Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login
POZE AIRCOOLED FORUM
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: SweetMonique pe Simpatie.ro
| Femeie 19 ani Galati cauta Barbat 28 - 52 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Scheme pentru AFR. Citez din ce zicea Nicu dincolo:
un impatimit al motoarelor air-cooled kosson a tot cautat pe net si gasiti la discutia, oricum va reproduc cate ceva:
Citeam de aici si am gasit ca e f f f interesant discutia baietilor acestia
Intrbare: Are cineva o schema electronica pentru un A/F meter ? Vreau sa-mi fac unul pentru ca un gauge gata facut este 85 de euroi si sunt convins ca nu e decat un biet divizor de tensiune folosit, ei hai si un comparator de tensiune...
Scheme ? experimente ceva ? Am o sonda si vreau sa o montez !
Dragut si pe aici:
SCHEME gasite: alta alta: alta foarte complicata:
SENZORI
Si cea mai buna schema, cel mai bun montaj de A/F meter:
Si aici una mai elaborata cu o scala extinsa:
restul cititi si voi
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Tocmai ma gandeam cum sa reglez carburatoarele corect, asa ca imi voi face un AFR metru in weekend. Am nevoie de o sonda lambda, de preferat de la cineva din bucuresti, sau cine mai merge pe la dezmembrari/scrap/targ. la cel mai mic pret, evident. SAU, cine face rost de 2 sonde lambda si imi cedeaza una, ii fac un afr metru dupa una din schemele de la prima pagina (de vazut care...). Eu o sa imi fac cate o gaura in fiecare teava de evacuare, sa pot regla fiecare corp de carburator separat, si sonda o mut de la unul la altul (nu o voi tine instalata pe masina), si apoi acopar gaurile cu dop (evident facut din surub , varianta ieftina).
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Fuck! M-am dus acum 2 zile la scrap, era o mashina in morman, pe plafon ii pusesera ditai fieratania si o facusera zob, dar am reushit sa strecor mana, sa trag de maneta si sa deschid capota. Avea sonda Lambda , dar tot se vantura un cretin cu gheara fix pe deasupra mea shi dadea drumul pa langa mine la nishte calupuri de fier la f'o 200 de chile fiecare.... Sfios, m-am tirat O sa ma mai duc, n-ar fi o problema sa gasesc, numai ca livrarea va fi la 1 septembrie... Eventual vorbitzi shi voi cu Reatembelu', ca el se mai duce pe la scrap- sau ducetzi-va voi la ala de sub podul de la iesirea spre A1, in Militauri.
Cu dihania asta putem regla astfel incat sa trecem din prima itp-ul la capitolul polutzie? Ca ma gandesc ca, daca raportul e coresp, shi monogzidul o sa fie in limite...
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
P.S. Din cate shtiu, sonda are o diagrama de variatzie a tensiunii generate, sau a rezistentzei, nu mai stiu exact... in acest caz, nu-i mai simplu sa punem un aparat de masura digital la ea si gata? Shi sa shtim ca acul aparatului tre' sa fie intre linioarele X si Y pt reglajul corect?
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Cred ca un motor reglat corect cu unul din aparatele astea nu are de ce sa nu treaca lejer. Cu aparatul de masura nu merge, plaja de tensiuni unde e valoarea corecta e foarte mica (e o curba foarte abrupta), astfel incat se foloseste un amplificator de semnal si apoi depinde ce faci cu semnalul mai departe. poate fi preluat si "divizat" astfel incat sa aprinda niste leduri (in functie de care te prinzi daca e bogat, sarac sau bun amestecul) sau preluat de microcontroller si afisata chiar valoarea raportului (e o schema mai complexa, dar nu pune probleme). Eu voi face doua afr-metre pentru mine (unul cu cifre si unul cu leduri), probabil in weekend. Apoi pot spune si un pret pentru cine vrea asa ceva (trebuie sa vad cat sunt componentele). Oricum, estimez ca este vreo 10 lei unul cu leduri... si mai ramane problema ca fiecare sa isi gaseasca sonda lambda. Mie imi trebuie neaparat ca imi merge prea bogat si trebuie sa reglez carburatoarele, ceea ce e o mare durere.
