Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
anonima2008
Femeie
19 ani
Bacau
cauta Barbat
22 - 43 ani
Aircooled Forum / SCULE SI DISPOZITIVE / Scule de stringere/desfacere Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Gasesc util topicul asta intrucat am vazut in comert tot felul de chei pneumatice ... si ma intreb cat sunt de utile ..  ma bate gandul sa iau asa ceva.

Marele dezavantaj este ca sunt utile mai mult la desfacere ... unele chiar neavand si functia de stringere ... in plus nu pot stringe la un cuplu modificabil ... in principiu string la cuplul maxim, sau la citeva din cele max- 5 trepte pe care le au (unele nici nu au trepte de stringere !...).

In gnereal preturile sunt de pe la 1 mil pina la 6 mil ... depinde de producatori/vinzator ...
Am vazut intr-un singur loc o scula din asta de avea un cuplu de 1300Nm ... dar cerea 650 roni pe ea vinzatorul ...
marea majoritate merg pina la 350-400Nm ... si sunt in jur de 2-4 mil ... si mai sunt unele ca un levier dar astea din cate am vazut tin doar pina la vreo 60Nm ...

Am mai vazut o scula- de data asta electrica pe 12V - un einhell , de merge pina la 250-300Nm ... (m-am uitat de doua ori, am crezut ca nu vad bine ...)

Cred ca principiul lor este percutia pneumatica.

Cat sunt de utile ? A folosit cineva ?
Care sunt cuplurile uzuale de stringere la piulitele alea stelate de la tamburi (broasca de ex) ? Sa-mi fac o idee.

Eu ma gandesc ca sculele astea sunt utile cand ai de-a face cu suruburi ruginite ... sau piulite imposibile. Bine, n uneg ca exista si metode ciobanesti de desfacere (ciocanul si dalta, incalzit-ul cu autogen-ul, sprai degripant sau motorina/ lichid de frina).

Sunt foarte curios daca se merita si cat de eficiente sunt.

PS ! Acum am vazut, am gresit, poate un moderator sa mute la "scule si dispozitive" ? E mai bine acolo ...

Modificat de tipatescu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710

tipatescu a scris:


Care sunt cuplurile uzuale de stringere la piulitele alea stelate de la tamburi (broasca de ex) ? Sa-mi fac o idee.

Piulite crenelate, vrei sa zici.

350 Nm (35 mkg)


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
un om pe o ranga de 2m 
eu am exagerat odata si i-am f...t filetul


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu am o unealta pneumatica cu impact, cu patratul mare de 25 mm parca, dar consumul de aer e enorm, tre' puse rezervoare pt a putea lucra cu ea cu un compresor mic. Este noua, am shi prospectul. Nu shtiu daca este MI 240 sau MI 420. Cuplul este 25 daNm la 240 si 85 daNm la 420 iar consumul de aer 0,9 respectiv 1,2 Nm3/min!!!!
Este din 1987, NOUA, shi a fost cumparata de ITB cu 3875 lei ceaushishti , dupa care a zacut intr-un dulap unde am gasit-o eu. Nu mai figura pe nicio evidentza.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459

BubuL a scris:

350 Nm (35 mkg)


Cred ca e o eroare de conversie aici, desi grosso-modo, face mai reala echivalenta mentala rapida  cu greutatea unui om de 70kg care sta pe o parghie de 2m. Insa matematic, N e diferit de kg :
Uite aici

si e explicabil, daca tinem cont ca Forta de greutate (masurata in N) e legata de fapt de g (acceleratia gravitationala) prin m  (masa). Si g = 9.8 ... etc.

Multumesc pentru raspunsuri,  imi sunt foarte utile ... Ma tot coiesc sa iau o decizie !


MishuL a scris:

Cuplul este 25 daNm la 240 si 85 daNm la 420 


Ce-i aia 240 si 420 ? Se poate schimba asa ceva la scula ? 

Modificat de tipatescu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
Nu e nici o eroare, e cel mult o rotunjire in kilograme-forta metru. Am facut cu Convertorul meu si mi-a iesit: 35,69 kgf × m. Iar valoarea de am dat-o e dintr-o carte nemteasca.

pus acum 14 ani
   
razvan c
Broscar pasionat

Din: bucuresti
Inregistrat: acum 15 ani
Postari: 424
am o astfel de scula este hazet foarte utila dar nu o recomand daca nu ai compresor puternic cu motor trifazat si rezervor mare.cele din comert nu fac 2 bani cine vrea sa cumpere sa cumpere marca consacrata:facom,hazet, chicago-pneumatics la care pretul variaza de la 250-400 euro altfel o sa ai para rau de banii dati.

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

tipatescu a scris:


Ce-i aia 240 si 420 ? Se poate schimba asa ceva la scula ? 

Modelul. Asa scrie pe ea. Inca nu shtiu care model il am, prospectul e comun iar unealta e cam ingropata, dar nu rau.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
am si eu o "cheie" de-asta.
compresorul cu butelie de 200 litri cu debit de 240l/m nu o duce...
asta daca o folosesti intens.
daca doar desfaci o piulitza din an in pasti merge desi nu prea vad rostul sa freci compresorul sa umpli butelia cu aer doar sa desfaci un surub....
cheile astea is pretabile cand ai un service auto si compresor pe masura
altfel nu-i vad rostul
asta e parerea mea


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459

UVeul a scris:

compresorul cu butelie de 200 litri cu debit de 240l/m nu o duce...

pai exista si compresoare mai mari de 200l ? Mie mi se pare imens ...


