Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Criscristina92
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
29 - 80 ani
Aircooled Forum / Diverse mestereli Auto (non-aircooled) / Passat B5.5 136 cp euro 4, dpf Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Baga, si caldurica dar si miros de esapament, asa ca ma dau jos "gazat" din masina cand folosesc incalzirea 

pus acum 9 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
20.11.2014

Update: ieri am facut schimbul de ulei, filtre, am pus si un bidonas de MoS2 de la Liqui Moly.

Azi am polishat farurile la cei de la KAF.ro. Foarte multumit de rezultate: a durat vreo 2 ore, au lucrat cu tzaspe granulatii de smirghel, doua tipuri de paste de polishat, lavete si servete, au aplicat folie LLUMAR pe fiecare far (folia e adeziva si se aplica pe ud). In plus am efectuat si reglajul farurilor ca prea statea cu ele in pamant (tot in banii aia, tot la ei, cu aparat de service nu dupa ureche). Concluzii - am lumina bre la masina! Farurile arata beton, singurele aspecte imposibil de corectat sunt doua trei ciupituri de la pietre care au trecut prin lac si au piscat plexiglasul, foarte adanci. Dar folia omogenizeaza aspectul farului: zici ca sunt noi! Bravo baietilor de la KAF.ro!

De bine ce merge masina, am deocheat-o: iar s-a aprins kktul de eroare cu airbagul. Cand mai sta ploaia, dau o fuga sa o rezolv.

29.11.2014

Update: de blec fraidai mi-am incaltat masina cu galosi noi ! Dunlop 195/65 R15 Winter Response 2 91T, la 219 lei bucata! Si jantele sablate, date in fuller si vopsite. La 250 lei  tot setul de jante.

15.04.2015

223.000 km - adidasi noi de vara - Dunlop 195/65 R15 Sport BluResponse 91H! Awesome!!!

29.05.2015

S-a dus si switchul de marche-arriere - ramasese pe aprins si aveam "daylight driving lights" pe spate   - l-am schimbat saptamana asta - 60 lei piesa si 50 manopera - cica trebuie data jos planetara din dreptul lui ca sa poti umbla la el - configuratie putin diferita fata de modelele anterioare de B5.5.

02.08.2015

Update. Reparat deschiderea hayonului - intre timp se blocase de tot si ramasesem fara portbagaj. Schimbat maneta semnal - aia dadea tzacanitul aleatoriu din releul de semnalizare, cand nu semnalizam. O prima tentativa de reparatie a spiralei de airbag, nu a reusit si astept o solutie alternativa din partea mesterului care le face el pana la urma.

21.08.2015

228.000 km. Scurta revizie "homemade" pe 16.08.2015, inainte de plecarea in concediu.

In intervalul scurs de la schimbul de ulei anterior (noiembrie 2014) s-au inregistrat pana acum circa 8-9000 de km si un consum de 1/2 litri de ulei. Foarte decent zic eu. Am completat corespunzator pentru a ajunge din nou la semn (partea superioara a zonei hasurate). De asemenea am completat cu circa 200 ml de apa distilata circuitul de racire, era la minim dupa inlocuirea lui de acum 2 ani. Sa vedem pe viitor daca pierde pe undeva sau nu.

La zi: 30.10.2015

Noutati: acum vreo luna si juma' incepu sa bubuie in admisie la relanti si sa se balbaie in sarcina. Verdict: crima - axul cu came. Dupa ce am murit si am inviat la loc, m-am scobit, am scos banul de pe unde nu e si am inceput sa adun piesele: tacheti, garnitura capac, cuzineti ax came si in final, desertul - axul cu came!

Pe 28 octombrie am dus masina la doctor si pe 29 octombrie a fost gata! Autopsia pieselor uzate: trei tacheti ovalizati - concavi/batuti in cap, restul cu suprafata de contact fisurata (sic!), cuzinetii ajunsi la cupru si trei came ovalizate/tocite pe ax dincolo de orice sansa de utilizare.

Acum - mai sarac cu 1900 lei si mai fericit - ca am masina pentru vreme rea.

Pe intreaga perioada de relache a "vaporului" credincioasa mea buburuza a dus greul mersului de zi cu zi prin Bucuresti, achitandu-se cu brio, mai ales ca e mica mica da' voinica.

