Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Anne98 Profile
Femeie
25 ani
Buzau
cauta Barbat
25 - 50 ani
Aircooled Forum / Masina mea - Tip1 & Tip3 / BumBum Vw1200/1964 Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 ... 5
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Incep si eu prin prezentarea mea, dupa formularul lui MisuL:

Car'va'zica:
nume: RaduI
varsta: 38
domiciliul: Bucuresti Drumul Taberei
profesia: arhitect
starea civila: insurat, 2 urmasi
starea de sanatate: sanatos dpdv fizic
cetatzenia: romana
rezidentza:  romana
Parcul auto/moto:
- broscuta  1200, '64
- MZ ES 250 / 1960


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Poza cu cea care va fi subiectul topicului:

bumbum poza cea care subiectul topicului: admin.

58.8KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Inca una

bumbum inca una admin.

51.5KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 16 ani
   
IONUT05
Broscar pasionat

Din: Zalau
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 774
mai ce de scufitze rosii 

_______________________________________
YamahA4Life

pus acum 16 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Dupa o pauza lunguta cauzata de oarece probleme la capul sasiului (rezolvate de MishuL, mare METALIST !), din nou pe strada !

bumbum dupa pauza lunguta cauzata oarece probleme capul sasiului (rezolvate mishul, mare metalist admin.

55KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
.

bumbum admin.

42.6KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
.

bumbum admin.

29.3KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
.

bumbum admin.

40.5KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Concluzii:
Dupa atata stat, cam "freaca" franele, merge infranat dar nu exagerat, rotile fierbinti.
Persista problema veche: pe franare pedala de frana se misca "ondulat", adica o simt in talpa cum imi respinge apasarea cu o anume frecventa, la viteze mici numai - nu stiu daca m-am exprimat clar. Problema e cam de un an, am rectificat tamburii dar persista. Ceva idei ?


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
da jos motorul!

pus acum 15 ani
   
IONUT05
Broscar pasionat

Din: Zalau
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 774
si eu am aceeasi problema cu frana, chiar daca mi-am rectificat tamburii, si ferodourile sunt noi. exact asa patesc si eu. ce se poate face? daca dai jos motorul, ce faci pe urma?
mie mi se intampla si la viteze mari, si e brutal, tremura toata masina, cand pun frana de la 100 km/h  pe distanta scurta

Modificat de IONUT05 (acum 15 ani)


_______________________________________
YamahA4Life

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

IONUT05 a scris:

daca dai jos motorul, ce faci pe urma?

Mike face misto de anume persoane de dincolo care, la orice problema, cat de mica, recomandau datul motorului jos, daca nu o restaurare totala. Si de obicei problema se rezolva prin curatarea carburatorului sau a bujiilor ....


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 288
atunci cand a fost facuta rectificarea respectiva probabil ca nu a fost facuta centrarea si deci tamburele e rectificat prost.
daca nu sunt sabotii noi radu s-ar putea ca unul dintre sa fie deja pe nituri sau fier pe fier. daca in schimb ai schimbat si sabotii... raman sa inclin ca centrarea a fost defectuoasa.


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
n-am schimbat sabotii.
Mi-a venit o idee - sa nu fie un pistonas blocat. Vreau sa verific si asta. Combinat cu ce ai zis tu ..... Oricum, tamburii mei erau ovali de mult, dar nu aveam problema asta


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

RaduI a scris:

 
Mi-a venit o idee - sa nu fie un pistonas blocat.

mda, am verificat. Asta e, un pistonas blocat.


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 288
sunt curios daca doar deblocarea pistonasului iti rezolva problema. sa ne scrii ce si cum. spor si bafta.


RaduI a scris:

..... Oricum, tamburii mei erau ovali de mult, dar nu aveam problema asta

decat tamburi ovali mai bine o bruasca ovali zic eu 


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Pai fii atent la logica mea:
conditie: tamburi ovali.

1. Se aplica frana, sabotii se misca IMPREUNA sus-jos din cauza ovalitatii (vorbim despre rotile din fata). In pedala simt presiune constanta.

