Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
loca23 pe Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Cluj
cauta Barbat
23 - 44 ani
Aircooled Forum / broscar in timpul liber / Vise, taica, vise! Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
De ceva vreme, stau shi ma gandesc muuult de tot daca sa intru sau nu pe vwf, iar cand imi iau inima'n dintzi, ma umplu de tristetze.
Ma uitam acum 10 minute la "vanatoarea de epave" pare-mi-se. Intreba cineva daca sa ia un 1302 (sau 3?) la 400E, mergaretz cica, shi daca poa' sa-l faca sa se dea cu el cu inca 1000. A fost luat cam cu huo, shi s-au vehiculat sume intre 1500 shi 3000. Omul zicea ca poate rezolva relativ ieftin cu sudatul shi cu zugravitul mashinii.
Nu prea pot sa pricep, sa muor io! Parca am fi intr-o tzara dezvoltata, cashtigam al' mai amarat dintre noi minim 2000-2500E shi aruncam cu banii. Vad liste cu piese necesare- sabotzi, cilindri, pompa de frana, table, fiare, pompa de benzina, capac de delcoi etc etc etc.
Pana mea!!!! Pai eu am dat 500$ pe bus shi nu cred sa fi investit pana acum mai mult de inca 1000$, shi am acum piese cacalau. Shi mashina merge- adica daca mashina mea nu merge, atunci nu shtiu care mashina s-ar chema ca merge in tzara asta...
Lamuritzi-ma shi pe mine pls de unde scorurile astea! Intzeleg, canale de caldura, podele etc te costa numai alea 300E, dar pe buget mic nu moare nimeni daca "sudezi broasca", te dai cu ea, cumperi treptat tablele shi le schimbi ulterior. Merge foaaarte bine broasca shi sudata, va garantez eu!


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Dom'le, standardele de RK si restaurare au ajuns la ceruri...

pus acum 14 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
eu deja am trecut de stadiul sudat si dat cu ea... am tras de broti 5 ani de zile... ajunsesem sa proptesc scaunele cu o bara de inox de 12 sprijinita in mijloc pe sasiu si in margine pe ramasitzele de praguri (nu mai zic ce manarii am facut pe la capul de sasiu) si asta ca sa nu cad din ea...
asa ca m-am apucat sarguincios de el.
pana acum am sarit de  mia de euro si sunt cu sudurile abia pe la jumatate.
plus ca majoritatea pieselor de 302-303 is de 2-3 ori mai scumpe decat la un 1200-1300 chior.
de aici sumele pe care nu le intelegi matale.

LE: ce am vrut sa zic este ca ajungi intr-un punct in care te gandesti ca daca tot o desfaci boabe sa o faci ca la carte sa te mai poti bucura de ea inca ceva zeci de ani fara sa stai pe ea cu breneru'

Modificat de UVeul (acum 14 ani)