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Si toate sondele Lambda scot aceeasi chestie? Nu e ca la sondele de presiune, temperatura etc? Deci ce face mai exact, scoate o tensiune? Vazusem odata un grafic, il mai are careva?
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
in mare, toate scot la fel, intre 0V si 1V. mai sunt unele folosite pe la opel si chevrolet parca, care scot intre 0 si 5V, masini cu injectie Lucas. Bosch-urile merg toate cu schemele date. Aici e o schema si ai si graficul respectiv. dupa cum vezi, se face foarte repede tranzitia de la amestec sarac la ameste bogat. amplificatorul ajuta sa putem face un "zoom" la zona de interes.
Si gandindu-ma mai bine, sigur folosind asa ceva si regland corect carburatorul/carburatoarele va duce la noxe corecte, ca doar o sa ai carburatia la mare fix.
Modificat de TZepeSH (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Shi cam cat tre' sa fie valoarea corecta a COIeficientului?
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
am gasit sonda, maine fac modulele. pai zice la manual ca raportul trebuie sa fie 14,7:1 optim. tre sa ma uit pe grafic sa vad cum e sarac si cum e bogat.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ai gasit sonde la 5vcc? sau la 2vcc?
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
1Vcc, clasic. de 2VCcc nici nu stiam. Daca gaseam de 5 era de vis, dar de unde?
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
am prelucrat azi evacuarea. am sudat piulite M18x1.5 la fiecare teava de evacuare, astfel incat sa pot obtine AFR-ul pentru fiecare cilindru in parte. Am proiectat si cablajul pentru doua module electronice. Maine trebuie sa pun evacuarea sus, sa montez modulele si sa fac reglaje. Va tin la 220 cu rezultatele.
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
TZepeSH a scris:
Intrbare: Are cineva o schema electronica pentru un A/F meter ? Vreau sa-mi fac unul pentru ca un gauge gata facut este 85 de euroi si sunt convins ca nu e decat un biet divizor de tensiune folosit, ei hai si un comparator de tensiune...
Scheme ? experimente ceva ? Am o sonda si vreau sa o montez !
|
,
ceea ce demonstreaza ca lenea de a da sărci îi priveaza pe altii de pionieratul in domeniu!
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
cand pisici am pus eu intrebarea asta? Oricum, am facut primul montaj, ala cu leduri, si in prima faza pare sa functioneze ok. sa vad daca sonda e buna. am vrut sa montez aseara evacuarea 4 in 1 noua si nu se potriveste, are tevile indoite aiurea si e decalata cu vreo 2cm... cand reusesc sa indrept tevile, ma apuc de reglat. pana atunci poate termin si al doilea montaj, cel cu microcontroller.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
aaaaaa, stai ca am inteles ce ai zis. ala e citat din ce zicea Nicu dincolo, nu am facut decat o copiere si lipire aici. si m-am pus pe treaba sa fac divaisul. Si merge foarte bine si cu sonda din asta clasica. Ideal e cu sonda wide band, dar si cu asta functioneaza PERFECT. pana la urma sondele astea sunt folosite la functionarea continua a masinii. daca nu erau buune, le inlocuiau pe toate cu wideband... parerea mea.
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
TZepeSH a scris:
aaaaaa, stai ca am inteles ce ai zis. ala e citat din ce zicea Nicu dincolo, nu am facut decat o copiere si lipire aici |
Trebuia sa folosesti si tu citeva precizari de genul: op. cit., ibidem, idem, apud, loc. cit., ed. cit., s.a., s.l., s.n., passim, et al., et seq., confer., infra, supra, etc. etc. Altfel, de un' sa stim noi ca citezi? =D
Totusi, revenind, sa nu te astepti sa ai un amestec stoichiometric perfect in orice regim la un motor carburat...
|
|
pus acum 14 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Stoichiometric perfect este un pleonasm, daca-i vorba p-asa.
