Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Diana96 din Bucuresti
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 50 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / GPL pe aircooled Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu n-am nicio greatza sa scot plamanul shi butelia odata la 2 ani....
Cu injectzia, cand shi daca oi avea, nu-mi fac eu griji.
Da' ce, voi va ducetzi cu pieptu'nainte in prima statzie pe care o vedetzi in drum? Nu va... documentatzi shi voi inainte? Eu i-am zis omului ca NU imi schimb axul shi bucshele inversorului din mecanismul de directzie pt ca n-am timp, in cateva zile plec in Frantza.
Bagatzi-va bine in cap, traim in Romanica, da?
Punem pariu ca, pt suma corecta, pun numarul mashinii la o roaba, intru in statzie shi ies cu ITP in talon?
La mine problema nu e daca iau sau nu ITP-ul, ci cat o sa fie shpaga


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
bine ... ok .. e corect ce spui .. eu am trecut varianta pur teoretica ... la praful care e acum, pun pariu ca  poti lua itp-ul si prin telefon, problema e cu echipajele arr de pe drum care au inceput sa se uite si la d'astea mici nu numai la camioane

Modificat de bogdan_bus (acum 14 ani)


pus acum 14 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Poate cineva sa posteze o schema completa pt. o instalatie GPL in genul celor montate pe Dacii ... ?   nu doar o schema de principiu, ci una mai tehnica cu modul in care se conecteaza fiecare componenta?

De asemenea...  ma intereseaza si niste poze cu piesa ce intra in carburator, cu modificarile suferite de carb, etc.

Am o instslatie GPL completa, exceptand carbul  - de pe o Dacie... si vreau sa inteleg mai bine cum se monteaza. 


O schema de principiu am gasit eu , dar nu mi-e suficienta...

gpl aircooled poate cineva posteze schema completa pt. instalatie gpl genul celor montate dacii ...

31.6KB


pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Chestia pe care ei o boteaza multivalva vine fixata pe rezervor. Are 2 racorduri cu robinet- de la unul pleaca tzeava la gura de umplere, de la celalalt, prin electrovalva de gaz, la plaman. Peste multivalva se incaltza carcasa etansha care prin 2 furtunuri mai groase, prin care trec cele 2 tzevi pana sub mashina, comunica cu exteriorul, pt a elimina eventualele scapari de gaz in atmosfera.
Cele 2 tzevi se vad cu albastru pe desen.
Electrovalva de benzina se monteaza pe matzul de benzina intre pompa shi carbelitor.
Se mai pune un soi de difuzor deasupra carburatorului, solutzia eleganta, sau se da o gaura in carburator in zona difuzorului lui.
Comutatorul alimenteaza cele 2 electrovalve. Unele modele au shi un litrometru electronic pt gaz, cu LED-uri.
Gazul ajunge in stare lichida la plaman, e incalzit de apa de racire a motorului, devine gaz, se duce printr-un furtun cu un robinet pe el in carburator.
Cam pe saptamana viitoare ma apuc sa pun la bus, potzi veni sa vezi.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
D-abia astept sa vad, desigur.   -  o intrebare foarte mare ( si de baza ) -  pt. mine este cum se face reglajul debitului de gaz in functie de acceleratie ?  cum este sincronizata cu miscarea clapetei carburatorului, ca sa zic asa ?

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Nu. Este un matzuc de vacuum (se pune un T pe matzul de la carbelitor la delcou) shi un robinet (un soi de cana de gaze) pe furtunul dintre plaman shi carburici. Atat. Nu se leaga nicicum de clapeta de acceleratzie.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
nu are bre nicio legatura cu vacuum-ul de la delcou.... (cel putin instalatia pe care am recuperat-o de pe citromobilul ars)
debitul de gaz este reglat automat de vaporizator in functie de "cerintele" motorului
robinetul de pe furtunul dintre vaporizator si carburator regleaza debitul maxim de gaz care trece prin el.
pe vaporizator mai exista un surub de reglaj al debitului minim, adica la turatia de relanti a motorului (de fapt, de aici se si regleaza relantiul pe gaz...)
mai exista un al treilea surub de reglaj pe vaporizator, dar la asta nu am umblat ...
parerea mea   

Modificat de draku (acum 14 ani)


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 14 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Parerea ta!
Eu pe Ford (functzional) shi pe bus (tentativa eshuata- lipsa incalzire) am avut plaman sovietic, de Lada, care are shi vacuum.
Intr-adevar cel recuperat de la mashina lui Sburlie nu avea.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 14 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
atasez o procedura de reglaj a instalatiei de gaz, gasita pe un forum
cu mentiunea ca  nu am incercat-o...


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 14 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
atasez o procedura de reglaj a instalatiei de gaz, gasita pe un forum
cu mentiunea ca  nu am incercat-o...

"va spun pe scurt reglajul... si conditiile de reglare.. in primul rand cei care aveti flansa din montare lasati asa... e prevazuta sa lucreze pt toate regimurile motorului bine... varianta cu injectia in carburator deasupra clapetei da porniri mai usoare dar da rezultate doar in regimuri de vreo 2000 rpm... fie pe langa relanti fie in sus.. depinde de reglaj.. deci lasati flansa dc aveti.. dc nu regaljul e acelasi... deci... urmeaza povestea gazului

conditii de relglaj: motor cald... filtru aer fol nu mai mult de 20mii km.. priza de aer cald inchisa cat mai ermetic... sa traga aer cald cat poate... mai departe... reglajul este valabil pt instalatiile cu 3 suruburi ca de asta am eu... pe restul adica cele cu 2 si 4 suroabe nu am avut onoarea sa le cunosc... deci... mai departe... surubul mic.. cel similar amestec monocorc carb dacia... se stranga total si se slabeste cam 1/2-1 tura... corelat cu strangerea acestuia se strange sau se slabeste surubul mare de pe plaman... sublinez, de pe plaman si n cel de pe furtun... dc pe masura ce strangeti auziti in plaman un fasait opritiva calmi... nu scapa gaz dar opriti-va acolo cu reglajul surub mare... rotiti surubul mic inapoi pana obtineti mersul regulat... astea sant conditiile in care se incepe reglajul...

