Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
elenn din Bucuresti
Femeie
24 ani
Bucuresti
cauta Barbat
24 - 55 ani
Aircooled Forum / Masina mea - Tip1 & Tip3 / Un alt fel de aircooled ! Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
Buna seara !

Numele meu este Cosmin
Sunt din Giurgiu
Am 2O de ani


Nu detin vw aircooled,dar sunt aici in cautarea unor raspunsuri pentru a imbunatati performantele si fiabilitatea, mai ales fiabilitatea unui alt motor aircooled,este vorba de motoarele G11 si T13 fabricate de citroen    Mai exact este vorba de motorul de Oltcit, cu cilindreea de 11OO si 13OO.

M-am inregistrat pe forumul vostru pentru a putea urmari discutiile altor pasionati de aircooled si pentru a putea gasi raspunsuri la marirea fiabilitatii.

Sper sa nu va deranjez si sa reusesc sa gasesc raspunsuri la intrebarile mele !

Va multumesc si sper sa ma primiti printre voi ! 


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai, bine ai venit !
Mai e un Ro-Aircooled-ist pe aici, Madalin


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Shi eu!
De fapt, la mine, din tot parcul auto, apoase sunt doar Moskwich-ul, Fordu' shi Golful. Restul (refegiste, redegiste, romaneshti sau sovietice) sunt aeriene, la fel ca proprietarul.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

RaduI a scris:

pai, bine ai venit !
Mai e un Ro-Aircooled-ist pe aici, Madalin


si inca unul pe care nu il pot face sa renunte la oltcit > stefan stecit

si eu am avut oltcit, am fost destul de multumit de masina, iar sotia a fost mai multumita decat mine ... cind am simtit ca nu ma mai multumeste am vindut-o ...cit despre cresterea performantelor, nu mi-am batut capul deoarece are citeva "chestii" care limiteaza destul de mult posibilitatea de a mai putea face ceva: unul este arborele cotit, ambielajul, o solutie destul de scumpa si greu de depanat, compresia destul de mare pentru un motor racit cu aer si piesele de tuning motor nu se gasesc ... o posibilitate ar fi sa desfaci un arbore si sa ii dai jos bielele de pe el si sa cauti niste biele normale care sa se potriveasca si sa ii pui cuzineti, sa ii pui pistoane un pic mai mari, dar o sa ai probleme cu camasile, eu acum studiez posibilitatea de a turna aluminiu peste o bucsa de fonta, supapele sint destul de mari pentru ce are nevoie, axele cu came nu poti umbla la ele, restul imbunatatirilor sint la instalatia de alimentare si la aprindere ....  bafta


pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69

bogdan_bus a scris:


RaduI a scris:

pai, bine ai venit !
Mai e un Ro-Aircooled-ist pe aici, Madalin


si inca unul pe care nu il pot face sa renunte la oltcit > stefan stecit

si eu am avut oltcit, am fost destul de multumit de masina, iar sotia a fost mai multumita decat mine ... cind am simtit ca nu ma mai multumeste am vindut-o ...cit despre cresterea performantelor, nu mi-am batut capul deoarece are citeva "chestii" care limiteaza destul de mult posibilitatea de a mai putea face ceva: unul este arborele cotit, ambielajul, o solutie destul de scumpa si greu de depanat, compresia destul de mare pentru un motor racit cu aer si piesele de tuning motor nu se gasesc ... o posibilitate ar fi sa desfaci un arbore si sa ii dai jos bielele de pe el si sa cauti niste biele normale care sa se potriveasca si sa ii pui cuzineti, sa ii pui pistoane un pic mai mari, dar o sa ai probleme cu camasile, eu acum studiez posibilitatea de a turna aluminiu peste o bucsa de fonta, supapele sint destul de mari pentru ce are nevoie, axele cu came nu poti umbla la ele, restul imbunatatirilor sint la instalatia de alimentare si la aprindere ....  bafta


Arborele cotit isi face bine treaba,iar celelalte chestii sunt discutabile, cilindrii se pot micsora,astfel se poate comprima motorul(astfel puterea motorul va creste),pe motorul de 1.3 se pot folosi axe de 1.1,care au camele mai inalte, deci deschid mai mult supapele,TRS-urile au fost echipate cu aprindere electronica,deci adio platina,au modul electronic si delco electronic.

