Aircooled Forum
Forumul unui grup de pasionati ai fenomenului VW Aircooled
Lista Forumurilor Pe Tematici
Aircooled Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE AIRCOOLED FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Alexandraa. la Simpatie.ro
Femeie
22 ani
Braila
cauta Barbat
26 - 80 ani
Aircooled Forum / TEHNIC / Cum se crapa? Moderat de BubuL, MikeRG, MishuL, tipatescu
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 5 ... 6
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eee.. la chestia asta nu m-am uitat ...una am vazut-o ... de ce ???... a doua unde ar trebui sa fie???...stiu doar ca motorul e din 66 seria D sau masina e din 66 .. stiu ca cele cu 2 supape s-au facut din 70

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, era blocul de calitate mai buna daca era de-asta mai nou. A doua e tot pe partea aia, aproape de flansa de prindere pe cutie.
Deci nu e bloc de-ala universal, dupa 70 si nu stiu cit... Are prezoane de 10 sau de 8? O sa fie de munca sa-i bagi helicoil de-ala la prezoane. Si trebuie puse prezoanele de pe motorul de 1,6. Dar de ce nu pui arborele asta in blocul de 1,6?
Dar pentru ca proiectul e cu piese refolosite si nu bagi multi bani in el (?), merge si blocul asta, probabil.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
are prezoane de 10... am pus doua camasi si o chiulasa de 1600 si prezonul iese bine.. daca mai ma duc in jos si cu camasa mai cistig 5mm la prezon.. deci e ok
ti-am spus.. am si arbori de 1,6 .. dar il vreau pe asta de 1,2 pentru cursa de 64.

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Aha. Chiulasele de 1,6 sint simplu - port?
Io ziceam de pus arborele de 1200 in blocul de 1,6...


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
chiulasele sint cu dublu port de mexicanca...blocurile de 1,6 pe care le am sint de tip3

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Mda... Nu-i nimic rau in asta, merge bloc de tip 3 pe broasca. Dar lasa, dupa ce il crapi: sint chiar curios daca arborele de 1200 intra in bloc de-asta mai nou. Chiulasa dublu-port vrea prezoane mai scurte alae doua din mijloc - sus.
Bloc de tip 3 ai si de dat vreunul?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
unul dintre blocuri e descompletat ...adica e chel chel si are pinionul de delcou blocat in el... al doilea are bailagar...mai vorbim
cel cu bailagar as vrea sa-l pastrez eu ...
prezoanele cum am scris ies bine deasupra toate 8 .. daca merg mai jos cu 5mm e si mai bine

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bogdane, da de flansele-alea se mai aude ceva?
Asa, la prezoane, la motoarele astea am auzit povesti cu smuls din bloc... Zicea unul care reconditiona motoare ca le verifica filetul din bloc stringindu-le la 50Nm. Care tine - e bun.
Chiulasele le lasi asa cum sint? Astea Mexico n-au supape mai mici?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
flanshele .. le astept si eu ..si mai ales cea de adaptare pentru corpul de clapeta, ca mi-a facut numai una ... cind le am iti dau un semn si ajung amindoua la tine.. daca nu apare cu ele am sa le dau la facut si in alta parte....asteptam

o sa verific si eu prezoanele, dar fara sa le scot ....

chiulasele.. ma bate gindul sa le modific la supape...sa bag 40 cu 35,5 pentru o umplere mai buna...si sa bag alti culbutori si alte arcuri

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asa, prezoanele de la pompa de ulei sa fie de 8, sa nu fie de 6 mm. In cazul asta, sint ceva mai inguste si galeriile din bloc. Si pompa de-asta nu se prea mai gaseste.

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. prezoanele de la pompa de ulei sint de 8..

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai e bine, atunci . Mai trebuie sa-l montezi. Ai gasit broasca?
Stai, tijele au sa fie prea lungi...

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu inca ... problema de finanz .. daca ma intelegi .... nu ma pot arunca si la broasca deocamdata ... mai incolo dupa ce ii dau forma si busului...

poate dupa ce fac motorul asta il vind si mai pun ceva si imi iau si brotac


care tije .. de la motorul de 1600 sau de la 1200??? ..