prima etapa: tinand din clapeta acceleratia si neglijand total mersul la relanti strangeti surubul mare... robinetul de pe furtun pana observati ca acceleratia nu mai e prompta.. deci e anevoioasa... desfaceti usor cam din 30 in 30 gra tinand motorul tot din clapeta pt a nu se opri acelasi robinet de pe furtun pana obtineti o aceleratie prompta.. nu va zgarciti cu un pas inainte de accel prompta pt ca asta nu va va scadea consumul fenomenul fiind ca si pe benzina.. anume amestec sarac si bogat implica de asemenea consum crescut... deci urmariti repriza cea mai prompta si mersul cat mai infundat al motorului.... veti vedea ca o sa gasiti cam juma de tura unde motorul merge ca uns... opriti-va undeva in aceata zona

etapa doua: tineti motorul tot din clapeta in cazul in care moare la relanti... actionati surubul mare de pe plaman pana obtineti relantiul regulat.. dc nu il obtineti cautati zona unde nu fasaie plamnul si aveti si un relanti cat de cat mai bun ca pana acuma... reglaj final al relanti facandu-se din surubul mic gen amestec de pe plaman...

etapa treia: sa nu radeti... se reiau primele 2 etape urmarind aceiasi pasi si incercand sa mai strangeti cat puteti robinetul principal de pe furtun... cautand la fel repriza si mersul cat mai infundat si rotund "


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 14 ani
   
draku
barkazist

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 657
precizari:

dupa ce ati facut toate aceste etape incercati o ultima reglare a rel din surubul mare de pe furtun +/- 1/4 ture sa zicem... dc in sensul de deschidere deci de imbogatire a amestec observati ca rel se mai linisteste lasati asa... inseamna ca amestecul era oricum prea sarac la unul din regimuri si pasul spre regimul superior de turatie s-ar fi facut defectuos

dc motorul este f suparat la rece... zgaltaie.. si asta va deranjeaza aveti urmatoarea solutie: cand apa atinge cam 50-60gr reglati relantiul din surubul mic de pe plaman... acesta este un circuit in paralel cu cel reglat de surubul mare prin care gazul vine direct din regulatorul principat de pres al plaman si nu este comandat de regulatorul comandat de depres motor care este reglat din surubul mare al plaman... deci la acea temperatura veti obtine un relanti corect... dar odata cu incalzirea motor va trebui sa corelati surub mare al plaman... de ce nu am recomandat acest reglaj prima data... cu cat surub mic al plaman este mai strans implicit cel mare al plaman va fi mai liber... efectul este o repriza cat de cat multumitoare... odata cu deschiderea surub mic scade usor repriza

mie mi-a luat cam un an sa descopar aceste reglaje si am reusit de abia dupa ce am desfacut plaman si am vazut ce e in el.. am vazut ca sant unii care vor sa incerce sa il desfaca... nu stiu ce sa le recomanad... al meu intamplator e facut cu cap dar are o membrana f fina care o puteti sparge intr-o clipa de neatentie... nu prea aveti ce curata in el.. decat dc vreti sa vedeti ce are in el... pt curatare apa oparita cu dero si agitat bine in ea sau lasat la fiert... ceea ce ar f bine sa faceti cu totiii.. sa curatati filtru aer... eu l-am curatat si m-am ingrozit... erau in el cam 2 linguri de un fel de solzi calcarosi.. nu stiu de unde naiba cert e ca la a doua demontare nu mai erau deci trag concluzia ca mizeria din instalatie era acolo...

precizare finala care sper sa va convinga: consumul meu era cam de 18-20 % iar acuma este in jur de 9,5-10 poate f rar si cu gaz prost sa sara in 11 dc ii dau talpa... inca ceva... inafara de lukoil n u ma inteleg cu nici un gaz... incercati sa alimentati mai ales seara sau pe racoare si sa NU va bage gaz cu pres peste 9maxim 10... va recomand cu caldura lukoil de la vitan chiar in rondul mare inspre big... inainte de a face dr spre palatul copiilor... acolo mi-au bagat doar cu 8.. mereu... alte trucuri... hm... aaaa... daaaa... mai baieti... ce vreti voi de la masinutele astea pe gaz? putere? de unde mai? voi nu comparati mersul subturat comparat cu cel pe benzina... castig gaz e aici din prostia carburator... incercati un r9 cu motor de 1400 sau un r16 cu motor de 1470 dc vreti sa vedeti ce poate un motor similar pe benzina dar construit destept.. care ar fi ideea... dc vreti un consum mic si optim pe gaz NU mergeti subturati... si pt o edificare mai mare dati 300 mii sau cat o mai fi un indicator de consum instantaneu la gara de nord... se monteaza f simplu.. in furtunul cu duza de la carb spre galeria de admisie... veti observa ca in tr 4 la 80km/h pe gaz aveti un consum mai mic decat in tr 5 tot pe gaz la aceeasi viteza... si la fel nu comparati cu taxiurile noi pe injectie.. acolo e nenea calcuraletul care sta de 6 la fiecare explozie... deci sfat final... consum mic maxim 90 afara in orice treapta!!!! si mers intre 1800-3000rpm in oras... inca un pont.. dc vreti a 5-a pe berlina fara injectie care se intelege bine cu gazul luati ce a pus francezul pe cutia originala de r18 cu motor de 1400... adica in loc de 38/32 cautati 36/31... da, stupoare... francezul a facut-o mai turata decat ro... bafta maxima


_______________________________________
Eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj...

pus acum 14 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...io am facut rost de ppa apa  electrica de caramida (T3)...am vreo doo prize de alimentare de afara...Urmeaza sa fac incalzirea cu tzava de cupru prin incalzitoare...Caut sfaturi-
-daca gasesc la scrap, ce sa iau??sunt la fel TOATE instalatziile-componentele? adica pot sa iau botolia de la unu' si restu' de la altu'? sa ma uit dupa o anumita marca/firma? ...daca iau plamanu' de la o masina si restul de la alta...?
-sau sa dau vreo 9-10 milioane si sa iau una noua?
...ash fi interesat sa fac ceva cu o butelie de mici dimensiuni--exista asha ceva???io n'am vazut decat d'aia cat o roata de rezerva...io  vreau stil cilindric, da' mai mic ca ce vad la dace...
...sa las cu doo carburi sau sa pun galerie pt. doar unul--am de dace nova, de 1,4 l... a fost pe gpl...
...vaz  ca se baga electrovalva pe alimentare...nu se suprasolicita asha membrana ppa benz???io  ma gandesc sa pun un teu inainte de carburi si sa trag un retur spre rezervor, cu eletrovalva chiar  'nainte de carb., ca sa bage in rezerv. ce scoate ppa benz.