Intradevar,la sistemul de alimentare este loc de mai bine, pentru ca daca cedeaza membrana pompei de benzina, benzina ajunge direct in baia de ulei.

eu as fi interesat imbunatatirea carburatorului,sau schimbarea lui,la sistemul de racire as vrea ceva cu electroventilator,astfel incat iarna motorul sa se incalzeasca mai usor si mai sunt mici probleme.  Pistoane mai mari nu as vrea,ma multumeste cilindrea de 13OO. eu as vrea sa imbunatatesc mai mult fiabilitatea motorului. Sa micsorez consumul de benzina si sa imbunatatesc sistemul de ungere.

Pe colegul Stefan Stecit il stiu dupa forumul oltcit ! Nu am ce sa spun despre el, a facut o treaba foarte buna cu injectia pe oltcit ! Nu am decat cuvinte de lauda pentru el !

Modificat de Cosmin.GS (acum 14 ani)


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mai, sistemul de racire cu electroventilator e imposibil de folosit la o masina "de strada". Uita de asta. Mai curind gindeste-te cum sa faci un sistem de reglarea temperaturii obturind admisia aerului c-un termostat, ceva. Pompa de benzina poti pune electrica si gata. Carburatie...nu se folosesc dellorto sau weber pe la oltcit?
Nu stiu cum zici tu ca cilindrii micsorati inseamna mai "comprimat". Poate mariti...


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
cristi_d
Broscar nou

Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 23

jan a scris:

Nu stiu cum zici tu ca cilindrii micsorati inseamna mai "comprimat". Poate mariti...

Se refera la scurtarea cilindrilor, micsorand astfel camera de ardere.
La motorul de WV, daca nu ma insel, exista niste garnituri de etansare intre cilindri si chiulasa. Daca nu ar mai fi montate acele garnituri nu ar creste compresia, micsorand astfel camera de ardere ???


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aha, adica sa scurtezi cilindrii. Pai...daca ai de unde, ii scurtezi. Din cite stiu io, trebuie sa pastrezi o distanta "sigura" intre piston si alea de p-acolo, exista si un "deck-height" minim, p-acolo mai sint si jocuri in lagare si dilatari. Iar la oltcit parca supapele au interferenta cu pistonul... Modifici si pistoanele sau cum?
La motorul de vw nu exista garnituri de chiulasa (exceptie fac motoarele de 25-30 cp si tip 4 - la ultimul e indicat sa nu le folosesti); daca ar exista si nu le-ai folosi, ai mari raportul de compresie, intr-adevar. Da' alea-s grosute si lipsa lor ar contribui binisor la raportu-ala.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
young-biker
Broscar

Din: Pitesti
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 94

cristi_d a scris:


jan a scris:

Nu stiu cum zici tu ca cilindrii micsorati inseamna mai "comprimat". Poate mariti...

Se refera la scurtarea cilindrilor, micsorand astfel camera de ardere.
La motorul de WV, daca nu ma insel, exista niste garnituri de etansare intre cilindri si chiulasa. Daca nu ar mai fi montate acele garnituri nu ar creste compresia, micsorand astfel camera de ardere ???


Sunt  garnituri de etansare , daca  nu o  sa  le  mai  pui exista posibilitatea sa traga aer  fals  si  asa  pierzi  compresia..ce ai rezolvat? Garniturile  alea sunt  puse  cu  scopul de  a  impiedica  tragerea aerului fals in  cilindru.Nu  cred ca e bine sa le scoti.Nu rezolvi nimic..zic eu
cel putin  cand  am  descoperit eu  motoru'  de la  cz..tata  era  plecat din tara  si  l-am asamblat  si  eu  cum  am  stiu...l-am  asamblat  corect da'  habar n'aveam  ca  trebuiau  puse  garnituri intre  cilindru/cartere  si  intre  cilindru/chiulasa.Si cu  tot  efortu'  tragea doar aer  fals..in cel  mai bun caz dadea cate un rateu..dupa  ce  i-am  facut  garnituri  a  luat-o  imediat..