2. Am un pistonas blocat. Se aplica frana. Se misca doar un sabot, sus-jos. In momentul in care sabotul este presat de catre tambur din cauza ovalitatii, nu mai compenseaza cu celalalt sabot care ar trebui sa se deplaseze in sens opus, astfel creste presiunea in circuit iar eu simt pedala de frana ca opune mai multa rezistenta (intermitent)

Am desfacut ieri roata banuita, sa vad ce si cum. Tamburii sunt rectificati intr-adevar dar e posibil sa le fi rectificat numai rizurile, sa nu-i fi si centrat. Oricum, cred ca intr-un viitor se cer unii noi.

SAU

Misule, gasesc unii de 5 gauri la tine cu carne mai multa pe ei care sa se poata rectifica in tolerantele admise ? (rectificare la tine la uzina, profi )


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
sau set frana fata discuri CSP

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
sa stii ca m-am gandit si la varianta asta.

In fine. Am rezolvat rotile fata. La ambele pistonasele superioare blocate total - abia le-am destepenit, cele inferioare semi-blocate, abia se miscau, greu de tot. N-am facut inca proba de drum, mai am de umblat pe spate.


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai ar fi ceva tamburi, dar sunt fff ingropatzi in subsol- doar dupa WOB, sorry....
Mie imi pulsa dupa pauza de 2 luni din februarie-martie, cand am facut motorul. Ce-are, ce-are.... Am umblat pe spate la tamburi- totul OK. Zic: ia hai sa ma uit si in fatza. Si...ce avea? Intrase apa intre discuri si placutze si acolo discul facuse rugina. Cand venea zona aia in dreptul placutzelor, im dadea un zvac in pedala. Am dat cu shmirghel doar pe fatza accesibila a discului- s-a diminuat, apoi am mers pana in Frankreich si a disparut total.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Nu fuse cazul la mine - au aparut pulsatiile intr-o perioada in care o foloseam cel putin la 2 zile

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Dar au aparut imediat dupa strunjire, sau fara nicio legatura?
La o adica adumi-i sa-i pun pe strung, sa-i verific si eventual sa pe mai ia un shpan miiiic, daca e cazul. Daca e, mi-i aduci 2 cate 2, odata fatza, pe urma spatele.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Au aparut inainte de strunjire si au ramas si dupa.
Pai nu ti-i-as aduce, ca sunt destul de subtiati, ce sa mai luam din ei, si vreau sa merg cu ea, de-aia ziceam daca n-ai altii pe care sa-i prelucram , sa-i si schimb cu ocazia asta.

(ma paste asfaltare prin fata garajelor curand, asa ca trebuie s-o am pe roti s-o misc cand o fi cazu')


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Paaai de dezgropat nu pot acumaaaaa..... Dupa 15 iulie....

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
da bre, atunci, ce, am zis eu ca acum ?

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ai pus niturile pop? Ai vacsit zona sudata?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
nituri - nu
vacsit - da


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
OK
Niturile... oricum sunt de forma, doar cat sa tzina apropiat sa nu intre mizeria.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Mai avem un pic si dam kilometrajul de la 0 

bumbum mai avem pic dam 0  admin.

33.5KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

RaduI a scris:

Nu fuse cazul la mine - au aparut pulsatiile intr-o perioada in care o foloseam cel putin la 2 zile


AM DEZLEGAT ENIGMA !

Dupa ce am rezolvat in urma cu 2-3 saptamani cu pistonasele blocate pe fata (operatie dupa care pulsatiile au continuat), zilele trecute mi-am facut timp ptr. spate.
Am desfacut si acolo. Pistonasele erau ok. DAR ! Un sabot era super-uzat la un capat ! (cel dinspre stea) - ferodoul avea cel mult 0.5 mm, foita !
Am inlocuit ferodourile pe roata aia si am comanda ptr. un set nou de saboti de spate (ambele roti).
Am dat o tura cu ea, nici vorba de pulsatii, franeaza "smooth"

pesemne ca acel sabot avea un comportament ciudat in timpul franarii, de acolo pulsatiile


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

RaduI a scris:

Mai avem un pic si dam kilometrajul de la 0 


99963

(am ramas fara baterie, de-aia a stat acasa cateva zile)


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
And counting 

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
da, am mai adaugat azi ceva, si mai adaug inca

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
la un moment-dat ...

bumbum moment-dat ... admin.