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
La mine la serviciu compresorul e cam cat busul meu, rezervoarele au 1,5 m diametru shi inalte cam de 7 metri, facute in 50 shi ceva de Sovrom nu-shtiu-cum, iar debitul compresorului este de ordinul Nm3/SECUNDA

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...poi d'aia se si inchide URAC-ul, din cauza consumului facut de compresorul ala...
--inseamna ca o potzi folosi NUMAI la serviciu...


pus acum 14 ani
   
UVeul
beetle maniac

Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
@tipatescu:
eu nu vorbeam de volumul buteliei ci de posibilitatile compresorului.
ideea era ca la un compresor de-asta de 2oi lei din comertz nu prea merge sa folosesti scule de-astea fitzoase.
pentru asa ceva trebuie musai sa-ti iei unul de uz industrial care cam ustura la buzunar 


_______________________________________
Brotacel 1302,5 1970 1600cmc
BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Da, am inteles asta, scuze ... eu nu pricepusem ca mishu vorbea de alt tip de compresor ... cele din comert in mod uzual nu au mai mult de 200-250l ... de asta eram nedumerit la ce compresor se refera si ce compresor a incercat el.  Oricum stiu ca butelia foloseste pentru a regulariza presiunea intre momentele de nefolosire - e doar o zona tampon ... important e debitul.

Acum, ca idee, e clar ca daca ai o butelie de 50l incarcata la 6 bari, probabil ca o sa folosesti la scula aia 15 sec ) si dupa aia trebuie sa o umpli ... sau daca compresorul incarca cu 300l/min (putin probabil) poate sustine prin capacitatea de incarcare debitul ...

Pe de alta parte, imi e clar si ca nu folosesti o scula din asta tot timpul ... doar cand ai suruburi zdravene de desfacut... apoi daca nu merg in alea 15 secunde aplici alta tehnica ...

Dar am luat in considerare ce spuneti si voi. E mai mult un moft ...

Cred ca in cel mai rau caz ma orientez catre unul electro-pneumatic alimentat la 12 V .. .si daca duce si peste 250Nm ar fi fi util, ma gandesc ...  (350 ar fi ok).


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mai frate, da' ce naibii tot desfaci acolo de-ti trebuie scule d-astea?

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Uite, de ex, am doua piulite crenelate la un Renault Twingo, pe roata din fata, strinse la un cuplu de 25dNm (asa zice manualul ca ar fi) ... Eu am incercat cu o ranga de 1m ... dar nu am pozitie buna ... sau si piulitele sunt de coma, din fabricatie caci trebuie inca un omcare sa tina apasata cheia pe piulita  (cat de bine poate sa o faca ? ) si unul sa sara pe ranga ... Am incercat asta cu Ilie si n-am putut ... Am renuntat ... ca-mi venea sa o desfac cu dalta si ciocanul (nu stiu cat de multe sanse aveam totusi) ... si ma tot intreb daca o scula din asta pneumatica face viata mai usoara in anumite cazuri ... E doar o intrebare .. .daca as avea sa probez una sa vad cum este ... mi s-ar mai usura inima.

La renault am renuntat deocamdata ... din cauza aia stau cu rulmentii in buzunar si tot visez ca apuc sa-i schimb ... ca pentru a schimba rulmentii la masina in cauza tb si sa dau jos mai multe ... si-mi mananca cel putin o zi ...

Modificat de tipatescu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai du-te cu masina la o vulcanizare, da' tre' sa vezi daca au cheia care vine pe piulita ta, si-ti faci o idee... Ia o ranga mai mare, chestii d-astea. La 25kgm ar fi trebuit sa se desfaca. Incinge-o nitel, chiar cu un arzator cu gaz merge.

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Uite la asta cu vulcanizarea nu m-am gandit ... Chiar am cunoscut recent pe unii mai de treaba la care m-am abonat ca tot am obiceiul sa dau cu rotile prin santuri ... Multam de sfat. Cu ranga mai mare nu cred ca merge ... ori se invarte roata cu totul ori scapa ranga de pe piulita

Modificat de tipatescu (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Tre' sa tzina cineva pe frana ca sa nu se invarta roata.
De cat e piulitza? (hexagonul)?
Referitor la cheia mea cu impact: daca ea papa 1 Nm3/minut shi eu voi avea rezervoare cam de 200 litri, iar cheia vrea minim 6 bari, atunci fac asa: umplu rezervoarele la 10 bari, leg unealta la ele cu un furtun cu DN suficient (racordul buteliilor are M22x1,5 iar unealta vrea DN16, deci pot asigura un DN16 de la rezervor la unealta) shi atunci pot trage cu ea, pana scade presiunea pe la...5 bari, cateva secunde. Suficiente.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
"Tre' sa tzina cineva pe frana ca sa nu se invarta roata." Buna idee si asta ... desi ar trebui sa mai adun un om

Piulita cred ca-i de 26 - nu sunt sigur, nu mai tin minte. E mai mica decat aia de broasca de la spate. Cumparasem si tubulara din comert ca tot ce aveam printre chei nu era destul de adinc ca sa prinda bine piulita si scapa ... dar tot degeaba. Acuma am uitat-o in bus, la Tg-jiu...  pina o aduc, mai trece o saptamana, doua.


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
26??? Ciudat, dar tot ce se poate, eu ca sa dau cutia jos la Golf am cumparat in Frantza tubulare de 16 shi 18

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Da, de 18 am fost si eu nevoit sa iau tot pentru treaba asta ... cam toate suruburile mari sunt de 18 ... si nu aveam decat o inelara ... si trebuia sa mai tin cu una piulita sa o desfac ... Apoi mi-a zis fratele lui Iliutza ca la masinile astea franceze cheia de 18 e de baza ... nu am crezut eu prea mult da uite ca si tu imi confirmi ...

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Golfu' nu-i frantzozesc

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la