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
De la 1200 nu stiu, de la 1600 sigur. Au inventat niste tije care cica se auto-scurteaza pentru cazuri de-astea (culbutori cu raport marit, cilindri mai lungi, mai scurti). Cum dracu or fi facind ele treaba asta?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
se gasesc la cip1 tije netaiate cu capete..le tai la dimensiunea dorita si apoi le bagi capetele....de auto-scurtare nu am auzit

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
uite .. ia

cum crapa? uite

10.9KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, merci . Le aduci la Bran?

Fii atent aici, am cautat astea auto-nu stiu ce. Le-am gasit, nu-s nebun, se pare. Exista la BAS. Dar saitu e-n germana. L-am bagat in google translate. Uite ce-a iesit:
         

cum crapa? da, merci aduci bran?fii atent aici, cautat astea auto-nu stiu ce. le-am gasit, nu-s

58.8KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu stiu daca miine le aduce tipu' , deci la bran exclus... cind le am te anunt...

tijele tot la fel ca alea de sus .. trebuie taiate si bagat capatul.. eventual sertizat pe strung..

buna traba cu gugalu .. amesteca stiintele

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Hahahaha, apasati pe bastoane, baieti. Pai nu-s, ca acolo unde scrie ca "pierde sfircul la autoscurtare", in nemteste scria ceva cu selbst..., adica face singura actiunea. Cumva. Doar daca nu inseamna ca ti-o scurtezi singur.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
DanielT
Broscar pasionat

Din: Bucuresti/Crangasi
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 658
Se referea cel mai probabil la :
Nippel (der): n. fitting, nipple, threaded projection for connecting pipes; tip of mammary gland of mammals


_______________________________________
(0\_||_/0) VW 1300 '72
"I am of course notoriously hooked on cigarettes....A fire at one end and a fool at the other"Kurt Vonnegut
"Kein Alkohol ist auch keine Lösung" Die Toten Hosen

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Seriosule; de fapt se gindeau la "tip of mammal gland of birds".

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane .. am descarcat de la cb performance catalogul de produse.. pacat ca nu trimet si peste hotare...

cum crapa? jane descarcat catalogul produse.. pacat trimet peste hotare...

52KB


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
...sau poate ca-i mai bine asa , totdeauna-s lucruri mai bune de facut cu banii.
Da' stai, stim sigur ca nu vind peste hotare?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
nu i-am intrebat.. dar stii si tu ca ce e bun ingrasa sau nu se gaseste pe la noi... poate nu trimit in tari bananiere.. sau mai stii???

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai sa-i intrebam, da' mi-e frica sa aflu preturi...
De fapt, unele lucruri n-au chiar preturi absurde. Vrei sa cumperi ceva curind de-aici?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
au preturi destul de bune .. pina si pentru noi care dam 100coco pe un salam de sibiu
un set de 88 slip-in este 248$ ...super



Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, la noi e 15,5 milioane setu-ala. Da' ia zi, vrei sa cumperi ceva curind?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
deocamdata ma abtzin .. pass .... asa in viitor poate niste supape sau galerie de evacuare ... as vrea sa vad si la astia cum merge ....

uite ce zic astia despre biele .. ca tot mi-ai pus problema


vezi .. cistigi intr-o parte si pierzi in cealalta... asta e paradoxul ingineriei.. compromisul calculat .. sa gasesti calea de mijloc, sau sa te afli de partea care iti convine mai mult..

aici acceleratia mai mica a pistonului imi asigura o mai buna incarcare a camerei de ardere decit cu biela scurta, deci pot folosi si supape mai mici, dar folosind combinatia 40/35,5 voi avea probleme cu sistemul de alimentare prin carburator din cauza ca la carburator am nevoie de o viteza mare a aerului prin difuzor..efect venturi slab.. deci ori bag injectie multipunct, ori folosesc carburatoarele dellorto si turbo... astea toate combinate cu alta lege de distributie...