Modificat de young-biker (acum 14 ani)


_______________________________________
vw 1200/1966
cz 175/1961
cz 175/1962
mz 125/1959

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
ala de la cz e motor in 2 timpi, e alta mancare de peste ...si da, la broasca, din fabrica nu exista inele de etansare cilindru-chiulasa

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
Deci , la cilindrii micsorati ma referam la scurtarea cilindrului, astfel micsorand camera de ardere si marind raportul compresiei. Eu nu am incercat asta, dar au incercat alti baieti dupa forum si le-a reusit, limita maxim fiind O,8 luat din partea de jos a cilindrului. Nu trebuie modificat capul pistonului, daca se merge pe motor de 13OO cu piesele sale originale, dar daca vrei sa pui chiulase de 11OO pe motor de 13OO, atunci trebuie modificat capul pistonului sa semene cu cel de 11OO si buza superioara a cilindrului. Cel putin asa este la oltcit ! Nu stiu cum este la broscuta.

La partea cu electriventilatorul,ma gandeam de timp de vara ca ar functiona impreuna cu o modina cu termostat si un radiator suplimentar de ulei. Dar parca mai bine ar suna un fel de sistem de jaluzele care sa obtureze jumatate sau un sfert din partea unde vine elicea.

Partea cu axele am testat-o pe fostul meu TRS, am pus axe de 11OO , motorul meu fiind de 13OO, intradevar s-a simtit o mica crestere a puterii si un raspuns mai bun al acceleratiei,motorul lucra astfel la turatii mai inalte,cel de 13OO avand cuplul undeva la 53OO de ture , iar cu axele de 11OO era undeva mai sus.

Oltciturile frantuzesti erau echipate din fabrica cu carburatoare Solex, iar cele romanesti au avut carfiluri , mai prost facute. Carburatorul de oltcit este dublucorp, aproape ca cel de nova sau papuc. Partea proasta este ca mereu se infunda jiclorul de ralanti si pentru a-l desfunda trebuie dat jos capacul carburatorului. Merge pus carburator webber de citroen gsa,dar as vrea sa incerc si altceva, mai usor de depapnat si mai usor de intretinut.

Putere mare nu vreau din partea motorului, eu as vrea sa cresc fiabilitatea acestuia,sa fiu sigur pe motor sa pot pleca cu masina la drum lung fara sa-mi fac griji.

In alta ordine de ideei,uitandu-ma pe aici pe forum, am vazut ca un coleg a pornit motorul broastei sale cu 2 carburatoare de dacie .
Ma gandeam si eu la chestia asta cu 2 carburatoare de dacia,puse sincron mai greu ar fi cu reglajul. chiar sunt curios cum ar raspunde motorul si ce consum ar avea.
La carburatorul de dacia montat pe motorul de oltcit , am observat ca frana de motor este mult mai puternica, fata de carburatorul de oltcit, dar nu are aceeasi putere.

Am sa ma uit pe topicurile creeate aici, si cand o sa am o nelamurile am sa va intreb,sper sa nu deranjez cu asta .

Va multumesc pentru sfaturi si pentru ajutor !


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai care sfaturi si care ajutor?
Fiabilitate...ai observat si singur ca, punind carburatorul de dacie nu mai are asa "multa" putere...deci e mai fiabil . De asemenea, axele alea cu came periculoase il faceau sa obtina puterea maxima (nu cuplu, puterea; cuplul maxim e pe la 3500 rpm) mai sus, rezulta uzura mai rapida, deci fiabilitate scazuta.
Ia zi o treaba, set motor de "special" se gaseste? ala are alezajul de 77, cilindri nicasil...


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
Nu cred ca vei gasi noi...poate doar in franta .
Am sa intreb pe cineva pe forumul nostru, stiu ca vinde piese de special, poate are vreun motor de special Sh. daca esti interesat da-mi de veste si te pun in legatura cu persoana respectiva,eventual ii cer numarul de telefon sau o adresa de e-mail


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
In fine, io ma gindeam cum ai putea sa faci ceva imbunatatiri p-acolo, nu pentru mine...
Oricum, daca ai pe cine, intreaba daca se gasesc set motor si chiulase noi.


