea acestuia,sa fiu sigur pe motor sa pot pleca cu masina la drum lung fara sa-mi fac griji.
In alta ordine de ideei,uitandu-ma pe aici pe forum, am vazut ca un coleg a pornit motorul broastei sale cu 2 carburatoare de dacie . Ma gandeam si eu la chestia asta cu 2 carburatoare de dacia,puse sincron mai greu ar fi cu reglajul. chiar sunt curios cum ar raspunde motorul si ce consum ar avea. La carburatorul de dacia montat pe motorul de oltcit , am observat ca frana de motor este mult mai puternica, fata de carburatorul de oltcit, dar nu are aceeasi putere.
Am sa ma uit pe topicurile creeate aici, si cand o sa am o nelamurile am sa va intreb,sper sa nu deranjez cu asta .
Va multumesc pentru sfaturi si pentru ajutor !
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai care sfaturi si care ajutor? Fiabilitate...ai observat si singur ca, punind carburatorul de dacie nu mai are asa "multa" putere...deci e mai fiabil . De asemenea, axele alea cu came periculoase il faceau sa obtina puterea maxima (nu cuplu, puterea; cuplul maxim e pe la 3500 rpm) mai sus, rezulta uzura mai rapida, deci fiabilitate scazuta. Ia zi o treaba, set motor de "special" se gaseste? ala are alezajul de 77, cilindri nicasil...
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
Nu cred ca vei gasi noi...poate doar in franta . Am sa intreb pe cineva pe forumul nostru, stiu ca vinde piese de special, poate are vreun motor de special Sh. daca esti interesat da-mi de veste si te pun in legatura cu persoana respectiva,eventual ii cer numarul de telefon sau o adresa de e-mail
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
In fine, io ma gindeam cum ai putea sa faci ceva imbunatatiri p-acolo, nu pentru mine... Oricum, daca ai pe cine, intreaba daca se gasesc set motor si chiulase noi.
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
cite camasi si cite chiulase? .. cred ca stiu ce vrei sa faci ...
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Pai normal, 2 seturi si 4 chiulase...
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
si partea cu "pantalonasii" trebuie sa o dai jos sau sa adaptezi cava
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
2 seturi, adica 4 pistoane si 4 cilindrii ?
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Da, cred c-ar merge dat jos ce-i in plus si pus alti pantaloni. Cred...
Pai da, patru pistoane si patru cilindri. Astea se faceau la noi sau veneau din Franta?
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
Piesele de special au venit din franta. Toate sunt facute de citroen.
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
si m-am uitat pe catalogul KS (sau SK, depinde care litera o citesti prima) si nu mai apar in fabricatie, cind ajung acasa ma uit si la mahle, cred ca cel mai bine te-ai lupta sa faci rost prima data de chiulase, cilindrii uzati nu cred ca ii mai poti folosi, pentru ca erau facuti din aluminiu acoperiti interior cu un strat de Cr depus electrolitic si stratul asta se ducea repede.
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Mda, ma gindeam la cilindri noi, uzati nu-s buni. Nicasilul ala tinea un nr. de km, nu se alezau, se aruncau. Chiulase...ca si set motor, nu cred ca mai exista. Da' ar mai fi o chestie, asta cu 2 cilindri nu-i, de fapt, motorul de 2 cv? Nu, nu-i chair ala, dar seamana. Uite cit costa un set motor: Sint si chiulase, evident scumpe .
Modificat de jan (acum 14 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
la 2cv pistonul e de 74... d'ala se gaseste ... 77 nu am vazut
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Nu, in link sint alea de visa, cu nicasil... Scunpe.
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da .. dar daca gasesti d'alea vechi poti sa le iei si le putem bucsa cu fonta... dar cred ca doar chiulasele merita fara cilindri ... pistoane bombate se gasesc si nu neaparat de citroen pot fi si de ford ... ca si alea sint bombate
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Alea vechi da, poate c-ar merita, da' crezi ca au destula carne ca sa bagi camasi pe ele? chiulasele...sint foarte scumpe, sute de lire d-alea englezesti. Chiar alea de 2 cv, de visa n-am vazut. Si-n plus, sint fara arcuri, chestii pe ele. Doar chiulasa si supapele. Si mai scrie si ca nu garanteaza ca supapele se-nchid , trebuie frezate... Da-i incolo, piese de 30 cp se gasesc, de fapt. Aia de la wolfsburg west fac mai nou o replica de kit okrasa. Iar la vreo 1500 $ am vazut kit judson reconditionat, complet, cu ceas de "boost"...