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Io asa inteleg, una peste alta: "Therefore from a "time" perspective, a short rod would always be the choice for maximum torque. The shorter rod achieves the right angle position sooner and it does so with the piston slightly farther up in the bore. This means that the cyl pressure (or force on the piston) in the cylinder is slightly higher in the short rod engine compared to the long rod engine (relative to time)."
Adica asta zice sa pui biele scurte. Sa te mentii intre 1,6 si 1,8. Si, in cazul asta, evacuarea tre' sa aiba curgere buna, altfel merge nasol la turatii mici.
Asa ca, la tip 4, cea mai buna combinatie e arbore de 2000 cu biele de 1,7/1,8.
Interesant e ca bielele de 2000 sint mai lungi fizic decit alea de 1800, dar, din punct de vedere al raportului biela/cursa, apar ca biele mai scurte.
Viteza prin carburator o rezolvi cu carburatoare mai mici, cum ar fi alea de tip 3 cu difuzor de 23. Tre' sa mearga.

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. dar eu ma raportez la motorul de 1200 si nu la cel de 1600 daca e vorba de cuplu ....intradevar relantiul va fi cu probleme... biele mai scurte nu stiu.. eu vreau cu astea stock sa vad ce iese..

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
trimit si in tari bananiere, cineva a comandat prin 2003-2004 de la ei si au livrat

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da-ne detalii, poate comandam si noi ceva...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Ia te uita cit e kitul de injectie care inlocuieste carburatoarele weber/dellorto: 1700$.
Ne bagam?


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da ..  jumi-juma si poate mai vin inca fo doi trei...inca n-ai plecat???

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
iaca ce au facut baietii astia de la CB la palier ... problema e cu sudura .....

cum crapa? iaca facut baietii astia palier ... problema sudura .....

29.6KB


pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
mda, de regula acolo plesneste rampa de gresare/presiune... si apoi cu rectificarea palierului pentru a elimina eventuala deformare termica...

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
as vrea sa usurez si eu bielele macar cu 25grame si sa iau din racordarile de la cap...am vazut ca si tu ai facut la motorul tau...cam cit ai luat in grosime???....la picior nu umblu ca ii slabesc rezistenta peretele gaurii pt boltz...

uite aici diferenta de greutate intre biele...

cum crapa? vrea usurez bielele macar 25grame iau din cap...am vazut facut motorul tau...cam cit luat

13.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Io am luat maxim juma' de mm pe fiecare parte, asa ceva, parc-a fost o biela mai usoara. Nu mai stiu exact grosimea, am fost atent mai mult sa iasa cam la fel de grele. Uite:

cum crapa? luat maxim juma' fiecare parte, asa ceva, parc-a fost biela mai usoara. mai stiu exact

56.6KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si cind ai cintarit bielele ...le-ai cintarit suspendate de gaura de boltz, sau cu totul???

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Cu totul... Vorba vine cintarit, le-am comparat cu balanta.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
eu as vrea sa le cintaresc agatzind biela de la gaura de boltz si capul bielei pus pe balanta

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Da, am citit si io de "balansat" bielele, dar n-am stat sa caut cum se face. Unde trebuie sa fie centrul de greutate?

Am mai gasit ceva de arbore cu cursa mica, Raby cic-a facut un motor de 1500 care produce 180 CP. Cursa-i de 58mm, dar nu mai da si alte detalii.




Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Asa, a propos de tachetii hidraulici: la plecare de la Bran, pornesc motorul si un tachete nu se mai dezaerisea (pe linga faptul ca n-avea scinteie la o bujie). Am dat o tura cu masina, nimic, parca era moara cu ciocanele. Tachetii erau reglati la 0+1 tura. Prea mult, se pare. I-am reglat 0+1/4 tura si gata, si-a revenit.
Bujia de la 1-ancrasata (deci cilindrul ala arde uleiu). La 2, bujia ca la carte, in pozele alea cu asa da/asa nu. Le-am schimbat intre ele si la aia nasoala am facut chestia cu "nasturele". Si-a revenit, sau asa cred, am scos-o pe urma si se curatase, dar n-am renuntat la nasture. Am mers cu 130 si a mers binisor. Insa parc-ar aparea detonatia la acceleratie brusca in sarcina. Daca accelerez treptat, parca nu-i asa rau. Uneori e doar un suruit, alteori e un zdranganit metalic de lighean cazut pe scari. Insa nu e un zgomot ritmic, e ceva "aleator". Poate ca, de fapt, sint doua fenomene distincte, dar nu pot sa-mi dau seama. Am redus avansul si nu s-a schimbat nimic. Poate ca turbina atinge tulumba in anumite conditii.