_______________________________________
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
Ai dreptate. De 14,7 ori mai mult decit mine.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Bubuleeeeeeeeee, citeste primul rand din primul post, ca am scris ca e de dincolo, scris de Nicu. Oricum in topicul celalalt, spre care ai pus link, nu mi se pare sa fie ceva de ajutor; mi se pare ca e o discutie moarta. aici vorbim de ceva practic, realizat. Si eu nu am carburator normal, ca de-aia mi-am facut scula asta pentru reglaj. eu am 2 dublu corp, greu de reglat fara asa ceva. si in plus, cu scula asta pot sa vad daca trebuie sa schimb ceva jicloare, sa fie cat mai bine in toate regimurile de turatie. nu perfect, ca nu se poate, dar macar sa am amestecul in limite acceptabile peste tot.
|
|
pus acum 14 ani |
|
BubuL
Moderator
Din: Boue_qui_reste
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1710
|
|
TZepeSH a scris:
Bubuleeeeeeeeee |
Si de ce tipi?
Daca zici ca citezi, incepi cu ghilimele si termini cu ghilimele. Sau cu celebrul, pe vremuri: "Am incheiat citatul."
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Hai ca deja vorbim pe langa. data viitoare pun ghilimele la tot citatul. Ideea era sa nu copiez aiurea, ca doar nu am scris eu. Si nu tip. daca tipam eta BUBULEEEEEEEEEEEEEE!
Si revenind la subiect, astazi sper sa "reparam" evacuarea noua si sa pot incepe sa fac reglaje. Motorul se comporta ciudat, cand il pornesc sta la ralanti la 1400 de ture/min si cand se incalzeste urca spre 2000... banuiesc ca e de la amestecul prea bogat, cu jicloarele astea nu am reusit sa cobor ralantiul mai mult sub nici o forma.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
ieri a reusit Mircea sa potriveasca macaroanele la motor. Inca nu stau perfect, dar e un progres. ne-om mai stradui dupa concediu, macar acum pot sa reglez (sa vad si cand, ca acum nu mai am timp...)
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Am incercat sa fac reglaje folosind aparatul construit. merge binisor, si din cate am mai citit despre senzori, varianta wideband nu prea ajuta. cu narrowband se poate masura un AFR intre 13 si 16 (aproximativ), cu liniaritate foarte buna in zona de interes (14,7). in schimb sodele wideband pot masura un amestec intre 10 si 22, cu diferenta de tensiune de doar 0,5V pentru zona de interes (AFR 13-16), restul este inutil (decat daca cineva vrea un amestec foarte sarac sau foarte bogat - nu vad de ce). Deci raman la varianta cu narrowband. cu amplificator de semnal si un program bun pentru pic, este o unealta foarte utila si exacta.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pai da ... dar tu nu ai nevoie de amestecul stoichiometric decit in cateva situatii, in restul, amestecul trebuie sa fie mai bogat .... baga si poze la ce ai facut sa ne minunam .... sau sa te criticam
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Fac poze diseara cand reglez.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Am mai citit. Ca motorul sa mearga bine, trebuie ca la acceleratie sa fie mai bogat (AFR 12,7-13, sa zicem) si la mers normal sa fie mai sarac (16-17). Si bineinteles arderea depinde de avans si invers, astfel incat trebuie reglat pe rand avansul si amestecul pana se obtine ce trebuie.
Deci ma corectez, trebuie un dispozitiv care sa foloseasca sonda wideband. Studiem si construim, deja am vreo doua scheme. Oricum, informativ ajuta si dispozitivul cu narrowband, doar sa stii daca e sarac sau bogat amestecul.
Daca gaseste cineva sonda wideband, vreau!
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Ca sa gasim, tre' sa stim pe ce mashini sa le cautam!
