Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Sophya 25 ani
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 54 ani
Aircooled Forum / TUNING / suflet 1.6 tuning Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini: 1
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
bun !
de ce elemente sunt nevoie pentru un 1.6 tunat,axa came,chiulase,set,carburi,ambreaj,cutie etc etc.
cea mai buna combinatie pentru un consum mic si performante cat de cat si cea mai buna combinatie cu un consum mai maricel dar performante foarte bune (consum direct proportional cu performantele,nu invers...)


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu vreau sa par sarcastic sau zeflemist dar daca ai purces la tuning de la carburatoare titlul e bun "suflet tuning"....tuningul dupa parerea mea porneste de la o bucata de hirtie si un creion si multe multe calcule..este ca atunci cind ai face alt motor de la zero...baza este un bloc motor bun si dintr-un material care sa suporte eforturi mult mai mari in lagare decit unul normal si un arbore cotit cu contragreutati..biele cu alt profil transverasal la care modulul de inertie static sa fie cit mai mare pentru a suporta forta detentei pistonului... pistoane de un anumit tip, spre exemplu forjate cu fusta scurta pentru a nu avea forta de inertie mare la turatii si implicit viteze ale pistonului mari..diametrul pistonului care reiese din ceva calcule de putere ... apoi chiulasa, diametrul supapei de admisie, corelat diametrul supapa de evacuare compresie, dupa care iar calcule de putere, etc .... la sfirsit carburatoare

cind faci un tuning nu te gindesti la consum.. ala nu e tuning e optimizarea functionarii...


pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Bogdan, ia-l usor ca e inca mic si foarte entuziast, mai are multe de invatat .
Am vorbit de mai multe ori cu JPG si ce vrea el e sa fie un pic lamurit cum se face, care e calea cea mai buna, asa un pic de scoala
Eu nu pot sa-l ajut, eu stiu cum e cu motoru standard la imbunatatiri si performante sunt depasit, recunosc.
Da daca poate cineva sa-i dea acolo ceva sfaturi ca pentru un incepator i-ar prinde foarte bine, asta si cauta el. 


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
Homeboy
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 18
  ....cu asta l-ai bagat doar mai mult in ceatza!

_______________________________________
Fier-1302
Plastic-GTI Tfsi
Bisnitzar

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
...nici nu mai stiu ce sa intreb si daca sa mai intreb...sper ca e bine ce urmeaza...: bagdan bus,stiu ca te pricepi si stiu ca nu ma pricep.cu consumu` asta n am treaba ... normal ca daca doresc performante e nevoie si de hrana...dar majoritatea pe care intreb se rezuma la consum.eu am un AS 1.6 pe care nu vreau sa l alezez,deci marimea maxima fiind 1678 cc fara alezare(parca)dupa aceea axa cu came...w110 ? chiloasele 044 care sunt foarte scumpe DAR ! cele originale se pot aleza din cate am auzit...cu carburatoarele n am fost lamurit de absolut nimeni...si arborele cotit niciatat.eu stiu ca de aceea sunt forumuri si topicuri...sa intrebam si sa aflam si sa invatam de la cei superiori.

Modificat de JPG (acum 16 ani)


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai daca baiatu vrea sa invete...ideea e sa porneasca in felul urmator...

1. cauta o perie de sirma de curatat pusca .. nu ride .. pe la vinatori gasesti una de pusca cu brenic sau cu alice.. d'alea cu teava groasa
2. ia-ti de pe piata o freza electrica e cam 50 lei la metro...merge si cu bormasina.
3. pune peria in freza si lustruieste galeriile de admisie din chiulasa bine .. la luciu.. si daca poti sa mai iei si un milm din ele e si mai bine

asta e cam primul pas .. fa citeva probe cu masina si zi ce simti...dupa aia iti mai zic si altele

L.E.,.fara ofensa si fara linsori cred ca aici nu e nimeni superior .. numai ca unii au mai multa experienta si scoala .. ideea de baza a comunitatii e sa punem tot ce stim in comun


lasa axa cu came mai incolo...uite un site care un pic te va ajuta la socoteli


Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
problema e ... ca blocu` motor i mi este pe scaunu` pasagerului frontal.planul fiind astfel : adunarea pieselor potrivite,modificarea pieselor care necesita procesu` si asamblarea lor.


stiu.mi ar place si mie sa incerc experimentele,dar ``statul`` la bloc nu mi permite,acestea fiind mejterite de catre dom` mecanic.