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cred ca cel mai bine, in loc de pompa mecanica de benzina, bagi una electrica pe care o cuplezi sau decuplezi in functie de carburantul pe care mergi benzina/gpl

butelia o poti lua de oriunde, la o grosime de 5mm tabla, nu cred ca trebuie sa iti faci probleme


pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
nuuu bre, io intrebam dac-oi gasi ceva mai mic si celendric, nu ca aia dela dace...
--ppa electrica stiu ca baga nush catzi bari, pzdms...si ca e electrica, nu e bine...fire, chestii..si se mai si f...   arde. . tot mai bine si mai simplu e aia clasica...
...da' de restu', ce zici??? ,,e'' de diferite feluri sau trebuie sa iau ACELASI tip de la o masina?
-putza aia in care se paga pistolu' de incarcare de la statia de alimentare--e de mai multe feluri??? ca vazui ca DOPO a avut probleme in tripu' lui prin ioropa.


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai vezi ca iegzista niste adaptoare pentru toata ioropa pe care le iei tocma de la baietii care instaleaza gaze....da tu crezi ca electrovalva aia care opreste benzina nu e tot cu curent, pai pzdms, nu e mai bine sa opresti ponpa decat sa tai benzina cu electovalva, asa nu mai ai presiune de benzina si f... si arde si alte alea alea ...ponpa de benzina baga presiune pentru carburici ca de acolo e

apropos de adaptor .. am vazut asta la un mini one ca apropitarul insurupa ceva la gaoacea lui si porma a bagat pistolu

iar cu alte butilii nu te juca ... bum bum ... hamas, ben laden ... te cauta sa se perfectioneze

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
/.,poi una e pompa, ca daca se f..   nu mai am DELOC benzina, si alta e daca se f... o electrovalva, pe care pot s'o inlocuiesc c-un dop, la moment...sau cu un ,,colier rusesc'' // plus ca circuland benzina prin pompa o racesc, cica...e mai buna rece...io am pricipit ca te referi la o pompa de injectie de benzina...ca alta electrica nu mai stiu...in afara de alea dela sirocco si de alea facute de mine, din ppa de wartburg cu bobina de hycomat si comanda-semnal cu circuit reglabil cu 555...
...ma repet: EXISTA OARE si butelii mai mici, cilindrice, nu rotunde-gen roata de rezerva- pt. turisme mici, dar mai mici decat alea de dace?
...ma atrage perspectiva cu binladen...ma dau cu experientza castigata p'orma, la ciori...


pus acum 13 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628

bogdan_bus a scris:

iar cu alte butilii nu te juca ... bum bum ... hamas, ben laden ... te cauta sa se perfectioneze


daca or mai gasi ceva din don profesor - poate doar ca investigatie criminalistica, pentru dinamica exploziei si a incendiului ce a urmat 


pus acum 13 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 288
pune-ti mana pe telefon si sunati-l pe dopo. a circulat macar vreo 20.000 (zic eu) pana acum cu camperul pe GPL. are deja ceva experienta si cu instalatia si cu eventualele probleme care pot aparea. n-are sens sa bajbaiti cand printr-un telefon si/sau cateva mailuri se lamuresc problemele mai simplu. instalatia lui e functionala, verificata in multi km si eu zic ca e mai simplu si mai instuctiv sa vorbesti cu cineva care a pus deja la punct una pe aircooled. cu atat mai mult cu cat omul chiar pricepe astea cu suruburile si stie sa zica ce a facut acolo.

asa ca idee si ca principii discutia e ok dar daca cineva chiar vrea sa fac asta cred ca ce am sugerat eu e o idee buna. si daca o mai face cineva discutia ar fi si mai ok pe baza a ce face respectivul.

... parerea mea, buna sau rea


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 13 ani
   
julaikos
Broscar nou

Din: Potigrafu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 23
adaptoarele alea care le tot infileteaza unii sunt de fapt facute ca la masinile astea cu pretentii,gura de umplere sa fie mica,ca sa nu deranjeze,iar adaptorul ala arata ca o gura normala de umplere,si din cate stiu exista doar un singur model de gura de umplere,aia care o au toti 

butelii exista cilindrice si mai mici,cred ca de 30L


_______________________________________
Oltcit 1.1T

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sergiu are dreptate.. orice discutie lamuritoare ar trebui sa se faca cu dopo .... iar tu liviule, la cite improvizatii ai la masina aia numai gaz iti mai trebuie

Modificat de bogdan_bus (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Butelie mai mica de GPL dar cilindrica se gasesc la firmele care pun GPL (pe care le gasesti cu google ) am sunat odata la una din ele, si mi-au zis ca cea mai mica costa 3 milioane si ceva. (asta la incep. verii)   Vindeau si la bucata catre pers. fizice.
Nu mai stiu care e firma... dar daca cauti cu google si suni la numerele lor, sigur gasesti.


pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006

bogdan_bus a scris:

sergiu are dreptate.. orice discutie lamuritoare ar trebui sa se faca cu dopo .... iar tu liviule, la cite improvizatii ai la masina aia numai gaz iti mai trebuie

Sergiu are dreptate da' degeaba:    DoPo e pe dialog, io pe conex, nu se ,,pupa"....costa cat nu face...Am dat un pm. omului inainte de bran, vro luna juma...a raspuns sibilinic apoi mai ,,larg'' un pic la Bran...deci e ,,long story"...
...BogdanB.. ai dreptate, asha e, dar zic invers : deci ce mai conteaza una in plus???   (totushi, reaminteshtemi MACAR UNA din improvizatziile alea de care zici, ca io nu le mai tzin minte... )
...pt. restul, care mi-au raspuns:  


pus acum 13 ani
   
tm06czr
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 26
dopo are nr. de orange, dar e pe vodafone, asa ca poti sa-l suni cu incredere

pus acum 13 ani
   
sergiup
Broscar pasionat

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 288
da. numarul a fost de orange. e portat in vodafone.
pe forumuri intra destul de rar asa ca e normal sa raspunda mai greu. la bran daca iti aminesti starea masinii vei intelege de ce nu a prea avut chef de vorba...
pana la urma fiecare face cum pohteste. ce am zis eu era doar o idee pe care am considerat-o buna. nimic mai mult .