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cite camasi si cite chiulase? .. cred ca stiu ce vrei sa faci ...

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai normal, 2 seturi si 4 chiulase...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si partea cu "pantalonasii" trebuie sa o dai jos sau sa adaptezi cava

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
2 seturi, adica 4 pistoane si 4 cilindrii ?

_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, cred c-ar merge dat jos ce-i in plus si pus alti pantaloni. Cred...

Pai da, patru pistoane si patru cilindri. Astea se faceau la noi sau veneau din Franta?


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
Piesele de special au venit din franta. Toate sunt facute de citroen.

_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si m-am uitat pe catalogul KS (sau SK, depinde care litera o citesti prima) si nu mai apar in fabricatie, cind ajung  acasa ma uit si la mahle, cred ca cel mai bine te-ai lupta sa faci rost prima data de chiulase, cilindrii uzati nu cred ca ii mai poti folosi, pentru ca erau facuti din aluminiu acoperiti interior cu un strat de Cr  depus electrolitic  si stratul asta se ducea repede.

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda, ma gindeam la cilindri noi, uzati nu-s buni. Nicasilul ala tinea un nr. de km, nu se alezau, se aruncau. Chiulase...ca si set motor, nu cred ca mai exista. Da' ar mai fi o chestie, asta cu 2 cilindri nu-i, de fapt, motorul de 2 cv?
Nu, nu-i chair ala, dar seamana. Uite cit costa un set motor:
Sint si chiulase, evident scumpe .

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la 2cv pistonul e de 74... d'ala se gaseste ... 77 nu am vazut

pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu, in link sint alea de visa, cu nicasil... Scunpe.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. dar daca gasesti d'alea vechi poti sa le iei si le putem bucsa cu fonta... dar cred ca doar chiulasele merita fara cilindri ... pistoane bombate se gasesc si nu neaparat de citroen pot fi si de ford ... ca si alea sint bombate

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Alea vechi da, poate c-ar merita, da' crezi ca au destula carne ca sa bagi camasi pe ele?
chiulasele...sint foarte scumpe, sute de lire d-alea englezesti. Chiar alea de 2 cv, de visa n-am vazut. Si-n plus, sint fara arcuri, chestii pe ele. Doar chiulasa si supapele. Si mai scrie si ca nu garanteaza ca supapele se-nchid , trebuie frezate... Da-i incolo, piese de 30 cp se gasesc, de fapt. Aia de la wolfsburg west fac mai nou o replica de kit okrasa. Iar la vreo 1500 $ am vazut kit judson reconditionat, complet, cu ceas de "boost"...

Modificat de jan (acum 14 ani)


_______________________________________


pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
si daca tot vorbim de un alt fel de aircooled sa va prezin si eu al meu aircooled !
si 2-3 cuvinte despre acesta .

alt fel aircooled daca tot vorbim alt fel aircooled prezin meu aircooled !si 2-3 cuvinte despre

33.1KB


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
masina a fost verde si lovita pe fiecare panou de caroserie.
Dupa ce am muncit aproximativ un an la masina ,am reusit sa o scot la linie !
Acum masina este argintiu metalizat !

alt fel aircooled masina fost verde lovita fiecare panou muncit masina ,am reusit scot linie !acum

44.5KB


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
Pregatirea compartimentului motor pentru primirea motorului si a trenului de rulare

alt fel aircooled pregatirea motor pentru primirea motorului trenului rulare

47.3KB


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
si motoru sus ! chiar inainte de prima cheie

alt fel aircooled motoru sus chiar inainte prima cheie

47.3KB


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu stiu frate de ce te chinui si tu si madalin sa modificati un motor care nu poate mai mult ... am vazut la dezmembrari un boxer de alfa de 1.7, o bijuterie, vreo 120cp garantati fara multe modificari

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
intre timp , franele au fost facute , motorul semirglat si scos la o tura mica de aprox 3O de metrii asa de proba