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai shi daca nu ai bani de investit dar vrei mashina, cine te tzine sa faci nishte praguri pe abkant, la costuri minime, shi sa le pui in ashteptarea unor vremuri mai bune? Shi nu mai cade scaunu'.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai nu te impiedica nimeni, dovada io, prefer sa mai carpesc si sa ma dau cu ea, in asteptarea unor vremuri mai bune. Ca aia 3000 s-o fac brici, n-am.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Eu sunt de parere ca o reparatie trebuie facuta cu simt de raspundere. Cand am luat broasca aveam idei tampite sa pun motor de golf. Am mers cu ea, m-am indragostit de motorul ala. Apoi a venit prima "reparatie": vopsea, un pic de mecanica; buget studentesc restrans. Am mai mers cu ea. Apoi a venit a doua reparatie, care initial parea simpla, dar au iesit la iveala o gramada de probleme.
Acum, ce puteam sa fac? Era demontata si trebuia mers inainte. Pot spune ca pana acum in masina au intrat undeva la 3000-3500 euro, cu tot cu sculele cumparate (aparat de sudura, compresor, etc). Asta in 4 ani. Bugetul a fost tot studentesc, ca nu am castiguri imense, dar banii au fost bagati in timp, si nu m-au afectat. Bineinteles, conteaza faptul ca am facut totul singur. Apoi, sunt de parere ca daca tot faci o reparatie, si piesele trebuie sa fie de calitate (dupa zicala "sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine"; mi-au ajuns 4 ani de mers cu broasca si facut improvizatii. Nu imi pare rau de nici un banut pe care l-am bagat in masina, ba cred ca fiecare a fost cu folos.
Pana la urma, tot aud oameni zicand "eu nu am masina sa o tin pe bara, eu vreau sa merg cu ea"; ok, de acord, si cand pica ce faci? tot trebuie trasa pe dreapta si reparat; si azi o problema, maine alta, tot stai de reparatii mici. Si cand ajungi cu podele gaurite si fara praguri, ce faci? ca tot trebuie bagati multi bani odata si odata, si tot trebuie trasa pe dreapta mai mult timp.
Acum, eu sunt foarte multumit de ceea ce am reusit sa fac, chiar daca mai sunt sute de defecte (la tabla zic); din punct de vedere mecanic, totul e pus la punct. Peste ceva timp (ani) va intra iar in garaj, dar atunci va intra pentru putin timp, ca deja mare parte din piese le am (practic mai am de schimbat tot botul, si mai trebuie sa cumpar fusta fata si spate si capote noi).

Ca sfat pe care l-as da acum cuiva care are broasca, ar fi sa faca o evaluare corecta a necesitatilor, si sa puna deoparte bani mereu, astfel incat reparatia sa se desfasoare rapid. Eu am facut o evaluare gresita si am plecat de la un anumit buget; am gasit probleme pe parcurs; banii nu au fost toti de la inceput, asa ca de multe ori a trebuit sa astept pana am reusit sa cumpar ce aveam nevoie. Tot ce s-a putut cumpara SH, am cumparat. Dar la anumite elemente, prefer nou, chiar daca costa mai mult. In timp, se va dovedi ca a fost investitie, si nu cheltuiala.

A, si in cazul meu pretul a ajuns atat de mare ca am avut eu pitici pe creier si nu voiam lucruri normale (a se vedea cheltuieli pe piese de ragtop, ceasuri, piese de motor cu figuri, etc). Am facut de ceva timp o evaluare a banilor ce trebuie investiti in 1200-le pe care il avem, si nu am neglijat nici o piesa. Ei bine, costurile se ridica undeva la MAXIM 1500 de euro ca sa restaurez foarte bine acea masina. Asta peste cei vreo 3-400 dati pe ea si pe toate piesele pana acum. Asta intr-un fel confirma ce zice si UVul, la 1200-1300 piesele sunt mult mai ieftine decat la 1302-1303...

Mama cat am scris, sper ca nu v-am plictisit.


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
..deci totul , pana la urma, se invarte la o singura constanta: BANII...
--depinde, insa, si de om. Daca n'are bani dar vrea masina, se carpeste. Daca se apuca sa se ia dupa altzii si incepe ,,restaurare" atunci arunca cu banii: piese NOI, originale, numai...Fara carpeli romanesti, adica..Repere noi! si de aici....belea.
ps. io am dat 700 E cu mot. de rezerva si nu i=am facut nimic(reparat, adica). si merg cu el.


pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628

liviu-ratb a scris:

Daca se apuca sa se ia dupa altzii si incepe ,,restaurare" atunci arunca cu banii: piese NOI, originale, numai...Fara carpeli romanesti, adica..Repere noi! si de aici....belea.


Nu e musai sa te iei dupa cineva cand vezi ca iti cad tablele de pe masina una dupa alta, ca mai ai putin si te versi din ea la curbe sau pici prin podea; si atunci decat sa te carpesti si sa ramai asa... carpit in cur, mai bine faci o singura data lucrarea, cu temei...


