|
da nene,toba nu e de competitie,chiar de are emblema vw pe ea,e cam obosita,tevile alea sunt adaugate,aveam odata niste tevi cromate,cu pereti dubli,cu niste orificii de jur imprejur da'n-as putea spune pe unde mai sunt sau daca nu cumva le-am dat la scrapp.Imi propusesem sa "pipai"la un cunoscator ceva fiare si poate sunt ceva ce m-ar coafa. Dane ,mersi de incurajari,ma mancau rau de tot talpile asa ca aseara am dat vreo trei ture cu ea.Am slabit un pic frana de mana,cam incalzeau rotile,baga chiar si caldura fara sa fi conectat tuburile alea de cosmar,mai pocneste din cand in cand la deceleratie ,cine stie in ce stare e platina ,da are viata in ea. Sa se stie:am o tentativa de garaj,numai ca e nefunctional,odata ca am curtea plina de buruieni si n-as mai vedea ciorba daca le-as strica bagand cotetul in garaj,apoi incaperea e mult prea mica sa mai si poti lucra la masina.Doi:am tot felul de cioabe,nefolositoare:schiuri,bete,clapari,scule de instalatii ,chei de niplat calorifere,bicicletele juniorului,placi,sanie,suporti de pom de iarna,aragaz,frigider(aveam in proiect sa produc un foisor unde sa se fiarba sarmale,zacusca ,caltabosi si alte cele care iti imput altfel toata bucataria si casa)si muuulte alte muulte fierotenii unele doar cu valoare de amintiri din tinerete.Deci,lucrarile la uaca le-am desfasurat sub cerul senin al patriei,in strada-la mine nu vin decat cateva masini pe strada-mai putin vopsirea,care a fost executata intr-o locatie doar cu electricitate. Buuun.Am inceput cand s-a desprimavarat,desfacand cu greu cateodata,bare,aripi,faruri,scaune,banchete,rezervor,fire,cabluri....Sasiul l-am curatat cu spaclul,cu peria de sarma,cu perie de platic pe flex,cu smirghel,ba si cu o dalta pentru lemn,pe care am ...bulit-o.L-am degresat cu diluant si i-am tras doua maini de grund,in straturi perpendiculare.Apoi,un strat de insonorizant si doua straturi de vopsea neagra alchidica.Pe ambele parti.Bara de directie,cutia de viteze,planetarele,talerele rotilor spalate cu apa sub presiune,cu soda,iar cu apa,apoi cu benzina si grund+vopsea. La caroserie,am indepartat zonele peticite cu doua-trei straturi de tabla,unde se acumulase ciuma nu alta,am refacut niste petice din tabla de otel dubludecapata de 1mm si sudata-din pacate cu clasicul autogen,pe la mine fiind foarte putini meseriasi care au argon si service-uri nu e decat unul...In treacat fie spus,patronul chiar m-a sfatuit sa n-o duc la el ca e muuult prea scump...Zonele greu accesibile le-am tratat cu ceva inhibitor de rugina de la Tucan,in satul asta cu vreo 8 mii de suflete nu prea sunt pravalii cu metalo-chimice si in reteau de hipermarketuri nu prea exista produse specializate.Am renuntat la sablare tot asa ca prin zona nu exista locatii care sa permita asemenea suprafete-sau nu stiu eu -si din ratiuni financiare... Aveam niste zone afectate si pe praguri,din pacate nu am fost prezent la lucrare si nu stiu cat de buna a fost treaba acolo,in fine si astea au fost peticite. Nemultumit sunt de usi,chiar daca au fost alamite,zonele inferioare,ca nu a respectat distantele si chederul intra foarte chinuit,si parca ar mai trebui reglate din balamale... Am curatat si grunduit contraaripile,interiorul usilor,zona inferioara de sub policioara(unde ar trebui sa fie)locasul banchetei si tabla dinspre motor.Apoi un strat de insonorizant si vopsea.Interiorul aripilor,curatat degresat,grunduit,insonorizat si vopsit. Zonele care necesitau un strat mai gros de chit,le-am degresat,le-am dat un spray cu spritz chit,apoi chit de fibra de sticla-ceva de la macaronari-frecate cu smirghel de 600 si apoi alt spritz-chit si chit normal. Am curatat si revopsit rezervorul si pragurile(scarile)insa nu am mai montat cauciucul ca parca ar trebui si lipit ici-colea si la -3 grade peste noapte adezivul nu s-ar usca corespunzator,treaba asta a fost amanata pentru vara. Am inlocuit chederele de la caroserie si aripi si motor,am curatat tamburii de frana,am inlocuit furtunele si conductele.Am curatat cilindrii cu lemn de brad si ulei de mecanisme fine.La vopsire nu am fost prezent,si iarasi sunt nemultumit ca s-a folosit smirghel de 500 si nu de 1000,1200 si 1500 din care cumparasem din abundenta.La o privire atenta se observa darele lasate de smirghelul grosolan.Nu stiu nici daca s-a dat peste toata suprafata cu spritz chit.Bun.Am adunat-o,am luat la mana,lumini,stergator,frane,semnalizare,etc.Este functionala.Nu am gasit o solutie sa idepartez cromul de pe oglinda si de pe semnalizari,spre a fi vopsite negru mat,la plantatie nu avem acid fosforic asa ca o sa incerc cu coca-cola.As mai avea ornamentele,reglaje la motorash si destul de urgent caucioace de iarna,plus tuburile flexibile de introbagat. Si bineinteles,alta tapiterie,alte chedere la usi,alte...alte,alte. Am investit ceva mai mult de 1000 de iepuri in manopera si materiale,se putea si mai bine insa am dat cu ochii pe foc.Am masina.Urmatoarele investitii peste vreo 8 luni cand nu voi mai munci numai pentru romgaz sau gdf sau omv sau cum i-o mai chema p-aia care ma jupoaie . S-avem drumuri bune!
|
|