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la detonatie nu face ca un lighean.. ci doar ca un tziriit sau ca un pocnet metalic ritmic si citeodata simti ca apesi pe acceleratie si pierzi din putere...cred ca mai degraba e tulumba... si daca iei brusc piciorul de pe acceleratie, dispare zgomotul???
da-i tulumba jos si fa citiva metri fara si vezi daca mai face....motorul e fixat bine de batiu??..apropos de sarcina

ulei, in drumul asta, ti-a mai luat exagerat???....


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
in legatura cu motorul facut de raby, cursa este 58 diametrul pistonului 90,50 si atunci lungimea bielei ar trebui sa fie in jur  de 100mm .. cam mica totusi pentru a putea folosi blocul de stock de tip1.. doar pistoanele sa fie foarte inguste ....poate a folosit biele de motor de motocicleta.. poate ca nici  pistoanele nu sint din seturile pentru vw... daca a folosit bielele stock de motor de 1200 atunci are acelasi rod ratio ca si mine tot 2,1 lungimea bielei de 1200 este 126mm lungimea la 1600 este 137

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
sint bucuros.. mi-au venit segmentii ...85,5+1 ..2x2x5 ....trebuie sa corectez canalul de la segmentu de foc, care la mine este 1,75...


jane eu nu stiu nimic de diferenta intre axa de aspirata si cea de turbo....la turbo e bine deschiderea sa fie mai lunga .. deci zic eu ca w110  284 grade, satisface exact nevoile motorului meu.. poate combinat si cu un culbutor cu raport 1,25 .. dar nu merg mai sus cu deschiderea ca dupa, pierd stabilitatea la turatii mici cind nu am boost pe admisie.. zic eu

cum crapa? sint bucuros.. mi-au venit segmentii ...85,5+1 ..2x2x5 corectez canalul segmentu foc,

43.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai nu face ca un lighean, e clar, da' uneori s-aude tiriitul, alteori s-aude mult mai ascutit, poate e prea plastica exprimarea cu ligheanul. Tiriitul poate fi si din toba, neetanseitate, ceva. Dar si zanganitul poate fi din toba, mi-am amintit ca mi-au ramas acolo tot felul de resturi metalice... Suportul din dreapta al barei de la timonerie atinge nitel in capota. Am incercat si cu ea nitel deschisa, e la fel. Dracu stie. Benzina si ulei a mincat cit a putut, adica mult.

Ala nu zice ce-a bagat el in motor, probabil ca n-ar mai avea nici un farmec. Oricum, el e comerciant, am observat io, ofera si informatii gratuit, dar cel mai sigur iti vinde un kit din care sa faci un motor. Astia la motociclete cam ce configuratii folosesc?

Misto cu segmentii. Nu stiu la durata aia, mai trebuie si alt raport la culbutori?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pai .. biele scurte ... si pistoane la fel....dar la maneton s-ar putea sa avem surprize sa se portriveasca cu cele de vw..motoarele nu sint cu mult diferite

culbutorii ii bag ca sa am o deschidere mai mare a supapei... dar daca maresc talerul s-ar putea sa nu mai am nevoie.. o deschidere mai mare a supapei imi compenseaza citeva grade de avans si intirziere a supapei de admisie si imi asigura o aerisire mai buna a camerei in faza de evacuare plus o umplere mai buna .. presiunea medie efectiva in camera ar putea sa creasca de la 6..6,5 bari undeva la 7..8 bari ..pentru ca in momentul in care se incheie faza de admisie, amestecul din cilindru este sub presiunea atmosferica la un motor aspirat stock ... si se apropie de zero  cu cit apar alte imbunatatiri... la motoarele cu boost  se cauta ca presiunea amestecului din cilindru, la sfirsitul fazei de admisie sa fie la presiunea din galerie si lucrul asta il fac supapele.. marimea lor, cit de mult se deschid si cit timp....