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Dom'le, lucrurile nu-s chiar asa. Nu toti arunca inconstient cu banii, asa cum nu toti pun pe masini ce-o da domnul. Exista cazuri de proprietari de broaste care se scarpina in curcubeu  cind e vorba sa dea citeva sute de mii de lei vechi pe o piesa in stare buna pentru masina de hobby. In schimb, cind le cade repereul similar de pe plastic, care e de fapt pentru ei MASINA, scot din buzunar fara nici macar sa cricneasca milioanele. Astia mi se par mie cei mai ipocriti, urmeaza, in topul meu, cei care sparg inconstient saci de bani pe fleacuri cromate si vopsele in care sa-ti faci freza, da' au racorduri de Wartburg la frine, fixate cu sirma, ambreiaj de la aceeasi masina (onorabila, de altfel), faruri de teveu sau sina de la Bricostore montata cu holzsuruburi pe prag, sa tina mocheta s.a.m.d.

In ceea ce ma priveste, probabil sint pe undeva pe la mijloc pe scara ipocriziei: piese de calitate, preferabil NOS-uri, in sistemul mecanic, FARA nici un fel de adaptare/imprumut/experiment/artizanat in sistemul de frinare (sistemul cu discuri folosit de VW e alta mincare de peste). In principiu, intretinerea permanenta ar fi solutia, altfel, masina incepe sa cada, fiindca este un sistem in care orice piesa poate fi calcîiul lui Ahile. Exteriorul, de cind nu mai am garaj, din pacate, incepe sa evolueze spre rat-look. Insa, in vara trecuta, m-am simtit confortabil la Lacul Sfinta Ana cind am trecut pe linga niste gigei cu o Dacia 1310, careia ii curatau bujiile cu pila de unghii. Le-am imprumutat eu peria mea de sirma pentru aceasta operatiune...


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Bubu, in cea mai mare parte sunt de acord cu tine. Singurul exemplu pe care il pot da sunt eu, si ma simt in unele ipostaze; despre altii nu imi permit sa vorbesc. Da, cand pica ceva la Logan sunt nevoit sa ma duc la service. din cauza ca e in garantie. si abia astept sa scap de garantie sa ma pot ocupa singur de intretinerea masinii, nu sa dau bani cu galeata la manopera. Dar nici la Broasca nu ma zgarcesc, si am cumparat nou tot ce era esential, iar nimicurile, SH. Dar asta in timp; nu m-a deranjat sa o tin pe dreapta mai mult timp, avand in vedere ca iese foarte bine. Plus ca aveam Dacia ca masina de rezerva (trebuie avut in vedere ca unii broscari nu au o a doua masina, Broscuta fiind singurul vehicul...). Si repet, asta cu fonduri restranse; am inceput lucrul cand eram inca student, iar acum sunt asistent, deci nu mare diferenta :P. Mie mi se par ipocriti cei care se tot plang de preturi la piese si tot cauta sa fie moca; pana la urma preturile la piesele de Broscuta sunt destul de mici, si piesele se gasesc usor. Abia astept sa termin masina si sa trag Dacia pe dreapta; sunt sigur ca o sa am costuri mai mici de intretinere. Pe langa faptul ca la toate masinile, noi sau vechi, pica tot cam aceleasi piese - bucse si pivoti - la VW sunt inca destul de bune si ieftine...
Dar cum ziceai si tu, masina trebuie sa fie facuta odata cap-coada bine, si apoi INTRETINUTA.
Iar cu treaba cu zorzoanele, tine de gustul fiecaruia. Nu imi place broasca nici sa fie doar tabla, dar nici tziganita cu 10.000 de rahatele. cel putin in cazul meu, cred ca am reusit sa fac o masina cu bun gust; chiar daca nu este originala, ci spre "dark side". Ma tot uit prin oras la tot felul de masini "tunate" si ma crucesc, foarte rar vreuna care sa fie modificata cu gust.