Mentionez ca masina a fost facuta in totalitate de mana mea, de la demontat masina, ciocanit aripi, curatat rugina,chituit,pregatit de vopsit,vopsit caroseria integral,schimbat simeringuri la motor,bucse,amortizoare,frane...tot tot...

mai am de pus cate ceva pe ea, sa ii fac schimbare de culoare la rar, itp-ul si sa o folosesc zi de zi

alt fel aircooled intre timp franele fost facute motorul semirglat scos tura mica aprox metrii asa

42.1KB


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
Bogdane, eu nu ma chinui deloc sa modific nici un motor, motorul masinii este asa cum l-a lasat mama craiova , fara nici o modificare, doar simeringuri si consumabile schimbate !
Si nici nu am de gand sa il modific prea curand. Pe viitor ar urma o comprimare a motorului, set nou,chiulase mai mari pe admisie si poate niste arcuri mai tari. in rest eu nu vreau modificari mari. doar sa mearga masina bine.

Imi place oltcitul, este altceva decat ceea ce vad zilnic. nu vreau sa il modific pentru ca vreau masina de zi cu zi. eu vreau doar sa il fac mai fiabil,sa am piese de schimb si sa am o mica rezerva de putere pentru depasiri. doar atat !

alt fel aircooled bogdane, chinui deloc modific nici motor, motorul masinii este asa cum l-a lasat

22.4KB


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu cred ca vrei sa ii mai iei din compresie ca si asa e destul de mare, pentru ca daca il mai comprimi nu o sa obtii decit un mare fasss

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
pai prin a comprima, eu ma refer la ,a lua la strung din cilindrii cam O,7 pentru a micsora camerele de ardere

_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
tocmai am avut un mare deja-vu.. sunt singurul caruia mi se pare ca am mai citit exact aceeasi conversatie mai demult? Cred ca m-am uitat de vreo 5 ori la data postarilor sa vad ce se intampla 
Daca se confirma dejavu-ul, ar trebui ca urmatorul comentariu sa fie al cuiva (nu mai stiu exact daca era chiar Bogdan) in care zicea ceva legat de fiabilitate parca si de faptul ca te contrazici. Adica daca tu vrei fiabilitate atunci il decomprimi, si daca vrei performanta il comprimi. Oare am inebunit?   


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
nu vreau sa ma contrazic. Am sa mai explic odata .

Deci :
- vreau sa tai din cilindrii O,7 la strung , pentru a micsora camera de ardere si a creste cu putin puterea motorului.
- sa pun pe chiulasele de 1.3 supape mai mari la admisie
- sa alezez portul de alimentare al chiuloaselor cu 1 mm si apoi lustruirea acestuia pana suprafata devine "oglinda"
- sa alezez galeria de admisie tot cu 1 mm si la fel sa lustruiesc galeriile!
- modificarea sistemului de alimentare al masinii, astfel incat sa nu mai existe riscul spargerii membranei pompei de benzina si sa bage benzina in baia de ulei ! schimbarea sau modificarea carburatorului original !
- modificarea sistemului de racire al uleiului.
- modificarea sistemului de evacuare, mai exact manufacturarea unor flanse cu surub care sa fie sudate la imbinarile tevilor.
- modificarea sistemului de incalzire al habitaclului eventual cu radiator si apa, asta daca montez gpl  si incalzirea pulmonului o voi face pe apa.
- intariea caroseriei
- imbunatatirea sistemului de rulare
- imbunatatirea suspensiei
- modificarea sistemului de franare! acesta inca nu este stabilit 1OO%


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
dupa "lista asta de bucate" deja eu m-as gandi la altceva, la o masina care sa aiba deja pe ea toate astea, din fabrica; pentru ca, trag concluzia ca masina te nemultumeste 100% din moment ce doresti sa nu ramana nimic nemodificat.