Modificat de JPG (acum 16 ani)


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
IONUT05
Broscar pasionat

Din: Zalau
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 774
hai k ma bag si eu   numai k eu chiar nu stiu de vreun vanator. altundeva, nu gasesc perie din aia? am si eu un 1.6, dubla admisie, nu stiu daca e as... oricum, e de bus 

_______________________________________
YamahA4Life

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jpeg...pune tu singur minuta .. du motorul pe balcon sau in beci.. sa-i simti tu maruntaiele, sa le pipai, sa le montezi la loc si sa-ti imaginezi piesele pe care tocmai le tii in miini se invirt la viteze ametioare.. lasa-l pe dom mecanic  fa singurel motorul... oricind aici pe forum vei avea nevoie de un sfat daca te incurci la ceva, vor sari cel putin 10 sa te ajute.. pune tu minuta si fa-l, ca sa intelegi cam cum e inauntru, ca sa intelegi ce este tuningul.. dupa ce o sa ai rezultate o sa-ti creasca aripi de boeing... lasa-l pe dom mecanic pune tu mina...ai tot sprijinul nostru...


ionut.. perii de curatat arma gasesti .. in armata sau la magazinele de profil

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
jpg


da,asta ar fi un vis pentru mine,un vis frumos...
apartamentu e inchis...deci NO balcon...n am mutat de 2 ani deci am venit tarziu in blocu` asta...pivnita 0...garaj in mures nu se poate,doar de la 5 mii $ in sus...asa ca...

mai ales ca am 2 motoare ,cel de 1.3 ce e pe masina si cel de 1.6 pentru ``tuning`` deci am pe ce invata...

Modificat de JPG (acum 16 ani)


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
in bucatarie intr-un coltz.. undeva .. speli piesele afara si le aduci curate in casa  ... in parcare doar montare.. ia si tu legatura cu JAN cu FIKAT sa-ti explice ei cum se face ....ideea principala este sa faci tu motorul ca sa iti dai seama cam pe unde se poate umbla, prima data la partile mecanice principale si apoi la cele auxiliare pentru un optim sau un tuning...

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Mai da de ce nu cauti tu un broscar prin zona ta, poate faceti o mica asociere, tu vi cu material didactic el cu un beci/balcon ceva acolo, ia fa niste cerecetari 

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
da,este un broscar,care mai mult pe ``afara`` e...dar si el duce motoru` la acelasi mecanic la care vreau sa l duc si eu _care_ se ocupa cu astea de cand lumea...mi ar face mare placere sa l desfac si sa l invart pana iasa ceva,dar daca nu mi permite mediul,ce sa fac...mama a urlat cand am adus delcoul in casa...si spalt si lustruit si schimbat platina...dapoi la chiulase. acuma ca am ceva banuti ma gandeam sa mi adun piesele din germanii,americi,ungarii...si pe urma o sa vad cu asamblarea lor.te rog...daca sti de ce am nevoie spune mi.  ``ideea principala este sa faci tu motorul ca sa iti dai seama cam pe unde se poate umbla`` STIU dar daca nu mi permite mediul ... 

-axa cu came w110? cu decalaj de 284
-set motor mahle de 1678 thick wall sau normal ?
-chiulasele 044 care sunt foarte scumpe,cele originale nu se pot aleza la marimi asemanatoare cu cele 044 ?
-arborele cotit...nu stiu
-biele manivele?
-placa de presiune tip soare...si volant (200mm)
-carburatoare EMPI HPMX ?




_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
stai stai, incet... trebuie sa stii inainte ce vrei.. si cam la ce turatie si putere vrei sa ajungi.. cam ce buget ai .. si dupa ce calculezi un pic cursa si diametrul pistonului .. iei firmele si vezi cam care sint ofertele... arborele cotit dupa mine ar trebui sa aiba manetoanele de chevy ca sa iei si biele de chevy.. trebuie sa vezi si lungimea bielelor ...si pentru astea este un calcul de optim ..si pentru a alege camasile, adica lungimea lor... bielele, adica lungimea se alege in functie de raportul dintre diametrul pistonului si cursa pistonului exista niste tabele .. o sa ma uit in cartile mele...apoi se alege de pe piatza ceva ce se apropie de dimensiunile care reies din tabele.. bielele de chevy au un profil I special ..si de aceea suporta bine fortele de compresiune datorate detentei...

pistoanele .. nu prea ai variante multe de ales.. iei ce este pe piata dar musai sa nu fie turnate sa fie formate sub presiune adica forged.. sint unele pistoane cu 4 segmenti.. sint mai grele un pic decit cele cu 3 dar asigura compresie mai buna.. altele cu fusta foarte scurta dar mai usoare.. segmentii de ungere sa fie din tabla ondulata uflex segmentii de compresie si cel de foc de duritati diferite si cromati dur ...