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu stiu, n-am vazut pe la "capitalisti" sa foloseasca piese de motocicleta, au miliarde de piese aftermarket pt. vw. La un moment dat, insa, isi punea unul problema sa faca un motor "in stea" cu 8 cilindri si altu' zicea c-ar merge cite 2 biele de motocicleta pe un maneton de vw, ca-s mai inguste. Ce zici de asta?
Pai la turbo nu stiu daca se mai pune problema de curgere, doar ai presiune pe circuitul ala, probabil ca durata conteaza cel mai mult.

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
da .. zic ca merge si cu doua biele.. de ce nu ...nu avem noi o baza de date mai bine pusa la punct cu toate cotele pieselor din motor ca sa putem face niste comparatii.. ca mintea ne duce la multe "prostii"
la chestia ailalta am raspuns mai sus...

da... m-am uitat si in alta parte ..si despre camele de turbo zice ca au alt profil la lobului ca sa stea supapa deschisa la maxim mai mult timp .. iar la motoarele de curse turbo timpul de deschidere este tor intre 296 si 310...la chestia asta mai trebuie si alte arcuri..... deci idea mea cu alt raport la culbutor e buna....exemplu axa engle tcs-10

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bogdane, a propos de chiulasele alea, oamenii fac si cele 3 unghiuri la scaune sau ramin cu unul singur, ala al supapei?

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Adica admisie:

cum crapa? adica admisie:

16.5KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Evacuare:

cum crapa? evacuare:

15KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Sau pot face si astea:

cum crapa? sau pot face astea:

31KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
si asta:

cum crapa? asta:

29.9KB


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ei fac cele trei unghiuri ... pentru ca altfel nu iese suprafata de etansare....si stiu si unghiurile .. miine cind ajung la ei o sa fac si poze cu atelierul de facut chiulase daca ma lasa... ca au vreo trei sau patru ateliere... ca sa vezi ca oamenii nu sint panglicari..nu fac unghiurile cu freze profilate sau cu morcovi profilati ca cei de dacie, ca d'aia am si eu..au un fel de borver care se centreaza pe ghidul de supapa  si cu un fel se cutit zburator la care regleaza unghiul..
eu duc miine la ei pistoanele la rectificat canalele de segmenti....

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Buna treaba 

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la frezele mele de mina .. morcovii ... pentru dacie tot trei am .. corespunzator celor trei unghiuri... si merg nu numai la dacie si la altele

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
ti-am promis poze din atelier...chiulasele tale sint la rind ...prima data va fi corectata cu TIG gaura.. apoi schimbate ghidurile...apoi schimbate scaunele .. apoi rodate supapele...asamblata si gata ....acum presupun ca simbata asta va fi sudura si saptamina urmatoare restul

asta este masina de rectificat supape...nu are cap divizor ca o freza normala ci are un cap cu shnek si vernier pentru unghiuri din 2 in 2 sutimi de grad ...masinaria este pentru supape exclusiv ...

cum crapa? ti-am promis poze din tale sint rind ...prima data corectata tig gaura.. apoi schimbate

32.9KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
alta masinarie ... o masinarie mai complexa, pe care se frezeaza unghiurile la scaunele de supapa si se rodeaza supapele pe scaun si mai are si un verificator cu vacuum pentru cit de bine inchide supapa...este masinaria de care am vorbit putin mai sus
este pe ea o chiulasa de golf 1,9
tot in atelier .. dar nu e cazul la motoarele astea ... mai este si o masina de rectificat plan
poate o sa pun poze si cu borverul pentru linii, masinile de rectificat bucse de biela, masina de rectificat arbori cotiti sau honurile...si mai sint multe chestii .. prisme de masura, prese hidraulice, strunguri si freze ordinare n'are rost sa pun poze ca astea le stie toata lumea


asa  ca jane zic sa stai linistit .. chiulasele tale sint pe miini bune..

cum crapa? alta masinarie ... masinarie mai complexa, care frezeaza unghiurile scaunele supapa

47.4KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Misto. Ai dracu nemti...