Back in business!

231.000 km


pus acum 8 ani
   
tipatescu
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1459
Dar cum ti-ai dat seama ca era acxul cu came ? Autopsie computerizata / ai desfacut capacul culbutorilor sau e un defect in general cunoscut ? Ma surprinde sa aud pe la masinile noi de axa cu came stricata ...

pus acum 8 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
tipic pentru pompa -duza

pus acum 8 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
@ tipatescu - am scris mai sus: - se aude clar cu urechea cand merge motorul - bubuie in admisie la relanti, e un zgomot in plus fata de sunetul motorului, si se simte cand tai talpa in mers - se balbaie in sarcina - in plus avea si relantiul uneori neregulat - e un defect recunoscut pt acest model de motor.

pus acum 8 ani
   
Toni
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 677
eu nu pot sa concep ca un motor de 231000 km sa se strice in halul asta. am masini care au peste 230000 km (inclusiv din gama VW dar si altele) si merg perfect. o fi fost ceva defect ascuns de noua? sau asa sunt facute astea mai noi ca sa clacheze programat?

pus acum 8 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Ferul meu are aproape juma' de milion de km si e nedesfacut  Ce naiba, a ajuns frantzuzul mai priceput ca nazistu'? 

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 8 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
"The reason special oil is needed is to protect the camshaft lobes that are used to pressurise the injectors, and which encounter very high loadings. The result of incorrect oil use in a PD is severe camshaft wear. This will eventually stop the engine through the lobes grinding away to the point where the injectors don't pressurise properly and the engine won't run, that's if all the swarf and metal filings created by the process don't destroy something else first."

Cel mai probabil se blocheaza rampele de ungere in ax si de aici lipsa de lubrifiere samd. Conteaza foarte mult si ce ulei folosesti pe motoarele PD (pompe-duse). Eu sunt acum la al treilea schimb de ulei de cand am masina, primul cu CASTROL 5w30 whatever (nu stiam ca nu mai am DPF) iar ultimele doua LIQUIMOLY 5w40 si un bidonas de MOS2.


pus acum 8 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Stai asa, cred ca eu am pierdut cateva episoade din evolutia nefericita a inventiei atat de robuste a lu' nea Diesel. Acuma nu mai ie pompa de injectie? Buna si batrana pompa in linie (demult ingropata) sau mai recenta pompa "rotativa"? Acuma e o axa cu came care nu-stiu-ce? 
Sa stii ca si eu m-am mirat cand am vazut ca motorul de la generatorul ala mare trifazic al meu nu are pomputza de injectzie, intra turul si returul de motorina cumva in chiulasa     Nu m-am hazardat sa desfac  , eu in asa ceva NU ma bag.


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 8 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
25.02.2016

N-am mai zis nimic de mult. Dar asta pentru ca masina merge si roata se invarte. Am 237.000 km si totul e in ordine. Saptamana trecuta am mai schimbat ceva, in mod voluntar, pentru ca era enervant: parbrizul. Atat de sablat de pietricele incat crea o proasta vizibilitate noaptea sau cu soarele in fata. 570 lei cu montaj inclus si garantie 2 ani la AGER. Marca Saint Gobain.

30.04.2016â

Ha. Batranica scoate zgomote. Scartaie timoneria de stergatoare pe partea soferului. O fi o piesa de plastic pe duca sau vreo bucsa negresata/gripata.

26.08.2016

243.000 km. Am facut si un conced de 1400 km prin tara. Pana la Sapanta si retur, in perioada 16-21 iulie 2016. Inainte de plecare am revizuit instalatia de a/c (100 lei) schimbat electroventilatorul de clima (nou, hella, 240 lei) si spirala de airbag (200 lei). Tot aprinde becul. Trebuie verificate contacte si circuite suplimentare (pe la scaune, la calculatorul de airbag samd).

Ma pregatesc sa ii fac conversia de geamuri electrice pentru spate si sa ii adaug inca doua boxe pentru ambianta audio imbunatatita. Am agonisit panourile cu motorase, manerele de panouri cu butoane, cablajele, consola de la sofer pt 4 geamuri electrice si alte maruntisuri, inclusiv doua boxe principale pentru usile spate. 600 lei toata taraba. Sa vedem ce o iesi.