chiulasele.. cauti sa cresti in diametru supapa de admisie si corelat supapa de evacuare raportul dintre diametrele lor este intre 1,1 si 1,5.. e bine sa fie cit mai mari sa asigure o umplere cit mai buna a cilindrului si implicit un spor de putere.. la fel la chiulasa majorate gaurile admisiei si evacuarea cu o freza de mina si multa pricepere si apoi lustruita admisia pentru o curgere cit mai buna a amestecului...aripioarele de racire foarte bine curatate si de asemenea aripioarele cilindrilor de bavuri de turnare


la axa cu came e mai mult de vorbit.. asa ca o lasam pe alta data.. carburatoarele de asemenea aici e si mai mult de vorbit pentru ca sint sisteme hidro-pneumatice complexe si alegerea lor e legata de regimuri de functionare turatii supape viteze ale pistonului etc....


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
buget :25 de mil...pt 2-3 piesutze...dar bine ca sunt,buuuuun deci tre` luat fiecare cuvant in parte calculat bine,cautat in dictionar si inteles...

_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la banii astia zic.. nu te baga la tuning .. mai bine fa-o stock sa mearga bine si bucura-te de ea...ce ti-am scris mai sus de duce catre fo citeva mii de euro ..nu merita . de banii astia faci multe mii de km

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
da ma gandeam la rezultatul asta...dar nu sunt banii pusi pentru masina ,sunt banii pusi pentru inceperea unde i masini...e un punct de pornire.Cum nu am un loc de munca..sau am,da inorice caz i mi vine salar 30 de ron pe luna.in fine totusi vreau sa stiu ce mi trebuie si sa trag o linie sa am idee ce bani trebuie si cum gasesc piesa sa o achizitionez.


deci primul si primul lucru pentru inceperea de tuning al unu motor AS 1.6 este :

Modificat de JPG (acum 16 ani)


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
frate e unu dincolo care are un topic "pregatire pentru un super bug".. felicitari ... dar de ceva timp se pregateste si tot nu ia startu'.. cumpara de-a valma tot felul de piese lucioase de care nu are musai nevoie si se tot codeste sa ia esentialul..ca esentialul te arde la buzunar...lasa tuningul cu lautari sau de opereta .. fa motoru cu dom mecanic temeinic.. fa-l sa cinte si dupa mai vorbim si de alte divaisuri care sa-i creasca un pic puterea...


ia-ti o axa w100 sau vz14 vz15 asu fk65 fk7 ... astea sint pina in 1600 ...si iti asigura si o stabilitate buna si la relatiu.. nu te arunca la w110 care e optim pentru 1900 cmc....

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
ori fac motoru in 1432432123432 ani ,da il fac calumea,ori nu fac nimic,intre nu exista


da am vazut ca w110 e cam mare decalaju..deci pt inceput un w100 sau celelalte modele.

Modificat de JPG (acum 16 ani)


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici niste blocuri motor mai bunicele si mai potrivite pentru tuning


ia vezi poti sa te incadrezi???

si niste seturi  complete de cilindri pistoane biele si camasi



.. daca te uiti in tabele durata deschiderii supapei de admisie difera 270 286 etc. axa w100 optim la tine .. pentru ca vei folosi masina si in oras si afara

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
Homeboy
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 18
  daca stie omu sa citeasca,is multe acolo din ceea ce i-ai spus pina acu....

_______________________________________
Fier-1302
Plastic-GTI Tfsi
Bisnitzar

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
da pe blocu asta de 1.6 + axa cu came w100 + set...dar setul...eu ma gandeam la un 1678 dar nu prea am gasit cu tot cu biele

_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
vezi, deja ai inceput sa faci compromisuri....merge si blocul de 1,6 de bus.. ca o paranteza am sa vorbesc intr-un topic mai incolo despre bailagare si am sa pun poze despre un bloc la care s-au facut bailagare pentru intarirea palierului 1 adica cel de linga volant..caut acum pe cineva sa imi faca asa ceva chiar daca blocul meu de 1200 nu are palierul dus.. si gata paranteza.....deci poti si asa cu 1600 dar sa nu te duci peste 5000 rotatii....te arde axa asa tare ca despre arbore cotit si biele nu intrebi nimic....

pentru ca masina ta sa fie si una buna si practica si nu numai pentru a-i sodomiza pe cei cu logane ... axa buna ptr tine este w100 pentru ca nu trebuie sa umbli la culbutori.. ca daca vrei sa umbli, se schimba treaba


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
despre biele si arbore,ar trebui sa intreb ?la culbutori ar trebui sa umblu ? ce avantaje si dezavataje exista?