Modificat de jan (acum 14 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
si daca tot vorbim de un alt fel de aircooled sa va prezin si eu al meu aircooled ! si 2-3 cuvinte despre acesta .
33.1KB
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
masina a fost verde si lovita pe fiecare panou de caroserie. Dupa ce am muncit aproximativ un an la masina ,am reusit sa o scot la linie ! Acum masina este argintiu metalizat !
44.5KB
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
Pregatirea compartimentului motor pentru primirea motorului si a trenului de rulare
47.3KB
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
si motoru sus ! chiar inainte de prima cheie
47.3KB
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
nu stiu frate de ce te chinui si tu si madalin sa modificati un motor care nu poate mai mult ... am vazut la dezmembrari un boxer de alfa de 1.7, o bijuterie, vreo 120cp garantati fara multe modificari
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
intre timp , franele au fost facute , motorul semirglat si scos la o tura mica de aprox 3O de metrii asa de proba
Mentionez ca masina a fost facuta in totalitate de mana mea, de la demontat masina, ciocanit aripi, curatat rugina,chituit,pregatit de vopsit,vopsit caroseria integral,schimbat simeringuri la motor,bucse,amortizoare,frane...tot tot...
mai am de pus cate ceva pe ea, sa ii fac schimbare de culoare la rar, itp-ul si sa o folosesc zi de zi
42.1KB
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
Bogdane, eu nu ma chinui deloc sa modific nici un motor, motorul masinii este asa cum l-a lasat mama craiova , fara nici o modificare, doar simeringuri si consumabile schimbate ! Si nici nu am de gand sa il modific prea curand. Pe viitor ar urma o comprimare a motorului, set nou,chiulase mai mari pe admisie si poate niste arcuri mai tari. in rest eu nu vreau modificari mari. doar sa mearga masina bine.
Imi place oltcitul, este altceva decat ceea ce vad zilnic. nu vreau sa il modific pentru ca vreau masina de zi cu zi. eu vreau doar sa il fac mai fiabil,sa am piese de schimb si sa am o mica rezerva de putere pentru depasiri. doar atat !
22.4KB
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
eu cred ca vrei sa ii mai iei din compresie ca si asa e destul de mare, pentru ca daca il mai comprimi nu o sa obtii decit un mare fasss
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
pai prin a comprima, eu ma refer la ,a lua la strung din cilindrii cam O,7 pentru a micsora camerele de ardere
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
tocmai am avut un mare deja-vu.. sunt singurul caruia mi se pare ca am mai citit exact aceeasi conversatie mai demult? Cred ca m-am uitat de vreo 5 ori la data postarilor sa vad ce se intampla Daca se confirma dejavu-ul, ar trebui ca urmatorul comentariu sa fie al cuiva (nu mai stiu exact daca era chiar Bogdan) in care zicea ceva legat de fiabilitate parca si de faptul ca te contrazici. Adica daca tu vrei fiabilitate atunci il decomprimi, si daca vrei performanta il comprimi. Oare am inebunit?
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
nu vreau sa ma contrazic. Am sa mai explic odata .
Deci : - vreau sa tai din cilindrii O,7 la strung , pentru a micsora camera de ardere si a creste cu putin puterea motorului. - sa pun pe chiulasele de 1.3 supape mai mari la admisie - sa alezez portul de alimentare al chiuloaselor cu 1 mm si apoi lustruirea acestuia pana suprafata devine "oglinda" - sa alezez galeria de admisie tot cu 1 mm si la fel sa lustruiesc galeriile! - modificarea sistemului de alimentare al masinii, astfel incat sa nu mai existe riscul spargerii membranei pompei de benzina si sa bage benzina in baia de ulei ! schimbarea sau modificarea carburatorului original ! - modificarea sistemului de racire al uleiului. - modificarea sistemului de evacuare, mai exact manufacturarea unor flanse cu surub care sa fie sudate la imbinarile tevilor. - modificarea sistemului de incalzire al habitaclului eventual cu radiator si apa, asta daca montez gpl si incalzirea pulmonului o voi face pe apa. - intariea caroseriei - imbunatatirea sistemului de rulare - imbunatatirea suspensiei - modificarea sistemului de franare! acesta inca nu este stabilit 1OO%
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
dupa "lista asta de bucate" deja eu m-as gandi la altceva, la o masina care sa aiba deja pe ea toate astea, din fabrica; pentru ca, trag concluzia ca masina te nemultumeste 100% din moment ce doresti sa nu ramana nimic nemodificat.