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Oricum mie imi place cum ai reparat carapacea, gospodareste.... Eu la Ford am lasat motorul sus dar e loc berechet, iar motorul e perfect, nu a trebuit sa umblu in el.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
MikeRG : masina ma multumeste , intradevar nu 1OO % , dar as vrea sa nu scape ne modificata pentru ca , are si ea o varsta si trebuie umbplat pe aici pe colo,cum piese de schimb nu se mai gasesc pe toate drumurile, as vrea sa fie mai fiabila, si sa fie pusa la punct cat sa nu ma lase in drum. Iar partea cu intarirea caroseriei este doar pentru sufletul meu, sa ma simt eu mai in sigurata , in caz de doame fereste sa nu cedeze vreo sudura sa ma scoata din masina cu desfacatorul de conserve.
plus ca daca eu am grija de ea,are si ea grija de mine.

ca sa ma multumeasca 1OO% trebuie sa fie facuta dupa gustul meu, pentru ca nu as vrea sa fie ca restul ci sa fie unica, asa cum fiecare om are personalitatea  lui, asa si masina mea sa aiba personalitatea ei.
Imbunatatirea sistemului de franare as vrea sa o fac, pentru ca nu prea se mai gasesc piese si as vrea sa adaptez ceva  la care sa pot gasi piese de schimb la nevoie.
Imbunatatirea suspensiei vreau sa o fac pentru a avea o tinuta de drum mai buna si o stabilitate sporita.
iar imbunatatirea motorului pentru a avea mai multa putere si pentru a fi mai fiabil !

MishuL : multumesc ! inca mai este mult de lucru,dar dupa ce o sa termin, as vrea sa fie asa cum mi-am dorit. sa aiba o rezerva de putere,sa fie mai fiabila,sa ma pot baza pe ea pentru a pleca la drum lung si sa ma tina multi ani pentru ca un stock mic de piese mi-am facut si inca mai strang


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

Cosmin.GS a scris:

pai prin a comprima, eu ma refer la ,a lua la strung din cilindrii cam O,7 pentru a micsora camerele de ardere



pai la asta m-am referit si eu ... sa nu crezi ca nu stiu ce inseamna sa maresti compreisa .. o sa detoneze si nu vei avea putere ... eu zic ca nu cresterea de compresie o sa iti dea putere .. si asa are 9, mult prea mult pentru un motor racit pe aer ... bafta la ceea ce faci .... aa, inca o intrebare, tot ceea ce ai zis ca faci se bazeaza pe vreun studiu sau pe vreo socoteala? sau experienta ta iti zice ca asa e bine?

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
pai da, se bazeaza pe o socoteala.
Au incercat altii si au reusit , maxim se poate lua O,8 sau un pic mai mult , nu mai stiu exact . Colegii de pe forumul oltcit au reusit sa mearga  fara probleme cu motorul comprimat prin aceasta metoda, cea a scurtarii cilindrilor. mai este una, dar aceea nu ma atrage. strunjirea setului de 13OO la capatul cu chiulasa , facut in asa fel incat sa arate la fel cu cel de 11OO si montate chiulase de 1.1 pe motorul de 1.3
Eu inca nu sunt hotarat daca sa iau O,6 sau O,7 . la aceste valori nu apar detonatii !
acum depinde si de reglajul avansului si de benzina folosita. voi vedea eu daca va tzacani avansul sau nu. oricum...treaba este remediabila !


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

Cosmin.GS a scris:

pai da, se bazeaza pe o socoteala.
Au incercat altii si au reusit , maxim se poate lua O,8 sau un pic mai mult , nu mai stiu exact . Colegii de pe forumul oltcit au reusit sa mearga  fara probleme cu motorul comprimat prin aceasta metoda, cea a scurtarii cilindrilor. mai este una, dar aceea nu ma atrage. strunjirea setului de 13OO la capatul cu chiulasa , facut in asa fel incat sa arate la fel cu cel de 11OO si montate chiulase de 1.1 pe motorul de 1.3
Eu inca nu sunt hotarat daca sa iau O,6 sau O,7 . la aceste valori nu apar detonatii !
acum depinde si de reglajul avansului si de benzina folosita. voi vedea eu daca va tzacani avansul sau nu. oricum...treaba este remediabila !