AS ul meu nu cred ca e bus,mai degraba 1303(74),nu sunt sigur
( AS 41      211 101 102 E )


-nu stiu...la chiulase daca se maresc gaurile care trebuie marite...nu stiu care... o poza cred ca ar ajuta mult...ar trebui sa se umble si la culbutori?

Modificat de JPG (acum 16 ani)


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
-chiulase 044 (la cele originale nu merita sa lucri nimic deoarece e mare dif . intre cele 2 modele)
-axa came w100 (276 grade)
-pistoane,cilindri mahle 1678(la asta i ti da si bolturile,nu?)
-arbore cotit .?.?.?(model)
-bielele manivele,cele originale rectificate,nu merg? o alta alternativa .?.?.?(model)
*pentru inceput piesele initiale cum ai zis tu,cu cele stralucitoare nefolositoare deocamdata n`am ce face.
*incet incet adun si piesele,secretul e sa stiu cum si ce i mi trebuie...


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jpg.. fara sa te superi si fara sa ma dau eu mare .. dar trebuie un pic sa iei si tu o carte despre motoare sa o rasfoiesti daca nu sa o citesti din scoarta in scoarta..


biela-manivela este un mecanism de transformarea, dupa caz, a miscarii din cea de rotatie in miscare de translatie, sau invers
biela este un organ de masina care face parte din mecanismul mai sus mentionat.. bielele nu se rectifica .. ci se echilibreaza static in functie de cele doua mase dominante care le compun masa piciorului bielei si masa capului bielei
manivela este un termen tot din mecanisme sau organe de masini.. aici la motor fusul manivelei se numeste maneton.. asta se rectifica ..

chiulasele se pot pastra doar daca se schimba: ghidurile de supapa, supapele si scaunele.. ... ce inseamna chiulasa de 044???....astept raspuns corect


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
ref biele rectificate, poate s-a gandit la eliminarea vreunei ovalitati a bielei la piciorul acesteia (vezi situatia cu biela de pe cilindrul 3 care sufera deformari); chestiune de care m-am lovit si am "rectificat-o"

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bine asta e alta treaba .. nu cred ca el o cunostea .. din moment ce rectifica biela manivela..

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
da,stiu ca am de invatzat mult,dat totul ce citest e in engleza sau germana,engleza merge,gemana nu,voi cu termini romanesti nu pricep absolut nimic.ar fi folositoare o schema a motorului desfacut cu toate denumirile lui
-chiulase ``de`` 044 ? nu stiu daca ``de`` dar stiu ca aceste e modelu cel mai reusit deaorece orefa o compresie mult mai buna fata de modelul standard,si foloseste bujii lungi.
RECUNOSC SI NU MA SUPAR CA AM DE INVATZAT,dar de unde ?


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cind ajung la mama.. adica la garaj o sa aduc acasa niste carti cu care ar trebui sa incepi, si am sa le pozez.. poti incerca la anticariat sa le gasesti..incepe tuningul prin documentare si nu te grabi sa aduni piese, care poate puteai foarte simplu sa le faci, sau nu iti sint de folos..un sfat pe care il dau si baiatului meu NU TE GRABI

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
merci,astept catile si titlurile lor,nu intentionez sa ma grabesc ci sa invat.auzi,tata insista sa schimbam motoru de pe masina (1.3-ul) cu 1.6 ele,dar asta nu stiu cum merge,vrea sa i dea jos uleiul sa curetze cu motorina si sa puna ulei nou carb si alternator,sa vada cum merge
-daca merge binisor,si il las pe masina si umbla,e posibil sa ridice cota de uzura ? sau mai bine sta in stand by


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daca tragi de volant si nu are joc transversal mare.. adica deloc...poti sa-i dai bataie...nu are ce sa se strice mai mult in el...cota de uzura a pistoanelor cilindrilor si cuzinetilor se "ridica" la fiecre rotatie a motorului... ideea este sa nu bata sau sa fac alte zgomote ciudate...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cartile cu care ar trebui sa incepi

suflet 1.6 tuning cartile care trebui incepi

49.9KB


pus acum 16 ani
   
fellix
Broscar nou

Din: Galati
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 41
O carte foarte buna

suflet 1.6 tuning carte foarte buna

30.8KB


_______________________________________
VW tip 2  -BUS T2a-Westfalia 1.6 sa   1967

pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
da,deci maine in piata la vechituri dupa carti 

_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Spor la gasit cartile.Si eu tre' sa ma apuc de studiat... Si apropos de carti, am o carte de prin anii '30 extrem de groasa si mare, de Friedrich Jung, in germana "fahrzeug technic etc etc" foarte interesanta. Are si scheme, grafice chiar si poze si abordeaza in general masini Mercedes si Auto Union. NU o vand, dar daca e cineva interesat o poate frunzari la mine, eventual putem face o copie.