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Oricum mie imi place cum ai reparat carapacea, gospodareste.... Eu la Ford am lasat motorul sus dar e loc berechet, iar motorul e perfect, nu a trebuit sa umblu in el.
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
MikeRG : masina ma multumeste , intradevar nu 1OO % , dar as vrea sa nu scape ne modificata pentru ca , are si ea o varsta si trebuie umbplat pe aici pe colo,cum piese de schimb nu se mai gasesc pe toate drumurile, as vrea sa fie mai fiabila, si sa fie pusa la punct cat sa nu ma lase in drum. Iar partea cu intarirea caroseriei este doar pentru sufletul meu, sa ma simt eu mai in sigurata , in caz de doame fereste sa nu cedeze vreo sudura sa ma scoata din masina cu desfacatorul de conserve. plus ca daca eu am grija de ea,are si ea grija de mine.
ca sa ma multumeasca 1OO% trebuie sa fie facuta dupa gustul meu, pentru ca nu as vrea sa fie ca restul ci sa fie unica, asa cum fiecare om are personalitatea lui, asa si masina mea sa aiba personalitatea ei. Imbunatatirea sistemului de franare as vrea sa o fac, pentru ca nu prea se mai gasesc piese si as vrea sa adaptez ceva la care sa pot gasi piese de schimb la nevoie. Imbunatatirea suspensiei vreau sa o fac pentru a avea o tinuta de drum mai buna si o stabilitate sporita. iar imbunatatirea motorului pentru a avea mai multa putere si pentru a fi mai fiabil !
MishuL : multumesc ! inca mai este mult de lucru,dar dupa ce o sa termin, as vrea sa fie asa cum mi-am dorit. sa aiba o rezerva de putere,sa fie mai fiabila,sa ma pot baza pe ea pentru a pleca la drum lung si sa ma tina multi ani pentru ca un stock mic de piese mi-am facut si inca mai strang
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
Cosmin.GS a scris:
pai prin a comprima, eu ma refer la ,a lua la strung din cilindrii cam O,7 pentru a micsora camerele de ardere |
pai la asta m-am referit si eu ... sa nu crezi ca nu stiu ce inseamna sa maresti compreisa .. o sa detoneze si nu vei avea putere ... eu zic ca nu cresterea de compresie o sa iti dea putere .. si asa are 9, mult prea mult pentru un motor racit pe aer ... bafta la ceea ce faci .... aa, inca o intrebare, tot ceea ce ai zis ca faci se bazeaza pe vreun studiu sau pe vreo socoteala? sau experienta ta iti zice ca asa e bine?
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
pai da, se bazeaza pe o socoteala. Au incercat altii si au reusit , maxim se poate lua O,8 sau un pic mai mult , nu mai stiu exact . Colegii de pe forumul oltcit au reusit sa mearga fara probleme cu motorul comprimat prin aceasta metoda, cea a scurtarii cilindrilor. mai este una, dar aceea nu ma atrage. strunjirea setului de 13OO la capatul cu chiulasa , facut in asa fel incat sa arate la fel cu cel de 11OO si montate chiulase de 1.1 pe motorul de 1.3 Eu inca nu sunt hotarat daca sa iau O,6 sau O,7 . la aceste valori nu apar detonatii ! acum depinde si de reglajul avansului si de benzina folosita. voi vedea eu daca va tzacani avansul sau nu. oricum...treaba este remediabila !