34.2KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
siiiiii .... s-a comis !
Am masina cu 0km    (de fapt, in momentul de fata are 00005)

bumbum siiiiii .... s-a comis !am masina 0km    (de fapt, momentul fata are 00005) admin.

31.2KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
E noua? N-o vinzi?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
"Ie" NOS

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

jan a scris:

E noua? N-o vinzi?


Ie ca noua ... avand in vedere ca 00000 aia inseamna 100 000 km reali (stiu sigur asta, sunt al doilea proprietar; primul e un prieten al socrului meu care a folosit-o destul de rar, mai ales ca sa iasa din oras cu ea - concedii, etc.)


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
foarte tare, esti la egalitate de km cu bubu, a carui machineta e cu 9 ani mai noua

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
m-au rupt caldurile astea ... hai domne, n-are careva fo' macara sa mearga, sa pot sa deschid si io geamu' ? 

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Si eu am aceeasi problema  deschid geamu mic da degeaba. Si mi-am si taiat mainile sa montez o macara care nu se pupa, e modelu' mai nou   

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai cu ambele triunghiuri merg si eu deschise, date peste cap, sa bage cat mai mult aer. In mers e ok, dar la viteze mici sau pe loc ...

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Asa merg si eu, in mers e parfum "aer conditionat" de miscarea masinii

_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Trapa aia de pe tavan e o inventie minunata...
Io ma rid cu dinsa mereu.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Pe a mea am astupat-o acu 2 ani, am ramas fara podele din cauza ei

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai stiu, c-am mai vorbit despre asta mai demult; a mea merge foarte bine si nu ploua pe linga ea. Secretul a fost chederul...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Datorita lui Peter (redpaprika), de astazi am iarasi macara ptr. geamul din stanga ! (prezentata de el cam ruginita si ca nu stie daca merge - sincer, am vazut doar o bruma de rugina pe ici pe colo iar macaraua functioneaza impecabil)

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
De cand s-a racorit vremea, am doua probleme:
- nu mai e foarte sprintena, asa cum era cand era cald; "nu mai are zvâc" - am rezolvat partial reducand avansul, acum nu mai da asa repede "in nas" la accelerari bruste. Presupun ca o fi de vina platina impuscata (stiu sigur ca asa e dar nu ma inghesui sa iau alta in asteptarea aprinderii de golf, nu moare daca mai merg o vreme cu ea asa

- "agata" ambreiajul ... adica la schimbarea vitezelor simt ca nu debreiaza complet la apasarea pedalei, o face pana la urma printr-un soc, zgaltaiala a masinii. De multe ori "caraie" cand bag a-I-a. Am reglat cablul, era foarte slab, acum tine pedala foarte sus. Problema persista.
Poate avea legatura cu vascozitatea marita a uleiului din cutie ? (nu vad alta legatura cu racirea vremii). Sau s-a f**t ambreiajul ?

(problema asta am avut-o totusi in fiecare perioada de toamna tarzie-primavara iar vara a disparut)


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
ieri broscuta mea a primit o aprindere "made by bogdan_bus":

bumbum ieri broscuta mea primit aprindere "made admin.

47.3KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
.

bumbum admin.

60.1KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
leaga firul ala pe care l-ai izolat cu albastru la plus adica la firul rosu...si apoi verifica incarcarea ...

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite si poza... ai lasat B+ in aer .. leaga-l si pe el

bumbum uite poza... lasat aer leaga-l

48.5KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
l-am legat, gata, acu' incarca

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
concluzii dupa primul drum:

- pornire rapida si ralanti stabil chiar in conditiile celor 7 grade care erau la 6.30 cand am plecat
- simptome de motor rece mult diminuate
- motor silentios atat in ralanti cat si in sarcina
- "usurinta" in miscare sporita a masinii. Nu stiu cum sa explic... raspunde rapid la accelerari, e nevoie de apasari mult mai mici ale pedalei de acceleratie pentru a se misca elegant.


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
dichisitule!