_______________________________________
1961 orange VW 1200 ragtop & red VW Golf MK1
Oldie But Goldie

... and thanks Ferdinand

pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
...conu', da' ce, am zis io ca nu-i buna ideea????da' daca nu stiam ,,mici detalii''... // io am zis situatzia pe care o stiam...si mersi pt. sugestie...
-=treaba cu bushitura o stiu, da' cel putzin eu nu-mi fac sange rau pt. fiare, care  se pot repara...presupuneam ca asha ar face totzi, doar n-o sa se spanzure omu' pt. un/o fiara...ce naibii, suntem barbatzi in toata firea..Da' io nu cred ca de la aia ar fi fost o problema, am zis ca mi-a raspuns..scurt, da' a raspuns. adeca a fo ok...
-+- Oricum, acum incerc sa fac la loc teleuu de la jan, sa iasa iar pe strada--si am mari probleme cu locatzia, ca ma da afara din curte...- plus ca trebuie sa acopar zgarieturile  de pe YSE, aparute in urma folosirii...si sa o vopsesc...deci gepeleuu mai sta un pic unde e, fac o prospectare a pietzii...vad cum sta treaba...


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Am inceput un experiment nebun   ....  work in progress.

gpl aircooled inceput experiment nebun   ....  work progress.

38.5KB


pus acum 13 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
vrei sa omologezi instalatia?

_______________________________________
Online -

pus acum 13 ani
   
julaikos
Broscar nou

Din: Potigrafu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 23
poti sa ajuti la omologat?

Komissar,butelia ar sta mult mai bine pe doua bare(profil v sau patrat) puse fata in fata sub butelie si prinse doar la capete pe caroserie   


_______________________________________
Oltcit 1.1T

pus acum 13 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
din pacate nu se omologeaza GPL pe nici o masina aircooled.Asta am auzit si eu de la RAR cand am fost cu golfu la omologat

_______________________________________
Online -

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Da... de omologare nu are rost sa vorbim...   va fi "gpl undercover" .

Julaikos - sa nu mi-o iei in nume de rau, dar nu vad nici un avantaj la chestia cu barele, ba chiar inseamna greutate si munca in plus.  Plus ca oricum trebuie sa prinzi de bare/profile niste bride ce "cuprind" butelia, altfel la denivelari iti zboara butelia prin cabina.   Bridele de le vezi ca tin butelia sunt originale si ajustabile de la dacia ce a avut instalatia initial.

Modificat de Komissar (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
o intrebare, intrebatoare ... motorul merge ceas? si se impune un astfel de upgrade ...

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Motorul merge bine. Motor folosit, ce-i drept.  Am facut 3000 si ceva km cu el, fara nici o problema, bujiile sunt cafenii, etc. Consum mixt 10L .  - la drum intins, mai putin desigur.
I se pregatesc oricum niste chiulase cu ghiduri si supape noi si niste segmenti noi.

Daca I se impune un astfel de up-grade ? ...  poate ca da   - din motive de costuri de exploatare , si tinand cont ca instalatia de gpl am obtinut-o pe gratis, total intamplator anul trecut.   Sa zicem ca 60% din motivatie ar fi dorinta de a "merge mai departe cu aceiasi bani"   si 40% curiozitatea (ce ma roade as we speak ) .


Later edit:   ca idee, am citit mai multe articole despre GPL de pe site-uri din strainatate precum si niste articole din arhiva Popular Mechanics, din anii '70. 
Toate spun ca GPL-ul nu are efecte negative, ba chiar "protejeaza" motorul.

Modificat de Komissar (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu gpl-ul era in discutie, daca motorul e asa, inseamna ca merita, daca era o caztura cred ca te incurcai degeaba
sfat - incearca sa folosesti ulei 5w50 Aral


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Motorul este vechi, in mod clar, dar ca sa zic asa... a imbatranit frumos.  Dovada bujiile cafenii (toate 4) si faptul ca in acesti 3000 km majoritatea parcursi in oras nu am avut nici o problema legata de motor.


5w50 ?  unde gasesc ?  - de asemenea, trebuie sa mentionez ca nu pun ulei scump, (in general iau 20w50 de la Lukoil) deoarece schimb uleiul 3 ori pe an de paranoia, indiferent de km parcursi


pus acum 13 ani
   
julaikos
Broscar nou

Din: Potigrafu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 23
pe barele alea fixezi bridele alea ajustabile
eu am zis de solutia asta ca sa nu prinzi capetele bridelor direct pe tabla masinii 

singurul efect nociv care l-a avut gpl-ul la un motor de oltcit cu 200de mii de km facuti pe benzina+50 de mii pe gaz a fost la scaunele supapelor care s-au "uzat" suficient de mult incat zona de contact dintre supapa si scaun a ajuns la 3mm,si un fum de ulei dupa ce se incingea(dar asta e probabil si de la uzura setului motor in cei 250 de mii de km)
in rest,bujii cafenii,evacuare curata,fara depuneri de calamina pe supape sau galeriile de evacuare 


_______________________________________
Oltcit 1.1T

pus acum 13 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
Am si eu o curiozitate: care e motivul tehnic pe care-l invoca RAR-ul ptr. a nu omologa GPL la motoare racite cu aer ?

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 13 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
ei imi spuneau ca motoarele racite pe aer se incing mult mai tare si apare riscul de explozie.   .Oricum sunt niste tampiti.in italia,germania si olanda am vazut vw aircooled cu GPL omologat,iar la noi in tara Dopo este un exemplu clar ca GPL si aircooled se impaca extraordinar.Din cate stiu eu a facut mai mult de 50.000km pe gaz si motorul nu a fost nou cand a montat GPL-ul si nici acuma nu da semne de oboseala si nici nu lasa fum albastru in urma lui

kommisar - ce solutie ai ales ptr incalzirea plamanului?


_______________________________________
Online -

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Solutia pt. incalzirea plamanului "este doua"

1.In prima faza, tinand cont ca broasca este masina de primavara-vara-toamana blanda, pur si simplu voi lua aer cald de la un incalzitor si il cuplez la stutul de apa al plamanului.
Stutul are cam 1cm diametru, si sufland in el, am constatat ca nu sesizez vreo "rezistenta" interioara a suflului de aer, de unde deduc ca traseul nu e prea complicat.  Sper eu sa fie suficient pt. zilele de vara.


2. Daca in mod "experimental" constat ca soluita nr. 1 nu functioneaza, voi face o serpentina de apa incalzita de toba si pusa in miscare de o pompa electrica, dar sper sa nu fie nevoie.


pus acum 13 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
ar fi super ca prima solutie sa functioneze. a2a functioneaza foarte bine la dopo pe bus.