Modificat de TZepeSH (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Oricum,  parerea mea (probabil ca MishuL o sa se cam supere, deh ... ) e ca aia de spun ca bagi cel putin 2-3000 E in broscutza au dreptate. Indiferent de cate asigurari ti-a dat vechiul proprietar.  Si nu spun prostii ... Am trecut prin asta si stiu ce inseamna. Si 2-3000 E e putin cand nu ai de nici unele si o iei de la zero, nu cunosti meseriasi buni ... etc. Eu nu vorbesc de oameni care pot sta 5-10 ani cu broscutza dezmembrata mai punand un surub pe saptamana la ea ...  vorbesc de oameni care au serviciu, scoala, facultate, nu au un garaj, nu au cunostinte, etc. Imi aduc si acum aminte de Alina cum era cand luase din pasiune (mare lucru la o fata, ea saraca chiar credea abureala unora) o broscutza, la recomandarile unui amic, mare specialist, de pe forum si incepuse sa pompeze bani in ea cu speranta ca se termina odata si odata .. .si broscutza tot o cazatura era ... ce era mai important, nu vedea nimeni ...

Si nu stiu, cred ca suntem ipocriti cand vorbim de o "masina". Masina in acceptiunea celor mai multi e acel obiect cu care iti faci treaba ... te urci in ea, te duce la destinatie si te si intoarce ... Ori broscutza asa cum era ea, era departe de asta. Da, eu aveam curaj, eu ma puteam urca in ea sa ma duc si sa o aduc ... pentru ca aveam ceva cunostinte .. .stiam cand sa o turez, stiam de ce curge ulei pe la semering cand tineam 100-120 la ora  cate 30 min ...  Stiam de ce sa inneaca la avans marit, etc. Si mai stiu acuma ca delcoul nu era ala din filmul ei si de aia mai aveam pocnituri la deceleratie ... incearca sa spui asta unei fete ... sa vedem cat pricepe ... si mai mult decat atit .. .sunt convins ca 75 la suta din cei de pe forum nu cred ca sunt constienti ca au alt avans ... sau alt joc la culbutori ... si cred ca daca se invarte roata la broscutza, aia e totul ...

Nu stiu cati ar avea incredere sa plece singuri cu broasca/masina de hobby, la drum intins, sa faca minimum 500 de km si sa se si intoarca ...

Sunt oameni care dispun de cunostintele  necesare ca sa faca o masina sa aiba anduranta ... oricat am fi noi de curajosi acum cand ne dam exemplu pe noi, ar trebu isa recunoastem ca oamenii care sa-ti faca o treaba buna la masina, trebuie sa-i platesti ... asta e job-ul lor ... 

Si sa nu vorbim de oameni care ar avea intentia sa ia o broscutza cu 500E, ne intreaba daca o pot face cu inca 500E cum vor ei ...  si sa mai si credem ca vom vedea acea broscutza pe strazi cat mai curand ...  Da, sunt oameni si din astia, dar sunt rari ... si inainte de a spera asa ceva ar trebui sa ne asiguram ca au skil-urile necesare, disponibilitatea si resursele minime (macar un set de scule, garaj, aparat de sudura, compresor .. .ca sa nu vorbim de abkant ... si alte sf-uri ... ). Cat am cautat eu o vreme dupa un abkant ... si cum ma amageau unii ca-mi fac, ca dreg, sau ca primeam niste preturi de refuzat pentru citeva table indoite, sau ca nu aveam material, sau .. .etc. Hai sa fim mai seriosi ...

Da, am pus un cornier sub prag, ca sa sustina masina ... si am mai mers 2 ani cu ea ... dar asta nu e totul. Nu putem contrazice evidentele pe baza unor experiente derizorii ...


Si, in final, da .. .acum o sa iau o alta broscutza ... sau o sa o fac pe aia de la tg-jiu, daca gasesc acte la ea .. si nu cred ca o sa-mi ai mai mult de 1000E si 6 luni  sa o fac sa arate decent si sa mearga bine ... dar acum am experienta aia care imi lipsea odata ... am unele legaturi, am (partial) unele echipamente si utilaje ... s-au mai asezat niste lucruri, etc. Dar aperienta asta am capatat-o in timp si cu unele costuri care acum nu as mai vrea sa le fi avut.