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ar mai ramine doar consumul de verificat daca a mai scazut??

mai sint si alte avantaje .. dar astea tin de felul in care sint facute piesele : bobina uscata, modul electronic de la instalatie de injectie cu tot felul de protectii, conectare simpla, piese de schimb pe toate drumurile etc

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
concluzii dupa drumul de intoarcere:

- dupa ce se incalzeste motorul ramane tot vioi dar parca nu chiar ca de dimineata, pe racoare. Presupun ca e chestie de reglare a avansului (l-am reglat dupa ureche dar are o plaja foaaaarte mare de pozitii in care motorul se aude bine)

- am aruncat o privire pe la motor dupa ce am ajuns acasa (drum de 30-45 min). Bobina foarte incinsa, nu poti tine mana pe ea. La fel si zona de tulumba din zona bobinei. E normal sa se incinga asa tare ?

- m-am uitat in zona presupusa ca de acolo ar lipsi capacelul ala spart. Mufa aia pare intreaga, nu pare ca ar lipsi ceva din ea !!! intr-adevar, seamana ca forma, dar aia e intreaga !


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
e normal sa se incinga  e vorba de piesrderile in fierul transformatorului bobinei.. daca ar fi fost ceva de la modulul electronic s-ar fi ars si gata ...taie firul rosu si intercaleaza o rezistenta de balast de 10 - 15 ohmi ... ori o iei de la alta bobina de inductie d'aia rotunda de la dacie sau alta masina, ori mergi la un magazin de piese electronice si iei una de 10 ohmi 25w arata dreptunghiular si este la exterior dintr'un material ceramic .... eu as incerca sa vad si care este tensiunea de incarcare sa nu depaseasca 13,6V ... totusi ceasul ala de dacie nu este un aparat de masura precis

in legatura cu "vioi" .. da e o chestie de avans ...


am verificat si la mine dupa 15 minute de mers ... la fel se incinge ... deci e normal .... aspectul asta nu l-am studiat, dar m-i se pare normal... bobina si modulul tau sint despastite si permit trecerea aerului, la mine au aripioare de racire... fa chestia cu rezistorul de 10ohmi ca sa ii mai scazi tensiunea un pic ...instalatia face o scinteie super chiar si cu o baterie de 9v .. se poate incerca...

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
si nu s-ar nimeri bine acum un avans reglat cu strobo?

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai e unica varianta pentru un reglaj corect

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
am avut vreo 2 drumuri de facut in seara asta. In prealabil am marit un pic avansul, parca se "infige" mai bine. Sunt curios maine dimineata in conditii de racoare cum o voi simti

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Da, e mult mai bine asa  perfect chiar !

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834

RaduI a scris:

Da, e mult mai bine asa  perfect chiar !



adica?? .. dezvolta


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai am zis mai sus: am marit un pic avansul, fata de reglajul "la ureche"; acum am demaraj bun iar viteza constanta de 60-70 o tin cu o apasare a pedalei de cca 1cm

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sa ai grija de ce ti-am spus cu fishele ... cauta unele de caltate si mai ales aia centrala ... eu am schimbat 2 saptamina asta ... bine, nici nu m-am ingrijit sa caut ceva de calitate... o afli ca s-a dus, cind incepe sa dea in nas si noaptea daca deschizi capota vezi scinteia intre fisha si ceva de la masa... alta treaba, bujiile, vezi cum le alegi si sa le faci distanta 1mm

astept sa imi spui ceva despre consum .....

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
fisa centrala e noua, asa cum mi-ai zis. Bosch. Mai am una de rezerva.
Bujiile sunt Beru (nu mai stiu codul, sunt cele recomandate ptr. broasca). Distanta dintre electrozi am facut-o de la inceput de 1mm.
Consumul ... deocamdata mai greu, il voi face dupa urmatoarea alimentare. Oricum, va fi extrem de aproximativ, nu fac plinul, ma voi ghida numai dupa indicatia acului din bord. (nu-i pot face plinul deoarece e "dusa" garnitura de la capacelul din rezervor, ala de care e prinsa sonda. Daca-i fac plin , plange benzina pe langa capacul ala. Si nici sa golesc rezervorul si sa vad cat merge cu 1l nu-mi permit, mi-ar fi neplacut sa se termine litrul ala in plin centru 


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Saptamana trecuta am avut masina blocata acasa. Nu pornea. Initial am crezut ca are ceva aprinderea cea noua, Bogdan insa m-a invatat unde si ce sa masor si totul era ok.
M-am prins apoi ca e chestie de alimentare. Daca turnam benzina direct in carburator, o lua.