_______________________________________
Online -

pus acum 13 ani
   
julaikos
Broscar nou

Din: Potigrafu
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 23
din pacate prima solutie nu functioneaza,aerul inmagazineaza putina caldura,si deci nici de cedat nu poate ceda prea multa,va spun asta din experienta;vaporizatorul absoarbe foarte multa caldura,si doar un lichid o poate "dona" in cantitate suficienta...
nu stiu exact cum sunt galeriile la broasca dar la oltcit o teava de 1.5cm diametru interior si cam 2mm grosime perete,sudata de galerie ,cam cu o lungime de 25cm este arhisuficienta sa incalzeasca apa necesara vaporizatorului,si desigur e miscata de o pompa electrica de apa
mai exista varianta cu ulei scos din motor,printr-un stut calibrat la 0.0-1mm dar asta inseamna o mica scadere de presiune in circuitul de ungere,si nu stiu daca e tocmai de dorit...
eu am mai facut un artificiu,si anume un incalzitor electric,pentru ca eu incalzesc apa pentru gpl de la racirea turbinei(turbina mea are racire pe apa) dar se pare ca la temperaturi sub 0 grade afara nu face fata turbina la incalzit apa,iar cu incalzitorul electric pot trece pe gaz mult mai repede decat in mod normal;
mai exista varianta unui incalzitor electric permanent dar ala consuma destul de mult curent ca sa fie eficace,va pot spune si unde se gaseste,in sistemul de racire al motoarelor renault de pe ultimele generatii de megane(posibil si pe altele),sunt un fel de bujii incandescente(ca si principiu) care sunt bagate in radiator din cate am inteles,si imediat dupa pornirea motorului pornesc automat si aduc motorul la parametrii optimi de functionare in foarte scurt timp,dar si consumul de curent este pe masura,ceva gen 600W(posibil sa exagerez,n-am gasit date exacte,poate cineva de pe aici s-o pricepe mai bine la cautari,nu ma supar sa aflu si eu exact despre ce e vorba) si in principiu merg folosite acele termoplonjoane sa le zicem la incalzirea apei dintr-un vas+o pompa de apa electrica si aia e instalatiunea 


_______________________________________
Oltcit 1.1T

pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
..pompa de apa luata de pe o caramida pot da numai cu tiltu de IMPRUMUT. ..posibil sa o solicit muuult inainte sa solicit inapoi altern. care (mai e?) pe masina.
...pentru detalii tel:....// livrez si in bucuresti, ect-ect ...chhhgh, ghh...tusesc si n'am emoticon pentru.

Modificat de liviu-ratb (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Sper sa nu fie nevoie de pompa de apa, din motive ce tin de simplitatea design-ului.

pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
cum te-ai gandit sa bagi gazul in carburator? dai gaura in venturi sau pui mixer?
daca vrei un mixer, ma pot baga sa iti concep si sa iti realizez unul ( fara bani) ca sa nu fie nevoie sa strici carburatorul


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
De la defuncta dacie am luat si carburatorul, ce are gaura in venturi. (intamplator broasca merge cu acel carburator, cu gaura astupata momentan) .   Am inteles totusi, ca nu ar fi cea mai fericita varianta, drept urmare as fi interesat de mixer, DACA ofera vr-un avantaj dpdv al eficientei,etc.

A propos...  delcou 009, motorul este 1200 din'62, cu radiator si tulumba doghouse.

Modificat de Komissar (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
deci tu esti cu un carb de dacie, ca sa stiu cotele mixerului ...

pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
..boys, sunt DEOSEBIT de interesat de subiect, am deja carb de Nova care a fost pe una cu gpl, doua valve electro, bujon de incarcare..trebuie sa am si restul, iau pe bucati, deci va urmaresc.( parca vad ca se ia iar de mine ca ,,ce-am scris aci...''..cghh-cghh. )

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Da.   Dar daca nu ma insel, diametrul exterior al gatului pe care vine filtrul de aer este acelasi la Carfil si Solex-urile de broasca.


Daca poti (si vrei) posteaza aici "teoria" din spatele mixerului, cum ar trebui sa fie unul.  Sunt curios.


pus acum 13 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu e nici o teorie, mixerul e ceea ce trebuie sa fie acolo, in instalatie, nici nu cred ca trebuie vorbit pre mult pe maginea lui, oricum e mai bun decat teava infipta in venturi si lipita cu poxilina

gpl aircooled nici teorie, mixerul ceea trebuie fie acolo, nici cred trebuie vorbit pre mult maginea

22.9KB


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
I see... danke   - si merci pt. poza.


Liviu,cu ocazia urmatoarei vizite la REMAT aprovizioneaza-te cu plamane, electrovalve de GPL si alte acareturi


pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Cu aer cald prin plaman nu va merge in vecii vecilor, amin (nu avem emoticon care-shi face cruce??? )
La pag 2 a acestui topic am scris ce am vazut eu la Roma la mai multe broashte, e si trimitere catre alt topic cu albumul cu poze (am facut poze deschizand capota, care era cu clempush fara incuietoare).
Pe scurt: tzeava prin toba, inseriata cu plamanul, plus un vas de expansiune. Atat. Simplu si, presupun, fiabil- toate masinile aveau aspectul de instalatii demuuuult puse si functionale.
Difuzor de-ala de gaz, care sa mearga pe carburiciul de VW, am luat eu de la unii de pun gepeleu la masini, la Virtutzii- pe linia lui 41, de la stavilar f'o 200 de metri spre Lujerului, pe dreapta. N-am dat mult.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Aha... am vazut si salvat pozele cu broasca din Roma.   Termosifonare, deci    Si banuiesc ca avea o valva unic sens la unul din capetele tevii sudate de toba.

Modificat de Komissar (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Nu cred ca are valva ... de fapt ai vazut la mine. Am si teava aia noua noutza... nu pare sa fie vreo valva acolo. Asta ma mira -oarecum- . Nu prea inteleg principiul de functionare si nu stiu cat e de sigur.

LE ... nu sunt clare pozele alea, poate ar trebui aduse si puse aici ... initial am crezut ca detin un sistem asemanator ... insa vad ca ala are un vas de expansiune ... si tot nu imi e clar cum trece teava prin toba. Oricum broasca pozata de Mishu, in Roma, are sistem de incalzire a plamanului, pe apa...  la mine pare sa nu existe apa ...