Modificat de tipatescu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
De acord cu tine, Dorine.
Ca sa pun in evidenta si mai bine ce am in minte: da, poti sa iei broasca cu 500, sa bagi 1000 si sa o faci mergatoare, dar nici pe departe nu va fi "show car"; sau poti sa bagi mai mult (depinde de fiecare cat face singur" si sa obtii una si functionala, si lucioasa, si cu briz-brizuri, si la nu stiu ce grad de originalitate. Deci diferenta clara intre ce faci cu 1000 de euri si cat bagi ca sa iti hranesti stolul de pasarele. Depinde de fiecare cat are si ce vrea sa faca.


pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Mishu, tu esti un caz izolat ... partial, ai dreptate, ai ochiul format cand e vorba de piese, potriveli, table de sub cilindru, etc ... dar ia gandeste-te putin ... cand te-a lasat bus-ul in miezul noptii ca ti-a pocnit o biela ... si gandeste-te ca era in locul tau un om mai ignorant sau sa nu fiu rau, mai inocent ... pai nu-si baga el picioarele in marele chilipir de 500E si nu ajungea la remat ?

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...bai nene,voi vorbitzi aci de neshte mii de euro  din care nu crez io c-o sa vad vreodata... e clar, nu sunteti din filmul meu...
--io stiu o lozinca, citita pe un site cu motoare de tip4: CHROME  don't get you home...    adica, masina nu trebuie sa ,,arate'', masina trebuie sa mearga...
--de fapt, toate astea depind de fiecare...   e un ,,free choice''...
xx .cred ca d'aia am luat io bus si nu broasca...
--am avut grija sa o intretin, am pus numai ce trebuie la frane, aprindere electronica, ulei sinctectic, am luat acoperish de fibra, sa nu-mi mai intre apa pe la trapa...o sa mai schimb una-alta.. si unde nu stiu intreb...


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

tipatescu a scris:

Mishu, tu esti un caz izolat ... partial, ai dreptate, ai ochiul format cand e vorba de piese, potriveli, table de sub cilindru, etc ... dar ia gandeste-te putin ... cand te-a lasat bus-ul in miezul noptii ca ti-a pocnit o biela ... si gandeste-te ca era in locul tau un om mai ignorant sau sa nu fiu rau, mai inocent ... pai nu-si baga el picioarele in marele chilipir de 500E si nu ajungea la remat ?

Nu a pocnit biela ci tot cilindrul 3 dintr-o eroare umana (tablitza de SUB cilindru pusa DEASUPRA, nu de mine, asa luasem mashina).
Acum totul e facut de mine. Singurele piese noi in mashina aia, in clipa asta, sunt cuzinetzii. Atat.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
cristobob
Broscar pasionat

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 240

liviu-ratb a scris:

...
--io stiu o lozinca, citita pe un site cu motoare de tip4: CHROME  don't get you home...    adica, masina nu trebuie sa ,,arate'', masina trebuie sa mearga...
...

da, masina TREBUIE SA MEARGA, asta este cel mai important, si de aceea majoritatea BAGA intai BANI in motor (oare marele nea Gica Carlig ce pret are la manopera , ca pe mine  si asta m-a rupt) , dar... fiind un hobby, mai trebuie si sa fie intretinuta: niste piese de caroserie, schimbate la timp, nu cand cazi din ea, (apropo s , aveti idee ce scoruri au tinichigialai cand le zici ca ai broasca, nici n-o sa va vina sa credeti) si o vopsea decenta sa nu ti-o salte primaria daca o lasi doo saptamani nemiscata.

daca e pricepi, o faci functionala intr-o mie de euro, daca apelezi la meseriasi , sari , in timp,  de trei mii de euro. asta , ultimul,  e cazul meu.

de la asa ceva:



la:


si mai am ...finisajele.


pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Liviule ...   nu stiu cum e cu bus-ul tau, dar vreau sa te enervez un pic, ca prea te dai rotund !

Eu am luat ITP-ul din a doua, fara spaga, fara nimic, cu 100 roni bagati in cilindrii de frina de pe spate si cu cca 200E (care se puteau reduce aprox la jumatate) bagati in cabluri noi de frana de mana si toba si 50 roni, oglinda retrovizoare.