Ambreiajul da semne de oboseala. Probabil va pica undeva in plina iarna, conform legilor lui Murphy.

25.09.2016

2-4 septembrie 2016 - inca o tura de conced fulger: 850 km cu plecare pe Transfagarasan si intoarcere pe Transalpina. La mijloc doua nopti la Sibiu. Masina s-a comportat impecabil, desi drumul a fost foarte solicitant (mai ales pe Transalpina) iar noi ne-am bucurat de peisaje incredibile. Ambreiajul cred ca avea ceva murdarie caci nu mai face tarantele. Urmeaza o noua revizie de filtre, ulei, posibil placute frana fata, ar necesita o schimbare a amortizoarelor spate.

18.10.2016

247.000 km. Revizia anuala: ulei, filtre. In plus filtrul de motorina (la fiecare 2 ani sau 20.000 km). Filtre Knecht, ulei Liqui Moly 5w40 (4100) si aditiv Liqui Moly MOs2.

Imi iau inima in dinti si o duc la doftor sa o faca bucati si sa ii puna geamurile electrice pe spate.

Intre timp i-am adaugat unitatii MCD originale un car kit Parrot 9000 cu comenzi si meniu vocal. Este senzational! Integrare discreta in masina, conectivitate si discoteca in trafic!

Iar boxele originale component fac fata cu brio si se aud foarte bine, puternic. Nu inteleg de ce arunca lumea boxele originale de pe masina, daca nu sunt stricate!

24.10.2016

Intrucat in octombrie expira, am efectuat inspectia tehnica periodica. Cu succes. Fara "adaosuri" si "lubrifieri" inutile. Testarea pe bune a dat un nivel de 1,18 la noxe, echivalentul unei masini catalizate. Ceea ce inseamna ca injectia este in stare TIP TOP. Mecanica si electrica, totul in parametrii. Un singur bec ars pe spate dreapta la frana, inlocuit pe loc. Sunt foarte multumit in aceste conditii de masina. Este drept ca m-am dus cu revizia proaspata (ulei, filtre), cu masina incalzita corespunzator, de curand am alergat-o cu aditiv de curatire a injectoarelor. Mici detalii care conteaza.

30.10.2016

Profitand de vremea buna de afara si invingandu-mi lenea, am montat azi ceea ce am achizitionat zilele trecute: consola centrala cu cotiera, pe culoarea masinii. Alta viata! Desigur ca mai sunt mici detalii, precum cablajul pentru priza de bricheta, dopurile amortizoare de sub capacul cotierei, un compartiment interior de depozitare mai pricopsit, piese de reparatie pentru scrumiera, dar per ansamblu isi merita banii!

02.11.2016

Noutati...maxime! De azi masina are geamuri electrice spate si boxe spate. Toate OEM. O mana profi a rezolvat aceste aspecte. Multumesc!

17.11.2017

Alte noutati: am schimbat mansonul schimbatorului, la baietii de pe Viilor colt cu Rahovei - 100 lei montaj inclus, arata prea bine pentru restul masinii!

Mi-am luat un torx TX55 si mi-am schimbat singur volanul, venit azi, cu tot cu airbag. Nu e stralucit dar e din piele si mai merge purtat!

13.03.2017

Update de primavara: avem 253.000 km

Discurile spate si placutele spate (TRW), schimbate la inceputul mariajului nostru, au cedat definitiv dupa circa 50.000 km - discurile sunt roase/arse iar placutele la tabla. Fata (discuri si placute TRW) vad ca mai tine, surprinzator. Mai mult, culisa etrierului spate dreapta a inceput sa faca figuri, blocandu-se. Curge din nou burduful de planetara stanga spre roata, schimbat tot acum 50.000 km. Amortizoarele spate (sachs - probabil prima echipare) sunt scurse. Masina merge prost, franeaza prost si se batzaie de coor pe curbe.

Am schimbat: discuri (ATE), placute (ATE), un etrier complet functional dreapta spate (sh/dezmembrari), amortizoarele spate (MONROE), un burduf de planetara (nu mai stiu ce marca...) costuri generale 1100 lei (din care 400 lei manopera).

Masina si-a revenit la ce o stiam eu ca poate!