Buuun. Pentru prima data in 15 ani, de cand am broscuta, n-am respectat principiul conform caruia de obicei ea nu porneste din cauze absolut banale. Asa ca m-am gandit ca s-a infundat conducta de alimentare.
Intai am pus un filtru intre rezervor si conducta. N-a mers.
Apoi am schimbat conducta cu una noua (conducta de Cu de retur, de dacie, 6mm pe exterior. am mai taiat din ea, ca era prea lunga)
A pornit si s-a oprit.
De fiecare data, la fiecare operatie, demontam pompa de benzina , lasand furtunele atasate si amorsam carburatorul. Pompa... pompa !

intr-un final ramasese pompa neumblata in ea. Am desfacut-o si ... catastrofa !
Sita, pe care o schimbasem in urma cu o saptamana era muci ! Topita de benzina, rupta, fragmente din ea intrasera la supape care nu se mai inchideau.

desfacut pompa, spalat supape, pus alta sita cumparata din alta parte, rezolvat. Acum merge tzutz.

pun poze cu sita buclucasa alaturi de una noua, calitativ mult mai buna ( e clar alt material)

bumbum saptamana trecuta avut masina blocata acasa. pornea. initial crezut are ceva aprinderea cea admin.

21.9KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
inca una.
mentionez ca nu eu am deformat-o asa, exact asa am gasit-o cand am desfacut pompa, contorsionata

bumbum inca deformat-o asa, exact asa gasit-o cand desfacut pompa, admin.

20.5KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
ce meduza...

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
da, o pastrez ca trofeu.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Mai bine du-te la Protectia Consomatorului sa inchida dracu' fabrica aia care face asha kkturi.....

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai si care e fabrica aia Misule, ca nu scrie nimic pe rahatul ala si nici ambalaj n-avea

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Imi pare rau ca ieri n-am apucat sa-ti vad broscuta decat in fuga. Cert e ca masina arata bine. 

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
era proaspat spalata  cand ai venit tu tocmai o stergeam

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cum se mai simte pacientul??/... cu aprinderea??

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Merge brici aprinderea. Imi permit si oarece slalom pe benzi acum . Au disparut si problemele de incarcare dupa ce am scapat de becurile cu halogen.
Consumul nu pot spune ca s-a redus. Poate si din cauza ca acum imi permit sa conduc oleaca mai sportiv


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
velo
membru

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 211
Dar la cat se cifreaza consumul, chiar si asa neredus?

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
n-am un calcul exact, nici n-am cum sa-l fac, e peste 10.
In vara era undeva pe la 8,5-9
Vorbesc despre un consum in oras, circul la ore de varf, adica cand lumea, inclusiv eu, merge /se intoarce de la munca


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
ne facem casa ... a ei inca nu e acoperita

ps: data din poza e anapoda. poza e facuta acu 1h

bumbum facem casa ... inca data din poza anapoda. poza facuta acu admin.

43.1KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
prima usa din dreapta e a ei

bumbum prima usa din dreapta admin.

33.5KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677

RaduI a scris:

concluzii dupa primul drum:

-
- motor silentios atat in ralanti cat si in sarcina
- "



care este explicatia pt care doar prin schimbarea aprinderii se obtine un motor mai silentios? am constatat si eu personal iar silviustan mi-a zis acelasi lucru.


pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai pesupun ca atunci cand se aprinde amestecul carburant exact cand trebuie, in fiecare cilindru, zgomotul e mai mic decat in cazul unor aprinderi diferite pe fiecare cilindru.

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 15 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Azi am mers in configuratia din poza, cutia plina ochi cu bagaje si 5 insi in masina - nu-i mare diferenta ca si comportament (demaraj, putere) fata de situatia cand sunt doar 2 inauntru :P. Evident, doar cu mine in ea zburda !

bumbum azi mers din poza, cutia plina ochi bagaje insi masina nu-i mare diferenta (demaraj, putere) admin.

46KB


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
am verificat si eu luna nasterii broscutei mele pe site-ul si... a iesit august 1964 ! Adica taman luna schimbarii de model ! (apare modelul '65 cu geamuri mai mari, taman ca ale mele)

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Bogdane, aprinderea aia combinata cu masina mea e precum vinul vechi: pe zi ce trece rezultate tot mai bune - consum urban 7,80l/100 !!!