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
la masinile "noi" euro4 sau euro5, la care exista doi senzori, unul inainte de catalizator si altul dupa catalizator .... sau la motocicletele cu injectie
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
am pus ieri jicloarele de ralanti de 52 si principale de 135. Concluzia: amestec sarac in limita normala pana la 2500 de ture cand intra principalele si amestecul devine bogat, putin langa amestecul stoichiometric. Rezultat: motorul se incinge foarte tare (ulei 110 grade). voi pune inapoi 128 la principare ca sa fie sarac si in zona aia. oricum se imbogateste destul la acceleratie, deci nu ar trebui sa imi faca probleme. Multumesc Bogdan de link. Am gasit scheme de montaj atat pentru sonda wideband NTK L1H1, cat si pentru montaj cu Bosch LSU4.2. Sa caut pe la dezmembrari, poate e vreo masina zobita de la care sa iau.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
pune schema .. sa o fac si eu
|
|
pus acum 14 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
|
|
si eu i-am cerut-o... nu vrea...
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Am uitat, scuze. m auit prin documentatie si pun ce am.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Pe situl Silicon Chip sunt 2 articole despre folosirea unui controller wideband in masina. Treaba e ca articolele trebuie cumparate pentru a avea detalii. Nu costa o avere, e vreo 7 dolari articolul, dar schemele se pot vedea si fara a-l cumpara. Dati click pe o poza si apoi vedeti si restul de poze. Programele pentru microcontrollere sunt aici: Cautati luna si anul articolelor (septembrie si octombrie 2009) si downloadati tot, inclusiv layout-ul pentru a face placile electronice cu press and peel. Pe situl asta mai sunt si alte articole, cautati dupa "mixture" si veti gasi. In luna noiembrie 2008 a fost un articol despre construirea unui display pentru controller.
Singura mea problema pentru a rezolva problema este sa gasesc o sonda, si la magazine costa enorm. Ma enerveaza americanosii aia care zic ca te duci la un magazin bosch si iei sonda cu 50 de dolari. Si 100 de ar fi, tot ar fi bine, dar la noi e de la vreo 6 milioane in sus...
Dupa ce m-am tot invartit cu AFM-ul asta, parca ma tenteaza mai mult sa iau un Innovate LM1, care si inregistreaza datele deci nu trebuie sa stau cu ochii pe el. Ar fi in jur de 200 de dolari pe ebay, si ar mai trebui un modul care sa ii dea si semnal pentru turatie, care e 100 de dolari (cam mult, ar fi un convertor din frecventa in analog 0-5V, poate nu chiar greu de construit)
Modificat de TZepeSH (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
tii neaparat sa ai display cu digiti? .. eu vreau unul doar cu leduri ... o sa incerc sa concep eu o schema
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
treaba cu display-ul cu digiti e nesemnificativ. cum faci display-ul e mai putin important. poti sa folosesti partea de controller de la silicon chip si partea de afisare cu leduri de aici: Controllerul poate sa iti scoata semnal ca pentru narrow-band si folosesti modulul asta. Dar nu vad de ce ai face asta, ca modulul de afisare e foarte simplu, mai ales ca ai totul la dispozitie.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
ar mai fi ceva aici: Inregistreaza datele pe calculator si poti vedea grafice, si poti pune si display pe bord, e si schema acolo.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
TZepeSH a scris:
ar mai fi ceva aici: Inregistreaza datele pe calculator si poti vedea grafice, si poti pune si display pe bord, e si schema acolo. |
misto linkul ..incerc sa ma inspir de aici ....
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
am facut rost de revistele silicon chip septembrie si octombrie 2009, unde se discuta controllerul wideband. incerc sa fac rost si de noiembrie 2008 unde se discuta afisorul wideband. le uploadez cand am timp.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
hai sa punem intai ce documentatie facem rost si dupa aceea fiecare se poate hotari in ce parte o ia ... recunosc ca nu am aproundat problema... nu mi-am batut capul cu un afr pe masina...eu am afr dar in complet cu un stand de gaze care nu se poate pune pe masina
uite si aici o schema cu attiny15 ... e nevoie si de codul sursa, sau macar trebuie decriptat algoritmul de la alt controler ... din cate am studiat eu, fara controler nu merge, din cauza "pompei"
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
revistele se pot downloada de aici: Cele 150 de proiecte nu se leaga de AFM, dar in partea de jos sunt niste linkuri catre pagini asemanatoare, adica numerele din septembrie si octombrie 2009. dati click acolo si downloadati.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Aveti aici articolul despre realizarea display-ului si inca un articol despre functionarea sondelor de oxigen. Atentie, se poate downloada decat de 10 ori. daca nu mai reusiti apoi, imi dati un mail unde sa trimit.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Cred ca voi merge pe varianta silicon chip. Caut sonda lambda Bosch LSU4.2. Cateva coduri: 0 258 007 033 Volvo 2000 C70, 2.3 L & 2.4 L turbo
0 258 007 036 Volvo 1999 S80 T6
0 258 007 044 Porsche Carrera 911 GT3
0 258 006 047 Volvo 1999 S70 2.4T.