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732
Aaaa, mi-aduc aminte ca am vb cu unii la TIB, astia cre'ca erau...

_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
daaa....precis erau astia......

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane ... chestia aia cu shantuletul pentru stropit pistonul vreau sa il fac si eu la bielele mele de tip 1.... dar sa o fac pe ambele parti ale bielei ... referintele la chestia asta erau numai la motorul de tip 4...oare la tip1 de ce nu or fi facut?...

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Pai nici la tip 4 n-au facut, buletinu' ala corecta niste erori de proiectare/constructie. Daca nu ma-nsel, ala se referea la motoare de 1,8, la care, probabil fiindca au marit sensibil alezajul, a aparut detonatia (alezaj mai mare - cilindru "mai detonant". Asa c-au hotarit sa stropeasca acolo cu ulei, ca sa mai raceasca pistonul, cine stie?
La motorul de 2000, probabil datorita camere de forma diferita si altor chestii, banuiesc ca s-a eliminat fenomenul asta.
Asa o fi?

Modificat de jan (acum 15 ani)


_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
deci pot incerca sa fac shantul si la bielele de tip1 .. nu mai gasesc linku sa mai citesc o data.... cind schimb bucsile de bolt fac si treaba asta

nu jane .. camerele de ardere sint la fel .. doar compresia a coborit ... compresie mica randament mic ... de aceea urmaresc motorul tau sa vad cum se comporta cu aproape 9 .. pentru ca euro2 nu pot face decit crescind un pic compresia.. mai e de discutat pe marginea subiectului

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
niste capodopere vag  ..."crapate"

1.4 tsi

cum crapa? niste capodopere vag  tsi

49.1KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
1.4 16v

cum crapa? 1.4 16v

48.3KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
1,6 fsi

cum crapa? 1,6 fsi

52.2KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
2.0 fsi

cum crapa? 2.0 fsi

74KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
1.8 t

cum crapa? 1.8

52.4KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
v6

cum crapa?

51.7KB


pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
1.6 mpi (cod BSE) nu aveti?

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
este exact ca cel de 1.4 16v... nu stiu dupa cod asa din minte ....banuiesc .. este cu 16v sau cu 8v?

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
8v

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
presupun ca are distributia pe curea... daca e motorul asta  atunci este motorul care s-a fabricat de 30 de ani incoace si se va mai fabrica in continuare ... fiabilitatea nu are virsta... 101cp???

pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
102cp

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la capitolul asta ... cum se scot pinioanele de pe arbore ....pinionul de delcou.

cum crapa? capitolul asta ... cum scot pinioanele arbore delcou.

52KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la pinionul de axa cu came am muncit mai mult .... a trebuit sa il incalzesc un pic.....

cum crapa? pinionul axa came muncit mai mult .... trebuit incalzesc pic.....

52.8KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
urmeaza arborle sa-l duc la masurat si rectificat .....blocul trebuie strins si masurat si el..

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
blocul se stringe la cuplu cu o cheie dinamometrica .. la cuplul prescris de constructor

cum crapa? blocul stringe cuplu cheie cuplul prescris

44.8KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
pentru a masura diametrul lagarului palier este nevoie de un micrometru si un comparator de interior

cum crapa? pentru masura diametrul lagarului palier este nevoie micrometru comparator interior

44.9KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
se pune micrometrul la cota nominala 65,00 ... se baga comparatorul intre virfurile micrometrului si se aduce acul la 0 ...dupa aceasta operatie se introduce ccomparatorul in locasul lagarului si se masoara...la mine o diferenta maxima intre cota nominala si locas 0,03mm .. adica 3 sutimi ... adica gaura este de 65,03mm .. si ovalitate de 0,01mm ...deci este mai mult decit bine .. e foarte bine...