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
chiar asa de mic ti-a iesit? cati km ai mers urban si prin ce oras (banuiesc eu ca Buc...insa pe unde prin Buc...ca daca stai in coloana bara la bara si mai bagi a1-a si mergi 1m si apoi iar stai si tot asa....)nu prea are cum sa dea acest consum.

a mea consuma in oras intre 10 si 11% la ultimele masuratori...insa nu m-ammprins eu 100% cum sa reglez la aecst delco avansul, la 0 grade la +5 la minus 5....inca nu stiu cum este mai bine...pe la minus 5 sau poate mai mult de minus 5 merge cam nasol,...acum sunt cu el la 0 si merge binisor...maine ma duc la BV si retur sa vad cum iese consumul...daca iese peste 6,5% intru in alerta...mie mi-a consumat afara cel mai putin 6%

mentionez ca eu fac consumul d ela plin la plin facut la fel de plin de fiecare data, pana da afara pe la stutzul de supraplin


pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eee .. hai ... nu ma mai lustrui atita .. ori ai vorbit cu mike? .... tine cam 25% de aprindere restul tine de carburator si de restul motorului ... cu injectie nu stiu daca vei cobori sub 7,5 .. ... dar mai cistigi la fiabilitate

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
nu te lustruiesc domne deloc. Ce e cu Mike ?

Toni: despre Bucuresti e vorba. Traseu: Drumul Taberei-Academia Militara- Opera-Piata Unirii-Timpuri Noi si retur. Odata la 2-3 zile merg si in Domnesti unde imi fac casa dar practic merg tot prin localitate, intrarea in Domnesti e la iesirea din Buc. E drumul destul de valurit pe acolo asa ca nu sar de 40-50 km/h.
Nu, nu prind mers din ala bara la bara gen dn1 zona baneasa-otopeni dar se intampla la 2-3 zile sa ma trezesc mai tarziu si fac bucata casa-razoare (~5km) in 30 min, apoi restul traseului (inca 8km) in 10-15 min. Iar spre domnesti se intampla cateodata sa ajung dupa ce a fost bariera si, da, prind coloana de-aia de care povestesti. Prind pe traseul asta (casa-birou) si zone in care ii dau lejer cu 60-70, in special pe splai. De ce ziceam faza cu vinul vechi: pe traseul asta aveam in martie-aprilie consum 9, in mai 8,5, acum 7,8.
Calculul consumului il fac precum zici si tu. Posibil sa fie si mai mic de atat, am o mica eroare de masurare a kilometrajului datorata rotilor usor mai mari in diametru (~5mm).

Avansul mi-l reglez "la ureche" - ascult mereu motorul in mers, pe la stopuri, vibratia transmisa prin schimbatorul de viteze si mai ales prin podea (am prins o smecherie de fo 2 ani: daca simt in talpa batai usoare in podea, neregulate, asta e semn de avans usor prea mare - la stop, evident, asta)


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
interesanta chestia cu avansul si cu talpa....o sa vin poate odata cu stroboscopul la tine sa vad cum este reglat avansul tau, eventual sa mergi un pc cu masina mea si sa vezi cu talpa ce simti.... azi mi-a zis bogdan ca ai aprindere exact ca a mea.....a vazut aprinderea mea si a vazut cum merge motorul si  a zis ca este bine reglat


astra dupa ce pana la Vulcan mersesem cu reglajul de avans zero la relanti, insa am constatat ca la 50-60 km/h la talpa incepea sa tzacane...asa ca la  vulcan am mai redus cu cca 5 grade,.....deci minus 5 grade avea avansul la Persani la Bogdan in curte....tot mai are din cand in cand un mic tzacanit....insa nu as mai reduce mai mult avansul pt ca nu o sa imi mai placa cum merge cum se infige...si asa este cam la limita "gustului meu"

referitor la consum....am mers 470 km de la plin, constant cu 80-90 uneori (rar) chiar mai mult, in localitati mai incet. Nu mai am deocamdata bani sa iau benzina ca sa vad cati litri a papat insa acul a a juns la liniuta de 1/4 de rezervor....deci sa zicem cca 30 litri...deci ar iesi6,38%...o sa vad cand oi avea bani sa fac iar plinul..