0 258 007 053, 0 258 007 054 VW 2000 Beetle 1.8 turbo.
0 258 007 057, 0 258 007 058
VW1.8T and 2.8L VR6 Golf, Jetta sau Turbo Beetle
0 258 006 065 GM Cadillac Catera.
0 258 007 085, 0 258 007 086 VW 2.0 L
0 258 007 090 Audi 2001 - 2003 A4 1.8T sau VW 2001 Passat 1.8T
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
aha gata m-am prins .. faci totul in afara de "serial logger" .. modulul cu attiny ...gasesti pe undeva sonda?sau mergi la magazin si iei una noua?
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
recapitulez eu modulele care sunt principale 1 - modulul de alimentare
27.7KB
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
2. - referinta de tensiune
31.5KB
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
3 -driverul pentru incalzirea elementului galvanic
34.3KB
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
4 - pompa de curent si generatorul de tensiune - fara iesirea seriala
39.3KB
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
6- iesire narow band -
22KB
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
7 - afisajul cu leduri - eu zic ca .. cam astea ar fi ..trebuie vazut daca in vre-una din scheme nu s-a strecurat vreo greseala, iar modulul de afisare poate fi largit cu inca un banc sau in locul lui afisajul cu digiti ... acum, toate modulele astea trebuie adunate intr-un singur circuit imprimat sau doua, depinde de carcasa in care se baga divasul ... ..
16.6KB
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
UVeul
beetle maniac
Din: Slobozia
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 298
|
|
verificati voi si fac eu cablajele in eagle le pot exporta in pdf
_______________________________________ Brotacel 1302,5 1970 1600cmc BUS T2AB?!?!? westfalia 1971 1600cmc
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Eu sper sa gasesc pe undeva sonda, noua la noi e 480 de lei... Eu nu fac controllerul de la techedge, imi place mai mult cel de la silicon chip (din revista). De ce nu alegi varianta afisorului cu leduri de pe situl corradodriver.de? eu l-am construit si din cate am mai citit, ar fi cea mai buna implementare. Plus ca foloseste mai multe leduri si ai precizie mai mare. Eu l-am construit, si cu sonda narrowband lucreaza perfect. Fiecare controller wideband scoate si iesire narrowband (pentru a folosi afisor dedicat sondelor narrowband sau pentru a da semnal ECU-ului). Apropos de semnal dat ECU-ului, am citit pe un forum ce chestie desteapta a facut unu: controllerele astea wideband pot avea doua iesiri programabile. adica sa iti centreze semnalul d eiesire la un alt AFR. Cum in mod normal este 14,7, nu ajuta prea mult. Asa ca a programat cele doua iesiri in felul urmator: una centrata pe 12,7 si una centrata pe 16. Mai foloseste un senzor MAP ca sa faca trecerea de la o iesire la alta. Nu stiu eu prea bine cum functioneaza senzorul map, dar din cate am inteles, in functie de sarcina/turatie/depresiunea din galeria de admisie schimba iesirea controllerului, astfel incat la regim de croaziera controllerul scoate semnal pentru AFR 16, iar la accelerare trece in regim bogat, centrat pe 12,7.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ai codul sursa pentru pic16-le ala? afisajul il fac cu lm3914.. unul, doua sau 3 , depinde cite leduri vreau sa pun ... si pot renunta la modulul narow band
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
da, am si codurile sursa pentru PIC-uri, am si programator. codurile am mai scris, sunt pe situl silicon chip la downloads, alegeti luna in care a fost articolul si luati tot, inclusiv cablajul.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Ma mai gandesc la o treaba: de ce nu as lega iesirea de la controllerul de la silicon chip la loggerul de pe situl WBo2, plus convertorul pentru turatie? Asa as avea modulul de la silicon chip cu data logger prin serial. trebuie sa studiez.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Daca tot stau si ma gandesc, imi mai vin tot felul de idei crete. I-as pune si un senzor pentru pozitia clapetei de acceleratie, care sa fie semnal de intrare pentru datalogger. Ce senzor as putea pune? oare megre cu un potentiometru, ca divizor de tensiune?