cum crapa? pune cota nominala 65,00 ... baga intre virfurile aduce acul ...dupa aceasta operatie

42.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
acelasi lucru se poate face .. dar cu ceva erori cu un micrometru de interior

cum crapa? acelasi lucru poate face dar ceva erori micrometru interior

41.3KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
iaca valorile cartii

cum crapa? iaca valorile cartii

46KB


pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
WOGW

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
la mine arborele cotit .. este cu 2 sutimi iesit din cota ... deci se va rectifica la cota1
...motorul asta cred ca l-am prins exact la sfirsitul perioadei lui de glorie..

jan.. pe vineri chiulasele gata ... sa vedem ...

mike , am fost si am vorbit cu cei de la autorad astazi pentru linie... cind doresti putem lua legatura ca sa-mi aduci blocul


pus acum 15 ani
   
MikeRG
Moderator

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 1628
10x

pus acum 15 ani
   
MishuL
sniper

Din: Bucuresti,ROMANIA
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 7732

bogdan_bus a scris:

la mine arborele cotit .. este cu 2 sutimi iesit din cota ... deci se va rectifica la cota1
l

Hai bre, nu exagera!
De fapt, din ce cota e iesit, din cea nominala sau cea admisibila? Cat are, mai bine zis?


_______________________________________
Was müssen wir kämpfen, ist, die Existenz und Vermehrung unserer Rasse und unseres Volkes, die Ernährung unserer Kinder und die Reinheit unseres Blutes, die Freiheit und Unabhängigkeit des Vaterlandes zu sichern, so dass unser Volk möglicherweise für die Erfüllung des reifen Mission zugeteilt ihm vom Schöpfer des Universums.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
mai poate am exagerat .. este sub cota admisibila la palierul 2  minus 2 sutimi la celelalte paliere este mai mult .. oricum a iesit la r1 si palerul si manetonul

am fost impresionat ca la unul dintre paliere doar atit este uzura ... nu mi-a venit sa cred acest lucru la un motor atit de vechi

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
piesa asta o caut .... ma ajuta cineva???

cum crapa? piesa asta caut .... ajuta cineva???

14.3KB

Modificat de bogdan_bus (acum 15 ani)


pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Nu promit, tre'sa ma uit in cutie, dar parca aveam una.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
xellex
Broscar pasionat

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 457
Am eu una. Azi plec spre Brasov si ti-o aduc. 
Lasa-mi nr. de telefon pt. ca nu-l mai gasesc si n-o sa am net la bv.

Modificat de xellex (acum 15 ani)


_______________________________________
The Volkswagen Beetle is as much a social phenomenon as it is an automobile.

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
multam .. sa ma suni cind ajungi .. poate dupamasa sau seara ca eu miine sint in alta parte

pus acum 15 ani
   
jan
Broscar pasionat

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2196
Bogdane, daca-l convingi sa ne-ntilnim pina pleaca incolo, ii dau si galeria aia.

_______________________________________


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
jane nu ma grabesc .. cind ne intilnim sa iti dau chiulasele .. imi dai si galeriile

pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
m-am gindit sa pun alt radiator de ulei ... printre optiuni unul de motor de tip3 si unul de motor de 2000

cum crapa? m-am gindit pun alt radiator ulei ... printre optiuni unul motor tip3 unul motor 2000

43.1KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
l-am ales pe cel de motor de 2000, dar nu exclud montarea unui radiator de ulei de la alta masina

cum crapa? l-am ales cel motor 2000, dar exclud montarea unui radiator ulei alta masina

37.9KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
decuparea

cum crapa? decuparea

52.9KB


pus acum 15 ani
   
bogdan_bus
Broscar pasionat

Din: brasov
Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 2834
si radiatorul inainte da a-i face "housingul"

cum crapa? radiatorul inainte a-i face

52.9KB


pus acum 15 ani
   
Pagini:  1 2 3 4 5 ... 6  

Mergi la