Dar l-am luat ! si nu m-am caznit mai mult de o saptamana, lucrata noaptea in fata parcului cu gardienii stand si palavragind pe linga mine ...

Nu-mi da exemple din astea ... Si masina e mergatoare ... e foarte adevarat. Insa nu m-as incumeta sa merg la drum intins (de exemplu in Europa) cu ea, fara motorul schimbat, verificat, etc. A nu se confunda o masina care merge cu una in care ai incredere ... Eu NU AM incredere in ceva ce nu e facut de mine din cap in coada, dupa manual, cu toata siguranta si raspunderea  sau in ceva ce nu e nou ... Asta nu inseamna ca nu am si eu un defect ... mereu dupa chilipiruri ...  Hai sa nu ne mai amagim singuri ca mi se face rau de cum ne imbatam cu apa rece  

Modificat de tipatescu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
A, Radule, pai nu vorbeam nici macar de "show car" ... de show car vorbim dupa ce bagi de la 5000E in sus ... bine, mai sunt si astea obosite care tot de "show car" tin, si au si ele farmecul lor ... :P .. .se stiu care se stiu cu ele, si nu imi bat joc, de fel ...   dar eu vorbesc de o masina in care sa ai 100% incredere ... "trusted"". O masina din asta, are un set motor nou, de preferat ... are blocul alezat in cote, arborele alezat si el, cuzineti in cote ... garnituri noi, scaune la supape rectifivzate / schimbate, supape schimbate, chiulase reparate/sudate, pivoti schimbati, pompa cilindri/etrieri si furtune schimbate ... cabluri de frana, de acceleratie, de ambreiaj schimbate, ambreiaj schimbat/reglat ... tabla facuta. Nu ma interesaeaza prea mult vopseaua sau interiorul decat daca vorbim de "show car" ... insa pina acolo e siguranta de a merge cu ea "single",  "where no one has gone before" ... nu in grup, nu in coloana, ca sa te ajute / tracteze - eventual - altii.
   Si omul care sa puna cap la cap un motor sau o masina,  pe bani putini ... sau care sa aiba timp pentru altii nu exista .. .e o utopie sa spui ca il gasesti pe toate drumurile. A, da, daca tu ajungi sa te pricepi intr-un final, si sa o faci tu ... da, e o chestie .. .dar multi nu au rabdare ... nu sunt facuti pentru asta... nu vor. Si atunci, de ce sa-i amagim ?

   Iar tehnologia cu care se fabrica azi o masina este indiscutabil, superioara din toate pct de vedere celei de acum 40 de ani. (Sau ar trebui, nu vorbim de Romania). Blocul motor are amestec de siliciu, aluminiul e turnat sub presiune, computerizat ... Calirea se face computerizat ... tabla e mai subtire deci masina e mai  usoara ... (nu ma intereseaza ca rezista mai putin la rugina, atita timp cat e vopsita cum trebuie) si altele.  Consumul a ajuns la un 4% cu un randament maxim la cuplul util samd.  Nu spun de aer conditionat si alte mici minuni ...  Asta nu inseamna ca apreciez mai putin broscutza .. .eu unul ma simt mai bine in broscutza, drept sa spun ... acolo simt mirosul de tabla si vibratia inconfundabila a motorului ...
   Dar mai aud pe cate unul ca tehnologia de atunci era infailibila, ca sasiul era galvanizat, etc ... uff, ufff ... Uneori imi place si mie sa mai fac misto de unii cu cazane (dacii) cu chestiile astea, dar ... sincer, nu prea cred decat de amorul artei.

   E usor sa vorbim asa de o masina norocoasa sau de norocul pe care il are unul sau altul cu o anumita masina ... de cele mai multe ori nici nu-ti dai seama cand iei o masina daca trage intr-o parte volanul sau caseta de directie e uzata ... esti atit de exaltat ca nu te gandesti la asta ... te uiti la tabla mai mult. Si nici macar acolo nu te uiti cum trebuie ... ca in momentul in care te apuci sa faci reparatii minore, iti dai seama ca in traverse e cancer ... ca la suprafata e boboc dar rugina mananca dinauntru (cam cum e cu pragurile la broscute...).