|
|
pus acum 14 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
pai de ce nu pui un senzor de clapeta de la o masina pe injectie? Ar fi destul de folositor dupa parerea mea.
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
daca gasim senzor de clapeta le pret decent, bineinteles ca e mai usor. ai asa ceva in plus?
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
de care vrei .. eu ti-as da unul de GM care este la fel ca un potentiometru pe care il am deja ... dar la ce iti trebuie Throttle Position Sensor? ... la ce foloseste in schema ta? ... eu merg pe varianta cea mai simpla, eventual sa pot baga totul intr-un corp de "ceas" normal auto ...
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Pai. La carburatoarele astea cu care ma joc eu, amestecul trebuie reglat in functie de sarcina. Reglajul asta se face in principal din dimensiunea jicloarelor. Eu trebuie sa gasesc ce jicloare mi se potrivesc, si asta pot face doar mergand cu masina. Din cate am vazut, astia de prin tari straine nu prea se iau dupa turatie cand se uita la amestec, ci se iau dupa pozitia clapetei de acceleratie. Echivaleaza deschiderea clapetei cu sarcina. Adica la clapeta inchisa corespunde sarcina 0 si la clapeta deschisa la maxim corespunde sarcina maxima. De-asta as folosi si un senzor de pozitie a clapetei, e un parametru in plus pe care il pot avea in vedere. Din cate am citit despre senzorii de pozitie a clapetei de acceleratie, sunt defapt niste divizoare de tensiune variabile (echivalent cu un potentiometru). La clapeta inchisa sunt aproximativ 0,6V, iar la clapeta deschisa la maxim ar fi 3,5-4,7V. Ma gandesc ca senzorii astia ar avea frecare mai mica, unele potentiometre se invartesc foarte greu. Eu fac modulul asta de inregistrare a datelor ca modul extern controllerului wideband. Nu e rau sa pot inregistra si sa ma uit apoi la ce am facut. Nu ma intereseaza dimensiune pe care o va avea la final, pentru ca nu va fi instalat in masina decat pentru reglaje. Ma avantajeaza sa am controllerul intr-o parte, aproape de motor, si sa vin pana in fata cu fir pentru afisorul digital si pentru modulul de inregistrare. Mai ales ca pot sa trag firele prin ragtop :P. Apoi, imi place ideea de a avea un afisor inteligent, care sa imi arate ori amestecul ori lambda (probabil voi merge pe reglajul folosinf lambda, pentru ca este valoare universala. Aici sunt niste discutii interesante despre reglajele folosind wideband, aplicate la carburatoare dellorto, dar pe undeva pe la mijloc apar discutii si despre aprindere programabila si injectie.
|
|
pus acum 14 ani |
|
xellex
Broscar pasionat
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
|
|
TZepeSH a scris:
Mai ales ca pot sa trag firele prin ragtop :P |
fa bre firele universale, ca altfel tre' sa ne luam toti ragtop si ne bagi la cheltuieli
_______________________________________ The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
fac domnu fac, era o gluma. ca eu am ragtop si voi nu. sic.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
senzorul de clapeta nu iti spune decat unghiul de deschidere a clapetei ... sarcina o vezi cu un vacuum-metru
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
da, stiu, dar asta e conventia pe care au adoptat-o. E o aproximare, ca senzor map nu au toti si e mai greu de folosit.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
azi am primit (cu ajutorul lui Xellex, multumesc!) sonda lambda wideband Bosch LSU 4.2. Afisorul de la Silicon Chip e deja realizat, dar nu functioneaza corect. Maine sper sa ii dua de cap. Azi am inceput sa echipez si placa controllerului, de asemenea termin maine. Deci tot maine ar trebui sa fac reglajele de baza ale aparatului si as putea incerca un reglaj.