Deci, ca sa lamuresc un pic lucrurile, am -posibil toata - instalatia de GPL, data jos de pe un bus cu motorul de 2000 ... o parte le am aici, in Bucuresti, alta parte la Tg-jiu - din aceasta cauza nu pot face poze. Inca nu le-am pus cap la cap toate si nu stiu ce si cat imi lipseste ... prioritatea e sa ma vad cu busul iesit din iarna si din garaj ... cert  e ca intr-adevar, are o teava -pare a fi teava simpla ci nu o teava intr-o alta teava - de vreo 25 cm inchisa la un capat, bagata in toba si fixata printr-un holender sudat ermetic pe toba - ca sa nu iasa gazele din toba. De la capatul din exterior al tevii (din afara tobei), pleca un furtun in sus - catre plaman sau catre butelie (asta ar fi o tampenie) nu stiu, nu le-am pus cap la cap, instalatia am primit-o partial desfacuta ...  Intamplator, dupa 2 luni am gasit pe e-bay un dispozitiv identic cu teava mea din toba, nou noutz, cu holenderul respectiv  ... de care se si spunea ca era ceva gen  "aircooled LPG device". Am avut posibilitatea sa-l iau si l-am luat ... e identic cu cel vechi  si pare o teava ordinara cu un holender la unul din capete de prins pe toba, unul din capete inchis si altul cu  doua cuple pt conexiuni - teava sau furtun.

Ceva in genul asteia- vezi poza din dreapta sus.

Si aici o discutie in care unul zice ca are ceva asemanator.

Imi pare ca gazul intra direct in vaporizatorul asta, adica in toba !  ...
Uite aici negru pe alb, modelul asta de vaporizator:

Si cica nu s-ar mai da voie in Europa cu asa ceva... asta ma dezamageste. Parea cel mai simplu si mai fiabil.

Aceeasi chestie, explicata mai in detaliu
si

Si cireasa de pe coliva ... omologarea la ei e 35L ...

Modificat de tipatescu (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Vaporizatorul de care vorbesc, il aveam aici.

gpl aircooled care vorbesc, aveam aici.

8.1KB


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Pai da...  am vazut sistemul tau, insa eu vorbeam de un sistem cu incalzire pe apa, cu termosifonare, in genul celui de pe broasca de la Roma. 

Cam asa:

gpl aircooled pai vazut sistemul tau, insa vorbeam sistem incalzire apa, genul celui broasca cam

20.3KB


pus acum 13 ani
   
bubnoff
Broscar nou

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 20
cred ca functioneaza pe schema asta, dar, dupa mintea mea, as pune totusi un ajutor, o pompitza sau ceva, ma gandesc ca circulatia agentului de incalzire numai prin termosifonare s-ar putea sa fie cam lenta si plamanul sa ceara mai mult...poate vorbesc tampenii, habar n-am...

si cred ca ar trebui sa existe si un termostat pe undeva, tre sa controlezi intr-un fel incalzirea plamanului, adica daca ai pornit, apa n-a apucat sa se incalzeasca suficient, pleaca calaie in instalatie si plamanul abia asteapta sa givreze...un termostat undeva dupa iesirea din toba cred ca ar controla povestea asta...iarasi, poate nu-i necesar...

si poate un traseu mai serpuit pe la toba, ceva care sa te asigure ca apa se incalzeste suficient la trecerea prin zona calda...


pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Masinile din Roma nu aveau nicio valva, nicio pompa, m-am uitat. Iar tzava era simpla si dreapta, asa la f'o 14-15 mm diametru. Vasul de sexpansiune nu arata ca in desenul lui Komisar, ambele blushtutzuri pleaca din partea de jos- ma rog, impropriu zis, vasul doar comunica cu instalatia si atat.
Eu am o pomputza acasa, am gasit-o pe la uzina chiar inainte sa plec, nu am apucat sa o pun in opera. Dar sunt adeptul chestiilor simple si prin urmare fiabile. Ce, la masinile clasice, ai f'un ceva care sa te impiedice sa treci pe gaz prea devreme? Pornesti pe benzina, mergi 5 minute, treci pe gaz, iar cand vrei sa opresti masina "peste noapte", comutzi SI benzina, cand motorul incepe sa se inece (semn ca s-a umplut carbelitorul)  opreshti gazul, si basta. Daca ai pompa electrica de alimentare, nu mai e cazul de faza asta.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Aha...  e misto daca nu se folosesc valve.

Oricum...experimentul meu va decurge "de la simplu la complex" - incerc intai solutiile cat mai simple dpdv constructiv si cu cat mai putine componente, si "urc" in complexitate daca acestea se dovedesc insuficiente.
Pacat ca sapt. asta sunt retinut pana sambata cu facultatea si work-ul , dar in mod sigur in weekend vreau sa-i dau o cheie pe GPL ...  intai cu plamanul alimentat cu un simplu furtun de aer.  Daca nu merge...  incep cu traseul de apa.


pus acum 13 ani
   
asterics
Broscar nou

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 16
Am gasit pe ceva site unii care faceau tobe speciale pentru incalzirea apei.
Asa aratau:

gpl aircooled gasit ceva site unii care faceau tobe speciale pentru incalzirea apei.asa aratau:

46.4KB


_______________________________________
VW 1302S (1970)
VW Karmann Ghia typ 14 (1972)
VW T2b Doka (1978)

pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Pai pune si tu site-ul... Si/sau poza la o rezolutzie mai buna, sau aici, sau pe tinypic.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
asterics
Broscar nou

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 16
Nu o am la rezolutie mai buna, da uite unde am gasit-o.

Modificat de asterics (acum 13 ani)


_______________________________________
VW 1302S (1970)
VW Karmann Ghia typ 14 (1972)
VW T2b Doka (1978)

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Up-date la situatie GPL-ului - am inceput sa instalez motorul descris in topicul de aici:   
Avantajul principal (si cel ce vizeaza conversia la GPL )  ar fi prezenta setului motor cu pistoane bombate .

(motorul "nou" e in spate-stanga, in poza de mai jos)

Am facut rost si de un vas de expansiune, si alte nimicuri.



Stie cineva CE alt delcou ar fi mai eficient pt. GPL ?

gpl aircooled up-date situatie gpl-ului inceput instalez motorul descris topicul principal (si cel

45.8KB

Modificat de Komissar (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
asterics
Broscar nou

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 16
Azi am sudat pe toba o teava si zilele viitoare o sa realizez circuitul de incalzire a apei, perntru inceput fara pompa, sa vad cum merge.

gpl aircooled azi sudat toba teava zilele viitoare realizez circuitul incalzire apei, perntru

33.7KB


_______________________________________
VW 1302S (1970)
VW Karmann Ghia typ 14 (1972)
VW T2b Doka (1978)

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Frumos   ....
Sper ca intr-o sapt. sa-i dau si eu cheie la a mea pe GPL. 
Intai voi incerca prin termosifonare, daca nu merge, ii pun o pompa de apa de 12V ( de golf, cred )  - pompa o am deja.

gpl aircooled frumos   ....sper intr-o sapt. sa-i dau cheie mea gpl.  intai voi incerca

31.3KB


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Aici se vad electrovalvele , iar in stanga vasul de expansiune (de Opel Kadett) , precum si busonul de umplere cu gaz.

gpl aircooled aici vad iar stanga vasul expansiune (de opel kadett) precum busonul umplere gaz.

