MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
25.02.2016
N-am mai zis nimic de mult. Dar asta pentru ca masina merge si roata se invarte. Am 237.000 km si totul e in ordine. Saptamana trecuta am mai schimbat ceva, in mod voluntar, pentru ca era enervant: parbrizul. Atat de sablat de pietricele incat crea o proasta vizibilitate noaptea sau cu soarele in fata. 570 lei cu montaj inclus si garantie 2 ani la AGER. Marca Saint Gobain.
30.04.2016â
Ha. Batranica scoate zgomote. Scartaie timoneria de stergatoare pe partea soferului. O fi o piesa de plastic pe duca sau vreo bucsa negresata/gripata.
26.08.2016
243.000 km. Am facut si un conced de 1400 km prin tara. Pana la Sapanta si retur, in perioada 16-21 iulie 2016. Inainte de plecare am revizuit instalatia de a/c (100 lei) schimbat electroventilatorul de clima (nou, hella, 240 lei) si spirala de airbag (200 lei). Tot aprinde becul. Trebuie verificate contacte si circuite suplimentare (pe la scaune, la calculatorul de airbag samd).
Ma pregatesc sa ii fac conversia de geamuri electrice pentru spate si sa ii adaug inca doua boxe pentru ambianta audio imbunatatita. Am agonisit panourile cu motorase, manerele de panouri cu butoane, cablajele, consola de la sofer pt 4 geamuri electrice si alte maruntisuri, inclusiv doua boxe principale pentru usile spate. 600 lei toata taraba. Sa vedem ce o iesi.
Ambreiajul da semne de oboseala. Probabil va pica undeva in plina iarna, conform legilor lui Murphy.
25.09.2016
2-4 septembrie 2016 - inca o tura de conced fulger: 850 km cu plecare pe Transfagarasan si intoarcere pe Transalpina. La mijloc doua nopti la Sibiu. Masina s-a comportat impecabil, desi drumul a fost foarte solicitant (mai ales pe Transalpina) iar noi ne-am bucurat de peisaje incredibile. Ambreiajul cred ca avea ceva murdarie caci nu mai face tarantele. Urmeaza o noua revizie de filtre, ulei, posibil placute frana fata, ar necesita o schimbare a amortizoarelor spate.
18.10.2016
247.000 km. Revizia anuala: ulei, filtre. In plus filtrul de motorina (la fiecare 2 ani sau 20.000 km). Filtre Knecht, ulei Liqui Moly 5w40 (4100) si aditiv Liqui Moly MOs2.
Imi iau inima in dinti si o duc la doftor sa o faca bucati si sa ii puna geamurile electrice pe spate.
Intre timp i-am adaugat unitatii MCD originale un car kit Parrot 9000 cu comenzi si meniu vocal. Este senzational! Integrare discreta in masina, conectivitate si discoteca in trafic!
Iar boxele originale component fac fata cu brio si se aud foarte bine, puternic. Nu inteleg de ce arunca lumea boxele originale de pe masina, daca nu sunt stricate!
24.10.2016
Intrucat in octombrie expira, am efectuat inspectia tehnica periodica. Cu succes. Fara "adaosuri" si "lubrifieri" inutile. Testarea pe bune a dat un nivel de 1,18 la noxe, echivalentul unei masini catalizate. Ceea ce inseamna ca injectia este in stare TIP TOP. Mecanica si electrica, totul in parametrii. Un singur bec ars pe spate dreapta la frana, inlocuit pe loc. Sunt foarte multumit in aceste conditii de masina. Este drept ca m-am dus cu revizia proaspata (ulei, filtre), cu masina incalzita corespunzator, de curand am alergat-o cu aditiv de curatire a injectoarelor. Mici detalii care conteaza.
30.10.2016
Profitand de vremea buna de afara si invingandu-mi lenea, am montat azi ceea ce am achizitionat zilele trecute: consola centrala cu cotiera, pe culoarea masinii. Alta viata! Desigur ca mai sunt mici detalii, precum cablajul pentru priza de bricheta, dopurile amortizoare de sub capacul cotierei, un compartiment interior de depozitare mai pricopsit, piese de reparatie pentru scrumiera, dar per ansamblu isi merita banii!
02.11.2016
Noutati...maxime! De azi masina are geamuri electrice spate si boxe spate. Toate OEM. O mana profi a rezolvat aceste aspecte. Multumesc!
17.11.2017
Alte noutati: am schimbat mansonul schimbatorului, la baietii de pe Viilor colt cu Rahovei - 100 lei montaj inclus, arata prea bine pentru restul masinii!
Mi-am luat un torx TX55 si mi-am schimbat singur volanul, venit azi, cu tot cu airbag. Nu e stralucit dar e din piele si mai merge purtat!