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Tocmai am terminat aparatul de masurare a amestecului, varianta Silicon Chip. Probleme care apar: la afisor, nu faceti layout-ul/cablajul dupa schema, nu merge. Pe site dau un layout incomplet, pentru o singura fata. Cablajul lor este defapt dubla fata, dar nu au pus tot in arhiva. Dupa ceva discutii cu ei, mi-au trimis cablajul complet si am corectat cablajul realizat de mine. Acum afisorul functioneaza. La controller, am facut cablajul dupa schema si nici asta nu merge. Nu am mai stat sa il verific, am facut repede o placa cu cablajul lor (cu press-and-peel), si merge perfect. Nu am reusit sa ii fac toate testele ca nu am in laborator o sursa care sa imi dea 12V si 7,5A, dar am facut restul de reglaje si il testez pe bateria de la masina. Presupun ca nu sunt probleme. Va tin la curent cu reglajele, cand am timp sa le fac. Daca isi mai face cineva aparat din asta, puteti sa il trimiteti la mine pentru reglajele fine (de exemplu se cere la un punct sa obtii tensiune 2,343V, si in cazul in care nu aveti aparat de masura cu o precizie atat de mare nu obtii rezultate corecte).
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Am reglat azi carburatoarele. La inceput, am avut jicloare de ralanti 50, jicloare principale 122, corectoare de aer 180 si difuzoare de 30mm. Pana la 3000 de ture AFR ~20, apoi 12,7. Am pus jicloare de 52 la ralanti si aum am 16 la progresie, deci valorile corecte. Sunt foarte multumit de cum merge masina acum; trage foarte bine in toata plaja de turatii. Mai am de reglat ralantiul. Acum este la 600 de ture, il vreau la 800 (in zilele urmatoare).
|
|
pus acum 14 ani |
|
MishuL
sniper
Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
|
|
Sa'ntzelegem ca merge?
_______________________________________ Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.
|
|
pus acum 14 ani |
|
ricacristea
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
|
|
ce e press and peel asta voivoade? adica as avea eu o idee, dar da-mi ceva detalii te rog
_______________________________________ vw 1300 70
|
|
pus acum 14 ani |
|
tipatescu
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
|
|
Misto chestia ... cu AFR-ul. O sa ajung si eu la astea dupa ce termin cu tablele si vopsitul.. la bus si broasca. "Press and peel" e o metoda de facut cablajul folosind o coala lucioasa (uneori poate fi speciala, achizitionata din comert) pe care se imprima traseul cablajului folosind tonerul unei imprimante laser ... toner ce mai apoi este transferat in oglinda - exact dupa desenul imprimat pe coala respectiva, pe fata cuprata a cablajului de cupru folosind ... un fier de calcat (pentru transferul termic.). Cablaju astfel desenat poate fi corodat direct in clorura ferica ...
|
|
pus acum 14 ani |
|
ricacristea
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 126
|
|
mersi Dorin!
_______________________________________ vw 1300 70
|
|
pus acum 14 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Da, aparatul merge! cand am timp, fac un adaptor ca sa poata fi montata sonda in teava de esapament la orice masina.
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
uite asta este tps-ul .. ii facusem si tzushpicul din mijloc de antrenare, dar am gasit altul mai mic, pentru corpurile de clapeta si am optat pentru ala
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
|
pus acum 14 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
ceva interesant ...
si ceva trist .. .... oare cand apare si la noi benzina E85?
