MikeRG
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
|
|
Septembrie 2013. Inca o tura de vacanta. Bucuresti Mangalia si retur, plus multa fatzaiala intre statiuni, pana la Navodari si retur, in fiecare zi, alt loc. Iar am rontzait vreo 900 km. Mers pe autostrada la intoacere (1 h 45 min Agigea - Centura Bucuresti) cu un consum de 6,8%, incarcata dar fara aer conditionat, la intoarcere, in treapta 6 si la viteza de 130 (+10) km/h.
Inca nu am remediat tempomatul. Dar am tinut piciorul pe pedala ca tempomatul.
07.11.2013
210.281km pe bord si aproape 10.000 km de cand o am; schimbat ulei (Castrol 5w30 edge professional), filtru aer, filtru ulei, filtru habitaclu.
21.12.2013
noh, si a crapat si bateria masinii; evident acum, pe cancerul asta de vreme; totusi era de asteptat, este cea originala, din 2004, cu stanta vw audi pe ea - curios lucru, e de 72 ah, pare un pic cam insuficienta pentru ce are nevoie motorul asta dar totusi si-a facut datoria; zic: hai sa scot bateria si sa o schimb, cat de greu poate fi? ei bine, e mai naspa decat la fostul meu renault megane din 1999! astia vor sa demontezi juma de masina ca sa scoti bateria! este incredibil cat de perversa e treaba! ai vreo problema? numai la service, pentru utilizatorul obisnuit de masina! faza cu datul jos al stergatoarelor este criminala! plus problema de readaptare a masinii cu VAG-COM-UL pentru clapeta! incep sa imi schimb parerea despre inginerii germani!
Victorie! Am scos-o singur! Bateria fireste! Fara sa scot panoul de sub stergatoare. Noroc ca s-a mai incalzit afara. Dar intre timp am scos stergatoarele, asa ca am curatat axele si le-am pus la loc. Am profitat de ocazie sa dau jos si suportul de baterie, sa scot tzutzipida de scurgere de sub el, evident infundata cu noroi si gheata; am scos-o si pe cea de sub servofrana; am curatat depunerile; am pus la loc suportul de baterie; am primit un pont avizat cum sa fac mai mult loc cand scot si bag bateria; decuplez racordul de vacuum de la tulumba de servo (capatul din compartimentul motor nu cel de pe pompa) si il trag in sus; se mai elibereaza 1-2 cm. Si a mers ca uns asa.
18.07.2014 - 215.700 km: reparat turbina, inlocuit cap planetara; bye bye 1.550 lei.
01.08.2014
O noua cumparatura: o pereche de aripi fata la culoare. Avand in vedere ca saptamana trecuta am remarcat o "imbulinare" majora pe marginea aripii dreapta, am cautat o solutie cat mai economica. Si am gasit, din fericire, la dezmembrari, o masina similara, identica ca si culoare. 200 lei bucata. La banii astia nici nu o vopseam. Traiasca piata de vechituri!
08.10.2014
Biiiiiip! Biiiiiip! Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip!Azi o veste proasta! Nu am ce filtru DPF curata, intrucat fizic nu mai exista decat tabla! F.....ui soarele ma-sii de samsari nenorociti de Germania, sarbi ordinari! Asadar ne indreptam vrem nu vrem spre DPF OFF!
16.10.2014
Am resoftat masina azi la Voinea. Pare ok treaba. Bye bye inca 750 lei. Next step: polish faruri, switch hayon. Dar masina fumega dupa reparatie, inclusiv dupa resoftare; in ultimile 7 zile am tot schimbat motorina: dupa 10 litri de la MOL (zona aparatorii patriei), inca 10 litri de la un PETROM (str. 11 iunie) si inca 10 litri de la alt PETROM (facultatea de drept) am pus 10 litri de la OMV (visavis de cimitirul bellu). Mentionez ca de fiecare data am alimentat cu rezervorul aproape gol. Ce sa vezi! Azi nu a fumat absolut deloc, de la plecarea pe loc pana s-a incalzit si dupa, mers prin oras, stat la stopuri. Nu papa ulei (verificat cu atentie pe teren drept, joja imi indica dupa 6500 km de la schimbul de ulei, fix sub prima linie punctata de unde incepe zona de mijloc hasurata a jojei, practic ala ar fi consumul de la schimb si pana acum), masina trage ca disperata (n-am eu cauciucuri pe ea cat stie sa fuga). Clar nici turbina nu a mers pe ulei fata de cat m-as fi asteptat, intercoolerul era aproape gol dupa reparatie cand l-au curatat baietii.
21.10.2014
mi-a dat iar emotii ticaloasa asta batrana: o eroare de airbag aparuta ieri seara. Am scanat-o acasa, am sters-o, revine, e permanenta.
Sa vedem ce o fi.
23.10.2014
Victorie! Am invins beculetele! Bordul s-a stins in sfarsit! Plus ca am avut un noroc porcesc: nu s-a stricat airbagul/spirala samd; un simplu contact imperfect intre cablul cu stechere si masa ce face legatura intre airbag si restul instalatiei; a fost scos, bibilit, curatat si eroarea nu s-a mai produs! In acest moment am revenit la ganduri mai bune in legatura cu masina: merge bine, nu mai beculeste pe la bord. Urmeaza in 2500 km sau pana la 7.11.2014 schimb ulei si filtre: avand in vedere ca filtrul de particule este istorie, voi trece pe ulei liqui moly 5w40 si filtre knecht!
Dupa cum se observa, daca vrei, iti faci de lucru si cu plasticele astea, oho! Odata cu venirea vremii urate, am parcat broscuta si am luat la purtat passatul. E bine ca, desi diesel, are sistemul de preincalzire a lichidului de racire si baga repede caldura in habitaclu asa ca nu dardai in ea. Astept totusi pauze de ploaie si de vant ca sa mai dau o tura doua cu buburuza.
|
|