13.03.2017
Update de primavara: avem 253.000 km
Discurile spate si placutele spate (TRW), schimbate la inceputul mariajului nostru, au cedat definitiv dupa circa 50.000 km - discurile sunt roase/arse iar placutele la tabla. Fata (discuri si placute TRW) vad ca mai tine, surprinzator. Mai mult, culisa etrierului spate dreapta a inceput sa faca figuri, blocandu-se. Curge din nou burduful de planetara stanga spre roata, schimbat tot acum 50.000 km. Amortizoarele spate (sachs - probabil prima echipare) sunt scurse. Masina merge prost, franeaza prost si se batzaie de coor pe curbe.
Am schimbat: discuri (ATE), placute (ATE), un etrier complet functional dreapta spate (sh/dezmembrari), amortizoarele spate (MONROE), un burduf de planetara (nu mai stiu ce marca...) costuri generale 1100 lei (din care 400 lei manopera).
Masina si-a revenit la ce o stiam eu ca poate!
Urmeaza - o-ringuri tubulatura turbo (scurgeri), pe vara distributia (atunci vom avea 5 ani / 60.000 km de la schimbarea initiala).
Inca nu am agonisit fusta spate pentru senzorii de parktronic dar nu e timpul pierdut.
Masina e pregatita pentru concediile ce incep de Paste incolo.
25.04.2017
A picat si termostatul, cel vechi nu mai ridica pana la 90 grade, cel nou (wahler) a functionat fix trei saptamani dupa care a ramas cracanat de tot, de ieri am altul (gates). Tinem consumul sub control!
28.06.2017
De Rusalii cu masina si familia la Budapesta. Functionare foarte buna, i-au priit drumul lung si autostrada spre capitala Ungariei. Am refacut intre timp echilibrarea rotilor, la peste 140 km/h vibra un pic. Consum undeva intre 6.5 si 6.8/100, cu A/C, doi adulti, doi copii si bagaje. Ce bine ar fi daca am avea si noi autostrada dintr-o bucata de la Arad la Sibiu, macar...
28.06.2017
259.400 km - schimb ulei si filtre, la 12.000 km. Filtru de aer si ulei BOSCH, filtru de habitaclu cu carbon CHAMPION , ulei LIQUI MOLY 5w40 4100, aditiv ulei LIQUI MOLY MOS2. Toarce. Urmeaza a doua tura de concediu, cu masina, de data aceasta in Grecia.
13.07.2017
Astazi este o zi de doliu (?). A plecat dintre noi semnul de mai jos, afisat la fiecare pornire, in ultimii doi ani, pe bord, permanent.
Prin profesionalismul, rabdarea si priceperea lui Al Bundy (multumirile mele, inca o data), s-a dat de cap erorii de airbag, nerezolvata de vreo 2 ani, de alti mesteri mari, calfe si .... carpaci... (timp in care am schimbat si spira, si airbagul, fara rezultate). Cablajul dintre airbag si spira a fost efectiv facut bucati, pigulit si verificat contact cu contact. Rezultatul - FARA BECULETE GALBENE PE BORD!
25.07.2017
Intre timp, cu ceva noroc, am gasit la dezmembrari fusta de break pt senzorii OEM. Cu tot cu senzori si cablaj. La un pret imbatabil de 350 lei. Bara a venit completa dar pe negru. Am demontat fusta, spalat, mici reparatii la suportii de senzori ,curatat senzorii si cablajul. Urmeaza transferul pe bara mea.
11.08.2017
Mda, coana mare face tarantele, afland probabil ca vreau sa o vand.:biggrin: A inceput sa bata din volant... :screwy:Motiv pentru care intra in service saptamana viitoare iar pretul masinii va reflecta reparatia, respectiv inlocuire volant si ambreiaj, LUK, nou si manopera respectiva.:banghead:
16.08.2017
Trotineta a intrat azi la doctor. Maine seara sper sa iasa in mintile ei. Sa avem drumuri bune, vorba unui coleg coforumist!
20.08.2017
Si chiar avem! Primii 1000 km rulati dupa schimbare ne-au adus la Praga, in conditii de rulaj excelente. Masina are zvac cum nu credeam ca (mai) are, motorul transmite puterea la roti cum trebuie, viteza medie de croaziera a fost de 135 km/h, am impins pe autostrada pana spre 170 km/h, si mai vroia... :wub:
Masina are 264.000 km. Si mai bagam...
Am reechilibrat (conform unui bun obicei pe care mi l-am creat) toate rotile, inainte de plecarea in concediu. Si asta conteaza.
P.S. - analizand retrospectiv jurnalul de bord, primele semne ale caderii volantului au aparut la 243.000 km, exact acum un an, in august 2016, dar... am mai mers un pic!
|
|