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
eeee, nu stiu daca as simti ceva la a ta, gandeste-te ca eu cu a mea suntem impreuna de 15 ani, ii simt cea mai mica schimbare de zgomot sau de vibratie. Poate nu m-am exprimat bine: stand la semafor, cu motorul cald (cu el rece n-am simtit asta) , cu talpa pe podea simt, in cazul unui avans prea mare, ca si cum ceva ar ciocani usor in podea, neregulat. Este, evident, o vibratie data de motor, dar nu se simte in masina mea decat in podea, nu in volan, nu in usi, numai acolo ! Posibil ca numai a mea sa faca asa, dracu stie, dupa atatia ani nu cred ca o caroserie reactioneaza la fel cu alta la anume chestii !

Aia cu strobo ar fi interesanta, sunt si eu curios. DAR ! De unde stii ca trebuie reglat avansul la 5 grade ? Unde scrie asta ? In toate manualele pentru motoarele noastre sunt date STRICT valorile avansului static, spre deosebire de motoarele mai noi la care vad ca recomanda toti NUMAI reglaj dinamic al avansului ! Cand eram cu aprinderea clasica, il reglam ca la carte, static, la 10 grade BTDC. Si simteam mereu vara ciocaniturile alea din podea, nu m-am gandit atunci ca ar avea vreo treaba cu avansul. Dar motorul mergea binisor... bine, nu se compara cu comportamentul lui de acum.

Consum afara nu stiu cat am, n-am mai scos-o la drum lung de ativa ani, am familie mare si bagaje multe de obicei, nu face fata saraca


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
fie ca il reglezi static la 10 grade fie dinamic tot 10 grade sunt....nu?

chestia cu minus 5 grade a scris-o RG pe unul din topice, nu mai stiu pe unde....nu stiu din ce carte s-a documentat, insa din cate il cunosc eu nu vorbeste aiurea niciodata (cel putin cand este vorba despre chestii tehnice)


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419

Toni a scris:

fie ca il reglezi static la 10 grade fie dinamic tot 10 grade sunt....nu?

chestia cu minus 5 grade a scris-o RG pe unul din topice, nu mai stiu pe unde....nu stiu din ce carte s-a documentat, insa din cate il cunosc eu nu vorbeste aiurea niciodata (cel putin cand este vorba despre chestii tehnice)


Chilton's repair & tune-up guide VOLKSWAGEN 1949 to 1971:

"Adjustment of ignition timing on 1967 and earlier engines must always be done with a test lamp. A stroboscopic timing light should not be used, as it will alter the entire setting range.
However, it is recommended that exhaust emissions controlled engines (1968 and later) and type 3 fuel injected engines be timed with a stroboscopic light"

Haynes VW 1200 BEETLE 1954 to 1977

Static ignition timing:
- 30 bhp: 7.5 BTDC
- 34 bhp to 1966: 10 BTDC
- 34 bhp 1966 on: 7,5 BTDC


Mike in topicul respectiv vorbea pesemne despre alt motor, nu 1200 pre-67. Al lui este 1200 din 1981, deci nu se pune

Ce mi-e clar e ca oricum, cu tipul asta de aprindere, nu mai putem regla static. Ramane reglajul cu lampa strobo, dar... la cate grade ? In plus, la mine motorul e modificat la 1300 cmc deci oricum, pesemne ca nu se mai brodea din start reglajul la 10 grade.
Sau reglajul "la ureche" si tragand concluzii dupa fiecare drum.
Sau ... reglajul cu frunza, l-am descris cu ani in urma dincolo, invatat de la un fost coleg in varsta, metoda mostenita de la tatal lui de pe vremea cand isi mesterea singur Zundapp-urile, BMW-ul si Hannomagul


uite si aici un articol despre reglarea aprinderii, cu tabele cu  valoarea avansului ptr. diverse motoare.


