TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Eu sunt de parere ca o reparatie trebuie facuta cu simt de raspundere. Cand am luat broasca aveam idei tampite sa pun motor de golf. Am mers cu ea, m-am indragostit de motorul ala. Apoi a venit prima "reparatie": vopsea, un pic de mecanica; buget studentesc restrans. Am mai mers cu ea. Apoi a venit a doua reparatie, care initial parea simpla, dar au iesit la iveala o gramada de probleme. Acum, ce puteam sa fac? Era demontata si trebuia mers inainte. Pot spune ca pana acum in masina au intrat undeva la 3000-3500 euro, cu tot cu sculele cumparate (aparat de sudura, compresor, etc). Asta in 4 ani. Bugetul a fost tot studentesc, ca nu am castiguri imense, dar banii au fost bagati in timp, si nu m-au afectat. Bineinteles, conteaza faptul ca am facut totul singur. Apoi, sunt de parere ca daca tot faci o reparatie, si piesele trebuie sa fie de calitate (dupa zicala "sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine" ; mi-au ajuns 4 ani de mers cu broasca si facut improvizatii. Nu imi pare rau de nici un banut pe care l-am bagat in masina, ba cred ca fiecare a fost cu folos. Pana la urma, tot aud oameni zicand "eu nu am masina sa o tin pe bara, eu vreau sa merg cu ea"; ok, de acord, si cand pica ce faci? tot trebuie trasa pe dreapta si reparat; si azi o problema, maine alta, tot stai de reparatii mici. Si cand ajungi cu podele gaurite si fara praguri, ce faci? ca tot trebuie bagati multi bani odata si odata, si tot trebuie trasa pe dreapta mai mult timp. Acum, eu sunt foarte multumit de ceea ce am reusit sa fac, chiar daca mai sunt sute de defecte (la tabla zic); din punct de vedere mecanic, totul e pus la punct. Peste ceva timp (ani) va intra iar in garaj, dar atunci va intra pentru putin timp, ca deja mare parte din piese le am (practic mai am de schimbat tot botul, si mai trebuie sa cumpar fusta fata si spate si capote noi).
Ca sfat pe care l-as da acum cuiva care are broasca, ar fi sa faca o evaluare corecta a necesitatilor, si sa puna deoparte bani mereu, astfel incat reparatia sa se desfasoare rapid. Eu am facut o evaluare gresita si am plecat de la un anumit buget; am gasit probleme pe parcurs; banii nu au fost toti de la inceput, asa ca de multe ori a trebuit sa astept pana am reusit sa cumpar ce aveam nevoie. Tot ce s-a putut cumpara SH, am cumparat. Dar la anumite elemente, prefer nou, chiar daca costa mai mult. In timp, se va dovedi ca a fost investitie, si nu cheltuiala.
A, si in cazul meu pretul a ajuns atat de mare ca am avut eu pitici pe creier si nu voiam lucruri normale (a se vedea cheltuieli pe piese de ragtop, ceasuri, piese de motor cu figuri, etc). Am facut de ceva timp o evaluare a banilor ce trebuie investiti in 1200-le pe care il avem, si nu am neglijat nici o piesa. Ei bine, costurile se ridica undeva la MAXIM 1500 de euro ca sa restaurez foarte bine acea masina. Asta peste cei vreo 3-400 dati pe ea si pe toate piesele pana acum. Asta intr-un fel confirma ce zice si UVul, la 1200-1300 piesele sunt mult mai ieftine decat la 1302-1303...
Mama cat am scris, sper ca nu v-am plictisit.
|
|