Urmeaza - o-ringuri tubulatura turbo (scurgeri), pe vara distributia (atunci vom avea 5 ani / 60.000 km de la schimbarea initiala).

Inca nu am agonisit fusta spate pentru senzorii de parktronic dar nu e timpul pierdut.

Masina e pregatita pentru concediile ce incep de Paste incolo.

25.04.2017

A picat si termostatul, cel vechi nu mai ridica pana la 90 grade, cel nou (wahler) a functionat fix trei saptamani dupa care a ramas cracanat de tot, de ieri am altul (gates). Tinem consumul sub control!

28.06.2017

De Rusalii cu masina si familia la Budapesta. Functionare foarte buna, i-au priit drumul lung si autostrada  spre capitala Ungariei. Am refacut intre timp echilibrarea rotilor, la peste 140 km/h vibra un pic. Consum undeva intre 6.5 si 6.8/100, cu A/C, doi adulti, doi copii si bagaje. Ce bine ar fi daca am avea si noi autostrada dintr-o bucata de la Arad la Sibiu, macar...

28.06.2017

259.400 km - schimb ulei si filtre, la 12.000 km. Filtru de aer si ulei BOSCH, filtru de habitaclu cu carbon CHAMPION , ulei LIQUI MOLY 5w40 4100, aditiv ulei LIQUI MOLY MOS2. Toarce. Urmeaza a doua tura de concediu, cu masina, de data aceasta in Grecia.

13.07.2017

Astazi este o zi de doliu (?). A plecat dintre noi semnul de mai jos, afisat la fiecare pornire, in ultimii doi ani, pe bord, permanent.



Prin profesionalismul, rabdarea si priceperea lui Al Bundy (multumirile mele, inca o data), s-a dat de cap erorii de airbag, nerezolvata de vreo 2 ani, de alti mesteri mari, calfe si .... carpaci... (timp in care am schimbat si spira, si airbagul, fara rezultate). Cablajul dintre airbag si spira a fost efectiv facut bucati, pigulit si verificat contact cu contact. Rezultatul - FARA BECULETE GALBENE PE BORD!

25.07.2017

Intre timp, cu ceva noroc, am gasit la dezmembrari fusta de break pt senzorii OEM. Cu tot cu senzori si cablaj. La un pret imbatabil de 350 lei. Bara a venit completa dar pe negru. Am demontat fusta, spalat, mici reparatii la suportii de senzori ,curatat senzorii si cablajul. Urmeaza transferul pe bara mea.

11.08.2017

Mda, coana mare face tarantele, afland probabil ca vreau sa o vand.:biggrin: A inceput sa bata din volant... :screwy:Motiv pentru care intra in service saptamana viitoare iar pretul masinii va reflecta reparatia, respectiv inlocuire volant si ambreiaj, LUK, nou si manopera respectiva.:banghead:

16.08.2017

Trotineta a intrat azi la doctor. Maine seara sper sa iasa in mintile ei. Sa avem drumuri bune, vorba unui coleg coforumist!

20.08.2017

Si chiar avem! Primii 1000 km rulati dupa schimbare ne-au adus la Praga, in conditii de rulaj excelente. Masina are zvac cum nu credeam ca (mai) are, motorul transmite puterea la roti cum trebuie, viteza medie de croaziera a fost de 135 km/h, am impins pe autostrada pana spre 170 km/h, si mai vroia... :wub:

Masina are 264.000 km. Si mai bagam...

Am reechilibrat (conform unui bun obicei pe care mi l-am creat) toate rotile, inainte de plecarea in concediu. Si asta conteaza.

P.S. - analizand retrospectiv jurnalul de bord, primele semne ale caderii volantului au aparut la 243.000 km, exact acum un an, in august 2016, dar... am mai mers un pic!


pus acum 6 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
Ne-am intors din concediu! 4300 km cu noul volant/ambreiaj, 267.000 km la bord. Ungaria, Slovacia, Cehia, Austria, Italia, Slovenia, retur Ungaria spre Romania. Cam frumos! Masina a mers cum trebuie, ne-a dus credincioasa spre destinatii minunate de vacanta si ne-a si adus acasa in conditii bune.

pus acum 6 ani
   
Pagini:  1 2  

Mergi la