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
si daca am regla static la 10 grade sa zicem, concret unde sunt acele 10 grade?

eu pe pulie am 2 semne, unul care este in punctul zero (deci cum ar fi punctul mort superior) si inca unul cal la 2 mm mai la dreapta pe pulie...banuiesc ca asta o fi de 10 grade???, cu toate ca pare prea aproape de celalalt ca sa fie 10 grade


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
gresit ! Cand ai 2 semne, cel din dreapta e la 10 grade, cel din stanga la 7,5 !
vezi ca e si in pagina de la link-ul de mai sus:

La poulie de vilebrequin porte en général deux repères:
a - 10° avant le PMH (repère droit dans le sens de rotation)
b - 7.5° avant le PMH (repère gauche dans le sens de rotation)

Cand ai 3 semne arata cam asa:


vad ca asta are semn si ptr. TDC, pe latura dinspre spatele masinii a puliei; n-am vazut insa nicaieri, la nici o masina, asa ceva


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
eu nu am decat 2 semne identice cu cel de 7,5 si 10 grade din poze de mai sus, insa cel de 7,5 grade este la mine zero deci TDC, asta verificat su surubelnita bagata prin gaura bujiei si care este atinsa de piston.

sau poate cel care cred eu ca este zero, nu o fi zero????


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
banuiesc ca daca nu si-a bagat nimeni ghearele prin motorul tau si sa fi montat apoi anapoda ceva, cele 2 semne trebuie sa arate cum am zis mai sus si cum scrie prin toate manualele. Nu stiu, ptr. ca n-am dat vreodata jos pulia- oare se poate monta si in alta pozitie ????

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
BubuL
Moderator

Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710

RaduI a scris:


vad ca asta are semn si ptr. TDC, pe latura dinspre spatele masinii a puliei; n-am vazut insa nicaieri, la nici o masina, asa ceva


Poti sa vezi la mine. Motor seria D, 1200 cm din 73. Am doar doua semne: crestatura de pe semipulia din spate si, fix in dreptul ei, pe cealalta semipulie, crestatura de 0 grade BTDC sau ATDC (depinde cum o iei). In RTA si in alte carti este dat ca avansul se face la 0 grade. Astept si eu cu nerabdare sa montez noua aprindere electronica si, poate, sa-mi miscorez consumul.

Ieri am desfacut aproape complet delcoul cu senzor Hall, care este cu avans centrifugal si vacuumatic. Ma gindesc ca si cel centrifugal, si cel vacuumatic reactioneaza diferit cind delcoul este montat pe motoare cu cilindree diferite (alta aspiratie, alta cursa a tijei care este actionata de capsula de vacuum), deci alta curba de avans si de aici diferente la reprize etc.

Ma gindeam sa schimb capsula de vacuum care are si retard si sa o pun pe cea de pe delcoul cu platina, dar prinderile pe carterul delcoului nu se potrivesc 100%, ar trebui date gauri in carter, fixate niste piulite, destul de complicat... ba chiar sa renunt la contragreutatile (maselote parca le spune, nu?) de la partea de avans centrifugal si sa aduc delcoul la curba de avans a delcoului meu simplu doar cu avans vacuumatic.

Din cite stiu, si Toni, si Radui au motoarele modificate (Toni, big bore, Radui, arbore de 1300 parca). Ca sa reglezi ca la carte e greu si atunci ramine metoda trial and error aplicata pina se obtin cele mai bune rezultate...

Ergo: ma gindesc sa reglez avansul ca la carte, cu 0 grade la turatia de 850 rotatii/minut (ralantiul) si sa vad ce se intimpla in celelalte regimuri. Pareri?

Modificat de BubuL (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
pai tu ai avansul la 0 dar ai motor alt model ca sa zic asa.
Asta zic si jupanii prin carti, adica sa reglezi ca la carte apoi tragi concluzii, nu exista 2 mooare la fel


_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
bre, eu din cat stiu, toni are cu avans dublu, deci d-aia ie cele 5 grade - si din cate stiu eu reglajul il faci in functie de delco, nu de motor - tabelele alea dau setarile pe tipuri de delcoaie...

pus acum 14 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628

RaduI a scris:

bNu stiu, ptr. ca n-am dat vreodata jos pulia- oare se poate monta si in alta pozitie ????


aoleu, sa nu mai zici niciodata ca nu stii... ce doftor in broaste esti mata?

raspuns, nu, nu se poate monta, d-aia are siguranta aia pe arbore si catarea respectiva pe pulie


pus acum 14 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 ... 5  

Mergi la