38.1KB
Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)
|
|
pus acum 14 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
domnilor, saracia asta de senzor poate fi pusa in miscare in beneficiul grupului? doresc sa imi masor noxele la broasca adica sa ii fac amestecul in grafic...
|
|
pus acum 13 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
de tzigania asta ce ziceti?
|
|
pus acum 13 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
|
pus acum 13 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
|
pus acum 13 ani |
|
MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
hai ca mi-am invins lenea si am citit tot topicul de la inceput
vreau si eu un device din asta
sonda la cat ati scos-o ca pret? am vazut ceva la 78 usd pe afara
|
|
pus acum 13 ani |
|
jan
Broscar pasionat
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
|
|
Exista sistem complet p-aci la 160-180 E, cu ceas rotund cu afisare digitala, insa fara controler si alte spanace de achizitie date, varianta "ieftina", analoga. Cu sonda chioara nu prea ai ce face, e greu de urmarit in mers un voltmetru si de calculat instantaneu ce AFR ai. Chiar cu ceas in geam e greu sa conduci si sa te uiti acolo. Sau iei sonda si-ti face Bogdan restul de catel electronic, nu stiu...
Modificat de jan (acum 13 ani)
_______________________________________
|
|
pus acum 13 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Pai teoretic merge si cu ce am eu, dar trebuie sa fac un adaptor sa il infigem in tevile de la broasca, si sonda sa fie dupa ce se unesc. Chiar aveam in plan sa fac asa ceva, si m-am si gandit cum sa il fac. Cu narrowband nu prea ai ce face, si parca nu prea merita nici efortul sa iti cumperi aparatul tau daca nu il folosesti des. Sonda e cea mai scumpa, dar cred ca am luat cu 50-60 de dolari de pe ebay. Daca vrei sa iti faci aparatul tau, pot sa te ajut si eu cu realizarea lui. Acum am experienta deja. Componentele mai costa si alea vreo 100 sau putin mai mult, nu mai stiu. Daca vrei din asta simplu cu leduri care doar sa iti spuna daca e bogat sau sarac, costa mult mai putin, vreo 100 de lei cu totul. sonda se gaseste sh la vreo 50 de lei.
Modificat de TZepeSH (acum 13 ani)
|
|
pus acum 13 ani |
|
TZepeSH
Broscar pasionat
Din: Pitesti/Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 528
|
|
Din linkurile de la tine, Mike, ultimele doua prezinta acelasi aparat, si este varianta pe care am realizat-o prima data. Merge si asta, dar nu este atat de precisa ca varianta wideband, dar cred ca ar fi mai potrivita pentru ce iti trebuie tie. Cu putina grija, obtii rezultate aproape perfecte. Eu initial am facut si o prostie, am pus sonda in una dintre cele 4 evacuari, nu dupa colector, si am avut citere falsa. Acum am corectat si merge bine.
|
|
pus acum 13 ani |
|
SKULLMAN
Broscar
Din: ARAD
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 52
|
|
Hello, o intrebare legata de AFR. Pornesc masina, circul , se incalzeste motorul, iar dupa 50 de km incet incet AFR-ul scade de pe amestec stoichiometric in mers pana pe amestec slab si apoi scade sub scara (se opreste de tot). Stau cu masina 5 minute si functioneaza iar normal o perioada. Sa fie defecta sonda de citire? Sau se supraincalzeste motorul?
_______________________________________ WRUMM...WRUMMM.....partz
|
|
pus acum 13 ani |
|
lexxus
Dilãr
Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
|
|
am sonda din aia wideband cu 4 fire. bogdan, ma poti ajuta cu restu ce "chestii" ?
_______________________________________ Online -
|
|
pus acum 12 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
deocamdata nu, pentru ca nu am timp nici de ale mele... dar nu toate sondele sunt ok .. pentru ce a facut tepesh trebuie sonda wide-band si aia mai are un fir in plus .. cand mai scap de probleme fac pcb-urile si mai vorbim
|
|
pus acum 12 ani |
|
lexxus
Dilãr
Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
|
|
din asta ziceam ca am
_______________________________________ Online -
|
|
pus acum 12 ani |
|
bogdan_bus
Broscar pasionat
Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
|
|
da .. trebuie sa desizolezi si sa imi spui ce culori au firele .. daca sunt 2 albe unul gri si unul negru - narow band ... daca are unul rosu printre fire este wide band
|
|
pus acum 12 ani |
|
lexxus
Dilãr
Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
|
|
pai schimb la 5 fire si atunci stim de'o treaba
_______________________________________ Online -
|
|
pus acum 12 ani |
|