43.9KB


pus acum 13 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hindenburgilor!

_______________________________________


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Aproape "acolo" ...  aaaahhh,  ma omoara asteptarea intre intervalele cand pot sa dau o fuga si sa mesteresc.

gpl aircooled aproape ...  omoara asteptarea intre cand pot dau fuga mesteresc.

40KB


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
A PORNIT ! - pe gaz 

pus acum 13 ani
   
asterics
Broscar nou

Din: Baia Mare
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 16
Felicitari!
Pana la urma ai folosit valva unisens?

Modificat de asterics (acum 13 ani)


_______________________________________
VW 1302S (1970)
VW Karmann Ghia typ 14 (1972)
VW T2b Doka (1978)

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Momentan nu am folosit nimic.   Doar i-am dat o cheie, cu instalatia de apa nefinalizata (teava sudata pe toba + vasul de expansiune, dar neconectate inca cu furtune)  - asteptarea ma omora   .
In weekend o sa finalizez si o sa vad ce varianta merge cel mai bine.

Modificat de Komissar (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ia zi ce ai mai facut! In seara aia cand ne-am vazut la Tipatescu, ziceai ca e gata- nu?

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Da... e(ra) gata si merge f bine.  10L/100 km consum, in conditiile in care am avut talpa grea.  Sunt multumit.

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
O mica discutie despre avans:

( se spunea despre daciile pe GPL ca devin "puturoase" , sunt convins ca acest lucru se intampla din cauza ca din necunostiinta sau alte motive avansul ramanea acelasi ca pt. benzina - o sa descriu mai jos ce am observat eu de cand merg pe gaz)

In primul rand, mentionez ca pe motorul asta, am un delco 009 centrifugal .  Acest delco se regleaza la 28-30 grade avans la turatia de 3500 rpm, pe BENZINA.
Pe gaz motorul mergea relativ ok, dar parca intr-adevar era ceva mai lent.
Experimentand, am dat avansul mai "in fata" de atat, aproximez eu ca undeva pe la 35-37 grade @ 3500 RPM si motorul trage MULT MAI BINE. Raspunde frumos la acceleratie, etc.   M-as mai risca sa ii dau avans si mai mult, dar voi fi cu urechile ciulite si ochii in 4 pt. a vedea daca motorul predetoneaza.

Deci in mod sigur avansul are si el o mare importanta - pt. a compensa trecerea pe GPL.   Singurul lucru este ca atunci cand faci trecerea pe benzina inapoi sa nu uiti de chestia asta si sa nu-i dai talpa, ca atunci o sa inceapa sa predetoneze motorul.  (sau sa aduci delcoul in pozitia initiala, - as face niste semne pe delco, ... cu pozitiile avansului) .


pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
..ca idee, eu am dat avansul inainte pana nu s'a mai putut, la apr. electronica--si nimic..Adica n'a dat detonatii d'alea...poate pe gaz...????sau poate din cauza ca e mot. de 2000???
..sa vad ce zice pe gaz...


pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Detonatiile apar la orice motor - fie el de 1200, 1600 sau 2000 de VW, Dacie sau Porsche .
Ele apar in sarcina, (si/sau la turatii mari) si cand motorul e fierbinte.

Modificat de Komissar (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
predetonatiile sunt acelasi lucru cu clasicul numit "tacanit" al avansului prea mare?

care ar fi pericolul in caz de predetonatii?


pus acum 13 ani
   
RaduI
admin.

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 3419
cred ca liviu confunda detonatiile cu rateurile

_______________________________________
VW1200/1964
MZ ES 175/1, 250cc / 1960

-------------------------------------------------------------------------- , ,

pus acum 13 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143

Toni a scris:

predetonatiile sunt acelasi lucru cu clasicul numit "tacanit" al avansului prea mare?

care ar fi pericolul in caz de predetonatii?



La acel tacanit ma refeream in comentariile mele despre avans.  Ele apar (in sarcina de obicei) atunci cand momentul scanteii are un avans exagerat.

Mai exista predetonatii cauzate de puncte calde (depozite de carbon, muchii ascutite ce retin caldura, etc ) sau de benzina cu cifra octanica mica/ compresie mare in cilindrii sau o combinatie de acesti factori.


Pericolele in caz de detonatii sunt variate: incepand cu o functionare mai slaba/ineficienta a motorului si o supraincalzire si terminand cu deteriorarea pistonului (ajungand pana la spargerea lui) si a supapelor .

Modificat de Komissar (acum 13 ani)


pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006

RaduI a scris:

cred ca liviu confunda detonatiile cu rateurile

..mnu, Radu, NU confund, la trabant AUD pre-detonatiile, la bus NU, oricat de mult as da avansul inainte... rateul face bum! sau PUF!!....sau, marog, DUF!!
...deci la mine NU tzacane motorul, in sarcina, oricat de mult as da  avansul inainte...
..sa vad cu gpl...


pus acum 13 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Daca nu le-auzi tu nu inseamna ca nu exista. La Trabi e un caz particular, ca se simt asa de clar.

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 13 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
///CEVA nou????

pus acum 12 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Pai ce sa fie nou ?   Masina merge, ai vazut-o de curand.

pus acum 12 ani
   
ftitus
Broscar nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 5
SAlut! sunt nou pe forum dar broscar de o viata. Foarte interesante discutiile pe tema GPL. Si pe mine ma batea gindul sa pun pe una dintre broaste. Momentan umblu cu GPL dar pe un Lacetti. Ce stiu eu: GPL are cifra octanica mai mare ca benzina, ca si putere calorica. Cred ca merge un avans mai mare. La astea moderne, computerul regleaza avansu si nu stiu cit e sau cum e, ca nu auzi sa mearga cu detonatii. Dar se poate incerca la broasca. Nu va fierbe apa prin instalatia de incalzire la toba?? Normal toba atinge citeva sute de grade...

pus acum 12 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Salutare si bun venit!
Pai din ce am vazut si pozat eu la broscutzele din Roma, nu.... ca nu faceau aia unul dupa altul, ca oile, daca nu mergea bine.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 12 ani
   
ftitus
Broscar nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 5
Fain. La carburator ma gindesc ca e sistemul cu flansa sub el, pe principiul Venturi, nu? Deci nimic electronic, injector de gaz, ceva... Toata instalatia de apa e termostatata? circulatia ati facut-o prin cadere sau cu pompa (electrica?)