Mai bine sa vorbim de hobby si de curajul de a avea / intretine odoarele astea ale noastre, decat sa bravam ... parerea mea


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

tipatescu a scris:

 

Eu am luat ITP-ul din a doua, ..., cu 100 roni bagati in cilindrii de frina de pe spate si cu cca 200E (care se puteau reduce aprox la jumatate) bagati in cabluri noi de frana

Au muncit ceva aia ! Nu era mai simplu sa-i bagi printre acte ? 
(scuze, glumita !)


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

tipatescu a scris:

 
   Dar mai aud pe cate unul ca tehnologia de atunci era infailibila, ca sasiul era galvanizat, etc ... uff, ufff ... Uneori imi place si mie sa mai fac misto de unii cu cazane (dacii) cu chestiile astea, dar ... sincer, nu prea cred decat de amorul artei.

 

ete, fleasca ! Cand am luat broscuta, avea varsta de 30 ani. La 30 ani era de 2 ori mai harb si ca tabla si ca motor decat dacia 1300 /77 pe care o mai am (33 ani acum, care e mai mult decat decenta la caroserie si motorul brici). Asta cu VW-ul indestructibil e un mit. Asta nu inseamna ca-mi place dacia mai mult, dimpotriva   


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Da, da' Dacia aia a ta doarme la caldurica, n-o bate intemperia, n-o pisa ciini, n-o "vopsesc" pasarile si, foarte important, no agreseaza oamenii...

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
ok, e valabil la caroserie asta. La motor, nu

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
TZepeSH
Broscar pasionat

Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
Pentru mine e la fel de important ca masina sa mearga bine, dar si sa arate bine. Altfel te uiti la o Broscuta lucioasa si ingrijita. E diferenta aia intre "ia uite si jaful ala; du-l bah la remat!" si "domnule, ce masina! masini bune faceau nemtii astia". Sa faci o masina sa arate decent nu e greu, si nici scump. Bineinteles, dupa ce este perfecta din punct de vedere mecanic. Sa te opresti dupa reparatia mecanica mi se pare un pic lene si comoditate.
Dupa ce ii fac rodajul si isi intra in regim normal, nu imi fac probleme sa plec cu ea oriunde. Cand am luat-o, inca nu aparusera intruniri etc, a fost masina mea de zi cu zi si am fost peste tot cu ea, iar motorul esra intr-o stare jalnica, directia la fel, franele erau ok... Acum, dupa ce stiu ce am facut la ea, as pleca oriunde fara stres; pacat ca acum nu prea mai am timp sa fac asta, dar tot o s agasesc ferestre.


pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
..bre, cum am zis, e in functie de fiecare...de banu' disponibil...de nevasta ...de ce vrea fiecare sa faca cu ea...cat de mult se pricepe/sau poate sa repare o defectiune aparuta pe drum...
...ca daca nu te pricepi sau te, dar f.f.f. putzin sau n'ai scule cu tine,  e si normal sa fii circumspect si sa vrei sa fii sigur pe ea...Da' Mishul, care are motorul facut de el, de ca pisica mai cara, oare, prin ioropa inca un motor cu el???     E???
..acu', desigur, daca bagi miii de euroi intr-un bus, n'o sa-l folosesti sa cari, ca mine sau mishul, bca... borduri, chestii
Tipat. : eee, ai avut tu noroc sa fie asa putzin... de aia a costat buzu' mai mult...


pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
... povesti

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Las' ca  iti fac in ciuda si mai rau ... pregatim, rasucim, venim ... sa vad ce mai zici tu dupa aia ...