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
Cosmin.GS a scris:
pai da, se bazeaza pe o socoteala. Au incercat altii si au reusit , maxim se poate lua O,8 sau un pic mai mult , nu mai stiu exact . Colegii de pe forumul oltcit au reusit sa mearga fara probleme cu motorul comprimat prin aceasta metoda, cea a scurtarii cilindrilor. mai este una, dar aceea nu ma atrage. strunjirea setului de 13OO la capatul cu chiulasa , facut in asa fel incat sa arate la fel cu cel de 11OO si montate chiulase de 1.1 pe motorul de 1.3 Eu inca nu sunt hotarat daca sa iau O,6 sau O,7 . la aceste valori nu apar detonatii ! acum depinde si de reglajul avansului si de benzina folosita. voi vedea eu daca va tzacani avansul sau nu. oricum...treaba este remediabila ! |
nu am inteles eu .. poate ... dar unde e socoteala? ... deci tot pe experienta altora ...si in functie de ce parametru reglezi avansul? ... si de ce esti sigur ca e remediabila? ... la ce valoare ajunge raportul de compresie static?(calculat) .. la ce valoare ajunge raportul de compreie in regim dinamic?(corectat) ... dupa ce raspunzi la intrebarile astea incerci sa vezi care este umplerea camerei de ardere si poate supapele nu sint bune .. poate prea mari, poate prea mici ..... crezi ca daca atunci cind apar detonatiile, miscand avansul din delcou, pentru a disparea, rezolvi ceva? nu cumva pierzi la putere? nu cumva pierzi la elasticitate? problemele de detonatie nu le rezolvi din delcoul clasic le rezolvi cu ceva mai complicat ..era un sistem de aprindere cu "calculator" cu delcou hall cu map si alti sezori care se numea .. dign..beeep ... si era pus pe ... beeep ... intre anii .. beep.. ....mai studiaza nu te arunca cu capul inainte
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite ca sa nu zici ca nu iti dau indicii ...are si map si senzor de detonatie si se intercaleaza intre un delcou cu hall si modulul de aprindere
19.6KB
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
pai tocmai asta este treaba, ca modelul TRS are aprindere electronica , nu mai exista delcou cu platina,platina este eliminata si nu prin montarea unui senzor gen gotronic , delcoul este capsulat , iar la el se conecteaza un modul de aprindere.
uite o poza cu delcoul si modului electronic. acest model de modul electronic a mai fost si pe pegeot 2O5 parca . Nu m-am referit ca daca misc de delcou or sa imi dispara detonatiile ! doar ca la cat vreau eu sa iau din cilindrii nu vor aparea detonatii. pentru ca nu vreau sa ajung la extreme nu vreau motor de competitie. vreau doar un motor bine facut !
Nu ma arunc cu capul inainte , eu inca studiez, inca cataresc optiunile, nimic nu este batut in cuie,eu doar am spus ce as vrea sa fac.de aceea sunt si aici pe forum, pentru a invata cat mai multe despre aircooled, pentru ca unele chestii chiar sunt benefice,chiar daca eu nu am broasca si am oltcit, tot un aircooled este !
36.5KB
Modificat de Cosmin.GS (acum 14 ani)
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
Cosmin, faptul ca ai raspuns deja, ma face sa cred ca ai terminat de citit ce a zis Bogdan in postul de inainte. Dar cred ca ar trebui sa mai citesti cel putin o data, pentru ca sunt niste indicii foarte foarte importante acolo.
Modificat de xellex (acum 14 ani)
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 14 ani |
|
Cosmin.GS
Broscar
Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
|
|
Legat de raportul de comprimare, eu nu vreau sa comprim motor de 11OO care din fabrica are raportul de comprimare mai mare decat cel de 13OO. Deci cel de 11OO este mai predispus la detonatii decat cel de 13OO.
uite aici un tabel cu raporturile de comprimare ale motoarelor de oltcit . se observa ca cel de 13OO are raportul de comprimare mai mic decat del de 11OO.
nu stiu ce valoare v-a avea raportul de comprimare dupa aschierea cilindrilor, asta voi afla dupa ce pun in practica !
36.5KB
_______________________________________ 1987 - Mobra Hoinar !
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
tu de masurarea camerei de ardere si de calcule ai aflat... vad ca faci cam tot empiric si nu e bine... motorul e o chestie mecanica si atunci totul se reduce la matematica, e simplu daca stii geometrie
|
|
pus acum 14 ani |
|
vwtyp3variant
Broscar
Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 75
|
|
Cosmin, bogdan_bus are mare dreptate, un motor nu este facut doar asa ....din auzite se fac multe calcule inainte la motor o zecime este enorm, am vazut ca tu vrei sa faci modificari la aproape toata masina,dar iti zic ca modificarile iti vor da doar dureri de cap oricum caroseria arata foarte frumos succes mai departe
_______________________________________ Free Image Hosting by ImageBam.com
|
|
pus acum 14 ani |
|