pus acum 12 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Nu aveau niciun fel de termostat, nimic, un circuit simplu cu un vasuletz de expansiune, cu circulatzie naturala.
Gazul in carburator se poate baga fie prin clasicul shtutz infipt in zona "gatuirii", fie printr-o piesa ce se pune deasupra carburatorului. Eu am luat o astfel de piesa de la un atelier de pe Virtutii, nu prea scump, cam 30 de lei cred.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 12 ani
   
ftitus
Broscar nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 5
Si pe linga vaporizator, nu mai e nimic, nu? Doar o electrovalva ca sa inchida benzina. El isi "citeste" debitul de gaz prin vacum direct de pe stutul carburatorului sau de pe piesa aceea? Eu am carb dublu corp Weber, pe un 1.6. Nu ati masurat la ce temperatura ajunge apa? S-ar putea face cu aceasta ocazie si o incalzire in masina, mai eficienta (in zona parbrizului, macar)

pus acum 12 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Eu pana acum am avut GPL doar pe un Ford pe apa si pe busul VW dar fara sa-i fac incalzirea plamanului, si inghetza la propriu- vara facea 1 cm de gheatza pe el apoi gazul nu se mai vaporiza si mot se oprea. Treceam pe benzina, plecam mai departe, gheatza incepea sa se topeasca, gazul ramas in plaman sa se vaporizeze si mot sa se innece....

Sunt 3 electrovalve de obicei- una de benzina si 2 de gaz (una din ele direct pe plaman). Plamanul se leaga si la tzevutza de vacuum de la carburator la delcou si simte si depresiunea din carburator, are o membrana subtzire, mare  si moale cu un arculetz mou, in asa fel incat sa se miste sub actziunea acelei mici depresiuni.
Nu cred sa mearga pt incalzire, poate doar sa plimbi tzeava de apa peste toate galeriile de evacuare si toba si sa faci un circuit cu o pompitza....


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 12 ani
   
cristobob
Broscar pasionat

Din: Cluj Napoca
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 240
si ce sanse sunt sa faci omologarea unui astfel de motor?

pus acum 12 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
in romania zero... rar este un organism retrograd si conservator, ca orice organism ce  apartine acestui stat, nu va sta nimeni sa se uite mai bine daca modificarea este: sigura, lucrata cu profesionalism, nu afecteaza performantele tehnice ale masinii etc. nu exista decat niste regulamente, gandite de un for superior care se aplica fara cracnire.

pus acum 12 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

cristobob a scris:

si ce sanse sunt sa faci omologarea unui astfel de motor?

What 4?  Bomba in spatele banchetei, gura de umplere pusa undeva ferit- in rest, v-a desfacut cineva pe strada capota la motor, f'odata? Mie nu, de 23 de ani.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 12 ani
   
ftitus
Broscar nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 5
Ba da!!! La mine a venit vamesu sa ii deschid portbagaju, si s-a dus in spate! I-am deschis si cind a vazut motoru a cascat niste ochi de bou si a si plecat, nu l-a mai interesat nimic.

pus acum 12 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Eh...

_______________________________________


pus acum 12 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Lasa vameshii... ca pe mine m-a sfatuit Dilaru' acu' un an jumate sa ies pe la vama Turnu ca e linishte shi liber. Da, era linishte shi liber, aveau aia creierul odihnit si se plictiseau si mi-au numarat si chilotzii din janta de voiaj... da' 130 de chile de benzina in canistre nu le-au vazut

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 12 ani
   
ftitus
Broscar nou

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 5
Hahaa...Eu, la un drum de Spania, prin anii 98...aveam construit un rezervor suplimentar dupa bancheta din spate. Cam 80 litrii. Nimeni habar nu avea ca acolo mai este un spatiu de depozitare in afara de un vames austriac! Tipu, dupa ce s-a uitat prin port-bagaj, a zis sa ii arat ce am acolo. Am zis: ce sa fie, nueste nimic. Ba nu, sa iau capacu sa vada! Si cind a vazut rezervoru, cica ce ce ala?? am zis rezervor! La care gagiu instant s-a dus in fata si mi-a aratat rezerboru original, si a zis ca nu e voie cu benzina suplimetara si m-a pus s-o platesc inca odata!!! Ala sigur o avut broasca la viata lui! Atita l-am injurat...

pus acum 12 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Up-date al situatiei :

In weekendul asta am facut un drum Bucuresti-BV-Sighisoara (plimbat prin imprejurimi)-Sibiu-Valcea-Pitesti- Bucuresti.
720 km
Consum mediu 7,7 L / 100km - deci am pus gaz cam de 150 ron in total.

O mentiune: inainte sa plec am instalat un alt plaman GPL din cauza ca plamanul vechi avea suruburile de reglaj intepenite (si teoretic cel nou este mai bun).
Consumul si performantele dupa cum am spus sunt excelente, INSA sistemul de racire prin termosifonare nu mai face fata , plamanul nou fiind rece mai tot timpul, desi apa CIRCULA cu siguranta.  Cred ca voi monta pompa electrica ca sa ajute sistemul.


pus acum 12 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Bune update-urile astea, stim si noi la ce sa ne asteptam. Pana acum doar vesti bune ! 
Ai idee de ce se incalzea mai bine plamanul vechi ?

Modificat de tipatescu (acum 12 ani)


pus acum 12 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
Nu stiu sigur ...   pe cel nou scrie  "100HP"  - se se refere la faptul ca ar fi proiectat pt. motoare de 100 cp, drept urmare ar avea trasee/camere de gaz mai mari, drept urmare, mai greu de incalzit ?      - nu stiu, speculez.

pus acum 12 ani
   
lexxus
Dilãr

Din: Arad
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 449
cat a fost plamanul asta nou?

_______________________________________
Online -

pus acum 12 ani
   
Komissar
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 143
0 lei   - l-am "furat" de la REMAT.

pus acum 12 ani
   
nTelectualu
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 4006
hotzule   .. ai bagat-o in chilotzi, ca...  cineva??? :hi

..pentru ceilaltzi:

am ,,facut rost'' si io de instalatia complecta de gepele... .. va ,,merge'' pe buz...
..pe ,,stationare'' va alimenta frigideru' si aragazu'...


pus acum 12 ani
   
Pagini:  1 2 3  

Mergi la