nu am inteles eu .. poate ... dar unde e socoteala? ... deci tot pe experienta altora ...si in functie de ce parametru reglezi avansul? ... si de ce esti sigur ca e remediabila? ... la ce valoare ajunge raportul de compresie static?(calculat) .. la ce valoare ajunge raportul de compreie in regim dinamic?(corectat) ... dupa ce raspunzi la intrebarile astea incerci sa vezi care este umplerea camerei de ardere si poate supapele nu sint bune .. poate prea mari, poate prea mici ..... crezi ca daca atunci cind apar detonatiile, miscand avansul din delcou, pentru a disparea, rezolvi ceva? nu cumva pierzi la putere? nu cumva pierzi la elasticitate? problemele de detonatie nu le rezolvi din delcoul clasic le rezolvi cu ceva mai complicat ..era un sistem de aprindere cu "calculator" cu delcou hall cu map si alti sezori care se numea .. dign..beeep ... si era pus pe ... beeep ... intre anii .. beep.. ....mai studiaza  nu te arunca cu capul inainte


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite ca sa nu zici ca nu iti dau indicii ...are si map si senzor de detonatie si se intercaleaza intre un delcou cu hall si modulul de aprindere

alt fel aircooled uite zici iti dau indicii ...are map senzor detonatie intre delcou hall modulul

19.6KB


pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
pai tocmai asta este treaba, ca modelul TRS are aprindere electronica , nu mai exista delcou cu platina,platina este eliminata si nu prin montarea unui senzor gen gotronic , delcoul este capsulat , iar la el se conecteaza un modul de aprindere.

uite o poza cu delcoul si modului electronic.
acest model de modul electronic a mai fost si pe pegeot 2O5 parca .

Nu m-am referit ca daca misc de delcou or sa imi dispara detonatiile !
doar ca la cat vreau eu sa iau din cilindrii nu vor aparea detonatii. pentru ca nu vreau sa ajung la extreme nu vreau motor de competitie. vreau doar un motor bine facut !

Nu ma arunc cu capul inainte , eu inca studiez, inca cataresc optiunile, nimic nu este batut in cuie,eu doar am spus ce as vrea sa fac.de aceea sunt si aici pe forum, pentru a invata cat mai multe despre aircooled, pentru ca unele chestii chiar sunt benefice,chiar daca eu nu am broasca si am oltcit, tot un aircooled este !

alt fel aircooled pai tocmai asta este treaba, modelul trs are aprindere mai exista delcou este

36.5KB

Modificat de Cosmin.GS (acum 14 ani)


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Cosmin, faptul ca ai raspuns deja, ma face sa cred ca ai terminat de citit ce a zis Bogdan in postul de inainte. Dar cred ca ar trebui sa mai citesti cel putin o data, pentru ca sunt niste indicii foarte foarte importante acolo.

Modificat de xellex (acum 14 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 14 ani
   
Cosmin.GS
Broscar

Din: Giurgiu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 69
Legat de raportul de comprimare, eu nu vreau sa comprim motor de 11OO care din fabrica are raportul de comprimare mai mare decat cel de 13OO. Deci cel de 11OO este mai predispus la detonatii decat cel de 13OO.

uite aici un tabel cu raporturile de comprimare ale motoarelor de oltcit .
se observa ca cel de 13OO are raportul de comprimare mai mic decat del de 11OO.

nu stiu ce valoare v-a avea raportul de comprimare dupa aschierea cilindrilor, asta voi afla dupa ce pun in practica !

alt fel aircooled legat raportul vreau comprim motor 11oo care din fabrica are raportul comprimare

36.5KB


_______________________________________
1987 - Mobra Hoinar !

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
tu de masurarea camerei de ardere si de calcule ai aflat... vad ca faci cam tot empiric si nu e bine... motorul e o chestie mecanica si atunci totul se reduce la matematica, e simplu daca stii geometrie

pus acum 14 ani
   
vwtyp3variant
Broscar

Din: Cluj-Napoca
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 75
Cosmin, bogdan_bus are  mare dreptate, un motor nu este facut doar asa ....din auzite
se fac multe calcule  inainte
la motor o zecime este enorm,
am vazut ca tu vrei sa faci modificari la aproape toata masina,dar iti zic ca modificarile iti vor da doar dureri de cap
oricum caroseria arata foarte frumos
succes mai departe


_______________________________________

Free Image Hosting by ImageBam.com

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la