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu car acel motor asa cum la vapoare se cara colaci de salvare. Este colacul de salvare al mashinii. Car cu mine piesele care imi pot imobiliza mashina: motor, planetare, bobina, bujii... chestii de-astea. Cu cutia stricata, mergi. Cu frane proaste, mergi. Cu motorul defect shi fara altul de schimb la 650 km de Strasbourg sau de Nadlac, adica prin Austria, pe la Viena, ai belit belibardosu'.... Se cheama ca ai pierdut mashina. Eu nu am decat RCA iar recuperarea, repararea mashinii defecte, acolo, e f scumpa. Firma de remorchere care m-a recuperat asta-vara cu Golful de pe autostrada avea shi o curte mare cu mashini strivite, presupun abandonate de oamenii care nu shi-au putut permite transportul pana acasa (asigurarea de acolo acopera de regula transportul la sediul "remorcherului" sau la cel mai apropiat reprezentant al marcii) shi repararea asa ca mashina a pierit.
Ce, voi credetzi ca imi convine sa car 70-80 de chile de fiare dupa mine, asha de drag?


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...eeee, nu-ti convine da-ti placee... ...dar e ciudat, tocmai daca ne gandim la ce zice tipatescu: masina cu mo. superverificat nu se poate strica...Atunci?? ce rost sa il mai desfaci daca tot ai motor de schimb??no??
..e, la 650 km de bucale pui laba pe tel si suni un prieten... care te poate trage c'un motor de doo mii... si te coasta doar benzina, pe care o scuipi din rezervorul tau...


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Citeste bine, n-am zis 650 de Buc, am zis 650 de Nadlac sau Strasbourg, adica in plina "pustietate". La mijloc.
Buc-Str 1900, Buc-Nadlac 590 deci Nadlac-Strasbourg aprox 650.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
angelinno
Vizitator



Salutare,
Imi place la nebunie titlul asta.Se zice despre noi,barbatii si poate si broscarii ca odata cu varsta cresc doar dimensiunile si preturile jucariilor.E bine sa visam,chiar daca multe dintre vise vor fi sacrificate din diferite motive mai mult sau mai putin materiale,mai mult sau mai putin subiective sau obiective.
Mi-am luat o broasca (prima)prin 1996,nu stiam mare lucru despre ele,seria de la motor fusese stearsa cu flexul si poansonata artizanal.Eram mai tanar si mai nepriceput,aveam de la plantatie alt fier cu care faceam caramida,mi se parea ca am tot timpul din lume la dispozitie.Am desfacut-o bucatele,de multe ori etichetand si desenanad unele repere si locurile unde trebuiau montate.Noroc ca fusese bine pastrata si in afara de vreo 2 petecute cata o cutie de chibrituri pe la pedelier si un strop sub rama lunetei nu am avut de sudat.
Plantatia pe care faceam caramida era un curcan gras,gaseam oxigen,carbid,vaselina,tabla ,suruburi,piele,caucioace,strug,freza,raboteza,honuit,nituri,tevi,cupru,forja,in fine orice rahat la bani putini,putini de tot.
N-am reusit s-o inscriu,RAR-ul,nu era net,nu prea erau telefoane mobile asa ca am vandut-o.
Anul ,trecut,asa cum mai povesteam fiind imobilizat 4 luni in urma unei vizite la Bagdasar-Arseni,tot vedeam discovery,criza broscutei,si fritz ala de ciordeste masini si le reface prin america
Si mi s-a pus pata.Mi-am luat frantuzoaica asta(1200 de iepuroi)si aveam ganduri mari sinistre ca operatia lu Ciomu.Am descoperit celalat forum,am vazut ce a facut neneaVictor(  ,nebun om=jos palaria,si neneaBobo si mai multi)si acu si io vreau ca si taraboanta mea sa arate vreodata ca ale lor.
Visez,visez,...
S-aveti drumuri bune!


pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...mersi! visatu' e la liber...

..sapt. asta merg la tzara sa montez/verific/probez mot. de rezerva-- ala care a avut injectie pe el si de care mi-a zis un broscar care i-a scos o chiulasa ca se pare ca tocmai fusese refacut (motorul...). Chiulasa era super-curata, boboc.Toba era super-ok, am pus-o pe asta galben... Pozibil, chiar, ca sa il las pe masina si sa plec cu el la drum.

...650- de sus in jos, tzac-pac, naibii, vin si te trag...ASTA era de retzinut, nu rahaturile astea matematice cu cifre... Numa' sa-mi zici  (pe) unde...


pus acum 13 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la