_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
eee,ghinion,in piata nimic,dar am gasit ``Automobilul de la A la Z`` pe net...putine intradevar deorece e publicata in anii 80,am scris mail la tanti cu intrebare daca mai au stoc.


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu e neaparat nevoie sa fii proprietar .. exista si biblioteci ....eu am cartile astea vechi pentru ca eram preocupat de mecanica din frageda pruncie..si pe vremea aceea carti se gaseau din plin ...imaginatia nu puteai sa ti-o alimentezi decit prin citit

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
da,asa e dar i mi trebuie ceva timp sa citesc si sa recitesc,si.....

``ce i al tau e al tau``


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
crezi ca am luat pilule cu tuning si cu motoare.. tot de la citit, invatat, experimentat am plecat si eu.. facultatile mi-au dat directia .. restul din citit, documentat si pot sa spun ca inca nu m-am lasat .. pentru ca altfel ramin in urma.. pe vremea cind am inceput eu erau numai carti si piesele pentru care nu erau poze doar cu ochii mintzii le putei vedea .. tu ai net deci ai un spor de viteza

pus acum 16 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196

bogdan_bus a scris:

facultatile mi-au dat directia

Si zi ba, Victore, cum e cu facultatile-alea ?


_______________________________________


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bine ai venit jane.. astept un miel .. m-i se zice citeodata bogdan...din poaiana lui iocan

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
hm,bielele si arborele cotit sunt de diferite marimi,la ce se refera ???

_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la ce set motor preferi.. si la motoarele astea scrie undeva care biele sint bune la ce seturi motor.. unele vw .. si altele cu fusuri manetoane de chevy..

arborele dupa cursa...

Modificat de bogdan_bus (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite aici despre ce vorbeam.....

rides.webshots.com/album/549389125NKTBtd


pus acum 16 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
?

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

acum e mai bine???


pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si poza cu pricina

suflet 1.6 tuning poza pricina

69.2KB


pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
da,frumos,am sa incerc sa vorbesc cu omul

_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu, nu vroiam sa te trimit sa vorbesti cu el .. vroiam sa te uiti cam ce a cumparat el .. si cam ce iti trebuie tie

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
stiu,dar dupa poza...cum nu prea am vazut piesute in viata mea...nu mi prea pot da seama,oricum e frumos siteu trebuie sa vorbesc cu omul 

_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
una bucata 1.6 desfacut

suflet 1.6 tuning una bucata 1.6 desfacut invatacel

47.8KB


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
spalat,ce e de spalat...

suflet 1.6 tuning spalat,ce spalat... invatacel

38.8KB


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
uscat

suflet 1.6 tuning uscat invatacel

74KB


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
si pus la murat pana peste 2 sapt cand merge la Bistrita la rectificat

suflet 1.6 tuning pus murat pana peste sapt cand merge bistrita rectificat invatacel

38.3KB

Modificat de JPG (acum 16 ani)


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
volant 200 mm,mai tre slefuit un pic?e necesar pana la stralucire impecabila?

suflet 1.6 tuning volant 200 mm,mai tre slefuit pic?e necesar pana stralucire invatacel

43.3KB


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
volantul .. lasa-l asa ca se lustruieste singur...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
ok!

_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
deci,Solex-ul 34 pict 3  de la marius a intrat in faza de restaurare,asta o sa tina locu` dualelor pana cand prind ceva de lucru ($) sper sa iasa brici. 


-daca are careva un set de schimbabile la un pret bun...(pompitza garnituri alea alea)   

suflet 1.6 tuning pict 3  marius intrat faza tina locu` dualelor pana cand prind ceva lucru ($)

38.2KB


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
murdarici

suflet 1.6 tuning murdarici invatacel

40.1KB


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
sper sa mearga cum tre` 

suflet 1.6 tuning sper mearga cum tre`  invatacel

38KB


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
am terminat si carburatoru cu ajutorul mecanicului meu Laci a.k.a. Lotzi(desfacut tot spalat cu enshpe mii de solutii,reglat cat de cat,mai urmeaza pe motor),asteapta noul set de garnituri

Modificat de JPG (acum 16 ani)


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
JPG
invatacel

Din: Tg-Mures
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 166
si o poza 

suflet 1.6 tuning poza  invatacel

40.8KB


_______________________________________
...:::jpg:::...

pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la